שירות- (גם לבנים)מיטל
לא התכוונתי שירות לאומי לבנים.. השרשור לבנים
 
היום אני ועוד 2 חברות דיברות על שירות..
 
אחד מהחברות לא מתכוונת לעשות שרות לאומי, היא אמרה זה בזבוז שנה ושהמדינה לא נותנת לה כלום ושהיא לא חייבת לעשות את זה
 
אני מהצד שלי אמרתי לה כמה המדינה כן נותנת וכמה זה חשוב ואם בנות חילוניות ובנים חייבים למה היא חושבת שהיא לא חייבת?
 
ואז היא אמרה שצבא זה מצוה וצבא לבנות זה אסור בכלל
 
היא רוצה ללכת להתחיל ללמוד אחרי שנה מדרשה ואז להתחתן.. והיא תצתרך לפרנס את הבית כי בעלה יעשה 3 שנים צבא (כי זה מצוה) ..
 
מה אתם אומרים?
 
שירות זו חובה מטעם המדינה? חובה מוסרית? למה בכלל ריך לשרת? למה צרים לתת שנה-שלוש לטובת המדינה?
גם וגם!!!!The Juggler
תנמקמיטל
גם אינתרסים אישים וגם מחויבות!!!The Juggler
דבר ראשון - חובה מוסריתii
כל אדם במדינה מקבל הרבה הרבה מבנות שירות לאומי - שזה פשוט לא נראה לי הוגן "להשתמט" מזה.
 
חוץ מזה - אומרים שזה מפתח מאוד את האישיות וכו'..
כמובן שזו דרך מעולה לתרום לחברה...ii
בכל תרום שרוצים.
אני לא באה להכנס לזה יותר מידי..הדריכני
אבל החזו"א אמר "יהרג ואל יעבור"
זה די מספיק בשביל להחליט, לא?
 
כך נראה לי.
אז אמר, אז מה ?משה
הוא אמר עוד הרבה דברים שלא ראיתי אותך מנסה ללכת לפיהם.
 
 
לא רציני
והערהמשה
האמור לא עוסק בנושא השירות הלאומי באופן כללי, שהוא מורכב מבחינות רבות, כלכליות ואחרות.
החזו"אשמחה ואמונה
אסר את זה רק אם כופים את השירות על הבת.. אבל זה לא כפיה והיא עושה את זה מתוך רצון, מותר.. לכן מה שהוא אמר לא תקף..
ו.. admin  מזה הזלזול הזה?.. בכל זאת החזו"א קצת כבוד.. 
להדרכני ו - בנושא השרשור.אח..
הדרכני >
אז, לא. זה לא מספיק. גדולים מאוד אחרים אמרו שזה מצוה.
הגר"י קאפח זצ"ל. כמובן - ע"פ כללי בצניעות וכו'. (הרב מרדכי אליהו שלי"טא, עיינו בספרו שיצא 'שו"ת הרב
הראשי' וגם שם הוא אומר שהוא בעצם עם הרבנות הראשית. לפעמים הוא מתיר שם ש"ל.)
 
 
לנושא השרשור >
 
ש"ל, כמדומני שאסור (!) שזה יהיה חובה. על הנשים א"א להתיל מטלה כזו של 'יציאה מהבית' כחובה.
כמובן רק, אבל ר-ק אם זה נעשה ע"פ הצניעות וכו', אז ככה:
יש בנות שצריכות את השנה הזו לתרום מעצמן, שזה נותן להם קצת רוגע וכדו', בשמחה.
יש בנות שלא צריכות את זה, והן יכולות להמשיך בעבודה וכדו', בשמחה.
בסופו של דבר - ש"ל זה לא רק השני הזו, אלא זה בכל החיים שלנו.
כל אחד לפי מה שהיא חושבת שמתאים לה.
 
 
 
מקוה שהובנתי. נושא רחב בפני עצמו, אבל השתדלתי לקצר.
בהצלחה לכולן. שבת שלום ומבורכת!
כמה דברים -הדריכני
אדמין - אני לא מקיימת את כל מה שהחזו"א פסק, כי מי שהולך לפי החזו"א הולך לפי הפסקים שלו, ואם אני הולכת לפי פוסק אחר אז אני פועלת לפי הפסקים שלו.
אבל בעניין הש"ל - זו הייתה דעה לכלל עמ"י ללא עוררין ואין פה שום עניין של דעות לכאן ולכאן.
ותשים לב הוא אמר "יהרג ואל יעבור" ואני בטוחה שלא הקל בחשיבותה של נפש בישראל, לפחות כמוני כמוך ואף יותר.
בשביל לפסוק על החזו"א צריך להיות לפחות במדרגה שלו, כמו שאף אחד מהאחרונה לא יחלוק על הראשונים ובוודאי שלא על התנאים וכו'. ואני מעריכה מאד - למרות שאף אחד לא צריך את ההערכה שלי, את כל הרבנים כולל אלו שמתירים, אבל בעניין הזה של שירות לאומי - איך הם יכולים לחלוק על החזו"א?? הם הגיעו לדרגה שלו?
 
שמחה ואמונה - באמת לא ידעתי שהוא דיבר על התקופה שבה שירות לאומי היה חובה, אבל עד כמה שידוע לי גם שירות לאומי בבחירה הוא אסר.. [אני אנסה לברר - סתם בשביל עצמי..]
 
ו - אח... - הרב מרדכי אליהו בפירוש אסר! ואם כן - צריכה לחזור הביתה כל לילה לישון בבית הוריה.
אה ו--הדריכני
בעניין הגר"י קאפח.. אני באמת לא יודעת. [עוד נושא לבירור בעז"ה]
כן...הם הגיעו לדרגה שלו..ii
[מצטער, אבל נראה לי שחרדים חושבים שרק להם יש גדולי דור.]
'בפירוש' גם התיר.אח..
בכוונה הבאתי ציטוט כי ידעתי שזה יהיה.
שו"ת הרב הראשי - אגב, שנראה לי יצא לא מזמן...
אגב, שאלו גם את הבן שלו מה דעת אביו. עייני שם.
 
הרב קאפח זצ"ל, אחד מהגדולים - 'בלי שום ספק' (אצל האמת) - בדור אצלינו.
ישב עם הרב אליישיב והרב עובדיה (כמדומני) והרב אליהו ועוד - לדון בבית דין.
עייני בכתבים שלו. שם הוא כותב שזה מצוה - אם זה נעשה בצניעות והן מוכנות לזה וכו'.
 
לא צריך להגיע לדרגה של רב בשביל לחלוק עליו.
עייני ערך סנהדרין. עייני ערך גמרא. תנאים, אמורים, ראשונים, אחרונים....
 
התורה היא של הרב - 'ובתורתו יהגה יומם ולילה'.
לכן, ה-ו-א מחליט מה הדעה בהלכה, כמובן שהוא יהיה בעל ידע ירא שמיים עם מסורת וכדו'.
 
 
זה נושא מאוד ארוך, גם הש"ל וגם הדבר האחרון שאמרתי, אם צריך, בעז"ה אאריך.
שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל!
שניה, משו שצרם לי -הדריכני
אתה רוצה להגיד לי שהרב קאפח ישב עם הרב אליישיב והרב עובדיה ויצא עם מסקנה שאם זה נעשה בצניעות וברצון חופשי זה מצווה?
ב-ד-י-ו-ק.אח..
צרם? לא יודע למה.
 
 
פססט, ברוכה הבאה לעולם התורה. כאן חלוקים הרבה מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד.
זו היא דרכה של תורה. ובכל זאת הם אוהבים אחד את השני מלא מלא מלא מלא - משהו שלצערינו קצת חסר היום...
 
בכללי הם ישבו בבי"ד. בכל מיני מעשים הם דנו, כמו דיינים.
לא יודע אם הם דנו על זה, אבל כך כותב הגר"י קאפח זצ"ל שזה מצוה.
עייני שם.
 
 
אם יש משהו להרחיב, בשמחה.
שבת שלום ומבורכת!
 
 
 
אחי - אוהבת מאד את כולכם!הדריכני
חלילה שלא ישמע ממני, זלזול, כעס או --- שנאה חס וחלילה!!!!
לכ--ל עמ"י יש מקום רחב מאד מאד בלב שלי
הערכה אינסופית!
 
האמת - הפתעת אותי אם הידיעה הזו. [אני קצת מטילה בה ספק]
באיזה כתבים שלו זה כתוב?
 
 
שבת שלום לכולם
איזו ידיעה?אח..
שהוא אומר שזה מצוה? יש לו כמדומני 3 ספרים של כתבים.
אולי חלק א', מנהגי בנות ישראל או משהו כזה. מפורש מפורש כתוב.
 
לגבי זה שהוא ישב איתם, ראיתי מפורש פסקים שהם (כמדומני עם כל מי שאמרתי) חתומים עליהם.
 
 
מוזמנת לעיין בפנים.
שבת שלום ומבורכת!
הרב מלמד כותב על זה ב'רביבים':tomerittal
http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=6807

מומלץ ממש, למורות שזה ארוך
חח אצלנו בדירה זה אחד הנושאים המדוברים...אנונימי (פותח)
קודם כל מצד המדינה זה די חובה... לומרות הכל את מקבלת פטור כדי לעשות שירות לאומי והיותך דתיה לא אומר שאת תיהי בחופש והחילוניות יעבדו...
 
מצד אחד למדינה זה פותר רק את בעיית התקציב (שאותי אישית הוא לא ממש מעניין אבל לא משנה) ומה שאת תורמת לעם בשנת שירות את תוכלי גם לתרום בתור עובדת בשכר...
אבל מצד שני בת שירות נמצאת בעמדה ששום עובד לא יכול להגיע אליה,
אבל בלי קשר חובה או לא חובה שנת שירות היא דבר מדהים זו שנה שתיהיה לך שונה מאד משאר שנות חייך ולפעמים אפילו עבודה שבחיים לא תעבדי בה... זו שנה שנותנת המון חוויות ובניית האישיות וגם מכוונת אותך מה הכי מתאים לך לעבוד...  באמת שתורם המון=
                      
                                                                     *בתשירות
לפי דעתי, שירות לאומי זה פשוט חובה.יעל =)
בע"ה

גם מבחינת המדינה - היא נתנה לך שחרור מצה"ל בגלל שאת דתייה, אבל היא לא נתנה לך פטור מאיזשהו שירות עבור המדינה.
גם מבחינה מוסרית - אולי לפעמים זה נראה כאילו המדינה מפלה את הציבור הדתי בדברים מסויימים, היא עדיין עוזרת לנו במלא דברים.
תחשבו רגע שלא היתה לנו מדינה יהודית, שהיינו ח"ו נשארים בגולה תחת שלטון של גויים - זה פשוט נורא, נכון?
ועכשיו - תחשבו על המדינה שלנו שבאמת נותנת לנו מ-ל-א.
אתם לא חושבים שצריך איכשהו לתרום לה?

נכון, לפעמים כשחושבים על השירות זה נראה כאילו מנצלים אותנו, ונותנים לנו לעשות סתם עבודות משרדיות, אבל קודם כל - מישהו צריך לעשות את העבודות האלו, ובמקום שהמדינה תוציא בשביל זה כסף, את עושה את זה בהתנדבות.
וחוץ מזה - את יכולה גם לבחור מקום שירות שאת באמת אוהבת מה שעושים בו, ויהיה לך כיף להיות בו..
ועוד דבר - השירות לאומי גם יכול לתת לך נסיון בעבודה בעתיד - אם תרצי, לדוגמא, לעבוד בחינוך מיוחד, ובשירות לאומי תעשי משהו שקשור לזה - יהיו לך יותר סיכויים להתקבל לעבודה מאשר מישהי שלא עשתה שירות..

וואי, חפרתי!
אבל באמת שאני חושבת ששירות לאומי זה שיא החשוב!!
זה לא חובה, אולי מבחינה מוסריתשמחה ואמונה
את מרגישה שאת לא יכולה שלא לעשות.. אבל עובדה שאם אני לא אעשה שירות אני לא אשב על זה בכלא..
מבינה?..=]
ממש מסכימה עם יעל.שיראל.
חובה מוסרית לא חובה מבחינת המדינה...אני שמח סתם!
זה ששרות לאומי הוא חובה מוסרית, אני חושבת שכולם יסכימו איתי.
אבל לדעתי זאת לא חובה מבחינת המדינה.
המדינה הקימה מסגרת מחייבת (הצבא), וזאת מסגרת שלא מתאימה לבנות דתיות.
המדינה לא יכולה לחייב אותי להיות במסגרת שלא מתאימה לי.
ולכן, ברגע שהיא לא הקימה מסגרת שכולם יוכלו להשתתף בה, היא לקחה בחשבון שבנות דתיות לא ישרתו בצבא. ולכן אני לא צריכה "להמיר" את השרות שלי בצבא לשירות לאומי. כי זה לא שאני בוחרת שלא לשרת בצבא, אני פשוט לא יכולה, וזה בגלל הצורה שהמדינה הקימה את המסגרת הזאת.
מה!! אני מרגישנה שאני חייבת לתרום!!*חזרזיר*
כשאני רואה חיילים שעוזבים את הבית שלהם ו"מבזבזים" 3 שנים מהחיים שלהם בשביל לשמור על הארץ המיוחדת שהקב"ה נתן לנו, ולשמור עלי זה גורם לי לגאווה!!
אני בכיף הייתי הולכת לצבא ותורמת את כל כולי!!
אבל- יש בעיות של צניעות והרבנים אומרים שזה לא מקום לבנות אז אני לא אלך!!
אבל שירות לאומי-תרומה למדינה ברור לי שאני אתן!!
אני פשוט רוצה כבר לתרום!!
וייי אני C לא מבינה את חברה שלך!
נכון, הצבא הוא לא מסגרת שמתאימה לבנות, ולכן...יעל =)
בע"ה

המדינה הקימה את השירות-לאומי.
כלומר, היא הקימה מסגרת שבה בנות כן יכולות לתרום למדינה..
אני חושבת שזה שאני לא יכולה לתרום דרך הצבא, זה לא אומר שאני לא צריכה לתרום בדרך אחרת..
אם זה חובה - כולנו להפגנות נגד...אח..
תקנו אותי אם אני טועה. ל-א מ-ח-י-י-ב-י-ם בת שתצא מחוץ לביתה.
חובה מהמדינה? אז זה לא, וגם אם כן, אז מצטער, אבל אם חכמים יגידו שזו בעיה,
אז 'לא שמים על המדינה', עם כל הכבוד....
ואגב, יש מצב שהם יגידו את זה כי לחייב בת לצאת מביתה, היהדות לא רואה את זה כטוב.
כן - גם אם המדובר הוא 'חסד'...
 
 
זהו, בעקרון על זה רציתי להגיב. ות'אמת, מאמין שיש מצב שגם את מסכימה עם זה.
אבל בכל זאת היה חשוב לי להדגיש את זה.
 
 
אגב, לעניות דעתי - ש"ל זה דבר מדהים וחשוב מאוד - למי שזה מתאים לה. בהחלט!
כמובן, שלא לחרוג בכלום מכללי הצניעות וההלכה...
 
 
ואשרייהם בנות ישראל שעושות חסד עם עם ישראל!
שבת שלום ומבורת לכל עם ישראל!
לא התכוונתי שהמדינה מחייבת את הבנות לעשות שירות,יעל =)
בע"ה

אלא התכוונתי שצריך לתרום למדינה כי היא הקימה בשבילנו מסגרת חלופית לשירות לאומי.
נכון, זה לא באמת חובה, אבל אני רואה בזה כחובה.

ו- לא הבנתי למה זאת בעיה שבת תצא מהבית?
כן, חשבתי שכך התכוונת.אח..
רק רציתי להדגיש את הדברים לקוראים האחרים.
 
'כל כבודה בת מלך פנימה'.
'אין דרכה של אישה לעשות מלחמה' וכדו'.
ו - לא. אם יצטטו עכשיו מקורות שאשה יוצאת לעזור באוכל וכדו',
אז אני כבר אומר שלהרחבה: הרב נבנצל שליט"א בספריו לפרשת שבוע.
 
--
 
אין בעיה שאשה תצא מהבית.
אבל יש בעייה שיחייבו אותה. וואו - 'כל כבודה בת מלך פנימה'.
לכן לא מחייבים אשה לעשות את זה. כל המהות שלה זה התוך.
 
 
אם יש צורך להרחיב, בשמחה ארחיב.
שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל!
התשובה פשוטה.golani
נשיאה בעולם עם הכלל! לי קל הרבה יותר להבין חילוני מאשר משתמט, כי חילוניות זה טעות שקל ליפול אליה, השתמטות זה מידה מקולקלת.
*בעול.golani
אני רוצה להקשות על אלה שכתבו שזאת חובה.אוסנת
אין מספיק תקנים לכל הבנות שרוצות לשרת.
המדינה לא רוצה לתקצב את התקנים, כי זה לא יעיל. המדינה מעדיפה שבנות יתחילו ללמוד ויכנסו מוקדם לשוק העבודה, מאשר לבזבז המון כסף על שירות לאומי (שתרומתו פחותה - מה לעשות - מצבא).
אז מה דעתכם?
 
[אני שואלת למרות שאני חושבת ששירות זה דבר חשוב]
 
לאו דוקא לתרום בכסף.אח..
לפעמים התרומה היא גם במישהי שבאה דוקא בהתנדבות.
מישהי שבאה כעובדת - ובמיוחד אם היא מבוגרת, זו עבודה שונה...
 
 
זו עניות דעתי. לא יודע בדיוק מה קורה שם בכסף, אבל נראה לי שיש משהו מעבר לכסף.
חוץ מזה, זה תורם הרבה לבת ו - לעם! לאו דוקא מדינה.
 
 
 
שבת שלום ומבורכת!
 
 
החזון איש זצ"ל טען שכשבת נמצאת בש"לדוסית גאה!
המדינה לוקחת עליה אחריות והיא כפופה למדינה.
מצב שאסור שיהיה, כי בת חייבת להיות מתחת לעול של אביה ואח"כ של בעלה, אז איך פותרים את הבעיה הזו?
אז ככה -אח..אחרונה
האמת שאני לא יודע ב-ד-י-ו-ק מה החזון איש אמר לכן אני לא יכול להגיב במדויק.
ויודעת מה עוד? הרבה מאוד מאוד (ושוב מאוד?) אנשים לא יודעים מה החזון איש אמר, ככה
שיכול להיות שציטטו לך דברים וזה לא הוא אמר אלא 'מסבירים' אותו. ועם הסברים - אפשר להתווכח.
 
אבל נגיד שאפילו שהוא אמר את זה במפורש, יש החולקים עליו. [כמו הגר"י קאפח זצ"ל]
מחלוקת לשם שמיים בעם ישראל. כל הגמרא מלאה במחלוקות הרבה יותר קשות.
 
 
בשורות טובות. שנזכה כולנו בעז"ה לעשות הרבה חסדים.
שבת שלום ומבורכת!
 
גם מוסרית וגם מהמדינה..נועוש=]]!!
השנת שירות תורמת למדינה כמו צבא.. ואם צבא זה מצווה שתילך לשירות ותקיים שם מצווה..!
חוצמזה, זה גורם למלא מתחים עם החילונים ש"הבנות הדתיות לא עושות צבא, ולא תןורמות כלום למדינה... וכ'ו.." אז זה גם ממש חילול-ה'...
בקיצר, לדעתי זאת חובה מוסרית לעשות שירות.. וגם אפשר לקרוא לזה חובה מבמדינה..!
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך