והכאב שלך מראה עד כמה הנשמה שלך טהורה ורוצה לדבוק בטוב.
ונשמע שאת התיקון שצריך לעשות מול אמא שלך כבר עשית. ומעבר לזה כתבו לך פה כבר על תהליך התשובה שמטהר ומנקה את החטאים.
אני לא יודעת אם זה מדבר אלייך, אבל בדיוק למדתי היום כמה קטעים של הרב קוק זצ"ל שמדברים על האמונה בכוח התשובה.
מעתיקה את הקטעים, עם הסברים קצרים:
"בִּיסוֹד הַכֹּל צְרִיכָה לָבוֹא הַהַסְבָּרָה הַכְּלָלִית שֶׁל בִּטְחוֹן הַתְּשׁוּבָה, עֹצֶם הַשַּׁלְוָה וְשִׂמְחַת הָעֹז, שֶׁצְּרִיכָה לִהְיוֹת מִתְלַבֶּשֶׁת בָּהּ נֶפֶשׁ כָּל אִישׁ אֲשֶׁר אוֹר הַתְּשׁוּבָה מֵאִיר בְּנִשְׁמָתוֹ"
(מתוך אגרות הראי"ה חלק ה', אגרת שעח)
[זה קטע קצר מתוך פסקה ארוכה יותר. אבל העיקר פה זה ש'ביטחון התשובה' זה משהו שצריך ללמוד ולחזק בנו. כי באמת בעיני השכל האנושי שלנו אין אפשרות לתקן דברים שכבר קרו, אבל התשובה היא מעל הראייה האנושית שלנו ובאמת מתקנת ומשנה, וצריך להתחזק ולהאמין בזה].
"הַתְּשׁוּבָה הִיא יְצִירָה אֱלוֹקִית מְיֻחֶדֶת, וּמְקוֹרָהּ וּמַעְיָנָהּ הוּא בְּקֹדֶשׁ הַקָּדָשִׁים - "כִּי שָׁם צִוָּה ה' אֶת הַבְּרָכָה חַיִּים עַד הָעוֹלָם", וּכְשֵׁם שֶׁשָּׁנִינוּ "מְקוֹם אָרוֹן אֵינוֹ מִן הַמִּדָּה", מִפְּנֵי שֶׁהוּא לְמַעְלָה מִן הַמָּקוֹם, כָּךְ גַּם הַתְּשׁוּבָה - הִיא עוֹמֶדֶת לְמַעְלָה מִן הַזְּמַן, וּמִשּׁוּם כָּךְ הִיא יְכוֹלָה לְהִתְרַחֵב וּלְהַקִּיף גַּם אֶת הֶעָבָר, וְכוֹחַ הַתִּקּוּן הַגָּנוּז בָּהּ מְחַדֵּשׁ אֶת הַכֹּל וּמֵבִיא הַכֹּל עַל תִּקּוּנוֹ הַשָּׁלֵם."
(דברים שהובאו בשם הרב קוק זצ"ל בספר 'מועדי הראי"ה' של הרב משה צבי נריה, עמ' 55)
[פה יש יותר הרחבה על הכוח המיוחד של התשובה. זה לא רק משהו אנושי של בקשת סליחה. זה יציאה אלוקית שהקב"ה ברא, שיש לה יכולת שהיא מעבר לממדים של העולם הזה. התשובה יכולה לפעול ולתקן גם את העבר].
"הַשְּׁאִיפוֹת הַשִּׂכְלִיּוּת הַבְּהִירוֹת מְרוֹמְמוֹת אֶת הָאָדָם מֵעַל חוּג הַמַּעֲשֶׂה הַמְּצֻמְצָם. בְּשָׁעָה שֶׁהֵן מְבֻסָּסוֹת יָפֶה הֵן מְזָרְזוֹת אוֹתוֹ בְּתִקּוּן הַמַּעֲשֶׂה שֶׁל לְהַבָּא וּמְיַשְּׁרוֹת לְפָנָיו אֶת דֶּרֶךְ הַחַיִּים, אָמְנָם פּוֹעֲלוֹת הֵן גַּם כֵּן סִקּוּל דֶּרֶךְ תְּשׁוּבָה עַל הֶעָבָר, שֶׁאֵין קִלְקוּלֵי הַמַּעֲשֶׂה חוֹסְמִים אֶת אֹרַח חַיָּיו, מִפְּנֵי שֶׁהוּא מַכִּיר בִּבְהִירוּת עַד כַּמָּה אוֹר הַדַּעַת, הַמְּכִינָה וּמְיַסֶּדֶת אֶת הַתְּשׁוּבָה, עוֹקֵר אֶת כָּל שָׁרְשֵׁי הָרַע מִיְּסוֹדָם הָעִקָּרִי וּמַחֲזִירָם לְטוֹבָה, וּזְדוֹנוֹת מִתְהַפְּכִים לִזְכֻיּוֹת"
(אורות התשובה י"ד, ל"ה)
[המעשים שלנו נמדדים על פי הרצון שעומד בבסיס שלהם. אותו מעשה יכול להיות חמור יותר או פחות, כתלות במידת הרצון של האדם (אנוס - מי שחוטא נגד רצונו, שוגג - מי שחוטא בלי כוונה, מזיד - מי שחוטא בכוונה). כאשר האדם חוזר בתשובה, הוא מתחבר לרצון הפנימי שלו להיות טוב ולעשות טוב, ומתוך כך הרצון והשאיפות שלו משפיעים גם על המעשה שכבר נעשה - האדם מראה שהמעשה שהיה מנוגד לרצון שלו, ועצם השינוי שהאדם עושה הופך את אותו מעשה לזכות].