ובעניין אחר- אתם חושבים שיש כזה דבר קשר רציני באמתדרדס-ישנוני
לאהחיים מאושרים
כי זה גיל צעיר שבקושי יודעים דברים מהחיים ועד כמה שחושבים שיודעים לא יודעים..
חוץ מיזה למה למהר זה גיל שצריך לחיות אותו כדי שאחר כך תיהיה באמת בשל ומוכן לזה וכו'...
ואין לי מוח לכתוב באמת דברים הייתי היום חולה ועדיין אני לא מרגישה ואוו אז זה דעתי הקצרה נראה לי..
טעותדרדס-ישנוני
מה טעות?החיים מאושרים
באתי לכתוב משהו אבל מחקתי..דרדס-ישנוני
ברור שיכול להיות דבר כזה, אבלכיפת ברזל-סרוגה
לדוגמה אם אחד הצדדים משנה פתאום את האופי שלו /ההסתכלות שלו על הדת/ היחס שלו למשהו מסוים גובר והצד השני לא מסכים עם זה, אז זה יגרום לאחד משני הדברים:
או שהצד השני יצטרך לסבול את הדבר הזה לתמיד (זה מאוד קשה)
או שתהיה פרידה, ופרידה מקשר ראשוני היא מאוד קשה- וקשה פי כמה בגיל כזה.
עכשיו תשאל למה שאחד הדברים האלה ישתנה, והתשובה היא שזה קורה המון בגיל ההתבגרות- הגיל שאנחנו בעצם בונים את האישיות שלנו.
אם כבר הגענו לבניית האישיות, אז כדאי לדעת שקשה לבנות את האישיות כשיש קשר זוגי ברקע החיים כל הזמן, למה? כי הבחירות שלנו לא תמיד יהיו ממקום פנימי אמיתי אלא תמיד יהיו מוטים ל'מה הצד השני אומר/יחשוב על זה'.
דבר שלישי- אם אתם שומרים נגיעה- אני מניח שלא תרצו להתחתן לפני גיל 18 ולשמור נגיעה עם חברה 4 וחצי שנים בלי ליפול זה מאוד קשה (לפני שמתחילים קשר זה לא נראה מסובך בכלל אבל כן, זה נהיה קשה יותר ויותר)
דבר רביעי, שוב גיל ההתבגרות- זאת תקופה שהיא כמו תיק כבד שהרבה פעמים קשה לסחוב אותו (סליחה על הביאוס לכל מי שקורא) וגם קשר זוגי זה לא תמיד הכי שמח ולסחוב את שניהם במקביל זה יכול להיות כבד.
בהצלחה
אנשים שאני חושב שיעזרו
@חושבת בקופסא
@תות"ח!
@נעה ונדה
...החיים מאושרים
אם היה קיים יצור כזה שלא משתנה בגיל הזה אז היית צודק אבל אתה טועה.. אין סיכוי 100% שאין מישהו שהצליח שיהיה לו חברה בלי ליפול והוא אדם טוב צדיק ירא שמיים שעשה דברים בחיים והם חיים באושר.. (כמובן שלא יכול להיות כי יש בעיה בעצם הדיבור בין בנים ובנות בגיל הזה לכן אני יודעת שאני צודקת..)
לא יודעת איפה אתה חי אבל לא קיים יצור כזה שלא משתנה.. לא סתם זה גיל *ההתבגרות* הופכים לבוגרים ומשתנים.. אם לא משתנים אז זה בעיה כי זה אומר שאתה עוד קטן וזה לא טוב קיצור..
לא קיים דבר כזה אז אם השאיפות שלך זה להיות ירא שמיים אמיתי ולעשות רצונו בלב שלם אז תרד מזה תחכה בסבלנו תתגבר ויום יבוא בעיתו ובזמנו ויהיה לך הכי טוב בעולם..
וגם ברור לנו שאנחנו כאן כדי לתקן תעלום והתיקון יכול להיות אפילו מהדברים הקטנים האיישים של הבנינו וה'...
(זהו עד כאן חפירותי מרגישה דוסל'ה (לא שיש בזה משהו רע) מקווה שלפחות הועלתי במשהו)
זהו יומטוב!
את צודקת, ואני מסכים איתך בגדולכיפת ברזל-סרוגה
תזכירו לי לענות מתישהו תשובה טוב??החיים מאושרים
אני פשוט עיפה ויש לי מלא דברים לעשות
אני לא זוכרת מה רציתי להגיב..החיים מאושרים
אבל לא הבנתי זה נראה שמאוד התפקשש פה משהו..
אסור חבר/ה בגיל הזה קודם כי הרבנים של דורנו אמרו שאסור אז למה להתחיל להכנס לסוגיות של מותר חצי ככה וחצי ככה פשוט אסור.
זהו מכאן אפשר להתחיל להסביר וכו'.. אבל מה שהולך פה זה נראה (לא שעשיתי את זה אי פעם אבל) כאילו ברגע זה אתם לומדים גמרא ויש פה אפשרות לכמה אופציות או לא יודעת מה.. אבל לא חבר'ה הרבנים שיודעים אומרים שאסור כאשר זה לא לצורך חתונה וברור לכולנו שאין למה להתחיל קשר לחתונה בכיתה ח' לכן אין פה חלק של דיון אם מותר או אסור אם בנויים מספיק או לא.
אפשר לתת בתור עובדות שנגיד אסור, שלא מוכנים מספיק, וכו'..
אבל בתור אופציה אני לא רואה פה מקום לשאלה..
(סליחה אם לא הייתי ברורה מספיק אני מוכנה לנסות לדייק אותי אם צריך)
איזה רב אמר שאסור?כיפת ברזל-סרוגה
אם לא שומרים נגיעה וודאי שאסור, כפי שכתבתי....תות"ח!
אם שומרים, לא מספיק מכיר את הסוגייה, אבל מניח שרוב הרבנים יורו הלכה למעשה שלא תהיה חברה, כיוון ש"אין אפוטרופוס לעריות".....
וגם אם אין איסור מפורש, זה וודאי רצון ה'...
נכון,כיפת ברזל-סרוגה
התחתנו...תות"ח!
לא היו חברים בלבד.
כיוון שהיום זה לא רלוונטי להתחתן בכלל כזה, אז מה שאתה אומר לא שייך.
כמובן לאו דווקא שהתכוונת לכך, רק חידדתי...
אבל מובן שלגבי האיסור אתה צודק....
אבל כאילו להיות בישיבהדרדס-ישנוני
....תות"ח!
קשר זה דבר מתפתח, ואי אפשר להשאיר אותו באותו קצב, מטבע הדברים הוא הולך ומתגבר. (כמו החיים, החיים הם כמו אופניים, אם קשה לך, סימן שאתה בעלייה אם קל לך, סימן שאתה בירידה, ואם אתה עומד במקום, אתה נופל....). אפילו אם יש מריבות וכדו', זה קשר מסויים, והוא יכול להתהפך לאהבה וחזק אץ הקשר, אבל אם אין אף התקדמות, זה נופל. אתה לא עומד במקום, שזה בנמשל לחתוך את הקשר, אלא מתניע קצת, מטבע הדברים הקשר ממשיך ומתגלגל, כמו כדור שלג שהולך וצובר תאוצה, גם אם בהתחלה נתנו לו רק דחיפה קטנה.
לכן, זה לא ריאלי, והדבר הכי נכון זה לנתק קשר. האדם עצמו הרבה פעמים יהיה לו קשה לשקול מנ נכון לעשות כי זה נוגע לעצמו, ולכן כדאי לשאול כמה מבוגרים/רבנים מה הם אומרים, ואם יש תשובה חד-משמעית, אז נראה לי המסקנה די ברורה...
אתה באמת שואל??החיים מאושרים
אם כן כבר מצאתי את המקור הראשון שקפץ לי פשוט אין לי כל כך איך לצלם אז תגיד לי אם אתה רציני ואני ישלח מחר...
באמת שואלכיפת ברזל-סרוגה
טוב אני יצלם...החיים מאושרים
תזכיר לי אם אני שוכחת פשוט אין לי אפשרות לבנתיים..
*אצלם....
תות"ח!
אבל אז הייתי שואל "אצל מי?"כיפת ברזל-סרוגה
ואז הייתי עונה: "יאיר שטרן"....תות"ח!
מנהיג האצ"ל....![]()
הלח"י*כיפת ברזל-סרוגה
אבל זה כבר נהיה ניצלוש😅
מה פתאוםתות"ח!
גם בגין היה, אבל גם יאיר שטרן. בדקתי את זה לפני ששלחתי:
תסתכל למטה ברשימת המפקדים של האצ"ל, יאיר שטרן מופיע שם...
הוא היה מפקד באצלכיפת ברזל-סרוגה
אה, בסדר...תות"ח!
אל תתפוס אותי על קטנות....
לא נורא עובדה שהבנתם..חח סתם צודק טעות שלי..החיים מאושרים
תודהכיפת ברזל-סרוגה
הינה סופסוףהחיים מאושרים
..כיפת ברזל-סרוגה
אני דיברתי על קשר למטרת חתונה בלבד
קשר למטרת חתונה שמתחיל בכיתה ח'??החיים מאושרים
ואי ואיי אם כן חייבת לציין שפשוט אתה חי בסרט...סתםסתם אבל לא..
..כיפת ברזל-סרוגה
פחות מאחוז אחד זה לא ריאלי....תות"ח!
ברור שזה לא שווה את הסיכון שיש אם הקשר הזה לא יוצלח...
גם נכון (רוב העולם זה ה99%..)החיים מאושרים
בסדר...תות"ח!
רק מוסיף, זו גם לא החלטה אישית על עצמי, זו החלטה שנוגעת לעוד צד בסיפור, ואני אישית חושב שגם אם הצד השני לא כ"כ אכפת לו, בסופו של דבר בגיל כזה הצד השני לא מודע כ"כ למעשיו ולתוצאות של זה, ובעצם זה לקחת סיכון ענק של פגיעה בו וזה חוסר התחשבות ואפילו הייתי אומר "ניצול סיטואציה".....
נכוןכיפת ברזל-סרוגה
מילא הייתה מביא איזה משהו שמתקרב לשלושים אחוזהחיים מאושרים
גם זה לא מספק.. אבל פחות מ1%?? נוו מה אתה עושה צחוק?? חוץ מיזה שגם אם יכול להיות 1% של סיכוי שקשר כזה יעבוד הקשר לא צריך להתחיל מגיל כזה כי זה סתם הופך לחברות לכולנו ברור שלא צריך לצאת אם מישהי שש שנים מקווה לפחות שלכולנו.. ונגיד תגיד לי להתחיל מכיתה י' שאתה כבר הרבה יותר בוגר אני מכירה מישהי כזאת מאוד טוב שבעזה זה לצורך חתונה וסבבה הם החליטו בעקרון אבל רגע היא שמיניסטית והיא רוצה לסיים בגרויות ואולי עוד דברים (מדרשה שרות) וכאילו זהו לא יודעת מה לעשות.. פשוט היא אומרת לי לא לעשות את זה ושאתה מפספס ככה את כל גיל הנערות וכו'.. קיצור לא ממליצה בכלל..
ובאמת שאם תגיד יא יב אני גם יותר יבין בכל זאת לא ממולץ לעשות את זה בכוונה (המלצה מהמורה שלי שהכירה את בעלה מאז שהייתה שמיניסטית וגם לה יש סיפור..)
שיהיה שבת שלום ובהצלחה!..
נכון מאודכיפת ברזל-סרוגה
אבל צריך לדייק בתשובה לשאלה, אם הוא שאל האם אני ממליץ- התשובה תהיה ממש לא. אם הוא שאל אם יש כזה- התשובה תהיה יש סיכוי שכן.
..החיים מאושרים
זה שאולי יש זה לא אומר שמותר כי זה לא לצורך חתונה בכיתה ח'...ואז זה כבר סתם חברות..
ורק רוצה להגיד היה לי השבת סוג של ויכוחון שנוצר בעיקר מבורות אבל לא משנה קיצור מישהי שלא הבינה למה אסור שיהיה חברים ואז היא אמרה לי כזה מה הבעיה אני מתאמנת לכשיהיה לי בעל.. קצור ניסיתי להסביר לה זה ממש חמוד הבורות של הלמה אסור לדבר עם בנים..(לא באמת חמוד אבל בסדר..)
וגיליתי שזה פי אלף יותר קל להסביר פנים מול פנים מאשר במחשב..
אם הוא מוכן לעמוד תחת חופהאחו
ולחתום על כתובה לזון ולפרנס ולהוקיר לרפא לפדות ולקבור
אז זה נקרא קשר למטרת חתונה
השאלה לא הייתה האם מותר או אסור, השאלהמנ-דוס
הייתה האם יש דבר כזה קשר רציני בגיל הזה.
....תות"ח!
כן, רק היא אמרה שכאילו לשואל יש הנחה שמותר, ואחרי שמותר, הוא שואל האם אפשרי שיהיה קשר רציני, והיא אמרה לו שאין מה להתלבט, כי זה אסור. (רק אמרתי מה הדו-שיח שהיה פה....)
תודה על התיוג😅נעה ונדה
אני מסכימה איתך לחלוטין.
אגיב מפורט כשאוכל בע"ה בלי נדר.
..נעה ונדה
כתבת ממש יפה אין לי מה להוסיף..
1. בגיל כזה עדיין לא בנויים לקשר זוגי. קודם כל אנחנו צריכים להבין שיש לנו עוד במה להתבגר, רק מי שמבין את זה - מתחיל באמת להתבגר. וגם לדעת להכיל מורכבויות ולא לראות רק שחור-לבן, לדחות סיפוקים, לנהל באחריות את סדר היום שלנו ואת המשימות שלנו, ועוד..
2. בגיל התיכון עוברים שינויים מאוד גדולים בנפש, בשאיפות, ברצונות.. יכולות להיווצר כל כך הרבה בעיות שיקטעו את הקשר וישאירו שריטה בנפש שתפריע ליצירת קשר חדש, נכון ובריא בזמן המתאים. כשהכל עדיין לא יציב, כמובן שאי אפשר לבנות קשר יציב לכל החיים.
3. כבר אמרו גדולים וחכמים ממנו "אין אפוטרופוס לעריות". בכל מה שקשור לנושא הזה, פשוט אי אפשר לסמוך על עצמנו. (ולהיות חכמולוג זאת לא תכונה בוגרת במיוחד..)
אשריך על התיוג!תות"ח!
בהחלט הצגת פה כמה נק' נכונות שבגללן הקשר בגילאים כאלו לא ריאלי. (וחשוב לי להעיר על שמירת נגיעה שזה לא המלצה בעלמא, אלא איסור, "לא תקרבו לגלות ערווה", אפילו חיבוק ונישוק שזה דרך חיבה. ודבר זה נאמר בין היתר לגבי נידה, וכל אשה בגיל ההתבגרות בחזקת נידה....).
בכללי, האדם בגיל הזה הצד הפיזי שלו מאוד חזק, ואילו הצד של האישיות, פיתוח הדעה העצמאית וכו'...עדיין בשלבי פיתוח, ולכן בדר"כ הקשר לא מגיע ממקום של בחירה נבונה שמתבססת על אופי משותף וכו'...אלא ממקום של יופי (ולפעמים אחרי הבחירה הזאת גם יגיעו הצדקות של התאמה ע"פ אופי, אך הרבה פעמים זה תירוץ והצדקה....). קשר כזה בין בני הזוג הוא קשר שאין בו קדושה ושכינה, לעומת קשר לצורך בניית בית שממילא יהיה הרבה יותר בקדושה ויתבסס על דברים גבוהים ורמים יותר, וההתאמה הרגשית מגיעה כדי לחזק את ההתאמה הנפשית-פנימית, כאפשרות להשלמה בכל הצדדים ולחיזוק הקשר, אך פה עיקר הקשר מתבסס על זה, ובאופן שולי מגיעה ההתאמה הנפשית, ולכן קשר זה הוא קשר מאוד אינטרסנטי. (להבדיל ח"ו, אך אזכיר את אמנון ותמר, שמכיוון שהכל התחיל מתאווה, אז בסופו של דבר גדולה השנאה אשר שנאה מהאהבה אשר אהבה. ישנו פירוש ששמעתי, אמנון שנא את תמר על כך שהביאה אותו למצב כזה שפל. כך אפילו שיש רצון משני הצדדים, בסופו של דבר בגיל הזה לא יודעים מה באמת רוצים, וכמו שילד קטן יבקש הרבה ממתקים, זה לא אומר שזה מה שטוב לו, צריך להדריך אותו ולא לתת לו ללא גבולות, ואז יוצא שכל אחד מבני הזוג בסופו של דבר יכול לפגוע ולגרום לשנאה לאחד שהוא כה אוהב. אז אם הוא באמת אוהב אותו, שיחכה, ויראה אם האהבה הזאת היא אהבה אמיתית, או שהיא לא שלימה, ולא באה מהחלקים הנעלים באדם, ואז היא יכולה להביא רק לפגיעה באחר. ולחשוב גם על הפגיעה הרגשית שיכולה להיווצר מהפרידה, עד כמה האדם יכול לפגוע בצד השני....).
הבעיות בקשר כזה יכולות להיות רבות, האדם יחפש מה הוא מקבל בקשר הזה, ולא יחפש לתת ולהעניק, שזו מהות החתונה באמת, שהאדם יצא מהצמצום הפרטי שלו ויבוא לנתינה לאשתו, ילדיו וכו'....
אמנם, יכול להיות שגם אחרי שיתחתנו במצב כזה, יעלו שלב, ויצליחו להגיע לקשר אמיתי ונכון. אבל, כמו שאמר כיפת ברזל סרוגה, האדם משתנה ומתבגר, ואז פתאום מבין שאין התאמה נפשית, והוא מרגיש שיש פער בינו לבין בת זוגתו. וגם אם יצליחו ויתאימו גם אחרי שיתבגרו וישתנו, בסופו של דבר תחילת הקשר הייתה בצורה לא טובה ונכונה, וא', חבל לקחת את הסיכון, ב', הכל הולך אחר ההתחלה, וחשוב מאוד שתחילת הקשר ותחילת החתונה יהיו בצורה קדושה וטובה, מה שישפיע לכל הקשר חיבור אמיתי ונכון.
בכתבי הרמב"ן מופיע ספר "אגרת הקודש", ושם הוא מאריך שהקשר בין האדם לאשתו אסור שיהיה בצורה תאוותנית, אלא האדם צריך להיות במידה האמצעית, וכך יוכל לקדש את הקשר, לעומת אם האדם בא כשהוא בתאוותו, אז אין הוא יכול לקדש את הקשר, וממילא זה ייפול למשהו לא טוב. אף פעם לא צריך להיכנע לחומר, ליסוד העפר, שהוא הכבדות, העצלות, והעצבות, אלא צריך לבוא ולקדש אותו באופן כזה שהאדם באופן מודע כשמחובר לקדושה, מעלה את החול אליו, וכך יכול להופיע אותו בצורה מתוקנת וקדושה וטובה ומחושבת, ולא בלי מחשבה כלל וחוסר גבולות. (וזה גם יכול לקבוע את מידות הילדים לכל החיים, ואכמ"ל....)
ועוד דבר, הרבה פעמים כשהאדם נכנס לקשר זוגי, הוא "נשאב" לצד השני, משקיע, ושוכח לטפח את עצמו. ובצדק, אין לאדם פנאי הן מבחינת זמן והן מבחינה נפשית לטפח ולגדל את עצמו. כשהאדם מלא, אז הוא יכול לתת, כשכוס ריקה, אין מה לשפוך ממנה. כשהיא מלאה, היא נשפכת ונותנת לאחרים. כשאדם מלא ובנוי בעצמו, אז הוא יכול להשפיע גם על אחרים, אבל אם הוא ריק, איך הוא ייתן?
לפעמים הקשר הוא בריחה. הבנייה של האדם דורשת מהאדם כוחות נפשיים רבים, לרדת לנבכי נפשו, למצוא מיהו ומה התפקיד שלו, לבקר את עצמו על מומים שלו ולעבוד על עצמו וכו'...והרבה פעמים הכי קל לאדם ללכת לקשר רגשי וכבר להיות ב"שלב הסופי", ולדלג על השלב האמצעי, שהוא קשה. אך האדם מפספס צדדים, ויכול בגלל זה לפספס את הטיפוח וההשקעה בעצמו, וזה קריטי ומשפיע על כל הבניין שלו לכל החיים. כל שלב ושלב בעידן הזה של החיים של האדם קריטי וחשוב להתפתחותו, וכל פספוס של זה יכול לפגוע מאוד.
ואם האדם מגיע במצב כזה של בריחה מהתמודדות, אז כל הקשר שלו לא מתבסס על התחייבות ועל אחריות, אלא על בריחה מזה, על "עננים" ו"ורוד", ואפס הבנה של כובד האחריות של הקמת משפחה. ואז כשיתחיל השלב הנוסף והקשיים יצוצו, והחיכוכים יצוצו, מרוב שהאדם לא ראה את עצמו בלי אשתו, עכשיו פתאום הוא קולט את הניגודים ומה הוא, וכנראה שגם כאן הוא יישאר באותו מצב של בריחה מאחריות, של בריחה מהתמודדות. ורק אם האדם מגיע מתוך הבנה אמיתית, אז יש גם מקום ל"ורוד", ולכן יש שבעת ימי משתה ושמחה בתחילת הנישואין, אך זו שמחה אמיתית שלא נובעת מבריחה מהחיים, אלא ההבנה שיש שלבים וצדדים בחיים, ויש מקום לזה ויש מקום לזה וצריך את שני הדברים, אך התעלמות והתכחשות לאחד מהצדדים היא לא טובה.....
גם חינוך ילדים זה לא פשוט. אם בגיל כזה מתחילים קשר, אז בוודאי שיתחתנו מאוד מוקדם. וזה יכול לגרום לסגירת אפיקים של לימוד בישיבה/מכינה לגבר, לימוד אקדמאי לאשה ולגבר, ועוד דברים וכיוונים. בנוסף, עול פרנסה מוטל עליהם די מוקדם, והם נאלצים לפרנס משפחה ולחנך ילדים, כשהם בעצמם בשלבי התבגרות ופיתוח....
אין מה להצטער, ממה נפשך, אם האדם מאמין בזיווג מן השמים, אז גם אם ייפרד, ה' יסייע בעדו למצוא את זיווגו, ואם לא, אז ימצא את זיווגו המתאים לו בעיתו ובזמנו. הדבר שהאדם הכי הרבה צריך לשאול את עצמו, מה רצון ה'? ממה נובע הרצון שלי, מרצון עמוק ואמיתי, או מרצון חולף? לפעמים אם האדם בעצמו יתבונן יוכל להגיע למסקנה שזו הייתה עצת יצה"ר, וזה לא רצון אמיתי. ובגילאים כאלו כנראה זה המצב.
לפי דעתי: עוד שנה, שנה וחצי כזה. בכיתה ח זה פשוט..מנ-דוס
די מוזר כזה: אני בסניף מעורב ובשבט הראה שלנו וגם בקווה. יש רק דיבורים כאלה של מי מתאימה למי, וכזה, אבל אף אחד לא לוקח את זה באמת צעד אחד קדימה.
השאלה מה זה רציניהיום הוא היום
אני יודע שיש רצונות חזקים בגילאים האלה אבל שמעתי הרבה מאד סיפורים של עוגמות נפש מקשרים מוקדמים
נערךנעה ונדה
מורכב אבל..היי זה אני
בתכלס לא
לא בימינוחסדי הים
חד משמעית לאאחו
ודווקא לא בהכרח כי מי שצעיר הוא באופן מהותי לא רציני,
קשר רציני בעיני היהדות הוא הבנה מי אני מה הכוחות שלי ובהתאם לזה מה אני שואף לייסד בעולם לכבוד ה', איזה בית אני רוצה לבנות לכבוד ה', על איזו השקפה (גם בקווים כלליים) להשתית אותו, איזו מסורת להעביר לילדים,
נביא קצת רש"ר הירש ששייך לכאן [בראשית כ"ח]:
"יעקב יוצא כדי לייסד בית יהודי, ולשם כך אין הוא זקוק אלא לכחות הטבועים באישיותו. כך מתחיל סיפורו של יעקב, שהרי כל האמור בהמשך סובב על ייסוּד אותו בית. יעקב הוא הראשון לתת ביטוי לרעיון שיש לבקש את ה׳ בתוך הבית. הוא היה הראשון שדיבר באופן ברור על הרעיון העמוק של ״בית אלקים״ (להלן פסוק יז), ״בית־אל״ (להלן פסוק יט ופרק לה, טו), ״ביתו של ה׳ ״, אשר ביסודו משמע: התחום בו האדם מתעלה ופורח, המקום אליו יביא את כל מה שרכש, ובו יפעל ויבנה את חייו. תחום זה הוא המקום הגדול והקרוב ביותר להתגלות ה׳.
מאז ננעלו שערי גן עדן, הרי הקמת בית עצמאי כרוכה בקשיים כה מרובים, ותלויה במצבים ותנאים כה מורכבים, עד שאדם זקוק לסייעתא דשמיא מיוחדת כדי שלא יאבד את כל הטוב שבו בהשגת אותה פרוסת לחם. מי ימנה את האנשים שהיו בעלי מוסריות טהורה טרם יציאתם לדרך של ״לחם לאכול ובגד ללבוש״; אך לאחר מכן, למען הפרנסה והשגת מעמד חברתי, כפרו בה׳, בזו למוסר, ולא חסו על זולתם ועל כבודו האנושי וכו׳. לא לחינם אמרו חז״ל ש״הדרך הזה״ רומז לעבודה זרה, גילוי עריות, שפיכות דמים ולשון הרע.
עד כה היה יעקב ״יושב אהלים״, אך עתה הוא יוצא לחפש אשה ולבקש אחר פרנסה לאשתו ובניו. הסכנות הכרוכות בזה נראות לו כה חמורות עד שתחילה הוא מתפלל על שמירת שלמותו הרוחנית, שלא ייאבד לו יושרו הרוחני והמוסרי."
עכשיו נכון לפני כמה דורות אפשר היה להגיע למסקנות האלה בגיל מוקדם יותר, וגם היו אמוראים שהתחתנו בגיל מוקדם, אבל בדורנו זה לא אפשרי גם אם רוצים,
קודם־כל לא ניתן מבחינה טכנית להתחתן ולהקים בית עד גיל 18-22 בערך - עד שלא ניתן לנהל חיים עצמאיים, בעבר בגיל 12 היית כבר שוליה של סנדלר ובגיל 15 סנדלר עצמאי,
לכן מה בדיוק הרעיון ליצור "קשר רציני" רק להוציא אותו לפועל בעוד 5-7 שנים, זה לא משרת את המטרה,
מה זה קשר רציני? "לאהוב"?
לפי התורה, חובות הגבר לאישה - שארה כסותה ועונתה לא יגרע, לפי הכתובה - חייב לרפאותה, לפדותה, לקבור אותה אם תמות, זה "קשר רציני", מה רציני בקשר של חטיבת ביניים?
בעבר גם ההשקפות היו הרבה יותר פשוטות ומחודדות, ההורים היו מנחילים לילדים את האמונה ושמירת המצוות ובדיוק את אותו הדבר כהוא זה הילדים היו מנחילים את הילדים שלהם, לעומת זאת בימינו יש צורך בבירור הרבה יותר רציני ועמוק, לאו דווקא דרך לימוד אינסופי של מחשבת ישראל, אלא דרך יצירת אישיות איתנה שיודעת מה שהיא רוצה, בגיל כזה יותר קל לקבל רשמים חיצוניים, להשתנות, ודווקא זה היופי שבגיל הזה, להבין אילו השקפות שייכות אליי, להכיר את הכוחות שלי,
בן־אדם בדרך־כלל מכיר את הכוחות שלו רק אחרי שהוא מסיים בית ספר וכבר נכנס ל"עולם העשייה", או בצבא או בעבודה, הוא מגלה מה הוא יכול לעשות ומה לא,
נכון כל העניין של "בניין האישיות" נשמע קלישאה כי באמת יש בזה הרבה מן הקלישאה, זה גם לא שאם קוראים הרבה ספרים פתאום נהיים עם אישיות גדולה, אבל צריך להבין את יסוד הדברים,
לצורך העניין לאנשים בגיל 20 קשה מאוד להישאר באותו מקום עבודה למשך שנים רבות, אבל בגיל 40 זה די מובן מאליו שנשארים באותו מקום עבודה (כלומר שבלונה) במשך 5-20 שנה, לא בהכרח כי הוא טוב אלא כי פחות בנויים לשינויים ולדברים חדשים, וצריך מידה מסוימת של יציבות כדי להקים בית שצריך להיות יציב גם מבחינה השקפתית וגם בכלל, בן־אדם צריך להיכנס לתוך מסגרת שבע"ה היא לכל החיים, אין דרך חזור לפחות לא לכתחילה,
ולדעתי גם מי שבגיל 30 ועדיין לא עשה את הבירור הזה, יהיה יותר מועיל אם קודם יברר ויתבגר ואז יתחתן, פחות מלעשות את הבירור הזה זה גובל בזנות לדעתי, כי זנות זה להשתמש בכוח החיים העצום הזה בשביל כלום,
חז"ל ביקשו לבטל את יצר העריות מחמת הנזק העצום שהוא גורם, אבל אין מה לעשות, העולם לא יכול להתקיים בלי העוצמה הזאת, החיים צריכים עוצמה כדי לנוע, אבל האם אנחנו לוקחים את הכוח הזה כי אנחנו יודעים מה אנחנו עושים, כי אנחנו רוצים לבנות בית אמיתי לפי רצון ה' ברוח ישראל סבא ולומר דברי תורה על שולחן שבת ולחנך את הילדים ולפרנס כו', או כי אנחנו מבולבלים ומושפעים מהרשמים של הסביבה, מרשמים של נסיבות כאלה ואחרות, מרושם של פגישה שהייתה לנו
מקווה שלא הכברתי בדברים, אבל אביא דוגמה נוספת, בשינוע חומרים רדיואקטיביים יש המון תקנות וכללים, צריך לארוז בחומרים מאוד חזקים, לאחסן בתנאים מסוימים, בדרך־כלל בחדר בטון מאחורי דלת מתכת כבדה ביותר, צריך לסמן כראוי, ואפשר לשנע רק כמויות מוגבלות באריזה אחת,
עכשיו האם לא ניתן להרים את האריזה ולהתקרב אליה ולשחק איתה? אפשר, אבל למה לעשות את זה, האם אנחנו יודעים מה אנחנו עושים, בוודאי שלחומרים האלה יש שימושים מועילים ביותר במכשירים רפואיים / הקרנות / תרופות, אבל מה הטעם "לשחק" עם החומר הזה סתם ככה?
בטח שכןadvfb
כי ברגע שנגיד על משהו משמעותי שהוא "לא רציני" זה כבר "לא רציני".
גיל ההתבגרות הוא גיל חשוב. מעצב מאוד. כיתה ח' זה בדיוק גיל ביניים כזה שגיל ההתבגרות מתחיל. גם אם החברים אז לא יהיו לא כל החיים וגם אם יהיו חבריות עמוקות יותר בגילאים אחרים. יש איכות מיוחדת בגיל הזה, כמו בכל גיל. גם בגיל 4 זה רציני, גם אם זה לא עמוק ברבדים מסויים זה עמוק ברבדים אחרים.
קיצר, חבר'ה לא משנה מה הגיל שלכם - החיים שלכם רציניים. החיים שלכם רציניים. כל גיל והאיכות שלו.
..נעה ונדה
אבל בהחלט קיים הבדל דק בין חיים משמעותיים לבין חיים שעדיין לא מספיק יציבים..
החיים של ילד/נער בכיתה ח' הם חיים רציניים מאוד, אבל קיום מערכת יחסים זוגית בגיל הזה - זה לא רציני ולא אחראי.
זאת לא האיכות שהגיל הזה מצטיין בה, אם כי בהחלט יש בו איכויות משמעותיות אחרות.
חחח לא קלטתי שדיברו על קשר זוגיadvfbאחרונה
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילהאחרונה
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...
בדידותהרשפון הנודד
למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?
לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.
אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?
אתה לא חבר בתנועת נוער?
זה לא זההרשפון הנודדאחרונה
זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)
...הרמוניה
א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך?
מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?
תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.
ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...


