התקווהאנונימי (פותח)
יש פה אנשים שלא שרים התקווה?? כי אני ממש רוצה לשמוע את הדעה שלהם!!!
פשוט כל פעם שאני רואה מישהו\י יוש\ב או לא שר\ה זה פשוט צורם לי ב ט י ר ו ף !!
אנשים לחמו על הארץ הזאת, מתו על קידוש ה' פה!!! כל חללי המלחמות הנידונים למוות וכו' כל התקווה של האנשים בעבר הייתה הארץ הזאת (כל אלה שסבלו מאנטישמיות- כולל ניצולי השואה) !!! תחשבו שאנשים אפילו לא חלמו שאי פעם תהיה מדינה ליהודים- שם הם יוכלו להתקבץ ולהיות יחד -ועוד תחת שלטון יהודי!!
 
באמת, תגידו מה הקטע לא לשיר?? אני באמת רוצה לדעת את הסיבה. זה המנון שהוא באמת גאווה על כך שיש לנו מדינה, למרות כ-ל מה שעברנו!!! אנחנו חופשיים פה ויש לנו מדינה מ ש ל נ ו, קולטים?!?! כי אם זה ברור לכם- חבל..
 
ובלי התירוצים שזה לא ממשלה יהודית, וזאת לא מדינה לפי חוקי התורה!!! כי זה לא קשור בגרוש!!! אנחנו פה!!! ולא משנה איזה הנהגה יש לנו (כאילו ברור שזה משנה, אבל לא בהקשר של התקווה כי באמת יש לנו על מה להתגאות- לחמנו, אנחנו פה, חופשיים, עם שלטון יהודי(!!!))
 
לדעתי שירת התקווה זה משהו של גאווה לאומית, אחווה לאומית, הרגשת ניצחון.
 
אשמח לשמוע
מסכים לגמרי איתך!טל!=)
אני יושבת בהתקווהד"ר אריק
מסכימה איתך במאה אחוז!שיראל:)
ד"ר אריק, למה את יושבת?
סבתא רבה ז"ל שלי הייתה חרדיה ציונית...ד"ר אריק
בס"ד
היא אמרה שהמילים "להיות עם חופשי בארצנו" יכולות להיות גם להיות חופשי בעול שמים ומצוות.
ועוד כמה סיבות...
אבל רק אני יושבת, אבא שלי, אמא שלי, אחים שלי כולם עומדים, אני עושה מה שניראה לי נכון!
סורי, לונצי...אין לי כוח לקרוא את כל מה שכתבת=]
"תקווה" אחד השירים היותר מרגשים שיש.golani
*"התקווה.golani
ברור שעומדת!!!!נועוש=]]!!
פעם ישבתי. ו..עכשיו אני עומדת.אוהבת את אבא
בס"ד לק"י
מאחרי הגירוש, פשוט לא יכולתי לסבול את זה. פשוט לא.
"תקווה" איזה תקווה? איזה "חופשי בארצנו, אה?" הערבים בין הרגלים ואנחנו חופשיים?
מדינה עם מנהיגים כלל לא שומרי תורה. אחרי הגירוש, צרם לי לעמוד בתקווה.
אז פשוט ישבתי. לא האמנתי במדינה. כעסתי.

עבר זמן מה, ופשוט אמרתי לעצמי, "אל תפרוש מן הציבור", למרות שאני מאמינה בדעה שלי, אני לא חושבת שנכון להביע אותה בתוקפנות לציבור, אני עומדת בשירת התקווה. 
ובאמת "בתקווה".

זהו.
אני אוהבת את השיר התקווה..!!-Rעות-
בס"ד
 
אני קצת לא אוהבת איך הופכים את זה למשהו מאוד קדוש כו'לה שיר שאיזה חילוני חיבר..
 
באמת..
 
בשיר התקווה כולם עומדים ביראת כבוד ושירים בחיל ורעדה ובתפילה?
 
אני עומדת בתקווה כי כך נהוג אצלנו וזה מה שההורים רוצים שנעשה..
 
ורוב הפעמים שהייתי בסיטואציה הייתי בטקס כך שלא היה לי הרבה בררות..
 
מסכימה עם אוהבת את אבא.
הגלות הרגילה אותנוgolani
שקודש זה רק דברים שקשורים לבית הכנסת. הקודש מתבטא גם במדינה וגם בהמנון שלה.
ומה הזלזול הזה כלפי החילונים? "כול'ה שיר שאיזה חילוני חיבר" |זועם| |שוקל אם להתאפק| מחליט שכן.|
זה לא חילוני של היוםאלישע בן אבויה
בס"ד

זה החילוני של פעם, שלא יכולת להגיד עליו שהוא תינוק שנשבה.
ואז?golani
חילוניות זה טעות שקל מאוד ליפול אליה.
במיחוד בימים ההם.golani
תדמיין את עצמך באיזה חור נידח בגליצייה, מוקף באיסורים על כל צעד ושעל, חי בעוני מחפיר ועל כל חידוש יש למבוגרים מילה אחת "אסור". נראה אותך לא "חוזר בשאלה".
חילוני של המאה ה-19 היה יותר מלא יראת שמיםקרנלהאור
מהרבה דתיים בימינו!!
אפילו האופן שדוד בן גוריון דיבר על ארצנו ועל התנ"ך ועל זכות עמינו על אדמתו, נחשב היום לימין קיצוני שבקיצוני שלא עובר את אחוז החסימה בבחירות!!!
איך אפשר להשוות את בן גוריון לימני בכלל?הסנה-בוער
בס"ד
הוא ידע לדבר, זה בטוח. המעשים שלו.. המ. [ומה הקשר אליו?]
חילוני של פעם זה לא תינוק שנשבה. זה אדם שהיה חרדי ואז כפר בתורה. זה מרצון. (סוג של).

אוהבת את אבא-פלספנית
בעזהי"ת
 
בהתקווה, אפחד לא אמר שאנחנו כבר חופשיים.
כי נכון, כי יש ערבים בין הרגלים ועוד כמה דברים.
 
ראבק, זה כולה מדבר על התקווה-- הרצון!!-- להיות--- בעתיד, כי אנחנו יודעים שעכשיו אנחנו לצערינו לא חופשיים- הרצון להיות חופשיים.
את לא יכולה לומר שאת לא רוצה את זה, נכון?
תמיד לימדו אותי ש"הרצון" זה מה שחשוב. באמת?אוהבת את אבא
בס"ד לק"י
רצון זה אחלה כלי. הוא חשוב. אבל לא "הכי".
חשוב גם תכלס, בשורה התחתונה מה הולך, מה קורה. 
ואנחנו מקווים, מצפים להיות חופשיים. גם אני מצפה ומקווה..
אבל במקביל לצפייה המדהימה שלנו..אנחנו מביאים את גוש קטיף לערבים,
מקרבים אותם אלינו, עושים דברים בדיוק ההפך מ"להיות חופשיים".
אז רגע, רצון זה מעולה, אבל אבא צועק "עד מתי?" איפה החופש?
החופש להיות עם הערבים? הרי בהמשך כתוב "בארצנו!" הארץ שלנו. ורק שלנו.
אז, חופשיה? לא מרגישה חופשיה. רצון להיות חופשי? כולנו רוצים.
הממשלה חושבת ההפך.
את אישית הבאת את גו"ק לערבים?פלספנית
בעזהי"ת
 
נדמה לי שאת היית נגד, לא? ברור.
 
אז זה השיר שלך. אם כבר, תשאלי באיזה זכות הממשלה שרה את זה. תשאלי מה זה הצביעות של השמאלנים, לשיר מחד שהם רוצים את זה ומאידך לעשות דברים שמונעים ממנו את זה.
אבל זה- השיר שלנו.
זה שגם אנשים אחרים שרים אותו, זה בעיה שלהם. שקר שלהם.
כי הא לא יהודי. המקור היה יהודיצחקן
בעז"ה.
 
עד ששינו אותו פקידי הסוכנות.
מאז שאני זוכרת את עצמי אני אומרת התקווה ועומדתחוצניקית!!
אהה...אביה =)
אני אפפעם לא ראיתי מישו שלא שר....
אולי לא הסתכלתי טוב...
לא משנה.
אם לא רואים אותי אז אני ישב/ יעמוד/מה שנראה לי..okey
ואם רואים אותי אז אעמוד.. אבל למשל בטקס יום השואה אצלנו שרו בנות את התקווה אז יצאתי מהאולם..
זה דתי חיבר.דוסית גאה!
רק שהוא לא כתב "להיות עם חופשי בארצינו.."אלא משפט אחר שפרח מזכרוני...
 
מה הטעם לעמוד?
זה מזכיר לידניאלה .ד.
שבצפירה של יום הזכרון כל הכיתה שלי עמדה וקראה תהילים (מה שבחרדי בד"כ לא עושים) זה היה שיא המצחיק!!
אם הן שרות ביחד, אין בעיה.<אריאל>
אני עומדת וד"א למרו שדתי חיבר שינו לו ת'מיליםגולי =]
נגיד היה להיות משהו כמו לחיות בארץ בה דוד חנה ועשו להיות חופשי בארצנו...זה לא כזה הבדל אבל  הראו לנו פעם הבדלים ממש ענקים!!!
אמבר לא היה דתי.הסנה-בוער
בס"ד
[אפילו קצת הולל ]
אבל כן, השיר היה קצת קצת שונה.
מסכימה איתך 100%!קשקושה קטנה
בס"ד
יש לי חברה כזאת( אל תדאגו היא לא קלקלה אותי.. אני מאמינה ועומדת והכל..)  אז אני אסביר לך ממש בקצרה מה הם חושבים ואחרי שאני אעשה איתה וויכוח ארוך(אז לא היה כוח זה היה ב12 בלילה..) אי אדע קצת יותר טוב..
תכל'ס כ מה שכתבת זה בעצם מה שהם חושבים זה לא הערכים שלהם המדינה א הולכת לפי כל חוקי התורה וכו'...
 
 
 
 
 
פעם לא- היום כן..פעימה
בס"ד

חשבתי עם עצמי, כמו שצריך, על משמעות המילים ואני מסכימה איתן.
לא אכפת לי למה נכתב ואיך, כרגע אני מזדהה איתן וזהו. 
תוספת- אני חושבת על הקב"ה שהושמט משם. אבל אצלי הוא נמצא.

להגיד שאני חושבת על המדינה כשאני שרה? ממ.. לא ממש.. יותר על עמ"י בכל הדורות..

חוצמזה- ההמנון קצר מדי.
מאז ומתמיד- כן!=]ה!2ה 2!2ה
מאז ומתמיד אמרתי, ועמדתי.אביה...אחרונה
לפי דעתי ההמנון זה משהו שמחבר את עמ"י יחד.
שעומדים דום ושרים כולם פה אחד:

"כל עוד בלבב פנימה, נפש יהודי הומיה,
ולפאתי מזרח קדימה, עין לציון צופיה,
עוד לא אבדה תקוותינו,
התקווה בת שנות אלפיים,
להיות עם חופשי בארצנו, ארץ ציון-
ירושלים."

והמילים מזכירות לנו, לא משנה מי כתב אותם-
"להיות עם חופשי בארצנו" במיוחד עכשיו, כשאמריקה לוחצת, הערבים לוחצים,
דיבורים על מלחמה - לא משנה מה יקרה, הארץ היא שלנו.
בכל זמן שהיה הווה ויהיה.

אז בכל זאת, צריכים לכבד.

שבת שלום
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך