כאן לא יתעצבנו עלי שאני 'מדבר על רב'...שואלובורח

(אם הייתם יודעים פצל"ש של איזה ניק אני וכמה מדגדג לי באצבעות לריב אתכם עשרות שרשורים למטה, אבל מבין שזה לא המקום...)


כמה שאלות, הן לא באמת על 'רב' מסויים, אלא על העקרון ובכל זאת בצמ"ע כבר סקלו אותי לפני זמן מה בהקשר:


1. איך יודעים מתי לתת אמון במישהו שטוען שנפגע, שמאשים מישהו (מפורסם או שלא) ומתי לא צריך לשתף פעולה עם הפגיעה בנאשם מעצם האשמה?

2. איזה משקל (אם בכלל), צריך לתת למצבו הנפשי של המתלונן - מחזק (כי זה בהחלט יכול להיות מהפגיעה)?, מחליש (כי הוא לא 100 גם ככה...)? לא משנה?


(יש לי תשובות חלקיות, החודשים האחרונים קצת ערערו אצלי כמה הנחות שהלכתי איתן חמש עשרה שנה, מאז שהתחלתי להיות מודע לנושא...).

ברגע שיש תלונהנעמי28

מבחינתי האדם חשוד.

נוטה מאד להאמין לנפגעות מהסיבה שסטטיסטית יש הרבה יותר פגיעות מאשר תלונות שווא.

 

והאמת האמת שמבחינתי אם יש חשש אז הרב הזה מחוק.

מילה שלו מול מילה שלה.

רוב התלונות נסגרות מחוסר ראיות, לא כי הן לא קרו.

 

בנוגע למצב הנפשי, זה בעייתי, צריך לקחת בחשבון שפגיעה יכולה להשפיע מאד על המצב הנפשי.

ואם התלונה תהיה נגדך?!שואלובורח
אם מישהו יחליט לסגור איתך חשבון?!


(הרבה שנים נפנפו בסטטיסטיקות, היום אני כבר לא משוכנע שהסטטיסטיקות אמתיות)


אגב, טענה נוספת שהרבה טוענים היא, שאף אחד לא יעיז לספר על עצמו כאלו סיפורים, לולי שיהיו אמתיים. גם עם זה הלכתי שנים. החודשים האחרונים יצרו פקפוק גם בזה.

לא משוכע בסטטיסטיקה?נעמי28

אחת מתוך שלוש מוטרדת מינית ואחת מתוך חמש נאנסת.

כנראה שבמציאות זה אפילו יותר.

אני לא שופטת בבית המשפט העליון וטוב שכך.

מבחינתי ברגע שיש תלונה, גם אם הוא יצא זכאי, אני אישית לא אסמוך עליו ואצלי הוא חשוד לנצח.

 

 

את מגזימהפשוט אני..

אין שום סיכוי בעולם שאחת מכל חמש נאנסת.

 

זה נתון מתוך ''מחקר'' מהחוג למגדר, מלפני 17 שנים, וארגונים שונים מצטטים ממנו שוב ושוב למרות שהוא הופרך בכל ניסיון שנעשה לשחזר את הנתונים.

 

סטטיסטית זה אומר שבכל כיתה יש 6 בנות שנאנסו, בכל משפחה יש כמה בנות דודות שנאנסו...

אין שום סיכוי בעולם.

 

נשמע כמו הגזמה פראית - לקראת נישואין וזוגיות

הלוואי שאני טועהנעמי28


החישוב שלך של מספר האסירים שאמור להיות, שגוי.

ברוב המקרים יש פוגע אחד שפוגע בהרבה נפגעות.


שים לב שרק 6% מהמקרים מדווחים.

ורוב המקרים (לא זוכרת נתון מדוייק) נסגרים מחוסר ראיות למרות שרובם כן קרו.


רוב הנפגעות שותקות ואין להן סימן על המצח.

אחת מכל 5 זה אומר לפחות 800,000 נשיםפשוט אני..

בישראל שעברו אונס.

 

נשמע לך הגיוני?

 

כאמור, לפי מחקר של ביטוח לאומי אחת מכל 9 עוברת פגיעה מינית כלשהי, אז בוודאי שאחת מכל 5 זה מיתוס חסר היגיון והוכחות

נשמע מוגזםנעמי28

הלוואי שזאת טעות, אי אפשר לדעת.

אני  נפגעתי במשך שנים ואף אחד לא יודע, אף אחד.

יש מאות כמוני, באמת שאי אפשר לדעת.

בכל מקרהנעמי28
גם אם הסטטיסטיקה שונה מעט, זה לא קרוב אפילו למספר של תלונות שווא.
אוי ווי. באמת נפגעת?די שרוט
זה איום ונורא. אמיתי.
כן, לצערי ):נעמי28
ראיתי לפני שמחקת.די שרוט

לא אוסיף במילים רק אומר שליבי נכמר.

תהיי חזקה.

אני סבבה, לגמרי מאחוריי. תודה🙌🏼נעמי28
וואו, כואבשואלובורח
זו סטטיסטיקה של נפגעים, לא של פוגעיםשואלובורח

היות שבד"כ פוגע פוגע ביותר מאחד (ולפעמים גם בעשרות ומאות) - זה לא מלמד על אחוז הפוגעים.

חבל, לא כל כך קבלתי תשובות שיש לי איך להתקדם איתםשואלובורח
תודה על המאמץ
לא יודעת לאיזה תשובות ציפית.נעמי28

אין תשובות חד משמעיות.

האמת, הלוואי שידעתי, החיים היו יותר קליםשואלובורחאחרונה
אבל אני כן מחפש, גם מול אנשי מקצוע, הגדרות יותר אמינות מפינג-פונג של 'מאמינים לך' או 'מאמינים לרב כי הוא רב'.
הבעיה היאחוזר

שאני יודע שהוא קיים

כאילו אני לא אצליח באמת למחוק את קיומו מהראש והרגשות שלי

ואז

יש את תורתו ומצוותיו

ואם לא

אז שאלות פילוסופיות

שבסופן 

הרבנים תמיד צדקו וכל מה שהם השתילו לי

ואז הבחירה לצאת

לשחרר מהכל

תמיד תהיה מלווה באשמה. 

ואז זה כבר לא שווה את זה

ואז אני נשאר באותו מצב

לופ.

מה דעתכם על הסיפור של הנובה והדתל"שים שם?זיויק
מה היה?נעמי28
היו שם הרבה דתל"שיםזיויק
חלק על הרצף
נו ו?נעמי28
באסון מירון היו רק חרדים ובשואה נספו קהילות שלימות של יהודים מאמינים כולל אדמורים.


השאלה אם לדעתך זה האיר זווית בלתי מוכרת לציבורזיויק
ואם יש לך תובנות מזה
לא ראיתי התייחסות מיוחדתנעמי28

למגזר שממנו הגיעו.

אני לא חושבת שנכון לקשר בין רמה אמונית ודתית לבין אסונות.

לא היה הקשר כזהזיויקאחרונה
שימי לב שזו פרשנות לשאלה שלי ולא גוף השאלה
שאיבדתי ואיבדנו אנשים נהדריםruthi
והקהילה שלנו חסרה היום את האנשים האלה. 
ברורזיויק
הי"ד
איבעיא להוימח שם עראפת
מה גרם לכם לדתל"ש? וכשהחלטתם לדתל"ש, מה עשיתם? מה הייתה 'שבירת הקערה' שלכם?
איך אתם מסתדרים עם אלולהגיבן מנוטרדהם

תשובה סליחות וכו' ועם כל המחשבות והרגשות בלב?

כבר אין לי אותםנעמי28

השנה לא (או עדיין לא) התמודדתי עם הרגשות האלה.

כנראה הזמן עושה את שלו, ויותר ויותר ברור לי שהסליחות הן לא כלפי ה' או ביחס למצוות.

אני גם לא מאמינה במצוות או שמישהו בודק אותן, וכל הצ'ק ליסט הזה לא בשבילי ומרגיש לי קטנוני .


אם כבר אווירת סליחה אז יותר ביני לבין עצמי והסובבים אותי, לא כלפי אלוקים.

למה בעצם?אדם 12
מצחיק ממשמאן דאמר
השבוע בדיוק לא היה לחברה מניין אז הם ביקשו ממני להשלים ולא היה אף אחד שיודע לעלות חזן אז עליתי חזן סליחות ומנחה 
חזק!הגיבן מנוטרדהםאחרונה
נראה פורום פעיל יחסיתמקפיצים נטושים

לכזה שלא מופיע בתפריט הראשי.
בעז"ה תכף תשובו , טוב לראות שלא כותבים פה הרבה...

טוב לי יום בחצרךהגיבן מנוטרדהםאחרונה
..דתיה?
עבר עריכה על ידי דתיה? בתאריך כ"ג בתמוז תשפ"ה 17:09

.

 

 

כנראה שלא🤭פשוט אני..
התייאשה מהרהגיבן מנוטרדהםאחרונה
או שטעתה בנו
כל כך עייפה מלהחזיק את הכללביטה

בא לי כבר לשחרר.

לתת להכל לקרוס.

להישיר מבט אל המציאות ולהפסיק להתחבא. 

מבין את הקושימתנחל חייכן
הרצון להשתחרר...
נשמע קשה ❤️נעמי28אחרונה
מה מונע ממך לשחרר? מה יקרה אם הכל יקרוס?
איזה חג מוגזםנעמי28

סיימנו עכשיו סדר שני.

מעדיפה פעמיים כיפור מאשר פעמיים ליל הסדר😶

יו'ט שני של גלויות?משה
אוי ואבוי
ממש קשוחמתנחל חייכן
הבן שלי כשהיה באוסטרליה באמת סיפר שהלילה השני יותר ארוך
זהו כמעט נגמרנעמי28
הצעת חוק -  אם החג מתחבר עם שבת, אפשר לוותר על החג השני.


תודה לאל שיש את מי לארח.

אי אפשרהגיבן מנוטרדהם

לעשות רק יום טוב אחד?

אתם ישראלים לא?

לא, בעלי לא.נעמי28
וזה לא מעבר לזמן קצר.
ואיי איזה באסההגיבן מנוטרדהם
שככה חווית את זה


תאמת אני ניסיתי לקחת בכיף את ליל הסדר והכנתי להם קסמים על עשר המכות אז היה ממש כייף ומצחיק


אפשר גם להגיד לבעלך להריץ קצת להבא שיעבור יותר מהר ובשמחה

נשמע כיף!נעמי28אחרונה
כן, יש לנו שנה לחשוב על דרכים יותר טובות לעבור את זה.

אולי יעניין אותך