תרשמוו14
לבניית ביהמק השלישי בהר הבית עכשיו?🤨ירושלמית:)
כן..14
זה נשמע קצת הזויי.
אבל מה אכפתלך?
מה את מפסידה מזה?
את יכולה רק לעזור..לא להפסיד..
לא הבנתיי🤔ישראלית2❤🇮🇱
מצווה מדאורייתא לבנות בית לה'מתנחל בראבק
מה ה' עושה זה כבר שאלה אחרת, אנחנו צריכים לקיים את בניית הבית והקרבת הקורבנות וקיום המצוות הכרוכות בכך.
זה נושא מאוד סבוך הלכתית, אבל כולם מודים שיש מצווה לבנות בית מקדש
...תות"ח!
גם אם המדינה הוקמה לאחר הסכמת האומותפשוט אני..
אילולא כן, האומות כלל לא היו מצביעות על כך.
....תות"ח!
וכמו כן לגבי בית המקדש. אפשר להכין דברים, מכון המקדש מכין את הכלים ותכניות, כל אלו דברים חשובים ונחוצים ביותר שמקרבים את בניית בית המקדש במהרה בימינו, אך בסוף לא יהיה אפשר לבנות את בית ה' מבלי אישור והסכמה מהעמים. אפשר להסביר את עניין זה (אני יותר מתחבר להסבר הזה...) שזו הדרך של ה' להראות אישורו, שאפילו העמים מסכימים, "קול המון כקול ש-ד-י", ויש עוד הסבר ששמעתי מרב, שעם ישראל בסוף רוצה לקרוא לשלום לכל העמים, וכן בית המקדש: "כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים" ואנחנו לא יכולים בכוח לקבוע עובדות ואז לקרוא לשלום, זה מורכב. (וכן בית המקדש הוא לכלל, לא ליחידים, ולכן לא יעזור לבד לנסות לפרוץ, כעין המעפילים שמשה גבינו אמר להם: "כי אין ה' איתכם ולא תנגפו לפני אויבכם", צריך שיהיה רצון ה' ולא לקפוץ ולהרוס אל הקודש כנדב ואביהוא, שאע"פ שהיו צדיקים וקדושים, ורגשי קודש אמיתיים אחזו בהם, זה מסוכן, המקרא קרא לזה "אש זרה", זה נחשב לע"ז כי זה לא היה לרצון ה').
ודרך אגב, יש עוד סוגייה הלכתית שאיננה שונה אלא אני חטשב שחופפת לכל מה שכתבתי, שהיא חיוב הכרת בעלייה להר הבית שלא בטהרה, שרוב מניין ובניין של הרבנים כיום ולאורך ההיסתוריה שלנו בא"י אחרי שחזרנו מהגלות, פסקו שזה חמור ואין לעלות להר הבית, וכמו בכל סוגייה הלכתית, יש ללכת ע"פ רוב הרבנים, או ע"פ רבו המובהק. ואכן, מי שרבו המובהק הוא אחד מהרבנים הגדולים שמתירים, שילך ויעלה, "שמחתי באומרים לי בית ה' נלך", אך מי שלא, זה כמו כל סוגייה הלכתית.
..אלפיניסטית
דווקא מה שהכי השפיע על הסכמת האומות היה משהו שלא היה בידי היהודים - השואה.
החלטת סן רמו עברה הרבה לפני. כנ"ל הצהרת בלפורהָיוֹ הָיָה
נוסח המנדט הבריטי היה לתת ליהודים בית לאומיפשוט אני..
מה? איזה דברים משונים. לא מתאים לך... ממי שמעת כך?הָיוֹ הָיָה
....תות"ח!
והוא אמר שיש מדרש כמו שלוש השבועות, אותו דבר לגבי בניין בית המקדש, שבועה שהקב"ה השביע את אברהם אבינו, בלנ"ד אחפש או אשאל אותו מה המקור המדוייק....
סתם שאלה, ובאמת אני שואל בכנות, למה לא מתאים לי? מכיוון שמבחינתך זה חדש ולא מבוסס?
אבל גם שלוש שבועות זה אגדה לא מחייבת...הָיוֹ הָיָה
ולכן לא מתאים לך, כי "בבית מדרשנו" הדברים עתיקים. זה נשמע אמרה של איזה חרדי כבד..
...תות"ח!
לא למדתי מספיק את הסוגייה, אבל הבנתי שיש בזה דעות שכן מתייחסות לגמרא כזאת לא כאגדתא בעלמא אלא כהלכה.
ושוב, גם למאן דאמר שמדובר באגדה, לא מדובר על סיפור ילדים, מדובר על מציאות שה' יגלגל באופן כזה שעם ישראל לא יקים מדינה בלי אישור של אומות העולם, וזו דרך ה' לנהל את העולם. (ע"י ההיסטוריה- הסתר-י-ה). בוודאי שבן גוריון לא חשב האם הגמרא הזאת הלכה או לא, אבל ה' גלגל את זה שזה יהיה כך.
ולכן גם לגבי אותה שבועה שה' השביע את אברהם, אותו דבר כמו שאמרתי.
עכשיו, מלבד זה, עם ישראל אמור לקרוא לשלום עולמי, ולא יכול פשוט בלי לראות בעיניים לכבוש ולהעיף את כל הגויים ואז לקרוא לשלום עולמי. אנחנו לא יכולים לרצוח את כולם ואז לקרוא לשלום עולמי, זה לא עובד ככה. לא אמרתי גם לקרוא לרפיסות, אבל זה מורכב. (ולענ"ד צריך את שתי הדמויות, מצד אחד דוד המלך שתקף את אויבי ישראל וקידש את שם ה' בעולם, אך מכיוון שמבחינת שאר האומות דוד ידיו מלאות דם, הוא לא יכול לבנות את בית המקדש. שהרי קשה להבין שמה שה' אמר לדוד לא לבנות את בית המקדש זה מכיוון שהוא לא ראוי מצד עצמו, הרי הוא לחם מלחמות ה', והיה צדיק וחסיד, ובנו ממשיכו הישיר הוא זה שהקים את בית המקדש, ודוד עצמו הכין את היסודות לבית המקדש, אלא בוודאי שמכיוון שמצד האומות הוא נתפס כך, הוא לא יכל לבנות את בית ה' שקורא לשלום לכל העמים, "כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים", ולכן היה צריך את שלמה, ואז אומות העולם וביניהן מלכת שבא יכלו להתפלא מחכמתינו ובינתינו לעיני העמים ושנהיה אור לגויים. שלמה גם נשא נשים מממלכות אחרות כדי שיהיה שלום. ועיין בשיחות הרב נבנצל לפרשת נשוא שיחה ב' כמדומני, שהיה מותר לשלמה לישא נשים בשביל שלום ממלכתו, אלא היה אסור לו לתלות את היכולת לא לסור אחרי הנשים בו, ולכן ה' לא שמר עליו).
מלבד זה, בית המקדש הוא של כלל ישראל, לא של קבוצות פרטיות. לכן, לא יעזור לנסות לעורר את האהבה עד שתחפץ, וצריך שכל העם ירצה ויהיה בתודעה של מקדש, ושנתקן את הדברים הלא טובים הקיימים, בד בבד עם חיזוק תודעת המקדש, ורק אחרי שכל העם יבין את ערך המקדש ויכסוף אליו, רק אז נוכל לבנות את בית המקדש, כמובן, ע"י סימן א-לוקי. לא זוכר את המשפט במדויק, אבל יש משפט של רבי יהודה הלוי שרק אחרי שעם ישראל ישתוקק ויכסוף לבית המקדש רק אז הוא יבנה.
ולסיום, יש את האיסור ההלכתי. לא יודע למה פתאום בסוגייה זו אנשים שכחו כללי פסיקת הלכה, אבל כשיש מחלוקת בנושא מסויים בהלכה, פוסקים על פי רוב, או על פי רבך המובהק. אם מישהו רבו המובהק הוא הרב ליאור/הרב שילת וכו'....שיעלה בשמחה, ואני קורא עליו את הפסוק: "...שמחתי באומרים לי בית ה' נלך". אך מי שרבו המובהק אינו אחד מהגדולים המתירים לעלות, ולא פוסק לפיו, אין סיבה שפתאום יפסוק לפיו בסוגייה הזאת רק כי הוא רוצה, וצריך ללכת ע"פ רוב הרבנים, רוב מניין ורוב בניין, שאוסרים עלייה להר הבית.
ולא הבנתי למה זה לא מתאים לי, כי זה לא מבוסס?
...הָיוֹ הָיָה
ב. הנושא ש"הקב"ה יגלגל" הוא אכן דעת חלק מהפוסקים. אבל רובם דווקא הולכין בכיוון אחר: ש"עד שתחפץ" כך הוא יגלגל, אבל ברגע שתחפץ - ממילא כבר השבועה לא חלה, ועושים בלי האומות.
ג. כל שאר מה שכתבת, אינו נוגע לעניין השבועות.
...תות"ח!אחרונה
בסדר, לא ידעתי. יפה, לא הכרתי את האפשרות השנייה...אבל לפי מה שאמרת, איך אפשר לדעת שהאהבה תחפץ? מה יהיה הסימן ההיסתורי לזה אם לא ההסכמה של אומות העולם? (היסתוריה, הסתר-י-ה, ע"י גלגול מהלכי ההיסתוריה אפשר לראות את יד ה'....). טוב, אולי אם פתאום יהיה ביקוש בכל העם לבית המקדש, שאז זה "קול המון כקול ש-ד-י", לא יודע....
נכון שזה לא נוגע לשבועות, אבל השאלה הראשונית הייתה האם יש רק חובה לבנות את בית ה' או שיש איסור. אם הרבנים כיום עדיין חושבים שיש איסור לעלות, ק"ו שיש איסור לבנות כיוון שלא הגיע הזמן. (ואם היה מגיע הזמן אז הרבנים היו מתירים גם עלייה....).
לא לומדים הלכה ממדרשים..ekselion
יש גם מדרש מפורש שליהודים מהגולה אסור לעלות לארץ ישראל
(על זה סאטמר והנטורי קרתא נסמכים)
אבל זה הבל כי אף פוסק לא התייחס למדרש הזה בהלכה.
הוא באמת התייחס למדרש הזה בהמשך...הָיוֹ הָיָה
ראיתי דוכנים שלהם בריקודגליםחושבת בקופסא
ואז לקחו אותם בתור עבודה שכבתית בשביל להרוויח כסף לטיול סוף שנה.
מתברר שזה איזה תורם עשיר מחו"ל ועל כל חתימה שאוספים המתרים מקבל 2 שקל או משהו כזה.
לי זה נראה די מוזר, למה שחתימות יהיה מה שיבנה את המקדש? זה לא יוצר איזו תועדה, אנשים במקסימום חותמים ואז ממשיכים בחיים שלהם.
במיוחד שבנות דיברו על כך שהן החתימו את האחיות בנות השנתיים שלהם כי אין מגבלת גיל והן צריכות את הכסף.
(בעיקרון הטילו גם עליי להחתים 20 אנשים. לא התחלתי ולא בוער לי להתחיל, ואני לא יודעת איך אני אמכור משהו שאני לא חושבת שהוא כזה חשוב. אולי אם המארגנות ילחצו עליי מספיק)
מי אחראי על בחירת העבודות אצלכן? 😖הָיוֹ הָיָה
כמה בנות מהשכבה, הן מארגנות לבד בלי שקל מהאולפנאחושבת בקופסא
מעניין אותי איזה חלק מזעזע אותך, העבודה עצמה או חוסר הארגון?
לפני כמה חודשים העבודה השכבתית הייתה לקפל כמה אלפי קופסאות של משחק קופסא בנושא העיר חדרה.
הן הטילו עלינו עוד כל מיני עבודות מוזרות, אבל אלו השתיים שהכי בולטות.
יעזור יותר לעשות עוד מצווה מאשר לחתום באיזה עצומהאיל גלבוע
וזה סותר?נעה ונדה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילהאחרונה
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...