מה הייתם עושים אם אחרי תקופת יובשבייני

הייתם מקבלים 3 הצעות

אחת הצעה לחזור ישן טוב אבל דורש התפשרות בדבר הוא הלב שלי..גם אם הוא יבוא לקראתי זה לא יהיה זה.. וצריך גם זמן לא קצר לבחון הכל מחדש

ו2 הצעות שלפי ניסיון העבר אני יודעת שזה נשמע יומרני אבל אני בינתיים קולעת בתחושות..הצעות שהם לא לא ולא כן..מכירים? מסוג הקשרים שאפשר לסחוב ולסחוב להתלבט ולהתלבט בלי להתייחס כרגע מה תהיה דעת הצד השני עלי.

 

הלב שלי אומר לי לדחות הכל אבל מרגישה שזה אולי יהיה חוסר אחריות..

אין לי כח לקשרים נגררים שלא יוצא מהם כלום בסוף ....הבעיה שלי היא  שאני אחראית מדי ובוחנת הצעות ברצינות יתרה ורק אז מחליטה וזה לפעמים לוקח זמן..

מצד אחדעוזר ישראל

חבל לדחות הכול, בטח אחרי תקופת יובש...

מצד שני, קשה למצוא את הכוחות להיפגש עם מישהו שאין לך באמת חשק להיפגש איתו.

דווקא לבדוק לעומק זה רעיון טוב, זה יכול לעורר את הרצון. רק שימי לב לא למרוח את הבחור מידי, גם הוא מחכה

הם קיבלו תשובות,אל דאגה(:בייני
אחריות יתרה?advfb

אחריות היא לשני הצדדים, גם לסנן יותר מדי וגם לאפשר זה לא מועיל כמעט באותה מידה.

ממה שאני מאמין כדאי מאוד ללכת על פי הגדרות שיכליות בשלב הזה של הההצעות והבירורים. זה מדהים שיש לך תחושות ושהן קולעות בול, נראה לי כדאי גם "להמשיג" אותם. דהיינו להפוך אותם למושגים ברורים עם הגדרות ברורות ווכה את יכול לפתח את האינטואיציות שלך, שלל אותן ולהבין אותם שיכלית. זה נראה לי ממש חשוב. הצורה השיכלית מאפשרת לקבל את ההחלטה בצורה ברורה יותר. בעצם לתת שם שיכלי לתחושה, זה העניין.

^^^אני77

אני בשלב מסויים התחלתי להגיד לשדכנים ולאנשים ששואלים אותי מה אני מחפש וכדו', שיש 4 דברים עיקריים שאני בודק בבירורים. אם ב4 האלה היא עונה על הדרישות שלי (ואין לה איזה חריגות מיוחדת... כלומר בהנחה שלא מציעים לי עיוורת...) אז אין כמעט סיכוי שאני מחזיר לא. (ספציפית את ה"אין כמעט סיכוי", אני אומר רק למי שאני יודע שלא יתחיל להתלונן אם אני אסנן הצעה שאקבל ממנו. אבל בתכל'ס באמת אין כמעט סיכוי...)

 

זה עזר לי מאד להגדיר לעצמי את הדברים האלה, וזה גם עוזר שאני מקבל הצעות יותר רלוונטיות.

 

אם ב4 האלה יש לי סימני שאלה או שאני מתרשם שקשה להגדיר אותה ככזאת או לא - רק אז אני צריך להתלבט.

כן..בייני

מתחילת הדרך אני נוהגת באחריות כי שמעתי שיעורים וסיפורים על האפשרות לפספס את הזיווג..

זהירה אחראית ועדיין רווקה.

יודעת להסביר את זה,תודה.

מה שבאתי לומרadvfb

שהזהירות היא לשני הצדדים, גם לצאת עם הצעה לא מתאימה כדי לא לפספס זה גם לא זהיר.

אה לאבייני

אין לי בעיה כזאת,אני מסננת בלי למצמץ מה שאני יודעת שלא מתאים.

הבעיה שלי זה עם הצעות ביניים.. פשוט סיוט כמה כוחות נפש זה שואב ממני עד שאני מצליחה להכריע לכאן או לכאן,הכל היה לא מצידי עכשיו אחרי השקעה בזמן ונפש,כואב גם על הצד השני..

וואו מזדההadvfb

משמע מדבריך שזה דברים שאי אפשר לדעת ממש. 

הרבה פעמים נראה לי הנסיון הוא לדייק את מה שמחפשים (גם בידיעה וגם באיך להציג את זה ואיך לברר את זה בצורה משקפת) כמה שניתן

סליחה על הניצלושלגיטימי?

@חדשכאן

@לאצעיר

@מבקש אמונה

@advfb

@אנו.נימית

@הפי

@אנשים שהשתתפו בשרשורים האחרים

 

על זה אני מדברת. החשש לפספס את הזיווג.

זאת נראית לי נקודת מבט כל כך שגויה בתור נקודת מוצא לדייטים.

זה כאילו מטיל עול על הכתפיים שלך, ואיפשהו בלב עמוק יכול תמיד לקונן התחושה שאולי זה לא הזיווג שלי ושעשיתי משהו שגרם לי לפספס את הזיווג.

לכן אני אומרת, אם אנחנו מציגים את זה בצורה שאני מנסה, שלפיה עצם הבחירה שלי במישהו הופך אותו להיות הזיווג שלי - אז הפספוס כבר לא רלוונטי.

זה מורכב יותרחדשכאן

את הולכת לקיצוניות בשביל לבטא מדהו מסויים אבל זה מורכב יותר 

מה לעשות, החיים מורכבים...לגיטימי?
כן נכון 😅חדשכאן

אבל זו לא סיבה ללכת לקיצוניות כי זה מיקל

 

(מה בעצם ניסית להגיד במשפט הזה? 🤔)

זה ממש יכול לתסכל לקבל ביקורת במשפט כללי כזהadvfb

כי זה לא אומר שום דבר ואי אפשר ללמוד מזה.

אם היית מסביר את המורכבות אולי זה היה מוסיף לדיון. אחרת, זה פשוט דחייה של הנאמר סתם ככה.

מה אתה רוצה?חדשכאן
כל דבר שאני רוצה אני אומר במפורשadvfb

אין לי רמזים. מה שאני רוצה - זה להגיד לך את מה שכתבתי, אין מעבר לכך. זה בודאי גם לא כולל נפח אישי כלשהו אם זה נראה לך משום מה.

 

לא נפח אישי?חדשכאן

בא..

אני לא יכול לגרום לך להאמין בכוונותיadvfb

אני בודאי לא טוען שאני מלאך שאין לו נגיעות בכלל והכל לשם שמיים... בודאי שיש הרבה נגיעות ולחלקן אני אפילו לא מודע.

מה כן אני יכול לומר בבטחון? שאני כתבתי תוכן עם משמעות שעומדת בפני עצמה, ואני אשמח לשמוע כל תגובה עם תוכן ביחס לתוכן שכתבתי. תנסה אותי אם באלך

בקיצור עם נפח אישיחדשכאן

לפיכך, אין לי שום עניין להתייחס מעבר

יש אדם שאין לו נגיעות? אולי מלאךadvfb

אז הודתי בזה שאני אנושי, זה באמת לא משהו שאפשר לדון עליו.

אם תרצה להגיב לתוכן דברי ולמשמעות שלהם ואני יגיב גם בצורה עם תוכן.

אין מה להגיבחדשכאן

נדחפת סתם.

אין לי סיבה להתייחס לדברים שלך.

מה זה 'נדחפת?'advfb

אפשר לחשוב שהדיונים האלה בעלי נפח אישי לפי ההתייחסות הזאת..

אני אישית רואה את זה כעניין בעל תוכן ולא כעניין אישי

אם כתבתי עניין בעל טעם אז אולי שווה לחשוב עליו, אם הוא חסר תוכן אז אולי לא.. אבל למה לקחת את זה באופן אישי?

הוא חסר תוכןחדשכאן

והוא אישי כי הוא אישי

 

נראלי מיצינו את העניין

למה מיצינו?advfb

באמת ובתמים כתבתי תוכן על סגנון הטענה שלך ולא ענית לי מילה עניינית אחת.

זה לא כיף הזלזול הזה. קל להגיד מיצינו אחרי שאתה מזלזל בבנאדם שלא פגע בכבודך כהוא זה.

אגב,advfb

@לגיטימי? הבינה את התוכן, אולי תשאל אותה באמת

^^לגיטימי?

חדשכאן, כתבת שהדברים מורכבים, אבל לא הרבה מעבר.

יש כאן שאלה עקרונית, שעיקרו - "פספוס הזיווג, הייתכן?"

אני הצגתי את דעתי, גיביתי אותה במקורות - כדי לומר שאין אחד יחיד שמיועד מקדמת דנן לא משנה מה - אלא שכן משנה מה שאנחנו עושים, ואנחנו מבצעים את הבחירה, וביחד מייעדים את עצמינו זה לזו. וייתכן שהבחירה לא תהיה מוצלחת - ולכן גם יש לנו מצוות של איך להתגרש. אם אני נמצאת ח"ו במערכת יחסים לא טובה, זה לא אומר שנגזר עליי לחיות ככה לנצח, כי זה רצונו של הקב"ה, זה הזיווג שמגיע לי.

דיברנו על זה לא?חדשכאן

את מרגישה שלא הייתי בסדר בתגובה שלי?

נראלי הפחד הוא זה שמוליד את הראיה הזאתהפי

אבל שום אני חושבת זה לא הכל או כלום

אני כן חושבת שהאדם יכול להוליד לעצמו בחירה בחיים ,לגמרי.

אבל זה לא סותר שה' שומר עליך ומשגיח..

וזה לא פיספסת את הזיווג יאלה ביי

נראה לי שהתוצאה הסופית היא זההלגיטימי?

כי את אומרת בעצם -

האמונה בקב"ה אמורה לגרום לך להבין שאין סיכוי שתפספסי, כי הוא שומר ומשגיח.

 

אבל אז איך את מסבירה מערכת יחסית ל"ע אלימה?

איך את מסבירה את זה?הפי

הרי בחרת? 

ולפי הגישה הזאת את אחראית הבלעדית לחיים שלך?

אז שנוח מאשימים את ה'?

אני מנסה להבין את הגישה

כי אני יכול לבחור לא נכוןלגיטימי?

לא אמרתי שכל הבחירות שאני עושה הם בחירות טובות.

מה זאת אומרת אחראית?

 

בגדול, יש כאן שאלה פילוספית עקרונית שעניינה השגחה פרטית.

אני מצטטת מכאן: עתניאל | "האם כל אירוע מכוון משמיים?" – עיון בסוגיית ההשגחה

"ראינו מקורות רבים בפשטי כתובים, בחז"ל ובספרי האמונה, שעל פיהם לא כל אירוע בעולם מתרחש בהשגחה. אירועים רבים מתרחשים על ידי חוקי הטבע והבחירה האנושית, שהטביע הקב"ה בעולמו. הטבע והבחירה הם רצונו של הקב"ה, אולם רצון זה הוא כללי, שהעולם ינהג על פי כללים מסוימים, ואין זה רצון מכוון לכל התרחשות פרטית.

נחזור ונדגיש, שגם לשיטה זו ודאי שיש בעולם השגחה א-להית; אך לא כל אירוע ואירוע מתרחש בהשגחה, אלא יש המתרחשים בהשגחה ויש שלא. במקורות ראינו חלוקות מסוגים שונים, מתי חלה ההשגחה הא-להית, כגון: על פי סוג האירוע; על פי רמתו של האדם; על פי מצבו הכללי של העם; וכן על פי המקום, בארץ ישראל או בחו"ל.

בין הדעות יש גם הבדל בשאלה עד כמה ההשגחה הא-להית מתערבת בעולם. לפי חלק מן הדעות ההשגחה פועלת באירועים רבים, ורק אירועים מסוימים אינם בהשגחה; ואילו לפי דעות אחרות עולה, שההשגחה היא היוצא מן הכלל, ולא הכלל – הרבה מאוד ממאורעות בני האדם מסורים לטבע ולבחירה, וההשגחה מופיעה במצבים מסוימים בלבד."

אומייגדהפי

קשה לי לקרוא את זה

 

וחוץ מזה , זה כן להגיד שהנה הם התחתנו התגרשו אז זה לא היה בהשגחה.

כי היא בחרה .

 

זה לא מוזר שרע? אז זה לא ממנו אלא ממך?

 

אני חושבת שהכל ממנו, הטוב והרע 

 

כמו שאומרים שהיום הטוב והרע מעורבבים לגמרי , לא כמו לפני חטא האדם הראשון..

העולם הזה הוא עולם מורכב, הוא לא שחור-לבן. יכולה להיות בעולם הזה ערבוביה איומה ונוראה של טוב ורע, ויש מזה לימוד חשוב מאוד.

המדרש על פרשת חוקת, מביא את הפסוק (איוב יד, ד) 'מִי יִתֵּן טָהוֹר מִטָּמֵא - לֹא אֶחָד'. ואומר על כך המדרש - 'כגון אברהם מתרח'. איך יכול להיות שאברהם נולד מתרח - תרח הוא עובד עבודה זרה, אדם מקולקל, טועה, הולך בדרכים נמוכות מאוד, איך ממנו נולד אברהם אבינו, שהוא היסוד של כל האומה הישראלית! יש אחד, ריבונו של עולם, שהוא המקור לכל העולם כולו. 

https://www.yeshiva.org.il/midrash/45034

 

(מפה)

 

 

יש מח' בין חכמי ישראלחדשכאן

על בחירה, והשגחה.

אין פה צודקת ולא צודקת.

 

ולפעמים שתי שיטות יכולות ללכת יחד אם מסתכלים מבחינות שונות, או בחילוקים מסויימים.

אני מבינה שאלו תפיסות שונות לגמריהפי

ועדיין יכולה להבין חלק גדול מהתפיסה שלה(:

אבל להגיד שיש אירועים שמתרחשים בלי השגחה על האדם ,זה פשוט קשה לי ונשמע לי כפירה ממש ביסודות של היהדות

"ברור הדבר מעל כל ספק שגם הרמב"ם וסייעתו סוברים שהקב"ה ברא ובורא בכל רגע ורגע את כל העולם כלו...

 כלשון הרמב"ם עצמו בתחילת ספרו: "יסוד היסודות . . 

והוא ממציא כל נמצא וכל הנמצאים משמים וארץ ומה שביניהם לא נמצאו אלא מאמיתת הימצאו . . ואם יעלה על הדעת שהוא אינו מצוי אין דבר אחר יכול להימצאות" (ועיין במפרשים שם). 

יתרה מזו, לא זו בלבד שהקב"ה בראם, אלא הוא יודע אותם ממש, כהמשך דבריו שם 13 : "כל הנמצאים . . מצורה הראשונה עד יתוש קטן שיהי' בטבור הארץ הכל מכוח אמיתתו נמצאו, ולפי שהוא יודע עצמו ומכיר גדולתו ותפארתו ואמיתתו, הוא יודע הכל ואין דבר נעלם ממנו".

נמצא שהכול מודים כי הקב"ה בורא ומהווה כל נברא פרטי וקטן ככל שיהיה, אפילו "יתוש קטן שיהיה בטבור בארץ", וכמו-כן הוא יודע אותם ואת כל הקורה איתם בכל זמן קיומם."

 

https://www.yeshiva.org.il/midrash/12930

 

אלה דברים מורכבים שתלויים בכל מיני הגדרותחדשכאן
האמת מסכימה איתךאנו.נימית
עבר עריכה על ידי אנו.נימית בתאריך ה' בסיון תשפ"ג 07:38

גם לי היה לא נוח עניין ההשגחה

אבל אפשר להסביר את זה שכל אדם מונהג לפי ההנהגה שהוא אוחז בה,יש כמה סוגי התגלויות והנהגות של ה' בעולם יש הנהגת דין ויש הנהגת רחמים ובאמת לגיטימי הביאה שיש הבדלים בין בני האדם בדרגות בארץ בה הם נמצאים וכו.מי שמאמין שה' משגיח עליו באמת ירגיש את ההשגחה יותר ומי שפחות פחות..

הקב"ה יוצר ובורא את העולם כל רגע מחדש ובטובו מחדש בכל יום מעשה בראשית,יוצר אור הבורא חושך בלשון הווה,

המציאות נראית סטטית אבל זה לא נכון היא מתהווה כל רגע מחדש.מי שחושב שהכל קבוע יחשוב ויאמין שצריך שמיניות באוויר כדי שיתרחש נס מעל הטבע זאת תהיה המציאות שלו, ומי שמאמין שהטבע הוא נס באמת ובתמים יזכה לניסים מעל הטבע כמו הבת של רבי חנינא.

ובקשר לזיווגים נראה לי פשוט שהכל מושגח. יש סיפור שכתוב איפשהו שמישהו הלך לרחוץ בנהר איבד כסף והכסף הזה הגיע למישהו   וקרו עוד התרחשויות הלכו נדמהלי לאר"י ז''ל שהסביר איך הכל מדוייק לפי גלגולים קודמים, זאת לענ"ד התשובה לכל הקושיות בעניין זיווגים בעלים מכים (מי אמר נשים מכות??..).הכל מדוייק ומושגח גם אם קשה להסביר.

 

את כותבת את זה ככה בפשטות.. אבל זהנוגע, לא נוגע

דבר גדול מאוד מה שאמרת, שהאדם מונהג לפי צורת ההשגחה שהוא אוחז בה.

 

זה מאוד מסתדר עם עבודת הדור שלנו, שנמצא בא"י וסמוך לגאולה (התעלות השכינה-המלכות).

 

הנושאים האלה מתבטאים גם בתהליכים שקורים בעולם ובתיאוריות מדעיות במאה וקצת שנים האחרונות (ולפעמים קל יותר להבין את הכיוון הרוחני דרך הכיוון הפיזי)

 

איזה כיף ,תודה.אנו.נימית
אופהפי
מה אופ?חדשכאן
כי אחרכ בדקתי ואתם צודקיםהפי

באמת יש גם תפיסה כמו שהיא כתבה שאין השגחה על הכל

וזה אופ כי הייתי בטוחה שהשגחה על הכל זה חלק מהיסודות

חוזר על מה שכתבתילאצעיר

אז זו לא הצורה שבה זה מתקבל - לקראת נישואין וזוגיות

 

אם זה מסבך, תעזבו. אלו ממילא חשבונות אלוקיים ולא שלנו. ואם זה עוזר - יש השגחה גם על מה שאין עליו השגחה (מקווה שלא מסבך יותר).

 

חג שמח.

אני מרגישההפי

כאילו גילתי הרגע שהקשת בענן זה משהו רע

באמת אוףלאצעיר

וחבל. כל מה שכתבת ואת מאמינה בו נכון, זה פשוט חלק ממערכה גדולה יותר.

אבל העיקר הראשוןאנו.נימית

מתוך ה13 זה שהקב"ה נמצא ומשגיח..

את צודקת.

השאלה כנראה איזו השגחה, השגחה שיותר כאילו צופה מהצד או מתערבת.

אולי גםהפי

זה תלוי מי

כי צריך להאמין במשהו כדי שהוא יפעל עליך

אה ברורחדשכאן

זה לא סותר את ההשגחה.

הם מסבירים אותה באופנים שונים.

מה?למה ככה?אנו.נימית

את הכי מאמינה אז הכל יפעל עלייך

חחהפי

הלוואי אמן

כדי להרגיע, הרמב"ם כותב על התפיסה שכלנוגע, לא נוגע

מקרי בני האדם מושגחים, שזה "מה שנאמר במפורש בספרי נביאנו והוא מה שמאמינים בו המון חכמינו".

 

הרמבם עצמו חולק על זה וסובר שההשגחה תלויה בדרגת האדם ומביא ראיות מהתנך ומסביר לפי תפיסת עולמו למה חייבים לומר כך גם מבחינה לוגית (והוא אומר שזו ההבנה הנכונה בדברי הנביאים שבעלי השיטה הראשונה מביאים כהוכחה).

 

במאמר מוסגר- אמנם המחלוקת לא כ"כ מעשית (אם קרה לי משהו לא טוב, אני בכל מקרה צריך להשתפר. בין אם זה כי היסורים רמזו לי משהו או באו כעונש, בין אם זה כי אני לא מספיק צדיק כדי שה' יציל אותי מהמקרים), אבל היא נוגעת בעצם הקשר שלנו עם ה'. וקשה לחיות עם זה שיש גישות שונות לעניין כ"כ מרכזי. 

לענ"ד צריך להסתכל מלמעלה ולהסביר מה התועלת בזה שיש כמה אפשרויות הבנה ומה לוקחים מכל אחת, איך כל אפשרות הייתה נצרכת בזמן בו נאמרה, האם ואיך זה מתקשר לשינוי בהנהגה האלקית את עמ"י בגלות, מה לומדים מכך שיש זרמים שונים שמסכימים על אחת השיטות, ועוד ועוד. ואחרי זה (או דווקא בהתחלה תוך מוכנות לשינוי), אפשר לתת את צורת ההסתכלות שנראית הכי מדוייקת, שכנראה תהיה שילוב מסויים (זה עובד על אותו עקרון של בחינת המגזרים השונים בדת. מה לוקחים מכל אחד, ואיפה ולמה הוא טועה ולמה הטעות הייתה נצרכת בזמן מסויים וברמה מסויימת).

 

 

 

כן אני הייתי בטוחה שהמחלוקתהפי

היא רק על הצומח והדומם

ולא עלינו

אפשר גם להסתכל על הצדדים היפים שבזהנוגע, לא נוגע

לדוג' ההבנה שהקשר עם ה' זו זכות

מבין אותךחדשכאן

אני חושב שהתפיסה שלך היא המקובלת יותר ככה שאולי זה יכול לעשות לך קצת טוב 🙂

(:הפי

כן זה מעודד אם רובם חושבים כך

לי זה דווקא מסדר דברים בראשלגיטימי?

כמו, צדיק ורע לו.

כל מיני מקרים טרגיים.

וגם באופן אישי, אני לא חיה את חיי כאילו מגיע לי משהו. ברוח המשנה שלא על מנת לקבל פרס. אני לא מצפה לתמורה כאן ועכשיו בעקבות המעשים שלי, ולכן אני גם לא מתאכזבת אם הדברים לא מתנהלים כמו שאני הייתי רוצה.

וכמובן, צריך לחלק בין השגחה במובן של צופה ויודע (שעל זה אין ויכוח), ולבין השגחה במובן של התערבות פעילה הקב"ה בעולם (שעל זה יש ויכוח באיזה מידה קיים כיום).

 

אבל

אני באמת באמת חושבת שנכון ללמוד לעומק את הנושא עם מישהו שמבין בזה.

רק לגבי הסוגריים-אנו.נימית

קיים בריבוע.

ההבדל שחלק מרגישים וחלק לא אין בזה טיפת ספק ע"ע גדולי ישראל שניסים מתרחשים והתרחשו אצלם כמעט כבדבר שבשיגרה,ולא רק גדולים גם פשוטים,והיום זה כ"כ רווח..

חייבת לומר שזה מפתיע אותי שאדם דתי מדבר על העניין הזה בריחוק ובענייניות קרה כזאת ומצד שני חלק מהטענות שלך נשמעות רגשיות (משפטים בנוסח "זה לא היהדות שאני מכירה",והבאת דוג' רגישות כמו מה קורה עם עם אישה מוכה ,כשמביאים דוגמאות רגשיות כאלה קשה לנהל דיון ענייני במיוחד אם פתאום תגיב אישה שעברה דבר כזה). אם מנהלים דיון הוא צריך להיות  ענייני בלי לערבב רגש עד כדי מוכנות להצדיק גם מה שלא מצלצל לי נעים,כי פשוט יש אמת גדולה יותר מכל מה שנעים ונח לי כרגע.

את מציגה צד אחדלגיטימי?

אבל יש גדולי ישראל שסוברים אחרת, והפניתי למקור הזה: עתניאל | "האם כל אירוע מכוון משמיים?" – עיון בסוגיית ההשגחה

יש כאן טענות ענייניות. מהן הטענות העניינות שלך?

מההודעה הזאת את כותבת על רגשות סובייקטיבים של אנשים מסוימים. למה זה שונה מדוגמה רגישה?

 

אין לי בעייה עם דברים שלא מצלצלים לי נעים. אני כאן כדי לשמוע דברים אחרים, ששונים מאיך שאני חושבת, שגורמים לי לחשוב על הדברים.

יש כאן ויכוח מהי האמת הגדולה לגבי מעורבות הקב"ה בעולם. מי שמאוד קיצוני בעמדה הנגדית (אין התערבות אלוקית כיום בעולם, למעט מקרים חריגים, והעולם מתנהל לפי חוקי הטבע, ואין ניסים שחורגים מהטבע) הוא הרב מיכאל אברהם (לדוגמה: האם יש מעורבות אלוקית בעולם? (טור 298) - הרב מיכאל אברהם, מעורבות אלוהית בעולם - התמונה השלימה (טור 280) - הרב מיכאל אברהם).

לא חייבים לקבל את דעתו. יש מי שסבור אחרת. לא כתבתי שכולם מסכימים עם הדעה הזאת. אבל המחלוקת קיימת...

זה יהיה קצת שקרי מצדיאנו.נימית

לנהל דיון שאני לא מאמינה בו,הבאת מקורות שאני לא יונקת מהם מי זה הרב מיכאל אברהם? הוא לא נשמע לי מקור הכי מוסמך עם כל הכבוד וממילא לא יכולה לנהל דיון כאילו אני חושבת שיש כאן שני צדדים שווים.מבחינתי זו ידיעה ברורה שיש מעורבות פעילה ולא את ולא אף אחד יצליח להזיז אותי מזה.

אני מתלבטת אם אני מזועזעת מזה שיש אנשים דתיים שחושבים שאין מעורבות פעילה של ה' או להעריך את זה כי איך אפשר את לעבוד ה' בריחוק כזה,לא הייתי מצליחה..

שולחת לך הודעה אישיתלגיטימי?
תודה לך. עניתי.אנו.נימיתאחרונה
שובלאצעיר

את תופסת צד אחד של העניין ונצמדת אליו. 

זה צד נכון אבל הוא לא חזות הכל. 

כמו כל דבר בחיים יש איזון בין השגחה להשתדלות. 

בשידוכים זה עוד יותר בולט. 

 

יש לי תחושה (שגויה?) שאת מגיעה ממקום שקיצוני לאחד הצדדים (חסידות\חוצניקית\קיבוץ דתי) ואת בפיצוי יתר לצד השני. 

אני חושבת שיש סיכון נפשי גדוללגיטימי?

בנקודת המבט הזו שאני כותבת נגדה שוב ושוב, במיוחד כי היא עולה שוב ושוב.

מסכימה שדברים צריכים להיות מאוזנים, אבל אני לא חושבת שרוב העולם חי כאן באיזון.

בעולם שגדלתי בו, חיבורי נשמות לא היו על השולחן בשום מצב....

אז אנחנו לא מסכימיםלאצעיר

ורואים סיכון מקביל במחיקה של הצד הזה לחלוטין. 

מציע לך לחשוב קצת על הדברים. לא מצפה שהשקפת עולמך תתהפך\תתאזן אלא רק להבין את ההשלכות שלה. 

בדיוק כפי שאני מודע לבעייתיות שאת מעלה. 

בוודאילגיטימי?

שיש סיכון בשני הצדדים, אני לא אומרת למחוק לחלוטין.

לשני הצדדים יש השלכות - והצרה היא שאני לא חושבת שאנשים מודעים לזה בכלל.

 

הסוגייה הזו של אמונה וביטחון היא סוגייה מאוד חשובה, וכאשר אדם מפתח את דרכו חשוב מאוד ללמוד את הדברים - והתמונה ממש לא שחור לבן, ויש רבנים גדולים משני צידי המתרס, ואני לא באה להכריע פה - שכל אחד יבדוק ויברר את העניינים לעצמו. 

אבל עצם זה שיש כאן מה לברר - את זה אני רוצה להעלות.

אני רוצה להציב סימן שאלה איפה שאנשים שמים סימן קריאה.

כדי שהם ילכו לעשות משהו עם סימן השאלה הזה, לא שיקבלו את דברי כתורה מסיני.

אז זו לא הצורה שבה זה מתקבללאצעיר

ואני חושב שהתגובות שלי ושל כמעט כל השאר כאן מעידות על זה. 

תופסים את העמדה שלך כחד צדדית בקיצוניות. 

 

אגב, מי שהחשבון המורכב הזה מכניס אותו לסיבוכים האלו - שיוותר עליו לחלוטין. אין חובה להכנס לשם, להיפך. 

פשוט שיפעל בתמימות ויאמין שעושה רצון ה'. זהו. 

מסכימה איתךלגיטימי?

בנקודה הזאת, מבחינתי כל הנושא הזה של זיווגים, ומה אמור להיות, ומה משתנה - זה משהו מיסטי, קבלי, שהמון העם לא צריך לקחת אותו בחשבון.

אני חושבת שכשאנחנו יוצאים לדייטים, אנחנו בודקים את מידת ההתאמה שלנו - באמצעות הפרמטרים שאנחנו יודעים למדוד, ובעיניי האם הוא הזיווג - זה לא משהו שאנחנו יודעים למדוד.

סליחה על הבוטותלאצעיר

אבל אולי די? 

זו בערך הפעם השלישית שאת לוקחת את דברי, חוצה אותם לשניים ואז מציגה את החלק שמתאים לשיטתך כ"מסכימה איתך". 

אני לא מסכים איתך. אני מסכים עם חלק מדבריך כמכלול משלם. לחצות את דברי לשניים גרוע מלחלוק עליהם לחלוטין. 

 

ואם זה לא היה ברור - סיומת דברי בהודעה הקודמת כוונה (גם) אליך. 

אם את רואה בהבנה שיש זיווג משמיים משהו שפוגם בהשתדלות - אל תכנסי לשם ולחשבונות האלו. זה הכל. 

למה זה בעייתי שאני מסכימה עם חלק מדבריך?לגיטימי?

הרי הכנסתי תוכן להודעה, ובתוכן פירטתי באיזה חלק הסכמתי.

...לאצעיר

כי זה מוצג באופן שנראה שאני מסכים עם מה שאת כותבת. 

לא כולם עושים חשבונות בלוגיקה כשקוראים תגובות בפורום. 

כשיש תוכן להודעה, הכותרת מזמינה את הקוראיםלגיטימי?

בעיניי, זה לא אחריות שלי לדאוג למי שלא נכנס ומפספס את התוכן. הרי הוא ביודעין לא נכנס.

זה לא משהו כזה מתוחכם, ואני מניחה גם שרוב האנשים בפורום רואים דיון כזה ובכלל לא טורחים לקרוא.

ושוב, כמו שכתבתי בהודעות קודמות בנושא - אני קוראת לאנשים ללכת לברר את העניין בעולם האמיתי, מול אנשים שהם מכירים. אני לא אומרת לקבל את דעתי, אלא ללכת ולברר את העניין, ושכל אחד יסיק את המסקנות לעצמו - לא כל כך אכפת לי אם מסכימים איתי או לא מסכימים איתי בסופו של יום. אני שמחה שיש לי כאן במה כדי להציג עמדה שונה, שתתן לאנשים נקודת מבט אחרת.

אני מסכים איתךלאצעיר

אנשים לא צריכים לקבל את דעתך. 

לפי מה שהבנתימבקש אמונה

פספוס של זיווג קורה רק במקרה שדחינו את הצד השני מתוך שזה לא התאים לדמיון שלנו ולא היה פער אמיתי שמפריע

אבל אם באמת מרגישים שזה לא זה, לא יצפו מאיתנו משמים לקחת סיכונים ולאכול סרטים

 

ואיך אמר ריש לקיש בגמרא "הלב יודע אם לעקל אם לעקלקלות"

איך אתה מסתדר עםלגיטימי?

מצב שבו נניח שאני דחיתי את הצד השני כי זה לא התאים לדמיון שלנו, ולא היה פער אמיתי שמפריע,

אבל הוא מאוד רצה -

דפקתי לו את הזיווג?

אני יכול להגיד לך מה שקראתימבקש אמונה

ר' נחמן כותב בתורה פז (ליקוטי מוהר"ן תנינא) שאם האשה שהייתה הזיווג ההגון של הגבר לא רצתה אותו זה באשמתו 

כי גם כשהם עדיין רחוקים הגבר מאיר לזיווג שלו להתקרב אליו ע"י שהוא שומר את עצמו בשבילה.

ואם נוצר מצב שהיא לא רוצה זה בגלל שהוא לא שמר על עצמו, ואז כמו שהוא הרחק ממנה גם הרצון שלה התרחק ממנו (אם כי הוא עדיין יכול לתקן)

 

ככה הבנתי.  

מעבר לזה לא יודע איך בשמים מתנהלים עם הזיווגים.. רק רציתי להגיד שלא מצפים מאיתנו להמר על החיים

וואו, קשה לי עם זה. ממש.לגיטימי?

יש כאן שני צדדים למטבע, ומספיק חוסר רצון של אחד מהם ואי אפשר להתחתן.

הקב"ה מעניש אותי בגלל משהו שמישהו אחר עשה?

זו לא היהדות שאני מכירה...

אבל זה לא שהצד השני נשאר לבדמבקש אמונה

הבחורה תתחתן עם מישהו אחר.

 

אגב, מעניין שאת אומרת את זה, 

כי לפי מה שראיתי עד היום גם ככה בחורות לא הכי שמחות להיות עם מישהו שלא שמר על עצמו, לא?

אז כאילו סך הכל משמים דואגים שהאשה תרגיש ככה בלי שתדע את ההיסטוריה שלו

לא מצליחה להבין אותךלגיטימי?

אתה כותב את הדברים מנקודת מבטו של הגבר (הגיוני)

אבל אני מסתכלת מצד האישה.

לפי מה שאתה מציג, יש זיווג ראוי לאדם - כלומר יש כאן איש ואישה. האיש "לא שמר על עצמו" (שונאת את הביטוי הזה), ולכן הזיווג לא יקרה. מי נדפקת על לא עוול בכפה וצריכה להסתפק במישהו שהוא לא הזיווג שלה?

 - אלא אם אתה מסכים איתי שאין זיווג אחד מסוים, ואז אין קושיה בכלל.

 

אני לא יכולה להגיד בשם בנות אחרות - באופן אישי יצאתי עם כמה בעלי תשובה, ומעולם לא העליתי על דעתי לשאול אותם על העבר שלהם (וזה נכון גם לגבי הדתיים....). ובכלל, גם אני ארגיש לא בנוח אם ישפטו אותי לפי בחירות שעשיתי לפני עשור, ולא כפי שאני היום.

תראי, אני סך הכל אומר מה שכתוב 🤷‍♂️מבקש אמונה

אם הייתי יכול להסכים איתך זה היה אחלה

אבל אני לא הקב"ה והוא הרי לא מתייעץ איתי, אני מאמין שמה שהצדיקים אמרו זה כי גילו להם.  אז אם ככה זה עובד, מה נעשה...

(אגב, לא שמר על עצמו זה פגם בעיניים והסתכל בנשים אחרות, זה אסור)

 

וואלה יכול להיות שזה לא נעים בצורה מסויימת, מה אני יכול להגיד... לא מבין את הקב"ה

יש מלא צדיקים, שכל אחד יבחר את שלואוויל מחריש
אשמח לשמוע איזה צדיק אמר אחרתמבקש אמונה

אחד ברמה שקיבל גילויים משמים, לא כי ככה נראה לו

מה זה משנה לך?אוויל מחריש
אולי אין עוד דעות וזאת הדעה היחידהמבקש אמונה
אז אי אפשר לבחור אם איןמבקש אמונה
אתה בכל מקרה מאמין שאין בחירהאוויל מחריש

אז אני אשאיר אותך חסר בחירה גם בנושא הזה…

גם הדעה הזאת לא קיימת... בטח לא אצלימבקש אמונה

מה זה תורם לדיון להגיד סתם דברים בשמי. 

זה הוצאת שם רע חבר יקר

תקן אותי אם אני טועהאוויל מחריש

אתה מאמין שיש זיווג אחד? (= אין בחירה)

זה לא אומר שאין בחירהמבקש אמונה

משמים יעדו לאדם זיווג אחד שהוא האמיתי, אבל הוא יכול גם לדחות אותה (מכל מיני סיבות של גאווה)

הוא יכול להתחתן עם אחרת (והוא יכול גם להתחתן עם גויה חס וחלילה)  אבל זה לא יהיה לטובתו

מה המשמעות של אותו ייעוד?אוויל מחריש
אני חושבמבקש אמונה

שזה חצאי נשמה שחייבים להתחבר בסוף... אבל אל תתפוס אותי על זה אני לא בקיא

בכל אופן משמים קבעו שהם צריכים להיות יחד. 

 

ראיתי שכתוב (בזוהר זכור לי) שכשזיווגים מתחלפים אח"כ משמים מסובבים שלא עלינו זוגות יפרדו או אחד ימות כדי לחבר מחדש.

שלא תכעס עלי, אני רק אומר מה שכתוב

מה המשמעות של הדברים האלה למעשה?אוויל מחריש
שלעבירות וגאווה יש השלכות לא נעימות 💁מבקש אמונה

זה לפחות מה שאני לוקח מזה

אז לקחת נושא סבוך שאמרת שאינך מביןאוויל מחריש

לא עשית כלום עם התוכן העיקרי ונשארת עם המסקנה שעבירות זה רע, אתה לא חושב שניתן להגיע למסקנה הזו גם בדרך שלגיטימי הציגה?

לדוגמה: אדם מתנהג לא יפה, אשתו בוחרת לא להתחתן איתו…

לא הבנתי אותך, סליחהמבקש אמונה

מה אתה מציע?  

אני סך הכל אמרתי מה שכתוב ועניתי על השאלה מה אני לוקח מזה... זה הכל. 

לא לקחת נושאים שלא מובנים לך כדרך חייםאוויל מחריש

זה מה שאני מציע בקצרה…

 

וחזרה לנושא, בכללי אני בעד שכל אחד יאמץ את הגישה של רבותיו, לכן איני מתכוון לשלוח מקורות בנושא.

מה שכתוב כתוב, ולא אמרתי שזה לא מובן.מבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך ח' בסיון תשפ"ג 00:59

את העיקרון אמרתי די ברור, 

לאדם יש זיווג אחד ועם עבירות הוא יכול לגרום לו להתרחק ממנו (שכחתי לציין, או שיתחתנו אבל לא יהיה שלום) 

ואז הוא גורם בלאגן שלם שצריך לתקן.  ככה זה. 

וזאת אחלה דרך חיים להבין שגאווה בשידוכים עשוי לגרום נזק (וזה לא לגיטימי לדחות על שטויות), וכנ"ל אדם שלא שומר על הברית גורם נזק לעצמו

 

מי שרוצה לחשוב אחרת שיחשוב..

לא באתי להתווכח עם מקורות, פשוט כמה שידוע לי אין צדיק שאמר אחרת.. תקן אותי אם אני טועה

אז לא הבנתי על איזה "רבותיו" מדובר

מעבר לזהמבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך ח' בסיון תשפ"ג 01:19

מה שמשמים גורמים לאשה לדחות את הגבר למה זה ככה וכו'

לא מתפקידי להסביר את הקב"ה, כי אני בעצמי לא מבין אותו אז מה יש לדון בזה..

 

בכל אופן כמו שאמרתי, אדם מצידו בכל מקרה אמור להתנהל בשידוכים בהיגיון ולקחת מה שמתאים לו ולא לאכול סרטים שאולי הוא מפספס למרות שלא מתאים. את זה אמרתי מהתחלה.

 

אבל אתה יודע מה, עזוב בוא נניח לדיון הזה לא רואה נפקא מינה לדוש בנושא הזה 

@אוויל מחריש 

אני חושב שנכון להיותאוויל מחריש

בגישה של @לגיטימי?  עד שמתחתנים, ולאחר שמתחתנים לאמץ בנוסף את הגישה שלך.

הרמב"םלגיטימי?
איפה?מבקש אמונה

בכל אופן לא יודע אם זה משנה באמת... כאילו ואם נבחר דעה שונה, זה ישנה את ההתנהלות שלנו?

הרי בכל מקרה אנחנו נחפש את הכי טוב בשבילנו ומשם הדברים יתגלגלו כמו שרוצים משמים

שורה תחתונה אין לנו הרבה מה לעשות עם זה.

מקורלגיטימי?

שמונה פרקים לרמב"ם פרק ח, שו"ת הרמב"ם תלו (מהדורת בלאו).

 

אני מסכימה איתך שבסופו של דבר, בהתנהלות היומיומית שלנו, אנחנו פועלים אותו הדבר.

 

(אני פחות בקטע של להביא צדיקים שיוכיחו, מעדיפה חכמים, כי חכם עדיף מנביא.)

תודה אני אסתכל שם.מבקש אמונה

(אגב נראה לי ש"חכם עדיף מנביא" זה לעניין מחלוקת בהבנת ההלכה שדברי החכם עדיפים מהנביא 

אבל לגבי איך מתנהלים בשמים הנביא יודע יותר)

הטענה הזו לא כל כך נכונהאוויל מחריש

מצאנו הרבה מקומות בתורה עם עונשים קולקטיביים: חטא העגל, חטא המרגלים, עיר הנידחת, בנים נענשים על מעשי האבות…

זה רק מחזק את הטענה שלילגיטימי?

שאין זיווג אחד ויחיד.

הבעייה נוצרת רק אם טוענים שיש אחד ויחיד.

זה נראה שכל מצב מחזק את הטענה שלך…אוויל מחריש

בהתחלה אמרת, לא הגיוני שיש זיווג אחד, כי אז ניתן להיענש ע"י מעשים של אדם אחר, ולא מצאנו דבר כזה.

עכשיו את אומרת מכיוון שניתן להיענש  על מעשי אחרים, מכאן שחייב להיות כמה זיווגים…

ברור, ככה תמיד צודקים לגיטימי?

אני לא באה לחשב כאן חשבונות שמיים, כן?

השאלה היא איך תופסים את הנהגת הקב"ה בעולם.

התפיסה של החסידות ושל הצדיק שמוצגת כאן, היא שהכל מושגח ומדוייק עבור כל אחד ואחד מאיתנו. או במילים אחרות, יש כאן מרכיב שהוא מאוד דטרמינסטי, שלא משנה מה תעשה, מה שצריך לקרות יקרה. גם לפי הגישה החסידית אפשר להיענש על מעשים של אדם אחר, ובכלל, הצדיקים סובלים למען הכלל.

העניין הוא שכשאתה רואה את עצמך כמרכז העולם, שהכל נברא בשבילך - מה שיעשו אחרים לא רלוונטי. הם רק שחקני משנה בחיים שלך.

אז לפי מה שהוצג כאן כגישת ר' נחמן - אם אתה ראוי, אתה זוכה לזיווגך ההגון (נקרא לה X). אם אינך ראוי ל-X, ימצאו מישהו אחר שראוי ל-X, ולך עכשיו ראוי Y.

 

מה שאני הקשיתי על הגישה הזאת בהתחלה, היא מה קורה אם אתה ראוי ל-X לפי מעשיך, אבל היא לא מעוניינת להתחתן איתך (נגיד שהיא לא אוהבת את הגובה שלך). ועל זה נעניתי שאם X לא מעוניינת להתחתן איתך, זה אומר שזאת אשמתך, ותאילץ להתחתן עם מישהי שהיא לא הזיווג שלך. וזו גישה שקשה לי איתה.

בהתחלה לא ראיתי סיבה להאריך בנושאאוויל מחריש

כי שיבחתי את דעתך מספר פעמים במקרים אחרים.

לאחר מכן קלטתי שעשיתי זאת בנושא אחר, של בן זוג מושלם.

אז באמת לכאורה אלה נושאים שונים אבל לדעתי הם נובעים מאותו עיקרון…

אין בעיה בכללבייני

דווקא הידיעה שיש לי זיווג גורמת לי לא לחתוך על שטויות כמו הרושם שמתקבל פה בפורום לפעמים שאנשים חותכים על ימין ועל שמאל בכיף,הידיעה שיש לי זיווג גורמת לי להסתכל יותר פנימה ופחות להתפס לקטנות..ואני נותנת כבוד גם לרגשות שלי כמו שצריך וראוי.

אני מאוד שלמה בכל ההחלטות שלי עד היום ברוך ה' וחיה לגמרי בשלום עם עצמי בזכות הגישה האחראית הזאת, הגם שבתוך קשר שמתלבטים בו זה מכביד, מכביד כמו שצריך כי אנחנו נדרשים להשתדלות הזו.

אז למה לא להסתכל על זה כמוadvfb

פגישה עם בנאדם נחמד בבית קפה, את חוששת שזה מה שגורם לחתוך על שטויות?

כי זה ממש לאהפי

שאתה יוצא לדייט אתה נכנס למרחב פגיע חשבת על זה פעם(:? אתה יוצא בידיעה של ירצו/לא ירצו.. תרצה/ לא תרצה

שאתה סתם יוצא עם אדם אחר אין פה שום מרחב פגיע

כדי להפוך את המפגש הזה למרחב שפחות מאפשר פגיעהadvfb

אז אולי כדאי לנסות לדמות את זה כמה שיותר למפגש רגיל?

כן אבל זה להתכחש לרגשות שלנוהפי

ולמציאות(:

ממש לא כדאי להתכחש לרגשותadvfb

אני מנסה לקחת את הסיטואציה למקום יותר טבעי. ברור שאם זה לא טבעי אז זה לא טבעי, אבל אפשר לנסות למשוך כמה שיותר לשם *בלי להתכחש לרגשות*. לדוגמא - לדבר על נושאים יותר קלילים ולא כבדים. 

לגמרי מבינההפי

אני חושבת שהאיזון זה לקחת את הפגישה קליל עד כמה שאפשר(:

אבל לא לעבוד על הרגשות של זה רק פגישה עם מישהו זר.. 

כי זה רק פגישה עם מישהו זר שהוא עלול להגיד לך לא.. או את עלולה להגיד לו לא

וזה לא תמיד נעים לרגש שלנו וזה המרחב של הפגיעות ..

זה לא אומר שהכל צריך להיות כבד 

 

יפה, תודהadvfb
מה?לא הבנתי על מה אתה עונהבייני

או שואל.

מזדהה מאוד, ישר כוחadvfb
הייתי מציעה לבדוק טוב טובלגיטימי?

האם זה יושב על משהו פנימי יותר.

 

קודם כל, אני לא יודעת באיזה שלב ההצעות נמצאות, אבל בהנחה ששלושה בחורים אמרו כן ומחכים לך - צריך להבין שהם מחכים לך. וזה בסדר להגיד שאת בודקת הצעה אחרת אז כרגע לא רלוונטי.

דבר שני, לגבי התפשרות, ראי כאן: כרווקה, אני לא חושבת שהשאלה צריכה להיות מופנית אלי - לקראת נישואין וזוגיות

דבר שלישי, לגבי הצעות וניסיון עבר. אני חושבת שרוב מוחץ של ההצעות, לא מגיעים למצב שבו שומעים את ההצעה ואומרים - וואו, זה האדם שאתחתן איתו. זה בסך הכל הצגה של אדם בצורה מאוד מצמצמת ומשטחת את האישיות. אני לא מזלזלת באינטואיציה שלך, אני לא אומרת לך לעשות דברים כשאת לא רוצה לעשות אותם - אני רק אומרת, שלפעמים זה תירוץ למשהו אחר. הרי ההיכרות עם אדם דרך הצעה היא לרוב סטריאוטיפית (אם הוא למד בישיבה כזאת אז הוא בטח כזה, אם הוא למד מקצוע כזה הוא כזה) בעוד שכולנו יודעים ומבינים שאנחנו בני אדם בעלי זהות ייחודית. את משליכה את ניסיון העבר שלך על אנשים שלא פגשת, ואולי יש כאן משהו לא הוגן.

לא צריך לגרור קשרים. 

אני לא לגמרי מבינה מה המשמעות של לבחון הצעות ברצינות יתרה. אבל אם עד עכשיו זה לא עבד לך, אולי כדאי לחשוב איך לעשות דברים קצת אחרת. 

תודה רבהבייני

לא, זה לא יושב על משהו עמוק

פשוט פערים..

תזכורתadvfb

גם לגברים יש רגשות

 

סופריקה

נכון ומדוייקאדם פרו+
3>advfbאחרונה
זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

מעצבן ממשארץ השוקולד
פעם אחת קרה ליאביעד מילוא

התחיל איזה קשר והבחורה נעלמה כאילו בלעה אותה האדמה

קרה גם הפוךבחור עצוב
דיברתי עם מישהי איזה שבוע ופתאום פשוט נעלמה מעל פני האדמה. לא הגיבה להודעות. כלום.


אחרי חודש פתאום שלחה הודעה משום מקום. הגבתי לה ביובש שתבין שלא מעוניין. 

תגיד לה ברחל ביתך הקטנההפי
ההתנהגות הזו של היבוש לפני חודש לא היתה לעניין
לא בא לחנך אותהבחור עצוב
רק חתכתי וזהו. 
הלוואי עליadvfb
אם אחרי כל הבירורים זה מה שהתגלהintuscrepidamאחרונה

אזי צריך להודות לה' יתברך ששמר את נפשך.

היה כנראה צריך את הבירור בשביל שני הצדדים, אך ברוב חסדיו ה' חסך לך את כל הפגישות והסבל מהבחור.

ואני לא אומר את זה רק מהצד של הכל לטובה וכו', אלא פה באמת רואים את ההצלה עצמה ישר.

לדעתי החלק שקשה זה שבסיטואציה כזו אפשר לומר לעצמך למה אני שוב פעם בסרט של להתבאס מקשר שהיה רלוונטי והתברר שלא…

עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

ביטחון עצמי כן חובהזיויק
לדעתי
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

אולי יעניין אותך