סיטואציות לילהפרח-אש

אני עייפה רוצה לישון ולא בטוחה למה אני מסתבכת במקום


קמתי רגע לשירותים ולא היה משהו מיוחד שהפריע לישון אז מה הקטע?

נזכרת שמלחמה ואני מפחדת ודואגת ועוד מלאנטלפים רגשות והצפה כללית

משהו משתחרר (מין 'אה. כן' שכזה) נושם קצת ואני הולכת שוב לישון


לילה טוב 

לילה זה מקום שלפעמים מציף דברים שביום נדחקיםמשה

העבודה דוחקת, היום דוחק, המשימות ולמי שיש גם ילדים.

 

אני חושב שלהבין למה לא רוצים לישון, עוזר המון.

למשל אנשים שהם "עבדים" - בבוקר עבודה ,בערב בית - לפעמים הגוף בכח לוקח זמן לעצמם ואז הם יושבים ורואים סרטוני נטפליקס או איזה הבל אחר עד שהם עייפים באמת, ובכך הם דופקים לעצמם את היום למחרת.

 

לחבר כזה המלצתי פעם לשבת עוד שעה בעבודה ולראות סרט. אם הוא לא יקח את הזמן הזה לעצמו מראש הגוף "יקח את זה" בכחץ

זה בסדר קורה גם ביום שנתקעת ככהפרח-אשאחרונה
פשוט זוכרת לשמור עלי ושמלחמה והמון וזה בסדר לגמרי להיתקע לפעמים 
למה אנשים ציניים?אנונימי (פותח)

זה לא שאני לא צינית לפעמים

ועדיין אני משתדלת מאוד לא לענות בציניות

ולא לפגוע באנשים.

בטח לא בנקודות רגישות...

אני מגיעה מבית ציניציפורמדבר

כלומר השיח בו מלא בציניות. וזה כמו סגנון שפה שמתרגלים אליה ומאד נטמעת.

עשיתי עבודה של שנים כדי להפטר מזה.

אני חושבת שיש אנשים צינים כי הם רגילים לדבר ככה, בלי יותר מידי להתכוון או להבין שזה יכול לפגוע.

ויש אנשים שהם צינים כי זה בא לכסות על משהו אחר.

ציניות היא התגוננותמתנחל חייכן

לשים את עצמך מבחוץ ואז להגיב...ככה כאילו אתה לא מעורבב רגשית וכשלא מעורבבים לא נפגעים

לפעמים ציניות היא התנשאותאנונימי (3)
לפעמים לא. לפעמים זה סתם ביטוי כלשהו של גאווה לא מודעת. לפעמים מנגנון הגנה, כך אומרים. אני עדיין חושב על זה

נראה לי, גם, שלפעמים האדם הציני בכלל לא מודע לציניות שלו. הוא בטוח שהוא פשוט מצחיק או מתוחכם.

זה מתחלקדדאלוס דיגלאחרונה

ציניות יומיומית היא הרבה פעמים תוצאה של הרגל. הרגל שמתפתח מהרצון להיות גבר לדוג' או להצחיק וממשיך ומתפתח מכח ההרגל של אנשים שלא רגישים לאנשים שסביבם ביחס לאמירות שלהם.

יש גם ציניות מכוונת, כמו שכבר כתבו - התגוננות. דוג' שאני זוכר - יושבים חבר'ה ושרים שירי נשמה עד דמעות ואחד בצד ציניקן כזה עושה להוא שלידו חיקוי שלהם, והבנתי שם שהוא פשוט מפחד מהצד הרגשי שבו. זה דבר שמאוד משפיע על אנשים, הם פוחדים להרגיש רגשיים אפילו בפני עצמם וכל שכן בפני הסביבה, והציניות היא אחלה תרופה לזה..

אם הייתם יכוליםציפורמדבר

להעלים את הרגישות הגבוהה שלכם, הייתם עושים את זה?

זה נשמע מאדציפורמדבר
חד משמעי אצלך וזה נראה לי די נפלא
היום לאמשה

לפני 10 שנים, ברור שכן

למה אז כןציפורמדבר
ולמה היום לא?
כי למדתי לנהל את זהמשה
ולא להילחם בזה. כשזה מקבל את היחס שלו זה נרגע.
אני למדתי להלחם בזהאריק מהדרום
להילחם זה מרוקןמשה
אבל נכון שזה עדיף מלהיכנע ללא קרב.
השאלה היא איך מגדירים את הרגישות הזואנונימי (2)
בגלל שנראה שמדובר בעיקר בהצפה, קרי קושי בוויסות רגשי, כלומר יכולת נמוכה להתמודד בזמן אמת עם מצוקות שונות (ולחילופין או במקביל, נשיאת משא האירוע גם אחרי שהוא כבר נגמר) אז התשובה היא כן.

ברגע שזה מקשה על התיפקוד אז זה בלם חזק ובעייתי, כמו כל בלם חזק ובעייתי.

ההסבר פה פתאום האיר לי אור חדשמשה

בעולם המקצועי שבו אני עובד (ובניהול תורים בכלל) בשביל שמערכת תעבוד תקין צריך שהיא תהיה מסוגלת לעבד בזמן אמת את כל הפניות שהיא מקבלת.

דמיינו פקיד בדואר שמצליח לטפל בכל הלקוחות בקצב שהם נכנסים. ואז כשיש יותר לקוחות מציבים עוד פקיד והכל בסדר.

 

אם משא הארוע כבד מדי, אי אפשר לעבד אותו בזמן אמת. ובתכל'ס אי אפשר לעבד אותו בכלל. כי לא יעזור (חלקית לפחות) לעבד  ארוע שכבר נגמר.

ההרחבה הזאתציפורמדבר

עזרה לי להבין טוב יותר את עצמי.

את אומרת שלא תרצי לוותר על הרגישות אבל כן תרצי לוותר על תופעת הלוואי שלה-ההצפה הרגשית

אבל מהי הרגישות הזואנונימי (2)
זה מה שעדיין מסתובבים סביבה אבל לא מגדירים... פעם ניסו לפתוח על זה שירשור אבל זה לא הצליח.
לדעתיציפורמדבר

הרגישות הזאת נובעת משני דברים עיקריים (לפחות אצלי)

שימת לב לפרטים וניואנסים דקים

אמפתיה ואכפתיות גבוהה

השילוב בין הדברים יכול לגרום להצפה.


כי אני שמה לב להרבה מאד דברים שאנשים אחרים לא שמים לב אליהם וזה משפיע עלי וכשזה יותר מידי זה גם מציף אותי.

הרגישות יכולה להתבטא גם בדברים פיזייםמתואמת
רגישות למרקמים מסוימים ולצלילים מסוימים (כלומר - שהם מציקים מדי). גם לטעמים ולריחות יכולה להיות רגישות מוגברת.
נכוןציפורמדבר
במקרה שלי המוח שלי נוהג בשיטה של מזה ומזה אל תנח ידך
זה נשמע כמו חוסר יכולת לסנןאנונימי (2)
אולי קצת כמו הפרעת קשב וריכוז קצת...

הכל נכנס והמערכת לא מצליחה לעבד הכל בצורה נכונה.

יש קשר בין אנשים רגישים מאד להפרעת קשב?ציפורמדבר
גם אני לא מצליחה להבין מהי רגישותנחלת

ממה היא נובעת. נולדים איתה? בעקבות אירועים בחיים? 

אולי זה ?מצב פסיכולוגי איזה שהוא? בעיה במערכת העצבים?

עיוות מסויים בנפש, בראש (סליחה מכולם), מערבבים

פה בין משהו חריג ובעייתי לבין תכונה לא קלה אבל יפה?

 

אני - רגישה? מסובכת? קשב וריכוז?

 

נראה לי שאנשים פחות "רגישים", קל להם יותר בחיים;

פחות טעונים, פחות מוטרדים... לא חושבת שהצער

שווה את נזק המלך....הרבה יותר קשה לחיות

כך (עדיין לא מחוור לי מה זה הכך הזה...)

 

ואפילו אם יש בכך איזה יופי, פיוטיות וכו' -

זה חלק די קטן במהלך החיים הכללי.

 

כלומר: אם ישאלו אותי אם אני מעדיפה

להיות משוררת מפורסמת ורגישה -

עם חיים מסובכים ולא  פשוטים (נפשית-

ופרקטית) או "סתם" אדם שחי ומתפקד כראוי, בלי יומרות, גחמות וכד' -

היה חלקי עם הפרקטי לא עם כשרון השירה המופלא המעורר התרגשות

והתפעלות...

 

פעם קראתי שאמנים הם מעולם התוהו...

איני יודעת מה זה, אבל זה לא כל כך

מוצא חן בעיני....

 

 

הייתי רוצה למנן אותה...מתואמת
להיות רגישה לסביבה, אבל לא להיות מוצפת בקלות מכל דבר יחסית קטן...
ואם היתה אפשרותציפורמדבר
לבחור לכבות אותה לגמרי או להמשיך איתה בלי יכולת למנן. מה היית בוחרת?
כרגע כנראה הייתי בוחרת לכבות אותה לגמרי...מתואמת
הלוואי שיבוא יום ואענה אחרת. (זה יהיה ביום שבו אצליח למנן אותה בעצמי...)
זה נשמע קשוח מאוד. ♥️אנונימי (6)
להעלים לגמרי בטח שלאנהג ותיק

אני מעדיף להיות בעל רגישות גבוהה

עם זה, אם יכולתי להפחית את מה שבא בעקבות זה, הייתי שמח.

פחות לתת לזה להשפיע 

וואלה כןאנונימי (3)

כרגע זה יותר עול.

מרגישה שדברים פשוטים שאנשים עושים בשגרה בשבילי הם הר, כל מפגש חברתי, כל הודעה שנכנסת שלא לדבר על הודעה קולית, כל רעש שהוא קצת מוגזם.


יכול להיות שאצליח למנף את הדברים הטובים שיש בזה, כרגע עוד לא שם.

לאאנונימי (4)
יש לזה גם יתרונות לא קטנים בכלל במיוחד אחרי הקבלה וההבנה
בעבר בהחלט הייתי שמחה מאד להפטר מהרגישות הזאתציפורמדבר

בשנים האחרונות כבר לא.

ועדיין, יש זמנים או מקרים מסויימים, שאני כל כך מוצפת שבא לי שוב להעלים את הרגישות הזאת. ובמקרים האלה אני משתדלת להזכיר לעצמי את כל היתרונות של הרגישות הזאת.

היום הייתי במקום מאוד מציףמשה
וקיבלו שם ב'הסכמתי' החלטה לא אופטימלית. סביר שאם הייתי יותר מאוזן מבפנעם ויותר רגוע היה לי יותר קל להגיד 'לא'. אבל לא אמרתי. וזה עלה קצת ביוקר.

לא נורא.

אני חושבת שזה קורה גםציפורמדבר
לאנשים לא רגישים. לפעמים הלא לוקח הרבה אנרגיה ומעדיפים לומר כן ולהתקדם הלאה.
נכוןמשה
במטה קסם? כן.אנונימי (5)
וואלה גורמת לי בעיקר לקשיים. נחמד לנסות לייפות את זה אבל בסוף זה בעיקר מקשה על החיים.

בכדורים/טיפולים מוזרים וכדו' - ממש לא.


אז בתכלס לא כי אין מטה קסם.

כן, התכוונתי למטה קסמים 😄ציפורמדבר

או באופן רעיוני.

וואלה זה ממש מורכבדדאלוס דיגלאחרונה

אבל לפני הכל אני חושב שאם ה' יתברך שם אותי בתפקיד כזה - זו המשימה שלי וכנראה שיש לי כוחות אליה ואני לא רוצה לוותר עליה. 

אבל מעבר לכך, איך שאני רואה אצלי מחשבות כאלה באות בעיקר בהצפות וכדו'.. "למה זה אנוכי".. אבל כשעוברת ההצפה אפשר לשים לב לכך שאלו חיים הרבה יותר מלאים ויפים. םשוט אנחנו נזכרים בשאלה האם אנחנו רוצים את זה בכלל כשאנחנו לא רוצים את זה.. בד"כ (ככה לפחות אצלי, לא יודע מה עם אחרים)

רגישים שהתמודדו עם אובדן של אדם קרוברוכב שמים

איך הרגישות באה לידי ביטוי?

בעיניכם ההתמודדות הייתה קשה יותר מאשר לאחרים או שהיו יותר יתרונות לרגישות? 

שאלה לפני הרחבותאנונימי (2)
אתה שואל מסקרנות גרידא, או כדי לקבל כלים איך להתמודד עם מצב זהה?

בכללי חושבת שזה אישי מאוד ומשתנה מאדם לאדם, אפילו בין אנשים רגישים מאוד. 

אני אחרי תהליך כזה, כבר לא כל כך טרירוכב שמים
אני רוצה לנתח לאחור את מה שחוויתי 
קודם כל,אנונימי (2)אחרונה

מצטערת לשמוע, זה ניסיון וכאב שתמיד שם, גם אם הזמן ממשיך קדימה. וסליחה אם ניסוח השאלה היה אולי קצת חסר רגישות כלפיך.


אני חושבת שמעטים מאוד, אם בכלל קיימים, הדברים שאפשר להשוות בהם בין אדם אחד לשני, ואפילו אצל אותו אדם עצמו בהתמודדויות זהות בתקופות שונות.  התמודדות עם אובדן היא אחד מהדברים שאי אפשר להשוות לכלום.

כל אחד חווה אחרת, מתמודד אחרת, מתנהל אחרת,

לפי הכלים שלו, לפי המקום והשלב לפי כל מיני דברים שקיימים או שלא.


לשאלה שלך, אם היה יותר קשה מאחרים ואם היו יתרונות לרגישות, רק אתה יכול לענות ורק ביחס לעצמך.

אין סקלת קושי אובייקטיבית באמת, כי כל אחד חווה רגשות בעוצמה הפנימית ובמדד האישי שלו.

ויש דברים שבעקבות הרגישות והכלים שמפתחים בדרך, תהיה יכולת עיבוד עמוקה ופנימית יותר, ויש שדווקא הרגישות תוביל להצפות רגשיות וחושיות אינטנסיביות יותר. ויכול להיות שהמנגנון שיעבוד דווקא יחסום גישה לרגש כי ההצפה תהיה מדי קשה לנפש, עד שהאדם יפגוש באדם מתאים שיעזור לו שם, או במרחב תומך שיעזור לפרוק מתח וצער וכאב ויכולים להיות עוד דברים.


מה נחשב לקושי ומה ליתרון?

זה בעיניי המתבונן בעצמו ובנפשו.

יכול להיות גם שמה שאחד יראה כהתמודדות הכי קשה שלו, מישהו רגיש אחר יראה כעוצמה הכי גדולה שלו והמתנה הכי גדולה שקיבל לפגוש את עצמו בעומק הכאב בלי לברוח ולהתכחש. מה שיוצר עומסים שמצטברים שנים ומעכבים תנועת חיים בריאה.


זה בינתיים.


מוצפותמשה
תלוי אם הרגישות מנהלת אותך או אתה אותההמקורית
תכלסאנונימי (פותח)

אני כבר בכלל לא מנסה להתמודד בסיטואציות של אירועים חברתיים.

היה בסדר, והייתי נחמדה לאנשים וזה, עד הרגע שראיתי את כולם יושבים מסביב לשולחן ואמרו לי לשבת... וזה אפילו לא שהוצפתי עדיין, פשוט לא רוצה להיות שם. הלכתי.


מצד אחד זה טוב שיצאתי לפני שהתפחלצתי. מצד שני, בוגר זה לא.

טוב שדאגת לעצמךרק כיף

קודם כל

אף אחד לא יודע עם מה את מתמודדת לשפוט אותך יהיה לא בוגר

בדיוקזיויק
אז זהו שזה לא לדאוג לעצמיאנונימי (פותח)

כלומר, יש גבול דק משהו בין לדאוג לעצמי לבין לברוח מלהתמודד.. ואני ממש בבריחה 🫢

להיות כל הזמן בוגרתציפורמדבר
זה די מעייף 
מה הכוונה?זיויק
את לא שואפת להיות בוגרת?
אני בוגרת, לא בגלל שאני שואפתציפורמדבר
אלא בגלל שאני כזאת, הגעתי לזה בלי ממש לתכנן. אבל החיים הבוגרים מלאים באחריות ולפעמים יש צורך ורצון לשחרר קצת.
יפהזיויק

ומה הבעיה לשחרר אבל בצורה חכמה?

לא לדכא את הילדה שבך?

אין בעיהציפורמדבר
הפוך, אני חושבת ששה אפילו חיובי כשמתאפשר
לגמרי ככהנהג ותיק

אפשר עם הבעל

בטח אפשר עם הילדים

כמובן שגם חברה טובה יכולה להיות שותפה לרגעים כאלה 

מסכימהרק כיף
אין בזה בחירה אנחנו פשוט מתבגרים ויש צורך לשחרר מדי פעם כמה שאפשר אחרת זה מתיש
זה נכון אבל מותר לאזןזיויק
להיות קשובה לילדה שבך
חובה להיות קשובהרק כיף
השיפוטיות שלך כלפי עצמךהמקורית

מזינה את החוויה

בוגר/ לא בוגר - למי אכפת?

קודם כל תעשי לך טוב


מעבר לזה כדאי לדעת שהימנעות מגבירה חרדה. וגם אני סבלתי אחרי אירוע טראומתי מחרדה חברתית. לקח לי המון זמן להרגיש בטוחה במרחב הכללי, ואני עדיין לא מאה, אבל אם הייתי ממשיכה להימנע זה בטוח לא היה מקדם אותי

אם את רוצה לנסות להתגבר על זה כדאי לפנות לטיפול. זו לא גזירת גורל.

יש הבדל בין הימנעות מתוך מקום של חרדה לבין מקום של - אני פחות מרגישה שייכת/ יש לי דברים יותר חשובים לעשות/ זה פחות הקאפ אוף טי שלי.

משהאחרונה
החשש מכל מפגש חברתי שמתקרבאנונימי (פותח)

והרצון לבטל ולהישאר בבית כל פעם מחדש.

זה לא משתפר עם השנים אולי להפך.

אוף

פשוט לא נהנת כמעט עם אף אחד

הגיוני?

מעדיפה את הלבד שלי תמיד

שכל העולם פשוט יעזוב אותי בשקט

מה נדפק

התשובה בעיניי זה יותר קשב לעצמך פנימהמשה

מה מפחיד אותך שם? מה מציף אותך?

 

זה לא סתם. יש לזה סיבה. וצריך עם לב רך לחפש אותה.

רגעים של מבוכהאנונימי (פותח)

שקוראים לי הרבה במפגשים כאלה

שיחות שלא זורמות

לא מוצאת נושא שיחה

עומדת ולא משתלבת

מרגישה מוזרה

יש לי השבוע כמה אירועים כאלה

ומותשת מלחץ

הגוף שלך מספר לך משהומשה

אני לא מכיר אותך בכלל אבל יש לי כמה רעיונות. הראשון שבהם זה שאת "חייבת להצליח". כלומר אם את עומדת בצד את מרגישה מוזרה ותקועה ו"נכשלת" או משהו דומה לזה. ואז את נלחצת עוד לפני שזה מתחיל.

בטחאריק מהדרום

זה קורה המון.

מפגשים חברתיים הרבה פעמים יוצרים תחושה לא נעימה.

מוכר מדיאנונימי (3)
אני בגדול ככל שהזמן חולף מדירה רגלי יותר ויותר🫢 אז אין מה ללמוד ממני... אבל את לא לבד...
את צריכה לחפשאנונימי (4)
אסף פדרמן - מיינדפולנס - שינוי נפשי באמצעות אימון מוחי. 
מה שעזר לי עם זהציפורמדבר

זה להבין שאנשים לא באמת רואים כמוני את כל הניואנסים שאני רואה ומפריעים לי כל כך.

הרגשתי מוזר, או משועממת  או הבחנתי במה שהם מרגישים והייתי בטוחה שכולם רואים את זה.

כשהם למעשה בכלל לא שמו לב.

אנשים רגישים מאד שמים לב להרבה יותר דברים ממה שאנשים אחרים שמים לב אליהם וכשיודעים את זה, זה יותר קל.

(ומעבר לזה, אני עדיין לא מתה על מפגשים)

אולי עוזר לחשוב שכל אחדנחלת

מהמפגש החברתי, מרגיש ברמה זו או אחרת, אותו דבר. א ת  היא שבוחנת אותם לא הם אותך (ללכת עם הרגשה הזו).

מבין אותך מאודרוכב שמיםאחרונה

זה משהו ששווה לעבוד עליו.

לחקור מי הולך להיות במפגש, מה מעניין אותו, מה הוא ישמח לספר לך.

לדמיין את עצמך, מה את עושה כשהשיחה נתקעת או כשאת מוצאת את עצמך מחוץ למעגל.

להחליט מראש מה נחשב הצלחה ומה כישלון מבחינתך. תבואי עם ציפיות נמוכות אבל עם דרישה מעצמך.

לבקש מהצ'אט טיפים לשיחות במפגשים כאלה - על מה כדאי להתעניין, איזה דברים כדאי לספר.


וגם... לא להתכונן יותר מדי, כי המטרה היא שתצליחי להשתלב בשיחה בטבעיות ואפילו תגידי משהו שלא התכוונת כל כך. שתרגישי שייכת. הלוואי שנרגיש שייכים... 

מי פה רגיש ללקטוז?סופר צעיר
גרוע מכך, יש אנשים הרגישים לחתולים.חתול זמני
אני בחלק מהחיים שלימשה
עוד לא ברור איזה כי אני מתרחק מחלב בכללי.
אני.Shandy
למה?
סתם, פורום לאנשים רגישים, חשבתי לשאולסופר צעיר
לא מדובר פה על רגישויות מהסוג הזה...מתואמת
סוף סוף מישהי שמבינהסופר צעיר
חבל שסתם הספמת את הפורום...מתואמת
עד שחשבתי שאת מבינהסופר צעיר
הבנתי, ואני לא חושבת שנכון לומר בפורום הזה בדיחות.מתואמת
אם לא נצחק מה נעשה?סופר צעיראחרונה

בברכת ימים טובים, עידו בובליל

באותו הקשר של מעבר בין עבודות: מעברים באופן כללימשה

מה עושים לכם מעברים באופן כללי?

 

עברתי לא מזמן מלעבוד מהבית ללעבוד במרחק דקות בודדות. אם לפני כן היה לי יותר קל לעשות דברים קטנים בבית ולחזור למשרד. אני מוצא את עצמי נשאר פה דקות ארוכות (בעשיה פרודוקטיבית) גם כשכבר החלטתי שצריך ללכת. רק כי לא בא לי לשנות מצב.

 

זה תמיד היה שם. אבל זה יותר בולט עכשיו.

ספר שנקרא "מעברים". (לא משלנו). גיל שיהי.נחלת
גם מעברים של מצב פיזיאנונימי (2)

לא לאכול כי זה לשנות מצב, ולהשאר רעב עדיף על שינוי ללא-רעב

או לא להיכנס להתקלח (זה יכול לקחת לי גם שעתיים)

כל המשימות שדורשות לשנות משהו


נכון. קושי לעשות לפעמים דברים שטובים לנו. מוזר.נחלתאחרונה
מקשים עליי בעיקרוןהמקורית
תלוי ממה למהoo

לקום מהספה זה קשוח

לעזוב את הגלילה בטלפון

לקום מהמיטה


אבל לצאת מהעבודה קלל

לחזור לגלול אחרי משימה

אפילו לצאת להליכה קל ופשוט 

לצאת מהעבודה, לי, זה לא קלמשה

טוב, תלוי מה בעבודה.

בואו נדבר על מעבר בין עבודותהמקורית

למה זה כזה כבד??


עונה לעצמי 😅 - כאילו ברור לי שאין אופק כרגע במקום הנוכחי.  אני כבר מקבלת ב"ה הצעות. יש לי מה לתת ולהציע ואני רוצה להשקיע. אז מה נשאר? אין וודאות שזה יסתדר וההסתגלות תהיה טובה. אין ערובה שיהיה לי טוב שם (מצד שני גם היום לא טוב לי ככ). אני קצת מטילה ספק במקצועיות שלי כרגע (נורמטיבי? תקין?). יציאה מאזור הנוחות היא לא נוחה


כתבו לי קצת

נכון ! משה

אבל בתחושות הגוף זה אמיתי ומחזיק את המערכת. צריך לדעת "להסתכל מהצד" כדי להבין את זה.

אולי יעניין אותך