האם זה טוב וחכם לגדל פיאות לילדיםמבקש אמונה

אם כי מצד אחד מרגיש שזה נצרך כי זה סימן של יהדות..

אבל מצד שני, מעבר לזה שהיו הרבה גדולים שהיו בלי פיאות בקטנותם,

אולי זה יכניס אותו לפלונטר כשיהיה נער האם להוריד אותן ואולי זה יתן לו הרגשה של התרחקות מהקב"ה או להישאר ככה כי זה כבר נמצא.

 

ובכללי, הרי זאת מידת חסידות, ובדרך כלל (תקנו אותי אם אני טועה) מידת חסידות אמורה לבוא מהאדם עצמו כשהוא בוגר ומבין

זמן מסוים גידלתי פאות ובשלב מסוים נמאס ליאחו
אבל לא מצד ירידה ברוחניות

יש בזה איזה עניין טוב, חזות דתית חזקה זה חשוב ומשפיע על הנפש, לדעתי צריך גם להעביר את המסר שזה לא כזה חובה או מעיד יותר מדי על משהו

יש מידות חסידות שנהגו להרגיל גם ילדים קטנים הרי בסופו־של־דבר בקהילות החסידיות כן מגדלים להם פאות
ממ.. ממה שידוע ליadvfb
זה מנהג שהיה במקומות שונים בתפוצות ישראל. ביהדות תימן זהו נחשב סימן היכר ליהודים שמבדיל אותם כך מהגויים.
לא נראה לי שזה מידת חסידות. לגבי גידול זקן, ידוע שיש עניין על פי המקובלים, לא מכיר מקור מסויים בנוגע לגידול פאות. תנועת החסידות אמצה את העניין בהתלהבות רבה והמנהג הרווח של ה'חלאקה' נראה לי קשור למנהג של גידול פאות בקרב החסידים.

אני נוטה להצטרף לחשש שלך לגבי כך שהילד גלד הוא עלול להוריד את הפיאות וזה יכול ליצור מהלך שלילי ביחס לעמדתו הדתית.

נראה לי שהסוגיה המרכזית ביחס לעניין החינוכי הוא עד כמה אנחנו רוצים להנכיח בחזות החיצונית את יראת השמיים שאנחנו מאמינים בה. לדוגמה, המשנה ברורה כותב דברים חריפים נגד המנהג ללכת בלי ציציות בחוץ בגלל הצורך להנכיח חיצונית את המצווה. איננו רוצים להסתיר את הסממנים של יראת השמיים. אמנם גם להבליט יראת שמיים זה דבר שאיננו פשוט. עצם הרצון להיות בולט הוא דבר שאיננו מתכתב עם הענווה הנדרשת. נראה לי שאדם שמרגיש צורך לגדל פאות וללכת עם סממנים דתיים נוספים צריך לראות שזה בעקבות תהליך משמעותי ולא עניין הפורח באוויר ללא אחיזה.
אבל אולי יש עוד גישות שגם טובות וראויות והן שונות
תודה על התגובהמבקש אמונה

לגבי העניין של מידת חסידות מול סימן היכר..

אני יודע שהרב יוסף חיים (בן איש חי) בדרש על פורים כתב שזה סימן היכר, וגם מרדכי הצדיק היה עם פאות וכו' 

אבל זה באמת מעניין מאיפה הגיע שדווקא זה סימן היכר.

 

אני די בטוח שזו מידת חסידות שיצאה מההבנה שאם הקב"ה מבקש שלא נגלח את הפיאות משמע יש לו איזה שמחה מהשיער שנמצא שם.

 

לגבי מה שאתה אומר להנכיח את היראת שמים, הרי היו וישנם גדולי ישראל יראי שמים שלא מגדלים פיאות. (לגבי ענווה אני לא חושב שיש מי שיגיד שזה הפך הענווה להראות יראת שמים)

חוץ ממנהג החלאקה שהוא מנהג מאוד מאוחרadvfb
היכן מצינו עניין לגדל פאות. מה שאתה אומר יכול להיות הגיוני אבל צריך עיגון במקור מסויים. במיוחד שאם אומרים כך, אז הגיוני לומר כך גם על הזקן.

לגבי סימן היכר - זה לא סימן ההיכר היחיד. ציצית היא סימן היכר. זקן הוא סימן היכר. כיפה היט סימן היכר. לבוש צנוע לבנות גם ממלא את הפונקציה הזאת.
זהו שלא מצינו בחז"ל לכן אני טוען שזו מידת חסידותמבקש אמונה

אז מעניין למה זה הפך לסימן היכר אצל כל כך הרבה קהילות. 

 

ואם בזמננו יש כיפה (וציצית אצל מי שמוציא החוצה) מה הטעם לגדל לילד פיאות ולא להשאיר לו את ההחלטה כשיהיה גדול

בחזל או אצל רבותינו הראשונים מופיעים גםadvfb
מנהגי חסידות לכן אני רואה צורך למקור לכך שיש בכך עניין. אתה צודק שזה קיים בהרבה קהילות אבל זה לא קיים בכל הקהילות, וגם בקהילות שזה קיים יכול להיות שזה מבוסס על תועלת כזו או אחרת שמצאו במשך הדורות.

מסכים עם העניין שאתה מעלה בנוגע לכיפה ולא תמיד נראה לי שזה יהיה טוב
אז מה היא עמדתך? לגדל פאות לילד שלך או לא? מבקש אמונה


זה לא חד משמעיadvfb
אם התרבות מאפשרת וזה עושה טוב, אז למה לא? אם זה לא יעשה טוב, אז למה כן?

כמו כן, זה בודאי לא יסוד גדול ובודאי שזה עניין שהוא שולי ונספח לדברים מהותיים שהם עיקר ההתעסקות.
כמו שכתבתי, יש את שני הצדדים. יש למה כן ולמה לאמבקש אמונה

אני שואל מה לדעתכם מכריע או לאן אתם נוטים

אבל אם לא בא לך להביע עמדה לא אכריח אותך

 

בדיון הזה זה עיקר ההתעסקות כי זה השאלה שכתבתי חצי חיוך

נכון, אני מערער על עצם הנחת היסוד של השאלהadvfb
זה לא שחור או לבן
זה לא שאפשר להעמיד אל כל האנשים ולהגיד שלכולם עדיף לגדל פאות או לכולם עדיף שלא. מי שזה עושה לו טוב שילך על זה.
באופן אישי אני לא מגדל ולא נראה שאגדל אצל ילדי, אבל כי זה איך שזה תופס אצלי.
מי שזה עושה לו טוב והכלל סבבה, שיהנה
הצדדים האלה הם לא עיקר השאלה..מבקש אמונה

כנראה לא הסברתי את עצמי טוב, הצדדים לטוב ולרע זה רק תוספת שיכולה להכריע לכאן ולכאן

השאלה העיקרית היא האם לא אמורים להשאיר לילד את ההחלטה האם לקיים מידת חסידות לכשיגדל.

 

אבל כמובן שאפשר וצריך להתייחס גם לזה..

...advfb
אני חולק עליך בדבר זה שזאת מידת חסידות ולכן אין לי את השאלה הזאת. זה מנהג. ולכן כל מנה הוא עובר מאב לבן.
לכן שאם יש במשפחה מסויימת מנהג שונים בכל מיני דברים הם ממשיכים גם לבנים.
אוקיי מעניין.. לפי מה אתה קובע שזה מנהג?מבקש אמונה

למה לגדל דווקא את הפיאות ולא צמה מאחורה לדוגמא.

אני אבדוק באינטרנט אולי נמצא מה המקור

לא יודעadvfb
ולמה שטריימל צריך להראות איך שהוא נראה?
הוא לא. בכל אופן במה שמצאתי כתוב שזה חסידותמבקש אמונה
תגיד את זה לחסידיםadvfb
שמאוד מקפידים על כך
תראה בעריכה.. כולם אומרים שזה חסידותמבקש אמונה


גם על פי מה שהבאתadvfb
המילה מנהג מופיעה בצמוד לכך. הם קוראים לזה "מנהג הידור".
הידור מצווה = חסידותמבקש אמונה

אחי אני מרגיש שהדיון הזה הופך להתנצחות..

אבל כתוב גם מנהג, לא?advfb
נכון, זה מנהג לקיים את החסידות הזאתמבקש אמונה

יש הרבה מידות חסידות ואת רובם מקיימים רק מתוך החלטה אישית

לעומת זאת הידור המצווה של לגדל פאות ולא רק "לא לגלח" הפך למנהג שכולם יקיימו בלי קשר לדרגה אישית של האדם

אולי אפשר לסכםadvfb
שזה הידור מסויים (שזה דורש ממני להבין יותר טוב מה זה הידור) וזה גם מנהג. על כן מנהגים של הידורים עוברים מבן לאב וככה מנהגים של פסח וגם חומרות בהלכה וכולי, זה לא דבר שלא מצינו.. ואז חוזרת השאלה למקומה בניסוח קצת אחר - איך יכול אדם להחמיר על בניו במנהגיו?
אכן. זאת באמת השאלה שלי 👍מבקש אמונהאחרונה


שאלה טובהמאן דאמר

האמת לי בעצמי עד לפני בערך שנתיים היו לי פאות. מהחלאקה ומהשישית בערך התחלתי להוריד אותם כל פעם עוד עד השמינית. שכביכול באופן אירוני כן קצת סימל "הדרדרות" למרות שאני ממש לא רואה את זה ככה זה פשוט חלק מתהליך של התבגרות והתנתקות מסוימת מהחינוך של ההורים שבאופן חיצוני מתבטא בזה שאני רוצה לבחור תספורת בעצמי. במקביל למצוא את הדרך שלי בעבודת ה מצד שני זה באמת סימל תמיד את הדוסיותאצלי לפעמים זה באמת להרגשתי היה טו מאצ' אבל זה כבר באמת משתנה לפי סביבה ולפי הילד בעצמו

 

אבל נראה לי שפאות יחסית קטנות ומסודרות יפה זה אולי דרך האמצע.

שאלהטאטע מלך העולם

איזה כוונות אפשר לכוון בהדלקת נרות?

של חנוכהטאטע מלך העולם

ואם יש לכם סגולות ותפילות אשמח ממש שתשתפו.

כוונה פשוטה. לקיים מצוות הדלקת נר חנוכה.נפש חיה.
כוונותדרור אלאחרונה

כמובן הכי בסיסי זה לכוון לפי הברכות:

לקיים מצוות הדלקת נר חנוכה, כפי שתיקנו חכמים.

לפרסם את הניסים שנעשו לאבותינו בימים ההם בזמן הזה.

וזה כולל: את נס הניצחון על היוונים ואת נס פך השמן.


מעבר לזה:

להרחיב במשמעות הנס: ניצחון שהביא לשלטון ישראל. נצחון של האמונה על פני הכפירה, הטהרה על פני הטומאה.


לכוון נר איש וביתו - האור של הבית, המשפחתיות.

לכוון מוסיף הולך - שאנחנו מעלין בקודש ועל תוספת הניסים.

לכוון שהנר הוא הנשמה, נר ה' נשמת אדם, מה רוצים להאיר בנשמה ולהאיר כלפי חוץ לנשמות נוספות.

לכוון שהנר הוא התורה והמצוות, כי נר מצווה ותורה אור - התורה והמצוות שאני מבקש להאיר בנשמתי.

הדלקת נר חנוכה אצלכםזיויק

1. מדליקים וזהו, אם שרים זה ככה בהרצה

2. מדליקים ושרים בנחת ושמחה

3. מדליקים, שרים בשמחה, ואח"כ מתבוננים בנרות

4. מוסיפים עוד משהו? לימוד?

יש משו ממש ממש עןצמתיכְּקֶדֶם
בלהדליק נר לבד בחושך ואז להתבונן בו בשקט
מבין אותךזיויק
מצד שני: נר איש וביתו
..פצלשי"ת
מדליקים, שרים, לומדים ואוכלים ביחד.. 
אשזיויק
ממש
איזה יופי של שאלה !!נפש חיה.
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך כ"א בכסלו תשפ"ו 12:20

אנחנו מדליקים בנחת

(עושים הכנות לפני, זה מיוחד!)

ואז שרים את המזמור למנצח

ואת ארוממך

ואחר כך יושבים מול הנרות ומתפללים

משתדלים להתבונן ולא רק להסתכל , כמה שיותר.

ארוחת ערב משתדלת משהו יותר חגיגי 

ולשלב בזה לימוד, שיהיה סעודת מצווה.
 

בעיקרון לא שאלתי אף פעם אבל אני מאמינה שבגלל שהחנוכייה היא חפץ של  מצווה (כמו ארון קודש , נרות שבת וכו) אז גם כשהיא מכוסה אפשר להתפלל עוד בזכות המצווה שקיימנו כאן.

מה ז"א מכוסה?זיויק
מכובה, כשהיא לא דולקת. ברור שיש עניין להתפלל לידנפש חיה.

הנרות הדולקים ולהתבונן בהם

אבל גם כשהיא מכובה, זה עדיין חפץ של מצווה.

אני לא רב אבל תמיד אפשר להתפלל.. לא?זיויק
תמיד תמיד. גמני לא רב...נפש חיה.אחרונה
ספרי הלכה אונליין בעיצוב נח עם חיפוש והערות אישיותעיתים לתורה

שלום לכולם, 

 

מצרף לשימושכם קישורים לספרי הלכה ידועים שזמינים ללימוד ללא תשלום בעיצוב מקסים ונח לשימוש, עם יכולת חיפוש בתוך הספר וכתיבת הערות אישיות לחזרה עתידית:

 

בן איש חי

 

משנה ברורה

 

כף החיים אורח חיים

 

כף החיים יורה דעה 

 

ילקוט יוסף

 

קיצור הלכות חנוכה למנהגים השוניםעיתים לתורה

ניתן ללמוד את עיקרי הלכות חנוכה בתמציתיות על פי המנהגים השונים בעמוד קיצור הלכות חנוכה וכן בקובץ המצורף.20251207222511.pdf

 

או ישירות לפרק הנדרש:

 

זמן הדלקת נרות חנוכה – מפרט ארבע מדרגות בזמן ההדלקה מהמהודר לקל.

 

אכילה, לימוד ומלאכה קודם הדלקה – כפשוטו.

 

החייבים בהדלקת נר חנוכה – דין איש ואשתו, קטנים, בחורי ישיבות, חתן וכלה בערב חתונה, שותפים בדירה.

 

משפחה שמתארחת בחנוכה – דין השתתפות בפרוטה, יש להם יחידת דיור נפרדת. הבעל והאשה מתארחים במקומות שונים.

 

חיוב הדלקה מפני החשד – אורח עם פתח משל עצמו. בית עם שתי פתחים והדין בימינו.

 

מקום העמדת נרות חנוכה בבתים שונים – מקום לכתחילה לדירת קרקע. לבניין מגורים. למתגוררים בקומות גבוהות.

 

הדלקה נרות חנוכה מחוץ לבתים – הדלקה במלון, רכבת, ספינה, מטוס ואוהל.

 

הדלקה בבית הכנסת – זמן ההדלקה.הדלקה חוזרת בביתו.

 

'הדלקה עושה מצווה' – הדלקה במקום רוח. במיעוט שמן. טלטול הנרות. נרות שכבו.

 

פתילות ושמנים לנר חנוכה – הידור בשמן זית. שמן למאור. פתילה מצופה בשעווה. נורה חשמלית.

 

הברכות על נרות חנוכה וסדר ההדלקה – ברכות ההדלקה. ברכות לאדם שרואה נר חנוכה. דגשים בהדלקה.

 

מלאכה לנשים – המנהג להמנע ממלאכה. זמנו. וגדרי המלאכות שנמנעו.

 

שבת חנוכה – תפילה והדלקה ערב שבת. טלטול חנוכיה בשבת. הבדלה.

 

כיבוי נרות חנוכה ושימוש באורן ובשמן – שימוש בנרות. לאחר שיעור המצווה. שימוש של מצווה. כיבוי הנרות. הנאה מהשמן הנותר.

 

הלל ועל הניסים בחנוכה  – סדרי התפילה ודין שוכח. חיוב הלל לנשים.

 

הספד, תענית והנהגות האבל בחנוכה‎ - תענית יחיד, יארצייט, ערב ראש חודש. הספדים. דיני אבלות. בית עלמין.

 

מנהגים, הנהגות וסגולות בחנוכה – אוסף מנהגי חתונה בתפוצות ישראל השונים.

 

 

 

 

 

טוב, זה הזמן לשאול: מה זה חנוכה בשבילכם?זיויק

משפחה?

המצווה?

האווירה?

האוכל?

הקדושה?

ההיסטוריה?

הניצחון?

המקדש?

ועוד מלא דברים שאפשר לכתוב...

מה מודגש לכם?

החגoo

האהוב עלי

חג ארוך אבל לא מחייב

בלי מלא סעודות

חורפי

הדלקת נרות כיפית

מפגשים משפחתיים

היסטוריה של ניצחון

עם גבורה נשית

נכון!זיויק
גבורה נשית.. שכחתי
..פצלשי"ת

מעבר למהות של החג,

בשבילי זה גם הפסקת התרעננות באמצע השגרה.

ולכן גם אם אין חופש מהלימודים/עבודה, אני אקח בעצמי חופש

זה נכוןזיויקאחרונה
אבל בטוח שחנוכה זה הרבה מעבר בשבילך
יש לכם רב?זיויק

אולי יותר מרב אחד?

אולי בכלל לא?

כמה הוא משמעותי בחייכם?

מה אתם שואלים אותו?

ומה לא?

תשובות:קגג

א: כן

ב: כן

ג: יש

ד: מאוד, מורה דרך חיים.

ה: כל שאלה שקשורה איכשהו לרוחניות מלכתחילה

ו: כל שאלה שלא קשורה באופן ישיר לרוחניות הוא משהו שהתקדש בגלל משהו מסוים אבל ביסודו הוא לא רוחני הוא עם קשר רוחני.

יש לי כמה רבנים לשאלות הלכתיות,פתית שלג

וכמה רבנים שמשפיעים מאוד על העבודת ה' שלי והבחירות שלי בחיים.

למרות זאת לצערי הרבה שנים לא יצא לי להתייעץ אחד על אחד עם רב לגבי שאלות שהן לא הלכתיות.

באמת מרגיש שזה חסר, וזה יעד בשבילי בעז"ה

היו לי רבנים גדולים שכולם נפטרו. אני שואלחסדי הים

את הבנים והתלמידים שלהם, שהם גם סוג של רבנים שלי.


 

[יש לי רב אחד שהיה מאוד משמעותי בחיים שלי שעדיין חי, אבל כשהתבגרתי ובהשפעת אחד הרבנים שנפטרו ודוד שלי שהיה חברותא של הרב הנפטר, התרחקתי בצורה מסויימת מדרך הלימוד של אותו רב.

עיקר המחלוקת האם צריך ללכת בלימוד תורה ולמדנות מהכלל אל הפרט, או מהפרט אל הכלל. כמובן שאני הכרעתי כדרך הראשונה, שלימד אותי הרב הזקן שנפטר ודוד שלי. יש לי גם מחלוקות אמנויות עם אותו רב, וגם בהשפעת הרב שנפטר ודוד שלי ניצלתי מאותם השקפות, אבל זה עניין יותר מזערי.]

יש לי רב אחיימח שם עראפת

יש לי רב ושמו עשיו, ויש לי רב ושמו עשב.

אולי בעצם בכלל אין לי. על כל פנים יש לי שיער.

משמעותי מאד, הוא מחובר לקרקפת.

האם הגיע הזמן להסתפר.

את כל שאר הדברים.

רבנית נחשב?פצלשי"ת

משמעותית לי מאוד ואוהבת את הגישה שלה לחיים,

אבל לא בקשר מאוד אישי איתה, היא נמצאת שם בשביל להתייעץ מידי פעם..


שואלת אותה שאלות רק כשאני מרגישה שאני לא מצליחה לענות לעצמי בכנות לבד.

כן אבלזיויק

רק אם היא אמיתית כי יש כל מיני מתחזות.

מסקרן לדעת מיהי.

אם אני מחזיקה ממנה, כנראה שאני תופסת ממנה אמיתיתפצלשי"ת
סומךזיויקאחרונה
רק מסקרן
קרה לכם שנשחקתם?הננח הנודד

קרה לכם שהרגשתם שאתם שחוקים (מלשון שחיקה)? יעני לא באותה רמה רוחנית כמו שהייתם פעם. למשל פעם הפריע לכם חוסר צניעות או משהו אחר ואחרי השחיקה פחות, איך התגברתם על זה? ואיך זהיתם שאתם נשחקים?

עצם השאלה שלך היא התשובהלאחדשה

מרגיש שפחות מפריע לך דברים שפעם הפריעו.

החיים עליות ומורדות.

חשוב לזהות לתפוס בזמן, לא להתבוסס ב'חטא'

לצמוח משם ולהפוך את הירידה- לתכלית של העליה.

לזכור שהירידה לא מגדירה את מי שאתה אסל ביא בבחלא נורת אזהרה לכיוון שלך כרגע..

יש לגמרי תקופות כאלהadvfbאחרונה

נראה לי ששחיקה זה מצב שאין כל כך דרייב להמשיך, להתגבר, להוביל וכו'

אני חושב שבשני דרכים אפשר להתמודד במקביל 

אחת - לבלוע את הרוק, למשיך למרות תחושת החוסר שמלווה

שנייה - לראות איזה נקודה טובה נאחזים בה ויוצאים ממנה לדרך חדשה אחרת

חסר לי בצורה מסויימת שלא שמשתי רב גדולחסדי הים

שמתמקד בחלק הרגש של עבודת ה'. (ניסיתי קצת למצוא אבל לא מצאתי.)

זכיתי ללמוד תורה, עבודת ה', מידות ודרך ארץ מזקני וגדולי הדור, אבל כל מי שלמדתי אצלם היו בצורה מסויימת מופנמים מבחינת הרגשות, כמובן לא לגמרי.

כשאני קורא על עבודת ה' של החתם סופר ושל גדולי חסידות, הבכי, ההתלהבות וההתלהטות, זה מושך אותי מאוד ואני מנסה ללכת בדרכם. אני מרגיש שזה כל כך מתאים לנפש שלי ולערגה שלי ל-ה'.

אבל למדתי את זה מדברי תורה, ספרים וסיפורים, לא מגדולים חיים. סבא רבה שלי שלמד אצל הנין של החתם סופר, ר' עקיבא סופר, נפטר לפני שנולדתי, ומה שנשאר זה סיפורים ושירים.

אני עדיין החלטתי שאני ילך בדרכם הנפלאה ויהי מה. 

בהצלחה בעז"הנוגע, לא נוגע

אני חושב שאת העניין של הרגש אפשר ללמוד מילדים, נערים ומנשים (במיוחד מבוגרות). אפילו מגברים מבוגרים שיש להם אופי פשוט יותר.

לקחת מהם את הפשטות של הרגש, ולהכניס לתוכו את האורות של התורה והרוחניות שלך.

אתה צודק שזה לא יהיה כמו לראות את החת"ס בוכה בתיקון חצות, אבל גם זה משהו (ואגב, בדורות של החת"ס וגדולי החסידות, האופי הטבעי של האנשים היה תמים יותר ורגשי יותר, ככה שיותר קשה להגיע לזה היום).


לי חסר שלא פגשתי את הרב קוק.

לראות אותו, אולי קצת לדבר איתו, ולקבל וייב של ישן עם חדש, עבר עם עתיד, קודש עם חול, שכל חד יחד עם רגש חם, אהבה יחד עם קנאות, אמת יחד עם הכלה, כיסופים גדולים יחד עם סבלנות, ענווה יחד עם עזות דקדושה, תורה שבכתב עם תורה שבעל פה, פשטות עם פלפול, פשט עם סוד, תורה עם מדע, חרדיות יחד עם לאומיות וחול, אשכנז יחד עם עדות המזרח, גלות יחד עם א"י. והכל יחד בכפיפה אחת מתוך דבקות שלמה בה'.

הרב קוק היה משהו מיוחד בעבודת ה',חסדי הים
אבל בעיקר השפעת הרצי"ה הייתה בהמשכיות הישיבה, והיה פחות דגש על עבודת ה' ברגש.
אגב, תראה מה קראתי השבתנוגע, לא נוגע

(מהספר שירת הי"ם על הרב חרל"פ שיום פטירתו השבוע ז כסלו)


לא הכרתי. מדהים. הרב חרל"פ והרב הנזירחסדי הים
היו מלאים רגש פורץ.
מטורףזיויק
כן.. הספרים עליהם מכניסים אותך לעולם אחרנוגע, לא נוגע
מרגיש לי רחוקadvfb

קטע שאתם מתרגשים מזה

אותי זה הכי מרגש שישנוגע, לא נוגע

כי יש פה הרבה דברים- משהו רוחני שמתבטא בצורה מוחשית ואי אפשר להחליף אותו בהסבר פסיכולוגי או רגשי. חיבור בין העולם פה לעולם הנשמות. עולם הקבלה המעשי ולא רק הלמדני. חיבור מוחשי לעבר (האר"י). רבנים שהיו מחוברים בצורה מוחשית לא רק לקדושה שבטבע אלא גם לקדושה שמעל הטבע. וכמובן שזה יותר מרגש כשאלו הרבנים שאני הכי מחובר אליהם.

מילת המפתח כפי ששמים לב- מוחשי

מדהים!advfb

ממה שאני מבין אתה מרגיש שזה נוגע במידת מה לחיים שלך ויש לך אפשרות לשאוב מזה השראה ב"ה.

הארמח"ל מביא במסילת ישרים בקנית מידת החסידות (פרק כ"א) שסיפורי חסידים זה העניין שלהם, י"ר שנזכה כל אחד בדרכו הוא להתחבר למעשיות מרוממות

חלום שליאושפיזין מהירחאחרונה

אולי יעניין אותך