ד ת ל " ש י ם -דיוןדאץ
למי שלא יודע דתל"ש זה ראשי תיבות של "דתי לשעבר", אדם שחזר בשאלה, פרק עול, וכיום היא חילוני ככל החילונים ההם ..
מה היה היחס שלכם אם חבר קרוב, אח\ות, בן\בת דוד, או כל אדם אחר שקשור אליכם בצורה כלשהי היה יום אחד מוריד את הכיפה, ומודיע שהוא לא במשחק יותר?
איך הייתם מרגישים כלפיו? כעס? רחמים? הבנה? ריחוק? בגידה?
ו.. הייתם מתרחקים ממנו?
 
אני אשמח אם תענו, לא כי אני ורצה לבדוק תגובות או משהו .. פשוט זה דיון קטן שאני מעוניין לחקור. ושוב, לא בשביל לבדוק תגובות
אני מרגישה שלא הוגן שאני יענה..אורושקוש
כי ב"ה הקב"ה לא ניסה אותי בזה ועכשיו אני יכולה להגיד המון דברים אבל אם בפועל ח"ו יקרה לי משו כזה אני אגיב אחרת לגמרי..
אם יהיו לי דברים להגיב על מה שאנשים כתבו אני אגיב..
תלוי ביחס קודםהרועה
אם הרב שלי היה הופך לדתל"ש זה היה ממש מוזר אבל לרוב אני אקבל את זה.
רוב המשפחה שלי חילוניהשמחה ואמונה
כך שכבר התרגלתי לזה..
חוץ מזה שאני לא מבינה מה יש להפגע\לכעוס להרגיש בגידה וכו'..
אל תדון אדם עד שתגיע למקומו..
 
מסכימה עם שמחה ואמונהלירזושש
לעולם אין לדעת מה היו המניעים שגרמו לאדם להפוך לחילוני ולכן איננו יכולים לדון אותו ובמיוחד שלא לכעוס או להרגיש נפגעים כי זו החלטה אישית שלו.
 
אהבה.אח..
ואישית - כמובן שמאוד תלוי באדם המדובר - אבל לא הייתי מתרחק ממנו בכוונה תחילה.
ובתוך הלב, רחמים גדולים מאח שכואב על אחיו שלא מרגיש טוב.
בנוסף, אמונה גדולה באדם שבעז"ה הוא יחזור למקום שממנו הוא הגיע.
 
קיצור, באהבה ובאמונה. זו הפונקציה.
השאר? נגזרות, כי:
אם יש אמונה, אז יש רחמים. ואם יש אהבה, אז רחמים. וכדו'.
 
 
 
שבעז"ה נשמע רק בשורות טובות.
שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל!
 
 
הרבה רחמים עליו...אבישי רחובות
יש הרבה מה לרחם עליו על זה שלא הצליח למצוא את עצמו בדת ואולי זה קשה אבל כמה שהוא יותר מתרחק צריך לאהוב אותו יותר...
האמת שתלוי...נועוש=]]!!
תלוי עד כמה הוא יתרחק... גם עד כמה הוא קרוב... וברוור שצריך להמשיך לשמור על קשר אולי גם כדי לקרב..
אבל שוב אי אפשר לשפוט סתם ככה.. צריך לדעת מה הולך להיות שם...
בגדול אני מסכימה עם אח..יעל =)
בע"ה

אני חושבת שהיחס אליהם צריך להמשיך להיות אוהב, למרות שלדעתנו הם סוטים מהדרך, ושלא צריך לשנות את היחס שלנו כלפי אותו אדם, כי אחרת אם הוא ירצה להתקרב שוב ליהדות, הוא עלול להרגיש דחוי, ולא לחזור לדת..
אם איש באמונתו חי- אין שום סיבה להתרחק.  <אריאל>
היפכא מסתברא- אפילו אפשר להמשיך, ולהישאר באותו מצב, אולי אפילו להתקרב- תוך שמירה על המצב האידיאלי, ועל ההלכה. 
איך הייתי מרגיש כלפיו? הייתי עצוב ומבין. בסופו של דבר זו החלטה שלו.
"אל תדחה אבן אחר הנופל".מסכימה עם אח.שיראל.
ומוסיפה כאב עצום.
יש לי פה כמה חברות שהתדרדרו,ב"ה הן לא קרובות לדתל"שיות,אבל גם הקצת הזה גורם לי לכאב גדול.
אז אם מישהו שאני מכירה היה מתדתל"ש זה היה נראה לי מוכפל פי כמה..
מסכים עם שמחה ואמונה...אורי=]
 
למה שיהיה לי רגש אחר כלפיוגעש
כמו שעד עכשיו לא עניין אותי אם הוא מתפלל כל בוקר
 או אם הוא מברך או אם הוא משחק בפלאפון בשבת כשאף אחד לא רואה,
 ככה גם כשאני יודע שהוא עושה את זה זה לא יעניין אותי.
 אם זה חבר שלי, אני הייתי חבר שלו בגלל מי שהוא והוא נשאר אותו דבר
 רק בלי כיפה, אם אני יפחד מהשפעה אז אני קצת יזהר לא יתרחק יותר מידי.
אבל אם זה דמות חשובה בחיים כמו רב שקרוב אלי או אבא זה קצת מכה
 שכל מה שחינכו אותך הם בסוף מראים שהכל היה מבחינתם דיבורים
 והם לא התכוונו למה שאמרו אז זה שם אותך בסימן שאלה.

חוצמיזה אני ירגיש כלפיו הבנה, הדת זה לא הדבר הכי ברור ומובן לכל אדם
יש אנשים שיודעים להתמודד עם כל השאלות בעיות (סה"כ ליהיות דתי זה לא החיים הכי קלים) ויש כאלו שקצת פחות ויש כאלה שלא מתמודדים
וזה דבר מובן מאליו שאדם בורח מלקבל עליו עול (בטח אם יש לו על זה הרבה שאלות).
אין נושא ,פשוט כנסו!*חזרזיר*
מנסיון,
א. זה משנה אם זה חבר או שכן או מישו מהמשפחה!
ב. מה שבטוח ,לא הייתי מתרחקת ממנו!!- יש לי שני בני דודים דתלש"ים מתוקים!! ואני מתה עליהם, אני בחיים לא "יפרד" מהם בגלל כזה דבר!
ג. אין לנו מושג למה הם מחליטים "להוריד ת'כיפה" אז בואו לא נתחיל לחשוב/ולרכל...
כמו שאמרו אל תדון את האדם עד שתגיע למקומו.
חוץ מזה,
אהבת ישראל! הוא עדין יהודי!!
[וייי גרמתם לי להתגעגע לבני דודים]
שבת שלום!
-שלבוקית
יש לי2 אחים חילונים,
אנחנו ממש כמו אחרים רגילים! בדיוק כמו כולם![אנחנו 8]
אני  רק מתראה קצת פחות עם אחד אבל הכל בדיוק אותו דבר!
חבר שלי התדתל"ש..מוקי
וזה קרה בקיץ האחרון. כל השבט שלי המשיך להתייחס אליו די רגיל, אבל הוא החליט שהוא עוזב את הבית ועבר לגור במרכז.
בהתחלה כאב לי עליו והיה לי מצפון על זה שהוא חזר בשאלה, כי תמיד הוא היה קצת מופלה וכשהיינו קטנים לא התייחסנו אליו יפה.
היום כשהוא בבית הוא עם כל החבר'ה ממש רגיח ואפילו שם כיפה..
 
ולא.. אני לא (נראה לי שגם כל השבט) חשבתי על להיתרחק ממנו.. הם צריכים ונראה לי רוצים שיקרבו אותם חזרה.. ובסוף כולם חוזרים..
 
רוצים לשמוע דעות של "הצד השני" ?מתו"שאחרונה
 
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך