שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותינו... והקב"ה מצילנו מידם..."
המשפט הזה עלה לי בעקבות מה שכתבת שאת מפחדת שכל שונאי ישראל יתאחדו עלינו לכלותינו.
ומי שעמדה לנו במצבים האלו זו ההבטחה של הקב"ה לעמ"י (שמזכירים בדיוק לפני כן בהגדה - 'ברוך שומר הבטחתו לישראל, ברוך הוא')
אני איתך לגמרי בתסכול ובכאב.
כואב כמה שהם מצליחים לדרוך על כל הנקודות הרגישות אצלנו ולהצליח לפרק ולהפריד בינינו.
אבל אני משתדלת להזכיר לעצמי כל פעם מחדש, שהקב"ה מנהל פה את מה שקורה. וזה בעיקר תלוי במצב שעמ"י נמצא בו, בתפילות שלנו, באמונה שלנו.
כמובן שכשיש מקום להשתדלות, אז חובה להשתדל ולעשות כל מה שבידיים שלנו, ולא להשליך את האחריות על הקב"ה.
אבל עכשיו, כשאין לנו באמת איך לפעול במישור המציאות, אז העבודה צריכה להיות במקום הרוחני - להתחזק באמונה, להתפלל, להאמין שהקב"ה באמת קובע מה קורה, ובאמת יכול להפוך את התמונה, להודות לו על כל הטוב שהוא כבר עושה איתנו (בתקשורת לא מפרסמים את זה, אבל יש הרבה, וצריך להכיר ולהודות על זה), ולהמשיך להתפלל לטוב עוד יותר גדול.
"יהי חסדך ה' עלינו כאשר ייחלנו לך" - צריך קודם כל לייחל באמת, להאמין באמת שה' יכול להושיע אותנו, ולהוביל את כל המציאות הזו לטוב גדול. בעז"ה שנראה את הטוב הזה בקרוב בימינו ממש...