מחפשת המלצות לקורס הכשרה של הדרכת הורים (כדי לעבודמחפשת המלצות
אני מחפשת עבור עצמי..כדי להיות מדריכת הורים

יש לי רקע טיפולי..

נאבדתי קצת בגוגל
ורוצה המלצות אישיות או מנסיון אישי או של מי שאתן מכירות מקרוב

מה חשוב לי?

א.קורס שמביא לידי מעשה..לא רק איזה תאוריה אקדמאית ..אלא גם קורס שיעזור לי לקבל הכשרה ונסיון מקצועי כדי תכלס לעבוד בזה אחר כך

ב. לא קורס שטחי שרק שם פלסטרים ומנסה ליישר את ההתנהגות של הילד לפי מה שנח להורים. יעני לא חוג אילוף
אלא קורס עמוק עם הבנה בנפש הילד, בעולם הפנימי שלו ובעבודה עם העולם הפנימי שלי כאמא ..
איך אני אתמקם נכון ואיך לעזור נכון לנפש של הילד בהתמודדות שלה..
וכן שיהיה גם מחובר לחיים להתמודדות ההורית בפועל..



אם מישהי מכירה את הקורסים של-

א. מכללת יוזמות בשיתוף מכללת גורדון

ב. עידן ההורות בשיתוף מכללת תל חי

אשמח לשמןע

ואשמח להמלצות נוספות🙂

או מחשבה כיצד להגיע לכאלה כי לא מכירה הרבה מנחות הורים
ומי שזיהה אותי בחיים כי התיעצתי על זה לאחרונהמחפשת המלצות
אז בשמחה

אני מניחה שלפני כן את צריכה להחליט על איזו גישהבאר מרים
חינוכית את הולכת...

לדוגמא:
שיטת אדלר על גווניה
כסעיף ממנה שיטת שפר..

לעומת זאת
גישות של תקשורת מקרבת
בסגנון של ליין סנטר
הורות מקרבת
וכדומה..

ואני מניחה שיש עוד גישות..

רק אחרי זה תבררי איפה יש הכשרות מתאימות..
תודה..מחפשת המלצות
לייף סנטר אין להם קורס נורמלי רק קורסים מוקלטים עם התאוריה..זה לא מה אשני מחפשת כי רוצה קורס מקצועי במובן המעישי וההתנסות והמכוון לעבוד בזה

הורות מקשרת רציתי דווקא!! אבל המחיר אסטרונומי בקטע הזוי
וראיתי עוד קורס בגישה וגם הוא יקר מאוד
לא ראיתי עוד
אם יש אשמח לשמוע

ולכן פחות עקרוני לי השיטה
פתוחה ללמוד ולשמוע ובכל מקרה אני לא אהיה 'חסידה' של שיטה אחת כי זה לא אני..
מאמינה שאחרי הקורס הזה
גם אלמד לעומק את הגישה ההיקשרותית דרך הקלטות...ועוד דברים ואמצא דרך לשלב

עכשיו רוצה בעיקר קורס שיכניס אותי לשטח ..ישיתן ידע עמוק ובסיסי שממנו אוכל להתחיל

אדלר נשמע לי בסדר
שפר לא מתחברת

ואם י ש עוד אשמח

לדעתי שפר זה סוג של אדלר..באר מרים
שפר זה תולדה של אדלרתהילה 3>
ממליצה לך מאד מאד להכיר לעומק את העקרונות המנחים של כל שיטה.
יש שיטות שמאד מאד שונות מהותית, והרבה פעמים הורים גם יחפשו מנחה בשיטה שאליה הם מתחברים, ולא ירצו
מנחה בגישה שאליה הם פחות מתחברים.

ממליצה לך להיחשף לחומרים של שיטות יותר לעומק, אפילו לקרוא ספרים שעליהן מבוססות השיטות,
ולהחליט לפי זה.


יש בגישה של תקשורת מקרבת נראה לי קורס למנחי הורים, לפחות לפי פרסומים שהם שלחו לי

בהצלחה לך!
תחפשי הדסה והילה דותן משהו כזה. הן בגישה ההקשרותית⭐אביגיל💜
אני יודעת.. המחיר אסטרונומי ממשמחפשת המלצות
מבאס...
לדעתיהמקורית
אם זה משו שאמור להביא לך פרנסה זה שווה את ההשקעה.
לא הייתי משקיעה סכום קטן יותר כדי לקבל תמורה שלא נראית לי. זה חלק מההשקעה הכי גדולה בפתיחת עסק כזה בעיניי - ההכשרה, כי זה מה שאת מוכרת.
תלוי איזו-זה פי 3 מכל קורס אחר(!)מחפשת המלצות
ממש ככה
ויש לי כבר רקע טיפולי ככה שאי אפשר להשקיע על כל קורס מחירים בשמיים
זה לא שהם מציעים היקף גדול של שעות או התנסות או יותר מקצועי ממקומות אחרים


וגם יש מחירים שהם לא ביכולת
בסוף יקח לי שנים רק לכסות עלויות של קורסים ותכלס אני מחפשת עבודה לא רק התנדבות

אז כן משקיעה- אבל בעיני להשקיע בין 6000-10000 גג בקורס מקצועי של לימודי תעודה ל10 חודשים זה סביר .

לא נכנסת לשיקולים שלך חלילההמקורית
רק הצעתי כיוון שלפיו הייתי פועלת
סליחה אם הובנתי אחרת
הכל טוב 🙂 פשוט תלוי כמה זה להשקיעמחפשת המלצות
ומה באמת התמורה
את התמורה את לא באמת יכולה לאמודהמקורית
זה סיכון שקיים בכל עסק, ורק לה' הפתרונים.
את יכולה להחליט שההשקעה ההתחלתית שלך בעסק וההכשרה תהיה בהתאם ליכולותייך הכלכליות. זה בהחלט משו שעושים.
אבל זה לא נותן לך אמדן לגבי הרווחים העתידיים. זה משו שתלוי בעוד פרמטרים כמו שיווק, האם הצורך קיים בשוק, איזה ערך מוסף את נותנת לעומת כל השאר שמציעים שירות דומה והכי חשוב בעיני - כמה סיעתא דשמייא יש בפרנסה
בעיניתהילה 3>
המפתח הוא באמת לעבוד עם כלי שאת מאמינה בו.
כלי שאת בטוחה בו שהוא טוב ועוזר, ומאמינה שהוא באמת יכול לעזור לאחרים.
באמת אני מכירה מנחת הורים שלמדה גישה מסויימת ועבדה כיתה במשך כמה שנים, ויום אחד הבינה שהיא פשוט לא,
והלכה ללמוד גישה שונה יותר ועברה פשוט להנחות בשיטה השניה.
אם אני זוכרת נכון זה היה הרבה יותר מאתגר ובעיקר גם לה בבית האישי שלה.

בסוף, אני מניחה ומקווה שכלים שתאמיני בהם ותדריכי להשתמש בהם הם כלים שבע"ה תשתמשי בהם עם הילדים שלך.
ואני באמת ובכנות (וגם בתור מישהי שלמדה כל מיני שיטות וכלים טיפוליים) ממלימה לך לא לבחור לפי המחיר אלא לפי החיבור והאמונה.
מסכימה מאוד...אבל ליכולת הכלכלית יש גם גבולותמחפשת המלצות
אז עם כל הכבוד..מעבר לרף מסוים שגם הוא אגב מעבר ליכולת
אין לי יכולת לטפס כל כך הרבה


ובעקרון ברור שלא אלמד משהו שלא מתחברת לדרך
אני לא מכירה לעומק את שאר השיטות
ואת המכללות השונות
אני מנסה לברר

אבל באמת קצת קשה
כולן יש להן אותו נאום דיווקי כמעט
לא מזהה מה הייחודיות של כל מקום
ברוב המכללות אפילו את המרצה לא ניתן לשמוע כמעט הרצאות שלה
והרוב גם חילוניות אז אין לי בכלל הכרות עם בוגרות שלמדו

אז לכן מנסה פה לשמוע הכרות אישית שאולי היתה למישהי..(בינתיים רואה שכנראה אין פה הרבה כאלה..)
ושואלת אנשים..
ומאמינה שבשוף ה' ידייק אותי לבחור מה שמתאחם לי בעז''ה

תודה רבה רבה לכל מי 'ענתה
זה בהחלט מורכבתהילה 3>
שה' ישלח אותך למקום הנכון לך באמת
ושוב ממליצה לקרוא ספרי יסוד בנושא שיעזרו לך לבחון גישות ולחפש קורסים שקשורים לאלה שהתחברת ולהמנע מאלה שפחות.
לרוב במכללות לפחות בתחומים אחרים לא מציגים גישה אחת סדורה אלא כל מיני קורסים של מרצים שונים עם אג'נדות שונות.
יש את השיטה ההקשרותיתלפניו ברננה!
@תיתי2 מנחה בשיטה הזאת
יש מישהי בשם רותי דריאל, יש לה אתר ופודקאסט בשם "לב ההורות" שאת יכולה לראות משם אם את מתחברת לגישה
יש "לייף סנטר" (יש קווים מנחים מאוד דומים). יש להם הרבה ספרים

אני הייתי ממליצה לך לקרוא קודם מהתוכן של השיטה ולראות שהוא מדבר אלייך לפני שאת הולכת לקורס.
נערךאנונימית באהב"ה
בטעות שלחתי מהאנונימי...
יש לרותי דריאל גם תכנית הכשרה למטפליםבארץ אהבתי
על פי הגישה ההיקשרותית (שאני גם מאוד מתחברת אליה).
אבל זה מיועד רק לאנשים שכבר בעלי תואר טיפולי.
תכנית הכשרה
תודה רבה זה מעניין אותי-אבל המחיר גבוה מאודמחפשת המלצות
וגם זה קורס חלק זום וחלק פרונטאלי -והפרונטאלי רחוק ולא אפשרי לי
אוי, זה באמת חיסרון משמעותיבארץ אהבתי
זאת נראית תכנית ממש ברמה רצינית.
אבל המפגשים הפרונטאליים זה באמת בעיה.
בהצלחה...
אני מניחה שבקורס להכשרת מנחותבאר מרים
חייב להיות חלק פרונטלי של תרגול והתנסות..
ממש לא..רוב הקורסים היום בלימחפשת המלצות
והלוואי והיתי יכולה פרונטלי... אבל אין באזור שלי חוץ מקורס קצר ואקדמאי
..בלי סטאז' ובתי ללמוד תכלס איך בונים תוכנית עבודה וכו
תנסי את הקורספפרינה
של גלית גלבוע. יש את הקורס הבסיסי שהוא אינטרנטי עם מיינטורית צמודה, ויש את ההמשך שהוא הנחיית הורים.
אני עברתי את הבסיסי. ממש שווה. מאד קרוב לגישה של תקשורת מקרבת
דווקא כשאני שומעת אותה אני ממש לא מתחברתמחפשת המלצות
טוב ערכתי כי במחשבה שניה ..לא נכון לכתוב כאן למה אני לא מתחברת ..לשון הרע

אז נסכם שלי פחות מתאים
מישהי מכירה את מיכל ברנהיים? אשמח להמלצות או דיס במחפשת המלצותאחרונה
כמובן באישי בלבד
תעזרו לי ברעיונות לקראת החופשבארץ אהבתי

השנה בעז"ה תהיה לי תקופה של כמה שבועות שרק הגדולים בבית (בני 7.5, 10 ו-12.5), והקטנים עדיין במסגרות.

רוצה לעשות להם 'קייטנה' עם תוכן, ולא סתם לקום בבוקר ולחפש מה לעשות (בעיקר לשני הבנים הקטנים יותר. הגדולה אולי תצטרף למה שיהיה מספיק מעניין, אבל זה לא חייב להיות מתאים גם לה).


בשנים קודמות הם רצו שיהיה להם גם זמן מסך, ניסיתי לתת זמן מוגבל כל יום ובפועל זה תמיד התארך יותר ממה שתכננתי ולא עבד לנו טוב.

לכן הפעם חשבתי לנסות פורמט אחר:

לכל שבוע יש נושא כללי שבו אנחנו עוסקים. בכל יום יש פעילות/לימוד שקשור לנושא. כל יום יש 'חוג' קבוע (נגיד - יום ראשון זה חוג ציור, שני - חוג מוסיקה, וכו'), וביום חמישי יהיה חוג מחשב שבו אפשר ליצור משהו במחשב (מצגת או משחק) שמסכם או מתייחס לנושא של השבוע.


אשמח לרעיונות -

- לחוגים שאפשר לעשות כל שבוע

- לנושאים שאפשר להעביר את השבוע סביבם

- לסתם רעיונות לדברים נחמדים לעשות עם ילדי בית ספר חמודים

- לעוד כיווני חשיבה

שאלה על בטיחות ברכבכל היופי

יש לי שכנה שאני די מחבבת והחיים שלה לא קלים.

היא לקחה את הבת שלי טרמפ בתוך היישוב לא מזמן, והבת שלי אמרה שהיא לא מפסיקה לסמס תוך כדי נהיגה, והילדים שלה לא חגורים ולא תמיד יושבים.


אמרתי לה לא להגיד שום דבר אבל לא לנסוע איתה יותר, כי זה לא בטיחותי בעיניי (מצאתי לה חלופה).


א. מי שנוסעת בתוך היישוב עם ילדים לא חגורים, אנא האירו את עיניי כדי שאוכל לדון לכף זכות... מאוד קשה לי עם הרעיון.

ב. האם לדעתכן כדאי להעיר? בעלי חושב שכן, אני בתפיסה שאין טעם ואני לא אחנך אותה, לדבר שנראה לי כל כך בסיסי בבטיחות (נסיעה של 10 דקות, לא 2)

לא רואה טעם להעיראורי8אחרונה

גם יפגע בה, גם רוב הסיכויים שלא ישתנה משהו בעקבות זה. מקסימום היא תאמר לבת שלך לחגור. זו לא אחריותנו לחנך אנשים . ממש מבינה אותך. גרה בעיר , אבל עיר קטנה , לא כבישים מהירים . ואין מצב ליסןע לא חגורים גם נסיעה של 2 דקות. 

מה אתםחושבות על הנקה?אליה דבורובסקי

אני חושבת להפסיק להניק ולעבור למטרנה מה אתם חשובות על זה?

זאת שאלה שמתאימההשם שליאחרונה

לפורום הריון ולידה.

זה פורום שעוסק האימהות לגילאים גדולים יותר, וגם הוא פחות פעיל.


זה מאוד משתנה בין אחת לאחת, וגם בתינוק וההנקה הספציפיים.


לא כתבת באיזה גיל התינוק.


תעשי מה שטוב לך, בלי קשר למה אחרים חושבים.

מחפשת רעיון לעיצוב עוגה לסיום מסכת בבא בתראnik

אפשר גם סיום של שלושת הבבאות.

לא משהו מורכב מידי🫣

תודה!

תשובה מג'מינימאוהבת בילדי

מזל טוב על סיום מסכת בבא בתרא! זהו הישג מרשים מאוד.

לכבוד המאורע המכובד, הנה כמה רעיונות לעיצוב עוגה המשלבים מוטיבים מעולמה של המסכת:

עיצוב "דף גמרא": הפיכה של העוגה (ניתן להשתמש בדף אכיל מודפס) למראה של דף מסכת בבא בתרא. ניתן להדגיש בצורה ויזואלית את המילים "סליקא לה מסכת בבא בתרא" בפונט בולט ומעוטר.

מוטיב ה"חזקה" או "שותפין": מכיוון שחלקים נרחבים במסכת עוסקים בדיני שכנים, שותפין, וחזקות, ניתן לעצב על העוגה אלמנטים של בתים, חצרות או גבולות (סמליים), שיוצרים מראה של שכונה עתיקה ומזכירים את התוכן הלימודי של המסכת.

עיצוב ספרית ספרים: יצירת "מדפי ספרים" מבצק סוכר או שוקולד, כאשר אחד הספרים בולט ומסומן כ"בבא בתרא", מוקף בספרים נוספים, מה שמשדר את עוצמת הלימוד וההתמדה.

מוטיב כלי הלימוד: עיצוב של שולחן לימוד עם זוג משקפיים, עט נובע (או נוצה), ומסכת בבא בתרא פתוחה מונחת עליהם, כסמל להשקעה והעמל שהושקעו בלימוד.

טיפ למראה נקי ומכובד: שימוש בצבעים קלאסיים כמו כחול, לבן וזהב תמיד מעניק מראה חגיגי ויוקרתי המתאים לאירועי סיום מסכת.

האם תרצה עזרה נוספת בתכנון הפרטים הטכניים להכנת אחת האפשרויות הללו?

אני הייתי עושהמאוהבת בילדי

עוגה מלבנית ומצדדיה 2 רולדות- כמין ספר תורה

אולי ציור של שער?אן אליוט
רעיונות טובים! תודה!nik
וואו אם הייתי מעצב עוגה של בבא בתראחתול זמני

הייתי שם באמצע מחיצה שבורה

ולפיכך האבנים והמקום של שניהם

תודה על הרעיון, אבל זה פורום לאמהותיעל מהדרום
לק"י

מניחה שהגעת לפה מהראשי בלי לשים לב.

אה סליחה לא שמתי לב בכלל חתול זמני

הייתי בטוח שזה בית המדרש או משהו

אני עשיתי משהו שמזכיר את העמוד הראשוןעל הנסאחרונה

שיש בו מין ציור של שער/עמודים.

חיפוש מקום מגוריםמרים מרים

אנחנו זוג עם חמישה ילדים 1.5-9. מחפשים רעיונותלמקומות מגורים תורניים עם חיונך טוב. 
אנחנו פתוחים לשמוע על גרעינים, יישובים, וריכוזים אחרים. פחות בכיוון של חווה או מקומות שהם בשלבים מאד התחלתיים של הקמה. 
חשוב לנו מקום עם יראת שמיים גדולה, שמחה, אנישם עם פשטות ועומק. 

כרגע גרים בירושלים בריכוז מאד תורני ומרגיש לנו שחסרה פה חיות, וחיבור לעם. 

 

אז האפשרות היא או לגור ביישוב שיש קרבה סבירה לעיר כלשהי.

או בגרעין תורני שמח ואיכותי. 

ממש אשמח שתפקחו לנו את העיניים!!! תפתיעו אותי עם רעינונות

הגרעין ברמלה ממש נשמע משהו בסגנון שאתם מחפשים.אני=)אחרונה
מגורים ליד אשדודשירה-

היי אנחנו זוג פלוס 1


כרגע גרים ברעננה

בעלי מתחיל לעבוד באשדוד ואנחנו מחפשים ישובים / קיבוצים / מושבים עם קהילות דתיות- מעורבות פתוחות לא משהו דוסי.  

אנחנו מאד פתוחים בסגנון שלנו.

ושלא יהיה מעל 20 דקות נסיעה לכיוון צריכים מקום מעורב אבל חשוב לנו ממש קהילה צעירה 

לא יודעת מה המרחק וכמה צעירים יש שםיעל מהדרום
לק"י

אבל יש באזור את בני דרום וקבוצת יבנה.

וגם ניר גלים124816
תגובה שקיבלתי בפרטי (מגבר)יעל מהדרום

רוצה להוסיף המלצה על היישוב ניצן, שנמצא מעט דרומית לאשדוד, יישוב דתי לאומי בעל אופי פתוח וליברלי, כמו שהכותבת מחפשת. יש משפחות צעירות, ואוירה קהילתית נחמדה.


ההיכרות שלי עם המקום מתוך 2 קולגות בעבודה (אני עובד בתל אביב) שגרים בניצן.

על אחד מהם אני יודע שאישתו עובדת באשדוד, זוג עם ילדים די קטנים (תאומים…)


אם צריך אני יכול לחבר למידע דרך הקולגות שלי בעבודה.


הבנתי שביבנה יש הרבה דתיים צעיריםטארקואחרונה
ולא קהילה מאוד תורנית

שווה בדיקה

מוסדות על-תיכונייםפילה
כל מיני מדרשות , ישיבות , מכינות. איך מממנים את זה? ואיך אמורים לחסוך לחתונות במצב כזה? 
חיסכוןמדברה כעדן.

זה מעבר להוצאות השוטפות... יש לנו קטגוריה של חיסכון...

וגם אפשר למשכן חלק מהבית אם יש בבעלותכם....(לחתונות)


בעיניי זה לא קשור למדרשות וכו'...

וגם אם אתם יותר חיים על הקשקש אפשר להגיש מלגות וכו'... 

כמו שמממנים ישיבות תיכוניות ואולפנות...אר

באמת לא קל

הציבור שלנו מוציא הון על חינוך

מעצמךהפי
אני חושבת שמי שרוצה ללמוד תורה יש עניין שהוא בעצמו ייממן אם את נתקעת הורה או אדם אחר שיכול לעזור . 
זה באמת הוצאה ממש גדולהggg

אם מתקשים לשלם על הכל אז כדאי לבקש הנחות. 

יש אולפנות וישיבות שיש בהם פנימיה שיש להם סבסוד של עליית הנוער להורים שלא מסוגלים לשלם. (יש שם בירור רציני מה רמת השכר וכו', אבל אם מקבלים הנחה היא יכולה להיות מאוד משמעותית)

ישיבות גבוהות או מדרשות ללימוד תורה יש אנשים שמשלמים את זה ממעשר כספים. חוץ מזה בגילאים האלה נראה שכבר אפשר לבקש מהילדים שיעבדו בימי שישי או בבין הזמנים ויעזרו קצת במימון.

כדאי תמיד לחסוך משהו, גם אם לא סכומים גדולים ולהפקיד את זה בתוכנית חיסכון טובה. יש גם את התוכניות חיסכון לכל ילד של הביטוח לאומי. כשהן משתחררות, אפשר להגיד לילדים לשמור אותם לחתונה בעז"ה. 

ויש כאלה שגם משלמים לת"ת...

בהצלחה לכולנו

 

זה ממש מאתגראורי8
באמת השילוב של הכל- אולפנות , ישיבות, מדרשה, ישיבות גבוהות , חתונות ממש ממש מאתגר. כשראינו שאנחנו לא עומדים בזה התחלנו להוסיף עבודות , אבל לא מעיקות פתחנו עוסק פטור והתחלנו להכניס עוד כסף מהצד מדברים שתמיד חלמנו לעשות . שמעתי פעם ממישהי שאם חסרה לך פרנסה אולי הקב'ה אומר לך שיש לך עוד משהו לתת לעולם ... זה מעמיס אבל גם מגדל אותנו וכבר אין תינוקות קטנים בבית כך שאפשר להקדיש אחר צהרים/ ערב בשבוע לעוד משהו.  היו לנו 2 חתונות ב"ה, השתמשנו בקרנות השתלמות . אנחנו עדין על הקשקש . מקוים לגדול עוד מקצועית ולהגדיל הכנסות.  אנחנן גם מכוונים בעזרת ה' לעזור מעט בקנית דירות, עזרנו בינתים לבת אחת. בענין הזה אם לא יפול עלינו כסף מהשמים אנחנו מתכננים להוסיף את הסכומים למשכנתא שלנו. וכך עשינו עם הבת הגדולה. מיחזרנו את שלנו והוספנו סכום. לא נתנו סכום מטורף,  לא מבקשים מהילדים לממן בעצמם ישיבה או מדרשה כי הם כן עובדים מעט תוך כדי או בחופשים וזה מממן להם את שאר המחיה שלהם בתקופה הזו וגם אם יתחילו לחסוך לעתיד שלהם לא יזיק. מתכננים לממן גם תואר למי שיצטרך( הגדולה קיבלה מלגות הצטינות ולא שילמה) ,  בעזרת ה נשלם מההכנסות החודשיות. זה באמת באמת לא קל ועם כל התוספות מהצד אנחיו עדין על הקשקש. בעזרת ה מתפללת שהקב"ה יתן לנו מספיק פרנסה לעזור לכל הילדים שלנו. 
אתם גיבורי עלפילה
אני לא רואה את עצמי לוקחת משכנתא לילד בגיל 45-50. וברמה מסוימת מרגיש לי ניצול. יוצא שילד הולך כמה שנים לישיבה/ מדרשה ,אחרך משרת. אחר כך לומד . זה בעצם אומר לפרנס אותו עד גיל 25 כשיש עוד כמה קטנים שבאמת צריכים שיפרנסו אותם. וכשקטנים יהיו בני 25 אני אהיה בת שישים פלוס ובעלי בן שבעים. בעצם צריך לפרנס אותם עד מוות?
ממש ממש לא ניצולאורי8

קודם כל הם לא ביקשו. אנחנו הצענו. זה כנראה ענין של נורמות ומנטליות. זה מה שאנחנו קיבלנו וזה מה שאנחנו מתאמצים לתת( רק שלהורים שלנו היו הרבה פחות ילדים אבל קיבלנו הרבה יותר).זה גם לא נכון שמפרנסים אותם עד גיל 25. רק עוזרים מעט. הבנות הנשואות שלי מפרנסות את עצמן והן התחתנו בגיל 20. עזרה  מועטה בדירה  זה רק לתת משהו מינימלי שיהיה להם מאיפה להתחיל.הבת שעזרנו לה לקחה משכנתא גדולה שאני מקוה שתעמוד בה. ( אפילו שקנתה בפריפריה). בלי העזרה שלנו כנראה היה לוקח לה עוד כמה שהים לקנות . ולממן ישיבות וחתונות לא מממן להם חיים. זוג צעיר צריך לפרנס בית, את זה הם עושים לבד תוך כדי הלימודים / צבא/ ישיבה ובאמת הם גיבורי על. המימון של הלימודים זה עזרה קטנה בתוך זה.  וכם בחור בישיבה גבוהה או בת במדרשה עובדים תוך כדי  או בחופשים ומממנים להם את כל שאר החיים שלהם. את ממש לא חיבת כלום תחליטי מה באפשרויות שלך. לנו חשוב להתאמץ על זה, כנראה כי זה מה שאנחנו קיבלנו , ואני רוצה לתת להם התחלה טובה יותר לחים. אפילו מרגישה שאנחנו לא נותנים מספיק. הלוואי שהיה לי לתת יותר לדירה , גם ככה קשה להיות זוג צעיר שלומד ועובד ומגדל ילדים. והילדים שלי חיים בפשטות , ממש לא מנצלים אותנו. ולגבי לפרנס,אותם עד מווצ, מאחלת לנו חיים ארוכים.... אבל מה היעוד של הכסף מבחינתך? מבחינתי היעוד שלו לאפשר חיים נוחים לי ולילדים שלי. ובעזרת ה גם בגיל 80 אם יהיה לי מה לתת אתן להם גם כדי לשפר את תנאי חייהם. אין לי מה לעשות עם הכסף בעולם הבא...

אם היה לי עשרים מיליון שקלפילה

הייתי קונה דירה לכל ילד ...

אבל המצב שבו ילד רוצה עוד כמה שנים בישיבה ואבא מבוגר ייקח עוד עבודה , נשמע לי קצת לא בסדר.

בגיל שמונים אם ההורים עצמאיים, זו כבר מתנה.

אני רוצה שהוא ילמד בישיבהאורי8
כשהילד שלי בישיבה גבוהה או שהבת שלי עושה שנת מדרשה אני מודה לה' כל יום שזו הבחירה שלהם. ומוכנה לעבד בשביל זה( גם לקחנו עבודות שמענינות אותנו, מה שאני עושה הוא התפתחות מקצועית שחלמתי עליה ואם היתי יכולה היתי עוזבת את העבודה כשכירה ועושה רק אותה, זה עוד יקרה...). לכן זה לא קשור בכלל בכלל לניצול. אני חושבת.ששנת מדרשה( גם אני למדתי שנה במדרשה). נןתנת בסיס תורני עמוק לכל החיים. וכנ"ל ישיבה גבוהה/ הסדר/ מכינה. אני לא מדברת על בחור שיןשב 10 שנים. ומי שבוחר להמשיך שנים , אם הוא מתחתן תוך כדי הוא כבר לא משלם לישיבה ואם לא, באמת מן הראוי שבגיל מסוים יקח אחריות גם על התשלום. אנחנו מדברים פה על השנים הראשונות , כדי לחיות חיים של עומק ותורה בעולם החורכב שלנו חיבים בסיס של תקופה בישיבה גבוהה/ הסדר/ מכינה. והשנים האלה מאוד חשובות בעיני. וגם לפי הבנצי והכרותי רוב ההורים משלמים אותן ( לא מדברת על שנים ארוכות , הזמן שלפני הצבא, לפעמים בהסדר גם השנה שאחרי. מי שממשיך אחר כך פעמים רבות מתחתןנומשלב עבודה וכבר עצמאי כלכלית. 
נראה שיש לך פחד,שהילדים ינצלו אותךאורי8

אני בכלל בכלל לא נמצאת בתוך המושגגים האלה. גם אנחנו קיבלנו את הדברים האלה מההורים( חוץ מהמדרשה ששילמתי לבד כי אבא שלמ לא הבין למה בת צריכה מדרשה, ישיבות לאחים שלי הוא שילם). ואף פעם לא ניצלנו אותם. אמרנו תודה יפה וזהו. ועבדנו קשה בשביל כל השאר. באמת שבמציאות הכלכלית של זוגות צעירים שמחתנים בתחילת שנות ה 20 ומחזיקים לימודים/ עבודה/ צבא/ בנית זוגיות וילדים קטנים זה טיפה בים. אין פה שמץ של ניצול. הם עובדים קשה ובכלל לא מתפנקים. והזמן של הלימוד לפנינ/ אחרי צבא הוא מה שנותן את הבנין הרוחני העמוק לחיים. גם אצלנו אף אחד מהאחים שלי או של בעלי לא ניצל. כולם עובדים , מתפרנסים, לוקחים אחריות על המשפחות שלהם , וגם לדור הבא, ברור לנו שאנחנו רוצים לתת כמו שקיבלנו. . וגם בשלב של הלימוד כשהם רווקים הם ממנים לעצמם את רוב הצרכים שלהם. 

העניין הוא שזה יקר מאודפילה

דבר שני , אם אנחנו משלמים לראשון אז גם שביעי ירצה. וצריך לחסוך גם לזקנה כדי לא ליפול על ילדים . ובשלב שקטנים שלי יסיימו בית ספר , אני אהיה בסוף שנות חמישי ובעלי יעבור גיל שישים.

כך שלא הגיוני להוציא עכשיו הכל על גדולים.

שנית ,  בונים נורמה חברתית שהרבה אנשים לא באמת יכולים לעמוד בזה. יש לי מלא שכנים שהם עצמם עדיין בשכירות וכבר מתחילים לחתן , לשלוח לישיבה גבוהה. משפחה ברוכה הרבה פעמים לא יכולה לעמוד בזה.


מסכימה איתךאורי8
זה באמת עול ממש גדול. ויש לנו יותר ילדים מאשר ל2 ההורים שלנו יחד.... ( ובאמת נתנו פחות לדירה). ואנחנו ממש לא עשירים.  לא יודעת מה לומר אנחנו פשוט מתאמצים לעשות מה שאנחנו יכולים. תחשבו מה אתם יכולים ותתנו ממה שיש( בעניננו גם להוסיף במשכנתא שלנו כדי לתת לדירה זה לתת ממה שיש כי יש לנו נכס ויש לנו יכולת לעמד בתשלום בעזרת ה) . גם בחתונות. הגדרנו כמה אנחנו נותנים( זה אף פעם לא יהיה מדןיק, כי ערך של כסף ועליות משתנים בבמהלך השנים). ומי שרוצה חתונה יותר מפוארת יהיו לו פחות מתנות . כי נאלץ להשתמש בכספי המתנות לכיסוי הפער.  תעשו מה שמתאים לכם. גם בתוך הציבור לא כולם אותו דבר , מגלים את זה בחתונות כשמתחילים לדבר עם הצד השני על כסף.... תהיו מול משפחות שנותנות יותר מכם ומשפחות שנותנות פחות. וחשוב שתהיו שלמים עם עצמכם ועם האפשרויות שלכם. 
ממש מעניין הדיוןשמעונהאחרונה
אני אשמח לכיוון כמה כיוונתם לחסוך לכל ילד לחתונה?
מחפשת המלצהכל היופי

לפסיכיאטר לצורך אבחון אוטיזם לנערה.

כלומר צריכה פסיכיאטר שזו המומחיות שלו


תודה מראש ❤️ 

בתל אביב עוזר לך?מתואמת

ממליצה על ד"ר ליאור אדלר.

אגב, בשביל לקבל אבחנה מלאה צריך גם אבחון אצל פסיכולוג (זה אפילו נצרך יותר).

אז אם עוד לא עשיתם, ממליצה על דינה זלזניק בירושלים ועל אליעזר סוקניק בבית שמש.

כן, עוזרכל היופי

אנחנו אחרי אבחון פסיכולוגי, מסתבר שיותר קשה למצוא פסיכיאטר מפסיכולוג (לפחות במומחיות הזו)

תודה על ההמלצה, אנסה

נכון... בהצלחה רבה!!מתואמתאחרונה
(ד"ר אדלר לא דתי, אם זה משנה לכם. אבל הוא הצליח להבין את הבן שלי, שחלק מהתסמינים שלו קשורים בפן הדתי.)

אולי יעניין אותך