פשרנות  בציבור הדתל"יgolani
אז נכון שכבר חפרנו הרבה על הנושא הזה אבל המטרה של השירשור הזה היא שונה. מה דעתכם לעריכת בירור פנימי שיראה מה חסר ומה יש לשפר, תרגעו, אני לא חושב שהציבור שלנו דפוק, ההפך. אני רק רוצה לבדוק מה טוב ומה אפשר לשפר. אז שרשרו תגובותיכם.
אוקי אני יתחיל!דניאלה .ד.
אני דתיה לאומית אבל לומדת בבי"ס חרדי, אז אני חושבת שאני מכירה את 2 המגזרים המנוגדים בצורה טובה ואני רוצה לומר לכם את דעתי:
לא אפרט איך זה ולמה שיצאתי ככה.. ושיניתי כיוון אבל נוכחתי לדעת מה הבעיות הקיימות בציבור הדתי"ל ומה הבעיות הקיימות בציבור החרדי וגם מה היתרונות בכל ציבור.
החינוך החרדי מתאפיין במיוחד בכך שהרוחניות תופסת מקום ראשון מבחינתם (ואני לא נגד זה מצויין)
אבל נובעת מכאן בעיה גדולה, ובגלל רצונם הטוב של החרדים להקנות לתלמידיהם חינוך תורני כמעט מושלם אז הם מדברים המון על נושא הצניעות (ושוב אני לא מזלזלת זה דבר חשוב), אני שמתי לב בבי"ס שהיתה לנו תכנית אז היתה נציגה מכיתה י'ב והמנהלת והרכזת צניעות החמיאו לה מול כולם שהיא הדו'ג של הבי"ס- ושוב זה בגלל הצניעות הכפתור הסגור והחצאית כפלים.
גם הביאו לנו הרצאה שדיברה על הנושא הזה וממש חפרו כבר.
אני לא מדברת עלי אבל בנות שבאות להתחזק שם יכולות לפרוק עול מרוב הסגירות.
בכ"ז גיל תיכון זה גיל ההתבגרות וצריך טיפה להשתחרר (לא במובן פורק עול)
החימוך הדתי"ל מתבטא בכך שמעבירים אותו לתלמידים/ות בצורה של בחירה ללא הפחדות של שכר ועונש (תלוי מתי ואיך) וכאן יש בעצם בחירה אם ללכת בדרך המוצעת לטובה או להפך ח"ו, וזו בדרך פתיחות יחסית.
לדעתי בחינוך הדתי"ל אפשר לתקן את היתר פציחות ז"א למנוע חילול ה' כי לפעמים בגלל הרגשת הפתיחות שוכחים את היצוג שלנו שהוא לא פחות חשוב, להקפיד יותר בדברים והלכות (שוב תלוי על מי מדברים) צניעות של בת זה צריך לבוא מהלב ולא מכפיה אבל בת צריכה לדעת שצניעות זה סמל ויופי אמיתי וכמובן לא להראות סבתא יכנע אפשר להיות צנועה ויפה.
מקווה שהובנתי! המשך יו"ט!
 
***דניאלה .ד.
מדובר כאן על נושא צניעות זה אחד מכמה נושאים שבחרתי לכתוב עליהם,
יש לי עוד המון מה לומר אבל אין כוח לכתוב הרבה.
 
דיון הוא לא איזה ציבור יותר טובgolani
הדיוו הוא דיון דתל"י פנימי שנועד לראות מה אנחנו יכולים לשפר בלי להסביר למה הציבור החרדי יותר גרוע/טוב.
**הדיוןgolani
אוקי אז אפשרדניאלה .ד.
להתייחס לחלק האחרון שכתבתי.
אני אישית חושבת ומאמינהאורושקוש
שהדרך בכללי של הדת"ל נכונה.
אני חושבת שצריך להשאיר את המצב שבו בעצם יש המון חופש(מה שבהחלט יש בציבור שלנו) אבל לגרום לזה שהחופש הזה יהיה במקומות טובים יותר.
נגיד דוג' של צניעות- אני רואה איך המורה שלי כל הזמן צריכה להעיר לבנות על החצאית והחולצה. אני חוןשבת שדי, אתם רואים שזה לא עוזר, גם הסמנריונים האלה שיש מדי פעם על צניעות לא עוזרים. אז צריך לנסות משו אחר, פנימי יותר עמוק יותר. ונגיד שיכריחו בנות לבוא כמו שצריך לא השגנו כלום. הרי הרעיון כאן לחנך ואני לא בטוחה שזה משו שישאר הרבה זמן. אז בבי"ס הן ילכו כמו שצריך וברגע שיתאפשר להן הן יורידו הכל.
זה הכיוון בכללי. אבל לפעמים אנחנו יותר מדי פתוחים נותנים חופש בהכל ולפעמים אח"כ קשה לשים את הגבול כשכבר עוברים את הקו האדום.
יש לי עוד הרבה מה לכתוב אבל אני גמורה מעיפות אז אני אסתפק בזה.
~~הסנה-בוער
בס"ד
נראה לי, שאם נבדיל ביננו לבין החרדים- להם יש צורה מוגדרת: מיהו חרדי. ברגע שבנ"א לא מקיים משהו, הוא כבר לא בדיוק חרדי.
לעומת זאת בציבור הדת"ל אין דת"ל שהוא 'מושלם'. יש מלא מלא זרמים וגוונים.
אפשר למצוא בחורה עם גרביים ושורש וכו' שמגדירה עצמה דתלי"ת, ומהצד השני אפשר למצוא בחורה עם מכנס וכו' שגם כן מגדירה את עצמה ככזו.
אז מצד אחד יש בזה יתרון- כי לומדים לקבל את כולם, ולא מאבדים אנשים 'לטובת החילוניות' 'רק' בגלל מצווה/שתיים. 
אבל יש גם חסרון גדול. כי ככה אנחנו נתפסים המון פעמים מתירנים. יש מצוות שאנחנו אפילו לא טורחים לדבר עליהן, כי הן נראות חסרות סיכוי בציבור שלנו. 

איך אפשר לשפר?
לנסות להחדיר לעצמנו ולציבור שהתורה היא לא ערך נלווה בחיים שלנו. לא עוד משהו, בנוסף.
אלא היא היא החיים שלנו. 
ושיש הלכה קבועה, שעליה אסור לעבור.
זה לא "אני גם דתי וגם ישראלי"- ואז אני בתפילה לשלום המדינה עומד אבל בקטעים אחרים בתפילה מדבר. 
זה לא "אני גם דתי וגם מודרני"- ואז אני עובד 24 שעות ביממה ובשבת חוטף איזה דבר תורה קטן.
זה לעת שאני דתי, ומזה נובעים כל הדברים.

תורת חיים בעׂז 
הסנה הבוער- אהבתי!דניאלה .ד.
בואו לא נהפוך את זה לדיון על חרדים.golani
 
--הסנה-בוער
בס"ד
לא הבאתי את זה בתור משהו שמתמקד בחרדים, אלא בתור נסיון חיפוש לשורש הבעיה. וה לדעתי אחד מהם.
ועכשיו דעתיgolani
אני חושב שהנקודה הקשה והבעייתית ביותר בציבור הדתל"י היא הצניעות. הסיבה פשוטה: אנחנו מעורבים גם בתרבות הכללית והתרבות הכללית מלאה בזה. אני מציע לעשות צוות שיכלול רבנים שמבינים בדברים האלו, (הרב אבינר, הרב אליעזר מלמד, הרב שרלו, לא עולה לי עוד אבל אני בטוח שיש עוד.), סופרים, פסיכולוגים,אנשי תקשורת וטלוויזיה, דתתים כמובן, שטובת הציבור עומדת מול עיניהם. שיגבשו כללים ברורים למה מותר ומה אסור לקרוא ולראות. בקשר ל"פשרנות טבעית" שנובעת מאי הכרה בחשיבות המצוות, בשביל זה צריך מהלך אדיר מימדים שיוציא את היהדות מבית המדרש בלבד ויכניס אותה לחיים של כולנו, מששהו שיהפוך במידה מסויימת את תדמית היהדות, אבל על זה אפילו קשה לי לחשוב.
*דתייםgolani
אולי הרעיון הכללי טוב,שיראל.
אבל לדעתי לא טוב להגיד מה בדיוק אסור ומה בדיוק מותר כמו שכתבת,כי אז יעשו דווקא.
אני - בתור נער דתל"י - לא יודע מה מותרgolani
- ומה אסור בתחום הקריאה והצפייה. אני לא מדבר על כפייה אלא על כללים ברורים שנוכל להגיד "OK, זה הכללים אנחנו שואפים להגיע אליהם".
~~הסנה-בוער
בס"ד
אני חושבת שזו לא רק צניעות. פשוט זו הנק' שהכי בולטת. 
ניקח לדוג', שבת- לדת"ל ברור שהוא לא יסע בשבת, אבל פחות ברור שהוא (היא) לא יסתרק.

אני ממש מסכימה עם זה שבאיזשהו מקום זה כבר נמאס, והלוואי שיהיו רבנים מספיק אמיצים לומר: בואו נשים קו אדום, כי כבר א"א ככה.
השאלה היא, האם זה שהרבנים יקבעו את זה, הצבור ברובו באמת יקיים את זה?

לדעתילולה=]
כדאי מאוד שנחזק את הצניעות אצלנו, והכבוד לכל אדם באשר הוא! לא משנה איזה סוג הוא...
אבל מה שטוב בנו זה שאם מישהו רוצה להיות חלק ממנו, אנחנו עוזרים לו ומקדמים אותו.
שכוייח לנו!!
 
יופי של שירשור!
אבל זה רק בתנאי שבאמת לוקחים מפה משהו לחזק בנו, ולא סתם אומרים דברים לא טובים, אחרת זה סתם קיטרוג על עמ"י...  אז באמת שכל אחד ייקח מפה משהו וינסה לשנות!
כמעט כל אם לא כל התגובותאורושקוש
העלו את נושא הצניעות. דווקא את הנושא הזה.
סתם נקודה למחשבה.
 
 
 
יופי, אני שמחה!דוסית גאה!
סוףפסוף שירשור מועיל ויעיל!!!=)
 
בסמינר החרדי שלי תמיד מתלוננים על זה שהדתיים-לאומיים (או ה"מיזרועחניקים"...) מתמקדים בשמירה על א"י ושוכחים לפעמים את התורה..
 
לפעמים אני לצערי כן נתקלת בזה..ואני מקוה שאפשר לשנות במשהוא את המצב הזה..
 
ערב טוב
את דתל"ית?golani
ברור לך שרב הכוס הדתל"ית מלאה? אני לא רוצה להיות גס רוח אבל בעיקר לכאלה נועד השירשור הזה, לכן אני שואל....
הסברתי לפני זה למה.golani
בתגובה לתגובתה של "אורושקוש".golani
חחח...הסר דאגה, אפ'חד לא יחשוב שזה מופנה אליו  ~SMILE~
אם זהרעיון רלוונטידניאלה .ד.
ואפשר לגרום לזה להשתנות אז איך?
גולני יש עוד רעיונות?
לא הבנתי...golani
שאלתי..דניאלה .ד.
אם יש מה לעשות בקשר לעיניין?
אם יש רעיונות שאפשריים לממש אותם?
האם מה שהצעת על הרבנים זה יהיה דבר שאפשר לממש אותו?
יש עוד הצעות?
יש דרך לפרסם את זה לציבור שלנו מבלי שיתעוררו מחלוקות וכ'?
 
אי אפשר לפרסם את זה לכל הציבור שלנו.לולה=]
אני חושבת שפשוט כל אחד מפה, בתור דתי לאומי, שרוצ הלהתקדם ולהשתפר ייקח מפה דבר אחד או שניים וישנה לשפר את זה אצלו, או אולי עדיף שכולנו נחליט ביחד על משהו שכולנו נשתפר בו, ונעזור אחד לשני עם זה, ואם יהיו קשיים או שאלות אז יהיה אפשר תמיד לעזור אחד לשני פה...
מוסכם?
נחכה להסכמת הרוב! לדעתי זה מצויין!דניאלה .ד.
גם לדעתי מעולה.שיראל.
מסכימה!דוסית גאה!
וזו ההזדמנות להגיד עוד פעם:
תורה רבה גולני על השירשור הזה!
 
נ.ב.
מן הסתם נקח על עצמינו משו בנושא הצניעות לא?!אחרי כל התגובות כאן...
אל תדאגו..דניאלה .ד.
עוד לפני השרשור כבר חזבתי על זה.. זה רק בתור להוצאה לפועל חחחח
בע"ה.
בקצרה.<אריאל>אחרונה
מה טוב? האיחוד-למרות הפילוג הרב שקיים. האהבה המודגשת בצורה טובה לעמ"י וא"י. ערך העבודה מוטבע אצלנו בצורה ממש טובה. לעומת זאת לעיתים אנחנו פחות מדגישים את החשיבות של התורה, לא כולם ח"ו, כמדומני גם לא הרוב. עוד בעיה נוספת היא שאנחנו לא מנסיםפ לקחת את המושכות בידיים והציבור שלנו הולך לעיתים אחרי העדר במקום שיהיה בראשו.
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך