דתי מושחת או חילוני מוסרי?אמונתי????

מה עדיף להיות? אדם דתי שמקפיד מאוד על בן אדם למקום אבל זבל בבן אדם לחברו, או בן אדם חילוני שמתנהג בדרך ארץ, מכבד ומוסרי?

ואם הייתם לבד בעולם עם שני אנשים, משני הסוגים שמוזכרים לעיל, אבל בקטע קיצוני ממש, אם מי הייתם מעדיפים להתחתן?

ומי משני הסוגים הייתם מעדיפים שיהיה הבן שלכם ח''ו?

דרך ארץ קדמה לתורה...תגל הארץ
וזהו זה בגדול מסכם את כל מה שיש לי להגיד על הנושא...
בנאדם יכול להיות צדיק גדול ולהתפלל בכוונה עד מחר, אבל אם אין לו דרך ארץ זה לא שווה הרבה...
^^ וקידוש ה וכוליי..בכללי ברור שקודם להיות בנאדםישראלית2❤🇮🇱
חד משמעית נכוןןהחיים מאושרים
^^^^^^שושקית
הזלזול במצוות שבין אדם לחבירו כדבר מובן ורגיל, עלול להיות נחלת כולם, גם אלו המקפידים במצוות, כדברי ה"חפץ חיים" באגרותיו (סימן לה):
"ובאתי לעורר רק לנבונים שבאומה, שיש להם ידיעה בתורה ומכל מקום לא שוו בדעתם איסור זה לאיסור מרק נבילה וטריפה... וסיבת הדבר הוא, מפני שאיסור זה נעשה הפקר בעיני ההמון ואינם משימים לבם עליו כלל, וממילא על ידי זה נעשה האיסור לענין קל, גם להנבונים שאינם משימים לבם הרבה לאיסור זה".
...
ירא השמים ניכר בהתנהגותו, ובמיוחד בתחום שבין אדם לחברו. במזמור תהלים ט"ז: "מִזְמוֹר לְדָוִד ה' מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ", מונה דוד את המידות המאפיינות את הגר באהל ה': "הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ", המזמור לדעת המהר"ל (תפארת ישראל נ"ד) מתאר את התנהגותו של ירא ה' השלם בהתנהגותו כלפי ה' וכלפי חבריו: "שראוי שיהיה שלם מצד עצמו, ושלם מצד זולתו".


על זה נאמר ״זו נבלה וזו טריפה״הנשמה זועקת וי


לא בטוח שאדם שמזלזל בבן אדם לחברו יכול להיקרא דתיכיפת ברזל-סרוגה
אם הוא באמת דתי הוא לא מושחת125690

חלק מהמצוות קשורות ליחס לבני אדם.

את בעצם שואלת מה יותר חשוב - איך עושים את המצוות או האם עושים את כולן

נראה לי שפתחו שרשור כזה לפני כמה חודשים

דרך ארץ קדמה לתורה14


..125690
המשמעות המקורית של המשפט הזה היא שדרך ארץ קדמה לתורה ב26 דורות, לא שזה יותר חשוב
יש לזה מקור?נעה ונדה


זה מבוסס על מדרש רבה125690

"אמר רבי ישמעאל בר רב נחמן: עשרים וששה דורות קדמה דרך ארץ את התורה" אני מניח שזה גם מבוסס חלקית על "אם אין דרך ארץ אין תורה"

ומה כוונת המדרש?נעה ונדה


לפי הפשט זה אומר שה'דרך ארץ' נבראה לפני התורה125690

הבעיה היא שאי אפשר לפרש מדרש על פי פשט...

בכל מקרה, הכוונה היא לא שזה עדיף (יש משנה באבות שאומרת ש"כל המקבל עליו עול תורה מעבירין ממנו עול מלכות ועול דרך ארץ", אם יש תורה, לא צריך לדאוג לדרך ארץ)

הכוונה במשנה באבותכיפת ברזל-סרוגה
היא לעבודה ומיסים, וחס וחלילה אף תנא לא אומר שמי שעוסק בתורה יכול להיות בלי דרך ארץ..
צודק125690

אני הסתכלתי בויקיפדיה, שם הם הביאו מפרשים ממשנה אחרת.

מה זה דרך ארץ בעצם?נעה ונדה

יש סיכוי טוב שהכוונה שם היא לא הפירוש המקובל בעברית המודרנית.

(כמו שבמשנה ההיא כמו שאמר @כיפת ברזל-סרוגה דרך ארץ הכוונה לעבודה ומיסים).

לפי מה שהבנתי מהפירוש של רבינו יונה125690

בעיקרון זה כן איך שאנחנו מבינים את זה היום

על המשנה הזאת הוא כותב שהפירוש שונה.

הבנתי, יפה.נעה ונדה

אז בואו נפסיק לצאת נגד האימרה הזאת, מסתבר שהיא בהחלט מבוססת.

לא בדיוק125690

היא מבוססת על הבנה מוטעית של מדרש ועל משנה באבות עם פירוש של משנה בקידושין.

ניסיתי קצת למצוא מקור למשפט עצמו, לא הצלחתי.

אז שוב, אם אפשר בבקשה סיכוםנעה ונדה

מה הפירוש הנכון של המדרש, מה הפירוש המוטעה ומה ההבדל ביניהם?

..125690

הפירוש הנכון הוא שאנחנו לא באמת יכולים להבין מדרש, הפירוש המוטעה הוא שחז"ל אומרים ש'דרך ארץ קדמה לתורה' (למרות שאפשר לנסות ללמוד את זה ממשניות אחרות)

ההבדל הוא התשובה לשאלה, לפי הפירוש הראשון, עדיף דרך ארץ, לפי הפירוש השני, הפירוש הראשון לא נכון. בגלל שהפירוש השני מבוסס על מה שחז"ל אמרו, הנחתי שהתשובה תהיה שזה לא מצב הגיוני, חלק מהתורה הוא דרך ארץ.

מדהים. תודה רבה!נעה ונדה

למען האמת כשאני חושבת על זה, זאת בדיוק הטענה שלי כאן בתגובות האחרות בשרשור, שהדת והמוסר הן בלתי ניתנות להפרדה. הפירוש הפשטני המקובל ל"דרך ארץ קדמה לתורה" מפריד ביניהם, וזאת הפרדה מוטעית.

יש שלוש תשובות, תלוי באיזה מקרה...בייניש אנונימי

1- עבודה, בשדה וכו'

2- קרבה בין איש לאשה

3- מוסר, הכי פחות נפוץ אאל"ט

מעניין, תודהנעה ונדה


אולי לא צריך לדאוגהחיים מאושרים
כי כשכתוב לך
"..מה ששנוא עליך..."
"...ואהבת לרעך.."
ועוד הרבה אז אולי לא צריך לדאוג כי אתה מספיק צדיק שמיים את זה גם בלי הדרך ארץ אלה בגלל שאתה צדיק... מובן??

ניסיתי להסביר אם לא תגידו לי...
אם לומר את האמתנעה ונדה

אני לא אוהבת את השאלה הזאת.

כי היא כאילו מעמידה אותנו בפני בחירה בין דת לבין מוסר, וזו טעות. הדת והמוסר הם היינו הך. הם מחייבים אחד את השני.

אדם דתי שאינו מוסרי לא יכול לייצג את הדת, אפשר לומר במידה מסוימת שהוא איננו דתי באמת. הדת כוללת בתוכה את המוסר.

אדם חילוני מוסרי זהו פרדוקס. אם הוא מוסרי באמת - הוא איננו חילוני במובן הפילוסופי של המילה.

 

כמו שלא אבחר בין מחלל שבת לבין אוכל חזיר, כך לא אבחר בין 2 החלופות הגרועות שהצעת.

לגבי בן, במקרה הגרוע שבו תהיה לי ברירה כזאת הייתי מעדיפה חילוני מוסרי, כיוון שכמו שאמרתי - אם הוא יהיה מוסרי באמת, הוא לא באמת יהיה חילוני.

חייבת להוסיף כאן קישור למאמר מדהים בנושא:נעה ונדה

מוסר הקודש

וזאת המסקנה הנובעת ממנו: "בתחילת הדיון נאמר כאן כי לא יכול להיות דבר כזה דתי מוסרי", אמרתי לקהל בחוג הבית, "אני רוצה להגיד שלא יכול להיות חילוני מוסרי. איני אומר, חלילה, שאין חילונים מוסריים – יש הרבה מאוד אנשים טובים ומוסריים מאוד מאוד, אבל אם הם מוסריים באמת – יש להם אלוקים בנשמה" (מתוך המאמר).

רוצח המונים או אנס סדרתי?הָיוֹ הָיָה
כתבתי כאן לפני שנה בערך, כשהשאלה הזו בדיוק עלתה, שזו שאלה מטעה מאוד. שכביכול מחייבת להחליט "או זה או זה", בעוד שהאמת שפשוט צריך את שניהם.

יותר מזה: זו שאלה מטעה כי אין כאן קריטריון ברור לרמת החריגה של האדם.
החילוני המוסרי - זה מישהו שמעולם לא דיבר לשון הרע?
הדתי ה"לא מוסרי" - זה מישהו שאין לו שום ערכים לזולת?

וכי הגיוני לשאול שאלה בנוסח כזה, שיכול לכלול מנעד שלם - החל ממי שרוצח אנשים ואוכל אותם לארוחת בוקר, ועד למי שפעם בשלושה חודשים מדבר בטעות לשון הרע?
^^ מסכימה עם כל מילהנעה ונדה


הָיוֹ הָיָה
שימי לב, שחלקה הראשון של התגובה שלי תואם לתגובה שלך אבל המשפט האחרון דווקא מצביע בעצם על כשל שנמצא בסיום התגובה שלך.
הרי כתבת שבמקרה הגרוע וכו' תעדיפי חילוני מוסרי וכו' אז בואי נבדוק: האם תעדיפי בן שיחלל שבתות וימי כיפור, יאכל חזירים ויבלה(...) עם גויות, אבל יקפיד שלא לדבר רע על מישהו אחר, או מישהו שילמד תורה בהתמדה, יתפלל בכוונה גדולה, מאיר פנים, ידקדק בקלה כבחמורה, אבל לא כל כך נוטה לעשות חסד כשמבקשים ממנו?
הטענה שלי היא שזהו פשוט פרדוקסנעה ונדה

אם הוא מחלל שבת וכו' לדעתי הוא לא מוסרי, כי המוסר האמיתי הוא אלוקי (כמו שמסביר הרב בקישור שהבאתי).

אז אולי באמת לא הייתי צריכה להוסיף את המשפט האחרון. הדת והמוסר הולכות ביחד, אי אפשר להפריד ביניהם.

מסכים עם האומרים פה שאם הוא מושחת אז הוא לא דתי.סוזנה ושות'

כמאמר הרב שרקי: "כמו שאומרים בערבית- בין א מענטש"..

אי אפשר להיות דתי ללא דרך ארץ. זה לא עובד ככה. וגם להיפך- אין מוסריות בלי תורה.

[תמיד אוהבים להביא את הגרמנים כדוגמה, אז הנה אני מביא]

הגרמנים?125690

אני זוכר שמביאים את הרוסים

כי הגרמנים הם "העם הכי מוסרי באומות העולם"..סוזנה ושות'


כנראה מישהו התבלבל בין האסתטי לאתינעה ונדה


לא לא, הם באמת נתפסו כאתיםהָיוֹ הָיָה
באופן כללי האסתטיקה נתפסה כשלובת זרוע עם האתיקה. "תרבות".
..נעה ונדה

אז או שהתפיסה המקשרת בין האסתטיקה לאתיקה היא מוטעית, או שפשוט האתיקה שלהם היא אנושית וככזו היא בסה"כ קבוצת נורמות נזילות שנתונה לשינויים והתאמות לתורת הגזע ודומיה.

אבל הם לא מזוהים עם התנגדות לדת125690


נכון, אבל אין להם מוסר אלוקי יהודי..סוזנה ושות'

הנאצים, להזכירך, התנגדו לדת. רוב הגרמנים (בין דתיים, בין לא) שתקו במקרה הטוב או סייעו להם במקרה הרע.

נקודה שלדעתי חשוב להוסיף שדנים בנושא-שימולבאלהנשמה
עבר עריכה על ידי שימולבאלהנשמה בתאריך ל' בסיון תשפ"ב 22:33

בתור אדם לא מאמין, אתה מגדיר לעצמך מה מוסרי ומה לא...וזה בעייתי.

כי מוסר אנושי משתנה כל הזמן, ומה שהיה מוסרי היום לא יהיה מוסרי מחר...

לדוגמא: כל התנועות ההרסניות- קומניזם, נאציזם, פאשיזם ועוד- באו אחרי הנאורות והם בעצם תוצאה של ההשכלה שהביאה חילון וטענה שהגדרת המוסריות נמצאת בידי האדם.

קומוניסט שהלשין על חבר למשטר, היה בטוח שזה הכי מוסרי בעולם... 

זו בדיוק הבעיה ב"מוסריות חילונית". הוא מגדיר לעצמו מה מוסרי,

ולא מכופף את עצמו למוסר האלוקי, האמיתי, המדויק והנצחי, שלא משתנה אף פעם,

ולכן לא דתי לעת עתה לא יוכל לענות אף פעם במאה אחוז  להגדרה של "מוסרי" לפי התורה,

לא משנה כמה "מענטש" ואדם טוב יהיה...

עם כל הכבוד, אדם עם יצרים ונגיעות אישיות, בשר ודם, לא יכול להגיע לעולם למוסר מושלם.

אם ינסה להחליט מה מוסרי בעצמו ולא יקבל את המוסר האלוקי- הוא יטעה בוודאי והמוסר שלו ילקה בחסר. 

ובכלל, יש הרבה דינים מורכבים וקשים בבין אדם לחברו שבלי יראת שמים שמתוכה נובע קיום תורה ומצוות לא חושבת שאפשרי שמישהו שיעמוד בהם בשלימות.

ה' ציווה על בין אדם לחברו אז מצוות בין אדם לחבירו זה גם סוג של בן אדם למקום,

וכשעוברים על מצווה של בין אדם למקום זה לא פוגע  רק באדם הפרטי אלא משפיע על כלל ישראל וכל הסביבה לכן זה סוג של בן אדם לחבירו...

"הא בהא תליא", והלוואי ונזכה בשלימות לשניהם, גם תורה וגם מידות 

יפהכיפת ברזל-סרוגה
אבל בכל זאת יש מוסר בסיסי שמוסכם על רוב העולם, ועל זה נראלי דיברה פותחת השרשור.
תודה!שימולבאלהנשמה

נכון.. אמרתי יותר כהארת ביינים שקשורה בנושא

לעניות דעתי, כל יסודות העקרונות הבסיסיים העיקרים שמוסכמים על כל העולם במשך שנים רבות ללא שינוי- מה שאתה מדבר עליהם,  מאיפה הם נובעים אם לא מהתורה הקדושה?

עשרת הדיברות למשל... הבסיס הזה נובע מהמוסר האלוקי שה' נתן לעמ"י ואנחנו הפצנו ומפיצים!

הכל נובע מזה- מהמוסר האלוקי. הם לקחו ועיוותו ועשו בזה כרצונם ולטעותם בהמשך ולקחו את זה לידיהם, מוסיפים תוספות ומשמיטים חלקים, אבל הבסיס שנשאר ולא השתנה-

זה שייך למוסר האלוקי, לא האנושי

 

זה מה שמשתנהחושבת בקופסא
יש אלפי דוגמאות לעניינים שהמוסריות שלהם תלויית תרבות והשקפה.
כמו עבדות, שהייתה לגמרי בסדר בתקופות קדומות כי העבדים נחשבו לרכוש שאפשר לעשות בו מה שרוצים. איך בראית "כל אחד והאמת שלו" אתה יכול לגנות מוסרית בעל עבדים?
אותו דבר לגבי רצח על כבוד המשפחה, נישואי קטינים, טבעונות, הפלות, עבודת ילדים, ועוד המון נושאים אחרים ששנויים במחלוקת מוסרית עבר מול הווה, או אפילו בימינו.
מה שמוסכם בלי קשר לתורה היום, יכול להשתנות כל רגע וגם ככה זה שונה בהרבה נושאים אצל אנשים שונים.

אפילו המושג המאוד מקובל של זכויות אדם, לא ניתן להסברה בלי נקודת מבט דתית מסוימת (לא חייבים אפילו לקרוא לזה יהדות) למה כל אדם שנולד ראוי לזכויות בסיסיות? אם לא עונים משהו שלפחות מזכיר "כי הוא נברא בצלם אלוקים והוא חלק אלוק ממעל" אין לך תשובה לשאלה זאת.

בקיצור, אין שום אמת מוסר אונבירסאלית מקובלת מחוץ לדת.
כתבת יפה!שימולבאלהנשמה

נכון! גם מה שכביכול נראה "כאמת אוניברסלית מקובלת" על כולם שלא קשורה לדת,

נובע ישירות או עקיפין מהיהדות

 

 

זהו, שאפילו מוסר בסיסי אין בעולם החילונינעה ונדה

יש רק נורמות נזילות. דוגמאות מתוך המאמר שהבאתי: האם להט"ב זה מוסרי? האם נישואי אח ואחות הם מוסריים? האם פדופיליה היא מוסרית? לפי המוסר האלוקי, שהוא מלשון מוסרות הכובלות את האדם, ברור לנו שאלו דברים לא מוסריים בכלל. אבל לפי הנורמות הנהוגות בעולם, ה"מוסר" האנושי, לאט לאט זה נהיה בכלל לא מובן מאליו! להסבר ולפירוט עיין במאמר שהבאתי.

מסכימה אתךחושבת בקופסא

רק מעניין שכל הדוגמאות שהבאת הם דווקא בתחום ההתנהגות המינית.

כי אלו הדוגמאות שהרב מביא במאמר🤷‍♀️נעה ונדה

והשם של המאמר מסביר את זה - התקרנפות, הומוצנטריות ומוסר הקודש

וואו מדויק! תודה רבה!נעה ונדה


תשובה פשוטה מאודהיי זה אני

דתי מושחת הוא לא דתי.

אולי הוא שומר תורה ומצוות אבל... לא. פשוט לא. כל המטרה של התורה היא להפוך אותנו לאנשים טובים יותר, חברותיים ורגישים כלפי הזולת. אם מישו שומר שבת אבל הוא *** של בנאדם אז.. הוא לא באמת נחשב דתי..

בן אדם למקום ובין אדם לחבירו זה תחומים מקבילים.

ומרגיש לי נכון לציין את ה[דברים רבה, ה', י] שאומר:

אמר ר' שמואל בר נחמן: דורו של אחאב עובדי עבודת כוכבים היו, והיו יוצאין למלחמה ונוצחין. ולמה כן? שלא היו ביניהן דלטורין [=מלשינים]. לפיכך היו יוצאין למלחמה ונוצחין. תדע לך, כשביקשה איזבל להרוג כל נביאי ה', מה עשה עובדיה?- הטמין אותן במערות, שנאמר: "ואחבא מנביאי ה' וגו' חמשים איש במערה" (מלכ"א, י"ח, יג), ולא  היה אדם שאמר לאחאב: כך וכך עשה עובדיה.

קיצר מוכח מכאן שיש חשיבות לבין אדם לחבירו אפ' יותר מאשר בין אדם למקום..

 

קיצר למי שלא הבין את דעתי החד משמעית:
דתי מושחת<חילוני מוסרי

מוזמנים לחלוק ולנהל דיון

רגענעה ונדה

בהתחלה אתה טוען שדתי מושחת הוא לא דתי, אז איך אתה יכול אח"כ לומר שעדיף חילוני מוסרי על פני דתי מושחת אם אתה טוען שלא קיים דבר כזה?

התכוונתי לומר ש..היי זה אני

התכוונתי לומר שאין דבר כזה באמת דתי מושחת

אלא אנחנו מגדירים את זה כך, אנחנו מגדירים: שומר מצוות=דתי

===

אין דבר כזה דתי מושחת אבל יש דבר כזה שומר מצוות מושחת ועדיף חילוני מוסרי על גביו...

 

[לדעתי ההגדרה של דתי יהודי היא יותר מאשר "שומר מצוות" אלא צריך להיות בה את הפן האנושי והמוסרי-חברתי]

 

ההגדרה מושחת סותרת את יסודות התורהנעה ונדה

שומר-חלק-מהמצוות-מושחת הוא גרוע כיוון שהוא משחק כרצונו בדת, החילוני אולי גם הוא אינו מוסרי (כיוון שהמוסר הוא דתי בהכרח, כמו שהסברתי למעלה), אבל הוא לפחות אינו מעוות את הדת.

לא הבנתי מה דעתך...היי זה אני


דעתי היא -נעה ונדה

שדתי מושחת לפי ההגדרה שלך הוא גרוע מהחילוני (שאינו יכול להיות מוסרי כמו שכבר אמרתי) כי החילוני לפחות לא הורס את הדת, רעיונית ותדמיתית. מאותה סיבה לדעתי הרפורמים גרועים מהאתאיסטים.

אחלההיי זה אני

אז אנחנו מסכימים בעצם?

אם אתה מסכים אז כנראה שכןנעה ונדה


מסכים עם המסקנה, לא עם המיתוג.סוזנה ושות'

כמו שדנו למעלה, "דתי" ו"מושחת" זה לא הולך ביחד.

אבל אדם שנתפס כ"דתי" והוא מושחת- זה גרוע ביותר, בעיקר מצד חילול ה' שבדבר.

לא בהכרח125690

אם הוא לא נותן צדקה אף פעם זה לא גורם לחילול ה', הכל תלוי ברמה של השחיתות (ואם הוא כל כך מושחת, מתישהו ישימו לב שהוא לא דתי).

את החילוני ה"מוסרי" יוכלו להביא כהוכחה לזה שדרך ארץ קיימת גם בלי תורה.

לדעתי לא צריך לנסות לענות על שאלות לא הגיוניות.

לא לתת צדקה זה מקולקל, אבל לא "מושחת"..סוזנה ושות'

 

 

אז מה תגדיר כמושחת?125690

אני לקחתי את זה כדוגמא של יציאה לפועל של מידות רעות.

בגדול, כל דבר ששייך בו "סור מרע"..סוזנה ושות'

גניבה, גזל.. וכו'.

אי נתינת צדקה זה הימנעות מעשיית טוב, לא "מעשה" רע.

אבל זה אסור, אם הוא גונב הוא לא דתי125690

אם הוא אף פעם לא נותן צדקה או עושה גמילות חסדים זה אומר שיש לו בעיה במידות.

אף פעם לא נותן צדקה זה עדיין לא מושחתסוזנה ושות'

זה מידה מקולקלת אבל לא שחיתות.. לצורך העניין- דתי שמדבר בגסות יותר קרוב להגדרה הזו

הוא לא יכול להיות יותר משוחת אם הוא שומר מצוות125690

צודק, הדוגמא שלך יותר טובה.

כל מילה. לכן הוספתי שם את המילה "תדמיתית"נעה ונדה


לדעתי פשוטהחיים מאושרים
יש חילונים כאלה כי פשוט ה' ברא אותם אז יכול להיות שהם לא יהיו מתוקים?!?!????
ובכלל זה גם יש חסדי אומות העולם וכו...
מניחה והולכתנעה ונדהאחרונה

"אומללים הם האנשים, שמהות החיים שלהם ריקה היא מאורה המחיה של האמונה הטהורה. אפילו אם יושר וצדק, כבוד הבריות, גמילות חסדים וכמה מדות טובות וכשרון ודעת יהיו בגורלם, כל אלה אפלים הם, נטולי אור החיים, כל זמן שאין בהיקת אור האמונה האלקית העליונה, המתנשא מכל ערך" (מאמרי הראיה 74, האמונה).

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך