הלכות פורים - קיבלתי במיילט'

גם אם כבר קראתם...משום מה, זה שוב אקטואלי...

פוריםם שמח!

הלכות פורים

"ממתק שעבר עליו הפורים, דהיינו: שנשאר ארוז במשלוח מנות מיום פורים שעבר ועד יום פורים זה, יכול להעבירו עד ליום הפורים הבא עלינו לטובה". ועד כמה חייב איניש לבשומי? גיל סלוביק חיבר את הלכות פורים

גיל סלוביק

פורסם: 

06.03.09, 08:51

א. משנכנס אדר מרבין במחשבות למה לחפש את הילד השנה.

 

ב. ימשמש ויפשפש אצל הגננת בדיוק באיזה יום מתחפשים, שרבו הילדים שבאו מחופשים ביום הלא נכון, ומשלמים עד היום לפסיכולוגים שיוציאו אותם מהטראומה.

 

ג. המהדרין מחפשים בתחפושות מעשה בית שההורים מתגאים בהן והילדים סולדים מהן, שכן חבריהם כלל לא מזהים למה התכוונו להתחפש. מעיקר הדין יוצא ידי חובה גם בתחפושת ממוסחרת של גדולי אותו דור כדכתיב: "פני הדור כפני הדורה".

 

ד. ג' ימים לפני החג, שעה שכל התחפושות כבר נרכשו, משדרים תוכנית צרכנית מבהילה המדגימה עד כמה דליקות התחפושות, למען ייכנסו כולם לפאניקה מבלי שיוכלו לעשות שום דבר, ככתוב: "והעיר שושן נבוכה".

 

ה. קטן מתחת ליג' שנים, וקטנה מתחת ליב' שנים, חייבים מדאורייתא בתחפושת שלמה: מסכה כנגד הראש, בגד גוף כנגד הלב, ואביזרים מאביזרים שונים כנגד התקציב המשפחתי.

 

ו. הגדולים מחויבים בתחפושת מדרבנן. ויוצאים בדיעבד ידי חובה גם בחבישת כובע משעשע בלבד. בכרכים המוקפים חרדים נוהגים לחבוש תרבוש תורכי אדום, ולא ידעתי מנהג זה מניין.

 

ז. נשים פטורות אף מחבישת כובע משעשע, שכן רבות הנשים ההולכות בכובע משעשע מעוטר בפירות העונה משך כל ימות השנה וחששו חז"ל שמא יחבשו דווקא בפורים כובע רגיל, רחמנא ליצלן, בבחינת ונהפוך הוא.

 

ח. ביום החג, שעה שסעודת הפורים כבר ערוכה ומשלוחי המנות כבר נאטמו בצלופן, מדפיסים בעיתון ומשדרים ברדיו מבחר מתכונים לאוזני המן ולסעודת החג.

 

ט. בטרם יקרא המגילה, יאמר בעל הקורא הלצה: "כשאני אדפוק על הבימה לאחר כל 'המן', יפסיקו נא הילדים להרעיש".

 

י. יש לחנך הקטנים בתורת החשבון, שלא יבואו חס וחלילה לידי תקלה ויבזבזו את כל התחמושת על ההמנים המרגשים שבפתח פרק ג', ויישארו קבצנים מחוסרי קפצונים להמנים המשעממים שבסוף פרק ט'.

 

יא. הנדיבים מביאים "במבה" ו"פסק זמן" בצלחת פלסטיק קשיחה ארוזה בצלופן מהודק, והקמצנים מביאים "לולי" ו"פה גדול" בצלחת נייר מידלדלת מכוסה בקושי במפית נייר זולה. ושמעתי שבקהילות צפון תל אביב ומזרח גבעת שמואל מביאים יין מרלו משובח עם שוקולד מקס ברנר בשקית קרטון מצופה זהב ועטרת "חג שמח" בראשה.

 

יב. המעביר ממתק ממשלוח מנות אחד לרעהו, יקפיד להעבירו מכלי שני בלבד, שבכלי ראשון בו נתקבל המשלוח עשוי לבוא לידי תקלה, חס וחלילה, ולהחזיר את הממתק לזה אשר זה עתה הביאו.

 

יג. הדרים במגדלי קומות מותרים לערבב משלוחי המנות זה עם זה בבחינת "ושם בלל את משלוחי כל הארץ". נס נעשה להם לישראל שמכל שני משלוחים שהתקבלו מופקים שבעה או שמונה משלוחים לשיגור, כמובטח: "בדרך אחד יצאו אליך ובשבעה דרכים ינוסו לפניך".

 

יד. ממתק שעבר עליו הפורים, דהיינו: שנשאר ארוז במשלוח מנות מיום פורים שעבר ועד יום פורים זה, יכול להעבירו עד ליום הפורים הבא עלינו לטובה. ממתק שעבר עליו הפורים אשר פשה בו הנגע בצורת שקערורות ירקרקות או אדמדמות ומראיהן שפל מן הממתק, יעבירו למשלוח מנות המיועד לכהן שיסגירו שבעה ימים.

 

טו. מי שאחזו בולמוס ורוצה לטעום משום-מה ממשלוח מנות שקיבל, מאכילין אותו אפילו עדשים של מגדים שפג תוקפם עד שייאורו עיניו.

 

טז. יסדר המשלוחים במושב האחורי של רכבו הדק הדק היטב, שלא יתערבבו חלילה זה בזה כשעולה על באמפער של מע"צ, ויעניק לדודה בלומה הקמצנית את המשלוח המושקע של הרב.

 

יז. בהרבה קהילות נהגו לשלוח שלל קופסאות טונה איש לרעהו, בבחינת "יום שימורים יהיה לכם לדורות עולם". ושמעתי מזקני כי מקור המנהג בעצה טובה של דירקטוריון סטארקיסט.

 

יח. חייב איניש לבשומי בפוריא עד דלא ידע בין יין פטישים גמדי שקיבל במשלוח מנות לבין נוזל ניקוי רצפות. ראשי ערים שהשתכרו נוהגים לקיים תהלוכת עדלאידע מאיזו סמטה כדאי לנסוע כדי לברוח מהפקק.

 

יט. במקצת ערוצים נהגו לשדר סרטים ישראליים שכבר יצאו מן האף ביום העצמאות דאשתקד, ושמא מקור המנהג להתפטר מהבורקס לפני הפסח.

 

כ. עם צאת החג יתקע יתד ראשון לחג הבא, ויברך את חברו בברכת "איפה אתם בסדר השנה?".



חמודדד...נדנדה כתומה.אחרונה
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך