זה עלול להיות מרתקאויש
עבר עריכה על ידי מושיקו בתאריך כ"ג ניסן תש"ע 21:04

כהמשך לאשכול של 140 התגובות;

_____

 

אף אחד מאלו שלא חב"דניקים פה לא באמת מוכן להבין ולהכיל דעה אחרת משלו. ובטח לא להיות חב"דניק.

כי תכל'ס, לא משנה אילו תשובות יעלו פה, אפילו המבוססות והרהוטות ביותר, באחד השלבים תבוא ההתחמקות מהאמת המציקה והמחייבת.

סוג של שריטה דת"לית. בעצם מאוד אנושית. כי גם לחב"דניק מלידה קשה לעמוד בכל הדרישות ממנו.

זה באמת מאוד אנושי ונורמאלי שכשצץ בחיים עניין ששייך לאמת מוחלטת שמפריעה לשגרה הנוחה והקיימת אז מעדיפים להתעלם,

לדלג הלאה או לברוח, או, לקשקש בדמגוגיות ובטענות שטותיות, העיקר שלא להתחייב. וואלה טבעי ומובן.

 

רק מה, אדם שמחשיב את עצמו לאמיתי וכנה לא יכול לברוח מהאמת. וגם לא יכול לבחור לעצמו את האמת.

כי אמת יש אחת. אחד – אלוקים.

 

ואם נצא מנקודת הנחה שאצל כל יהודי, בין דת"ל בין חב"דניק, נקודת הפתיחה היא 'אלוקים', אז כל הגישה הטיפשית שלנו לחיים תשתנה.

[ובגלל שיש לנו גם ישות גדולה לכל אחד (עובדה – "מחשיב את עצמו ל...") והתבטלות מוחלטת לקב"ה קיימת רק אצל יחידי סגולה בודדים, אז זו העבודה הכי קשה -

לקבל ולהכיל את האחר.]

והדבר הראשון שאמור להנחות אותנו כיהודים זה רצונו של הקב"ה עפ"י תורה ושו"ע.

אבל, מה לעשות וחוץ מתורה שבכתב יש גם תורה שבע"פ, והא בהא תליא.

וחו"מ יש גם את פרד"ס התורה. ובתוך הפרד"ס, בחלק ה'סוד' שבו, התגלתה תורת החסידות ע"י הבעש"ט בצורה המאפשרת לכל יהודי ללמוד עניינים גבוהים בצורה נכונה. ובכלל לתת מימד נוסף עמוק ובהיר לתורה שבכתב ושבע"פ. וא"א להתעלם גם ממנו. אם אתה הולך על האמת המוחלטת – אז בבקשה עד הסוף.

עד הסוף זה אומר גם ללמוד דברים שאולי לא מסתדרים לך מיד בשכל שלך כי אתה לא מכיר אותם ולא נתקלת בהם אף פעם.

 

זה נורא יפה להגיד שאני אוהב את כולם ולוקח מכל דרך ביהדות את הטוב והיפה. באמת שזה מקסים.

זה גם נורא חמוד לעשות צחוק מהנהגות שמוזרות לי. כמו ניגון קדוש ששרים בזמנים מסוימים בלבד....

 

אבל בחסידות חב"ד זה לא עובד ככה. בחב"ד אין מקום לחפף.

יש עיקרון ודרך בעבודת ה' שתחילתה בבעל התניא והיא ממשיכה ע"י ממשיכי דרכו אדמור"י חב"ד לדורותיהם.

אדמו"רי חב"ד לא ידעו פשרות בשום תחום ובעיקר בתחום הנהגת החסידים בעבודת ה'. הדרך מאוד ברורה.

תמצאו לי עוד רבי, אדמו"ר שדורש כ"כ הרבה מחסידיו כמו אדמו"רי חב"ד. אין כזה.

ותמצאו לי אדם שגדל כחב"דניק, היום הוא מחפף בתורה, במצוות ובהנהגות וכו' והוא שלם עם עצמו. אין כזה.

 

תורת חב"ד היא רחבה מאוד שמתחילה בספר קטן שהוא הבסיס להכל. מישהו פה למד פעם תניא ברצינות?

לימוד רציני, עפ"י ספרי חסידות או עם חסיד שבקיא? נראה שלא.

המחבר כותב שם בפירוש "מלוקט מפי ספרים ומפי סופרים קדושי עליון נ"ע" – ומביא לכל דבר מקור, אם מהנגלה ואם מהנסתר.

לכל דבר ועניין יש מקור, בסיס ותשובה.

אבל הדבר הראשון שדורשת חסידות חב"ד זה להוריד ת'אף. תהיה 'ביטול'. תהיה 'פנימי'.

תזכור את העניין העיקרי שלך בעולם הזה: "כי קרוב אליך הדבר מאוד בפיך ובלבבך לעשותו" –

הפס' עליו מיוסד ספר התניא – 'לבאר היטב איך הוא קרוב מאוד בדרך ארוכה וקצרה' (מתוך דף השער).

עבודת ה' עפ"י התניא, עפ"י ספרי החסידות, מאמרים וליקוטי שיחות, נותנת לנו את הכלים למעשינו ועבודתנו בעולם הזה – "וזה כל האדם ותכלית בריאתו ובריאת כל העולמות עליונים ותחתונים להיות לו דירה זו בתחתונים" (תניא פרק לג). לבנות לקב"ה דירה פה בעולם הזה הגשמי. להוריד את השכינה בחזרה למקומה הטבעי.

 

מי שיפתח את המאמר הראשון של הרבי, המאמר בו הוא קיבל עליו את הנשיאות בי' שבט התשי"א, מאמר המבוסס על הפס' "באתי לגני אחותי כלה" (שה"ש) כבר אז הרבי מסביר שע"י שבעה חטאים נסתלקה שכינה מהארץ לרקיע השביעי ושבעה רועים הורידוה בחזרה כשמשה הוריד אותה לארץ. ולאחר מכן, בחטא העגל נסתלקה שוב לרקיע השביעי. כל הדורות מאז, היו בהם ענקי עולם, הורידו את השכינה בחזרה בהדרגה לכיוון המקום בו היא מתאווה להיות. לדור שלנו נשארה העבודה האחרונה, להוריד אותה לפה, לעולם העשייה, ואז תושלם עבודתנו בזמן הגלות!

 

ואז, יבוא המשיח.

 

 

מהבסיס הזה אפשר להמשיך הלאה.

לשאול שאלות, תהיות, לרדת לפרטים של רבי וחסיד, הייחודיות של הרבי האחרון, משיח, חי, מת, נביא, יהדות, נצרות, וכפירה בעיקר – ציונות.

 

 

זה עלול להיות מרתק.

מי שרוצה – מוזמן.

יפה מאוד וחשוב!!! ישר כוח!!קשקשן
אתם חיים בעולם משלכםאלעד
תהנו
אנחנו חיים כפי שההלכה של משה רבנו מסיני מחייבתבן ציון גגולה
עולם המושגים שלכם מוזראלעד
עבר עריכה על ידי מושיקו בתאריך כ"ה ניסן תש"ע 08:22
צורת ההסתכלות שלכם שונה,
אפילו ההגדרות ההלכתיות שלכם מאוד לא ברורות לכל מי שלא חב"דניק
 
ככל שאני מעיין ביותר שיחות ומאמרים של אדמו"רי חב"ד וקורא תגובות שלכם אני מבין עד כמה אתם רחוקים ונבדלים מעם ישראל
תסתכל קצת בעולם ותראה מה מחבר את עם ישראלבן ציון גגולה
הקב"האלעד
לא הרבי
ע"י משה רבינומושיקו
מיציאת מצרים ה' שם מנהיג בשר ודם בגוף גשמי בכל דור ודור שהוא מקשר בין ישראל לקב"ה, שבאותו מנהיג ה' שורה בו באופן יותר נעלה מאשר כאו"א, שלכן עולם המושגים של אותו אחד הוא אחר ממה שאנחנו מבינים, אפי' שהוא נראה בשר ודם כמונו, (למשל משה רבינו לא אכל ארבעים יום וארבעים לילה).
 
ביציאת מצרים זה היה משה רבינו אחרי זה יהושע בן נון ובדורנו הרבי
 
וזה עולם המושגים האמיתי של התורה.
 
לאו דווקא של חב"ד
 
אתם מתמקדים ומתעסקים בעיקר ברביאלעד

אני משוכנע שזה אחד הגורמים שיצרו חב"דניקים שכבר מטשטשים ומערבבים בינו לבין הקב"ה

 

כשאתה קובע בכזאת פשטות ש"ובדורינו הרבי" אתה שוב מתכנס בתוך שלך ומקיף עצמך באופוזיציה חזקה של כל היהודים שלא רואים ברבי מליובאביץ את רבם.

מעניין יהיה לעשות סקר כזה. רוב מוחלט של הציבור הדת"לי והחרדי וודאי שלא בו את רבו וצדיק הדור שלו (כ"ש לאחר פטירתו)

אם כךמושיקו
אז למה הציבור הדת"ל הגיע לרבי (לפחות עד נ"ב) ולא קרה ההפך?
 
ושוב לא מתמקדים ברבי, אלא במשה רבינו שהאו היה הנשיא דור של דור המדבר, וממנו יש בכל דור נשיא דור שמשה מתלבש בתוכו..
 
לא כולם חייבם להסכים עם המציאות...(גם הרבי אמר שהתחילו לדבר בהסכמי קעמפ דיוויד על סיני שידברו על ירושלים לא כולם הסכימו איתו)אבל בסוף רואים איפה שהצדק
הציבור הדתיאלעד
מלקט נקודות טובות מכל ת"ח אמיתי.
לכן יש אותם בכל מקום..גם אצל הרבי. גם אני בקרתי אצלו ב770 אבל מעולם הוא לא היה הרב המבהק שלי
אם כבר- אז הראי"ה והרצי"ה הם רבותינו (מאז פטירת הרצי"ה תורותו נתפזרה בין עשרות ת"ח וישיבות) אבל הם כבר לא בין החיים
 
והחרדים? בערך אותו דבר
יש פה איזושהי טעות קטנטנה ובסיסיתדובלה
עבר עריכה על ידי דובלה בתאריך כ"ז ניסן תש"ע 21:02
המשמעות של הרבי בחיים של חסיד היא לא הרבי כשלעצמו, בתור אדם חכם, קדוש, מלומד וכיו"ב.
 
כל התפקיד של רבי הוא לחבר יהודים לקב"ה. ללמד אותם איך לעבוד את ה' טוב יותר. לעודד ולהמריץ אותם ללמוד תורת ה', הן נגלה והן חסידות.
 
הרבי עושה זאת בדרך החסידות. על פי דרכי החסידות ועל פי תורת החסידות. אך בכל אופן - הנקודה היא לא הרבי כשלעצמו כאדם, אלא הדרך שהוא מוביל אותנו, בצורה נפלאה כל כך, לעבודת ה'.
 
וזה בדיוק מה שהרבי עשה בפועל. בשונה מהרבה רבנים אחרים - הרבי לא נתן לעצמו שום מציאות. הרבי לא דאג לעצמו ולכבוד שלו - להיפך: הוא כל כך התמסר לעבודת הקודש, לחסידים ולדאגה ליהודים בכלל בכל מקום, באופן שבא ממש על חשבון הבריאות שלו, שעות השינה המעטות שנשארו לו, ואפילו על חשבון לימוד התורה הפרטי שלו.
 
וכאן באים אנשים וטוענים, שים לב!! : חב"ד הפכו את הרבי לדמות שסוגדים לה, מחליפים את הקב"ה, עובדים אותו ח"ו וח"ו... וכו'... אתה מבין מה מגוחך פה? עד כמה זה טיפשי? דווקא הרבי, שהענווה והביטול שלו כלפי הקב"ה הם דבר נדיר ממש, שהמסירות שלו לתפילה ולתורה הם באופן נפלא, ושבכל התוועדות או בכל שיחה ודברי תורה אצלו הודגש באופן בולט ההוראה בעבודת ה' מכל זה, הרבי שתבע ודרש מחסידיו ללא הרף להקדיש יותר זמן ללימוד תורה, לתפילה, לעזרה לזולת ולהפצת יהדות - - - -
זה ממש בלבול לטעון כטענה הזו.
 
ואם יש כמה אנשים, נעבאך, שמוחם העייף גרם שהיחס שלהם אל הרבי הוא באמת כזה, מסתבר שהם לא יודעים מיהו, ולא באמת הקשיבו למה שהרבי תובע ודורש מחסידיו כל הזמן, ולא הבינו מה משמעות של רבי בחיי החסיד.
 
בנוגע לקשר של הרבי עם כלל ישראל, אין צורך להאריך. אין עוד רב או רבי שדאג באופן פעיל בכזה היקף ליהודים וליהדות בכל העולם. ואין גם רב או רבי שכל כך הרבה יהודים מכל המינים והסוגים, החוגים והזרמים עמדו שעות בתור כדי לזכות לפגוש אותו.
 
נשאר לנו רק לעשות את חלקינו, ולהשתמש בכל האור שהוא הביא לנו.
 
שבת שלום
^^^^^^^^^^^חשבשבת
צודק וראה סימוכין בכל שיחות הרבי לאורך השנים
 
וכן שיחת פר' שמיני תשכ"ו על נדב ואביהו מדוע הם קיבלו עונש כ"כ חמור???
 
ומי שרוצה באמת לדעת תשובות לכל השאלות אני אמסר"ש לו/ה (בזמן שיהיה לי אינטרנט) טלפונים של רבנים שיענו תשובות מדוייקות.
 
לעניות דעתי דיון בפורום לא מביא לשומקום חוצ מבלבול רציני... 
מצטרף לאויש!חיים שלמה
אלעדי אני חושב שמה שכתב אויש מתאים לך בול!! אם לא הבנת את הקישור תקרא שוב ושוב את המכתב אולי תשכיל ותבין!
 
וכתבת שהציבור בדת''ל מורכב מתלמידי חכמים וכו'.. השאלה שלי היא ככה: ונגיד שלנו יש תלמידי חכמים או לכל ציבור יש תלמידי חכמים נו אז מי הצודק פה?? גוף לא יכול להתקיים מכמה ראשים, אולי לכמה שניות ואז הוא מת, חב''ד מורכבת מהרבה עדות והרבה עדות מצטרפים לחב''ד אבל כולם יודעים שיש ראש אחד שהוא אומר דבר מקיימים זאת ללא שאלות ופקפוקים.
אם נסתכל בתור צופה על החוגים ביהדות נראה שהציבור הדת''ל מפולג בהרבה יותר מכל חוג ביהדות ולמה?? הרי הוא מורכב מתלמידי חכמים, גאונים, צדיקים, וכו' וכו'  זה העניין שאין ראש אחד בעסק הכל אבוד הכל. תבין גם למה אני אומר מפולג ולא לשניים אלא לפחות לארבעה חלקים ואני זאת כאחד שקורא את העלונים שלכם כ20 במספר. 
הנה קישור..חשבשבתאחרונה
שיחה של הרבי תחת הכותרת ש"רש"י מלמד את הילד שחייב להיות לו רבי
 
השיחה בעמוד 7
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך