זהותו של מלך המשיחחשבשבת
עבר עריכה על ידי מושיקו בתאריך י"א ניסן תש"ע 15:19
אני פותחת שירשור על הוכחות משיחות של הרבי מה"מ שליט"א ועוד מקורות על זהותו של מלך המשיח.
 
נקודה להדגשה:
הבסיס לכל הענין של הרבי כמלך המשיח הוא אמונה.-
 אדמור הריי"צ כותב בשיחת יום י"א בניסן תש"ט:
" אמונה היא למעלה מטעם ודעת. לגבי ענינים שמבינים אותם אי אפשר לומר "אמונה", שכן האדם מבין שכך הדבר. "אמונה" היא כאשר האדם בשכלו אינו מבין את הדבר כפי שהוא, ואף אין לו השערה בשכלו לגבי הדבר, אך בכל זאת המציאות היא כך. הדם מאמין באמונה פשוטה שכך הוא הדבר."...
 
נתחיל מהאמונה בחיותו הנצחית של הרבי:

משיחת שבת פרשת בשלח, י``ג שבט, ה'תשי``א:

לאחר הסתלקות כ``ק אדמו``ר [הרש``ב] נ``ע אמר פעם כ``ק מורי וחמי אדמו``ר שאינו אומר אודות אביו ``נשמתו עדן``, שכן, לשם מה לומר ``נשמתו עדן`` כשנקל וטוב יותר לומר ``נשמתו בי``.

(וסיים הרבי כך גם על הרבי - אינני אומר ``נשמתו עדן``, אלא ``נשמתו בי``!...

ובסיום ההתוועדות אמר: ``והרבי שליט``א יוליכנו לקראת משיח``.

 

*ראש חודש סיון, תש``י:


קבלתי מכתב מאחד החסידים שבו כותב אודות כ``ק מורי וחמי אדמו``ר (לאחרי ההסתלקות) ``דער רבי זאל געזונט זיין`` (הרבי, שיהיה בריא...). באמת נהניתי מהתבטאות זו. והאמת כן, כי, בריאותו לא היתה מענינים גשמיים, אלא מענינים רוחניים, ובבריאות כזו לא שייך הפסק, ובמילא שייך לומר ``דער רבי זאל געזונט זיין``. אלא, שישנם כאלה שמתביישים לומר כן,ואותו חסיד הסיר את הבושה וכתב כפי האמת.

 

חשבשבת, לא מבינים כלום....~א.ל
זו ל---א אמונה. זה להיות פתי.אח..
לא, אני לא אומר שהוא כתב שטויות.
אלא - שמה שאנחנו (לפחות מה שאני מבין שאנחנו מבינים) מבינים ממה שכתוב -
זה לא נקרא אמונה.
 
 
לא שייך לומר - 'אני מאמין שיש אלוקים', אם אמונה = הליכה עיוורת אחר דבר מסוים.
אלוקים - זה מציאות ש: יש או אין.
ועל מציאות לא שייך לומר - 'אני מאמין'.
 
שאני שואל האם יש הרצאה בחדר למעלה איפה שאת גרה, אני מוכן לקבל שלוש תשובות:
1) אני יודעת שיש.
2) אני יודעת שאין.
3) אני לא יודעת.
 
המשותף לכולם? דברנו על י-ד-י-ע-ה.
 
אני לא מוכן לקבל תשובה:
1) אני מאמינה שיש. 2) מאמינה שאין. וכדו'.
כי לא אכפת לי מה את מאמינה, אכפת לי מה המציאות! זה או שיש ה', או שאין ה'.
או שהרבי חי, או שהרבי מת.
 
ואני יודע שהוא מת!
את, מאמינה שהוא חי.
 
הבדל 'קטן', הא?
אבל זה הופך את האדם ממשתמש בשכלו, ל - לא משתמש בשכלו.
קרי: מאחד שיודע מה הוא מדבר, שיודע את המציאות, לאחד שמאמין - שלא אומר כלום על האמת.
 
---
 
איפה האמונה ביהדות? זו הנקודת התחברות לה'.
או: הליכה עיוורת אחרי דבר שאני יודע (!!!) שהוא אמיתי לגמרי.
 
לכן אומר לנו ה':
'וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה' הוא האלוקים'.
לכן ל--א כתוב 'והאמנת'.
 
הלכה ראשונה ברמב"ם: יסוד היסודות ועמוד החוכמות לידע שיש שם מצוי וכו'.
 
---
 
 
'רק עם חכם ונבון הגוי הזה'. זה מה שאמור להאמר מהגויים שמסתכלים עלינו.
אם נהיה חסרי דעת ובינה בסיסית, זה לא יהיה ככה וזה יכול לגרום לחילול ה'.
 
 
 
נקודה. די לאמונה.
'וידעת היום'.
ואז - אני הולך אחרי ה' בעיינים עצומות כי הוא שיא האמת. והשכל אומר שם, לזרוק את השכל.
 
 
 
ו - חבל על הזמן, בחיים לא תוכיחי כזו אמונה..אח..
כי שוב - זה תרתי דסתרי!
 
להאמין = לפי דברייך - זה לזרוק את השכל.
ולהוכיח = להשתמש בשיא השכל.
 
 
באמת חבל. אם תרצי את האמת, אוכיח לך שהרבי מת. בשניות קצרות.
אגב, מי שרוצה הוכחות או שאלות וכדו', במסר. כי נראה לי שזה הולך להיות ויכוח בין שני
מישורים שבחיים לא יפגשו. אמונה (בלי שכל) - שכל. זה לא נפגש. זה אמור להשלים, אבל ל-א ככה.
אחים ואחיות שלי, אוהב אתכם. הדיון הוא באמת הויכוח וחלילה לא כמריבה.
שבת שלום לכל עם ישראל!
רק דבר אחד...חשבשבת
זה לא אני אמרתי זה הריי"צ אמר אז ככה שלך תתווכח איתו
 
ויש גם סיפור מהגמרא על הענין אבל כבר שבת אז בהזדמנות.
 
וזה לא מתכוון להיות ויכוח מביאים הוכחות מהדברים שהרבי אומר.
 
שבשלום
ן....חשבשבת
דברי חכמים בנחת נשמעים
כן.אח..
השתדלתי להיות כמה שיותר בנחת וב"ה חשבתי על מה שכתבתי. וחלק - מחקתי וכתבתי בצורה אחרת בשביל שזה חלילה לא יפגע באחר. (חוץ מזה, בכוונה כתבתי את הסוף של התגובה השנייה. דיון פתוח רגיל חלילה בלי שום מריבות.)
 
אמרת שזה הדברים של הרב.
אז אני אמרתי שם בתגובה:
לא, אני לא אומר שהוא כתב שטויות.
אלא - שמה שאנחנו (לפחות מה שאני מבין שאנחנו מבינים) מבינים ממה שכתוב -
זה לא נקרא אמונה.
 
אז כן מותר לי להתווכח עם מי שהסביר את דבריו. זה א'.
 
ב'. גם סיפור מהגמרא, אומר הרמב"ם: לסיפורים בגמרא יש עומק. ועייני שם את שלוש הכתות שהוא מונה, מסביר מה הם חושבים, ו - נותן להם 'ציון' בחיים...
 
ג. 'הוכחות מה שהרבי אמר', את יודעת שגם את התורה - שה' אמר - צריך להוכיח.
ואותה, הוכחנו. עכשיו את מה שהרבי אמר - אז מינימום צריך להוכיח שלזה הוא התכוון.
חוץ מזה, צריך להוכיח שמה שהוא אמר זה אמת.
במיוחד זה סותר - לפחות נראה - את כ-ל (או הרבה מאוד מאוד מאוד) היהדות.
 
ד. אם זה היה נשמע לא בנחת, אז סליחה.
 
 
 
מקוה שהובנתי.
שבוע טוב וחג שמח לכל עם ישראל!
 
חברים יקריםחשבשבת
עקב ניתוק האינטרנט אצלנו אני באופן אישי לא אוכל לעדכן את המדור עמכם הסליחה
 
מי שיכול לעשות זאת יבורך.
 
בשורות טובות
אמנם לא פתי.. אבל שטחי!אנונימי (פותח)
לך תלמד קצת חסידעס
 
 
לך תלמד פשט רמב"םאלעדאחרונה
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך