שאלה קצת מצחיקה אבל בכל זאת-אורושקוש
"אבינו שבשמים"
אלוקינו שבשמים ובארץ"
לא אמרו שה' נמצא ב-כ-ל מקום?
איך אנשים אוטומטית מסתכלים לשמים כאילו ה' שם..
אבל גם חינכו אותנו שה' נמצא בכל מקום..
ו---
למה לא לשים נעל הפוכה? להפנות גב לקב"ה!   רגע-אולי לא נשים נעליים בשום מקו? בכל מקום שנשים זה יהיה גם לקב"ה..
 
סתם חשבתי על זה היום- הקב"ה הרי ב-א-מ-ת נמצא בכל מקום..(אם אפשר להשתמש במילה נמצא-הקב"ה אחרי הכל לא משו מוחשי ממש..) אבל הוא בכל זאת-אבינו שבשמים.למה דווקא שמים?! למה לא מתחת לאדמה? למה לא במים?
את צודקתלולה=]
ואולי אין לזה באמת תשובה הגיונית למה אנחנו תמיד פונים לשמים כשמדברים על הקב"ה...
זה אולי ההרגל, ואולי כי קשה לנו, בני האדם, לראות את אלוהים בכל הדברים החומריים שבארץ אז אנחנו פונים לשמים, שנראים הרבה יותר רוחניים...
אולי..הסנה-בוער
בס"ד
ברור שה' נמצא בעולם, אבל השכינה עצמה בגלות, אין לנו מציאות אלוקית ממשית פה. יש פה העלם. ואנחנו יודעים שיש משהו מעבר לעולם הזה, שם נמצאת האלוקות בשיא תפארתה. והשמיים די מייצגים בשבילנו את ה'מעבר'.
ואולי..-Rעות-
בס"ד
 
אולי כי בדרך הטבע שאת משווע למשהו גם שאת מדברת עם בשר ודם את מביטה בציפיה כזאת למעלה..
כשרוצים ומשתוקקים למשהו מביטים בד"כ למעלה ולא לקרקע..
אז בעצם שאנחנו מתפללים ורוצים ס"ד מהקב"ה העיניים באופן טבעי נשואות לשמים..
אבל זה לא אומר שאם תסתכלי על הריצפה זה אומר שהקב"ה לא נמצא שם..
 
גם כחול מרחב מבטא לנו יותר את הפן הרוחני מאשר ריצפה אדמה..שזה עושה לפעמים תחושת צמצום..
 
השמים זה נראה משהו אין סופי..שאפשר להביט בו במבט רחב..
 
 
אולי..
 
שאלה יפה..ומעידה על עומק ממש..
 
נהנתי..
אני רוצה רק להוסיף על Rעותארי צלוב
היא אמרה שכחול מבטא את הפן הרוחני יותר מהאדמה
זה בדיוק מה שכתוב "תכלת דומה לים ים דומה לרקיע..לכיסא הכבוד" ולכן אנחנו מסתכלים למעלה
כי זה קצת כמרעה השכינה
אין לי מה להוסיף.דוסית גאה!
תודה רבה!!!אורושקוש
מישו יודע אם זה משו שבעצם אנחנו מתוך כל מה שאמרתם החלטנו שה' שם או שיש גם מקור מכל מקום שהוא שמשתמשים בזה שהקב"ה בשמים?
כתוב גם בגמראארי צלוב
ששכינה לא ירדה מתחת ל10 טפחים קרוב לקרקע ואדם לא יכול לעבור מעל כי כתוב השמים שמיים לה' והארץ נתן לבני אדם שזה בעצם פסוק מתהילים אז יש לזה סימוכים גם מהתנ"ך
אור..-Rעות-
בס"ד
 
 
ואו ממש נהנת ממך..
 
אני אנסה להסביר את עצמי ..בלי לסבך אותי ואותך..
[אני מאמינה שיש איפשהו הסבר יותר ממוקד מאיפה זה בא שאנחנו כביכול יודעים שה' נמצא בשמים..]
 
יש דברים שאנחנו לא יכולים להבין..גבוהים לנו נשגבים מבינתנו
ה' זה משהו רוחני כמה שננסה להבין מה זה ה' אין.! אי אפשר גדול עלינו..
 
זה נמצא למעלה מהיכולות שלנו..
 
נכון זה ידוע שה' הוא אלוקינו בשמים ובארץ ..
 
לכן אולי כמו שהשמים זה משו גבוהה שאפשר לראות ולדעת בקיומו כך זה ה' יש לנו אפשרות להרגיש אותו אנחנו יודעים שהוא קיים אבל המושג הזה לעומק גדול עלינו..
 
כמה נקודות שמזכירים לנו בתורה שהקב"ה נמצא בשמים

1.מעמד הר סיני משה עולה למעלה מן השמים, נכנס לתוך הערפל, נמצא בשמים ארבעים יום ללמוד תורה,
2.דור הפלגה שרצו לבנות מגדל ולהגיע להק בנו מגדל לשמיים?"הבה נעשה מגדל וראשו בשמים"
3.עקב אבינו יוצא לחרן ועוצר לישון- הוא חולם על "סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה"-
 
ה' נמצא בשמים-משמע' הקב"ה זה לא משו ארצי גשמי שאנחנו יכולים להפשיט אותו כדי להבין מהו..
בעולם הגשמי פה אפשר בעצם כל דבר לנתח לבדוק ולהגיע לשורש בשמים לא..
 
גם שרוצים להסביר לאדם שמשהו הוא פשוט להבנה וניתן להסבר אומרים זה פשוט זה לא בשמיים.."לא בשמים היא "..
 
משמע' שלהבין את המושג אולקים בשמים קצת גדול עלינו
 
אנשים טסו לירח לכוכבים למה שרק אפשר והם לא פיענחו נקודה ממה שמתרחש שם למעלה ..
השמים זה משהו שנשגב מבינתנו מעבר ליכולת הגשמיות המצומצות שלנו להבין..
זה משו רחב עצום..
כך ה' זה למעלה,מעל בינתנו אנחנו קטנים להבין מה זה באמת.
 
הקב"ה נתן לנו שכל ויכולת להבין וליצור, אך אנו חייבים כל הזמן לדעת שאנו מוגבלים, שכמה גבוה שנטפס בסולם - נזכור שזה סולם שה' הציב לנו ולעולם לא נגיע לראשו, לאלוקות. ובהסתכלות כזאת - גם נדאג לנסות לעלות כל הזמן מעלה מעלה כיון שלמעשה הסולם אף פעם לא מסתיים בשבילנו..
 
תקשיבי אור אנחנו לא באמת יודעים איפה נמצא ה' בדיוק.
מצד אחד אנחנו יודעים שהקב"ה נמצא קרוב אלינו בעולמינו ממש יש "רשמים של אלוקים" [כל הניסים,הבריאה,כל צורת התתפחות של העולם] וע"י זה אנחנו מנסים להבין ולראות שקיים קשר וחיבור בנינו לבין הקב"ה
אבל מצד שני - אי אפשר לדעת איך מתקיים חיבור כזה. אדם שמתיימר להבין איך קיים קשר זה, שחושב שהוא יכול גם להגיע בשכלו ובעצמו אל הקב"ה הוא כופר.

אנחנו רואים רק את קצהו של החבל שנמצא בעולם הזה בדמות ה"רשמים האלוקיים" נפלאות הבריאה. אך אין לנו מושג איפה מתחיל החבל.
אנחנו רק יודעים שהוא מתחיל מהקב"ה- אך כיון שהאלוקים הוא בלתי נתפס- אי אפשר לדעת איפה ה' נמצא בכל בדיוק
ואדם שחושב שהוא יכול להגיע לקשר הזה בשכלו - הוא כופר כיוון שהוא אומר שיש לו תפיסה בא-לוקות- או שהוא מגשים ומוריד את הא-לוה לדרגת אנושיות ..
 
מקווה שלא סיבכתי אותך..
רעות אין עלייךאורושקוש
תודה רבה נשמה!
שמחה שלא סיבכתי אותך..-Rעות-אחרונה
בס"ד
 
בכייף אחות..
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך