מזמן לא היה פה שירשור רציני...golani
והנושא הפעם - לו יהיה משאל עם ויוחלט לפנות את יו"ש מה לדעתכם צריך לעשות?
להתפנות.ii
העם הוא הקובע.
אנחנו צריכים לדאוג לכך שהעם ירצה את יו"ש [ןכמובן גם את עזה, סיני, ועבר הירדן המזרחי].
 
אנחנו לא כופים את דעתנו על העם, ומי שכן כופה - שלא יתלונן אח"כ על התקשורת שהיא לא הוגנת, ועל בג"ץ שהוא לא הוגן - כי גם הוא עושה את אותו הדבר.
לא הבנתיך. אם לא נתפנה=אנחנו כופים דעתינו על העם?!~~אני~~
אז מה אם אנשים טמבלים בעם רוצים שנגורש? בגלל הרצון חסר כל השכל הזה שלהם אנחנו נעשה מה שהם רוצים כדי שהם לא ייכעסו עלינו? כדי לרצות אותם?!
 
אני לא חושבת שבזה שאני אתנגד אם יירצו לגרש אותי מהבית אני כופה את דעתי על העם. בהתנגדות שלי הזו אני רק מוכיחה לשמאלנים שבעם שרוצים לגרש אותי שדרך החשיבה שלהם מעוותת וזכותי להישאר כאן.
חוץ מזה אני פשוט לא מבינה- אנחנו אלה שגרים ביו"ש, לא הם. למה שהם יחליטו עלינו?אני לא מפריעה להם בגרוש.
ואם אני ארצה לגרש אנשים מתל אביב, מישו ישמע בקולי? מה הטמטום?
ובאמת שלא הבנתי מה הקשר לכפיית דעתי. אני לא התנגדתי לגירוש כי רציתי לכפות דעתי על השמאלנים, אלא בגלל שזה דבר מתועב וחסר מוסריות!
*אני *התנגדתי* לגירוש לא כי רציתי..וגו'~~אני~~
את לא מפריע להם בגרוש?golani
את שולחת את בניהם לההרג פה, את כופה עליהם לחצים בין לאומיים, ואת כל זה את רוצה לעשות בלי הסכמתם? ושתביני: אני לא מדבר על "כמה שמאלנים" אני מדבר על רוב העם!
ה"בנים שלהם" ימותו הרבה הרבה יותר אםאנונימי (פותח)
נתפנה מיו"ש..
תראה מה קורה בעזה.
 
אני לא מבינה למה לא להיכנס בראבק של הפלסטינים פה, ובכך לגמור את הסיפור הקוץ הזה.
מאיפה הזכות לכפות את רצונך על העם??ii
כי זה לא רצון שלי-אישיאנונימי (פותח)
זה רצון אלוקי, רצון התורה..
רצון התורה הוא גם שאנשים לא יסעו בשבתgolani
ולמרות זאת את לא תצאי לכבישי תל אביב ותחסמי אותם. העם היום לא מצוי במצב שרובו שומר על התורה ואסור לנו לכפות זאת עליו.
אמתאנונימי (פותח)
אני לא אעשה זאת בדיוק כמו שאני לא יוצאת למלחמות נגד סוריה, לבנון ומצרים (מה, גם עבר הירדן המזרחי זה ארץ ישראל!).
יש הבדל בין להיות אקטיביים=להילחם כדי להגדיל את התחום שלנו, לבין להיות פסיביים=לשמור על המצב הקיים.
אם כל העם [או לפחות רובו...] "טמבל" - אז כן..ii
ולא בשביל לרצות אותם - אלא כי הדברים צריכים להעשות בצורה לאומית, ממלכתית, ולא כקבוצות פרטיות של חלקים מהעם.
אנחנו לא חרדים, ולא אכפת לנו רק מעצמנו, הדרך שלנו היא לגרום לעם לרצות את יו"ש, ולא לכפות את דעתנו עליו.
 
אנחנו נלמד את העם, נחנך אותו - ורק ככה נזכה לשבת בכל מרחבי א"י, כולל סיני ועבר הירדן המזרחי.
וכמו שהעם כולו [כמעט..] מבין שכל ירושלים שייכת לנו, ולכן כולה בתחום מדינת ישראל, וכמו שכמעט כל העם לא רוצה שימסרו את הגולן כי הוא קשור אליו, ולכן הוא בתחום מדינת ישראל, ככה נחנך את העם לאהבת כל א"י השלמה - וככה כולה תסופח למדינת ישראל.
ואח"כ - בכלל לא נצטרך כל כך להתאמץ לבנות בכל הארץ, אלא העם ידחוף אותנו.
בדיוק!golani
ובכן...Matanman
מתשובת הרצי"ה עולה שאסור בשום אופן, וזה מהדבר הפשוט שארץ ישראל שייכת לכל עם ישראל. אלה שהיו מיציאת מצרים, אלה שעכשיו חיים, ואלה שעתידים לבוא ולהוולד לעם היהודי! אם תרצה לעשות משאל עם, אזי תצטרך לשאול את כולם! והתשובה כבר ברורה מראש מה יוחלט...
לגאולת ישראל ולתיקון עולם במלכות ש-די, מתן.
איפה זה כתוב???ii
מה שהרב צבי יהודה אמר לא חל במציאות של היום.golani
שבה יש טרור ביהודה ושומרון, בעייה דמוגרפית וכו'.
ואם אני אגורש מהבית, זה יעזור למלחמות?לפיגועים?להר~~אני~~
באמת אכפת לך מלחצים בין לאומיים? מאיזה ברק אובמה שבגללו מאוד יישובים עלולים להתפנות?! זה באמת יעזור במשהו?! גוש קטיף עזר?...
הם גם חיים בארץ הזו, להזכירך. אני לא שולחת את בניהם להיהרג בשבילי אלא בשבילם בדיוק באותה מידה כמו שבשבילי!
למה תמיד למתנחלים צריכים להיות רגשי אשם? למה, חיילים מתנחלים לא נהרגים במלחמות? הם לא הקריבו את עצמם בשביל הארץ? למה הם תמיד במעמד הנחות, כזה שגם לא צריך להיות פה אבל גם נהרג ונרצח בלי סוף?!
הקדמת אותי...Matanman
א. מדובר פה על תרחישgolani
- שבו רוב העם בעד לפנות. המציאות היא שחיילים נהרגים פה, עכשיו בא העם וטוען - נמאס לי, אז את אומרת - זה לא יעזור (את יודעת, הדעה שלך שנוייה במחלוקת.) אבל העם אומר לך - לדעתי כן, מי את שתכפי עלי?
-----~~אני~~
א. וזה שהמתנחלים גם נרצחים, בגלל שהם נמצאים ביישובי הפריפריה, ז"א שהם בעצם (ברוב המקומות) 'עוטפים' את הערים ובכך הערים יותר מוגנות, על זה לא חושבים? ברור שהיו פיגועים גם בערים, אבל תחשוב על זה שהרבה פעמים זה כך. אז למה עדיין תמיד הם אלו שתורמים פחות, והם אלו שהכי מפריעים, רדופים ושנואים?
 
אז בסדר, ה'עם' יכול לאמר שזה יעזור. אז נתנו לו צ'אנס, וגורשנו מהגוש. ובמה זה עזר? יש יותר שלום? עכשיו ה'עם' היה אמור להיווכח לראות במו עיניו שנסיגה, בריחה ומנוסה לא עוזרת ולא מביאה שלום! ובמקום להתפנות למה שלא נתחז נגדם? אנחנו הרבה יותר חזקים.
אבל אף אחד לא מכריח אותך לחיות שם.ii
ולא ענית על השאלה - מי את שתכפי עליו?
תרחיש לא מציאותי בעלילאנונימי (פותח)
רוב העם נגד נסיגה.
אאל"ט רוב העם בעד פינוי חלק מההתנחלויות.golani
אתה טועה, ידידי. ותפסיק לראות טלויזיה.אנונימי (פותח)
נהיית פנקסן של הרב צבי יהודה..?Matanman
ל-ii - זה מובא הקובץ המאמרים "ארץ הצבי". אם יהיה לי זמן אני ימצא לך... זה יצא בכרוז שהוא פרסם בתקופתו...


אין שם שום דבר כזה...ii
אני אחפש ואמצא לך... בע"ה...Matanman
קראתי את הכל. אין שם.ii
 
אאל"ט יש לי יש צילום של הכרוז הזה.golani
בוודאות, הוא קיים. אבל זה לא משנה כי:
א.\לדעתי מה שהרב צבי יהודה אמר לא היה פסיקה הלכתית אלא דעתו שייתכן שהתאימה לאותו זמן.
ב. המציאות היום שונה לחלוטין.
ג. שמעתי פעם שהרב צבי יהודה אמר לגבי משהו שקשור לההתנחלויות "העם לא איתנו", כך שגם הוא הבין את השיקול הזה.
תבדוק מה הוא כתב בדיוק.ii
בשום מקום הוא לא מתיר לעשות משהו בניגוד לרצון העם. להפך.
ופה יותר מפורט:ii
להרביץ ליס"מ!!!E.L.T
להפסיק להספים!golani
ברור שלא!אנונימי (פותח)
ואם העם היה מחליט להתאבד? גם אז היינו מתאבדים? נו באמת.
מצוות יישוב הארץ היא מצווה ממלכתית לאומית.ii
לאף אחד לא תהיה זכות להגיד לך לא להתיישב במקומות האלה תחת שלטון פלסטיני.
אבל את לא יכולה להכריח את העם להיות ריבון במקומות האלה.
זה מתחלק ל2..אנונימי (פותח)
המצווה הפרטית- שכל יהודי מצווה לגור בשטח א"י
והמצווה הכללית- שהעם היהודי מצווה לשלוט על א"י.
 
צר לי, אבל לעם ישראל הנוכחי אין מנדט להחליט שהוא לא שולט יותר בא"י. כדי לקבל כזו החלטה צריך לשאול את עמ"י לדורותיו- בעבר, בהווה ובעתיד. וזה קצת מסובך...
 
מעבר לזה שאם נתפנה זה בגדר "מסייע לדבר עבירה", ויש עלינו גם חובת מחאה...
המצווה הפרטית היא ענף של המצווה הכללית.ii
זה לא משנה למה יש לו מנדט...
אסור לך להילחם בעם.
 
הדרך שלנו היא לגרום לעם לרצות את א"י ולא להכריח אותו לשלוט בה.
בטח שזה משנה..אנונימי (פותח)
אם יום אחד אני אקום בבוקר ואחליט יחד עם רוב דיירי הבנין שבא לנו להעיף את אחת השכנות, זה מותר? זה ייתקבל? לא. ולמה? כי אין לנו זכות להחליט כזה דבר.
 
כמובן כמובן שהדרך הלכתחילית היא לגרום לעם לרצות את א"י ולאהוב את התורה ומצוותיה, אך במצב שבו העם לא במצב האידאלי אנחנו לא ניתן לא להתרסק, בבחינת חוסך שבטו שונא בנו.
 
[המצווה הפרטית היא לא ענף של הכללית, ועיין בפניני הלכה\הרב אליעזר מלמד, בתחילת הספר.]
יש למדינה זכות להחליט איפה היא רוצה להיות ואיפה לאii
כמו שיש לה זכות להעיף אנשים מהמדינה.
ועכשיו אנחנו נכנסים לדיון-מיהו מקבל ההחלטות במדינהאנונימי (פותח)
הדמוקרטים יגידו - ברור שהעם! כאילו דאאא
אבל מצד התורה, לענ"ד, מקבלי ההחלטות הם המנהיגים, כשאשר הם חייבים להתייעץ עם איש תורני (בעבר זה היה כהן/נביא) היום המצב קצת יותר מסובך.. אבל מה שברור- שלעם אין הרשאה לזה. מעל חוקי הדמוקרטיה יש את חוקי התורה, שאליה אנחנו נצמדים.
את אומרת דברים חסרי ביסוסgolani
אם העם מחליט שהשלטון שאותו הוא רוצה הוא שלטון דמוקרטי אז זה השלטון הקובע! ואם העם יחליט שהוא לא רוצה את יהודה ושומרון אז הוא אולי יעבור עבירה אבל ההחלטה תחייב את היחידים!
חוקית היא תחייבאנונימי (פותח)
אבל מבחינת התורה- ממש ממש לא.
 
אתה רוצה מקורות לעיון והרחבה?
לי יש את המקורות שלי.golani
מבחינת התורה אם העם בוחר לו שלטון אחר מאשר מלוכה השלטון הזה תקף לחלוטין אלא אם כן הוא עובר על חוקי התורה.
סליחה התבלבלתי מעט.golani
השלטון הזה יהיה תקף גם אם הוא יעבור על חוקי התורה, הדברים שהוא יאמר בניגוד לתורה לא יהיו תקפים.
מה ההבדל בין אמירה לעשייה?אנונימי (פותח)
אמירה לא מחייבת (לצערי ככה זה בימינו), ומעשה- זה בפועל.
 
לאף אחד אין זכות לעבור על מצוות מפורשות דאורייתא (!), וקל וחומר שאין לו תוקף לכפות את זה על שאר העם. אך להפך- מותר ומותר.
 
ומה זה המקורות שלך?! אנחנו כעם ישראל מחוייבים לתורה בלבד. ולא לשום "מקור אחר"...
המקורות שלי הם מקורות הלכתיים.golani
את טועה, אסור למיעוט לכפות את דעתו העם כולו.
שהם...?אנונימי (פותח)
אבל פה זה לא בניין אלא מדינה.golani
את הדוגמא הזאת אפשר לתת גם על מיסים, כבישים, חוקים ועוד.
הא?אנונימי (פותח)
פשוט מאודgolani
את אומרת "אם כל השכנות היו מחליטות וכו'" אז אותו דבר אפשר לומר על מיסים, לפי שיטתך, אין להם תוקף כי גם על זה אפשר לומר "אם כל השכנות היו מחליטות לחייב את כל השכנים לתת כסף וכו'" העם יכול להחליט דבר מסויים והוא יהיה תקף.
החלטת העם בתוקף כל עוד היא לא מנוגדת לתורה.אנונימי (פותח)
טעות בידךgolani
א. המצווה היא על העם אז העבירה תהיה עליו אבל מה שהוא אמר - מקיימים.
ב. איך את יכולה לבא לאדם מתל אביב ולאמר לו "לא אכפת לי ש99,9 אחוז רוצים להתפנות מיהודה ושומרון, אני דורשת ממך ללכת ולההרג שם" התורה היא תורת חיים, המציאות שאת מתארת היא תורת מוות.
אני לא דורשת מאף אחד ללכת להלחם ביו"שאנונימי (פותח)
בין כה וכה התל-אביבים ג'ובניקים/משתמטים [ועכשיו תתחיל לקשקש דברים ע"ז שיש כאלה שהם לא גו'בניקים וכו', אז אני אענה לך קודם, שבאחוזים, באופן יחסי, הציבור החילוני הרבה יותר משתמט/מתגייס והולכים להיות מש"ק-נייר-טואלט (יש תפקיד כזה..) לעומת הציבור הדת"ל שרובו ככולו הולכים לקרבי], אז שיפסיקו לחרטט דברים ע"ז שהם לא רוצים למות בשטחים...
 
תפסיקי להתייחס ליחידים.ii
אנחנו מדברים על עם בתור עם.
את לא יכולה להכריח עם להילחם במקום שהוא לא רוצה.
טכנית- א"א להכריח. מבחינה עקרונית- חובה!אנונימי (פותח)
אז לפי מה שאת אומרת -ii
ענת קם [זאת שהדליפה מסמכים סודיים של צה"ל] נהגה נכון, כי היא עשתה מה שהיה צריך לעשות לפי המוסר האנושי [לדעתה], אפילו שזה בניגון לרצון העם.
אל תכניס לי מילים לפה..אנונימי (פותח)
לא להתפנות זה לא מוסר אנושי, זה מוסר אלוקי.
יחי ההבדל הקטן.
זאת דעתך... לדעתה אין הבדל, אוii
שלדעתה המוסר האלוקי כן אומר לעשות את זה...
 
או הכל או כלום.
או שלכולם מותר לעשות את צו אמונתם בניגוד לרצון העם, או שגם לך אסור.
 
הכי קל זה להגיד שלי מותר הכל ולאחרים לא.
 
זה מוסר אלוקי זה?אנונימי (פותח)
אלא אם היא מחשיבה ת'צמה אלוה..
אז כל אחד יחליט שהוא צודקii
ויעשה מה שבא לו.
 
לדעתה היא צודקת ואת טועה - ואת סתם מחשיבה ת'צמך, ולא רק זה - את סתם אחת שפועלת לפי איזושהי אמונה הזויה בלי שום קשר למציאות וכו' וכו' כיד ה' הטובה...
 
אין דבר כזה.
או שלכולם מותר או שלכולם אסור.
לא נכון!golani
מבחינה עקרונית אין לי זכות לצאת ולחסום כבישים בתל אביב בשבת!
ולרוכבי האופנועים מותר? ולסטונדטים?אנונימי (פותח)
נכון לדוג' כל העם יחליט להרוג ראש ממשלה...חיים מנחם
מה הקשר?golani
אם התיישבות במקום מסויים מקידה את דמ של חייילי צה"ל מי אתה שתקבע בשביל רוב העם שזה מה שהוא צריך לעשות?
"אם". אבל לצערך זה לא ככה..אנונימי (פותח)
עוד טרולית באה להתנחל פה?golani
יש פה מספיק את יכולה ללכת.
אמאלה מה יש לך מהמילה "טרול"?!אנונימי (פותח)
לי? כלום.golani
לך? דווקא יש.
את החירטוטים תשאיר בבית.אנונימי (פותח)
זה מה שאתה אומר כשאין לך טענה עניינית..אנונימי (פותח)
מי שמדברת...golani
לאמר לי שאני מצטער שחיילים לא נהרגים זה ממש טענה עניינית הא?
פניתי בנושא להנהלת הפורום, הם מאוד יעילים בטיפול בטרולים. לא ייתכן שכל טרולית פעורה תיכנס לפורום ותתחיל לקלל גולשים וותיקים.
כבר אמרתי לך: את החירטוטים תשאיר בבית. כל טוב~אנונימי (פותח)אחרונה
הדברים האלה לא מיושבים לי לגמרי בראש אבלשלומי20104
עד כמה שאני מבין יש שתי מצוות בא"י מצווה פרטית ומצווה לאומית.
המצווה הלאומית זה לכבוש את כל א"י לעומת המצווה הפרטית שהיא לגור בא"י ובכלל לא משנה איפה(וגם אם תגיד יותר מסירות נפש יש לך מספיק מקומות למסור בהם את הנפש יותר על המצווה).
ברגע שעמ"י לא רוצה שנגור פה אנחנו כבר לא מקימים את המצווה ויכול להיות שזה שחיילים מסתכנים זה אפילו אוסר את זה.
אבל צריך יותר בירור בסוגיה.(ע"פ שיעור של הרב יעקב לבנון ע"פ מקורות בעיקר ברמב"ם)
ודעתי על השאלה שפתחה את השרשורgolani
אני חושב שאתפנה במקרה כזה.
זה היה ברור..אנונימי (פותח)
להתעורר מהחלום!L ענק
היו לא תהיה
ומה אמרו בגוש??????? והיה זה עובדה קיימתחיים מנחם
זה הבית שלי לכן לא אתפנה מרצון. אך אני לא אזרוק..חיים מנחם
אבנים וכו'...
ואם לא היית גר שם?אנונימי (פותח)
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך