אמהות לבנים בגיל 10-13 בערך..רק טוב!
מה הבנים שלכם עוזרים בבית? יש להם משימות קבועות?
לא מה הם יכולים לעשות, כי הם יכולים טכנית לעשות הרבה...
שותף בתורנות עם שאר הילדיםבאר מרים
יש אצלנו 4 משימות (שטיפת כלים וניקוי המטבח- חילקנו ל4 משימות די שוות בגדלן)
יש תורנות חודשי. - כל ראש חודש מחליפים תפקידים וכל ילד אחראי על המשימה שלו כל השבוע.
הבחור (בן 12) רוטן אבל מבצע את התפקיד שלו.. החודש, למשל, הוא אחראי על שטיפת הכלים הבשריים ותיחזוק השיש הבשרי.

חוצמזה הוא אחראי על סידור וניקויהחדר שלו (האחים שאיתו בחדר בישיבות אז רוב הזמן הוא לבד בחדר). לא תמיד באמת נקי שם...
שבןע שלם?? שיש וכלים בשרי???אור123456
וואו נשמע לי מטלה די גדולה בילד בכל גיל ...אולי אני טועה...
חודש שלם..באר מרים
אוכלים אצלנו בחד פעמי.. אז זה הרבה פחות משזה נשמע..
ולא כל יום אוכלים בשרי..

בממוצע לא לוקח יותר מרבע שעה ביום
לא לבנים ולא לבנות בגיל הזה יש איזה משימה אצליאור123456
סתם מסקרן אותי - באילו גילאים הילדים שלך?מתואמת
כי גם חמותי דוגלת בשיטה שלא מטילים על הילדים (בכל גיל) שום תפקיד. אבל יש לה שלושה ילדים צפופים, ותמיד הייתה לה עוזרת וכשהם היו קטנים גם הייתה בייביסיטר קבועה.
אצלנו לא אפשרי לנקוט את השיטה הזו... ואני גם לא חושבת שזה נכון. בעלי ב"ה יודע להושיט יד ולקבל על עצמו אחריות, אבל לרוב זה דבר שצריך להתרגל אליו מגיל צעיר... וזה חשוב לי להרגיל את ילדיי שבית נקי ואוכל וכו' אלה לא דברים שנוחתים משמים. בסופו של דבר, יהיה עליהם לנהל בית בעצמם בבוא היום...
(סליחה שחפרתי בלי הזמנה 🙈)
20 18 13 10 ו6אור123456
אבל הם היו קטנים פעם 🙂
אני לא יכולה להתלונן...הקב"ה נתן לי חריצות באמת נדיר ב"ה ואני מסתדרת ב"ה
אני בכורה מתוך 10 ועם אמא שהכי הפוכה ממני ועבדתי קשה מאד! אז היום הכל יותר קל ב"ה
(וכן אני עם משרה מלאה ותובענית מאד מאד)
הילדים כן עוזרים בקטנה מידי פעם אבל לא משהו קבןעאור123456
אולי באמת אצלך זו "תשובה" למה שהיה כשהיית ילדהמתואמת
כמו אצל בעלי - רק בכיוון ההפוך.
באמת כל בית צריך לראות מה שנכון לו...
(גם אצלנו - יש חברים של הילדים שלי שעושים בבית הרבה יותר מהם. אני מנסה למצוא את האיזון בין חינוך לעזרה לבין השימת לב לכך שהם ילדים, בסופו של דבר. גם כיוון שאני לא עובדת מחוץ לבית, אני קצת פחות זקוקה לעזרה השוטפת שלהם. אבל עדיין...)
די ברור שזה בגלל הילדות שלי...בעלי כל הזמן אומראור123456
שאני מגזימה עם הקיצוניות השניה
אבל מעדיפה ככה...שיהיו ילדים יהיה להם מספיק זמן לעבוד אח"כ
יכולה להסביר?רק טוב!
את עושה הכל הכל הכל בבית??

מי מנקה את החדרים של המתבגרים? ומקפל להם את הכביסה ומכניס לארונות?
מי מסדר להם את החדר?
מכין להם אוכל- סנדביצים בבוקר וארוחת ערב?
מי מפנה מהשולחן בשבת או עורך אותו?

נגיד יום שישי (או מתי שמתרחשות אצלכם ההכנות לשבת), הם יושבים בנחת ואת מבשלת, אופה, מסדרת, מנקה וכו... ?!

ואחרי ארוחה באמצע שבוע, מגיעים למטבח כשהאוכל מוכן ויוצאים ממנו כשסיימו לאכול וכל הלפני ואחרי עליך?

במיוחד עם ילדים כ"כ גדולים לא מבינה איך זה הגיוני שאמא עושה הכל.
בגדול די תארת מה שקןרה...לא הכל הם אשמיםאור123456
פעם בשבוע הגדולה איתי לשעתיים נקיון ( היא בת 20 כן?)
הם כן מפנים שולחן
הכנות לשבת זה רק אני
כביסות אני ( מידי פעם מבקשת ממשהו להוריד או לתלות) אני מקפלת הכל והם מידי פעם לוקחים לחדרים
כלים 90% אני
אבל זה הרבה באשמתי...אין לי כוח לחכות שהם יעשו
אבל את יודעת, זה ממש לא טוב בשבילםאן אליוט
איך הם ילמדו לדאוג לעצמם אם לא תרגילי אותם?
זה גם תודעת ניקיון וסדר, לשים לב מה קורה סביבם, שלא לדבר על מיומנויות של שטיפת כלים, קיפול כביסה וכדומה.
אח"כ יצאו מהבית, ומה יעשו? וכשיתחתנו מה יגידו בני הזוג? זו עלולה להיות נחיתה כואבת
הם מאד מודעים סביבם ובאמת לא זורקיםאור123456
נעלים/ גרבים ומפנים אחריהם
אני כמעט לא מסדרת..
אבל מטלות אין..אם אבקש יעשו בלי בעיה
אז אולי תתחילי לבקש..באר מרים
תחשבי אחר כך עת חיי הנישואין שלהם:
מי שרגיל שהמטלות לא קשורות אליו עשוי להניח שגם בחיי הנישואין אשתו תטפל בבית ואם היא ממש תבקש הוא יסכים "לעזור לה"..
זה לא נשמע לי מתכון מוצלח לחיי נישואין..
לדעתי נער שגדל בבית שבו ברור לו שהוא חלק ושותף מלא במטלות הבית יהפוך לבעל שברור לו שהוא חלק ושותף מלא של אשתו במטלות.
אחים שלי לא עשו כלום!! כולל לא הרימו אחריהםאור123456
והיום עושים יותר מהנשים שלהם ( לא רק אני אומרת גם הנשים שלהם)
אם כשהייתי מבקשת הם לא היו עושים זה היה בעיה במידות אבל אנחנו לא שם בכלל והם ממש מכבדים...פשוט הרגל שאני עושה לבד ואני די מהירה ככה שזה זורם טוב בדרך כלל
ממה שאני מכירהoo
העשיה של גברים בבית מושפעת בעיקר מההתנהלות של האישה, אם האישה לוקחת על עצמה יותר, הגבר עושה פחות, אם האישה עושה פחות ומשחררת יותר, הגבר עושה יותר.
מסכימה לגמריאור123456
בעיניי אין הבדל בין בנים לבנות בגיל הזהמתואמת
אלא ליכולת של כל ילד בפני עצמו. מנסה לתת להם תפקידים שווה בשווה, אבל עדיין - כל אחד מסוגל אחרת, ויש להתחשב בזה.
אז אין ממש משימות קבועות, אבל כן יש בקשות לסדר חלקים בבית כשצריך, לעזור עם האחים הקטנים, לצאת לקניות...
אצלי אין לאף אחד משימות קבועותoo
בעיניי משימות קבועות גורמות לילד לאהוב פחות את העשייה.
אני גם כמעט ולא מבקשת שיעשו.

הבן שלי בן 12 מסדר את החדר שלו באופן יומיומי מעצמו, מכין לעצמו ארוחת ערב כמעט כל יום ומנקה אחריו מעצמו, מעסיק את אחיו בן ה3 הרבה וגם משתף אותו במשחקים עם חברים.
קסםאחינועמית
אם אני לא אבקש, זה לא יקרה.
גם ככה יש שטיח של בלגן אצלם בחדרים
בשטחים הציבוריים אני לא יכולה או יותר נכון לא רוצה לסדר לבד את מה שהם מבלגנים.

אם הייתי מחכה שזה יקרה ביוזמתם פחחחח
כשהכיור מפוצץ כלים הם יעשו שמיניות באוויר כולל לשתות מקנקן או לשתות בכוס מצוקמקת נידחת שמצאו בארון חדפ ובלבד שלא לשטוף כלי.
לא ממש קסםoo
ילד נולד באופן טבעי עם רצון לעשיה. כשהוא גדל יכולות להיות סיבות שמפחיתות זמנית את הרצון.

בעיניי מה שחשוב זה לא לחייב לעשיה ולשמור על קשר טוב עם הילד ואווירה טובה בבית.

ילד שיכול לבחור אם לעשות או לא ומרגיש טוב בבית, לרוב יבחר לעשות מעצמו ויותר ממה שהיה עושה אילו היה חייב לעשות.
אני חושבתאחינועמית
שזה עניין של אופי
יש מסודרים ויש מבולגנים
יש חובבי עשייה ויש חובבי מנוחה
אני נאלצתי לעבוד מאוד קשה כדי לייצר לעצמי משמעת עצמית ומודעות כדי שהבית שלי לא ייראה כמו מאורת רווקים... זה לא בא לי טבעי.
יש אצלנו אווירה טובה, בעיניי דווקא חלק מהגיבוש המשפחתי הוא שלא עושים רק מה שמתחשק.
יוצאים מאזור הנוחות כדי שלכולנו יהיה נעים.
שומעים להורים גם כשלא מתחשק כי זה חיוב הלכתי ומוסרי.
לא מחכים שיתחשק לכבד את ההורים...
יש אופיoo
מסודר ומבולגן.
אפשר לעודד וללמד ילד מבולגן לשמור על הסדר.
אפשר גם להרוס לילד מסודר את החשק לסדר.

ילדים באופן טבעי ירצו להקשיב להורים, אלא אם העמיסו עליהם משימות / חייבו אותם והרסו להם את הרצון להקשיב.

בעיניי לימוד הרגלים שעושים עם הילד צריך להיות בעידוד לשיתוף פעולה. רק בדברים שהם קווים אדומים אני משתמשת בסמכות ההורית שלי ואני מקפידה שזה יהיה מעט ולא הרבה מהתקשורת עם הילד.

רוב הקשיים שהורים חווים עם ילדים מתבגרים, מבוססים על הרצון לכפות על הילד עשיה ועל תקשורת לא נעימה מספיק מצד ההורים.
לא כל כךפליונקה
בגדול עוזרים הרבה לפני פסח וסוכות.
בשגרה יורדים למכולת, מורידים גבל, אוספים אחים קטנים ביום שישי , לפעמים שומרים על אח ישן או על אח ער לחצי שעה, באמצע שנה הם מנקים חדר שלהם אבל לא תמיד, הרבה פעמים נשאר מלוכלך...
בנות לפעמים מכינות ארוחת ערב אם הן רוצות.
אסביר את עצמירק טוב!
ההבדל מבחינתי בהכללה:
בנות- יותר רוצות לעזור, אוהבות את זה, שמות לב לצרכים.
בנים- יותר 'עושים טובה שהם עוזרים'. לא רואים מה צריך. לא עושים כמו שצריך. ולא אוהבים את זה. מבחינתם לעשות את המינימום וגם זה בקושי.

לא חיפשתי דווקא משימות או תפקידים קבועים.
אלא כאלה שהבן מוכן לעשות או עושה כמו שצריך כשמבקשים ממנו.

וכתבתי דווקא גילאים אלה כי אלו גילאים שהם מצד אחד עם יכולת מצד שני יותר מרוכזים בעצמם ולא לוקחים אחריות או רוצים לעשות.
זו באמת הכללהמתואמת
כי אצלי הילד שהכי יודע לסדר וגם הכי אוהב את זה - הוא בן... (הוא כן מתלונן כשמבקשים ממנו לסדר, אבל אם יש לו את המוזה לזה הוא נהנה מזה מאוד ועושה את זה בצורה נהדרת)
יש לי גם בת שנכונה לעזור כמעט תמיד, אבל לדעתי זה קשור בזה שהיא בכורה. השאר נעים ונדים בין הסכמה כשממש מבקשים מהם לבין התנגדות לרוב...

בכל אופן - התפקיד הקבוע של הבן שלי (מאז שהוא התחיל לעקוף אותי בגובהו) הוא זריקת שקיות זבל לפח שבחוץ. (כמובן - אם הוא נמצא בבית)
התאומים אחראיים בעיקר על סדר בבית. והם עשו חלוקה ביניהם שאחד מהם מכין בקבוק לקטנה כשאני מבקשת והשני יוצא לקניות כשצריך... (אבל אני מבחינתי מבקשת ממי שפנוי)
כלים - אני לא רוצה שהם ידיחו, כי אני לא סומכת על הניקיון שלהם (סומכת רק על הבכורה)
כביסה - לעתים נדירות מבקשת מהם (להכניס מכונה/למיין בגדים לארון)
שמירה על האחים הקטנים - גם די נדיר. הבן הגדול מתנדב לזה מעצמו הרבה פעמים (בעיקר לקחת את הקטנה לטיולים)
ארוחת ערב - לפעמים התאומים מכינים.
וזהו, נראה לי.
(הם בני כמעט 11 וכמעט 14. הדברים האלה נכונים לשנתיים האחרונות בערך.)
עונהרק טוב!
גם אצלי החדר של הבן הגדול זה החדר הכי מסודר בבית. לרוב מקפל לעצמו את המעט כביסה שיש לו.
ובהחלט אם צריך ישמור על האחים הקטנים.
וגם זורק את הזבל (הפח המרכזי של הבית)

אבל במה שנוגע לבית הכללי- לשים/לפנות מדיח, לטאטא, לשטוף, לסדר חדר, לתלות כביסה, לערוך שולחן שבת, וכו. הוא טכנית יכול לעשות הכל. בפועל זה בעיקר להתחנן ולהגיד לו כל דבר כמה פעמים עד שהוא יודע מה לעשות ואיך...

מנגד אגיד שבת ה10 יכולה להכין עוגות לבד. בררנית בטירוף באוכל אבל מבקשת להכין אוכל לשבת (למרות שאין סיכוי בעולם שתטעם מזה), מכינה בעצמה קולפת וחותכת תפו"א לציפס דק דק.. אוהבת לטאטא ולשטוף את הסלון לפני שבת.
בת ה8.5 מתקתקת את המטבח והאי ויש הרבה בלאגן... כנ"ל רצפה, ומנקה הרבה פעמים גם מדרגות. מחליפה טיטול לתינוק.
בן ה6 אוהב לשטוף את המרפסת ועושה גם מדרגות.
הבנות שלך עושות מלא!מתואמת
הבת שלי בת שמונה ורבע, ואני לא חושבת לבקש ממנה להחליף חיתול לקטנה... (אפילו הגדולה מעדיפה מאוד שלא אבקש ממנה את זה...)
אצלנו הבכורה גם מבשלת ואופה - התחילה בזה באופן קבוע בגיל 12 בערך.
אז לפחות את יכולה להתנחם בכך שהבנות שלך עושות הרבה ומרצון
בכל אופן, גם אצלי לרוב אני צריכה להתחנן שיעשו משהו...
הם לא עושות את כל זה בקבוערק טוב!
אבל זה באמת מרצון שלהן.
נגיד יום שישי אני שוטפת את הסלון אז הן מבקשות לעשות את זה.
היא מבקשת להחליף לו טיטול. ואוהבת לטפל בו (בינתיים רק יונק אז זה גם לא מסריח...)

מהבן אני מצפה לעזרה של כמה דקות ביום. וקצת יותר לפני שבת. במיוחד שיש לו המון זמן! הוא פשוט קורא המון שעות ביום. אז אפשר כמה דקות מתישהוא למצוא זמן לעזור טיפה...
מבינה אותך...מתואמת
כנראה אין ברירה אלא להמשיך "להילחם" על זה בנועם כדי שיעזור... ואולי מתישהו זה יבוא לו בטבעיות... (ואולי רק אשתו תקצור את הפירות )
אני כן מציעה במצב כזה לשבת איתו לשיחהבאר מרים
ולתת לו תפקיד קטן אבל קבוע.
את יכולה להציע כמה אפשרויות שונות ושהוא יבחר.
מספיק משימה שלוקחת כעשר דקות ביום.
פחות בשביל העזרה ממש - ויותר מבחינה חינוכית.
נראה לי לא נכון שילד שיש לו כל כך הרבה זמן פנוי לא יתרום במשהו למשפחה..
מסכימה... אם הוא פנוי להקשיב לדברים כאלהמתואמת
אז בהחלט אפשר קצת "לנער" אותו בצורה נעימה שמאמינה ביכולותיו...
רק אומרת לגבי הקריאהמחי
שזה נורא מרכז ונורא מעצבן כשמפריעים באמצע עם בקשות 🙃 מאוד קשה להתנתק ולנחות בחזרה לעולם.
לא מצדיקה את זה שהוא לא עוזר, בטח אם את בסך הכל מבקשת ממנו כמה דקות של עזרה, רק מנסה לעזור לך להבין אותו.
אנחנו משפחה של תולעי ספרים, ואמא שלי היתה משתגעת מאיתנו, ואני מאוד מבינה אותה... זה נורא מרגיז לעבוד קשה ולראות חבורה של מתבגרים רובצים במשך שעות על ספריהם. אבל אם את באמת רוצה לרתום אותו לעזרה, כדאי לעשות שיחה מקדימה ולשאול אותו במה הוא חושב שהוא יכול לעזור, מתי, ומה יעזור לו לעשות את זה אם הוא שוכח. כי ניעורים באמצע הקריאה רק יגרמו לו לרצות לעזור פחות. מצד שני, אם תסכמו שלפני שהוא מתחיל לקרוא הוא יעשה את התפקיד שלו, אולי זה יהיה לו יותר קל. או שאחרי שהוא קורא שעה שיעשה הפסקה ויעזור, זה גם בריא למתוח קצת את האיברים ושישים לעצמו שעון מעורר.
סתם מעלה רעיונות. אולי הוא יציע משהו יותר טוב.
אולי יעזור מה שאצלנויראת גאולה
אצלנו יש כלל, שביום שישי עוזרים עשר דקות לשבת (וגם מסדרים את הבית, בנוסף).
בזמן הזה כל אחד יכול לבחור לו תפקיד כרצונו, או לבקש ממני משימות קטנות (להביא לי, לקחת, להוציא מהמקרר... עוזר לי תוך כדי הבישולים).
חוץ מזה יש דברים בהתנהלות השוטפת של הבית, שכשיש אווירה טובה בבית, הם נענים לבקשה שלי. ואולי אפילו בגלל שהבקשות יחסית נדירות, אז הם נהנים להרגיש גדולים. בקשות כמו, לסדר את הסכום במדיח או מהמדיח, לאסוף / לסדר, להפעיל או לכבות מייבש או שואב רובוטי. חוץ מזה, אני המון מבקשת שידאגו לקטנים (למלא מים, להוריד משחק גבוה, להקריא סיפור, לשטוף ידיים...), והם עושים את זה בפשטות בד"כ.
אבל באמת אין דברים שהן יעשו בעצמם שהם ממש מטלה שרק אומר וזה ייעשה כמו הדוגמאות שנתת. למרות שאני בגילם כן עשיתי המון, זה לא נראה לי כרגע ביכולות שלהם / של הבית שלנו.
בעצם כן יש משימה שעבדנו עליה הרבה, ולפעמים הן מבצעים אותה ברמה כזו - לסדר את פינת המשחקים. אבל גם זה תלוי ברמת הבלגן ובמצב הרוח.
כשהבן היה בגיל הזהעוד מעט פסח
הוא הכי שיתף פעולה משימות של משלוחים.
לרדת למכולת, לזרוק את הפח, לקחת שקית ליד2, להחזיר את הקערה לשכנים...
באמת בתוך הבית קשה לגייס אותם לעשייה.
אצלינו5+
אין כרגע בנים בגיל הזה, אבל כשהגדול היה בגיל הזה, הוא עזר כמו כולם. לא זוכרת בדיוק מה עשה.
בד"כ עיקר העזרה שהבית צריך היא ביום שישי. ואז כולם עושים, מחלקים משימות, מי לבישולים/ניקיון/סדר/גיהוץ וכו'
כל אחד לפי נטיית ליבו ומה שצריך.
אני גדלתי בבית שהרוב היו בנים, אז אמא שלי הכריחה את הבנים לעזור כמו הבנות. אצל חמותי הבנים לא היו מתקרבים למטבח או ניקיון. היא היתה שולחת אותם ל'עבודות של בנים' בעיניה. (גינון, תחזוקת הבית וכו') מה שמצחיק זה שבעלי כל הזמן דואג שהבנות שלנו ידעו לעשות 'עבודות של בנים'. מלמד אותן לתקן רהיטים/מכשירים, לצבוע קירות, לנגר... הוא חושב שזה חשוב שהן יוכלו לעשות הכל בעצמן.
הבן הגדול שלי היום עושה כמעט הכל בעבודות הבית. אבל הוא כבר גדול. דוקא הפנימיה בתיכון גרמה לו יותר לעזור כשהוא נמצא בבית. כשהוא יצא מהבית למד להעריך יותר ולתת יד.
נראה לי שעזרה בבית היא עקרון שההורים צריכים להחליט מה הם דורשים מהילדים. ואז להנהיג נורמות. לא רואה פה חילוק בין בנים לבנות בגילאים שונים. אני משתדלת לתת להם דברים שהם לא שונאים לעשות. מידי פעם כן ללמד לעשות משהו שפחות אוהבים מתוך הבנה שמישהו צריך לעשות את זה. אבל מבחינתי שיעשו מה שהם כן אוהבים וישאירו לי את מה שהם פחות אוהבים.
בעיניתהילה 3>
אין הבדל בין בנים לבנות

בגיל הזה (וגם צעיר יותר) אצלי מסדרים את החדר בצורה יסודית פעם בשבוע (לרוב לא משחקים אצלנו בחדרים אז הם יחסית לא מאד מתבלגנים וזה מבחינתי מספיק).
ויש ביום שישי כמה משימות קבועות וכמה מתחלפות

לדוגמא ילדה אחת מנקה שיש מפנה ועורכת לסעודה שולחן בסלון ועושה תפקיד נוסף מתוך כמה שאני נותנת לה לבחור לפי הצורך

ילד אחד מקלף את כל הירקות לבישולים, מנקה ומסדר את השולחן במטבח ועוד משהו מתוך כמה אפשרויות שנותנת לו לבחור.

עוד ילד גם יש לו תפקיד אחד קבוע ובוחר עוד אחד.

מעבר לזה גם במוצאי שבת וגם באמצע שבוע אם מבולגן אני מחלקת את המרחב הציבורי ל3 וכל אחד בוחר משימה.


מעבר לזה הם עוזרים פה ושם בבישולים, מעמידים סיר פסטה, מטגנים שניצלים/פנקייקים/לביבות
הבת שלי מכינה עוגה לשבת או לפעמים ביום חול עוגיות או מרק נגיד, אבל זה אקסטרה כזה

כמה נקודות שעוזרות לי-
1. נותנת רק דברים שאני שלמה עם לתת אותם. לדוגמא יש לי מחשבות על לתת לילדים להכניס מדיח כל יום (במקום בעלי) או להיות שותפים בכביסות אבל כרגע אני לא שלמה עם זה ונח לי ככה
וזה מרגיש לי מאוזן יחסית בין צרכי הבית לבין זמן חופשי שלהם.

2. משתדלת לתת להם בחירה. הם בחרו את התפקידים הקבועים, וגם לזה המשתנה ובכללית אני מאפשרת לבחור לפחות בין 2 משימות

3. יש זמן יחסית מוגדר שבו צריך לעשות את הדברים וזה פחות מתמוסס.

נניח: סידור חדרים ביום רביעי לפני שיוצאים בצהריים, סדר במוצש לפני שאבא חוזר מערבית, ביום חול לפני ארוחת ערב וכו


יש לי רק שאלה: איך החדרים לא מתבלגנים במהלך השבוע?מתואמת
אצלנו גם עקרונית לא משחקים בחדרים, ובכל זאת בסוף השבוע יש בהם מלא עבודה...
בגדים מושלכים בכל עבר, ספרי לימוד, כיסאות שנסחבו לחדר בשביל לשבת וללמוד וכדומה, בוץ מהמרפסת (שצמודה לחדר הבנים ומשמשת כגינה), משחקים שבכל זאת השתרבבו, ספרי קריאה, צבעים וטושים, סתם זבל מכל הסוגים, צלחות חד פעמיות או אריזות חטיפים (אף שבעיקרון אני לא מרשה לאכול בחדרים)...
מתסכל, העסק הזה (כי באמת הוצאתי את המשחקים מהחדרים כדי שיהיה פחות בלגן... אז באמת יש פחות בלגן, אבל עדיין...)
אם זה לא נכנס להם לדם זה קשה מאדאור123456
אצלי אין מצב שאוכלים בחדרים ..אין מצב!
מי שנכנס ומגלה שהנעלים מלוכלכות מייד צועק שיתנו לו סמרטוט ( גם אם זה הבת 5)
בגדים מידי פעם אני כן נכנסת לחדרים ואוספת...זה דרך כלל מלא פיזמות שהם מוציאות הקטנות
יש לנו חדר משחקים אז המשחקים לא שם.
אני זוכרת שהייתי קטנה והייתי אומרת לאמא שלי שנחנך את הקטנים ויהיה קל יותר עם הנקיון והיא הייתה אומרת שהנקיון לא מושרש אצלה לכן היא לא יכולה לחנך לזה..אלי פהזה טמון..
זה צריך להיות מושרש אצלינו קודם כל.
בעלי מאד מסודר
אני גם די מסודרת אבל יותר בקטע של ניקיון
אז הילדים סופגים

אני לא מלכת הסדרמתואמת
אבל זה כן ברור לי שלא אוכלים בחדר ושלא זורקים בגדים על הרצפה... ובכל זאת - לאף אחד מהילדים שלי זה לא עבר (חלקם קלטו את זה חלקית בלבד)
טוב, אולי זה בגלל השותף השני שבהם
גם אצלנו החדרים לא מתבלגניםיראת גאולה
מנסה להסביר איך, בהתאם לדוגמאות שכתבת,
דבר ראשון, אין אוכל בחדרים בשום אופן. זה פשוט לא בא בחשבון. אני מסבירה שזה עלול להביא נמלים, והם מעצמם אומרים אחד לשני שיזהרו עם זה... אם אני תופסת שלקחו אוכל לחדר, או עטיפה למשל, אני בהחלט גוערת כי זה ממש לא מקובל עלי.
בגדים, בהתארגנות לשינה אני מזכירה לשים את הבגדים בכביסה, וגם מסתובבת ואם צריך אומרת לעשות את זה. יכול לקרות שלמשל בבוקר הוציאו בגד לא נכון (נזכרו פתאום שצריך חולצה לבנה למשל), ואז מהלחץ של הבוקר הבגד נשאר זרוק, אבל זה נדיר.
בבוקר אני מסתובבת בחדרים ומסדר אותם, זה ממש מעט כי כאמור יכולה להיות חולצה או גומיה זרוקה, אבל מדובר על פריטים בודדים, זה לא לוקח לי יותר מחמש דקות...
ספרים או דפים ועטים שהם לוקחים למיטה בערב - אני מבקשת שיסדרו. קורה שלא מסדרים, אבל אז לא ארשה לקחת עוד... ובסה"כ זה מה שנשאר לסדר ביום שישי, לאסוף את הפריטים הללו ולסדר אותם. מי שלוקח הרבה ספרים למשל, אני לא מרשה לו לקחת ספרים למיטה (בכלל, או עד שיסדר את המצב הקיים).
בעצם יוצא שכן צריך לסדר במהלך השבוע, אבל זה סדר בעיקר של תחזוק. ואני גם מסדרת בעצמי משחקים שהקטנים לוקחים לחדרים. אם הגדולים לקחו - מסדרים לפני השינה. אני מרשה להשאיר משחקים בלילה רק באזור המיועד להם.

לגבי הבוץ מהמרפסת, אולי כדאי להניח שם שטיח רגליים קבוע, ולהרגיל אותם לנגב את הרגליים, זה בוודאי ימזער את הלכלוך מהגינה, גם אם לא יפתור לחלוטין.
תודה רבה!מתואמת
לגבי האוכל - אני באמת ממש גוערת בהם בכל פעם שזה קורה. הם מתנצלים ומבטיחים, אבל שוכחים עד הפעם הבאה (ויש גם ילדים שחושבים שהם מעל האיסור הזה כי לכאורה הם יודעים לשמור על הניקיון...)
כל שאר הדברים - אני באמת צריכה לאמץ. אבל הלוואי שזה היה מגיע להם יותר בטבעיות...
מזדהה לגמרי עם תיאור החדרים...חרות
שמחה שאני לא לבד...מתואמת
היום כבר הרגשתי שזה מוגזם לגמרי - אז כשהם כבר ישנו נכנסתי לחדרים, גרפתי לערמה הכול ומיינתי כל דבר למקום (בעיקר בגדים, אבל גם כל מיני דברים של פורים - מתחפושות ועד ממתקים...)
נראה כמה זמן זה יחזיק מעמד
אממתהילה 3>
כי אצלנו לא לומדים בחדר אלא בסלון
בגינה אין בוץ נגיש (כלומר יש בוץ אבל הוא באיזור שלא אמורים להכנס אליו והשטחים השימושיים מרוצפים או עם דשא סינטטי.)
כמובן קורה לפעמים שהתינוק נכנס לתוך הבוץ בדיוק כשמשקים אבל זה פעם בהרבה זמן ב"ה ואז עוברים על זה מיד.

ובאופן כללי החדרים משמשים בעיקר לשינה או לקריאה או משחק יחסית רגוע.

ומה שמתבלגן יותר זה שאר הבית והמרחבים.
אני גם נמנעת מלהחזיק משחקים מדי מבלגנים ומעצבנים
או לפחות חלק מהם, ואלה שכן (פליימוביל, לגו קטן שנכנס אלינו בגלל מתנה הייתי מעדיפה בלעדיו )
מאוחסן במקום שלא נגיש לקטנים, ומי שרוצה לשחק בו אחראי לאסוף אותו עד הסוף.

וגם- בגד פה וספר שם שמושלכים- כרגע פחות קריטיים לי כשזה בקטנה והחדר סך הכל מסודר.
אם יהיה בלאגן גדול באמצע שבוע הילדים יסדרו יותר פעמים והם יודעים שזה לא משתלם

ועדיין אשמח להיות מסוגלת להתפטר מעוד ספרים ועוד צעצועים, מקווה בע"ה בסדר פסח.
לפעמים יוצא לי בעצמי לאסוף בגדים בשביל הכביסות אבל אין כזה הרבה בגדים בחדרים.. הרוב יותר על הרצפה של האמבטיה במקום בסל כביסה וזה דבר שגם תינוק בן שנתיים יכול לאסוף
בקיצור, הילדים שלך מחונכים היטב מתואמת
חח לא בטוחתהילה 3>
כנראה שאני גם לא מאד פדנטית
יש דברים שאני לא עוסקת בהם כי הם לא מפריעים לי
ודברים שאני יודעתשחשובים ומשמעותיים לי אני מתמקדת בהם
אני גם לא פדנטיתמתואמת
אבל המצב אצלנו גורם אפילו לי לחלחלה...
❤️❤️❤️תהילה 3>אחרונה
איך נכון להגיב לדיבור עצבני של מתבגרים?אנונימית באהב"ה

הגדולה שלנו מתחילה את גיל ההתבגרות, ואני מרגישה שכהורים אנחנו לא תמיד יודעים להגיב לה נכון.

מרגישה שבעלי לפעמים קשה איתה יותר מידי. ולא בטוחה איך נכון להתמודד (איך נכון להגיב לה באופן אידאלי, וגם איך נכון להתמודד מולו כשהוא קשה איתה מידי).


הרבה פעמים כשאנחנו אומרים לה משהו, היא מגיבה בטון עצבני או מרימה קצת את הקול. לרוב המילים שהיא אומרת הן בסדר, אבל הטון עצבני או מזלזל (נגיד שאומרים לה שהיא יותר מידי זמן בפלאפון אז היא מרימה את הקול ועונה כזה 'בסדר' עצבני).


לבעלי זה מאוד מאוד מפריע כשהיא מדברת ככה. הוא כועס עליה ודורש ממנה לא להרים עליו את הקול.

אבל זה לא באמת עוזר ההערות שלו, בפועל היא ממשיכה עם זה, והוא כל פעם מתעצבן יותר (כי היא כבר 'היתה אמורה להבין' שככה לא מדברים להורים).

היום היא ענתה לו איזה 'בסדר' עצבני כזה (והוא היה עם עמוס בגלל דברים אחרים), והוא ממש כעס עליה וקרא לה בכינויים שממש לא אהבתי (נפלט לו מרוב כעס, זו ממש לא השפה שלו בדרך כלל).


אז קודם כל, אני אשמח לשמוע מאמהות מנוסות שעברו את הגיל הזה עם הילדות שלהן -

האם נכון להקפיד שלא ידברו ככה להורים? יש מקום לצפות שילדים בגיל ההתבגרות ילמדו לדבר תמיד בצורה מכבדת כלפי ההורים?

או שיש לנו פה עבודה להבין שלפעמים היא תדבר ככה, וזה חלק מהרגיל, ולהילחם בזה רק ירחיק אותה מאיתנו?


ואיך נכון להגיב מול בעלי כשהוא כועס עליה? (בעיני בצורה קשה ולא תואמת לסיטואציה. גם אם יש מקום להגיב, שגם על זה אני לא בטוחה - בעיני הוא מגזים בכעס שלו).

בעצםoo

הוא דורש ממנה יותר ממה שהוא דורש מעצמו

כי כשהוא עצבני הוא אומר כינויי גנאי

והיא לא יכולה לומר בסדר בטון שלא נראה לו


 

חסר הגיון לחלוטין

הרי הוא המבוגר והיא הילדה
 

באופן כללי אני לא מייחסת חשיבות לטון של מתבגרים

אחרי ההבנה שזה סגנון דיבור תואם גיל

וגם לא מייחסת חשיבות גדולה לתוכן כל עוד זה לא משהו חריג

וגם לא מחפשת כבוד מהילדים אלא קשר נעים וטוב


 

הכבוד מגיע לבד בלי שדורשים אותו

ע"י דוגמא אישית

אם מתנהלים בכבוד עם הילד הוא לומד להתנהל בכבוד


 

יש סיטואציות בין בעלי והילדים שאני מתערבת

משתדלת שזה לא יקרה לעיתים קרובות ושזה יהיה בצורה מועילה 

למעשה את צודקתאנונימית באהב"ה

ואני הרבה פעמים אומרת לו את זה כשהוא כועס עליה.

(וגם לא בטוחה שפועלת נכון בזה. כי להגיד לו ביקורת בפני הילדים זה גם לא הכי חינוכי, במיוחד כשאני בעצם מבטלת את מה שהוא אמר כרגע לילדה).

אין צורך להגיד לו מול כולםעל הנס

אפשר לדבר על זה ברגוע בהזדמנות אחרת אחד על אחד,בשום אופן לא מול הילדה,

גם אני לא מתייחסת לטון,אבל כמו שהייתי מדברת על זה עם בעלי בנחת ב4 עיניים גם איתה הייתי בהזמנות מדברת בארבע עניים,ואז יורדת מזה לחלוטין,

ונכון שככל שתדרשו כבוד זה פשוט לא יעזור אלא רק יחמיר את המצב.

כדאיooאחרונה

לדבר איתו בנפרד

לא בזמן אמת

לשקף לו שהדרישה שלו לא הגיונית ולבקש ממנו לא להתייחס לכל טון שלא נראה לו

ילדים מתבגריםתהילה 3>

זה דבר קצת מבלבל.

מצד אחד יש בהם משהו הודף, ולפעמים חצוף ומתריס, ומצד שני, לא פחות ואף יותר הם זקוקים לאהבה, לתחושה שהם רצויים, לקשר בריא

והקשר משנה צורה בגיל הזה וצריך להסתגל אליו מחדש ולהעביר אותו שלב.


לכן א:

פינוי המרחב הרגשי שלכם:

לדבר יחד או לעבד לבד את התסכול מההתנהלות שלה, ואצלך גם שלו.

כשמגיעים טעונים לסיטואציה די בקלות מגיעיל לשיח קשה ורחוק וחבל.

כשמגיעים נינוחים יותר, ניתח להעמיד גבול בצורה נינוחה.


לדוגמא; אני מבינה שזה קצת עצבן אותך, בבית שלנו לא מרימים קול/מדברים בחוסר כבוד להורים.


הרעיון הוא-

לתת שם להרגשה והכרה בתחושה שלה

להציב גבול- להגיד שזה לא מקובל עליכם

לעשות את זה באופן ענייני ובלי בעצמכם לדבר באופן לא מכבד.


בהחלט מאתגר וצריך ללמוד את זה.. בהצלחה


יש לך פה בעצם שתי שאלות:מתואמת

1. איך מתייחסים למתבגר שמדבר לא יפה.

2. איך מסבירים לבעל שצריך להגיב בצורה מותאמת ולא עצבנית.


אני מציעה שתשבו שניכם יחד ברגע של נחת, ותנסו *יחד* ליצור גישה מתאימה לגיל ההתבגרות שנכנס לפתחיכם. את יכולה בשיחה להוביל אותו בעדינות לכך ש"כמים הפנים לפנים", ושאם אתם תדברו בנחת, יכול להיות שגם המתבגרת תספוג את האווירה ותדבר בנחת. אבל גם אם לא - עדיין התפקיד שלכם כהורים הוא להראות לה איך מתנהגים ואיך מדברים בנחת.


בכל אופן, אנחנו לא עוברים בשתיקה רק כשמדובר בחוצפה ממש, מילים שלא אומרים להורים. על טון דיבור אנחנו יותר מחליקים, מקסימום אומרים: "לא נעים לנו לשמוע טון דיבור כזה, אולי תנסה לענות בנחת?"

(והאמת שגם אנחנו - בעיקר אני - לא תמיד מצליחים לדבר אליהם בנחת...)

לא יודעת את מי לשאול אז שואלת כאןכל היופי

הבת שלי בגיל ההתבגרות, כנראה על הרצף בתפקוד מאוד גבוה.

(לא מאובחנת רשמית עדיין כי התורים ארוכים מאוד)

סובלת מחרדה ספציפית (ועוד כמה חרדות נלוות בעצימות יותר נמוכה).

הייתה תקופה בטיפול רגשי כולל cbt שזה הטיפול הקלאסי לחרדות.

לא עזר בכלל למרות שהיא מאוד רצתה שינוי והמטפלת מקסימה.

הטיפול זלג לכל מיני נושאים אחרים, והיא גם מאוד נוטה לנבור שכלית בדברים אבל זה לא נוגע לרמת הרגש כמו אצל רוב בני האדם.

כלומר היא יכולה לנתח ולהסביר ולהבין אבל זה לא מזיז לרגש, זה מישור אחר לגמרי.

חשבתי על נוירופידבק, שזה כביכול עוקף את השכל ומאמן את המוח להתכוונן לגלי מוח אחר ופחות להיות בחרדה.

אחוזי ההצלחה הם 70-80 אחוז לפי מחקרים של כמה עשרות שנים, וזה ללא תרופות וזה נשמע לי כיוון טוב בשבילה.

הבעיה היא שמי שפניתי אליה אומרת שלפני שרואים שינוי צריך סביב ה10 מפגשים. וכדי שיהיה שינוי משמעותי צריך 30-40 מפגשים. ואולי היא מה20-30 אחוז שזה לא עוזר להם.

זו הוצאה מאוד משמעותית לפני שאני יכולה לדעת בכלל אם זה הכיוון.

אני מניחה שיש עוד אופציות אבל לא יודעת מה באמת יעזור.


מה הייתן עושות?

הייתי רצה מהר עם האבחוןעוד מעט פסח
עבר עריכה על ידי עוד מעט פסח בתאריך י"ג בכסלו תשפ"ו 20:57

אחרי האבחון תוכלי לקבל קצבה מבט''ל, שהיא מעל ל-3 אש''ח בחודש, ויהיה לך קל יותר להוציא עליה כספים...

חוץ מזה שבאבחון יעזרו לך לחשוב מה יכול להתאים לה.

אם תרצי המלצות למאבחנים פרטיים - מוזמנת בפרטי.

קודם כדאי לעשות אבחון נכוןמתיכון ועד מעון

ואז יהיה יותר קל למצוא את הטיפול המדויק עבורה

מצטרפת לקודמותיי - אחרי האבחון תוכלו להתאים להמתואמת

טיפול מדויק יותר, ואולי גם המאבחנים יוכלו להמליץ על סוג טיפול מתאים.

אם את מרגישה שהיא יכולה עוד "לסחוב" בלי טיפול, אז תחכו לאבחון בקופה. היתרון הוא שבדרך כלל הם גם מסדרים את העניין מול ביטוח לאומי, ואתם לא צריכים להתעקש על זה בעצמכם...

אבל אם את כן מרגישה שהיא חייבת כבר תמיכה, אז באמת כדאי ללכת לאבחון פרטי. זה לא זול בכלל-בכלל...

אני יכולה להמליץ לך על פסיכולוגית בירושלים שמאבחנת אוטיזם.

תודה לכןכל היופי

אז באמת זו גם המסקנה שהגענו אליה, לא לחכות לקופה אלא לחפש אבחון פרטי למרות שזו הוצאה.

אשמח להמלצות שלכן.


תודה

דינה זלזניק. אם לא תמצאי מספר ברשת אכתוב לך באישי.מתואמת
רק מדייקתמתיכון ועד מעון

אבחון אוטיזם במידה ואכן יש אבחנה דורש אבחון כפול-פסיכולוגי ורפואי.

ממליצה כמו @מתואמת להתחיל בפסיכולוגי

נכון.מתואמת
גם אם הולכים לפרטייראת גאולה
תדברי לפני כן עם המזכירות במרפאה, שיתנו לכם החזר כי אתם ממתינים כבר הרבה זמן.
תודה לכן, מחפשת מכון אבחוןכל היופי

כדי לקבל אבחון כפול כמו שהמליצה @מתיכון ועד מעון במקום אחד.

יש המלצה למישהי?

מעדיפה באזור השרון...

יש את המכון של ד''ר דיצה צחורמתיכון ועד מעון
נראה לי בבי''ח אסף הרופא שעושים שם אבחון כולל
אם אריאל רלוונטיעוד מעט פסח

אני יודעת שבמרכז התפתחות הילד שבאוניברסיטה עושים אבחון משולב.

ואמור להיות אפשרי דרך קופ''ח, או עם החזר.

שווה לברר.

וגם 'בית אחד'עוד מעט פסח
בכפר סבא מומלץ.
ממליצה לך לעבור על הרשימה הנ"לאנונימית בהו"ל

זה מתוך קבוצת הפייסבוק 'מרוצפות' של נשים על הרצף.

 

מאגר המאבחנים.ות המעודכן של מרוצפות - אוטיסטיות כותבות

 

אנחנו הלכנו מתוך הרשימה לפסיכולוגית ופסיכיאטר בנפרד, בחרנו רק לפי זמינות של תורים, ושניהם היו אנשי מקצוע מעולים ממש.

אני לא אמליץ לך ישירות עליהם בגלל שביקשת מקום שעושה גם וגם, אבל יש ברשימה גם מקומות כאלה.

התבלבלת בניק. לפורום הזה יש ניק אנונימי אחריעל מהדרום
זהב טהור שמת פהכל היופיאחרונה
תודה רבה לך!!
עזרה בטיפולים רגשיים מהקופהילד מתוק וטהור

יש לנו ילד עם קשיים רגשיים משמעותיים שהתפרצו בשנה וחצי האחרונות (ברמה שהוא מוגדר עם נכות 50% בבט"ל).

מזמן הומלץ לנו לפנות לטיפולים רגשיים, היינו בהמתנה דרך הקופה, היינו באבחון תקשורת דרך הקופה (זה לא תקשורת זה רגשי- הייתה המסקנה, אבל ההתנהלות בהחלט הייתה מזכירה בעיות תקשורת).

גם בתום האבחון נאמר לנו שיצרו איתנו קשר מהקופה והתפתחות הילד/בריאות הנפש לטיפולים רגשיים...

בינתיים אנחנו רק במעקב פסחכיאטרי בקופה, שזה יפה אך לא מספק... אין אף ספק שהילד זקוק להם, כולם הפנו אותו, אך אין מענה מהקופה.


בינתיים כמובן שלחנו לטיפולים שונים, והדרכת הורים פרטיים, והוצאנו סכומים גבוהים מאד....


נשמע לי ממש מוזר שאנחנו לא מקבלים מענה מהקופה, ואם אין להם תורות עבורנו, שנים, לפחות שיתנו לנו החזרים..

מישהי יודעת אם ניתן לקבל דבר כזה, ואיך?

הייתי מתחילהכל היופי

בישיבה מול המזכירה בקופה בניסיון להבין איך אפשר לקדם.

ואם היא לא יכולה לעזור ללכת לרופאת ילדים,להסביר לה את הדחיפות ושהיא תלחץ.

יש בקופות הרבה אופציות לטיפולים רגשייםמתחדשת111

באומנות

הידרותרפיה

ועוד..

אל תחכי שיצרו קשר. כדאי שתפנו לרופא המשפחה ותשלחו טפסים רלונטים

תיצרי קשר עם המזכירותאיזמרגד1אחרונה
של בריאות הנפש או התפתחות הילד, או גם וגם ותשאלי אותם... בדרך כלל הם יודעות איך אפשר לקבל החזרים. מניחה שזה תלוי בן כמה הילד ובאיזה קופה אתם.
גם אני בשאלות בת מצווהעוד מעט פסח

אשמח לעזרתכן בתכנון הלו'ז.

אנחנו רוצים לקיים אירוע אחד גם עם החברות וגם עם המשפחה, אבל שיהיה זמן בנפרד (מה שאני חושבת עליו כרגע זה שהחברות יגיעו מוקדם יוצאו מוקדם).


אשמח שתעזור לי לחשוב באיזה סדר לנהל את האירוע, כמה זמן בערך דברים לוקחים ומתי להזמין את החברות ולמתי המשפחה.

בתוכנית-

-יצירה (שאמורה להיות לחברות + אופציה לבני משפחה שרוצים)

- ריקודים (אפשר רק לבנות, דווקא יהיה לי יותר נוח מבחינת צניעות)

- טקס ברכות (שהילדה רוצה שהחברות *לא* יהיו בו)

- וכמובן אוכל, שעוד לא ברור לי כמה מנות יהיו ומתי.


הבנות יגיעו בזמן שנגיד (מגיעות מקרוב, רובן ברגל), המשפחה תגיע לאט לאט לאורך שעה בערך...


איך הייתן בונות את האירוע?

מנסה לחשובמתיכון ועד מעון

אולי להתחיל עם יצירה והרקדה לבנות ואז אוכל לכולם, שבזמן האוכל המשפחה מגיעה ואז החברות הולכות ונשארת המשפחה לברכות.

נשמע הגיוני?

זהו, שאני לא כל כך יודעתעוד מעט פסח

בגלל שהמשפחה תבוא ב'טפטופים', זה לא כל כך מסתדר לי עם האוכל המרכזי (באירוע רגיל עושים סוג של קבלת פנים בשביל זה. למשוך את הזמן עד שכולם מגיעים).

חשבתי אולי לעשות-

אוכל לבנות

הרקדה

יצירה - ואז בנות שסיימו הולכות הביתה, ומשפחה שרוצים באים מוקדם להשתתף

מנה ראשונה למשפחה

ברכות

מנה שנייה למשפחה


אולי זה גם יצא לי יותר זול, כי לבנות אפשר להביא דברים זולים, ולמשפחה אוכל ברמה יותר גבוהה.


אבל אין לי מושג איך זה יעבוד, ואיך לתכנן את הלו''ז.

באירועים שאני הייתימתיכון ועד מעון
משותפים לחברות ומשפחה אז החברות הגיעו לפני ליצירה אבל כל היתר היה משותף, אז נשמע לי שיותר נכון או להפריד לגמרי או לעשות ביחד אחרת זה ממש בלאגן (בעיני)
בטוח לא שווה להפריד?שלומית.
לא חושבת שזה יעלה ככ את העלות או את הכאב ראש... ממה שאני ראיתי אירועים נפרדים לחברות ומשפחה יותר מוצלחים לכל הצדדים 
שאלה טובהעוד מעט פסח

מעניין כמה זה באמת עוד כאב ראש.

בעלות זה בטוח מוסיף, כי זה לשכור אולם פעמיים.

ואיפור, ושיער לילדה...

לחברות בטוח צריך אולם?שלומית.

אולי יש לכם מקום בבית? אולי אולם בבי"ס? לפעמים יש עוד פתרונות חוץ מאולם ממש.

מודה שאצלינו לא מתאפרים לבת מצוה ( הן קטנות!) והשיער זו לא הוצאה משמעותית אבל כנראה מקובל אחרת אצלכם...

אם במקרה אתם בירושלים יש לי המלצה למישהי אלופה וזולה לתסרוקת (לא עושה איפור)

לי אישית נשמע שלעשות אירוע ארוך ומתגלגל זה המון כאב ראש ויותר קשה לדייק את הצרכים 

התכוונתי איפור ליעוד מעט פסח

ושיער לילדה.

קצת קשה לי לדמיין את המצב של אירוע לחברות בלבד, אבל אולי באמת כדאי לשקול את זה ברצינות.

לחברות זה לא "אירוע אירוע"שלומית.

אלא יותר בסגנון "ערב כיתה" ארוחה טעימה שמתאימה לבנות בגילן, יצירה, ריקודים, ואיזה משחק של ברכות לכלת השמחה.

הכי כיפי ומותאם

מה שעולה ליבורות המים

יצירה

אוכל וריקודים לחברות


ואס ארוע משפחה-

אוכל למשפחה

ברכות

ריקודים למשפחה

למה בעצם את רוצה להפריד?אר

אפשר להוביף יצירה או סדנא לחברות לפני שכולם מגיעים

אם חשוב לכם

אבל בדרכ החבאות נשארות עם המשפחה

לדרשה ברכות וריקודים

בסוף הן עושות שמח ..

שתי סיבות-עוד מעט פסח

1. היחס הוא בערך חצי/חצי. חברות עושות שמח אבל גם באלגן, וזה פחות מתאים לאופי של חלק מהמשפחה.

2. הילדה ממש ממש לא רוצה לומר דרשה בפני החברות. ומתפדחת ממש גם שישמעו את הברכות של הסבתות ושלנו ההורים. מבחינתה, היא מעדיפה שלא תהיה בת מצווה ולא לדבר בפניהן.

האמת שאני ממש מבינה את הבת שלךעל הנס

אני גם הייתי מעדיפה שלא יהיה ארוע מאשר לדרוש לפני החברות שלי.

אצל אחת הבנות שלי עשיתי בוקר על על חשבון בית הספר בשיתוף עם המורה,ארוחת בוקר יצירה פעילות שהמורה הכינה,ריקודים בסוף,הבנות יצאו מרוצות עד השמיים,

ולמשפחה עשינו משהו כמו ערב סופגניות בחנוכה.

לא מאד רשמי,יצא ממש מוצלח,


רעיון נוסף,לעשות שני ארועים באותו יום צהריים חברות ואז בערב משפחה זה יכול להתיש מאד לכן ממש חשוב לתכנן הכל בצורה נכונה.


לא חייבים לדרוש בכלל....יעל מהדרום

לק"י


אם זה השיקול המרכזי.

אם יש עוד סיבות, אז אולי באמת עדיף להפריד.


עוד אין לי ניסיון בנושא, אז אין לי כ"כ איך לעזור.

ומזל טוב!!

מוסיפה עוד אפשרות לחלוקת האירועים:מתואמת

כשאני חגגתי בת מצווה - לחברות עשיתי טיול/סיור עם עוד חברה. ריקודים לא היו, אבל זה התאים לי מאוד... וגם דרשה לא הייתה.

למשפחה עשינו אירוע בחצר, ואמרתי דרשה - אבל דרשה בחרוזים בליווי מצגת תמונות, אז זה היה קליל יותר. (אולי זה משהו שיתאים לבת שלך גם מול החברות?)

עונה לשלושתכן יחדעוד מעט פסח

לנו חשוב המעמד של הדרשה, דווקא בגלל שזו ילדה עם פחד במה, ואנחנו מאמינים שיעשה לה טוב להתמודד עם הפחד וכן לדבר, בסביבה מאוד תומכת ומחזקת.

מצד שני, אני לא רוצה לדחוק אותה מדי, וגם פחות בטוחה שהחברות יפרגנו, ולכן יהיה טוב בעיניי שהיא כן תאמר דרשה, אבל רק למשפחה.


אהבתי ממש את הרעיון של לשלב מצגת שתקל עליה. תודה!!

בהצלחה!!יעל מהדרום
רק הערה קטנה לגבי הדרשהעל הנס

אני עם פחד קהל וההורים שלי דרשו ממני לדרוש לא רק שזה לא עזר גם הבת מצוה שלי זכורה כדבר שלילי בעבורי,רק בגלל הדרשה הזו,

בסוף אתם ההורים ומחליטים.

אבל את הבת שלי ממש זרמתי איתה

תודה ששיתפתעוד מעט פסח
אקח לתשומת ליבי שתהיה לה חוויה טובה.
היא מבינה את הרעיון הזה?מתואמת

של הצורך להתמודד בדווקא עם הפחד?

כי אם זה לא בא ממנה - לא נראה לי שזה יעזור, אלא רק יגביר לה את הפחד...

בכל אופן, מעניין שדווקא המשפחה המורחבת היא סביבה תומכת ולא החברות זה אומר שיש לכם אווירה טובה במשפחה!

בגדול, היא מבינהעוד מעט פסח

היא עדיין מאוד מפחדת, אבל יודעת שמול המשפחה זה יעבור בטוב ולכן מוכנה להתאמץ לעשות את זה.

מול חברות לא מוכנה ויהי מה.

וכן, ב''ה זכינו במשפחות מפרגנות שירימו לה לא משנה מה יהיה (והיא יודעת את זה).

אז נשמע שזה באמת יעשה לה טובמתואמתאחרונה
רק שימו לב גם בזמן אמת שהיא מצליחה לזרום עם זה באמת ולא נסגרת ברגע האחרון...
אוכל למתבגריםרק טוב!

מחפשת רעיונות לאוכל שנוער אוהבים. לילדים שמחפשים כל הזמן מה לאכול... לאו דווקא שיא הבריאות... (מושקע או מהיר הכנה)

דברים מסוג:

פיצה

פלאפל

שניצל פירה/ציפס

קוסקוס עם מרק

פריקסה


תנו עוד רעיונות

בעיקר לארוחות ערב. אבל גם לדברים שאפשר לקחת לארוחת צהריים ללימודים (עדיף בלי מיקרוגל)

חזה עוף צלוי, קבב, המבורגרשופטים

בוריקיטס ביתיים

בורקס פיצה

פסטה/תפוחי אדמה מוקרמים

כמה רעיונות:שדמות בחולות

אורז

פתיתים

פסטה בולונז

פסטה עגבניות

פרגיות

שיפודי חזה עו

כנפיים קריספיות

סלמון בתנור

קציצות טונה מטוגנות

מלאווח עם ביצה ורסק

טורטיות ממולאות השר/ גבינות/ חביתה

חביתות עם תוספות

בוריקה

 

אצלי אוהביםכל היופי

מה שמשביע.

שזה אומר הרבה בשרי מבושל ולא ארוחות ערב קלות.

(ומתאים גם לצהריים כמובן)

עם עדיפות ללא עצמות...

שניצלים, פרגיות, קציצות עם או בלי רוטב, בקר בבישול ארוך (אם נשאר משבת), בורקס בשר, פאי רועים וכד'.

מניחה שיהיו מתבגרים שיזרמו גם על כרעיים ואז מאוד קל להכין בתנור עם אורז או תפו"א.

וכמובן פחמימות וירקות כמו פתיתים, פסטה, אורז עם ירקות, תפוחי אדמה ברוטב, אנטיפסטי, סלט כרוב, ירקות חתוכים.


אם לא מתחשק לי או שאין בבית בשרי, אני מכינה קציצות טונה כשבא לי להשקיע, או תבשיל מהיר ומשביע של טונה, חצילים, פלפלים, עגבניות או כל ירק אחר שיש בבית ומתאים. מתייחסת לטונה כמו כל דג מבחינת תבלינים וכו' (תחשבי למשל על חריימה או דג מרוקאי עם טונה)

גם שקשוקה הולך טוב, עם אורז, פתיתים או קוסקוס.


הדגש הוא על כמויות ולא על אוכל הכי מושקע.

נגיד מלוואח פחות יהיה, כי יותר קשה לשחק עם הכמויות וזה הכנה אחד אחד (אני משווה להכנה של סיר אורז נגיד)

שלא לדבר על עניין הבריאות.

ועוד משהוכל היופיאחרונה
מי שפחות מתחבר לבשרי ובעיקר בנות, יזרמו יותר על חלבי כמו פשטידות, לזניה, פנקייקים, פסטה ברוטב שמנת וכו'
איך את נוהגת בנוגע לצורך של המתבגרותמתחדשת111

לקנות "שטויות"?

אסביר. ביתי לומדת באולפנא אקסטרנית. היא כמעט מידי יום שואלת אם תוכל לקנות ממתק/ מעדן/ גלידה וכו.. כמובן כל זה בנוסף לאוכל שהיא מביאה מהבית

לרוב אני מסכימה. אבל מרגיש לי שזה מוגזם.. וגם מאוד לא בריא

מנגד כמתבגרת יש צורך גם בזה, ורעב- כמעט תמידי וזה מה שזמין להן (מהשמיני וכו..)

מצד שני לפעמים זה איזשהי הסחפות חברתית. אבל גם לזה לא בטוח שנכון לסרב כדי שלא תרגיש "אווט"

איך אתן נוהגות?


אין לי בנות בגיל הזהלפניו ברננה!

וגם לא בנים..

הגדול שלי בן 8

אבל בפשטות הייתי נותנת לה תקציב חודשי (מה שנקרא דמי כיס..) לשטויות כאלה שתתנהל איתו בעצמה. זה יכול להיות חינוך טוב לכלכלה. ולדבר איתה על תזונה נכונה. שלא תוציא את כל הסכום על שטויות של אוכל אלא שתקנה לעצמה פה ושם גם תכשיט מטופטן או דברים אחרים שהיא *רוצה*.


באופן כללי בעיני הורים אחראים לתת לילד את כל מה שהוא *צריך* ויכולים לפרגן גם במה שהוא *רוצה* אבל פה יש להם גם אפשרות להתחיל לחנך אותו להתנהלות כלכלית נכונה.

השאלה היאמתחדשת111
האם להתנות את דמי הכיס במשהו? כי אם לא יוצא שזה בעצם הכסף שלנו כהורים. ובאופן הזה לא בטוח שיהיה חשוב לה לשמור ולהתנהל איתו נכון..
אנחנו נותנים לשני הגדולים (ביסודי) דמי כיס שבועייםיעל מהדרום

לק"י


אני כן אומרת להם (וגם לקטנים, שיש להם כסף מדמי פורים וכדומה), שגם אם זה הכסף שלהם, לא כדאי לקנות הרבה ממתקים.


אצלינו הם קטנים יותר, אז זה שונה. אבל בעיקרון פעם בשבוע אני הולכת איתם לקנות ממתק. ובעלי גם לפעמים לוקח פעם בשבוע.

בגיל גדול יותר הייתי משחררת כנראה. אבל כן מדברת על זה שלא כדאי וזה לא בריא לאכול יותר מידי שטויות (יש לנו בבית חטיפים ושוקולדים, ואני אומרת להם את זה. שלא יגזימו).

אישית חושבת שלא צריךלפניו ברננה!

כי היא יודעת שיש לה תקציב מוגבל.

והתקציב הוא כי זיהית אצלה *צורך* בכסף ל*רצונות*.

אז את נותנת לה מענה על הצורך. כמובן שאת גם יכולה לעודד אותה לעשות בייביסיטר כדי שיהיה לה יותר כסף לרצונות שלה.

אבל בסופו ש דבר האינטרס פה הוא לתת לה להוציא בתבונה. ואת ז היא תלמד ע"י ניהול התקציב הקטן שתתנו לה. ובחודששיגמר לה הכסף אחרי שבועיים היא תבין שפשוט אין עוד..

 

כמובן בשיח נכון שמלווה את התהליך 

מקסיםמתחדשת111
בעיני לאפלספנית

בעזהי"ת

 

זה לא כסף שהוא צ'ופר מבחינתי אלא צורך, וצורך אני נותנת לילדים שלי- כמו שאני נותנת להן אוכל, בית ובגדים ללא תמורה. וכמו שאני לא אגיד לבת שלי 'היום לא סידרת את החדר אז אין ארוחת ערב', אני לא אגיד לה 'לא עזרת אז לא תקבלי דמי כיס'. 

 

כן להגדיר מה הסכום שהוא צורך ולא אקסטרה.. אני כן חושבת שהיכולת לקנות מידי פעם פינוקים פה ושם בשליטה של המתבגרת זה צורך.

אניoo

מעודדת תזונה נכונה גם כשקונים משהו טעים (נניח להעדיף יוגורט מפנק)


כשהילדים היו ביסודי נתתי כסף מדי פעם כשהיו מבקשים

ילד אחד היה מבקש הרבה

לפעמים הייתי מפנה אותו לקחת חטיף מהארון ולא לקנות


כשהם יצאו לישיבות נתתי להם לנהל לבד את התקציב

כשהם הבינו את המשמעות של ניהול כלכלי ע"י כרטיס אשראי/ מזומן

הם גם למדו פחות לבזבז

הכסף היה שלהם?מתחדשת111

כתלות בעבודה/ משו אחר?

לא שלהםoo
אבל דברנו על תקציב הגיוני לשבוע/ חודש והם עמדו בתקציב
אני נותנת...חרות

לא יודעת אם זה טוב או לא...

כן מנסה להגיד לה לקנות אוכל, ולא כל יום ממתק... אלא מידי פעם.

אבל לא יודעת כמה מתוך זה עובד.

לא יודעת אם אני נוהגת נכון, ככה מרגיש לי...

אני נותנת סכום מוגדר פעם בפרק זמן קבועמתיכון ועד מעון

והם יודעים בדיוק מתי וכמה יקבלו, זה לא מותנה בשום דבר ובכסף הזה אני לא מתערבת במה הם קונים.

מעבר לזה משתדלת שבבית יהיה שפע של אוכל וגם של שטויות אבל דברים ביתיים כמו עוגות עוגיות ממתקים ביתיים שלפחות יהיה אפשר לנשנש דברים פחות גרועים 

אהבתי את הרעיוןמתחדשת111
היא קונה מהכסף שלהרוני 1234
היא עושה הרבה בייביסיטר אז יש לה כסף ויש לה חשבון פייבוקס יאנג שדרכו היא קונה.
ולפני שהיה לה כסף משלה, נתת לה?מתחדשת111
לא כל כך…רוני 1234
רק לעתים רחוקות.


היא עושה בייביסיטר מגיל מאד צעיר וגם יש לה כסף ממתנות וחגים.

לפעמים קונה אם זה לא מוגזם, אבל יש דמי כיסאור123456
של 100 שקל לשטויות כאלה ואז היא חושבת פעמיים אם היא באמת רוצה 
וואו זה המון..מתחדשת111
לחודש? זה יפה, אבל לא ככ המוןפלספנית

בעזהי"ת

 

מספיק שהן יוצאות פעם בחודש לאוכל שהוא יותר מפיצה וזה כבר רוב התקציב. 

 

הבת שלי עוד לא לגמרי בגיל (הגדולה בכיתה ו'), נתנו להן עשרה שקלים לחודש מתחילת כיתה א' אבל מודה שאנחנו לא ממש עומדים בזה כי לא זוכרים וגם להן אין ממש צורך בזה אז דיי הפסקנו, כשהן מבקשות הן מקבלות וזה עוד סכומים מזעריים אז זה סבבה לנו (נניח שני שקלים לקנות ממתק במכולת אחת לחודש, נו שויין). 

עכשיו למשל יש חודש ארגון ויש קיוסק בסניף, נתנו לכל אחת מהגדולות (ד' וו') 20 שקלים לכל החודש בתחילת החודש ולבחירתן מה לעשות עם זה ואיך לחלק. 

 

אני כן רואה שחברות של הגדולה מתחילות לרצות וכשהיא תגיע, בטח נתחיל מ50 בכיתה ז' אבל יש לה חברות שמקבלות הרבה יותר.. 

וואי, מוזר לי השרשורעוד מעט פסח

אצלי אני לא מביאה להן שקל לשטויות.

הבנות שלי עובדות, מרוויחות יפה, ומוזמנות להשתמש בכסף כראות עיניהן. אחת באמת קונה איתו מדי פעם גומי וכאלה- אבל זה נדיר למדי.

ויש בבית יש אוכל בשפע, וגם פינוקים שאפשר לקחת לאולפנא (ונקנו בזול בסופר/ב'משנת', ולא במחירים של השמיני...). אז למה שאביא להן כסף נוסף?


כשהגדול שלי למד בישיבה ולא היה מסוגל לאכול את האוכל של חדר האוכל, כן הייתי מציידת אותו בסכום קבוע מראש כל יום, שהיה אמור להספיק לאוכל- והוא יכל לבחור מה לאכול ואיך להשתמש בכסף- כי הישיבה היתה צמודה למרכז מסחרי.

אבל שוב, זה היה כסף לארוחת צהריים. לא ל'שטויות'. 

הבת שלי עוד לא בגיל שיכולה לעבודמתחדשת111

ובאולפנה יש את השמיני- שמוכרות כל מיני מתוקים. וגם חנות קרובה ולפעמים היא רוצה להתפנק. לא רואה בזה בעיה כשזה במידה. כילדה אני זוכרת שלא היה לי כסף מהבית וההורים סמכו על מה שאקבל באולפנא, והייתי ממש מרגישה קושי לראות חברות נהנות לקנות דברים בין הארוחות גם אם זה נחשב שטויות ולי לא היתה היכולות.

ובכלל כמתבגרת זכורה לי תחושת הרעב הגדולה..


כנראה אנחנו חיות בחברה שונה מאודעוד מעט פסח
לבת ה-11 שלי כבר יש חסכון של מאות שקלים מעבודה כבייביסיטרית.
מעולהמתחדשת111

אני לא מסכימה לה להכנס לבתים בגיל הזה..

גרים בעיר.

מבינה שאתם בישוב ולכן השוני

לפעמיםתהילה 3>

דווקא בתיכון, כשהלימודים עמוסים יותר, ובטח אם יש פנימיה הדרכה וכו יש פחות זמן לעבוד מבכיתה ו'.

לפחות אצלנו זה ככה

זה גילתהילה 3>

שכבר אפשר לעבוד בו, ומצד שני באמת ההוצאות גדולות.

בעיני 2 כיוונים:

1. מדי פעם לפנק באיזה שטר באהבה אבל לא כל יום..

2. לתת דמי כיס שמבחינתכם כוללים גם אופציה לקניות האלה, וככה היא תחשב בעצמה מה איך וכמה.

אישית כן מתחברת לאופציה א' שמאפשרת ככה לפנק בכיף כשמתאים, מצד שני יש צדדים לכאן ולכאן..

מוסיפהתהילה 3>
נזכרת שיש מצבים שבהם זה ממש האוכל בהגדרה ולכן נותנת סכום קבוע כל בקר לקנות אוכל לא מדי תעשייתי ודי מוגדר פלוס פינוק. אבל זה מצב קצה יחסית, וגם גיל צעיר יותר. 
כתבת מאוד יפהמתחדשת111
תודה יקרה❤️תהילה 3>אחרונה
מחפשת שדכן או שדכנית טוביםמתחדשת111

עבור אחותי.

לא דתיה

אבל מחוברת ועושה דברים חלקית.

אשמח להצעות

טיפול ב"טיק" לילדהפלפלונת

לבת שלי בגיל 6 יש "טיק" ואני מנסה להוציא אותה מזה.

הטיק זה שנוגעת באף וזה לא נעים וכבר איזה שנתיים לא עבר.


חשבתי אולי לק או מדבקת לק יעזרו, אבל זה קצת יקר ולא ידעתי אם לא מזיק לציפורניים (לא מבינה בזה בכלל) ואם יועיל בכלל. או איזה משחק לאצבע. אשמח לעיצות.


עד כמה שאני מבינה, הערות לא עוזרותיעל מהדרום
לק"י


אולי הפוך....

אכן ראיתי שזה לא מועיל. מה כן יכול לעזור?פלפלונת
נראה לי שנוירולוג הוא הכתובתיעל מהדרום
אני לא ממש מבינה בזההשם שלי

נראה לי מה שאפשר לעשות,

זה לנסות להחליף את הטריק, למשהו אחר שפחות מפריע.

לא יודעת איך עושים את זה.

אפשר לפנות לנוירולוג.

ננסה נוירולוג בע"ה. אם יש עוד עיצות, אשמח.פלפלונת
את יכולה לפרט מה הטיק? כי לא בדיוק הבנתיקופצת רגע

איך מדבקות על הציפורניים יעזרו לנגיעות באף?


נראה לי שיש הבדל בין הרגלים לא טובים (כמו חיטוט באף, כסיסת ציפורניים, גרוד גלדים וכדו') ובין טיקים ממש שהם הרבה פעמים נראים כתנועות לא נשלטות כל כך כמו מצמוצים בעיניים, העוויות מוזרות בפרצוף, תנועות חוזרות.


למה את מתכוונת?

כי אני חושבת שהטיפול שונה.

בהרגלים לא טובים ( כמו חיטוט באף), אפשר להסביר לילד את החסרונות של ההרגל( עושה פצעים בתוך האף ואז עוד יומיים מגרד, לא נעים להסתכל על זה וכו') ולהציע התנהגות חלופית או מקובלת חברתית( ללכת לכיור לקנח ולשטוף, להעסיק את האצבעות במשהו אחר כששמים לב).

אבל לגבי טיקים זה לא יעבוד, יש לי ילד שהיו לו תקופות של טיקים מתחלפים, לדעתי אצלו קשור לחרדה, אחר כך גם אובחן על הרצף אולי קשור. כאן שיחה ישירה לא תעזור והכי טוב להתעלם, ולנסות  להפחית חרדה ולעזור להרגע באופן כללי בלי קשר ישיר לטיק. ואולי באמת ללכת לנוירולוג להתייעץ...

אצלי הבן הנ"ל הצליח להפסיק או להפחית מאוד הרגלים לא טובים כשהבין את החסרונות שלהם והייתה לו מוטיבציה עצמית להפסיק. אבל טיקים לרוב עוברים מעצמם אצלנו אחרי תקופה... 

תודה על ההסבר והפירוט. אז אצלה זה הרגל.פלפלונת
הזמנתי כמה משחקים לידיים, מקווה שיעזור.
קודם כל - להתעלםחוזרתאחרונה

ככל שמתייחסים לזה יותר - זה יחמיר

אח''כ - בירור נוירולוגי

אם לא עוזר - פסיכולוגי / פסיכיאטרי

אולי יעניין אותך