מה אתם עושים כשיש צפירה?מעפר אני באה
עומדים?
אתם בעד? נגד? (לעמוד)
למה? נמקו!
 
למה לא לעמוד????אביה =)
לא אמרתי למה לא!מעפר אני באה
שאלתי אם אתם עומדים ולמה!
 
אין שום חוובה בעמידהאנונימי (פותח)
פעם דיברתי עם סבתא של חברה שלי- ניצולת שואה... והיא פשוט צחקה על הקטע שעומדים...
היא אמרה שזה לקוח מטקסי הגויים שצריך בזמן הצפירה לעמוד בשביל הכבוד של האנשים שנספו וכו'...
אצלינו כל העניין זה לחזק את האמונה וללמוד ולהתפלל כמו כל הצדיקים שהיו בשואה ומסרו את הנפש...
 
ברור שאם בן אדם נמצא בקרבת אנשים שאם תשב בצפירה זה יעשה רק חילול ה'.. אז תעמוד.. אבל אין שום מצווה ושום עניין...
 
צריך ביום הזה כל זמן פנוי להתפלל וללמוד לעילוי נשמתם של קדושי עליון ואין שום חובה בעמידה.
תלוי בקהל בו אני נמצאארי צלוב
אם אני נמצא בקהל שבו עומדים אני עומד ואם במקום שלא עומדים אני לא יעמוד דווקא אלא אם כן יצפו ממני
כי בתכלס הצפירה היא כלום העיקר זה להגיד אז תהילים שמצטרפים לכל שאר התהילים שאנשים אומרים
עומדים.הסנה-בוער
בס"ד
לדעתי הכי יעיל זה לעמוד בלי לקרוא תהילים וכו', רק לדקה.
כשעומדים הרגליים כואבות, והקול של הצפירה ממלא אותך. ואז לא חושבים על נקמה, או על שאלת ה' בשואה, או על תקומה, אלא למשך דקה אחת בלבד הכאב כולו ממלא אותך. למשך דקה אחת בוער לי וכואב לי בכאב דק ועמוק. 
אני חושבת שאם הייתי יושבת, היה לי יותר נוח לתת למחשבות לנדוד..

אממ...א*ן ע!ד מל2ד!
למה הרגליים שלך כואבות כשאת עומדת?......
באמת למה? זה כולה דקה..אנונימי (פותח)
לא מבחינת-הסנה-בוער
בס"ד
אוי קשה לי לעמוד יותר מדקה. אלא בד"כ כשעומדים יותר מחצי דקה בלי לעשות משהו מועיל, זה משעמם [מתחילים להעביר משקל מצד לצד ושות']
חוקות הגויים-אני לא חכם ולא גאון, אני פשוט יודע..<אריאל>
להריץ חיפוש ולמצוא את המבוקש.[דור האינטרנט..הלא כן?]
 
חוקות הגוים

מנהגי גוים שיש בהם יסודות של עבודה זרה, או שהם מנוגדים לדרכי היהדות

מצווה שלא ללכת בחוקות הגוים, שנאמר:
ובחקותיהם לא תלכו (ויקרא י"ח ג)
ומדרש אונקלוס: ובנימוסיהן לא תהכון.
רמב"ם מפרט:
א) שלא ילבש במלבוש המיוחד להם,
ב) לא יגדל ציצית ראשו כמוהם,
ג) לא יגלח מן הצדדים ויניח השער באמצע כמו שהם עושים,
ד) לא יגלח השער מכנגד פניו מאזן לאזן וכו',
ה) ולא יבנה מקומות כבנין של עכו"ם (הל' עכו"ם וחקותיהם פי"א, ש"ע יו"ד סי' קע"ח).

רמ"א לשולחן ערוך יורה דעה סימן קעח
וכל זה אינו אסור אלא בדבר שנהגו בו העובדי כוכבים לשום פריצות, כגון שנהגו ללבוש מלבושים אדומים, והוא מלבוש שרים וכדומה לזה ממלבושי הפריצות, או בדבר שנהגו למנהג ולחוק ואין טעם בדבר, דאיכא למיחש ביה משום דרכי האמורי, ושיש בו שמץ עבודת כוכבים מאבותיהם. אבל דבר שנהגו לתועלת, כגון שדרכן שכל מי שהוא רופא מומחה יש לו מלבוש מיוחד שניכר בו שהוא רופא אומן, מותר ללובשו. וכן שעושין משום כבוד או טעם אחר, מותר. 

 

מהמובן לי -אשמח אם תתקנו אותי - מקור המנהג הזה אצל הגויים אינו לשם פריצות, אלא לכבד את חלליהם. לכן, איני רואה שום פסול בלעמוד בצפירה, היפכא מסתברא.

 

אני באופן כללי עומד בצפירה, מכבד את זכרם, חושב על סבלם, באותו זמן שכל עמ"י עושה זאת.

 

^^^סורי זה לא בקשר לתגובה מעליי^^^[השעה...]<אריאל>
יושבת וקוראת תהילעם~SMILE~
*תהילים (קפץ)~SMILE~
אם הייתי במקום ציבורי הייתי עומדת או אפילו עם אדם אחד שפשוט מצפה לראותצ שגם אני עומדת.
לא נראה שע"י עמידה אנחנו עוזרים להם ומצדיעים.
לפחות כשאומרים תהילים אנחנו עוזרים לנשמות שלהם.

עומדת, וחושבת על הכל..שיראל:)
עומדת ומנסה להפיק מזה א מירב ההתייחדותמיטל
מסכימה עם סמייל וארי צלוב.דוסית גאה!
עומדים. ומתייחדים עם עמ"י.ii
עומדים ומכבדים את כבוד הנרצחים...האחת והיחידה!!
עומדת,חושבת קצת ואז אומרת תהלים לעילוי נשמותיהם.שיראל.
ברור שעומדים!אנונימי (פותח)
למה לא?! אין עם זה שום איסור.. 
וזה דבר שמאחד את כל עם ישראל, משהו אחד שכולם עושים בהתיחדות עם אחים שלנו שנרצחו..
למה לעשות דווקא ולא לעמוד? כולה דקה, מה יקרה לכם??
זה לא קשור למה יקרה,אומרים שזה מנהג גויי.שיראל.
ולמחוא כפיים? ולהגיד לחיים?ii
אותו דבר בדיוק.
לדעה שאומרת שלעמוד בצפירה זה חוקות הגויים גם למחוא כפיים ולהגיד לחיים זה חוקות הגויים,.
 
בכל מקרה - לא נוהגים את הדעה הזאת, אלא את הדעה שאומרת שחוקות הגויים זה רק דברים שגויים עושים בלי סיבה. לצפירה יש סיבה - להתייחד כל העם יחד - אז אין שום בעיה.
סתם תירוצים של חרדים.
'לחיים' זה לא מהגויים..אנונימי (פותח)
המנהג עצמו לקוח מהיהודים רק שהגויים עושים את זה עם הקשת כוסית וזה לא נהוג אצל יהודים..
ואין שום פסול בלאמר 'לחיים' ולמחוא כף- ע"י מחיאת כף נמתקין כל הדינין....
מה את מאמינה לכל מה שאומרים...אנונימי (פותח)
בדיוק היה על זה שאלה באיזה עלון השבת (ראש יהודי נראלי) והרב ענה שיש כל כך הרבה דברים שמקורם בחוקות גויים- נגיד מחיאות כפיים!! אבל זה התקבע וזה לא דבר שאסור לעשות כי הוא חוקות הגויים.. כמו שאת לא תפסיקי עכשיו למחוא כפיים... בקיצור- הרב אמר שמותר ואין עם זה שום בעיה!
וזה דבר שהמדינה קבעה, ובערך הדבר היחיד במדינה המפוצלת והמפולגת הזאת שכל עמישראל עושים- אז יאללה! בלי כל מיני התחכמויות..
זה בדיוק העניין.שיראל.
שמחיאות כפיים ולחיים וכדומה זה דברים שהתפשטו ועושים אותם כל הזמן,זה כבר לא נחשב חוקות הגויים.
לעומתם צפירה זה דבר שעושים בזמנים מאוד מסויימים ועדיין זה חוקות הגויים.
אני גם לא רואה קשר בין להתייחד כל העם ללזכור את הנרצחים-שזו מטרת הצפירה ועוד מעט ארחיב בלנ"ד.
למה זה חוקות הגויים??ii
יש אומרים שזה חוקות הגויים לעמודמעפר אני באה
וזה לא העניין של דווקא!
זה פשוט השאלה מה זה עוזר???
עושה להם טוב?
אז לא אמרתי אל תעמדו! תעמדו, תקראו תהילים ואם אתם גם ככה במקום שאף אחד לא עומד אז תשבו!
כמו מה שסמייל אמרה אם את ברחוב אז תעמדי שלא יהיה חילול ה' אבל מה הקטע פה לעמוד???
יש דקה שבה כל עמ"י ביחד.ii
אני רוצה להיות חלק מעמ"י.
את לא רוצה - אל תעמדי. רק תדאגי שלא יהיה חילול ה'.
טוב, אבל אי אפשר להתייחד בישיבה?מעפר אני באה
לא.ii
אם כל אחד יעשה מה שבא לו - לא תהיה התייחדות.
את לא יכולה להגיד "רק אני לא אעמוד".
וכשעומדים דום - זה כולם יחד...אם זה לא יהיה ככה - אף אחד לא באמת יעצור לדקה את החיים שלו.
עומד בדממה ומשתדל להתייחד עם זכר החללים הי"ד.golani
 
תגובה שלי בנושא מפורום "חדשות ואקטואליה".golani
צודק לחלוטין.ii
אתה צודק בתשובה אבל..גולי =]
תענה בקצת יותר נימוס...ילד קטן הגזמת
זה לא מצווה לעמוד כאילו,הרב אמזלג
אבל גם אם אין בכלל עניין, אנשים(ניצולי שואה וכד') יכולים להיפגע מזה שהם רואים שמישהו לא עומד,
וגם ביום הזיכרון, אם קרובים יראו שמישהו לא עומד...
הסברתי שם מיידgolani
- -  שהתכוונתי לגיש ולא לאדם.
*לגישהgolani
ברור שלעמוד!מתו"ש
בס"ד
 
זה שכל העם עומד באותו הזמן וחושב ביחד על אלו שמתו בשואה זה מדהים לדעתי.....
צפירה זה לא זמן להגיד תהילים...אנונימי (פותח)
אחר/לפני הצפירה תתפללו כל היום מצידי, אבל אני חושבת
שבזמן של הצפירה צריך פשוט לעמוד ולהזכר, ולהתייחד עם הזכרון הנורא הזה של העם שלנו
וגם לחשוב על זה שכל  העם עכשיו עוצר ...
מסכים לגמרי. להגיד תהילים זה לפספס את כל העניין.ii
גילוי מסעירgolani
ביממה יש 1200 - 1400 דקות בערך, אתם באמת בטוחים שאין לכם זמן אחר לומר תהילים?
מי שלא עומד, לא עושה את זה באמת מתוך הצדק שלו<יוני>
בס"ד

אני מכיר אנשים שיגידו שזה ביטול תורה, אבל זה לא שהם באמת חושבים שהדקה הזאת משנה משהו כי אם הם היו חושבית ככה
 אז סדר היום שלהם היה: לימוד תפילה לימוד תפילה לימוד תפילה וכו' (אוכל תוך כדי הלימוד) האנשים האלה (אולי יש כמה שלא)
 עושים את זה כי הם רוצים להיות-  ש-ו-נ-י-ם ולמשוך צומי, ואם כזה חשוב להם אז שיעמדו ויגידו תהילים!

תגיבו לי בחזרה...
תראו..okey
לא קראתי הכל אבל.. אחד הרבנים בישיבה שלי אמר שאם לא רוןאים אותי אז לא חייב לעמוד בגלל שהצפירה היא רק לחילוניים שרק ביום השואה נזכרים בשואה..
הדתיים לוקחים (טוב.. אולי לא כולם אבל ככה זה אמור להיות.) איתם את זכרון השואה כל השנה.. ולכן אם לא רואים אותי אז לא צריך לעמוד ..
ואם רואים אותי אז כן.. כי החילוניים לא יבינו גם אם נסביר להם..
------שיראל.
אני עומדת בצפירה.לא אמרתי שלא.
אני עומדת ומתייחדת עם זכר הנרצחים.חושבת על המיליונים שאיבדנו לא רק אז אלא גם היום,את צאצאיהם,וחושבת על איך מתו ועל התרבות המפוארת שנכחדה שם.אני עומדת עם כל עם ישראל ומצדיעה להם.אני עומדת עם כל עם ישראל ומתעצמת מהם,לומדת מהם.
א-ב-ל,אני רוצה להכניס קדושה למנהג הזה-שבמקורו הוא גויי,ולכן אני אומרת תהלים לעילוי נשמותים.
נכון,יש עוד מאות דקות ביום להגיד את התהלים אבל דווקא בגלל שזה כאשר עם ישראל כולו עומד וחושב עליהם אני רוצה לרומם את הרגע.שלא נשקע רק בזיכרון של מה שהיה (שאת זה עושים בכל הטקס והיום),אלא שנתרומם ונעלה את נשמותיהם.ברגע זה ממש,שכל עם ישראל מתאחד ועומד לזכרם אני מתאחדת ולא רק עומדת לזכרם אלא גם עוזרת להם,מעלה את נשמותיהם ומרוממת את הרגע.
אם צריך הרחבה,בכיף.
שטויות, במחילה מרבך.golani
עוד גילוי מסעיר: הדתיים הם לא סופרמנים וגם הם צריכים זמן מיוחד להיזכר שלא לדבר על העננין שכל עם ישראל במדינת ישראל עומד בערך באותה דקה ונזכר.
תיקון: לא כל עם ישראל.. וגם לא כל הדתיים לאומיים..okey
וזה גם לא רק הרב הזה .. יש וד כמה רבנים.. ואין לי כח לפרט כי אני עייף..
דעתי.-Rעות-
בס"ד
 
אני עומדת בכל זאת דקה דומיה שכל ע"מ מתייחד בנושא מסויים צריך לכבד ואין עיניין להיות יוצאי דופן..
וממש אסור לפרוש מהציבור.
 
אומנם זה חוקת הגויים,וזה ידוע שהגויים אין להם המצאי לבטא את את הרצון לזכור אז הם הקדישו דקת דומיה.
בקום המדינה שכמובן הוקמה ע"י אנשים שרצו למחוק כל דבר שיזכיר להם את היהודי הגלותי הנאבך והמסכן עם הפאות והחזות הכ"כ יהודית
רצו להיות עם ככול העמים דבר שעד היום הם לא מבינים שזה לא יעזור כמה שניהיה מפותחים נאורים משכלים ופורקי עול האנטשמיות רק תגבר והשנאה לא תפחת..
 
אז פשוט ראשי המדינה שאמירת קדיש פרקי תהילים והדלקת נר נשמה הזכיר להם כ"כ את הדבר שהם רצו לברוח ממנו..
החליטו פשוט לנהגו כמו הגויים,הם שכחו שאנו כיהודים יש לנו דרכים רבות קדושות ונכונת יותר לזכור חללים ונספים..
 
אז בא המנהג של הזרי פרחים..דקת דומיה וכו'..
 
אני עומדת כי אני לא רוצה לפרוש מהציבור וכן אני רוצה להתייחד עם כל אלה שנפלו..
אבל אני בכל זאת רוצה לקדש את הרגע הזה,אני יהודיה ויש לי דרכים נכונות ואמצעים קדושים יותר בשביל להזכיר את הנפטר.
 
קשה עומדים מתייחדים ואח"כ להגיד כמה פרקי תהילים..
 
בכל זאת אנחנו לא הם..
אנחנו עם מיוחד עם תורה קדושה שמורא לנו איך לנהוג..
 
ויש המון דרכים לזכור לא חייב כמו הגויים ,ולהפך עדיף שלא יהיה כמו חוקת הגויים.
 
 
עומדים...טל!=)
מי שלא עומד מזעזע אותי. צריך לתת כבוד לאנשים שמתו על קידוש ה' ולחיילים שמתו כדי להציל אחרים...
ואני חושב שמי שעושה טעות גדולהokey
זה מי שמפסיק מדברים אחרים וקם לצפירה.. אם אתה מפנה את זמנך כדי שבזמן הצפירה לא תהיה עסוק ניחא..
אבל לא אקבל כאלה שבאמצע שיעור/סדר תורני יפסיקו בשביל הצפירה..
התורה שאני לומד תועיל להם יותר מהפרקי תהילים שאגיד בצפירה..
ואני מקוה שאין כאלה שמפסיקיםokey
שיעור/סדר תורני (אין בעיה להפסיק ממתמטיקה לצפירה או לכל דבר אחר..) בשביל צפירה..
למה לא?golani

יש מספיק זמן ביממה שילמדו תורה אז.

אבא שלי סיפר לי את הסיפור הבא.golani
בישיבת "הר המור" אם אני לא טועה החזן היה באמצע קדיש ואז היתה הצפירה, הוא סיים את הקדיש ואז שתק. אמר לו הרב טאו: היית צריך להפסיק באמצע.
באמצע תפילה לא הייתי עוצר אבל...<יוני>אחרונה
אבל הרבה לא עוצרים באמצע לימוד לא בגלל הצדק או האמת שלהם (הרחבה בתגובה הקודמת שלי)
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך