מפגשים- עם מה הם מפגישים?חתולה ג'ינג'ית

ידוע שכל דינמיקה בין שני אנשים שונים מוציאה לאור צדדים שונים בתוכנו אנו.

שמתי לב לזה ממש בדייטים. יש קשרים (ואפילו מפגשים בודדים) שגורמים לי להביא את עצמי משוחררת, שמחה, משתפת, אופטימית, חיה.

ויש אחרים, שגורמים לי להביא את עצמי הרבה יותר זהירה, מרירה, כבויה, ומפגישים אותי עם המקומות הרגישים והכואבים בפנים.

מעניין אותי אם מישהו חוה על עצמו גם.

וגם, כמה שאלות בהקשר הזה:

1. מה לדעתכם גורם להבדלים?

2. האם קשר שמחבר אתכם למקומות הפחות טובים שבתוככם זה קשר שתמשיכו בו? כן? לא? למה?

3. שאלה לבנים- מה עושה לכם את זה יותר? בחורה כמו שמתוארת בסיטואציה הראשונה (המשוחררת) או השניה (המסוגרת?) בהנחה שאין לכם דרך לדעת איך הבחורה ביום יום שלה ואתם גם לא מודעים לזה שהסיטואציה משפיעה לטוב או למוטב. תעשו טובה ותהיו כנים. זה חשוב לי.

...בנות רבות עלי
אין לי ממש זמן להתעמק, אבל לגבי השאלה השלישית. אני חושב שאני מעדיף את האופציה השניה .. כן .. לדעתי זה לוקח בגדול. יש בזה משהו מעניין שיכול ליצור שיחות עמוקות על מהות.. ובאופן כללי בחורה סגורה מעניינת יותר כי אז יש אתגר לנסות להבין אותה, את העולם הפנימי שלה. כשהכל גלוי וידוע זה פחות מעניין ..
תודה.חתולה ג'ינג'ית

כלומר כשבחורה משוחררת אתה יוצא מנקודת הנחה שאין שם עומק? 

מנסה להבין...

שאלות מעמיקותפשוט עייף
עבר עריכה על ידי פשוט עייף בתאריך י"ג באב תשפ"ב 15:13
מעריך שהתשובות יתגלגלו בהמשכים לפי ההתפתחות של השרשור. יש משפטים שהתחלתי לכתוב ומחקתי 4 פעמים.

1.תוכלי לפרט מעט? באיזה שלב מתבטא ההבדל? לפני תחילת הקשר, מיד בהתחלה, תוך כדי התקדמות?

2. שוב קצת קשה להבין - האם לתחושות, למידות פחות טובות, לציפיה לעתיד?

3.סוף סוף שאלה שאני חושב שיכול להועיל בה - במבט ראשון ברור שהמשוחררת. כיף איתה, זורם, מחיה ובכלל נעים.
במבט יותר עמוק - עם הבחורה שמולי. לפעמים היא שמחה, לפעמים עצובה, לפעמים מסוגרת ולפעמים משוחררת.
ובמקביל - לפעמים אשמח אותה, לפעמים ארשה לעצמי להיות עצוב ולתת לה לשמח אותי, לפעמים אוביל את השיחה ולפעמים אהיה אוזן קשבת.
אני מחפש שותפה לחיים. לכל החיים ולא רק לחלקים שמתאימים לי במבט ראשון.


עריכה:
שאלה משלי - מה את מעדיפה? קשרים שבהם את משוחררת או מסוגרת? למה?
הוא לא מתפתח 🙃חתולה ג'ינג'ית

ככה.

1. מתבטא בעיקר בהתחלה, אבל זה לא עקבי. כתבתי יש מפגשים בודדים שמוציאם ממך ככה ויש מפגשים בודדים שמוציאים ממך אחרת. ויש קשרים כאלה, שהם קשרים שמתבססים על וייב של אור, ויש אחרים  שהם קשרי מצולות.

2. בתחושה, בהווייה. באפשרות שלך להיות גם במקום החיובי והשמח בתוך הקשר. יש קשרים שכדי שהם יצליחו צריך להיות בהם כל הזמן בווייב טעון כזה.  לא יודעת אם הצלחתי להסביר.

3. יפה ממש, תודה על השיתוף.

 

על השאלה האחרונה- ברור שקשרים שבהם אני משוחררת. על למה אני אולי אענה בנפרד ובכללי מתישהו.

זה הקטן גדול יהיהפשוט עייף

שאלת שאלות מעמיקות וגם קצת דו (ותלת) משמעיות. לוקח קצת זמן לעכל ולחשוב.

 

1. מהזווית שלנו - יצא לי לא מעט קשרים שבהם זה הרגיש כאילו בכל פגישה נפגשתי עם בחורה שונה לחלוטין. פעם אחת בלתי נשכחת זה קרה ממש באמצע אותה פגישה.

אני בטוח שאת מבינה הרבה יותר ממני ממה זה נגרם. השאלה - האם זה דבר רע בעיניך (ובכלל)?

 

2. מתנצל אבל קצת פחות מצליח להבין את התיאור של ה"וייב" אז קשה לי לתת את זווית המבט שלי.

רק כדי לעזור להבין - האם ב"קשרי המצולות" (מצמרר קצת) יש דברים חיוביים?

 

3. לקח לי לא מעט זמן ללמוד ועדיין לומד. זה נכון באופן כללי ובמיוחד בנפש האישה ובתנועותיה (לדעתי, לדעתי, תרגעי הפי) - לאדם יש המון צדדים, זה עצם הגדרתו, היופי והעומק שבו.

בקשרים זה המקום לגלות את הרבדים האלו וככל שהקשר מתקדם גם "להפקיד" בצד השני יותר ויותר מהמעמקים שבך.

בסוף זה מה שכולנו מחפשים - מישהו לחלוק איתו את החיים שלנו. במלואם.

בהחלט יש לשרשור פוטנציאל גדילהכבר לא ישיבישער

ולא יפה לרכל בלי לתייג. @הפי אני במקומך לא הייתי שותק על זה....

תימנע מהמונח בבקשהפשוט עייף

זה ממש מכאיב בעין. כמובן שאין כאן לא רכילות ולא לשון הרע ח"ו.

מתנצלכבר לא ישיבישער
חשבתי שיהיה ברור שזה נאמר בצחוק וכבדיחה..
סורי אחי
ברורפשוט עייף

אבל עדיין מכאיב בעין.

בטח שחוויםרואה אור
1. אני שמתי על עצמי שני דברים. א) ככל שהפער בין ההצעה לפגישה עצמה גדול יותר - אני בדר"כ מגיע סגור יותר. ב) כשהבחורה מתקדמת מהר - אני לוקח צעד אחורה.
2. אם זה באופן קבוע אז נראה לי שלא (לא זוכר שקרה לי קבוע). אם מתגלגלים למקום פחות טוב - בסדר, אני יודע שאני לא מושלם. אם היא מוכנה לקבל אותי איך שאני ושנתקדם ביחד ונשתפר - אפשר להתחיל לדבר על חתונה
3. משוחררת קיצוני מלחיץ אותי, סגורה קיצונית מתסכלת אותי. באופן אישי אני מעדיף יחסית סגורה.
תודה.חתולה ג'ינג'ית

תוכל לפרט קצת לגבי 1? מה הכוונה שהפער בין ההצעה לפגישה גדול?

בשמחהרואה אור
מבחינת זמן
אם מציעים לי קודם והיא מתעקבת עם תשובה, ראיתי שאני מגיע פחות רגוע לפגישה (לא יודע למה)
זה מאוד הגיוני..כלי פשוט

היא מתעקבת עם תשובה, ואתה מקבל את הרושם שאו שהיא לא מתלהבת מההצעה עד כדי כך שהיא נמרחת איתה, או שהיא מתלבטת. שני הדברים האלה לא מייצרים רוגע

ברור שהראשונהחדשכאן
תודה לעוניםחתולה ג'ינג'ית

אשמח לעוד. (הסקת מסקנות אח"כ)

גם בנות יכולות לענות אגב.

(רק לא על השאלה אחרונה)

איך מגדירים מה זה מקומות פחות טובים?צחקן

יש לנו המון תכונות והמון דברים, וכולם טובים במינון כי אחרת ה' לא היה בורא אותם.

נכון.חתולה ג'ינג'ית

אני מתכוונת לקשרים שמתבססים בעיקר על מציאת מכנה משותף של כאב או של חוסר או של כעס משותף. 

אויפשוט עייף

יש דברים כאלו? זה נשמע לי נורא (סליחה אם פוגע).

אני יכול להבין את זה ככלי - שיח על קשיי רווקות מאוחרת, לדוגמא, יכול מאוד לקרב ולגרום לשיח משותף ולהבנה הדדית, כל אחד ממקומו הוא.

 

אבל לבסס על זה קשר? עצוב

זהו, לאט לאט מתברר לי מה אני בעצם שואלת פה.חתולה ג'ינג'ית

וזה קצת מסובך אני צריכה למצוא את הניסוח המדוייק.

וכן, יש קשרים שזה מה שמחזיק אותם. 

(לא אתה לא פוגע. זה לא בריא גם בעיני. פשוט נתקלת בזה מדי פעם וזה מעיק)

...כבר לא ישיבישער

באופן כללי רגשות שליליים וכואבים נחווים בצורה חזקה יותר מרגשות נעימים ומשמחים.

זאת תובנה שנזכרתי בה לאחרונה בהקשר אחר, כשדובר על כך שחיבור שנוצר ממקום כואב - שיתוף של קושי וגילוי חולשה - גורם לקירבה יותר מאשר שיתוף רגשות חיוביים.

 

לגופו של שרשור - מרגיש לי שאני לא לגמרי מבין עד הסוף את הצדדים שאת מעלה ולכן אני נמנע מלהגיב על שאלותייך, אבל ממשיך לעקוב

 

 

עריכה: אם סעיף 3 היה נשאל לגבי מופנמות וביישנות לעומת פתיחות ושחרור - היתה לי תשובה ברורה בנושא. אבל הדימויים שנבחרו לתיאור (אופטימי, חי ושמח לעומת מריר וכבוי) נותן לי להבין שמדובר על נקודה עמוקה יותר שלי אישית פחות יצא לי להכיר.

לא מסכים עם ההתחלהפשוט עייף

רגשות חיובים באמת, חזקים מרגשות שליליים ומידה טובה מרובה ממידת פורענות. גם חיבור ממקום חיובי הוא חיבור של אמת מול חיבור המבוסס על כאב.

מה שכן - הם לרוב דורשים טיפוח ועבודה בעוד רגשות שליליים לא (ואף הפוך).

כפי שכבר ציינתי - גם בשלילה אפשר להשתמש אבל לא לבסס עליה.

במיוחד אם זו שלילה שיכולה ובעז"ה תתהפך לטובה (לדוגמא קושי של רווקות מאוחרת עם השמחה הגדולה של סוף סוף מציאת בן הזוג ובניין הבית).

מחכים...פשוט עייף


אולי בקרוב אולי אחרי החגיםחתולה ג'ינג'ית

תשארו במתח ננה-בננה

סתם.

צריכה למצוא לזה זמןןןן

פשוט תקומי 😀פשוט עייף

משוחררת ושמחהחסדי הים
3. בחורה סגורה/ביישנית בפגישה ממש מוריד ומבאס אותיאש לבנה

נתפס בעיני חולשה, ומשעמם. ולא נחמד לי להרגיש שהיא עצורה בגללי.  לדעתי זה לא המקום להיות צנוע, אנחנו אמורים להכיר באמת.

לעומת זאת בחורה שמחייכת בביטחון, ומשתפת ומביעה רגשות, זה הרבה יותר נעים וכיף, כמו שפגישה צריכה להיות.

 

1. המשפט שלי בנושא הזה: אל תתחבר עם האשה הכי טובה, תתחבר עם האשה שהקשר ביניכם גורם לך להיות הגרסא הכי טובה של עצמך. וכנ"ל הפוך.

 

שאלות מעניינות..חד-פעמית
תשובות כנות -
בעבר הייתי הרבה יותר נפעלת..עד כדי להרגיש ממש את מה שמרגיש הצד השני ולהיות כאובה ממש ימים ולילות במצבי קיצון(פחות בדייטים, יותר בחיים עצמם) .
היום הרבה הרבה פחות..בגלל שבעיסוק שלי אני רגילה לדברר אנשים אז העסק התאזן לגמרי,היום אני יותר 'מארחת' באופי ,בכל מקום בערך..גם בדייטים כך שכמעט לא משנה מי מולי אז הדיאלוג יהיה נעים (גם עם טיפוסים מעט שרוטים..חח),אני הרבה פחות מתערבבת.אני נוכחת ופעילה מאוד אבל גם צופה מהצד כזה..אז אני מכילה כשצריך,צוחקת ונהנית ממש כשמתאים.. אני מתעניינת להכיר ולשמוע ולהשמיע באמת ואח"כ עושה את החישובים של מה כדאי ומה לא. (נראה לי שבגלל זה קורה שיש שלא מבינים למה אני בוחרת שלא להמשיך).
אז התשובה ל1 זה- סוג אופי.
2. אם זה משהו עקבי זה סימן בשבילי לא להיות שם, באופן כללי אם לא טוב לי במקום מסוים אני הולכת אלא אם הדפוס מתגלה בשלב מאוחר מדי ואז העירבוב הרגשי יותר מקשה לפעול נכון..או שאני חושבת שיש מה לעשות כדי לתקן את המצב אם מתאים לנסות לתקן..
אני מבדיל בין קשר לבין מפגשים בודדים.כלי פשוט

ממש לא אותו הדבר מבחינתי.

אני מתייחס גם למפגשים בודדים כאל קשר,
אבל יש הבדל גדול בין אם זה כמה מפגשים בהם היא סגורה, לבין קשר שלם שמתנהל ככה.

 

אני יכול לשתף שהקשרים הכי טובים שלי התחילו עם בחורות שהיו נראות סגורות/ ביישניות וככה גם אמרו על עצמן, ואכן היו כאלה בהתחלה.

לעומת זאת, קשרים שהתחילו מתוך פתיחות די גדולה של הבחורה על ההתחלה - נחתכו על ידה די מהר. 

אני רוצה להוסיף עוד משהוכלי פשוט

על "מה עושה לכם את זה יותר".

אני לא תופס ככה את הענין של קשר.

קשר זה דבר שמשקיעים בו, שפועלים כל אחד ממקומו כדי לייצר אווירה טובה וכדי לנסות ליצור ביחד קשר זוגי.

קשר זה מקום שאנשים צריכים לתת דגש יותר על האקטיביות שלהם ולא על הנפעלות, ככה שאני מצפה שהיא "תעשה לי את זה" ולשם אני מכוונן.

זאת לא גישה של נתינה בעיני, אלא של קבלה. וזה ההורס מספר אחד של קשרים טובים, גם בין זוגות נשואים.

איכשהו כיום הכל הפוך.

רציתי לומר לך שדבריך מאוד כנים ויפיםרוצהלהיותאישאמת
אני חושב שזה תלוי באדםרוצהלהיותאישאמת
אם האדם הוא עקבי ורוצה להתחיל כבר דרך חיים חדשה ולקיים רצון הבורא וממש להוט על זה נראה שיעדיף פתוחה ותמיד עדיף לשמור על פתיחות כי על זה מושרשת מערכת יחסים אמיתית בין בעל ואישה, אחרת איך נתקדם, את לא צריכה להיות מישהי שאת לא אבל כן לנסות להתחבר ובאמת העצה הכי טובה לזה היא תפילה שתהיי משוחררת בשעה שנפגשים,
בכל אופן הפתיחות היא חשובה כדי שלא יווצרו אכזבות מיותרות
חשוב להיות עם מישהו שטוב לך איתוהיום הוא היום
לא כי הוא מתחנף אלא שבאופן פשוט טוב לכם ביחד.

לגבי שאר השאלות, לא יודע וגם פחות חושב ששווה להתעמק בזה בשלב הדייטים. זה מעניין באופן כללי כפסיכולוגיה
ממש שאלה יפהלורייל

עונה על 1 והתשובה שלי שזה קשור ל2 גורמים: איזה תקופה אני נמצאת בחיים לדוג' אם אני בשלב של אכזבות מדייטים סביר להניח שאפגש עם קצת יותר סגירות וזהירות

והגורם השני הוא ההתנהלות לפני הדייט הראשון, אם היה טיפה כימיה מציאת חן פיזית, משהו שיכול לתת תקווה קטנה שייצא משהו ולא לצאת לעוד דייט כדי לצאת לידי חובה אז כן הולכת ממש בשמחה.

ויכולה לומר אחרי כל זה שלפעמים בחורים שעשו רושם ממש טוב לפני התגלו בדייט כשחצנים לצערי, אבל כן מעידה על עצמי שלמרות  הביישנות והאכזבות שלי הצלחתי להעביר (לפי דעתי לפחות) שעה שעה וחצי של שיחה נעימה ללא שתיקות מיותרות

2. לא הייתי ממשיכה, בעבר עשיתי טעות פטאלית כזו והנה אני היום מחפשת פרק ב' אז הכי חשוב להיות נאמנה לעצמך..

אז ככהסבכי החשתי
1+2. קשרים בהם אני מרגיש יותר משוחרר ויותר *אני* אלה קשרים שאני בהחלט אמשיך בהם, כי אני מכיר את עצמי ויודע שבנות שאני פחות חושף את עצמי אליהן אלה בנות שכנראה מרתיעות אותי(בלי שאני שם לב אפילו וגם לא בהכרח יודע למה, מן אינטואיציה כזאת). וכשאני חש מאוים זה לא בא לידי ביטוי בביישנות או שתיקה, אני פשוט שם מסיכה והן לא רואות את מי שאני באמת.
3. לא ניראלי נכון לשאול את זה כי זה כבר עניין של טעם, אני מעדיף את הראשונה למשל, המשוחררת, לא חושב שזה קשור להיותי בן, עניין של אופי
עונה למרות שכתבת שזה לבנים חיים של
ברור שעדיף מישהו שמוציא ממני את הטוב והיפה.
מישהו שיעשה אותי מאושרת.
ולא מישהו שיראה לי את הנאכס של החיים.
מאד הגיוני שזה כךultracrepidamאחרונה

1 השיחה ומה שבני השיח מאפשרים מאד משפיע על הנוכחות. 

2 בטווח הרחוק לא. דייט אחד לאו דווקא

3 שני התיאורים זה לא מה שאני מחפש, אבל הראשון לדעתי אטרקטיבי יותר

(היתרון של הראשונה הוא החיוביות, אבל משוחררת מדי זה מלחיץ.

היתרון של השניה הוא שהיא יותר נוגעת בעומק, אבל אם העומק שלילי, יצא שכרו בהפסדו)

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

בגמרא שם כתוב מפורש שחזקיהוחסדי היםאחרונה

השתדל לשאת אשה הגונה, בתו של ישעיהו, כדי שיצאו ממנו בנים כשרים.

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאר

יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.

 

המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.


 

גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.


 

מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים  והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.

 

וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).

 

כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".

 

בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.

 

כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חייב להסכיםשפלות רוח
עם לחפש אישה יותר רגישה ממנו
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyonאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך