למה לא גיוס נשים??ברtr

רוצה לשתף אתכם.

אחותי הקטנה לפני כמה ימים צו ראשון, התגובה הראשונה של אמא הייתה, את יכולה לזרוק את זה לזבל.

וואלה, התעצבנתי.

איפה כל הערכים של לתרום למדינה? מי קבע שאחותי לא יכולה לעשות צבא? מה, היא שווה פחות?

אני לא חושבת שנשים צריכות לתרום פחות, ואני חושבת שכל העניין של "נשים חלשלושות" ישן. די, העולם התקדם. נשים חזקות ומפותחות, והרבה בנות שאני מכירה יותר חזקות מבנים שאני מכירה.

אוףף

נו באמתסוורוס סנייפ

כל אחד תורם בדרך שלו, אם בנות חזקות כמו בנים הם לא צריכות הקלות בקבלה ליחידות מובחרות.

 

..אנונימית~

הממ תאמת שלא נראלי זה קשור לכוח, יותר לדת.. אם זה עניין של חזקות יותר ופחות, תמיד יש מודיעין וכזה..

בכל מקרה, תאמת שבעיני הצבא זה המקום האחרון לבנות דתיות (ותאמת? גם לבנים דתיים.. אבל אני בעד צבא וחושבת שזה חשוב, אז אני בכל מקרה מעודדת גברים ללכת) 

אם אין אנו מי לנוסוורוס סנייפ

אם אנחנו לא נלך מי ילכו?

..אנונימית~
מממ כל השאר?
היום חוד החנית זה הציונות הדתיתסוורוס סנייפ
אהאנונימית~
אתה בן כאילו? אז תלך חחח
כן דיברתי על הסוףסוורוס סנייפ

ברור שאני בן "סוורוס סנייפ"🤦🏼‍♂️🤦🏼‍♂️

חחחאנונימית~

כן הבנתי אחר כך..

ואגב השם הזה לא אומר לי הרבה.. לא קראתי ולא ראיתי יותר מידי הארי פוטר בחיי ככה שזה לא מועיל כלכך חחח

כן טוב חבלסוורוס סנייפ

פעם פורום הארי פוטר היה פעיל יותר, עד שעזבתי...

..אנונימית~
איאיאי.. ולמה עזבת?
..ברtr

תביאי לי ציטוט של הדת שאומר שהצבא הוא לא מקום לנשים. 

..אנונימית~

חח נשמה א. לא באתי להתווכח.. אמרתי את דעתי.

ב. אינלי מושג אם יש ציטוט כזה, אני אומרת לפי סיפורים שאני שומעת מחיילים על מה שהולך שם

מה עם מצוות צניעות?לעשות רצונך ה

כל גדולי ישראל אסרו את זה! הרוב הגדול של הרבנים, 99%. ואינם כמה רבנים ליברליים אלא גדולי הדור. ולא חרבה ירושלים אלא מפני שהשוו גדול וקטן. ובמדינת ישראל המרא דאתרא הוא הרבנות הראשית לישראל, שפסקה מאז קום המדינה שאסור, וחידשה את האיסור מידי פעם. 

חוץ מזה, הגוף של האשה פחות חזק, אין מה להתווכח על זה, באופן טבעי היא פחות חזקה. וכשהצבא הו]ך מגוף שהמטרה שלו לחימה לגוף שמתעסק בלהיות פוליטיקלי קורקט וליצור שוויון ולקבל את כולם, אז הוא אוטומטית נהיה יותר חלש. המטרה של צהל היא לנצח במלחמה. שוויון לא קשור לזה.

 

מעולם לא ראיתי שיש קהל גדול שרואה ברבנות הראשיתפשוט אני..
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך ח' בתמוז תשפ"ג 15:53

"מרא דאתרא".

 

החרדים לא שמים קצוץ על הגוף הממלכתי הזה והם רואים בו אך ורק כלי לתפירת ג'ובים (לרבנים, לקרובי משפחתם ולציבור שלהם). ראית פעם חסיד גור או ליטאי או חרדי ספרדי ששינה משהו כלשהו מדרכיו בגלל שכך פסקה הרבנות הראשית?

(אני לא מדבר על הרבנים עצמם, ברור שכאשר הרב עובדיה היה הרב הראשי אז היה ציבור עצום שהלך אחריו, אבל זה בגלל שהוא הרב עובדיה ולא בגלל שבמקרה נוצרה סיטואציה פוליטית שאפשרה לו להיבחר למשרה הרמה).

 

רוצה דוגמה קטנה?

לפני מספר שנים ל"ג בעומר חל במוצאי שבת. הרבנות הראשית (שבראשה עמדו שני רבנים חרדים) פסקה שיש לדחות את המדורות למוצאי יום ראשון. יש לך ניחוש איזה ציבור שם פס ענק על הפסיקה הנ"ל? 

 

גם הציונות הדתית שבעבר אולי ראתה במוסד הזה איזה משהו קדוש, רם ונשגב - הפסיקה לראות זאת ברגע שנבחרו לשם רבנים חרדים שאין בינם לבין הגוף הזה דבר וחצי דבר, והם נבחרו אך ורק על ידי קומבינות פוליטיות ודילים מלוכלכים.

 

רק אבהיר:

אני לא אומר שהרבנים עצמם שמשמשים בתפקיד אינם רבנים ראויים, או שאין ציבור מסוים שהולך אחריהם.

אבל התפקיד עצמו לא אומר דבר וחצי דבר, ובטח שלא מגדיל את מספר האנשים שהולכים אחרי פסיקותיו של רב מסוים.

בקשר לטיעון על הצבאפשוט אני..

אתה מערבב בין השאלה "האם נשים יכולות להיות לוחמות" לבין השאלה "האם הצבא זקוק לנשים".

 

גם אם נשים לא יכולות להיות לוחמות (כי זה יפגע בהן ויפגע בצבא), ישנם תפקידים רבים בצבא שיכולים מאוד להתאים לנשים.

רוב החיילים בצבא אינם קרביים, היחידה הכי גדולה בצבא היא 8200, וזה לפני שדיברנו על תפקידי עתודה או פיתוח תכנה או תצפית או אחד מעשרות התפקידים האחרים שיכולים להתאים כמו כפפה ליד לנשים שמעוניינות בכך.

אממ.. תשובה?היי זה אני

1) מי אמר שנשים לא בצבא כי הם חלשות?

כל אחד תורם את חלקו לעם בין עם זה קרבי, ללמוד תורה או להיות מש"ק ממטרות. וכן גם לעשות שירות לאומי ה לשרת את המדינה.

ככה שהטענה "איפה כל הערכים של לתרום למדינה?" קצת לא רלוונטית..

2)אני מניח שאת חיה בסביבה דתית אז יותר הגיוני שאחותך תעשה שירות לאומי ולא שירות בצבא..

אף אחד לא ממש "קבע" שאסור (אאכ את חרדית) ואם היא תהיה בצבא יפתחו עיניים אבל אף אחד לא ימות.. (מקווה) 

ואחותך באמת יכולה לתרום בצבא השאלה היא איפה היא תתרום יותר לעם

אך גם איפה היא תבנה את עצמה נורמאלי ואיפה מתאים לה להיות (גם את לא באמת יודעת..)

כמו שאני ארחיב בסעיף הבא..

3) מה הקשר שווים פחות???

עכשיו רציתי לכתוב שהבנות באמת בנויות שונה מבנים וזה אבל 

זה לא קשור. קרבי-לדעתי לא אם את רוצה אני ארחיב. אבל השאר בהחלט אפשר ואת זה כמעט כולם יאמרו.

בנות יכולות לתרום בצבא. 

ההנחיה לא ללכת לצבא היא לא כי בנות לא מועילות שם אלא כי הם כישרוניות בהרבה דברים אחרים ויכולים לתרום שם יותר מאשר בצבא.

לדוג' רופא בצבא או קומונרית.. רוב הבנים שאני מכיר יעשו את זה בצורה פחות טובה מהבנות שאני  מכיר (אני צדיק אז אני לא מי ישמע מכיר בנות..) 

אז לא להיעלב אין קשר. בנות אתם אחלה בחלה אתם לא שווים פחות או משו כזה (חשוב להדגיש שיש הבדלים אבל זה דברים טכניים מצורה של הגוף וכד ולא בגלל שאתם "בנות").

4) את מדברת כי את פגועה את חושבת שזה שאומרים לבנות לא לעשות צבא זה כאילו אומרים להם אתם חלשות לוזריות לכו תהיו קומונריות ותעשו טבלאות וצופרים אין לכן מקום במקום רציני

אבל לא מה הקשר בכלל

קיצר ה"לתרום פחות" ושזה אומר ש"נשים חלשלושיות" זה חרטא

ואת סתם מנסה להגן על כבוד הבנות שאת אומרת די, העולם התקדם. נשים חזקות ומפותחות, והרבה בנות שאני מכירה יותר חזקות מבנים שאני מכירה ....

אה ואני לא מסכים עם התגובה של האמא. איזה ציבור אתם? (אני מסתייג כי אני לא מכיר את אחותך את אמא שלך וזה)

קיצר עוד משו? מוזמנת להרחיב כאן/בפרטי

יש פה כמה הנחות יסוד שחשוב לערער עליהןהיום הוא היום
צבא= תרומה גדולה יותר משירות לאומי. לא נכון. תלוי מאד מה ואיך. אתה יכול גם מאד להיפגע שם מהרבה זוויות מבחינה רוחנית. הוא בעיקר טוב אבל יש סיבה שלנשים זה פחות מתאים. שלחתי קישור לדברי הרב צבי יהודה. בהודעה נפרדת


הנחה שניה: מי שמתגייס לצבא הוא חזק ושווה יותר ממי שלא. אני יודע שזו הסתכלות נפוצה בציבור הדתי לאומי אבל היא גם לא בהכרח נכונה. חזק זה גם מי שעומד בפני לחץ חברתי לדוגמא או שיודע מה נכון מבחינה פנימית ולא רק מבחינת יוקרתיות

אני מסכימה איתך45653
אני חושבת שאישה וגבר צריכים להיות שווים
חרטא לא נכון בכללהיי זה אני

אתם חושבות שאם אנחנו לא שווים אז הגברים מעל וזה לא נכון 

אנחנו לא שווים כי אנחנו שונים

 

זה כמו להגיד שמסי שווה לסטף קרי 

זה לא קשור

זה לא שאחד טוב מהשני..

זה ליגה שונה

דבר ראשון איזה כיף לראות שהפורום חזר קצת לחייםהילת ההילות

דבר שני בנות לא משרתות בצבא בגלל שמבחינה הלכתית *אסור* לבנות לשרת בצבא. (ואם כל ההיתרים.. בואו.. היום לכל דבר כמעט נוכל למצוא היתר) כל העניין שבנות לא ישרתו כי הן חלשות\ יכולות להשפיע במקומות אחרים זה תוספים נחמדים אבל העיקר לדעתי זה כי זה בעייתי מבחינה הלכתית. למה זה בעייתי? זה כבר ענין אחר אם זה מענין אותך אפשר לדבר על זה גם

למה זה בעייתי?היי זה אני

לדעתי הם יכולות לתרום גם בצהל (כמובן תוך שמירה על גבולות ההלכה)

גם הבחורה שתהיה בתפקיד קרבי הכי הכינפש חיה.

תודה בינה לבין עצמה שהיא לא הייתה מוכנה להרוס את הגוף שלה ואת הסיכוי שלה להיות אמא.


וכולם מודים בזה היום

שהמערכות גוף של האישה

מושפעות לרעה


אפשר להסתכל באתר של "תורת לחימה" להסבר נוסף.

לא כל תפקיד משמעותי בצבא זה קרבי נשמההיי זה אני
א. אל תקרא לי נשמה, תודה.נפש חיה.

ב. יש את ההכשרות שהם בעייתיות

ג. גם מי שלא נמצאת בתפקיד קרבי,

נמצאת בסביבה גברית מחוספסת

שבעייתית לה.

תבדוק נתונים ותדבר קצת עם בנות בשטח.

סליחה אם פגעתי ברגשותיךהיי זה אני

בעייתי מאיזה בחינה?

בעייתי לבת דתיה- עירוב עם בנים,קושי בשמירתנפש חיה.

כשרות, קושי בשמירת מצוות , זמני תפילה קצרצרים עד בלתי נחשבים

ובכלל

בת שהתחילה מתוך אידאל לקדש שם שמיים

אני מאוד מסופקת אם בסוף השירות תצא ממנו כמו שהבטיחה לעצמה, אי אז בתחילתו.

אם ככה אזהיי זה אני

אין בעיה עקרונית בנשים בצבא

ז"א אם יש קבוצה נפרדת אז הכל סבבה חוצמזה שכמה שנים אחרי היא יכולה לעבוד במשרד עם בנים או שכמה שנים לפני היא עוד הדריכה בבנע עם מדש

מה שאני בא לומר שזה לא ביג דיל וזה לא כזה נורא

כמובן שיהיו התמודדויות אבל למי אין?

(תפילה יש גם לבנים ואפילו יותר אז מה אתה דוחף בנות לנושא)

מה שכתבתי היה מאד מאד בדיעבד אם כברנפש חיה.

אם כבר הבת בצבא זה לא כזה קל לא משנה איך ינסו לצייר את זה כאידאל.

לכתחילא זאת בעיה גדולה מאד מאד 

לא של איך היא תתנהל שם

אלא מה היא מחפשת שם, ולמה דווקא שם

במקום הכלכך מנוכר ולא מתאים לבת ישראל.

יש הרבה דרכים לתרום לעם ישראל

בלי לוותר על המקום המיוחד שלך כאישה.

ומתוך שאני אישה, כתבתי את הדברים.

את יוצאת מנקודת הנחה שהצבא זה לא מקום מתאים לבנותהיי זה אני

הדיון הוא על ההנחה

 

את טוענת שבגלל שאסור אז לא מתאים להיות שם..

 

(לא ידעתי שאת בת אז סליחה שאמרתי נשמה מקודם)

אני לא יוצאת רק מנקודת הנחה שצבא לא מתאיםנפש חיה.

נכון, בגלל שזה אסור ולא רק מהבחינה ההלכתית

כי מהותית המערכת הזאת בנויה כמערכת גברית עם נוֹקשוּת

ובת , יש לה יתרונות שייצאו לפועל בצורה הכי טובה דווקא במסגרת שתתאים לה מהותית ולאופי שלה.

אם ככה אז אם יש בת שיכולה להיות מעולה בצבא-שתלך..היי זה אני
אם יש לה כוחות מעולים, הכי טוב יהיהנפש חיה.

לדעתי,שהיא  תוציא אותם במסגרת שתהיה טובה לה ותשפיע עליה גם טוב, כדי שהיא עצמה לא תפגע מאיכות הנתינה שלה לאחרים.

וגם שאיכות הנתינה שלה לא תרד כתוצאה מזה שהיא נפגשת עם מציאות קשה ולא תואמת לנפשה.

לדעתי קצת הגזמההיי זה אני
לדעתי זה הגזמה לומר שבנות לא יכולות ללכת לצבא לדעתי פשוט עדיף להם ולנו שהם ישרתו בצורה שונה=שנת שירות
נכון. שירות לאומי הוא חלופה נהדרת לשירות הצבאינפש חיה.אחרונה
זה מה שהיה מקובל ועדיין מקובל
אישה לא יכולה לשרת בצבא כי55555555

אחת הבעיות זה שאישה לא יכולה לחיות במסגרת הצבאית של פקודות ישירות שהיא צריכה לציית לכל מה שאומרים לה. זה לא מותאם לאישה ויכול (וגורם) להרבה מאוד בעיות

פרט הסבר נמקהיי זה אני

נשמע כמו סיסמא

מבחינה הלכתית אסור פשוט לאישה להיותהילת ההילות

כפופה תחת גבר שהוא לא בעלה\אבא שלה.

בצבא. כפי שהבנתי היא לא יכולה פשוט לקום וללכת היא כפופה למפקדים וכו.

ובעבודה היא כפופה לבוסהיי זה אני

קצת מגביל את לא חושבת?

פועל חוזר בו בחצי היום, היא לא כפופה לאף אחדמתנחל בראבק

אדם שעוזב את הצבא נחשב עריק ויושב בכלא

עדיין היא תחת מרות של מישהוהיי זה אני

(בגלל זה יש את תקנון של הטרדות מיניות של מעסיק ורואים את זה בחומרה כי יש סמכות והוא יכול לנצל ולפגוע)

תחת מרות, לא משועבד, וזה לא קשור להטרדות מיניותמתנחל בראבק
אמרתי שבכללי יש לזה עדיין חשיבותהיי זה אני

והבאתי דוגמא

ובא נצמד למה שהבאתמתנחל בראבק

בצבא יש הרבה יותר הטרדות מיניות והפקרות מינית

עדיין מה שאני אומרהיי זה אני

זה שבאופן עקרוני זה לא בעיה מהותית

היא יכולה להתפטר תמידהילת ההילות
שזה לא הפיתרון הכי טוב נכון?היי זה אני
אישה וגבר לעולם לא יהיו אותו דברבת סוד

כמו שאין אדם שהוא אותו דבר כמו אדם אחר

לכל אחד ואחת יש את התכונות שמאפיינות אותו

וככה הוא תורם את מה שהוא יכול לתרום לעולם

והסביבה שיותר מתאימה לנשים היא שירות לאומי

אני בשום צורה לא חושבת שזה שבעז"ה בעתיד כשאני אלך לשירות לאומי אני אתרום פחות מצבא

יש אנשים שגורפים עלים בצבא כי לצבא אין מה לעשות איתם...

ויש כמובן את הבעיות ההלכתיות שאני לא אפתח אותם עכשיו

אבל זה לא עניין של פחות שוות, זה עניין שלאישה ולגבר לא מתאים אותו הדבר

...מיפ
אני מרגישה שאנחנו כן צריכות לתרום בתפקידים מסוימים אבל לא בטוחה שתפקידים קרביים.. זה נכון שחלק מאיתנו באמת חזקות יותר אבל זה יוצא מהכלל ושמעתי שזה גם לא בריא לאישה לעשות דברים קשים פוגעים בפריון וזה.. שלא נדע
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך