המשטרה ממשיכה לרדוף את פעילי המקדש באכזריות נוראהמנחם בן דב

משטרת הר הבית לא בוחלת בשום אמצעים, / מעצרי שוא, טרטורים, איומים, השפלות, בזיונות, מכות רצח ואגרופים עד זוב דם ללא רחמים / פעילי המקדש: ר' יהודה גליק מעתניאל, הרב מיכאל כהן מעמנואל, נריה אופן - מארגון סיבוב השערים, חושפים את הוונדליזם המשטרתי / התנהגות מחפירה
.
מיכאל כהן - עמנואל - 09-7922152, 052-7620101.

מפיץ אקראי של "יבנה המקדש" עוכב ליום חקירות

ביום שלישי טז אדר הגעתי לכותל המערבי כשבאמתחתי גליונות "יבנה המקדש" המאבטחים בכניסה הבחינו בגליונות תקפו ועצרו אותי לקחו ממני את כל אשר עמי כולל הגליונות "יבנה המקדש" והזעיקו את מפקד המשטרה, המפקד אומר לי זה חומר הסתה אתה מעוכב לחקירה, התלווה אלי לקח אותי לתחנת המשטרה 'בית אליהו', מאיפה קבלת את זה? למה אתה מפיץ את זה בכותל? עניתי האם זה חקירה רשמית? רשם את דברי שהוספתי לומר שזה מעצר בלתי חוקי והחומר דברי תורה.

הוציא אותי לחצר בליווי שוטר רב סמל שישמור עלי, בחצר הקיפו אותי פלוגה של אנשי משמר הגבול, שהסברתי להם את העוול שבמדינת היהודים עוצרים יהודי על חומר הסברה בנושא בית המקדש, כולם ענו כאחד אנחנו ממלאים פקודות רק שוטר דתי אחד שביניהם ענה: אתה מאד נהנה מזה שעוצרים אותך. נאמתי לפניהם שרבי נחמן מברסלב אומר שכל מגמתו ומאמציו של המן הרשע הוא לבטל את בנין בית המקדש ועל הענין הזה שאני נושא איתי חומר הסברה על בית המקדש עוצרים אותי בחינם.

הקצין הגיע ועמו תיק קלסר מלא מסמכים שפתח לכבודי ואומר אנחנו לוקחים אותך לחקירות ושם תתן את כל ההסברים על העלונים האלה. מזויינים ליוו אותי ברגל לרחבת הכותל ומשם הסיעו אותי לקישלה, הובלתי לקצין חקירות (עולה מרוסיה ועל כתפו שתי קציצות כסגן אלוף).

ממי קבלת את העלונים האלה האם מיהודה גליק מי מדפיס את העלונים האלה ושוב ושוב בצעקות ממי קבלת את העלונים האלה

לא ברור לי בשביל מה הבאתם אותי פה מה לא טוב בעלונים האלה

אני לא נכנס אם העלון הזה רע או טוב אם אסור או מותר לעלות וזה לא מעניין אותי . תגלה לי מי הביא לך אותם! האם אתה מכיר את יהודה גליק ?

אני לא זכיתי עדיין להכיר אותו רק מתמונות, הוא מרצה מעולה אמיץ לב ופועל לקרב את הגאולה

הגיב על זה בפנים זעופות ללא מלל

האם קראת את זה

עדיין לא הספקתי לקרוא

כמה שילמת על העלונים. קיבלתי בחינם. האם אתה מנוי עליהם. אין לי הו"ק, אז כמה שילמת. קיבלתי בחינם.

מי הוא ראש 'התנועה לכינון המקדש'

לא יודע בוודאות, אולי עו"ד ברוך בן-יוסף

האם אתה יודע כמה חרדים עולים להר

עשרות מאות וגם אלפים

זה שטויות, אתה לא קופץ מדי גבוה, שכן כל הרבנים החרדים מתנגדים לעליה

מי שמתנגד או שהוא שקרן או שאין לא מודעות, מי שמדפיס את העלונים האלה זה לא ילדים, אלא מומחים שמתעמקים בנושא הזה 40 שנה ואין שום אחד שיכול לעמוד מולם בויכוחים.

כולם מטומטמים ורק אתה יודע

לא אמרתי מטומטמים רק חוסר מודעות, מי שטבל והולך במחנה לויה הוא מקיים 3 מצוות עשה דאורייתא ללא עוררין

קבלתי את זה מבחור צעיר ברלינסקי בשטיבלך סטמר בית ישראל.

עבור מי מיועדים העלונים

עבור אנשי עמנואל שמחכים להם לקריאה.

צא החוצה ותמתין

אחרי כשעת המתנה השיב לי את התעודת זהות ושקית העלונים (גנב מזה קצת) אמרתי למאובטחים כל טוב לכם, החוקר צעק עלי אל תעשה יותר שטויות ושוחררתי

נעצרתי ב-7.35 בבוקר ושוחררתי ב-10.25

 

יהודה גליק - עותניאל - 02-996-2415

 
ר' יהודה גליק חטף מכות רצח עד זוב דם ואיומים על חייו ועל חיי משפחתו
.
בשעה 11:30 קבעתי פגישה אישית עם כמה אנשים ברחבת הכותל כאשר תכננתי בסיום הפגישה בשעה 12:30 להיכנס לתפילת מנחה בהר.
בשעה 12:45 ראיתי שהפגישה שלי עוד מתארכת. ביקשתי מהאנשים להמתין כרבע שעה - אעלה להתפלל ואחזור ונמשיך את הפגישה.
בשעה 12:45 הגעתי לכניסה להר ואמרתי למוטי שאני נורא ממהר ואשמח אם אוכל להיכנס היון בזריזות.
באותו זמן עצמו הוא הכניס קבוצה קטנה (פחות מעשרה) דתיים בהדרכת דניאל מיכלסון.
ביקשתי להצטרף אליהם. מוטי אמר לי שאין אפשרות כי הם לא עושים את כל הסיבוב ורק נכנסים לביקור קצר.
אמרתי למוטי שאני מסכים להיכנס איתם למה שהם נכנסים כי אני נורא ממהר ויש אנשים שמחכים לי.
מוטי אמר לי שאי אפשר ושאמתין בחוץ.
לאחר 20 דקות של המתנה בחוץ כשכל הזמן כל הזמן נכנסים תיירים, בשעה 13:05נכנסתי חזרה ואמרתי למוטי " אני נורא ממהר אני מבקש להיכנס"
והוספתי "אתה יודע שבית המשפט קבע שאסור לכם להפלות בין יהודים דתיים לאחרים"
מוטי צעק עליי "לא אכפת לי אתה היום לא נכנס"
ראיתי לאן הרוח נושבת לא רציתי כל עימות אז ויתרתי על הכניסה להר ועזבתי את המקום.
חזרתי לאנשים שאיתם נפגשתי והמשכנו את הפגישה עוד כחצי שעה בכותל והתפללתי מנחה בכותל.
בסביבות 13:50 יצאתי מרחבת התפילה של הכותל. ראיתי ליד הברזים עמדו שלושה שוטרים, אחד שאני מכיר מהסיבובים בהר "הצלם" רולנד קסיס.
היה בידו מצלמה והוא התחיל לצלם אותי יוצא מהכותל. לא לגמרי קלטתי שהוא כאן בשבילי חשבתי שאוליי מדובר במשהו אחר.
אז ניגש אליי הקצין הציג עצמו בתור דותן גרילק. לבקשתי הציג לי תעודה והודיע לי שאני מעוכב על הפרת הסדר הציבורי והכשלת שוטר.
אמרתי לו שאין לי מושג על מה הוא מדבר אבל לבקשתו התלויתי אליו לתחנת "בית אליהו"" עם רולנד קסיס הצלם ועוד שוטר שאיני זוכר את שמו.
תוך כדי כך אמרתי לו שאשמח שזה יהיה קצר כי אני נורא ממהר לעוד פגישות ציינתי בין השאר שיש אדם שהגיע מחו"ל לפגישה איתי והוא נמצא בארץ לזמן קצר.
יצויין כי לאורך כל הזמן ללא הפסקה צילמו אותי בוידיאו מרגע שהתלויתי לקצין עד לסיום החקירה.
לאחר המתנה של כ-45 דקות בבית אליהו נלקחתי ברכב לקישלה עם הוראה של הקצין דותן לרולנד קסיס לצלם אותי ולא להפסיק לצלם אותי אפילו לא לשניה!



אין לי צל של ספק שהכל מבויים והכל רק במטרה אחת להרחיק אותי מההר ולמצוא מתחת לאדמה כל מיני אמתלאות
המשך ההנחיה "חפשו אותו"
מצטרף לתוכן החקירה של הבחור שנעצר שבוע שעבר בכותל עם החוברות של יבנה המקדש
בברכה
יהודה
.
נריה אופן - יצהר
 

המשטרה עצרה לפני מס' שעות את נריה אופן (ארגון סיבוב שערים) בפסגת זאב בירושלים.

נריה תושב יצהר ואב לשבעה ילדים, אשר מורחק בהרחקה מנהלית משטחי יו"ש ע"י השב"כ ובחתימת אלוף פיקוד מרכז, נעצר בביתו של משה בן זיקרי - פעיל מרכזי בשכונת פסגת זאב העוסק בצביונה היהודי של השכונה.

השוטרים שעצרו אותו במקום מסרו לו כי הוא עצור בחשד להפרת צו אלוף, אך שהגיע לתחנה חיכה לו איש שב"כ, אשר איים עליו שאם אינו יחדל מפעילותו השב"כ יחמיר את הצעדים כנגדו.

ב"ה לאחר מס' שעות של איומים שיחררה אותו המשטרה.

מקור: http://honenu.org.il/ascrolling%20news/229319.php

הקב"ה מעניש אותנו, ובצדקאנונימי (פותח)
על מופע החנופה המביש לשנלר, שרלו ושות'.

שים לב שמאז הגועל נפש ההוא שארגנתם, המצב בהר הבית מחמיר,
הערבים משתוללים והמשטרה מסייעת להם. צריך לעשות תשובה ויכופר לנו.
הלו, מה אנחנו קשורים לאנשים האלה?שמאלני גאה
חבובי, שה' יעניש אותם על מעלליהם.
אנחנו לא קשורים לא אליהם ולא אל רבותיהם!!!
הרב יהודה גליק, הרב ישראל אריאל - אני כן משויךאנונימי (פותח)
ומכיון שהם ארגנו את כנס החנופה למען "זכויות" היהודים בהר הבית
והזמינו את ההומניסטים שתמכו בהתנתקות ועדיין תומכים בגירוש יהודים.

כאילו שמה שאנחנו רוצים זה "זכויות שוות" בהר הבית. הפסד כל כך גדול
עבור שום כלום אחד גדול - עצוב.
המצב בהר הבית רק משתפרמנחם בן דב
 

משטרה אחראית - תמונות

בתגובה להשלכת הבקבוקים והאבנים ממסגראד אל אקצה בחג הפורים, סגרה משטרת הר הבית את ההר לערבים / וליהודים הייתה אורה ושמחה: הר הבית נפתח בחג הפורים למתפללים יהודים בלבד / יותר ממאה יהודים זכו להתפלל בהר הבית / ונהפוך הוא
 
תעמולן בחצי שקל, זה מה שאתהאנונימי (פותח)
ואתה גם יונק חלב, כמדומני, אם אתה לא זוכר שבתשנ"ט כשהערבים זרקו אבנים על הכותל,
מג"ב התפרץ פנימה והרג 17 ערבים. והיום? סגרו את הכותל ליהודים ופתחו את הר הבית ללא
הגבלת גיל בהוראת הוואקף. אתה אלוף להציג נצחון כהפסד, נאצר יכול היה להתגאות בך.

וכל זה בזכות חברך (ומולץ היושר של שלמה אבינר) הרב ניסו שחם שליט"א.
לא יעזור לךמנחם בן דב
1. היה כאן "היסטוריה", מאז מלחמת ששת הימים, לא היה דבר כזה, שהמשטרה פתחה ליהודים את ההר בזמן שהערבים עשו מהומות.
 
2. ההתנחלויות בכל הארץ יסבלו, ולא יוצלחו, (ולא שאני נגד זה, להפך אני מעודד כל מעשה שיש בו "כיבוש" ו"וירישתם") עד שכל היהודים הטובים שנמצאים בהתנחלויות, יועילו בטובם לגאול את הר הבית, בית ה'.
 
יש לך כאן וידאו מהרב דב ליאור, שאומר כנ"ל, שלדעתו עד שלא יוסר הקטרוג הזה מעם ישראל, - שלא גואלים את מקום מקדשנו, הצרות ימשיכו
אין לך זכות לתמוך בגירוש יהודים תמורת הר הביתאנונימי (פותח)
בדיוק כפי שאין לך זכות לחלל שבת כדי להמנע מאכילת חזיר.
אינך מבין את יסודות היהדות, ולכן כל מה שלא תעשה - נידון לכשלון חרוץ.
לא תומך בגירוש יהודיםמנחם בן דב
לא תמכתי ואני לא תומך,
 
אני אומר, שקודם כל צריך לבנות בית לה' בהר הבית, ולגאול את מקום המקדש, ורק אחרי כן, לגאול את ארץ ישראל,
 
בית ה' קודם לביתנו, וזה שמתעסקים בבית שלנו ולא מתעסקים בבית ה' זה קטרוג גדול, ורק זה הגורם לגירוש יהודים,
 
ולהפך, אם נבנה את בית ה', לא יגורשו יהודים מכל ארץ ישראל !!!
 
וכמו שהנביא חגי א', ד' אומר
 
"העת לכם אתם לשבת ספונים בבתיכם ובית ה' חרב"
בדיוק להיפך. קודם ארץ ישראל ורק אח"כ המקדש.השם הוא המלך!
הסדר הוא מהכללי לפרטי, מלטה למעלה - ולא להפך.
קודם להקים מנהיגות יהודית, לגרש את האויב, לכבוש את הארץ, ורק אז מקומו של המקדש.
קפיצות לא רק שלא יקדמונו - הם יוליכו אותנו אחור.
 
כמו יש להחיש את הגאולה - כך אין לדחוק אותה יותר מדי, בשלבים שטרם הגיעונו אליהם.
 
המקדש הוא רק סופו של התהליך - ויש עוד הרבה דברים לתקן לפני זה.
 
קודם עלינו לתקן את מה הרעות שבעטים חרב המקדש - ולא ייתכן שהמקדש יבנה אם הרעות הללו עדיין ישארו - אחרת הוא לא היה נחרב.
 
הבעיה איננה פיזית אלא רוחנית
אנחנו עדיין לא בשלב הזה - והגיע הזמן להפנים זאת.
נכוןgolani
כל עוד מדינת ישראל היא מדינה חילונית הקמת בית מקדש תהיה לא יותר מפאטטית.
כל עוד המדינה חליונית לא צריך לקיים את התורהמנחם בן דב
כך אתה אומר!
 
לא צריך לקיים את "ועשו לי מקדש", עד שיהיה כן מדינה "פאטטית"
המדינה לא מאשרת היום להקים בית מקדשgolani
אז יש שתי אפשרויות.
א. להפוך את הקושי הזה לקושי טכני בלבד ולהאבק על הקמת ביהמ"ק גם שאפילו אם תצליחו להקים אותו במרחק של פחות מקילומטר מכוניות ימשיכו לנסוע עם מוזיקת פופ ביום כיפור.
ב. להבין שדברים צריכים להתחיל לפתור מהשורש ולעשות עם העם עבודה עקבית שתוביל אותנו צעד אחר צעד לבית הבחירה ולגאולה השלמה בעז"ה.
אגב עד כמה שידוע לי הרמב"ם אומר שהסדר הוא כזה: להעמיד מלך, להכרית זרעו של עמלק ולבנות את בית הבחירה.
לא הבנתימנחם בן דב
אתה שומר שבת, וקילומטר ממך מחללים, בגלל זה לא תשמור שבת?? אלא תתחיל לפתור את הבעיה "מהשורש"
 
הקרבת הפסח היא חמורה בדיוק כמו שמירת שבת, - העובר עליהם חייב  מיתה, - בפסח הוא "כרת", כנפסק ברמב"ם הלכות קרבן פסח פרק א' הלכה א-ב
בית המקדש הוא דבר כלל ישראליgolani
והרי זה לא שאנחנו יכולים לבנות ברגע זה את בית המקדש, בכל מקרה צריך מאבק. אז למה לא להאבק על הדברים החשובים באמת? לא שבית המקדש לא חשוב אבל הקמתו בשלב זה אינה מעשית וגם אם כן, היא תהיה חסרת מעט כל ערך.)
קרבן פסח - מעשימנחם בן דב
מקום המזבח הוא לא במקום המסגראד, ואין צורך להטיס את מסגראד עומר משם.
 
פשוט ביותר מרימים שם מזבח מקריבים קרבן צפסח אחד, מקיימים מצתווה דאורייתא, נפטרים מכרת
 
והכל בשעתיים!!
עוף מכאן טרול ופטור אותנו מעונשך.golani
אתה הטרול. חסמו אותך בארץ מולדתאנונימי (פותח)
והגיע הזמן שיחסמו אותך גם כאן. אינך מתאים לשיח ציבורי.
מארץ מולדת חסמו אותיgolani
בגלל שהעזתי למתוח ביקורת על המנהלת רחלקה. היא עשתה זאת עוד פעם לפני זה ומשה דאג לשחרר את החסימה אחרי כמה ימים, בפעם השנייה התלוננתי בהתחלה ואחרי זה הודעתי לו שלא אכפת לי אם ישחרר את החסימה או לא כי ממילא לא אחזור לכתוב שם יען כי נמאס לי מהטרור שאתה וחבריך הטרולים משליטים שם. אתה טרול והכחת את זה כבר פעמים לפחות, כשטינפת את פיך בפרשת הרב אלון (בלי קשר אם הוא צודק או לא צודק, ישנם רמות דיבור שאליהם אסור לרדת קל וחומר באתר דתי) וכשזלזלת פה ב"מנחם בן דוב" בגלל שהוא העיז ברוב חוצפתו לא לחשוב כמוך. לך לארץ מולדת ותקלל שם כאוות נפשך האפלה ועזוב את שאר האתר הזה בשקט,
יחסי אנוש זה לא בדיוק הצד החזק שלךאנונימי (פותח)
נסה להתמקד בדוקים או משהו.
וואו איזה משכנע אתה.golani
פשוט ישבתי וקראתי בהשתאות את תגובתך המחכימה (והעניינית) "יחסי אנוש זה לא הצד החזק שלך, נסה להתמקד בדוקים או משהו." פשוט ענית על כל הטענות שהופנו נגדך בעינייניות בטוב טעם ובענייניות, בראבו.
ועכשיו ברצינות:
הטרול התורן, שמזלזל במי שמעז לא לחשוב כמוהו מעיר לי על "יחסי אנוש" . אם זה לא היה מצחיק זה היה עצוב.
התגובה ה"חכמה" שלך מעידה על חוסר ביטחון עצמי ועל כך שאתה יודע , איפשהו פנים, שאתה באמת טרול ושאין לך משהו רציני לענות על הטיעונים נגדך, אין לי אלא להמליץ לך "עדיף שתשתוק ויחשבו שאתה טיפש מאשר שתדבר ותוכיח את זה."
עם דיון כמו זהאלעד
אתם מצפים לבניין ביהמ"ק?
על הרוע מוחיםgolani
לרוע לא מתחנפים. אם אני רואה שאדם מסויים מתייחס לאדם אחר בצורה פוגעת ומזלזלת והורס בכך את האווירה הציבורית אני מוחה. אתה ניסית לפסוח על שני הסעיפים והיחס אליך בבית הגידול לטרולים - ארץ מולדת - לא מלבב בלשון המעטה. טרולים תמיד יתקפו את מי שמעז לסטות מדעתם בפיפס אבל אתה יכול לפחות לבחור האם את הקללות כלפיך תספוג בשל כך שמחית על הרס הפורום או שתספוג אותם אפילו שניסית להתחנף.
אני יודע שפסחתי על שני המתווכחיםאלעד
משום מה יש הרגשה אצל כמה מהחבר'ה שככל שהם ישתמשו במילים יותר פוגעניות ומזלזלות דבריהם יישמעו יותר. זה מטריף את דעתי.
 
אגב, לעניות דעתי לא היו צריכים לחסום אותך בפורום ארץ מולדת אבל זה באמת לא מספיק קשור לכאן.
למשתמש הזה כבר יש היסטוריה בעייתיתgolani
לכן הגבתי בכזו תקיפות.
כאילו שלך אין היסטוריה ביעייתיתמאמע צאדיקה
(אוף. איפה המנהל של הפורום הזה??????)
המנהל עסוק בלביאות שלואלעד
כן, כמעט ואין לי היסטוריה בעייתיתgolani
מלבד שלוש - הודעות בלתי ראויות שלי (התנצלתי על שתיים מהם, אחת התנצלויות היתה חצי שנה אחרי ההודעה שעליה ניסובה, האם גם את עושה מאמצים כאלה בשביל לרצות את קורבנות עלילות הדם המרושעות שלך? איזה מזל שאת לא מנהלת)  עד כמה שזכור לי אין לי היסטוריה בעייתית.
אם את חושבת אחרת את מוזמנת בשמחה להביא קישורים.
אין לי עיניין להשמיץ אנשיםמאמע צאדיקה
ואין לי זמן כרגע לחטט בכל היסטוריית ההודעות שלך
 
ואני שמחה לקרוא שאתה אכן מתנצל על טעויות, ושותף פעיל וראוי בערוץ.
 
וכן- איזה מזל!! שאני לא מנהלת
את מזכירה לי את האנטישמים של ימי הבינייםgolani
כל הזמן ממציאה עלילות דם חדשות. את בעצמך מודה שאין לך ידיעה ספציפית על הודעה לא ראוייה שלי ולמרות זאת את נותנת דרור למקלדתך, בושי והיכלמי.
רד ממנה,דיי חלס לשטויות והקטנוניות הזו.אמא קטנה
תריבו לכם בשיחה אישית,מה אנחנו צריכים את הכאב ראש הזה?
אני מצטערgolaniאחרונה
אבל יש לי איזה מידה מוזרה כזאת שמי שמטיח בי האשמות מופרכות ברשות הרבים זוכה לתגובה, אני ממש מצטער(צ).
אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
אבל בתנאי אחד: אתם מקימים מפלגה ומריצים את עצמכם עם נבחרת. מה המצע של המפלגה שלכם? בונוס: מי האנשים שאתכם ברשימה?
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
הבעיה היתה ונשארה איוש המועמדים - ליצור נבחרת שתהיה מקובלת ואטרקטיבית על פלח משמעותי מציבור הבוחרים, שתוכל לזכות במספיק מנדטים כדי להגיע לייצוג הולם בכנסת.  
מה פתאוםזיויק
לוגית, אם לכל אחד היה תקציב, הרבה יותר היו רצים והיה לך היצע גדול יותר. בלי לקבוע אם זה מצב טוב יותר או להפך.
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
עבר עריכה על ידי פ.א. בתאריך כ"ו בכסלו תשפ"ו 7:27

באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.  

 

 בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים.  איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?

מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?

אני לצערי לא מכיר. 

עוד הוכחה לאפסיות של ביבירועישםטוב

פשוט לא נתפס

 

 

 

 

ביבירועישםטוב

ביבי מתנהל *בדיוק* לפי התפיסה השמאלנית שאומרת - 

יש בעזה מיליון-2 חפים מפשע, אנשים ממש טובים.

למרבה הצער קבוצה טרוריסטית איכשהו השתלטה עליהם.

בגלל 7.10 ישראל נאלצה בלית ברירה לצאת למלחמה וחבל על כל הרוג ופצוע "לא מעורב".

עכשיו שחמאס כמעט נעקר אז ישראל כמובן תעזור לעזתים, האנשים הטובים והאיכותיים, להשתקם חזרה.

 

אתה קורא את מה שאתה מעלה כאן?!הסטורי
אין כאן שום דבר על ראש הממשלה. ארה"ב דורשת, נו שוויין. היו גם כותרות כאלו, רק לפני קצת יותר מחודש, על המחבלים ברפיח ש"ארה"ב דורשת שניתן להם לצאת" וכל שונאי נתניהו חגגו כאן. היא דרשה, הוא סירב. היום המחבלים הללו מתים או בכלא.
אתה קורא את מה ששלחת?ארץ השוקולדאחרונה

כי נראה שלא.

מדובר פה על דרישה אמריקאית, לא על מה שישראל עושה או מבצעת, אז אין פה הוכחה לכלום על נתניהו.


אפשר לנסות ללחוץ שלא יקרה אם באמת אכפת לך.

חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
…על תאונות הדרכים הקטלניות. 
דביל.ימח שם עראפת

הרתעה היא דבר דינמי, ואפשר להחזיר אותה בקלות.

עונש מוות למחבלים זו הרתעה מצויינת למשל.


לא כל הערבים הם אוייבים, נכון. כל אלה שנמצאים בישראל- הם אוייב נקודה. לא כולם פגעו בנו, נכון. אבל כלל האוכלוסייה הפלסטינית מחפה על הפשע, ולא מוקיעה מתוכה את המחבלים. להיפך, הם מרוממים אותם ומגדלים אותם ומחנכים את ילדיהם על ערכיהם.


הוי שוטה, ערבי אחד באוסטרליה הציל מטבח גדול יותר. חסיד אומות העולם. מליוני ערבים אחרים רצחו אותנו שוב ושוב בשנים האחרונות, תקפו אותנו באין ספור מלחמות, והערבי הבודד ההוא ישנה את המאזן?!?!

תיפח רוחך רשע אדיוט ושקרן!

עכשיו אפשר להיות בטוחבינייש פתוח

חוק הגיוס לא יעבור בשום מתכונת. אלא אם כן יחליפו ממשלה (לא חייב בחירות, אבל זה תלוי במרכז הפוליטי שיפסיק להחרים את נתניהו) ויביאו לחוק שבאמת יגייס חרדים.

אני מקווה שכולם הבינו מזמן שלעולם לא נשיג שינוי בהידברות, שיתוף פעולה ובאופן הדרגתי.

במיוחד שהחוסר בחיילים די גדול וקריטי, אבל הוא קטן מאוד ביחס למיצוי המקסימלי של החרדים הבריאים בגיל גיוס.

אף אחד לא רוצה ולא צרייך לגייס את כל פונוביץ וכל מיר וכל ישיבת חברון ואת כל חסידות סאטמר ותולדות אהרון.

שוויון בנטל אמרו לך, ולא אמרו גיוס לכולםאיתן גיל

פירוש רש"י: מי שלא יכול לתרום לחברה במסגרת צבאית, יתכבד ויתרום את חלקו בחקלאות למשל.

אשר לצבא, אם היתה מצוקת כח אדם על באמת, אייזנקוט וחבריו לא היו מפרקים אוגדות ומוכרים טנקים.

מתי תבין שבקפלן עושים עליך סיבוב.


שאלות שכל אדם חושב צריך לשאול את עצמו על כיפת ברזלסביר11

💡שאלות שכל אדם סביר צריך לשאול את עצמו לגבי כיפת ברזל וטיל החץ:

1. האם ראיתם אי פעם בעיניים שלכם- כשנאלצתם להיות בחוץ בזמן אזעקה -יירוט אמיתי של רקטה או טיל שעף בצורה אופיינית, וכיפת ברזל שמזנקת אליו ואכן פוגעת בו באמת? לא ראיתם.


ואם ראיתם סרטון כזה- כל איש מולטימדיה שעוסק בעיבוד סרטים ובפוטושופ יכול להראות שהסרט הוא מפוברק, אולי ברמה מקצועית יותר מהסרט המפוברק של שדה תימן, אך נוצר במסך המחשב ולא במציאות.

( יש ברשת כמה סרטים מפוברקים של פגיעה ,עם הסברים משכנעים של איש מקצוע שמראים שהם מפוברקים והפגיעה לא קרתה)


2. טילי תמוז ,גיל ,וכל טיל מכובד,  מראה צלב שהטיל מצלם בעצמו כיצד הוא מתקרב למטרה,

שהולכת וגדלה, עד שהמסך שחור כשהוא מפוצץ אותה.

האם ראיתם אי פעם סרטון כזה מכיפת ברזל?

אני בטוח שלא ראיתם.

ואם כן, איש מקצוע כנ"ל -יוכל להראות לכם שזה סרט מפוברק.


וכן לגבי יירוט של טיל על ידי טיל חץ.


האם לדעתכם קיימים סרטים של יירוט, אלא שמסתירים אותם מהציבור?

לא הגיוני לחשוב כך, כי סרטים כאלה יכולים רק להועיל ולהגביר את אמון הציבור במערכות.


3. 📢מדוע ,כשמתפרסם שהגיע טיל=רקטה לאיזור מסוים, ושהוא יורט בהצלחה, נשמעים באזור כמה פיצוצים .למה יותר מפיצוץ אחד,

כמה פעמים יכולה רקטה של האויב להתפוצץ?

הרי לאחר הפיצוץ הראשון הרקטה כבר לא קיימת יותר. אולי זה חתול בעל תשע נשמות?


4. ידוע שארהב השתתפה ומשתתפת בפיתוח  כיפת ברזל והחץ . האם אין לה אינטרס להגן על עצמה? הרי היא נמצאת בסכנת ירי טילים מכל ספינה רוסית שמתקרבת לחופי ארה"ב גם ממרחק גדול, כגון אלף/ אלפיים קילומטר.

אם כן ,למה ארה"ב לא רוכשת טילי כיפת ברזל או חץ מישראל?

ולהיפך, היא ביטלה עסקאות רכישה של הכיפה מישראל. למשל חפשו בגוגל : "ארה"ב לא תרכוש את מערכת כיפת".

מה שאומר שאין לארה"ב אמון 🤏 בטילים שהיא מייצרת על ידי ישראל.

🐣אבל לקידום מכירות- למה לא? כלומר ארה"ב, שמושקעת בכיפת ברזל וב- חץ,  יש לה אינטרס שמדינות שונות ירכשו מישראל את המערכות הללו, והיא תגזור קופון ברווח , מה שיכול להסביר מדוע גרמניה רכשה לאחרונה חץ3,

ומי יכול לשלול את הטענה שזהו תרגיל של איש העסקים טראמפ , שנתן לגרמניה את הכסף לרכישה?

אגב, גם סינגפור, שסיכמה שתרכוש מערכת כיפת ברזל מישראל- חזרה בה ולא ולא רכשה. חפשו בגוגל "סינגפור לא תרכוש כיפת".



כן ראיתי. פיזית.נקדימון
ולא אכפת לי איך קוראים לזה - זה פוגע ומציל חיים.
ראיתי מלאזוזיק העכבראחרונה

גם אתה היית רואה אם היית גר באיזורים מסויימים בארץ.

ראיתי כיפת ברזל רודף אחרי טיל ופוגע בו לפחות שלושים פעמים. ראיתי שיגורים של כיפת ברזל יוצאים מהקנים. ראיתי והחזקתי בידיים המון רסיסים - גם של מיירטים.

אולי מישהו השתיל לי שבב עם דמיונות לתוך הראש, כשנכנסים לעולם הקונספירציות אפשר להיות מאד פוריים ואין גבול לאפשרויות. 

ענין טכני פשוט -למה כדאי ליועמשיט והחבר'ה למרוחסביר11


לעיל בדקה 24:00 בימים אלה של  תחילת ואמצע דצמבר  מתבצע מהלך רוחבי של מחיקת כל השיחות וההתכתבויות

ביניהם ,כנראה כולל נשיא העליון והיועמשית,

פרט לכך שבווטסאפ הרבה התכתבויות מוגדרות למחיקה אוטומטית אחרי חודש עד שלושה , ולזה בדיוק הם מחכים ,שיעברו חודש עד שלושה חודשים מאוקטובר

ממילא לא ימצא שופט חוקר להחליף את היועמשיתכמו🐌תמס

שעומד בדרישות של השר לוין ושל בגץ גם יחד

כך או כך הפרשה ירדה מסדר היום הציבורי

מקווה שהפצר החדש יעשה ניקיון בפצריה

או לפחות תשתנה שם רוח המפקד

אבל תודה שהחזרת את הנושא החשוב הזה לדיון

ספוילרזיויק
לא יקרה
כבר קורה הם מגלגלים כולם אחריות על הפצריתכמו🐌תמסאחרונה

ומתנערים מזה.

עכשיו יש להם מפקד חדש

שימו לב: התרמות לישיבת פוניבז'שלג דאשתקד

חברים, אני מבקש לתאר כאן תופעה שנרמזה בכל מיני כתבות מוזרות שגוגל מעלה לי, אך על מימדיה לא פיללתי. אלמלא ראיתיה בבית כנסת אצלינו - לא האמנתי:

כידוע, לפני תקופה קצרה התקבלה הכרעה סופית - לכאורה - בנוגע למריבת רבת השנים בישיבת פוניבז'. המריבה הייתה, כזכור, בין הרבנים הוותיקים והיורשים הישירים של הישיבה, ובין הרב שמואל מרקוביץ' שראה בעצמו יורש אולטימטיבי לחלק גדול מהסמכויות בישיבה. הפסק של השופט חעשין, הדהד סברות של הרבה אנשים, ודרש מהרב מרקוביץ לסגת מכל הנכסים והסמכויות שהוחזקו על ידו, ולהסתלק עם תלמידיו מהישיבה לקראת סוף שנה"ל הנוכחית.

בפניבז', כצפוי, מריבה לא מסתיימת מהר כל כך. כבר יש דיבורים על ערעור (בפעם המי יודע כמה), וכן על דינר להקמת ישיבה חדשה, ועוד. ההפתעה שחיכתה לי מחוץ לבית הכנסת השכונתי, הייתה שני תלמידי ישיבה חינניים, שסיפרו שהם מישיבת פוניבז' ו"כידוע" רוצים לזרוק את הישיבה שלהם לרחוב,  ולכן הם מבקשים את עזרת הציבור. כמובן שהם לא סיפרו מי זה פוניבז', ואת מי רוצים לזרוק ולאן (הרי אם נער רוצה ללמוד תורה, לא תחסרנה ישיבות שתכלנה אותו ולא יחסרו רבנים שילמדו אותו בבחינת "ספי ליה כתורא"). ובכלל, ממתי בחורים צריכים לאסוף כסף לישיבה שלהם, הרי כל מטרת הישיבה היא כדי שיוכלו ללמוד תורה ללא טרדות (למעט זריקת סטנדרים/ לבנים/ ג'ורה, כתיבת גרפיטי, גניבת פראק או למצער, חסימות כבישים ברחבי הארץ).

כך או כך, ובאמת לא מתוך נקודת מבט של צד מסוים. דומני שרוב הציבור לא רואה בעין יפה את ההיאחזות של הרב מרקוביץ בקרנות המזבח, ודווקא הוא שבכל כך הרבה הזדמנויות היה יכול לסגת ולכבד את עצמו ואת התורה, ותמורת זאת הותיר את המריבה המסריחה הזו באוויר. כך, שגם אם הוא צודק ובאמת מגיע לו הכבוד המפוקפק הזה של "יורש ראשות ישיבת פוניבז' על פי פסק בית משפט", הרי שמרב ומרביץ תורה הציפייה היא אחרת.

לכן, אני מבקש ליידע את הציבור, שהתרומות הללו אינן לישיבת פוניבז' (אם מישהו כ"כ משתוקק לתרום לה), אלא לרב מרקוביץ, שעדיין מנסה לשוות אווירה של מלחמה, וגם אם יילך - רבים היו מצפים ממנו לעמוד בכוחות עצמו, כמו כל ראש ישיבה אחר (ואולי זו הבעיה התמידית, שבמקום לקבל דברים בזכות, מנסים לקבל דברים בכוח הירושה), ולא לשלוח את תלמידיו לקבץ נדבות.

מפליא אותי שאתה בכלל מביא את הסיפור/ידיעה הזו כאןזמירות
כי מה לציבור שלנו, דתי לאומי - ולחרדים של פוניבז'?
ביטלתי את הוראת הקבע לצדקה למוסד חרדיסודית
ונותנת לדתי לאומי שלומד בישיבה ועשה למעלה מ250 ימים בצבא 
הבאתי את הידיעהשלג דאשתקד

כי פגשתי אותם בבית כנסת באזור שלי, שהוא כללי, לאו דווקא חרדי.

הם אוספים כסף במקומות שאנשים תורמים, וזה לא בהכרח מקומות של חרדים. אז מחר אתה יכול לפגוש אותם מתחת לבית שלך.

הם הסכימו לקבל את הבורר הזהנקדימון

ועכשיו כשפסק נגדם, פתאום זה לא מתאים.

הם עושים חילול השם של הרמה השפלה ביותר.

בפעם הבאהברגוע
תגיד להם שלפי הפסק אסור להם לקרוא לעצמם פוניבז'.


ד"א זה לא כ"כ חריג שבחורי ישיבה מתרימים לישיבה שלהם

אולישלג דאשתקד

באמת לא מעניין אותי מי צודק ולמי מותר לקרוא לעצמו פוניבז'. בעיקרון מהמעט שאני מבין, רק מתחילת שנהל תשפ"ז יחול עליהם האיסור הזה, אבל זה באמת לא משנה.

ממה שאני מכיר בעולם החרדי, בחורים שאוספים כסף לישיבה, זה או לת"ת (תומכי תורה - עזרה של הישיבה לתלמידים וחתנים מעוטי יכולת) או אסיפת כספים נקודתית לבניית ספרייה וכדו' (כשהייתי בישיבה קטנה חרדית, היו אוספים לפני פורים לספרייה של הישיבה. אבל היה סתם בכמה רחובות ליד הישיבה, בעיקר כדי להעסיק את הילדים). וגם זה, בדרך כלל באזור מסוים או לפי כתובות של בוגרים. ככלל, תלמידים לא עומדים כמו בבית כנסת קבצנים ומתרימים בשביל האחזקה השוטפת של הישיבה שלהם.

לא הבנתיאוהב כל יהודי

נראה שאתה מזדהה כנראה עם צד אחד, ומעמיד פני תם כאילו אין לך דעה בעניין,

אני יושב בבית כנסת שאליו מגיעים המון בחורים לא פעם ולא פעמיים, לא בהכרח אוהב את זה,

אבל לא רואה בזה דבר כזה הזוי,

מה שאתה כותב זו דמגוגיה זולה במיטבה,

כמובן שיש הרבה ישיבות, אבל יש משפחות רבות שמבחינתם זו הישיבה שמייצגת את תפיסת עולמם, כמובן שזכותך המלאה כפי שנראה עשית לא לתרום, אבל כזו צרות עין, שאכפת לך שחלילה מישהו יתרום להם כמה פרוטות,

עוד לא ראיתי

אסביר לךשלג דאשתקד

אבל אני חייב לפתוח בזה שאתה משתמש בהרבה מילים שיפוטיות (מעמיד פני תם, דמגוגיה זולה במיטבה, כזו צרות עין). זה לא תמיד נעים לקרוא את זה. אבל זו הערת אגב.

לגופו של עניין:

אין לי דעה לגבי מי צודק בדיון עצמו. אין לי מושג על סמך מה הרב מרקוביץ חושב שמגיע לו והרב פלוני חןשב שלא מגיע לו. באמת אין לי מושג.

ברמה האישית, מבחינתי יש אנשים טובים בכל צד ובימים שהייתי בחרדי היו לי חברים משני הפלגים והערכתי מאוד את הנחמדעם והחכמים שביניהם, ללא הבדל. מבחינת קשר לצד מסוים בפוניבז' - צר לי ידידי, אין לי חיבה לישיבה הזו ולא למגזר שהיא מייצגת, משום כיוון.

מבחינת התנהלות, כתבתי בצורה ברורה בהודעה הראשונה, שלטעמי הרב מרקוביץ לא נהג בהגיון ובאחריות בכך שהוא לא עזב את פוניבז' מזמן והקים לו ישיבה משלו. הוא אדם אחד ועד כמה שהוא ראוי, הוא יוכל לבסס טת מעמדו בעצמו. בצד השני יושבים הרבה אנשים שנמצאים שם הרבה שנים וחלקם אינטגרליים בישיבה (כמו המנהל ואוספי הכספים וכו'), אז טבעי שהציפייה תהיה ממנו, לקום וללכת, לא מתוך צדק אלא דווקא מתוך אחריות לכבוד התורה (אתה לא תאמין, אבל ממש לאחרונה אמר לי את זה בדיוק, אדם שמאוד מחובר ושותף בהגיונות הפלג הירושלמי וכו).

עד כאן דברים שלא מאוד רלוונטיים לפתיחת השרשור, אבל הוצהרו בפירוש בפתיחת הדברים.


אני מדבר על תופעה שרב מבוגר רוצה לפתוח ישיבה, אז שיילך ויפתח ישיבה. למה הוא שולח בחורים לקבץ נדבות בבתי כנסת? קורה שישיבה עושה אירוע התרמה גדול והיא פונה לציבור, אבל זו תמיד ישיבה קיימת שפונה בדרכים יחסית מכובדות, לבוגרים, שכנים ומקסימום בפרסומות באינטרנט, ובוודאי לא שולחת תלמידים לשוטט ולקבץ נדבות. מה גם, שתמיד סרטון הישיבה וההיסטוריה שלה חשוף לציבור כפרסומת.

כאן מדובר בפנייה לציבור שמבזה את התלמידים, במצג שווא לציבור התורמים ובכלל בהקמת מוסד שלא ברור למה הוא מוקם. הרי אם מדובר בישיבה שנפתחת, למה שלא יסדרו את ההיבט הכלכלי בדיוק כמו כל ישיבה שמוקמת. הרי לא מדובר באנשים טיפשים או חסרי ניסיון.


זה מה שאני מבהיר, וכמובן מי שבא לו - שיתרום לאן שבא לו.

עוד מילה, אם זה חשוב ככשלג דאשתקד

אני לא בא להצדיק שום צד מבעלי המחלוקת. למעשה, כמעט מאז שהתחיחו המחלוקות היו אנשים טובים שניסו לשבת על הגדר או אפילו לפשר. המציאות היא ששני הצדדים דחו והפריעו לכל גורם כזה, וזה ממש לא כבוד גדול לאף אחד.

כן אציין שהתופעה הזו חוזרת על עצמה הרבה. גם במחלוקת היעב"ץ והרב אייבשיץ, היו רבנים שניסו לפשר וכמדומני הרב חיים רפפורט כתב אז בכאב שחבל שאף צד לא מוכן להקשיב ולהגיע להבנות.

ההסבר יותר פשוטארץ השוקולד

כשלא עובדים, כסף הופך לאישיו ובסוף פועלים באופן לא ראוי להשיג כסף.

כך כבר פירשו רבותינו על המשנה במסכת אבות:

"רַבָּן גַּמְלִיאֵל בְּנוֹ שֶׁל רַבִּי יְהוּדָה הַנָּשִׂיא אוֹמֵר:


 

יָפֶה תַּלְמוּד תּוֹרָה עִם דֶּרֶךְ אֶרֶץ,

שֶׁיְּגִיעַת שְׁנֵיהֶם מְשַׁכַּחַת עָוֹן.

וְכָל תּוֹרָה שֶׁאֵין עִמָּהּ מְלָאכָה,

סוֹפָהּ בְּטֵלָה וְגוֹרֶרֶת עָוֹן.

וְכָל הָעֲמֵלִים עִם הַצִּבּוּר,

יִהְיוּ עֲמֵלִים עִמָּהֶם לְשֵׁם שָׁמַיִם;

שֶׁזְּכוּת אֲבוֹתָם מְסַיַּעְתָּן,

וְצִדְקָתָם עוֹמֶדֶת לָעַד.

וְאַתֶּם,

מַעֲלֶה אֲנִי עֲלֵיכֶם שָׂכָר הַרְבֵּה כְּאִלּוּ עֲשִׂיתֶם:" (מסכת אבות פרק ב משנה ב)

 

רש"י שם:

"שיגיעת שניהם משכחת עון. שמתוך שהוא לומד ועוסק בתורה ובסחורה להתפרנס אינו חומד וגוזל ממון אחרים:"
 

הרמב"ם שם:

"רוצה לומר בדרך ארץ הנה - העוסק בפרנסה.


 

ואמרו וגוררת עון - כמו שבארנו במקום אחר, אמרו "סופו, שהוא מלסטם את הבריות"."


 

הרב עובדיה מברטנורא שם:

"דרך ארץ - מלאכה או סחורה:


 

שיגיעת שניהם משכחת עון - שהתורה מתשת כחו של אדם, והמלאכה מפרכת ומשברת את הגוף, ומתוך כך יצר הרע בטל ממנו:


 

וכל תורה שאין עמה מלאכה - ואם תאמר יהא עמל בתורה תמיד ויגיעתה תהא משכחת עון, ומה צורך למלאכה, לכך הוזקק לומר וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה, לפי שאי אפשר לו בלא מזונות, ומלסטם את הבריות ומשכח תלמודו:"

 

הטור:

"ואחר כך ילך לעסקיו, דכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עון, שאם אין לו מה יאכל העוני יעבירנו על דעת קונו.

ומ"מ לא יעשה מלאכתו עיקר אלא עראי ותורתו קבע, כמו שמצינו בחסידים הראשונים שהיו עושין מלאכתן עראי ותורתן קבע וזה וזה נתקיים בידן, כי אין מעצור לה' להושיע ברב או במעט.

וישא ויתן באמונה, ויזהר מלהזכיר שם שמים לבטלה, שבכל מקום שהזכרת השם מצויה מיתה מצויה.

ומאד מאד יזהר אדם בענין השבועה, שהרבה הפליגו רבותינו בענין שבועת שקר, ואפילו לישבע באמת, כמו שאמרו אלף עיירות היו לו לינאי המלך וכולם נחרבו מחמת שבועת אמת.

ויזהר מלהשתתף עם העו"ג, דשמא יתחייב לו שבועה וישבע בשם יראתו ועובר משום לא ישמע על פיך. מיהו אם נשתתף ונתחייב לו שבועה, יכול לקבלה. ומיהו אין כל אדם יכול לעמוד בזו, וגם רש"י התירם שאין עכשיו עו"ג." (טור אורח חיים סימן קנו)

 


הבית יוסף:

"ואח"כ ילך לעסקיו וכו' כלומר ולא תימא למה אתה אומר ילך לעסקיו יותר טוב היה לו שילמוד לעולם בתורה לכך אמר מדה טובה הוא שילך לעסקיו כדתנן (פ"ב דאבות) כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה כלומר שיכלה ממונו ואח"כ יצטרך לחזור אחר פרנסתו ולא יוכל אפי' לקבוע עתים לתורה וגם יגרום לו עון כי העוני יעבירנו על דעת קונו." (על הטור באורח חיים סימן קנו וכך הוא פסק בשולחן ערוך)

 

"ואחר כך ילך לעסקיו דכל תורה שאין עמה מלאכה מה שהביא רבינו הסיפא ולא הביא הרישא יפה ת"ת עם ד"א וכו' הוא לפי דנראה דהתנא מדבר בשתי כתות מישראל הא' הם התגרים דפורשין בספינות הים והולכים בסחורות בדרך רחוקה וארז"ל ולא מעבר לים היא לא תמצא תורה בתגרין ועליהם אמר יפה תורה עם ד"א דאצל כת זו ד"א עיקר והתורה טפלה ולכן אמר יפה הוא דיהיה יודע מה שכתוב בתורה שיגיעת שניהם משכחת עון וכת אחרת הם לומדי תורה ויושבים בביתם שהתורה אצלם הוא עיקר אמר עליהם וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון דבכת זו צריך שיתפרנס במלאכה והוא יושב בביתו ועוסק בתורה כי בזה יש לתורה קיום אצל כת זו. ורבינו מדבר כאן בכת זו שיושבי' בביתם ומתפרנסים במלאכה או בשאר עסקים כגון רבית וכיוצא כדי שיוכל לישב בביתו וללמוד תורה על כן הביא על זה הסיפא נ"ל אמת וצדק:" (על הטור באורח חיים סימן קנו)

 

רבותינו היו חכמים, מי שמשנה ופועל נגדם בסוף משלם מחיר.

מי אמר שהוא לא עובד? ראשות ישיבה זה עבודהקעלעברימבאר

בפני עצמה, ניהול חינוכי של המוסד.

 

אחרת גם הטענה שלך צריכה להיות מופנת לראשי ישיבה/רבני עיר/ר"מים בציונות הדתית שמקבלים על זה משכורת.

 

חוץ מזה שכל ישיבה זקוקה לתקציב, כמו שתיאטרון הבימה זקוק לתקציב או כל מוסד

מי אמר שדיברתי עליו?ארץ השוקולד

לגבי ראשות ישיבה והיתר להתפרנס מלימוד תורה - זה אכן נושא השרוי במחלוקת בין הפוסקים.

(בכלל, זה קצת עצוב שכל כך הרבה לומדים תורה בישיבות ובודדים מהם למדו הלכות תלמוד תורה מהתחלה ועד סוף ברמב"ם או בטור או בשולחן ערוך...

זה כמו שאנשים לא ילמדו הלכות חגים לקראת החגים.)


 

זה שהטענה נכונה על רבים בציונות הדתית זה לא סותר את נכונותה.


 

לא הבנתי איך הטענה שלך בסוף רלוונטית להלכה או לדברי רבותינו.

(ואגב, אפשר לוותר על התקציבים לשניהם)

לא מצדיק רק מסבירדרור אל
לגמרי מחוץ לעניין, אני דתי לאומי, ולא הייתי תורם לאף צד שם.


אבל ממה שאני מבין, זה הרבה יותר מסכסוך פרטי בין גיסים. זה הפך לוויכוח מגזרי בין פלגים אידיאולוגים ליטאים.


הנקודה היא לא למצוא מקום ללמוד. באמת שיש הרבה מקומות. הויכוח הוא מיהו הפלג האידיאולוגי שממשיך את המותג "פוניבז', אם הישיבות". לכן זה לא סתם לפרוש ולהקים במקום אחר.


כמובן שמבחינתי זו בדיוק הסיבה לא לתרום, רק מסביר למה זה לגיטימי מבחינתם.

זה בערךדרור אל
כמו שאם בישיבת מרכז נגיד, היה קם פלג אידיאולוגי שמתנגד להנפת דגלי ישראל וגיוס לצבא. ומצליח משפטית לקבל את הזכויות על הישיבה.


ברור שלא הינו בקלות מוותרים.

אני נתקלתי גם, אבל בעיקר בעולם החרדימשה

שאני קצת עובד בו.

אני לא חושב שאתה מציג את הרב מרקוביץ בצורה נאמנה.ימח שם עראפת
ניכר שיש לך דעה אישית אודותיו ואתה דוחף אותה. אני מזכיר שמי שהתחילו את האלימות לא היו תלמידי הרב מרקוביץ.
צר לישלג דאשתקד

אין לי שום דעה אישית עליו. כעיקרון למדתי בבני ברק בשנים קשות וחוויתי את האלימות שהייתה בעת הפילוג עצמו (לפני כ21 שנה, לאחר פטירת הרב ברמן זצ"ל). היו לי חברים משני הצדדים, כולל בנו של הרב מקרוביץ עצמו.

עדיין אני חושב, שאם אדם אחד חושב שמגיע לו משהו ובכדי להשיג את זה הוא יצטרך לבלגן סדרי בראשית, הייתי מאוד מעריך אם הוא היה מוותר - וכל עוד מדובר בתלמיד חכם ובבלגן כל כך עוצמתי, בפירוש הייתי מצפה שהוא יעשה את הצעד הזה - זה לא אומר שהוא טועה או שהוא לא בסדר, הבהרתי את זה קודם ואני חוזר ומבהיר את זה שוב.

אני לא בטוח שאת האלימות הפעיל צד פלוני או אלמוני, המריבות הראשוניות בפוניבז' התחילו עוד לפני הרב מרקוביץ (כמדומני שגם אז צד "המחבלים" היה אלים ומחלל שם שמים גדול בהרבה מ"השונאים", ואכן השונאים הבינו את משמעות המחלוקת ולקחו צעד אחורה כפי שראוי לנהוג). לכן כלל לא הזכרתי את האלימות בדבריי (רק לגלגתי שיש לזה לגיטימציה בישיבת פוניבז', אבל לא התכוונתי בהכרח לצד מסוים).

כדי להבין איך כן אמורים להתנהג במצב כזה, אני מציע לך להסתכל על מריבות דומות שאירעו בישיבות שונות: במרכז הרב, הרצי"ה לא הסתדר עם הרב אריאלי, אז הרב אריאלי עזב והמשיך את הרבצת התורה שלו באופן שכולם היו מרוצים; הרב שפירא לא הסתדר עם הרב טאו, אז הרב טאו עזב והקים לעצמו ישיבה משלו, היה קצת מריבות הם לא הפכו את הישיבה לזירת קרב ואת התלמידים ללוחמים/קבצנים; בישיבת חברון היו לא מעט מריבות - עם הרב חיים סרנא (ובכלל זה עם הרב פרבשטיין), הרב אזרחי, הרב זקס ועוד ועוד - איכשהו הישיבה הצליחה להישאר שפויה, ומקסימום הלך תלמיד חכם ומימן בעצמו ישיבה למי שאוהב אותו ורוצה לשתות את דבריו בצמא (ולא תמיד זה קל, תבדוק כמה היה קשה לתחזק כלכלית את ישיבת עטרת ישראל, וכמה כסף וזמן ודיני תורה היו עד שישיבת כנסת הגדולה עמדה על הרגליים). גם אם היו מריבות קטנות, הן הסתיימו מהר, ובוודאי שלא ציפו שהתלמידים יסתובבו ברחובות כדי לגייס כסף. בישיבת גרודנא, איך שהתחילו מריבות, הרבנים המבוזים הודיעו שכל התלמידים הולכים הביתה עד להודעה חדשה, ואכן קבוצת התומכים שלהם פתרה את הבעיה תוך שבוע-שבועיים.

נתתי לך רשימה די ארוכה של אנשים לא פחות יפים, חכמים וצודקים מהרב מרקוביץ, ואתה רואה ארסנל של פרקטיקות שמשאירות את המריבות במקום מכובד ופותרת את הבעיה בלי להפוך את התלמידים ל"מוציאים לפועל" של הרב שלהם. על זה אני מדבר, ופירוש לא על צדק ויושר ולמי מגיע.

תמונה AI של סופת ביירון. מה דעתכם על זה?נ א

אהבתיסודיתאחרונה

אולי יעניין אותך