השאלה הנצחית:האם לחבר את יום הזיכרון ויום העצמאות?בינייש פתוח
דעתי שכןנע"ג האגדי
זה יום הזיכרון כי הוא בשביל לזכור, הוא בשבילנו, מי שלא נרצחו או נהרגו קרוביהם, אנחנו אלה שצריכים לזכור, זה לא יום אבל, לא ממעיט בצער וביגון.
לי אישית החיבור הזה מעצים מאוד את יום הזיכרון. קצת מזכיר את ההסבר של הבעש"ט לחיבור בין תענית אסתר לפורים, שלא כמו הגוים אנחנו לא באים לחג מתוך הוללות אלא מתוך משמעות.

ואגב, בכל מה שקשור ללא יהודי, הבחירה בין להקשיב לאדם חכם שאינני מכיר לבין הרב גורן שכתב לחיוב או לפחות לא שלל את החיבור הזה. ואני חושב שתופס לומר שאם זה באמת היה אנטי יהודי כ"כ אז הייתה קמה אמירה מהרבנים או חלקם
למיטב זכרוני הרב גורן התנגדבינייש פתוח
וגם טען שלא מצאו תאריך ליום, יום העצמאות התקרב, ולא רצו שיזכר שלא היה יום זיכרון בהתחלה.
ושוב, יש ימי אבל ויש ימי שמחה. בנפרד
קראתי את הספר שלונע"ג האגדי
אבל הוא לא התנגד, אאלט הוא בדיעבד חשב על זה לחיוב.
לא כל רעיון גרוע הוא "אנטי-יהודי"אני77


^^^ultracrepidam

בדיוק כמו שלא כל רעיון מוצלח הוא יהודי, ולא כל רעיון יהודי הוא מוצלח...

בכלל ימי אבל לאומיים הם רק קשורים לחורבן בית המקדשחסדי הים
גם צום גדליה, הוא סימן לחורבן השארית שנשארו בארץ לאחר החורבן.

אני רואה את יום הזיכרון כיום לזכור, כמו ב-כ בסיון לגזירות ת"ח ות"ט, או ספירת העומר עד ל"ג בעומר לתלמידי רבי עקיבא, לכן אין לי בעיה להסמיך ליום העצמאות.
עד כמה שאני יודע זה מאד קשה למשפחות השכולותמבקש אמונה

המעבר הזה...  שמעתי את זה לא מעט פעמים

אם כך מי שמתעקש על זה הוא אנוכי שלא מתאבל וגם לא חוגג מאהבת ישראל

ממש לא!!מבולבלת מאדדדד
אני לא כ"כ ציונית.
אבל האווירה של הימים כן משפיעה עלי. מאד.
וזה קשה ממש.
משפחות שכולות אומרות שאין להן עצמאות. גם כי אי אפשר לעבור מאבל לשמחה מהר כ"כ, וגם, הילד(או לא משנה מה) שלהם, נהרג בגלל שאין עצמאות נורמלית במדינה. שהערבים שולטים בנו. והם לא מסוגלים לחגוג על עצמאות המדינה בכללי. ובטח לא כשזה רגע אחרי שעוררו את הכאב שלהן.
את אומרת מידיעה?נע"ג האגדי
לא שמעתי מעולם על הסיבה שבגלל שנהרגו להם קרובים הם מרגישים פחות עצמאות.
רק להמחשה, כשהערבים כמעט באמת שלטו בנו, במארב אחד על הר הצופים נרצחו יותר מ70 יהודים, בחברון לבדה נרצחו כמעט 70 איש באכזריות.
כן. אומרת מידיעה.מבולבלת מאדדדד
תרשי לי להאמין שזה כנראה אגף מאוד מסוייםחדשכאן
מאותן המשפחות.
אני ג"כ מעולם לא שמעתי טענה כזו.

אם כבר להיפך.
הערבים שולטים בנו?חצילוש
יש המון מה לתקן, יש המון כאב, יש המון עוולות, חוסר צדק, אזלת יד של הממשלה, מערכת הביטחון, עיוות מוסרי בבתי המשפט..

אבל לומר שהערבים שולטים בנו? את אמיתית? צריך לסגל גם יכולת להתבונן במבט היסטורי, 24,000 נופלים כאן ב75 שנים, לעומת אלפיים שנה של רציחות, אינקוויזיציות, פחד, שואה.. צריך להיות עיוור היסטורית כדי לכתוב משפט כזה. ממש. כפיות טובה כלפי שמיא על כל הטוב שאנחנו זוכים לו, על ממש ראייה עין בעין בגאולת ישראל הולכת ומתחזקת ומתקדמת.
זו גישה גלותיתחדשכאן
כל עוד לא מושלם, מבחינתם כלום.
ולפני שתטעני אחרתחצילוש
דוד של אמא שלי נרצח באכזריות ע"י מחבלים ערבים שקשרו אותו בתוך הרכב שלו בבקעה ושרפו אותו חי. אז תחסכי ממני את הטענה שאני לא מכירה משפחות שכולות.
אני פורשת מהדיון הזה.מבולבלת מאדדדד
שאלתם לדעת האנשים, אמרתי את דעתי.
ואני לא סתם אומרת.
אני מדברת מידיעה קרובה.

וזהו. תמשיכו להתווכח בלעדיי בנושא הזה.
תהנו
אולי לדעת אנשים בודדיםחצילוש
שבלאו הכי הם בגישה גלותית ואנטי ציונית עוד מלפני שפקד את משפחתם אסון כזה או אחר. עם הנצח ב"ה ברובו מסתכל על המציאות במימד של נצח ומגמה, ולא בחד מימדיות של "או הכל, או כלום".. זה בדיוק "נתנה ראש ונשובה מצרימה". מאחלת לך לראות את המציאות בצורה יותר חיובית ויותר מכירת טובה. יש מספיק אנשים שמדברים אחרת, ושילמו מחיר דמים כבד. האצילות של מרים פרץ, ליאו די, בת שבע הופרט, הרב אורי שרקי וכו' דוגמאות למי שחו שכול תעיד.
ברור שהערבים שלוטים בנו באופן מוחלטבינייש פתוח
הרי חיסלנו ג'מאל מנסור, אבו עלי מוספא, סאלח שחאדה, איברהים מקטדמה, איסמעיל אבו שנאב, אחמד יאסין, רנטיסי, אחמד ג'עברי אל מבחוח והיד עוד ארוכה של מפקדי חמאס שנהרגו במו ידינו.
אם ערבי מקלקיליה או שכם יחפש עבודה בגוש דן בלי אישור, הוא יעצר ויכנס לכלא.
מחילה, אני מכיר הרבה משפחות שכולות אחרותהסטורי
ששמחות מאוד על מדינת ישראל ושמחות מאוד ביום העצמאות, דווקא מתוך הזכרון וההכרה הלאומית בחשיבות הזכרון של הנופלים.
יש לזה פשרה אפשריתבינייש פתוח
להפריד 24 או 48 שעות בין הימים.
קשה להאמין שיש משפחות ואנשים שקנאים להצמדה המוחלטת בין הימים, למעבר מאבל לשמחה בלחיצת כפתור.
מה גם שזה גורם להזזה רבה של חגיגת יום העצמאות שבפועל בימינו לא נחגג בדרך כלל בה' באייר.
לפעמים אפילו יש יום אבל בה' באייר. אין אירוני מזה.
לא אבל, נקודההסטורי
הפתרון לקושי הוא להפסיק להתייחס ליום כיום אבל. כמובן, מתייחסים ברצינות ובכבוד. לכן זה בהחלט לא יום של חגיגות. אבל יום שבו מעלים על נס את גבורתם ומסירות נפשם - בהחלט מתאים במיוחד בערב יום העצמאות.
לא הבנתי את האמירההפי
הערבים שולטים בנו .. תוכלי להסביר?

תראי חלק מעריכים את זה שמצמידים זה רק מדגיש שבזכותם יש לנו מדינה
זה מזכיר לי את מלחמת העצמאות מלחמת השחרור תש"ח תקראי לזה איך שבא לך בערך 6000 הרוגים
בזכותם יש לנו מדינה ..
אי אפשר לנתק את זה

מה יקרה אם זה יהיה יום נפרד לגמרי? ימחקו את זה מהצבא ומהאזרחים ההרוגים כל אחד שיחשוב שזה בזכותו הכאב והשמחה באים ביחד
כמה נקודות חשובותהסטורי
1. יום הזיכרון לא נקבע לערב יום העצמאות, אלא ליום בו היו הכי הרבה הרוגים במלחמת השחרור - ד' אייר, הטבח בכפר עציון. (כך שמעתי מגרשון בר כוכבא).

2. בכל זאת - יום הזכרון, בשונה מהמתואר במאמר, אינו קשור לטומאת מת. לכל הרוג יש את יום נפילתו הפרטי, שבו נוהגים יארצאייט.

3. היום הכללי לא אמור להיות יום אבל, אלא יום של הערכה לגבורתם ומוכנות ללכת בדרכם. כן, אם היו דורות שבהם ה'בכל נפשך' התבטא במוכנות לעלות על מוקד ולא להתנצר, בדור שלנו ה'בכל נפשך' זה להיות מוכן להיות בהר הרצל.

4. לצערינו, התקשורת בעשרות השנים האחרונות, כחלק מהמגמה של החלשת עם ישראל והמוכנות שלו להלחם על ארצו - הפכה את היום הזה ליום נהי בכי וקינות. זה לא היה ככה עד ימי אוסלו וזה לא צריך להיות ככה גם היום.

5. כל דיבור בשם 'המשפחות השכולות' הוא לא נכון פעמיים. לא נכון קודם כל כי יש משפחות שכולות שונות. בדיוק כמו שיש משפחות שרצו נציגי ממשלה ויש משפחות שלא רצו נציגי ממשלה - כך יש משפחות שהחיבור הזה מאוד קשה להן ויש משפחות אחרות (מכיר אישית כמה וכמה) שרואות בחיבור הזה את הדבר הכי נכון ושהכי מבטא את ההשתתפות של כלל ישראל והכרה בערך שלשמו קרוביהם מסרו נפשם.

6. נקודה שעוד יותר מורכב להגיד ולשמוע אותה בתקופה הכל כך פרטית הזאת, אז לפני שזורקים עלי עגבניות - לנשום עמוק.
גם אם נניח שהיתה באמת 'עמדת כל המשפחות השכולות' ללא יוצאת מן הכלל, לא בטוח שהיא היתה צריכה לקבוע. בדיוק כמו בשאלת נוכחות נציגי הממשלה באזכרות הכלליות (שוב, לא מדובר כאן על היארצייט האישי) - השאלה היותר חשובה מעמדת המשפחות (שבפועל, אינה אחידה), היא מה נכון - הנכון הוא שנציגי המדינה ינכחו בטקסים. באותה מידה המקובל במדינת ישראל, שאי אפשר להפריד בין המדינה, לבין הנופלים על קיומה.

מועדים לשמחה, שנזכה להשלמת הגאולה.
ברור שיום הזיכרון הוא יום אבלבינייש פתוח
אומרים קדיש על הנהרגים בבתי קברות. כך היה לאורך כל הדרך
לא קשור בכללהסטורי
לגבי 5מבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך ה' באייר תשפ"ג 14:03

לדעתי מספיק שיש כמה שסובלים ולא מסוגלים לשמוח זו סיבה מספיק טובה להפריד ביניהם ולתת לכולם לשמוח.

לא צריך שכל המשפחות יסבלו מזה, וגם לא הרוב...

מי שרואה בזה חיבור יוכל לראות את אותו חיבור גם אחרי כמה ימים, אף אחד לא ישכח פתאום את המציאות שהיו מלחמות ומסירות נפש.  (וגם אם לא יראה, מה בכך?)

אבל מי שקשה לו המעבר ימשיך לסבול. 

הרי התחשבות בשני ואהבת ישראל קודם להרגשות.

 

אגב, חידשת לי בסעיף 4.  מה היה לפני?

בשביל זה כתבתי את 6!הסטורי
חוץ מזה, אני לא ממש מסכים. זה חלק מהנפילה בפרטיות. אפשר לדון עד כמה יש ערך ציבורי בחיבור הימים, אבל בהנחה שיש ערך בחיבור הזה, איננו צריכים לדחות את הערכים הכלליים, בגלל קושי פרטי של אנשים.

וזה בהחלט מחזיר אותנו ל4. אם היום הזה הוא חלק מגיבוש הזהות הלאומית שמוכנה ללכת בדרכם - הוא חשוב דווקא בסמוך ליום העצמאות.
תכלס בכל דבר אפשר למצוא הרגשה של ערךמבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך ה' באייר תשפ"ג 16:20

אנשים מוצאים תחושות של ערכים גם במעשים שהם הפך התורה ממש

אין לנו גדלות הדעת מספיק כדי לדעת מה מוביל למה...  הרי אין ראיה שאם זה היה בזמן אחר לא היה חיבור וזה רק ניחוש בעלמא.

ועוד שההתחשבות היא עצמה תכלית החיבור ומהיכן יש לנו כוח לדחות אותה לטובת תקנה שמבוססת על ניחוש.

 

כל עוד לא מפורש בתורה או בחז"ל מה נכון בעניין

לדעתי (ואני מאמין שכך יגיד לך כל צדיק) שמים בצד את התחושות שלנו לטובת התחשבות באחר.

 

זאת דעתי בל אופן

כשאתה משנה דבר שכבר התקבלהסטורי
למה להתחשב באלו ולא באחרים שהחיבור הזה מאוד חשוב בעיניהם?
מה שעניתי בתשובה הראשונהמבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך ה' באייר תשפ"ג 21:21

האחד מצטער בפועל, והשני רק טוען שזה מתחבר לו טוב יותר. 

 

מה זה התקבל, לא קבעו אותו גדולי ישראל וזה לא מנהג ישראל, סך הכל הכנסת

לא רואה בעיה בלשנות משהו שגם ככה ספק אם צריך אותו מלכתחילה

למעלה משבעים שנה ככה עם ישראל עושההסטורי
וכן, גדולי ישראל בהחלט התייחסו לחיבור הזה. (לא לפני כרגע, אבל כמה פעמים נמצא בדברי הרב צבי יהודה, למשל במזמור י"ט).
אז מה, זה לא הופך למנהג ישראל תורה...מבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך ה' באייר תשפ"ג 22:35
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך ה' באייר תשפ"ג 22:28

לכל דבר אפשר למצוא חיבור איכשהו... שוב, זה לא חז"ל

אפילו שר' נתן מצא סודות בהלכות (שזה וודאי טוב) לפי האשכנזים זה לא אומר שיש בעיה שספרדי יעשה אחרת.  אז כל שכן כאן.. 

 

הרי לא מפסידים מלוותר ליהודי אחר שיהיה שמח.

אני לא רואה סיבה להתעקש שיהיה דווקא ככה, ורק בגלל איזה אסמכתא מפסוק שיש חיבור?! עזוב נו...

ברור שלהתחשב בצער של יהודים עדיף

לציבור כולו, יש ערך מאוד גדול בסמיכות הימים הללוהסטורי
קודם כל, התורה קובעת מה הוא ערך.מבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך ו' באייר תשפ"ג 01:47

דבר שני,יתכן שהיו מרגישים ככה גם אם היה נפרד..

בדיעבד מקשרים את ההרגשה לגבי החיבור המתסבך הזה לערך

 

חוץ מזה שעכשיו אתה מדבר בשם אחרים חצי חיוך 

אני לא מרגיש בזה שום ערך

לא יודע מה אתה רוצה מהתורההסטורי
חכמי ישראל נתנו הרבה מאוד חשיבות למה שעם ישראל נוהג, כל עוד שזה לא נגד התורה.
חכמי ישראל נתנו חשיבות למנהגים שיש להם קשר לתורהמבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך ו' באייר תשפ"ג 09:52

והיום הזה הוא לא מנהג ישראל, הוא רק הוטמע ע"י הצבא בעם בלי לשאול אותו

זה לא ע"י אנשים כשרים שבישראל, ולא על פי איזה מצווה שנמצאת בתורה..

לא לכל מנהג נותנים חשיבות, ואם זה מנהג שהולך נגד ערכי התורה אומרים לבטל אותו בדרך כלל (ועל זה נאמר "מנהג אותיות גהנם")

 

דבר שני, זה יצא במקרה צמוד ליום העצמאות

כמו שכתוב בויקיפדיה

"בריאיון לערוץ 2 שנערך בשנת 1994 אמר הרב שלמה גורן כי קביעת המועד בצמוד ליום העצמאות נעשתה במקרה. לטענתו, במשך כל השנה השנייה למדינה נדחה מועד קביעת היום שוב ושוב, וכאשר יום העצמאות התקרב, הבחין הרב כי לא נקבע ליום הזיכרון מועד, ומכיוון שלא נשארו ימים, הוצמד יום הזיכרון ליום העצמאות. לדבריו, רק מאוחר יותר ניתנה לדבר הפרשנות המקובלת, שעצמאות המדינה קשורה קשר הדוק לדם הנופלים"

טוב בכל אופן נראה לי שמיציתי את הדיון מבקש אמונה


השלמה מדברי הרב ליאור אנגלמןהסטורי
זיכרון סלקטיבי

הוא מדבר על המשפחות בייחס לפוליטיקאים, אבל זה נכון בכלל. זה יום של כלל משפחת השכול, לא של משפחה כזאת או אחרת.
עוד סיבה להפסיק את החיבור בין הימיםבינייש פתוח
לכל חג יש אסרו חג.
תמיד משהו מהחג נשאר יום למחרת. אתמול בערב היה ראיתי כמה מקומות עם הופעות וזיקוקים.
גם למחרת תשעה באב נשארים חלק ממנהגי האבל.
אבל כאשר מיד למחרת יום הזיכרון יש חג, יום הזיכרון אפילו נחתך ונגמר מוקדם בצהריים.
....תות"ח!

בתשעה באב בחצות מתחילים לנקות את הבית, כי מתחילים כבר אז לקום מהאבל, וההלכה אומרת שמחצות מותר לשבת על כסאות גבוהים. בט"ו באב יש כבר חג, וזה היום הכי שמח לישראל, מלבד יוה"כ, כך לפי המשנה ("לא היו ימים טובים לישראל כחמישה עשר באב וכיום הכיפורים").

 

אם תופסים את יום הזכרון כיום דכאון לאומי, אולי אתה צודק. אבל זה לא כך, יום הזכרון זה יום של צמיחה מתוך העבר, חיבור לעבר מתוך מטרה לצמוח ממנו וללמוד ממנו כדי שנגיע לעתיד טוב יותר, ונכיר תודה לחיילים שמתו בשבילינו. עם שאינו יודע את עברו, אין לו עתיד. כדי שנוכל להגיע לעתיד באמת טוב, ולעשות את השליחות שלנו, עלינו להתבונן בכל אלו שמסרו את נפשם עלינו, ולהבין שערך החיים גדול ואנחנו צריכים להוקיר אותו, ולהיות ראויים לחיים שניתנו לנו במתנה, שהרי יש כאלו שמסרו את נפשם, ואנחנו צריכים להפוך את המוות שלהם למשמעותי, ושלא יהיה לשווא. אם זה כך, וודאי שיום העצמאות הוא ממש מתאים. ורק אציין שיום העצמאות עצמו היה תחילה של מלחמה גדולה, כך שגם יום העצמאות עצמו מעורב קצת ביום הזכרון.

הערהבינייש פתוח
נכון שטו באב קרוב לתשעה באב, וזה מה שאני מציע. הבדל של כמה ימים, במקום מעבר מאבל לשמחה בלחיצת כפתור.
....תות"ח!אחרונה

נכון, אבל אמרתי שכבר מחצות מתחילים לקום. וחוץ מזה, בתשעה באב ספיציפית, רוב השריפה הייתה בעשירי, ולכן יש סברה שלמחרת יהיו מנהגי אבילות, אבל לא שייך להשליך את זה למועדים אחרים.

איזה מאמר מגוחךפשוט אני..

אתחיל מהסוף:

 

את ימי הזכרון היהודים – עשרה בטבת י"ז בתמוז ובעיקר תשעה באב קבעו במרחק גדול מהחגים, כדי לא לערב את העצב בשמחה.

 

ובכן, כבודו שכח שני ימי אבל שצמודים מאוד מאוד לימי שמחה - צום גדליה ותענית אסתר. האם הם ברחו מזכרונו או שהוא השמיט כל דוגמה שלא תואמת את עמדתו?

כבודו גם שכח שעשרה בטבת חל בסך הכל שבוע לאחר סיום חג החנוכה.

 

יתרה מכך - הנביאים לא "קבעו" את התאריכים של הצומות, אלא קבעו אותם בתאריכים שבהם התחיל/הסתיים המצור ונחרב הבית. להגיד כאילו הנביאים בכוונה קבעו את התאריכים רחוק מהחגים זה מגוחך.

בפעם היחידה שבה חז"ל קבעו תאריך של תענית ולא עשו זאת בהתאם לתאריך המקורי שבו המאורעות התרחשו - הם קבעו את תענית אסתר *בכוונה* בדיוק בערב פורים. זה לא היה התאריך שבו אסתר ביקשה לצום, לא התאריך שבו הצום של יהודי פרס התקיים בפועל, לא התאריך שבו המן רצה להשמיד אותנו, לא התאריך שבו הוא הפיל פור, לא התאריך שבו המלך נתן את רשותו להשמדת היהודים, למעשה בתאריך י"ג באדר לא קרה שום אירוע ראוי לציון. הצום נקבע ליום זה דווקא בגלל שהוא סמוך לחג.

 

בנוסף המאמר רצוף באמירות פסאבדו הלכתיות, למשל הקביעה שאם מת לא יכול לצוות שטר אז האמירה "במותם ציוו לנו את החיים" סותרת את ההלכה. נו באמת, כאילו מישהו אי פעם אמר שהמשפט הזה הוא הלכה שחייבים לקיים. ברור שמדובר באמירה יפה, לפיה האנשים האלה הקריבו את חייהם כדי שאנחנו נוכל להמשיך לחיות ולשמוח בארץ ישראל. אף אחד לא חשב שיש כאן ציווי במובן של צוואה שחייבים לקיים.

כמה דבריםבינייש פתוח
עבר עריכה על ידי בינייש פתוח בתאריך ו' באייר תשפ"ג 10:50
יש מקורות לכך שמשמיים נקבעו תקופות של צומות ותקופות של חגים כל במרוכז.
כולל התייחסות למקרה יוצא הדופן של צום גדליה.
תענית אסתר איננה צום של חורבן או של אבל.
כמו המרור של ליל הסדר.
אגב זה בעיה לצום בליל הסדר שהוא תאריך הצום של עם ישראל על אסתר המלכה.
לגבי שטר אחר מיתה הוא מציין שמדובר בעניין רעיוני.
ולגבי 10 בטבת, יש הבדל תהומי בין מעבר יחסית קצר של כמה ימים לבין מעבר מיידי
גם יום הזכרון לחללי מערכות ישראל, אינו יום אבל.הסטורי
לומר קדיש בבית קברות זה אבל נקודהבינייש פתוח
וזה היה ככה מתחילת הדרך.
גם אם תחזור על המשפט שלך שוב ושוב.
ממש לא, קדיש ואבלות זה שני עניינים נפרדים לגמריהסטורי
הקדיש מיועד לעילוי הנשמה ובאופן נסיבתי הוא מותאם חלקית עם דיני אבלות.

מפסיקים לומר קדיש אחרי אחד עשר חודש, למרות שהאבלות שנים-עשר. אומרים קדיש ביאר-צייט למרות שאין בו דיני אבלות. (יש שנהגו לכבוד הוריהם, אבל זה לא מן הדין). אפילו בשנה הראשונה, אם הקבורה היתה ביום הפטירה, דיני אבלות מסתיימים יום לפני היאר-צייט שבו אומרים קדיש. דואגים שיהיה מי שיגיד קדיש במשך השנה, גם על מי שאין לו בנים שחייבים באבלות.
אם הוא היה מקשה קושיה על המאמר,אני77

אז התירוצים שלך הם סבבה.

 

אבל הטענות שלו הם הרבה מעבר לקושיה, הוא שומט את הבסיס ההלכתי של המאמר. (ואני די מסכים איתו)

 

הבעיה המרכזית במאמר היא שכמו שאמר "פשוט אני..", הוא מלא באמירות פסאודו הלכתיות. גם אם אפשר להעמיד איזושהי תיאוריה אפשרית שבה הטענות האלה לא מופרכות מעיקרן (אלא רק לא רלוונטיות), המאמר הוא לא יותר מוורט יפה. חסר כל בסיס הלכתי (באותה מידה שאתה מוציא את צום גדליה מהכלל, אפשר להוציא גם את יום הזיכרון). והטענה היחידה שנשארה בו היא הסברא שזה לא הוגן כלפי משפחות החללים. שזו טענה שאני בהחלט יכול להבין, אבל זו כבר שאלה של שיקול דעת.

 

הבעיה היא שמישהו כותב מאמר שמתדמה למאמר תורני שטוען להיות דרך היהדות הנאמנה, בזמן שאין לו ביד יותר מסברא יפה שאותה הוא מקשט בדברי דרשנות.

הרב גורן מדבר על קביעת היום:חסדי הים
האתר חוסם את הסרטון
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.אחרונה

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פאחרונה

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוטאחרונה

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

אולי יעניין אותך