סקר: מה אתם חושבים על ההמנון של המדינה??כפ"ד בנשמה
האם הוא מייצג אותנו??
לא יודעת אם הוא מייצג ספציפית את מדינת ישראל אבל הה!2ה 2!2ה
וא ממש יפה והוא נותן לי הרבה עוצמה....
ואני ממש מתחברת אליו..
 
יומטוב!
אני לא חושבת שהוא מייצג אותנו...כפ"ד בנשמה
אני לא אוהבת את מה שהפכו אותו!ד"ר אריק
בס"ד
כיאלו הוא קודש קודשים!זה דבילי לחלוטין!בסה"כ שיר!להרגע אם כל הכבוד למדינה.
לכן אני יושבת ששירים אותו, אומנם שרה אותו, אבל בישיבה!
קל להוציא את היהודים מהגלות.golani
קשה להוציא את הגלות מהיהודים.
מדינת ישראל היא המדינה שלנו, ואת מדינתנו אנחנו מכבדים. אז אולי בשיר אין קדושה אבל במדינה וודאי שיש ולכן יש לעמוד כששרים את המנון הלאומי - כי  יש לכבד גם דברים שלא נמצאים בבית הכנסת.
מסכימה עם דר אריק...גמאני יושבת...כפ"ד בנשמה
חוצמזה שאני גם לא מכבדת את המדינה.. עם כל מה שהיא עושה היום..
ברורgolani
גם ילד בגיל ההתבגרות לא מכבד הרבה פעמים את הוריו למרות כל הטוב שהם השפיעו עליו. טבעי לחלוטין, כל עוד זה עובר מתישהו זה בסדר.
מנגינה מאד נחמדה,קל לנגן אותה משמיעה..מתו"ש
 
אוקי--אורה...
לדעתי אמנון התקווה הוא אמנון יפה.. כיום אנו שרים רק 2   בתים מתוך  11

אומנם יש לנו הרבה מאוד מה לתקן ולשנות במדינה שלנו,
ואנו לא מסכים עם הרבה דברים שהמדינה קובעת
אך בהחלט אנו צריכים עדין להאמין "עוד לא אבדה תקוותינו.."

ולדעתי כן יש לעמוד ולשיר את ההמנון אך כששרים ממש להתכוון למילים ולהתפלל 
שלעולם לא נצטרך לעזוב עוד מקומות בא"י אלא רק להאמין שיש עוד מה לתקן ושהשלטון שלנו יקבל החלטות טובות לפי התורה...



הנוסח המקורי של מילות "תקוותנו"

כָּל עוֹד בַּלֵּבָב פְּנִימָה
נֶפֶש יְהוּדִי הוֹמִיָּה,
וּלְפַאֲתֵי מִזְרָח קָדִימָה[1]
עֵינוֹ לְצִיּוֹן צוֹפִיָּה.

עוֹד לֹא אָבְדָה תִּקְוָתֵנוּ,
הַתִּקְוָה הַנּוֹשָׁנָה:
לָשׁוּב לְאֶרֶץ אֲבוֹתֵינוּ,
לָעִיר בָּהּ דָּוִד חָנָה.[2]

כָּל עוֹד דְּמָעוֹת מֵעֵינֵינוּ
יִזְּלוּ כְגֶשֶׁם נְדָבוֹת,
וּרְבָבוֹת מִבְּנֵי עַמֵּנוּ
עוֹד הוֹלְכִים עַל קִבְרֵי אָבוֹת.

עוד לא אָבדה תקוותנו...

כָּל עוֹד חוֹמַת מַחֲמַדֵּינוּ
לְעֵינֵינוּ מוֹפָעַת,
וְעַל חֻרְבַּן מִקְדַּשֵׁנוּ
עַיִן אַחַת עוֹד דּוֹמָעַת.

עוד לא אבדה תקותנו...

כָּל עוֹד מֵי הַיַּרְדֵּן בְּגָאוֹן
מְלֹא גְדוֹתַיו יִזֹּלוּ,
וּלְיַם כִּנֶּרֶת בְּשָׁאוֹן
בְּקוֹל הֲמוּלָה יִפֹּלוּ.

עוד לא אבדה תקותנו...

כָּל עוֹד שַׁמָּה עֲלֵי דְּרָכִים
שַׁעַר יֻכַּת שְׁאִיָּה,
וּבֵין חָרְבוֹת יְרוּשָׁלַיִם
עוֹד בַּת צִיּוֹן בּוֹכִיָּה.

עוד לא אבדה תקותנו...

כָּל עוֹד דְּמָעוֹת טְהוֹרוֹת
מֵעֵין בַּת עַמִּי נוֹזְלוֹת,
וְלִבְכּוֹת לְצִיּוֹן בְּרֹאשׁ אַשְׁמוֹרוֹת
עוֹד תָּקוּם בַּחֲצִי הַלֵּילוֹת.

עוד לא אבדה תקותנו...

כָּל עוֹד נִטְפֵי דָם בְּעוֹרְקֵינוּ
רָצוֹא וָשׁוֹב יִזֹּלוּ,
וַעֲלֵי קִבְרוֹת אֲבוֹתֵינוּ
עוֹד אֶגְלֵי טַל יִפֹּלוּ.

עוד לא אבדה תקותנו...

כָּל עוֹד רֶגֶשׁ אַהֲבַת הַלְּאוֹם
בְּלֵב הַיְּהוּדִי פּוֹעֵם,
עוֹד נוּכַל קַוּוֹת גַּם הַיּוֹם
כִּי עוֹד יְרַחֲמֵנוּ אֵל זוֹעֵם.

עוד לא אבדה תקותנו...

שִׁמְעוּ, אַחַי, בְּאַרְצוֹת נוּדִי
אֶת קוֹל אַחַד חוֹזֵינוּ:
כִּי רַק עִם אַחֲרוֹן הַיְּהוּדִי
גַּם אַחֲרִית תִּקְוָתֵנוּ!

עוד לא אבדה תקותנו...


לֵךְ עַמִּי, לְשָׁלוֹם שׁוּב לְאַרְצֶךָ,
הַצֱּרִי בְגִלְעָד, בִּירוּשָׁלַיִם רוֹפְאֶךָ,
רוֹפְאֶךָ יְיָ, חָכְמַת לְבָבוֹ,
לֵךְ עַמִּי לְשָׁלוֹם, וּרְפוּאָה קְרוֹבָה לָבוֹא...

סליחה -*ההמנוןאורה...
תלוי<אריאל>
אם את/ה מאמינים שהמדינה היא "ראשית צמיחת גאולתינו" אז כן. אני, כדת"ל, מאמין בזה.
 
[לדעתכם המדינה לא מייצגת אותנו? אז תשאפו לשנות אותה , לכעוס לרטון, ולפרוש זה בטוח לא יעזור]
בוודאי שהוא מייצג אותנו!!!נ.מ.ל
אנחנו חלק ממדינת ישראל!!!
וזה מה ההימנון שלנו!!
אני לא אוהבת!חילא דמשכנא
וד"א לאחרונה ראיתי בשם הרב קוק שהוא עצמו לא חיב במיוחד את התקווה ולכן המציא את השיר "לעד חיה בלבבנו" (ההמנון של תנועת אריאל.)
מצטרפת לגולני.וחילא-שיראל.
למיטב ידיעתי הרב קוק לא חיבר את "לעד חיה" בגלל שהוא לא (מה כתבת? אולי-) חיבב במיוחד את התקווה.
הוא חיבר את זה כדי שזה יהיה ההמנון,אבל בסוף קיבלו את התקווה.
טוווב! לדעתי...רויזא
בס''ד
 
המדינה אינה ראשית צמיחת גאולתינו, אולי בתקווה לראשית צמיחת גאולתינו!
אבל איפה רואים במדינה הזאת עצמאות?
שכל דבר שהמדינה עושה היא צריכה להתייעץ עם ארה''ב?
הנשק מארה''ב, הכסף מארצות הברית הכל= א ו ב מ ה   למה???????????????
אולי ההגדרה של עצמאות השתנתה במדינה זו....
 
יש לי שאלה נוספת:
אין שום מדינה בעולם, שיפרסמו (ובגדול) את פשעי השרים, ראשי הממשלה, ואנשי ציבור מפורסמים. ואילו במדינת ישראל, כל שר שלא מצאו עליו איזושהיא אשמה מנסים לחפש מתחת האדמה לחפור עמוק עמוק, ואז?   מה הרווחתם?  פחות הערכה, זלזול, אז למה?????????????
 
חותמת בכאב
רויזוששש
כי רק המדינה שלנו אמורה להיות דוג' אישית..מיטל
אין עוד עם אחר שאמור להיות אור לגויים.. ואין מה לעשות.. גם את הדברים הפחות טובים הגויים רואים
הוא מיצג אותנו רק חסר בו את התורה והיהדות..אורושקוש
כנ"לgolani
הגלות הרגילו אותנו שיהדות זה אך ורק בית כנסת וכל המוטיבים הקשורים אליו. יישוב הארץ, להיות עם חופשי בארצנו זה מצוות בדיוק כמו לולב ואתרוג.
לפני כמה ימים ישבתי והקשבתי למילים ממש, באמת כאילואביה =)
וזה באמת שיר חזק. זהו.
כן ולאחיים מנחם
אנחנו עם חופשי בארצנו כבר.... יאללה צאו מהציניות אובמה, רשות פלסטינאית וגירוש...
היתי מעדיף כבר את" שיר המעלות בשוב ה'"
אני שרה את זה בקצת שינוי!רויזא
בס''ד
 
להיות עם דתי בארצנו...
"שיר המעלות" היה יכול להיות המנון מעולה.golani
אולי....אבל ההמנון העכשוי הוא יותר ספציפי לנו.אביה...
לא מדוייקgolani
ההמנון "התקווה" מדבר על זמן הגלות. וחוץ מזה המילים של "שיר המעלות" טובות יותר. והכי חשוב:הם מהמקורות.
אחלה רק....אבישי רחובות
צריך לשנות מילה אחת במקום עם חופשי בארצנו להגיד עם קדוש בארצנו....
גם לי צרם ה-להיות עם חופשי בארצינו הזהמעפר אני באה
מה שאצלנו עשו זה ששרו שיר למעלות במנגינת התקווהכפ"ד בנשמה
למה צרם?golani
טוב מאוד להיות עם חופשי בארצנו, לא צריך לחפש חסרונות בכל דבר.
נכון! אין בעיה להיות עם חופשי בארצינואורושקוש
זה לא עושה ממנו כופרעים או לא יודעת מה..זכותינו להיות חופשיים בארץ שלנו! זה לא אומר שאנחנו לא עובדים את הקב"ה או משו..
כבר אמר ריה"ל" עבדי שמן עבדי עבדים הם עבד ה' ולבדו חופשי"-אין בעיה להיות חופשיים חלק מלעבוד את ה' זה גם להיות חופשי. ובטח שבארץ ישראל.
 
שוב-לדעתי ההמנון טוב וחזק רק היה רצוי מאוד להוסיף את התורה והקב"ה להמנון.
אז כנראה לא הבנת מה הכוונה...אבישי רחובות
הרצל וחביריו כתבו זאת והקימו הרי את המדינה בתור זה שהמדינה לא תהיה קשורה בשום זיק ליהדות מה שאומר שרצה להיות חופשי מן המצוות ואנחנו יודעים שאין דבר כזה ברגע שנהיה קדושים אז הקב"ה ישמור עלינו מפני הגויים ולא נצטרך עזרה ותמיכה משום מדינה כמו:ארה"ב ועוד....
אני הבנתי..אורושקוש
וזה לא משנה למה הרצל התכוון.אנחנו מתכוונים למשהו אחר. אני לא רואה משהו פסול במשפט הזה.
לאבישי רחובות...עץ על מים
אני לא יודעת מה הכוונה של הרצל וזה גם לא מעניין אותי מה שכן אני במילים האלה מדברת על הכוונה הרגילה המובנת ולא המתפלספת להיות עם חופשי מהגויים שלא יתנכלו לנו אמנם אנחנו עדיין מחכים אבל שראיתי אתה התגובה הרגשתי חובה להגיב!!!
אמנם הוא לא...עץ על מים
מייצג אותנו בשלמות אבל ברור שחלק ממנו כן למשל" עוד לא אבדה תקוותינו התקווה בת שנות אלפיים להיות עם חופשי בארצינו ארץ ציון ירושלים" אני אישית מאוד חושבת שהקטע הזה למשמל כן מייצג אותנו ואני בהחלט חושבת שיש מקום לשיפוצים אבל עדיין הוא מראה מי אנחנו קדוש קודשים הוא לא אבל אני בהחלט עומדת ושרה בגאון!!!
גם אם נגיד רק חופשי מהגויים...אבישי רחובותאחרונה
ברגע שהעם יהיה באמת קדוש אז הקב"ה ידאג לנו להיות חופשיים בארצנו מהגויים והרי ההבטחה ובכל ספרי הנביאים רשום שברגע שנחזור בתשובה אז יהיה לנו טוב וזה מה שקרה בספרים
לסיכום:אני חושב(ועוד הרבה)שברגע שבאמת נעבוד את הקב"ה אז הקב"ה ידאג לנו וברור שנהיה חופשיים
 
חחחגגג שמח.....
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידיאחרונה
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך