תנו דוגמאות לשאלות פילוסופיות שמעסיקות אתכםתיון

מחפשת נושא למאמר בנושא- שמרנות, פוסטמודרניזם, מרקסיזם, שמאל וימין ופמיניזם והיחס של היהדות הדתית/ החרדית לכל אלו.

אפשר גם תחום דומה

יש כמה שאלות פילוסופיות מעניינות וקשות לפיצוח:פ.א.

מדוע יש סביבנו אנשים שרעים מטבעם, לא מתחשבים בזולת, מפריעים, מרעישים, מתנהגים בגסות? (או בקיצור: הישראלי המכוער).  

 

מדוע הכסף והתגמול הכספי מניע אותנו? 

וואו איזו פילוסופיה עמוקה וביקורת נוקבת על החברהחושבת בקופסא

אנשים חצופים קיימים בכל עם/ לאום/ מגזר/ נטייה/ מין/ קבוצת גיל/ וכל דרך אחרת שבה אפשר לקטלג בני אדם.

התלונה הנדושה על ה"ישראלי המכוער" לא תקפה רק לישראל לכל בני האדם- לא כולם נחמדים.

אנשים שבעצמם לא כאלו נחמדים חוזרים על התלונה הזאת כי זה גורם להם להרגיש עליונות אותם פשוטי עם נוראיים בלי באמת להוסיף משהו טוב לעולם "לפחות אני יותר טוב מהאלו" ועוד להרגיש עמוק ומוסרי תוך כדי. 100% התנשאות מוסרית חסרת משמעות.

וואו, אני לא כ"כ מסכימה עם המסקנות שלכם..מקופלת
וגם עם אלה שכתבו דומה למטה..

אנשים רעים יש בכל מקום זה נכון.
אבל אני מאמינה (בטוחה יותר מדויק), שאנשים מטבעם הם לא רעים.
הרוע מתגלה מהם בגלל *שרע להם*, זה לא פשוט לספוג את זה מאותם אנשים. לפעמים זה מוציא ממך את הרע של עצמך.
זה ניסיון קשה. מניסיון.

אבל אנשים שעברו קשיים בחיים, ואתגרים לא פשוטים. ובכללם; טראומות, אובדנים, דיכאון וכד' - זה אנשים שמטבע הדברים קשה להם יותר.
להגיד שהם רעים? זה לא נכון. הם פשוט צריכים טיפול.

המצב של בריאות הנפש פה בארץ טעון שיפור רציני. כבר החל מגיל הרך.
אין מענה ממשלתי בעניין.
בגיל הרך זה מאוד מאוד בולט, ילדים מחכים חודשים אם לא שנים לטיפול מסובסד. ואם להורים אין כסף ויכולת לטפל בו, הוא פשוט סופג משקעים לשנים קדימה.
המבוגרים שזקוקים לטיפול, גם לא מקבלים כ"כ בקלות.

התוצאה היא אנשים ממורמרים שלא מצליחים לקבל טיפול נאות, ומוציאים את התסכול שלהם "בתחפושת" רוע כלפי אחרים.

אבל ממש אי אפשר להסיק מזה שכל מי שמתלונן ורע כלפי אחרים, הוא מטבעו אדם רע.

הגישה של "אין ילד רע יש ילד שרע לו"חושבת בקופסא
היא מאוד מודרנית ופתוחה, וגם שגוייה מהיסוד.
במובן הכי בסיסי לאדם יש בחירה חופשית בין טוב לרע. יכולות להיות אלף סיבות והסברים למה האדם בוחר ברע, ואולי אלו יכולות להיות סיבות מקילות, אבל אלו אף לא תירוצים שמוחקים את האשמה.
אם אין לבן אדם אשמה ואחריות על המעשים שלו (לטוב ולרע) אין משמעות בכלל להתנהגות שלו.
אי אפשר לחזור בתשובה אם אתה לא יכול לקבל את העובדה שאתה אשם במעשה הזה, ושיש באחריותך את הכוח לתקן אותו.
אדם שלא אחראי על המעשים הרעים שלו לא יכול להיות אחראי גם על המעשים הטובים שלו, הוא הופך להיות לסכנה לעצמו ולאחרים ואכן ראוי שהממשלה תסגור אותו באיזה מוסד.

הגישה הזאת גם לא תואמת את המציאות הפשוטה. הקבוצה הכי אלימה בחברה אלו ילדים בני שנתיים. תינוק שנולד לא נולד מלא בטוב או ברע, אלא בחוסר מודעות לכל דבר חוץ מהצרכים שלו. הדבר היחיד שתינוק יודע זה לדרוש דברים, אין לו שם קונצפט של משהו אחר. ככל שהילד מתפתח ונהיה מודע לסביבה שלו, החברה (בתור מושג כללי) היא זאת שמכניסה לו הטוב. מלמדים אותו שיש אנשים אחרים בעולם שצריך להתחשב ברצונות שלהם וראוי לוותר על הרצונות שלך בשבילם כי זה מה שנכון לעשות. השיא שבו ילדים צריכים את השיעור הזה הוא גיל שנתיים, כשהיכולות הפיזיות שלהם לתפקד בחברה מתפתפתחות, זה הזמן להכניס את המוסר, הוא לא נמצא שם בפני עצמו.

אדם שלא חונך נכון מתחיל בחוסר הבנה שיש דבר כזה רצונות של אחרים, וככל שהוא גדל והחינוך לא ממלא את התפקיד שלו, הוא עלול לקלוט שיש דברים אחרים בעולם שהם לא ה'בא לי' שלו, אבל כבר לא אכפת לו, ואז זאת בעצם בחירה ברוע בצורה מכוונת. גבר בן 30 עם המודעות המוסרית של ילד בן שנתיים הוא רשע נורא ואיום, וזאת אשמתו. הורים בעייתים יכולים להסביר נקודת פתיחה מזעזעת, אבל לעולם לא להצדיק אותה. על אחריותו להיות אדון לגורלו.

גם האדם עם החינוך הכי נורא והטראומות הכי קשות אחראי על המעשים שלו, אם הוא לא אחראי למעשיו אז צריך למנות לו אפטרופוס ולסגור אותו במוסד.
אנשים יכולים בכוח הבחירה שלהם לתקן ולהתגבר על הטבע שלהם. כמובן שאפשר וראוי לעזור להם, (למי שבאמת מוכן להתשתנות) אבל מתוך תודעה שיש להם את הכוח וההשפעה על החיים שלהם.

גם מפריע לי שאת חושבת שהבריאות הנפשית של אנשים היא באחריות הממשלה. הממשלה היא לא אמא ולא אבא של אף אחד, והאחריות על החיים של אנשים נופלת עליהם בלבד. ברור שכדאי וראוי לעזור לאנשים במצוקה, וראוי שכספי מיסים ילכו גם כן לעזרה לחלשים, אבל לא מתוך וויתור שלהם על עצם השליטה בחיים שלהם.
צריך לצאת מתודעת הקורבן הזאת, ברור שלסיפור חיים קשה יש השפעה על החיים ויכול ליצור נזק גדול, אבל זה לא תירוץ למעשים רעים וחוסר לקיחת אחריות עליהם.
אני לא מסכימה איתךמקופלת
אני לגמרי חושבת שהתרבות המודרנית שהובילה להכלה רגשית של ילדים בפרט, היא מבורכת.
פעם לא היתה מודעות לדברים האלה.
המודעות הזאת היא חשובה כדי לאפשר להם לגדול מתוך הבנה שיש בהם את הכוחות להתמודד.

כאשר מתעלמים מהרגשות שלהם בגילאים צעירים, יהיה מאוד קשה לתקן אותם בגילאים מאוחרים.

אני לגמרי מסכימה על אפשרות הבחירה, ועל האחריות שיש לכל בן אדם על החיים שלו, אבל אנשים שחוו טראומות קשות - יוכלו להתמודד איתם אם יש להם את הכלים. ואם הם לא קיבלו אותם בילדות, לא בטוח שבבגרותם הם ידעו להתמודד.
זה מאוד שיפוטי להגיד "לא משנה מה עברת, הבחירה והאחריות היא בידיים שלך"
החלק השני של המשפט, הוא נכון. אבל זה כן משנה מה עברת. ולמרות זאת, יש לך את הכוחות להתמודד. רק צריך לתת לך כלים.

לא אמרתי שהמדינה מחויבת לטפל, אבל כן - מי שאין לו יכולת לטפל בעצמו, צריך לקבל סיוע מהמדינה. זה צריך להיות חלק מסל הבריאות שאנחנו משלמים במס בריאות.
כמו שיש שירותי בריאות ציבוריים שהמדינה משלמת, של בריאות הגוף, צריך להיות גם לבריאות הנפש.
זה מציל חיים.
אני בטוחה ב100% שאם היו פותרים הרבה בעיות נפשיות בזמן, היו נחסכות הרבה בעיות גופניות שצריך בשבילם כ"כ הרבה בדיקות, רופאים, טיפולים שעלולים הרבה יותר כסף מכמה טיפולים לנפש.

ואפרופו בריאות הנפש, בעבר כל מי שהיה צריך טיפול רגשי / פסיכולוגי, היה מקבל טייטל של סוג של "חולה נפש"
היום ב"ה המודעות עלתה לצורך הזה. שאם יש מישהו שחווה תקופה קשה בחייו, והולך לטיפול נפשי - הוא לגמרי בסדר. וזה יעבור לו.
בדיוק כמו אנטיביוטיקה לגוף.
אני לא ממש מבינה למה העלת את הנושא של בריאות הנפשחושבת בקופסא
הגבת לתגובה שבה אני מסבירה את צרות העין של אנשים שמחפשים את "הישראלי המכוער" בתור צורך להרגשת עליונות מוסרית על אחרים.
אין לזה ממש קשר לשאלת הטוב או הרע בבני אדם דרך בעיות נפשיות.
חשבתי שאת מנסה להצדיק התנהגות רעה של אנשים דרך "יש להם בעיות נפשיות" אבל אני רואה שבעצם אין כמעט קשר בין מה שאמרתי בהתחלה למה שאת הגבת.

ולגבי הנושא שהעלת, לא אמרתי לא לשים לב לרגשות של ילדים, די הפך, אני חושבת שצריך לנתב אותם לכיוון טוב כמה שיותר. אני חושבת שבעיות בתחום הנפש לא מצדיקות התנהגות רעה. בן אדם שאף פעם לא קיבל את האישור והצומי של אבא שלו ועכשיו הוא מחפש להשתלט ולהשפיל אנשים כדי למלא את החסך מהילדות שלו, בהחלט אשם ויש לו אחריות על המעשים שלו. הסבר להתנהגות זה לא תירוץ. כדאי מאוד שהוא יילך לפסיכולוג ויטפל בבעיה שלו, אבל זה שלא שהאנשים שכרגע סובלים מהתנהגות שלו צריכים לקבל אותה כלגיטימית.

ושוב, אני לא מבינה למה העלת את הנושא הזה.
להסיק שאנשים שמתלוננים הם בהכרח מחפשים עליונותמקופלתאחרונה
זה מאוד שיפוטי וביקורתי.
הרבה פעמים אנשים מגיבים באופן מסוים ונוטים להתלונן או להתמרמר, זה כי יש להם בעיה שדורשת טיפול.

אני ממש לא חושבת שזו התנהגות מוצדקת. אבל כן מבינה מאיפה זה מגיע.
זה שמבינים שיש מקור להתנהגות כזאת, לא מסיר מהאחריות של הבן אדם אבל כן יכול לחולל אצלנו קצת חמלה, הבנה ולדון לכף זכות.

שיפוטיות וביקורתיות (לא ביקורת בונה, שיש כללים לומר אותה נכון) - הם הרסניים. אין בהם שום תועלת וסיוע לבן אדם שרוצים "לתקן".

כמו שכתבתי בתחילת התגובה, הרבה פעמים אנשים מגיבים לפי מה שעובר עליהם בנפש.
ואני באמת לא מבינה מה ההבדל בין אחד שכואב לו הראש, או חטף דלקת ונזקק לטיפול רפואי בין אחד שהנפש שלו פגועה?
למה זה שנפגע גופנית אפשר להבין ולא להטיל אחריות על מצבו ואילו זה שנפגע נפשית הוא בהכרח אחראי על מצבו?

פגיעה נפשית קשה לא תלויה באדם עצמו, אלא זה אנשים אחרים שפגעו בו, או דברים שלא בשליטתו בכלל.
(אלימות, פגיעות מיניות, אובדנים וכד')
מענייןתיון

אם אני מבינה נכון את השאלה הראשונה, הנחת היסוד היא שטבע האדם טוב לדעתך והפליאה היא שיש אנשים שנראה שהטבע שלהם רע ביסודו?

 

התכוונתי ספציפית לישראלים.פ.א.

בחו״ל אפשר לראות את ההבדלים בין אומות ועמים אחרים לבינננו.  

העמידה בתור בסבלנות, ניקיון. מוזיקה רועשת. 

ביפן, למשל (קרוב משפחה חזר עכשיו מטיול) נדיר לראות פחי אשפה במרחב הציבורי.   

ובהודו פרות משחררות את הגללים שליהן ברחובחושבת בקופסא

ואנשים סוגדים להן.

מה יוצא לך מכך שאתה מלכלך על אנשים? אתה מרגיש טוב עם עצמך ככה כשאתה מתבשל בכל השנאה הזאת?

הביטוי "ישראלי המכוער" זה ביטוי מטומטם, משפילחסדי הים

ולא מדוייק לעם שלנו.

כמה מעשי חסד יש בעם. 

בכל חברה יש את התפוחים הרקובים. דווקא ביחס להרבה חברות אחרות, אנחנו נמצאים במצב טוב.

 

(לא נעים לי לכתוב כי אראה מתחנף אחרי השרשור שהתווכחתי איתה וזו לא כוונתי, ואני לא מנסה לפצות, אבל @חושבת בקופסא כתבה דברים מדוייקים בתגובה הראשונה שלה אליך)

..מאן דאמר

לגבי הישראלי המכוער בגדול זה אוסף של:חיים שלרוב יותר מורכבים שהופכים אנשים לקשים, שיטת מגננהמשל המוח על דעה אישית או על מעמד, חיקוי מודל מילדות, או ביטחון עצמי נמוך.

לגבי הכסף זה פשוט מוסכמה חברתית נוחה בהרבה מהתחלופות

הסחר הראשון היה סחר חליפין אתה מביא לי משהו אני מביא משהו בתמורה

הבעיה מתחילה כשאין סינכרון בנינו ולשנינומיש מאותו משאב

אז בהתחלה עברו לסחר בזהב

אבל זהב זה יקר מדי ומסורבל

אז עברו לסנכרון כסף-זהב אבל הבעיה פה שלא תמיד 

הכסף והזהב נסחרים במחיר האמיתי שלהם ולפעמים היה משץלם לקחת אץ המטבעות להתיך אותם חזרה למתכת כי היא נסחרה בשווי שוק גבוה יותר.

בכל מקרה לפני כמה שנים אמריקה עושה צעד חסר תקדים ומנתקת את הדולר מהזהב

והפלא ופלא הדולר עומד בעיניו כנל גם השקל ורוב מטבעות העולם החדש. .

אוקי זה מעסיק אותי די הרבה זמןאלפיניסטית

אחרי שנוטלים ידיים, מה עדיף, להניח אותן ישרות צמודות לגוף בצורה שיטפטף על הריצפה או להרים אותן כך שזה לא מלכלך את הרצפה אבל אז מים מטפטפים לתוך השרוולים?

ענו לך על זה כבר בעבראני:))))

חחח בהחלט נושא ששווה מאמרתיון
"מים ראשונים צריך להגביה ידיו למעלה. מים אחרוניםחסדי הים

צריך שישפיל ידיו למטה". (בבלי סוטה ד ע"ב)

 

נקווה שכל הבנות כאן עושות מים אחרונים, לפחות כשנוגעות באוכל, כמו בלחם, כי בצורה פשוטה הן גם חייבות.

 

אלא אם כן האבות שלהם גם לא נהגו בזה.

אין היום מלח סדומית אז לא צריךJewice
זה לפי תוספות. אבל ראשונים אחרים הביאו את זה להלכהחסדי הים

ונפסק בשולחן ערוך ס' קפא: "מים אחרונים חובה".

כתה על זה המשנה ברורה:

"מים אחרונים וכו' הטעם משום שהידים מזוהמות הן מן האכילה ופסולות לברכה וסמכו חז"ל אקרא דוהתקדשתם והייתם קדושים והתקדשתם אלו מים ראשונים (שיקדשו ידיהם קודם האכילה לטהרם מטומאה כמו שנתבאר לעיל בסימן קנ"ח) והייתם קדושים אלו מים אחרונים ואפילו למי שאינו מברך בעצמו אלא שומע לצאת מפי המברך ויותר מזה אפילו כשאין ידיו מזוהמות כלל מן האכילה ג"כ חייבו חז"ל בנטילת מים אחרונים והוא מפני חשש מלח סדומית דבכל סעודה הלא נמצא מלח ויש לחוש שמא מעורב בהן מעט ממלח סדומית שמסמא העינים למי שנוגע בם ואח"כ יגע בעיניו ואף עכשיו שאין מצוי מלח סדומית בינינו יש לחוש למלח אחר שטבעה כמותה".

 

יש למי שנוהג כתוספות על מה לסמוך, אבל בפשטות אין הבדל בין איש לאשה.

אולי זה יענה לך:ארץ השוקולד

"בית שמאי אומרים, נוטלין לידים , ואחר כך מוזגין את הכוס.

ובית הלל אומרים, מוזגין את הכוס ואחר כך נוטלין לידים.

 

בית שמאי אומרים, מקנח ידיו במפה ומניחה על השלחן.

ובית הלל אומרים, על הכסת." (מסכת ברכות פרק ח משניות ב וג)

שאלה יותר מטה-הלכתית ביחס לפוסט-מודרניזם:חסדי הים

האם זה שיש היום הרבה ספרי הלכה שמלקטים דעות שונות ומגוונות ומנוגדות-

נובע רק מזה שיש גישה להמון דעות או שזה גם בהשפעת הפוסט-מודרניזם להציג צדדים שונים למציאות כדי שיהיה קשה להגיע למסקנה מוחלטת והכל באופן יחסי? וגם אם זה לא בהשפעת הפוסט-מודרניזם, האם זה משרת את מטרתה של הרוח הפוסט-מודרנית?

 

(שלא ישמע כאילו שאני מתנגד לחלוטין לפוסט-מודרניזם. יש דברים טובים)

מה יותר מענג. לדרוך על עלים יבשים או להוריד מדבקהדי שרוט

ממסך של פלאפון חדש.

 

זה נושא.

חס וחלילהultracrepidam

לא מורידים את המדבקה כל עוד הוא חדש

אתה מאלה שלא מורידים את הנליון מהכסאות ברכב🤦🏼‍♀️נעמי28
הנה כמה שאלות שיש לירץ-הולך

מה המגמה של הדור שלנו? לאן אנחנו הולכים?

ההתפתחות המוסרית של העולם המערבי היא טובה או רעה?

מה היחס בין גזענות לבין היהדות? איך אנחנו מסבירים את הבדלנות שלנו?

למה העולם נמצא בנק' שבה אדם יכול לבחור להגיע לטוב מוחלט או רע מוחלט?

1. מתדרדרים לתהום מצד החיצוניות ומתעלים לגבהיחסדי הים

מרומים מצד הרוח והפנימיות. הכל זה קליפות. הקליפות הרבות, מסתירות את הזוהר הפנימי של הנשמה.

2. זו לא התפתחות מוסרית, זה מסווה מוסרי, ועתיד האל "ובלע בהר הזה פני הלוט הלוט על כל העמים והמסכה הנסוכה על כל הגוים".

3. פשוט אומרים את האמת שאנחנו עם סגולה, ממלכת כוהנים וגוי קדוש, והנשמה שלנו גבוהה ומיוחדת.

4. כי העולם נמצא בנקודת הבירור. גם באדם פנימה משמשים טוב ורע קיצוניים בערבוביא, והכל בנפש אחת וצריך ליצור הרמוניה בנפש האחת.

אני לא מתכוון לחרוץ כאן קביעה, אבל כאן להראות שישרץ-הולך

מקום לדון.

1.התכוונתי בטווח הקרוב, איך הלבטים של הדור שלנו הופכים למשהו יותר ברור.

2.יש חכמה בגויים, הפסקת מכירת עבדים למשל הייתה התפתחות מוסרית, השאלה היא מה יתברר מתוך מה שקורה היום.

3. זאת תשובה אחת, אבל לענ"ד יש עוד הרבה מה להרחיב בנושא על למה יש לנו נשמה כזאת ומה תפקידנו.

 

למה כדור הארץ לא שטוחJewice

מיינקראפט שטוח! זה מוכיח שהעולם שטוח!

תהיהארץ השוקולד

היחס בין גאוות יחידה ואמונה בצדקת הדרך להערכת אחרים על דרכם.

בימינו מטרידות אותי שאלותריבוזום

פילוסופיות בתחומים אחרים לגמרי - בינה מלאכותית, מותר האדם מן המכונה, ועתידנו החברתי, הכלכלי ובכלל מול ההתפתחויות הטכנולוגיות הצפוית

מזדהה בהחלטבן מערבא

 

השינוי המטורף שהעולם צפוי לעבור ככל שהאינטליגנציה המלאכותית תתפשט יותר ויותר הוא עניין די מטריד ככל שחושבים על זה. 

אם באמת אדם מחובר ל'אדם' שבו במלוא יצירתיותחסדי הים

המח והלב ויותר מכך לרוח הקודש, הבינה המלאכותית תוכל לשמש לו עזר אבל לא לעקוף אותו.

....תות"ח!

- מעמד האשה בעת החדשה.

אגב, אני כופר במושג הזה של "מעמד האשה" (ברעיון שהוא מבטא...), כי הוא ביטוי שמניח שהאשה צריכה להצדיק את עצמה. לדוגמא, כששואלים, מה אתה אומר בעניין מעמד הפועלים? זו שאלה שמניחה שיש ערעור במעמדם, ולכן צריך לדבר על זה. היום אני חושב שהנשים במצב טוב מאוד, וכבר אין ערעור במעמד הנשים.יש דברים לשפר כמו בכל מיני דברים, אבל לא נראה לי שיש יותר עוולות כלפי נשים מאשר כלפי גברים באופן דרסטי, שמצדיק את המושג "מעמד האשה" (שוב, באופן רעיוני, גם אני משתמש בביטוי הזה כיוון שהוא נפוץ וכך אנשים מדברים....). כדי לחדד את העניין, אף אחד לא מדבר על "מעמד הגבר", כיוון שאין מה לדון על זה. המין הגברי באופן כולל די בסדר, ולא צריך לדון עליו. נראה לי הדיונים צריכים להיות לא מה מעמד האשה, אלא מה תפקיד האשה, מה מהות האשה, מה חלוקת התפקידים/היחס בינה לבין הגבר, מה כולל העולם הנשי וכו'....ואיך זה חלק מתהליך הגאולה.

-היחס בין ישראל לאומות העולם

-תורת הקבלה והשפעתה

-עד כמה המלך צריך לרומם את העם (שזה מזכיר את הטענות השמאלניות היום....), ועד כמה הוא רק משרת של העם ואסור שיגבה ליבו עליהם.

-כיצד להתייחס לסמארטפונים ולמדיה, מה צריך לקדם באופן פרקטי לטובת העניין, האם זה אכן במציאות משפר את איכות החיים והאנשים, וגורם להיות יותר עשירים במידע, וגורם לחיים בכללי להיות שמחים יותר. איך ניתן לטפל ברעות שזה גורם, וממה זה נובע.

-הדמות הרבנית בעת החדשה, איך היא צריכה להיראות ומה תפקידה.

אגיד רק משהו לגבי תפקיד הרב בימינו. יש גישה רווחתחסדי הים

שבגלל שהיום יש מלא מקורות שזמינים דרך מלא ספרים שמסכמים והיכולת להשתמש באינטרנט כמו פרויקט השו"ת וכדומה, אז התפקיד של הרב, זה פחות לזכור ולעבד ידע, אלא בעיקר לדעת איך להנגיש את התורה לציבור.

 

יש בזה שתי טעויות:

1. רב צריך לדעת איך לעמוד על הלב של התורה, וזה בא על ידי היקף התורה בצורה כללית, יגיעה הרבה בסברא, וחידושי תורה, עד שהתורה נהפכת לתורה דיליה-"ובתורתו יהגה". 

כשאתה מעמיד רב שעושה את זה מול רב שפשוט מנגיש מקורות מסיכומים, זה כמו אדם מול דחליל.

 

2. התורה לא צריכה להיות מונגשת לציבור, אלא לרומם את הציבור לתורה. הרב דווקא צריך להגיד דברים מחודשים שמאתגרים את הציבור, לא לחזור על דעות ידועות או דברים שנח לציבור בהם. "אמר אביי האי צורבא מרבנן דמרחמין ליה בני מתא לאו משום דמעלי טפי אלא משום דלא מוכח להו במילי דשמיא" (כתובות קה ע"ב)

למה אנשים שותים קפה בכוס נייר? יש לזה טעם לוואי!חצילוש
כי זה או לשתות בנייר או לא לשתות בכללארץ השוקולד

זה הרע במיעוטו

בחוץ כשזה take away סבבהחצילוש

אבל בבית? יש לזה טעם של נייר!

כי אין סיפוק כמו לחסוך בשטיפת כלים.נעמי28

לפרוטוקול אני כבר מזמן לא עם חד״פ.

אבל זה לחסוך בכסף.חסדי הים
אהה. כסף לא מאד מדבר אלי.נעמי28

אין כמו כיור נקי.

 

אני בני גורן בלחשב שימוש מקסימלי בכפית אחת.

קודם יבשים ואז נוזלי ואז לגרד בגב.

 

תודה למדיח שגמל אותי מהשריטה הזאת.

 

 

 

 

יש לכם תהיות על האינדיוידואליזם?תיון

חושבת להתמקד בנושא הזה ומעניין אותי לשמוע גישות דתיות שונות למה זה מימוש עצמי , איזו מטרה צריך להגדיר ואיפה מוצאים למימוש עצמי התייחסויות בתורה?

מצאתי התייחסויות מעניינות בחב״ד ומעניין אותי לשמוע התייחסויות קבליות ובכלל 

לי אין😅נעמי28

אבל נשמע מעניין

בהצלחה

האם יש סמכות של חכמים על סוגיות מחשבתיותadvfb

ומהיחס בין הצד ההלכתי של היהדות לצד המחשבתי..

לדוגמא, בהלכה יש סמכות מוחלטת לגמרא. אף אחד לא יכול לחלוק על הגמרא. אמנם בתנ"ך כל פרשן יכול לפרש בצורה אחרת..

 

השורש של היחס ליהדות לכל הדברים הללו זה הסמכות של חכמים בדברים שהם לא הלכתיים.

יש מצוות שקשורות לתחום המחשבה- אמונה/ידיעתחסדי הים

ה', ייחוד ה', אהבה, יראה וכו'.

נכון, אבל הם מצוות מאוד יסודיותadvfb

בשאר תחומים יש הרבה מקום לפרשנות.

בדור האחרון היתה מחלוקת בין רב אברום ועוד רבנים, לרב עמיטל בדבר היחס לשיקול הדעת של רבנים לפוליטיקה. זאת היתה מחלוקת ממש מקצה אידיאולוגי אחד לקצה האידיאולוגי השני.

'דעת תורה' – מן התורה מניין? | תורת הר עציון

 

מלחמת רשות צריך אישור של הסנהדרין. לדעת רש"יחסדי הים

שיתפללו אבל לדעת הרמב"ם כי זה דבר גדול.

וכשאין סנהדרין?advfb

חייבים לפעול על פי עצת חכמים? היו כאלה שנתנו גדר רחב יחסית ל'ועשית ככל אשר יורוך' אך זה ממש לא כולם.

 

ובטח שגם על פי רש"י זה עניין גדול שסנהדרין יתפללו

אם לומדים תורה, הלכה ואמונה למעשה אז זה נותןחסדי הים

יתרון לחכם.

ברור שהוא צריך להתייעץ גם אם אנשי מעשה ממש, כמו פוליטיקאים וכדומה.

הרב עמיטל יגיד לךadvfb

האם ניתן להעלות על הדעת שמי שבקי בסדר זרעים וניזקין בלבד יוכל לפסוק בסדר נשים וטהרות?

 

אתה יכול לסבור כמו רב אברום, כמובן. אני יותר מבין את הדעה של הרב עמיטל בעניין.

זה קשור יותר לבניית השקפת עולם רחבהחסדי הים

מתוך התורה.

אני לא מתכוון לבן-אדם שרק למד חלקים מהתורה ולא בנה השקפת עולם מתוכה.

על תפיסה כזאת לרב עמיטל היתה ביקורת ממש חריפהadvfb

"האידיאולוגים המדברים בימינו על "דעת תורה" כמורת דרך, טוענים שאדם הלומד הרבה תורה, והינו "גדול בתורה", שכלו הוא "שכל תורתי" וממילא כל היוצא מפיו – דעתה של תורה היא. הרעיון נשמע קרוב לתפישה הקתולית, אך קנה לו שביתה בקרב חוגים רבים בימינו"

 

'דעת תורה' – מן התורה מניין? | תורת הר עציון

לא אמרתי שככל היוצא מפיו דעת תורה, אלאחסדי הים

אדם שיש לו מבט אמוני עמוק וחכם על המציאות יש לו יתרון גדול, כמובן בהתייעצות עם מומחים מכל תחום.

עוד דבר שרציתי להגיד שמהירושלמי בסוטהחסדי הים

לפי ההסבר שפרנסים זה עוסקים בצרכי ציבור אז עד הזוגות הראשונים, מנהיגי התורה עסקו בצרכי ציבור בשלמות ומסירות.

אני חושב שכוונת הגמרא שהמשיכו לעסוק בצרכי ציבור רק לא בשלמות, והראיה שהגמרא אומרת שדווקא ר' עקיבא עסק בזה בשלמות כיוצא מן הכלל, אבל הרבה מהתנאים עסקו בצרכי ציבור רק לא הגיעו לדרגה שהיה לפני הזוגות הראשונים ולדרגת ר' עקיבא.

 

גם לפי דעתי העומק של הירושלמי בברכות שמי שעוסק בצרכי ציבור כעוסק בתורה, זה שצריך לעסוק בצרכי ציבור מתוך ראייה אמונית עמוקה.

ברור שאני לא נכנס להלכה באיזה דרגה צריך לעסוק כדי להיות פטור מתפילה, אבל אני חושב שזה העומק האגדתי של הירושלמי.

 

ברור שצרכי ציבור יכולים לפגוע בלימוד כדברי המדרש רבה:

 "'כי העושק יהולל חכם' המתעסק בצרכי ציבור משכח תלמודו. אמר רבי יהושע בן לוי: ששים הלכות למדני רבי יהודה בן פדיה בחרישת הקבר וכולן נשתכחו ממני בשביל שהייתי עוסק בצרכי ציבור".

אבל לפי דעתי זה מדובר דווקא במצב שזה מפריע לו לגמרי להיות קבוע בלימודו תמידים כסדרם, וגם אז ר' יהב"ל מסר את הנפש לעסוק בצרכי ציבור.

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויקאחרונה
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
שם קוד!ריבוזוםאחרונה
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
רטוב לי 🥶⛈️🪖בחור עצוב
מקווה שבינתיים החלפת טיטול, ואתה יבש ונקי 🤭פ.א.
"רטוב הוא לפני שמש"חסדי היםאחרונה
אחד הדברים הכואבים והמבלבלים זה שאתה מנסהחסדי הים

להעניק טוב מופלג היוצא מגדר הרגיל למישהו וזה נראה לאדם המקבל או לצופה מהצד כדבר מוזר. אז כבר פעם הבאה אתה לא יודע אם וכמה להעניק.

גם קשה לדעת למה הם חושבים שזה מוזר. אפשרויות: מסתכלים עליך כאדם מוזר בכללי, או זה לא נהוג המעשה, או הם חושבים שבצורה עקרונית אדם צריך שיהיה לו גבולות לעצמו, או סיבה אחרת לא ידועה.


אני יודע שבפנים אני כן אגואיסט ובעל גאווה גדול, רק אנשים בחיים האמיתיים חווים אותי הפוך, כי במעשים שלי אני מנסה לחפות על משהו בפנים או כי למשל בדיוק התעמקתי במהלך בתהלים, גמרא וזוהר על נדיבות וזה משפיע על מעשים שלי. קשה הדיסוננס הזה ועוד יותר קשה כשאתה מקבל סתירת לחי מהמקבל שהוא מקבל בפועל מצד אחד, אבל מסתכל עליך בצורה מוזרה ואומר לך בפירוש שמה שאתה עושה מוזר.

נדמה לי שהעבודה צריכה להיותמשה

יותר בפוקוס על מה נכון לך (גם רגשית וגם נשמתית) ופחות על מה העולם חושב על זה. רצית לעזור לו? אתה שמח בלעזור לו? הגוף שלך מרגיש טוב אחרי שאתה עוזר לו? מעולה.

 

אתה מרגיש מרוקן? זה סיפור אחר.

הענין שכאשר יש לך אינטראקציה עם מישהוחסדי הים

ביחס נותן ומקבל והסובבים, והם מסתכלים על הנתינה שלך בצורה מוזרה, אז פתאום אתה מעלה ספקות בעצמך האם הנתינה שלך היתה נכונה או לא, או שחרגת.

אתן דוגמא שהיה לי בעבר, לא מה שקרה לי בימים האחרונים. פעם הייתי בדייט ונתתי טיפ נדיב, והבחורה אחרי זה התלוננה שלא הייתי צריך לתת את הטיפ ולא ככה עושים בישראל. הייתי בהלם, כי ברור שאנחנו הלכנו לחתוך. אבל זה כן העלה אצלי שאלות באותו זמן אם נהגתי נכון, ואז עם הזמן זה פשוט התיישב על הלב שעשיתי את הדבר הנכון וצחקתי על זה, אבל באותו זמן זה כן העלה אצלי ספקות.

זה עוד יותר מעלה ספקות כשהמקבל אומר לך שזה לא מקובל ומוזר, אבל לוקח את מה שנתת בסופו של דבר.

לכאורהמשה

זה אומר שפשוט ספגת אליך (אדם רגיש? אני טועה) את התגובה שלה. כלומר בעצם במקום השיפוט שלך אז לקחת את השיפוט שלה על המערכת שלך.

 

זה בסדר לדעת שזה מה שהיא חושבת, בשכל אולי היא צודקת אבל בלב שלך אתה מרגיש פה מתכווץ.

אני רגיש לזולת. אני רוצה שיהיה למיחסדי הים
שאני נותן טוב.
תמיד יהיה את המישהו שיטיל ספק במעשים שלך...בנות רבות עלי

עזוב אותך, תעשה מה שטוב לך ומה שאתה חושב לנכון... אם למדתי משהו בחיים זה לא להתייחס לכל יציאה של מישהו.

לברר את האמתנחלת

עם עצמך. אתה נותן בלב שלם וטוב לך עם זה באמת, אז זה מה שחשוב.

אם זה לחפות, כמו שכתבת, על משהו שאתה לא אוהב בעצמך, הרי אין

זו נתינה אמיתית, ולעתים הזולת מרגיש את זה.

 

הכי חשוב זה לבדוק עם עצמך, למה, ואיך, וכמה - וממה זה נובע,

ולתת ממקום אמיתי באמת, אפילו אם הוא פיצי פיצי - כי זו האמ

שלך (כרגע, מחר, ויותר...). כי הסתירה בין איך שאנחנו, וכמה

אנו רוצים באמת ( כי בדוגמא הזו, לתת) לבין מה שאנו עושים

בפועל, כתוצאה מהרגשה לא טובה עם עצמנו וחוסר רצון

ויכולת לקבל את עצמנו כך! אז אנו מזייפים ולא כל כך חשוב

ובכלל לא חשוב, מה השני חושב; חשוב איך אנו מרגישים

עם עצמנו, בכנות. 

 

לפעמים הולכים לשיעורים שמדברים על חסד ו מידות

נעלות ו"נדבקים" בזה לזמן מה. אבל אחר כך, לפעמים

ההתלהבות הזו נושרת, כי אנחנו עדיין לא שם ולא עובדים

על זה נכון.

 

מאוד קשה לקבל את עצמנו כמות שאנחנו. מאוד.

לפעמים זה מתוך ביקורת שיפוטית וקשה שספגנו

ולפעמים, אולי, אנחנו בעצמנו לא מכירים את עצמנו

כל כך טוב וחיים קצת בדמיונות.

 

חושבת שדיבור על זה, לא רק בפורום (לא מספיק לדעתי)

אלא עם חבר או מישהו/י קרובים שיכולים לשקף את המצב.

גם אז, לצערי, התכונה הזו לא עוברת כל כך מהר...

צריך לדבר עוד, לקרוא דברים בסגנון (ולא דברים

שמעיפים אותנו למעלה ואחר כך גורמים לנו ליפול

בחבטה קשה על האדמה).

 

הדרך של ר' אושר, כך שמעתי, מאוד יכולה לעזור,

כך שמעתי. אבל עם הדרכה, אחרת, אם אנו נוטים

להלקות את עצמנו (למשל), נמצא גם שם את

המקום הזה...

 

הוא מדגיש שכל אדם הוא בעל גאווה, בעל תאווה,

וכו' וכו', ואם יש משהו שאנו עושים טוב, זה כי

הקב"ה עוזר ומרחם עלינו.  אבל זה בקיצור

נמרץ, כי אני לא מכירה היטב את הדרך,

למרות שמכירה אנשים שזה הפך להם את החשיבה

ב350 מעלות. וגם הרגיע.

 

יש אנשים רבים (כולל אני) שסובלים מהדיסוננס

הזה (אמרתי נכון את הדיסוננס הזה?), וזו

חתיכת עבודה וחתיכת כאב.

 

וחושבת לקרוא חומר שמדבר על זה.

 

כמובן ששכחתי, כרגיל, לאמר, שהשאיפה

הזו להיות טוב, לכשעצמה, מראה שאתה

באמת טוב.

 

אגב, ד"ר יחיאל הררי באתר "התבוננות

פנימית", לבטח מדבר על זה.

ויש עוד, כנראה פוסטים, וזומים וכאלה.

 

החיים הם גשר צר, כמו שאמר ר' נחמן,

והעיקר, לא להתפחד כלל.... (לא להפחיד את עצמנו...)

 

זהו זה. שבת שלום לכולכם.

 

כן...נחלתאחרונה

זה נכון, אבל לא לכולם זה כל כך קל. בכלל לא.

תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!

הטוב


מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?

מה מגדיר משהו כטוב?

מה בעצם מיוחד בדברים טובים?

ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?


מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה

זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק

אשמח למחשבות שלכם

את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו

מעניין ממשאוי טאטע!

תודה


האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל

כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי

אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה

כש...נחלת

כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים

לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,

כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.

כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם

לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים

שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו

תמיד בכל זמן ובכל מקום.

את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
אבל אני מנסה למצוא איזה מכנה משותף יותר יסודי ושורשי
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
במו"נ, וגם הוא מודה כשעובדים את ה' ולא עוסקים בפילוסופיה, עושים את זה שהאל ציווה כמבואר במשנה תורה.
בהחלטנחלת

מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.

צריך למצוא אותם.  אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא

הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר.  אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן

כיוון מחשבה...

 

מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,

מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.

הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.  

 

אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר  - עם ביקורת ומחשבה.

להשוות לחכמינו, לדרך התורה.

 

בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.

ועדייןנחלת

מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?

כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
הרצויה לאל.
בתמצותבמשפנחלת

במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.

 

אולי, זה הטוב.

אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
כתובות קיא ע"ב: "וכמו שבקבלת התורה מסרו נפשם בדביקות להשי"ת וירד עליהם ט"ל והחיים, כן האדם בעסקו בתורה לשמה ומיחד כל איבריו וכל עצמות בחינותיו בעין השכלי לאמתות אחדות הבורא יתברך שורש נשמתו אז הטל הוא מחייהו ומתפשט בכל בחינותיו ובכל איבריו חיות פנימי, והוא שאמר הכתוב [דברים ד ד] ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום, רצ"ל כולכם כל בחי' רמ"ח איברים ושס"ה גידים מתפשט בהן מצות עשין ולאוין כמ"ש חז"ל את האלקים ירא זו מצות ל"ת ואת מצותיו שמור זו מצות עשה כי זה כל האדם באיבריו וגידיו ומחייה אותם. ומ"ש היום הוא ענין שאמר עולמך תראה בחייך שמרגיש בנפשו חיות פנימי הוא בחינת התחיה אשר יהי' לעתיד נגלה לעין כל."
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקדאחרונה

אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.

אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר

לא יודע איך להתקדם...והנה חלום

אני משתף בקצרה

מתחילת המלחמה הייתי בחמישה סבבים, קרוב ל300 יום מילואים בכל הגזרות. כל פעם היה לי קשה מאוד לחזור חזרה, שוב לחזור למשפחה שוב להתחיל לעבוד. פעם אחרונה  שקבלתי צו מילואים כבר לא היו לי כוחות למרות שהיה לי מאוד קשה לסרב.

כבר כמה חודשים אני לא מצליח לחזור לעצמי. מרגיש לא מאוזן. לפעמים אני באנרגיה מטורפת ולפעמים בסוג של דיכאון. אשתי והילדים מנסים להכיל אבל אני רואה שכבר קשה להם. לפעמים מתפרץ ממני כעס בלתי נשלט (לא אלים, מעין מרירות ושפוטיות על החיים) ולפעמים אדישות בלתי נשלטת שלא בא לי לעשות כלום ולא מעניין אותי שום דבר.  

הייתי בטיפולים מסוגים שונים, גם טיפול אישי וגם טיפול זוגי. אני מאוד משתדל לישון טוב, לאכל טוב, להשקיע בפעילות גופנית, ללמוד אמונה ובטחון אבל כשמגיעה הנפילה הכל מתרסק והחיים הופכים לסיוט לא מאוזן.

קבעתי תור לפסיאטר וזה מתקרב. אני מפחד ממש שנדפק אצלי משהו וזה בלתי הפיך.

האמת לא יודע למה אני כותב, מה אני רוצה מכם...

אולי מישהו חווה משהו דומה?

לא חוויתי משהו דומהסוף טוב

אבל רוצה להרים לך על המאמץ לחפש פיתרון!

עברת שנתיים מטלטלות וברור שלנפש זה לא קל.

מאמינה שטיפול כזה או אחר יוכלו לעזור.

בהצלחה רבה!!

בהחלטנחלת

בס"ד

 

 

מאמינה שבעזרת השם (תמיד לבקש מהקב"ה! -  ובמקרה הזה, שהרופא יהיה שליח טוב) תרופות לזמן מסויים בהחלט עשויות לעזור.

מה עם נסיעה קטנה (או גדולה) לאיזו מדינה שקטה, רגועה, שהדבר המסעיר ביותר בחדשות זו הידיעה שהליגה המקומית זכתה

בגביע כסף ב...טניס שולחן? - כדאי ללוות בשביל זה. אבל זה באמת מאוד אינדיבידואלי.  מה עוד, שיש עכשיו בעיה עם כל מיני

מדינות למיניהן.  אבל אולי אפשר למצוא כזו; פינלנד אולי? אמנם קר שם ומן הסתם יש גם אי אלו דובים, אבל יש שם איים

קטנים נחמדים בים, ליד הלסינקי.....באמת. אפילו אנחנו חשבנו על זה.

 

סתם, מן בטן גב כזה של חורף.... בהחלט אפשר להינות. תגיד שאתה מבהוטן, או מקפריסין - מהחלק התורכי אם  מישהו יפרוץ

במלל יווני ולהיפך - מהחלק היווני, אם מישהו...  בקיצור של ידעו שאתה יהודי.....

 

ובהוטנית - מאה אחוז שאף אחד לא מבין!

 

אגב, זו הצעה רצינית (לנסוע מכאן קצת, כדי להשתחרר).

 

עדיף, לענ"ד, או לבד, או עם האשה, אבל בלי הילדים. רק אתה, או אתה והיא. יש לכם היכן להשאיר את הילדים לזמן מה?

 

אבל הכי חשוב, אנו חושבים, כן לקחת תרופות לזמן מה.  מכירה אנשים נורמטיבים, אינטליגנטים מאוד, מוכשרים, טובים ונפלאים, שלקחו תרופות בזמנים קשים.

השם חנן את הדעת כדי להמציא רפואה, לנו, כשהנפש שלנו מתערערת. זו מתנה. כן, מתנה!  משהו השתבש, בעקבות מה שעברת ועובר, משהו שנורמלי וטבעי

לחלוטין שיתערער. אז למה לא לתת לה קצת שלווה, קצת רוגע, קצת שמחת חיים, בינתיים? עד שהיא תשוב לעצמה? למה להתאכזר ולהתעלם ממנה?

 

כל הכבוד שאתם שוקלים אפשרות כזו. הכרתי מישהו (הלום קרב) שלא רצה אפילו לשמוע על כך.  כשהסכים, היה כבר קצת מאוחר...

יש דיעה קדומה נגד תרופות כאלה. מכירה גם מישהו שהיה צריך לקחת תקופה, ואחר החליט שזהו, הוא לא רוצה יותר,  היה מר ועצוב אחר כך.

 

וגם, שיחות שיחות שיחות עם מישהו שאתה מרגיש אמון כלפיו. ואם זה פסיכולוג, שיעלה כמה שיעלה.

 

הכי חשוב לחזור להיות באיזון. ו...שמח!

 

אולי יש דבר מה נוסף שאתה יכול להוסיף למערכת הבריאות שלך? שהיא נפלאה כל מה שאתה עושה (הלוואי עלינו), ואין ספק שהיא מועילה גם לנפש,

אבל כולה טיפול מסור מאוד בבריאות גופנית, בעיקר. אז אולי....

 

משהו באמנות, למשל?

 

מה עם לרכוש כן ציור , בד, או נייר, צבעים למיניהם (אקריליק, פנדה עדין, צבעי פסטל, שמן, פחם) ולזרוק הכל על הנייר?

 

רגע, מה עם לזרוק את המרירות על נייר, פשוט לכתוב, מה שבא, בלי ביקורת, בלי צנזורה, בלי שזה יצטרך לצאת טוב,

פשוט לשרבט  מה שבא?

 

ויש מיני תראפיות, כמו גשטאלט, תראפיה באמנות, תראפיה בדרמה וכל הסגנונות (NLP ועוד. תלוי למה אתה

מתחבר. יש אנשים שמתחברים דווקא לתראפיה הנושנה והותיקה - לדבר עם מישהו, לדבר, לבכות, לזעוק.)

 

 

בני אדם  חווים תקופות קשות מאוד לעתים. מאוד קשות.  מכל מיני סיבות. העיקר - אין יאוש כלל! לא להתייאש!

 

רב נחמן  ל  א    מ ר  ש   ה!!!

 

ואם הוא לא הרשה, אז הקב"ה, על אחת כמה וכמה!

 

רוצים לשמוע ממך עוד. בבקשה.

 

סבלנות. קודם כל, לעצמך!

 

תהיה בקשר. בבקשה!

נ.ב.נחלת

במידה ולא התייאשת לחלוטין מהטיפולים למיניהם, יש מקום בירושלים, ברח' חירם (ליד שמגר, ליד רח' ירמיהו) הנקרא "למרחב".

 

רק כרטיס קופת חולים.

 

שמעתי שהם עושים עבודה טובה מאוד. 

 

אבל יש תורים ארוכים. אלא ש.....הכל מהקב"ה. הוא כבר יסדר לך תור מהר. תבקש ממנו. לא לדאוג.

מיועד לחיילים דווקא?אורין
למרחב?נחלת

לא. בכלל לא. לכל מי שמתקשה ורוצה להעזר , כמו שנעזרים בחברותא, כשלומדים. "

 

אין אסיר מתיר עצמו מבית האסורים..."   לפעמים כן, יש אנשים אולי שיכולים, אבל איש את רעהו יאמרו חזק!

זה גם מקום דיסקרטי וצנוע.

תודה. המטפלים בעלי הסמכה טיפולית?אורין
כן.נחלת

בהחלט.  מקסימום יש מטפל/מטפלת כמה חודשים לפני הרשיון.

 

מכירה מישהי שהיתה שם והמטפלת היתה מצויינת, למרות

שאת ההסמכה הרשמית קבלה חודשים מספר אחר כך.

למיטב זכרוני, יש לה כבר קליניקה משלה.

 

אבל, קחי בחשבון תור ארוך. תבקשי מהשם שיקדימו לך.

מתארת לעצמי במצבים אקוטים (את לא נשמעת לי כזו),

הם מקדימים.

 

טיפול זו מתנה נפלאה שאדם מפרגן לעצמו.

(כל אחד וסוג הטיפול שמתאים לו, שמדבר אליו).

 

 

 

תכנית עמיתנקדימון
מילאת את השאלון?
עמית?נחלת

לא מכירה את התכנית הזו. אבל חשבת גם על משרד הביטחון.

אולי גם הוא יוכל לסייע? הם מודעים ל"מצבי הרוח" האלה.

אתה לא היחיד, אבל אפשר לצאת מזה. אם לא היית מושפע

ממה שעברת, א ז   היה מקום לפקפק בשפיותך..... מחילה.

 

לענ"ד,  א  ס  ו  ר   לך  לצאת למילואים שוב. בשום אופן!

אל תחשוש, לא יעשו לך שום דבר. אל תצא שוב למילואים.

היית......די והותר.  מספיק!

 

 

יש ספרנחלת

אמיתי על הלום קרב, שהיה משכיל , אינטליגנטי ורגיש בצורה יוצאת מן הכלל.

הבעיה היתה שלא רצה להעזר בשום פנים ואופן, וגם הכחיש את מצבו.

 

אז מודעות למצב, זה   א ב   ויש לך את זה, ב"ה!

 

לא לשאול אותי בבקשה מה שם הספר, כי לא אומר. 

אחרי שתרגיש טוב יותר, בעזרת השם, אגלה...

כך לשאר המגיבים: נא לא לשאול.

נ.ב.נחלת

בתקופה שעליה מדובר בספר, משרד הבטחון התנהל והתנהג איום ונורא.

חוסר מודעות...פחד!

 

עכשיו, זה אחרת (לצערנו).  אבל זה נסיון. הנשמה שלך גדולה מכל ההרגשות האלה,

לא משנה לה מילואים, כלום, והיא בתוכך. 

 

רק סבלנות. בראש ובראשונה, לעצמך!

עוד משהונחלת

 

 

ער"ן - לשיחות טלפוניות כשמרגישים "על הפנים".....

 

1201

 

לפעמים הבחירה שלנו, היא כנראה במינימום שבמינימום. בחוט דק יותר מקור עכביש.

והבחירה בחוט הכמעט שקוף הזה, היא הנצחון הגדול; זו טפיחת השכם שלנו. זו

הנחת שאנו עושים בכך לקב"ה....

 

נמאס לנו, חושך ויגון, די, לא יכולים יותר.....הי, יש חוט שקוף ודק שלנו שממתין

שנראה אותו. שנבטח בו.

 

יודעת שלא שייך להביא את השואה עכשיו - דור דור והנסיונות שלו, אבל בכל זאת,

אמי ע"ה, שהיתה בת יחידה ומפונקת, הגיעה למחנה ההשמדה וכשחיפשה את

אמה, סבתי ע"ה, הצביעו לה על הארובה....

 

בסוף המלחמה שוחררה על ידי הרוסים, אם איני טועה ועשתה את המסע המתיש

והארוך לביתה, בהונגריה, בכפר ושם שהתה אצל שכנים גויים 7 חודשים לבית

שלה, לא העזרה להיכנס. בין כך לא היה שם דבר, הגויים השכנים, בזזו את הכל)

 

פעם, ישבנו יחד, אמי, חברתה (גם ניצולת שואה, אלא מה) ואני. היא הרימה

עיניים ואמרה בפליאה: אני לא מאמינה! אני בירושלים! נולדו לי ילדים!

אני לא מאמינה.

 

כן. היינו כחולמים. ולכל אחד מאיתנו, שלא נשכח, יש את היינו כחולמים

שלו. בתוך הביצה השחורה, המסריחה (סליחה) הכי נוראית.

יש תקווה. יש חוט של כסף הקושר אותנו לנצח. עכשיו אנו מרגישים

שאין מוצא, אבל "מן המיצר קראתי קה, ענני במרחב ..."

 

לפעמים מגיעות מחשבות שחורות, מרות, אין לנו שמץ של חיותף

אבל האדם הוא דינאמי!  המצב ישתנה. ללא ספק. כל עוד הקב"ה

קיים (הוא לא יצא למילואים...), יש תקווה. הרי אנו חלק ממנו.

מהנצח.

 

ובכלל, לקרוא חדשות רעות וקשות, זה לא מוסיף.

אבל מה לעשות, המדיה לא תספר איך פתאום

נולד עוד ילד לאחר שראינו כל כך הרבה מוות,

איך חיבקנו, חובקנו, ליטפנו ולוטפנו, אפילו אם

זה פחות מפעם, איך הצלחנו לחייך למרות שבפנים

היו דמעות....

 

הלחם שלהם, זה פרסום הקשה, הרע. לא ללמוד מזה

ולא להידבק מזה. אתה, את, אנחנו - קצת יותר חכמים ממנה. לא?

 

מתארת לעצמי איזה "שפכטל" אקבל אחרי התגובה הזו. אולי

אפילו ימחקו.

 

הזורעים בדמעה (אוהו, איזו דמעה!), ברינה יקצורו.

איך אומרים באנגלית?

 

CHEAR UP!  (אולי זה כתוב עם שגיאות. מילא)

 

רוצה להוסיף כאן פריחה, מעוף של ציפור, שבלול עושה דרכו בכבדות אבל בנחישות

נרקיסים ועוד - אבל לא יודעת איך.

 

 

שכחתי משהונחלת

יש לנו חברים, חברה, שבאחת השבתות הרגישה.....רע. רע. רע.

היא הרימה טלפון כדי לשוחח , לדבר. כן. בשבת. 

כשהמצב בתוכנו פנימה אקוטי, חושבת שזה בגדר

פיקוח נפש דוחה שבת. אין ספק שהשם מבין את זה,

מאוד.

המון כוחותארץ השוקולד

מתפלל להצלחתך והצלחת המשפחה, אתם גיבורים וכך הכבוד על מה שעשיתם עד כה.

לא יודע מה לומר מעבר

חוויתי על קרובים אליגפן36

אחרי כחצי שנה מסבב אחרון התחלנו להרגיש רגיעה.

ועם הזמן רואים שיפור.

לא ידעתי שזה הפיך על הקרובים לי.

כותבת כי יש סיכוי לאור.


זה תהליך ארוך מאוד. מאוד.

כנראה של כמה שנים.

עם תמיכה טובה וסבלנות יש תקווה. 

תודה לכם!והנה חלום

חיזקתם אותי!

קראתי כל מילה

@נחלת תודה לך במיוחד על ההשקעה. 

שכחתי משהו (כרגיל)נחלת

לא לשכוח.....לבכות. מאוד חשוב. לבכות. חושבת שזה ירכך את הסינדול של הנפש, שלא יודעת מה. חושבת שההתייפחות, המירור בבכי

יעשו לה משהו טוב... זה ילחלח אותה...

מובן ותקיןהעני ממעש

יש לך קבנ של היחידה?

לוקח זמן וזמן ... לא פשוט

תצ'פר את עצמך, תרשה לעצמך להתפרק - אבל לא על המשפחה וחברים

נשמע לי שאתה בטווח הנורמה 

אחי הגיבור, זה עוד טרי ומאד טוב שאתה מודעזיויק
אל תילחץ, תכיל את הרגשות והתחושות, תעבד אותם, תמצא עם מי לדבר על זה בלי להעמיס על אשתך הגיבור, ואל תתבייש עשית מצווה ענקית למען עמ"י והמון מקנאים בך
אפשרנחלת

אפשר לפעמים לבכות על הכתף של אשתך. למה לא? היא אמורה להיות האדם הכי קרוב אליך..

לא התכוונו כאן שתשחק בבית את הגיבור, את איך שחיית לפני המלחמה, אלא שבכל זאת, אנשי

מקצוע טובים זה מומלץ.

 

לא, לא "בכל זאת"; יחד עם זאת. כמה שהיא יכולה להכיל. מרגישים את זה. וזה גם מקרב. אני חושבת.

גיבור יקררפואה שלמה

זו תגובה טבעית למלחמה אבל עשית צעד חכם מאד שפנית לפסיכיאטר. ככל שמטפלים מוקדם יותר סיכויי ההחלמה המלאה עולים מאד.

אין מה לפחד מהכדורים, יאפשרו לך לישון ולא לצאת מאיזון והפעילות הגופנית תעזור מאד, כל הכבוד על המצווה הענקית ועל המודעות.

חנוכה מלא אור וניסים

כמה דבריםאריק מהדרום
הרבה מאוד אנשים נוטלים נוגדי דיכאון מסוגים שונים, לא תאמין עד כמה, ציפרלקס (לתקופה מסויימת?) לא אומר עליך שמשהו נדפק אצלך, להפך, זה אומר שאתה צריך עזרה ואתה לוקח אחריות על עצמך ועל היקרים לך וכמו תרופה לסכרת, אפשר בלי, אבל חבל, תהיינה השלכות.


דבר שני, מה שעזר לי מעבר למה שכתבת בעניין השינה והכושר והתזונה, מה שעזר לי לעבור את החודשים הראשונים אחרי השבעה באוקטובר זה המון המון המון סטנדאפ ומוזיקה ביוטיוב.


בהצלחה

מסכימה!נחלת

יש דברים שאפשר לראות ולהקשיב. סומכים עליך. מחכים לשמוע ממך , לא חשוב מתי. מאמינה שזה מהר יותר ממה שאתה חושב.

ר' נחמן אמר שבראש ובראשונה האדם צריך להיות סבלני ל....עצמו!

ואיך שכחנונחלת

"תעיתי כשה אובד בקש עבדך" 

אם את מומחית לרבנו רבי נחמן אולי יודעת תשובהיוסי כ

למה רבנו המאומן, חזר לגלות אחרי 

שהיה חצי שנה 

בארץ הקדושה

אח יקר, תציץ פה בבקשהנקדימון
https://shikum.mod.gov.il/about/harvot-barzel/recognition


לנו עשו שיחת חוסן לקראת סיום המילואים, ואמרו שמי שהוא בתהליך הכרה של פוסט-טראומה, ברגע שהגיש חוות דעת מומחה אז כבר הוא זכאי למימון (מלא, נראה לי) במשך שנה עד לועדה הרפואית שתקבע נכות. הוא אמר שמבחינת משרד הביטחון, אין בעיה שבסוף לא תיגש לועדה - כלומר, האינטרס שלהם הוא לתת לך טיפולים כך שתצליח לצאת מזה בלי צורך בנכות. זה לכתחילה, כך אמר הקבן.


תברר על זה. אולי תבקש לדבר על אחראי חוסן ביחידה שלך. או בקבוצות פייסבוק שהגיוני שמעבירות מידע על זה.

משבר מוכר אחרי חוויות עוצמתיות (גם אישית)הגבעות בלב תמיד

גם מי שלא בטראומה, נורמלי לחלוטין להתקשות לחזור לשגרה אחרי חוויות מטלטלות כאלו בשנתיים... אתה מתאר משבר שקורה להרבה מילאימניקים. יצאתי עם כמה והרגשתי כמה הם מושפעים.. אחד בכלל לא היה במצב לדייט, כי היה באבל על חברים והלחימה הממושכת התישה אותו נפשית.

יש הרבה סדנאות, טיפול רגשי וכד' למילואימניקים בדיוק בגלל הצורך הזה, גם אם אתה מרגיש בסה"כ בסדר ורק מדי פעם צץ קושי..

שווה לך לבדוק בעיני. יש גם קבוצות שיח ע"י אנשי מקצוע וכד'..

תודה על מה שעשית למען עם ישראלטויוטה

ושה' שילח לך רפואה שלימה.

 

אין לי דברי חכמה לומר לך,

רק להחזיק לך אצבעות להצדיע לך,

ולהתפפל עליך .

אתה עושה דברים חשובים מאדיוסי כ

למען האומה, למען המשפחה, למען התורה והעבודה

אין לשער דרגת צידקותך במעשיך בצבא

דוד המלך שאתה חייל חשוב בשורותיו, מעלה אותך בדרגה

גם אברהם שלחם ב 4 מלכים, מברך אותך באופן אישי

ויהושע כובש הארץ

ויהודה המכבי

ורב אלוף שמעון בר כוכבא

הכל לצידך ולימינך

 

עלה והצלח 

סדנא ייעודית לחיילים וחיילות "מתחילים מחדש" ללא עלreni

מצרפת את הקישור.

הסדנא מיועדת לחיילים שמתמודדים עם הקושי בחזרה לשיגרה, ללא תסמינים של פוסט טראומה.

ממליצה לדבר איתם ולבדוק התאמה


Inheal סדנת מתחילים מחדש לחיילי וחיילות מילואים בשיטת

השיתוף שלך ככ חשוב!!!reniאחרונה

כותבת לך בתור מטפלת. פוגשת בתקופה הזו הרבה מאוד מילואימניקים שחווים משהו דומה מאוד למה שאתה מתאר.

חשוב לי להגיד בצורה ברורה: מה שקורה לך הוא תגובה אנושית, טבעית ושכיחה מאוד לחשיפה ממושכת לעומס קיצוני, סכנה, ניתוקים חוזרים מהבית וממעגל החיים הרגיל. זה לא סימן ש“נדפקת”, ולא עדות לכך שמשהו אצלך בלתי הפיך.


כ־300 ימי מילואים, בחמישה סבבים, בכל הגזרות – זה עומס שהנפש והמערכת העצבית פשוט לא נועדו לשאת בלי מחיר. הרבה אנשים מתפקדים “על אדרנלין” בזמן עצמו, ואז דווקא כשנגמרת הסכנה המיידית – המערכת קורסת. התנודות שאתה מתאר בין אנרגיה גבוהה לדיכאון, בין כעס לאדישות, הן סימן קלאסי למערכת עצבים שנמצאת עדיין במצב הישרדותי ולא מצליחה להתייצב.


העובדה שאתה:


מודע למה שקורה לך


מנסה לשמור על שינה, תזונה ותנועה


פונה לטיפול ו/או קובע תור לפסיכאטר


כל אלה מעידים על כוחות, לא על חולשה !


חשוב לדעת: טיפול פסיכיאטרי לא אומר בהכרח תרופות לכל החיים, ולעיתים מדובר בהתערבות זמנית שמאפשרת למערכת להירגע ולנפש להתחיל לעבד. בהרבה מקרים, כשהעומס יורד והוויסות חוזר, גם הצורך בהתערבות תרופתית משתנה.


כמה המלצות כלליות חשובות :


1. להתייחס למצב כאל פציעה נפשית, לא כאל כשל אופי. כמו שלא מצפים מאדם עם שבר לרוץ , כך גם כאן


2. להמשיך טיפול  - אפשר לפנות למרכזי החוסן באיזורך. מצורף קישור: סיוע לנפגעי חרדה - נפגעי חרדה | ביטוח לאומי


3 . לבדוק את הסדנא הייעודית ללוחמים שחוזרים לשיגרה , בקישור הבא:

Inheal סדנת מתחילים מחדש לחיילי וחיילות מילואים בשיטת


3. לזכור: מצבים כאלה כן משתפרים. ראיתי את זה שוב ושוב, גם אצל אנשים שפחדו שהם “לא יחזרו לעצמם”.


והכי חשוב-

אתה לא לבד, אתה לא מקולקל, ואתה כן בדרך הנכונה גם אם עכשיו זה מרגיש מריר ומבלבל..

עצם זה שכתבת וההסכמה לטפל בעצמך– זה כבר סימן של חיים שרוצים לחזור לאיזון , וסימן לאהבה והאחריות שלך כלפי המשפחה שלך.

הרבה כוחות !


שאלה על פייסבוקיוני.ו.

התחלתי להשתמש לאחרונה, ויש משהו שאני מנסה להבין אם הוא מובנה או שאפשר לשנות אותו בהגדרות.

ב"מסך הבית", לא משנה אם מהמחשב או פלפאון, תמיד מראים לי כל מיני פוסטים כנראה ויראלים של כל מיני אנשים שלא חיפשתי ואני לא רוצה לראות בכלל.
יש אפשרות להסתיר אותם?

פייסבוק הוא מעצבן כזה. יש לזה איקס בצדתמיד בבטחה

אבל זה רק מסתיר דברים מהאדם הספציפי הזה

זה היוני.ו.

"i don't want to see this"?

או "I'm not interested"?

לזה הכוונה?

 

(ובאמת לא ידידותי)

כן, נראה ליתמיד בבטחה
האינטרס שלהם זה לדחוף לך תכנים ויראליםזיויקאחרונה
כדי שהאלגורתים שלהם יעבוד

אולי יעניין אותך