איבתדי אמונה בציבור הדתי לאומי...צעיר רענן
ריקודים מעורבים,בנות בנים מעורבב כאילו כלום (והכל עם  "השגחה")
אפילו הדוסים משתפנים וזוחלים החוצה בבושת פנים בלי מחאה(ושאולים את עצמם אם יש מקם להיתר..)!
אוף אןף אןף!
 
מצטער אם שגיואות (4 בלילה
תלוי לאיזה "דתי לאומי" אתה מתכוון,דוסית גאה!
אם לכל המזרוחניקים שמוצאים היתרים מתחת לאדמה אז אתה צודק,
אבל סתכל על הציבור היותר חזק-מרכז הרב, הר המור, מכון מאיר וכו'.
שם אין ת'שטויות האלה.
באיזה מקום היית?אבישי רחובות
זה חשוב מאוד באיזה מקום זה....
*היית.אריקל
נא לנסות למצוא את הטוב זה בד"כ עוזר.בקטנה
אם היית לך אמונה עד עכשיו, היא לא תאבד.אח..
אם לא הייתה, היא פתאום יכולה להאבד...
 
יש הרבה חסרון בכל מקום. גם אצל החרדים.
קצת? הרבה? אני לא נכנס לויכוח הזה. לא כי הוא בלי משמעות,
ולא כי אני חושב שבענין הזה החרדים יותר טובים מהד"ל, אלא כי יש כאן משהו
הרבה מאוד יותר עקרוני. והוא כך:
השקפה לא מחליפים כמו גרביים כי מישהו לכלך אותם.
אם הייתה לך אמונה, היא לא תשבר בגלל ריקודי מעורבים וכדו', כי זה לא אתה.
ההשקפה היא דרך חיים, ואתה יכול להמשיך בה במקום אחר, שבו יש כמה שפחות
חסרונות ב"ה. כמו שהזכירו: הר המור, מרכז, בית אל, ירוחם, מכון מאיר, דרך הרב קוק וכדו' - וב"ה מקומות כאלה מקפידים על קלה כחמורה.
קיצור, אם השתנתה לך ההשקפה - תחליף אותה, חפש אחרת.
אבל אם מישהו לכלך לך אותה - תנקה אותה, חפש אותה נקייה.
 
 
 
(אגב, אני - המדבר, לא משייך את עצמי לשום מגזר. אני מוגדר כ - 'לא מוגדר'. ויש לי ב"ה הרבה סיבות לזה.)
 
 
אחי, בהצלחה בבנין האמונה האישי שלך. אל תתן לאף אחד ללכלך אותו. הוא שלך ואתה אחריו. אם יש משהו להרחיב, בשמחה, או פה או בש"א, חופשי אחי.
שבוע מבורך ויום עצמאות שמח לכל עם ישראל!
 
אני למשל הייתי ברחובות והיה אחד הטובים..אבישי רחובות
יכול להיות שהיית במקום של במות מרכזיות יחסית בארץ וכל ה"ארסים"הלכו לשם זה לא אומר שכל מקום ככה כי.אצלינו אפילו היו מדי פעם קבוצות של חילונים שבאו לרקוד ופול חילונים צפו בנו וזה לא רק ברחובות.....ולפי דעתי אין ספק הכי נכון שתורם הכי הרבה משאר המגזרים
אצלי היא דווקא מתחזקת מיום ליום..הסנה-בוער
אפחד לא יקח ת'אמונה אם היא אמיתיתדניאלה .ד.
זוכרים מה שרשמתי אז? על אמת ואמונה.. זוג חברים טובים!!!
אין מצב שהן נפרדים (סתכלו בסידור לפני שמו"ע)
עברתי... כמו כל אדם... דברים בחיים!
מה ה' אלוקיךך שואל מעימך!
זו הגישה.. כמו שהדריכני (אם אני לא טועה) רשמה אז.. שיויתי ה' לנגדי תמיד!
אז אם קורה מצב שרואים כזה דבר.. של מעורב וכ'.
אפשר להרים ת'מצב בעזרת ה' ואל דאגה יקשיבו לך אם תבקש/י מאנשים שמארגנים ת'מקוםוישימו הפרדה..
כי איפה שאני הייתי אתמול ראיתי איך כמה בנות (ובנים מהצד השני עם מבט מופנה לכיוון הבנים חח) החזיקו את המחיצה אחרי שהיא נפלה והן החזיקו אותה עד סוף הריקודים...!
מה שאומר שזה לא ציבור קובע את הדרגה אלא הבנ"א עצמו!!
יוווו מישו ציטט אותי!! *מסמיקה בגוון עמוק עז*הדריכני
אבל לא נראלי שאני אמרתי את זה...
הכללה בוטהאיציק הג'ינג'י
תגובה:צעיר רענן

עכשיו כשאני מאופס וער(אחרי וואחד ארוחה!איך היה לכם סעודת החג?)אני יכול לכתוב את מה שהיה בצורה טובה יותר :

"רמב"ש ,שעה 23:30 אני הולך לי ברחובות העיר ...ואז אני רואה מאחורי-" חח סתם אולי באמת אתמול בלילה הייתי ממש עצבני ,אבל מה שהיה אתמול היה ממש לא בסדר!תקראו לי דוס,קיצוני,פאנאט,לא איכפת לי אבל זה ממש שבר אותי!אני אומר שאנחנו צדיקים גמורים כן,פשוט ... טוב פשוט תקראו(אם זה לא מפריעה =] :

 

הביאו לנו ל"נוער בית שמש" את הזמר שי גבסו(זה היה בבאר התקווה מי שמכיר),כמה חברים שלי(לא מאריאל) ניסו לשכנע אותי לרדת,שזה בסדר,זה צנוע וכד'...

 התייעצתי עם המדריכים שלי איך היה שנה שעברה (הביאו את סיני תור) והם אמרו שזה היה בסדר גמור(מסתבר שבאמת שנה שעברה היה יותר טוב כי אתם יודעים זה בכל זאת היה סיני תור ולא שי גבסו-(אני אישית מעדיף את סיני תור )),ובנוסף הם אמרו שהם גם הולכים(התברר שמלא מהשבט יורדים).

מהסניף יורדים=סבבה גם אני ארד , ירדתי עם חברים שלי (ירדנו לפני השבט שלי...),הגענו למקום וכבר מרחוק קלטתי שזה לא הולך להיות "הכי כשר",א-אין מחיצות(כשאני אומר אין מחיצות לא מחיצות ממש-)בעיקרון היה שטיח בנים שטיח בנות - ל'רוב' זה נשמר... הזמר התחיל לשיר להקפיץ את האווירה וכמובן האווירה קופצת - הנוער קופץ (כאן התחיל הבעיה-היה גם בנים ובנות שרקדו ביחד(גם דתיים..))

ובכלל האווירה הייתה ממש ממש זולה. ומה שמחרפן שהיו שם גם מבוגרים ("לנוער ולצעירים ברוחם") שלא הרגיעו אפילו קצת את האווירה.ביקשנו מהמארגנים אבל הם לא התייחסו בכלל!

בוא נגיד כך על ההלכה הם בטוח עברו(לראות בנות רוקדות,נגיעה,שירה,וכד'..)

 

אריאל בנות(לפי שהבנתי זה הם)קמו והלכו.

המדריכים שלי התחילו להתלבט "אם כדי להישאר(אנחנו לא ממש עוברים פה על הלכה רק שיש פה אווירה זולה...) , או לא כי אנחנו מייצגים..."קיצר אם אפשר לעגל ת'הלכה,אם יש מקום להתיר.

וזה מה שמחרפן אותי!למה תמיד לחפש את הקלות של הקולות שבכלל לא קיימות בהלכה!למה אי אפשר ללכת עם הלכה בלי לחפש התרים!! בסופו של דבר המדריכים שלי החליטו שהם הולכים (לא חייבו כן =] פשוט כולם עזבו, עשינו קומזיץ של מי שעזב...)

 

אבל זה רק התסכול הקטן שאתמול הרגשתי!

זה עוד מימי היסודי בממ"ד(טיולים וטיולים שנתיים מעורבים,וכד'.אצלנו אישית מסיבת סוף שנה הייתה רק של הכיתה אבל שמעתי על שנים שעשו סיום עם הופעה וריקוד משותפים - לא רק אצלנו בבית הספר..).

כן שתבינו אני לא מדבר על הזרם המתחזק שנקרא "תורני" כמו שדוסית גאה אמרה(שכיום אני מגדיר את עצמי חלק ממנו) אני מדבר על הזרם הדת"ל - קיצר הרבה אירועים בחיים שלי עם הציבור כל פעם גורם לי תסכולים כאלה בלב שנמאס כבר כאילו לעזאזל למה?!!!? למה חייבים להתנהל בצורה כזאת?!!!!!

הבעיה שאני לא נולדתי למשפחה מהזרם החרד"לניק אלא דת"לניקים(כיום אנחנו כן משתנים אבל לא משנה).

 

מה עושים?איך אני ממשיך עכשיו?כל פעם אני מסתכל בלב וממשיך אלה?האם זה רק עוד תסכול או שכבר ממש נמאס?!?!?!?!?

אחים (ואחיות) יקרים אני מבולבל! 

אח.. - תאשר אותי בתור חבר שלחתי לך,

 

אשמח אם מישהו שהיה שם יגיד מה הוא\י חושב\ת שהיה שם!

וואו לעבוד שעה על הודעה זה מעייף!טוב בלי חרטות אני לוחץ על שלח!

"בדרכים רבות הלכתי , לחפש קורטוב אמת ...התרבות הזאת לא לנו כי בליבינו אש!!!!!"

ואני הקטן, השפל שבכולם -אח..
יאמר לך מילה אחת.
 
כואב.
 
אם זו הייתה המציאות, באמת כואב ומצער.
אבל, לא מפרק אמונה בציבור הד"ל.
למה? עיין שם למעלה בתגובה הקודמת.
 
 
בעז"ה שנזכה שכל עמ"י ילך בדרך ה' לעולמים.
אמן.
 
 
קפץ מילה:צעיר רענן
"אני אומר שאנחנו צדיקים גמורים , כן,פשוט ... טוב פשוט תקראו(אם זה לא מפריעה =] ":
אני לא... , חחחח
אוקיי בתור אחת שלומדת בחרדי אבל עובדתדניאלה .ד.
בציבור בד"ל- עובדת?? על מי אני עובדת אני חלק מהעם אנחנו עובדים יחד על הכל.. ככה זה בהדרכה מחנכים נוער ואנחנו מתחנכים בעצמינו.. לומדים ממה שאנחנו נותנים לאחרים.
אז ככה, אני אדבר על הכיוון שלי ואז תראה איפה זה נתפס אצלך.
הרגשתי שאני מתחברת יותר לסגנון אחר.. לדרך אחרת (כמובן בדרך ישרה עפ"י הלכות וכ')
אז כן השתניתי, אז כן זה נשמע מבלבל  השקפות סותרות- חרדי ודתי"ל אבל לדעתי הגדרות של מגזרים לא צריכות לדבר אלינו בכלל כי האדם משתנה- פעם מתחזק ופעם נופל.
אז אם אתם אומרים ההגדרה היא בעצם מה שהיינו רוצים להיות ולכן אנו מוגדרים ככה אז בסדר גמור אני מבינה, אבל עדיין לא תמיד איך שאדם מוגדר כך הוא נראה.. (לכן זה סותר את דעתי)לא נכנס לזה יותר מדי.
אתה שלם עם עצמך מהלב שלך זה מספיק ושוב אני אומרת עם עצמך לא עם ההתנהגות של האחרים, אז היתה טעות שם, וכמה אנשים התקפלו במקום להלחם על אוירה דתית המכבדת את התורה, קורה.. משתדלים להבא לא להגיע למקומות כאלה והכי חשוב אם אתה שם זה השליחות שלך.. לתקן ואתה יכול בעזרת ה', כי יש איתך אנשים ואתה לא לבד..
אז זה מבלבל לפעמים וזה מוריד אבל שוב, לזכור תמיד שאני הולך עם ההלכה.. האמת.. ואני מאמין שאצליח בע"ה וזה יביא לתיקון העולם בע"ה!
ב"הצלחה!
כפי שאני יודע...אבישי רחובות
אין יותר מידי דוסים בבית שמש יש או חרדים בעיקר או הרבה ארסים וגם קצת דתיים לאומים....
 
אצלינו באמת אפשר למצוא הכי הרבה רענועמיק
פשוט,הרבה אנשים מגדירים את עצמם "דתיים" ובאים גם להרקדות של לדתיים למרות שאתה אלי לא היית מגדיר אותם ככה.

אצל החרדים-למשל-אדם שלא הולך ישירות לפי הזרם,נזרק החוצה מהר מאד,ואף אחד לא יקרא לו חרדי.

אצלינו לעומת זאת,כאלה שהולכים בדרך לא טובה, אנחנו לא מסכימים למה שהם עושים,ולא רוצים שהם ימשיכו לחיות ככה,אבל הם עדיין אחים שלנו ואנחנו אוהבים ומקבליחם אותם.
כך נוצרת מציאות שאצלינו יש הרבה יותר אנשים שלא הולכים בדיוק לפי ההלכה(שגם הרבה חרדים שנפלטו מהחברה שלהם,מצטרפים אלינו,כי פה יש מי שמקבל אותם),בלי שאצלינו יש אחוז גדול יותר של נושרים.

לכן אצלינו תמיד אפשר למצוא יותר רע.תמיד.
פיתרון טכני לבעיה,זה פשוט להגדיר לעצמך בדיוק מי הציבור שלך,וכל מי שלא-לא לספור אותו כשאתה מתייחס לקלקולים בציבור.

אבל הפיתרון העמוק והאמיתי,זה להבין למה אנחנו עדיין חלק מהם.למה אנחנו אוהבים אותם.ואיך זה משפיע עליהם כשהם נמצאים יחד איתנו.
איך זה משפיע עליהם כשהם רואים חיים של תורה מקרוב.
איך משפיע עליהם שיש להם מקום לחזור אליו כשהם מגלים שטעו.
איך זה משפיע עלינו כשאנחנו צריכים לחיות יחד איתם.(בסופו של דבר התפקיד שלנו זה להיות אור לגויים,שלא יותר טובים מהחילונים.אנחנו צריכים לצבור נסיון)

ממילא,יש ענין גדול,לעשות דברים יחד איתם,ולפעמים אפילו להתעלם מכמה בעיות(כמובן ע"פ ההלכה,אבל עם קולות)כדי לשמור על הקשר איתם.

בתור מישי שהיתה שם אתמול-מיטל
אתה צודק, בקטע של המחיצה ממש לא היתה ואולי היה צד בנים וצד בנות אבל באמצע היה גם קטע שהבנות עמדו והבנים מאחוריהם ולא יודעת.. ממש לא היתה הפרדה מלאה
 
אבל בוא נסתכל בכללי על אירועי יום העצמאות בבית שמש (אבל אפשר להסתכל על זה כמו כל עם ישראל):
באמפי- אירוע באווירה חילונית לגמרי, מלא ערסים ופרחות, זמרים או מזרחיים או בעלי נטיות הפוכות...
רמה ב'- החרדים החטיפו מכות וזרקו אבנים על נער שעבר עם דגל ישראל קשור על הגב עד לרמה של אמבולנסים
רמה א'- הופעה למשפחות של אוף שמחיס ואח"כ הופעה של שי גבסו לנוער עם הבעיות שפירטת לעיל..
 
תסתכל בשלושת האפשרויות- אפשרות של כל זרם במדינה הזאת..
 
ולאן תרצה להשתייך?
 
במבט כזה אני אישית בטוח רוצה להשתייך לציבור הדת"ל על כל החסרונות.. כי החסרונות אצלינו פחותות מהחסרונות אצל החברות האחרות..
 
תחשוב על זה
 
 
 
לא מסכימה עם m.f=)מ.מ.
אין פה עניין של לבחור ת'רע במיעוטו...
אני לא יודע מה אתה ביחס לבית שמש... אבל אני גרה פה ובתור אחת שיש לה הכרות עם אנשי המקום אני יכולה לאמר לך שחצי מהאנשים שהלכו לשם חיפשו את, ולא יהיה קיצוני לאמר שהרבה מהם היו מזמן חילונים אם לא היה לחץ חברתי ולחץ מהמשפחה... (לא באה לאמר בתור קיטרוג על עמ"י אלא להסביר...)
 
מגזר זה דבר מאוד רחב הוא מכליל הרבה קיצוניות שלא עם כולם אתה צריך להתגאות, אני יכולה לספר לך על חברה שלי שהיא מתנחלת (חברה שנחשבת טובה) שסיפרה לי שהיא גונבת מדוכנים ערביים (היא לא משתמשת אחר כך בדברים... זה רק לרושש אותם...) אז מה?? בגלל דוגמא אחת מזעזעת תזרוק אמון...
 
ודרך אגב צריך להיות אמון בדרך לא באנשים כמו שכתב אח... למעלה...
מ.מ-מיטל
אני מאוד מכירה את בית שמש.. כבר 11 שנה אני לומדת שם ומכירה הרבה מהאנשים ובחברה בעיר
 
את צודקת שיש קיצוניות מסויימת בכל זרם
 
אני לא אומרת שילך על הדת"ל ויתנהג כמו הנוער שם, אלא שקודם יגדיר עצמו כתד"ל ואז ינסה לחזק את עצמו ואחרים
 
למות המגרעות, יש בסיס טוב וכלמשו יש בסיס טוב (ערכים של אהבת התורה העם והארץ) יש גם סיכוי לתקן את מה שעל הבסיס (המעורב וכו')
 
אין קטע לאבד אמונה בציבור שלנו, כי במה תאמין? בחילונים? בחרדים? אולי חבדניקים.. אבל בסך הכל אנחנו בסדר..
מהתגובה  שלך אפשר להבין שכל החרדים זורקים אבניםדוסית גאה!
ולכן לא כדאי להשתייך אליהם...
די, נמאס כבר מכל הצדקנים השרוטים האלהאנונימי (פותח)
לא מתאים לכם הציבור הדתי לאומי לכו תהפכו לשורפי דגלים במאה שערים או פאנטים דפוקים בשכל ביצהר
 
שמרביצים לחיילים, יאלה יאלה  נמאס כבר מכל האנשים האלה עם החיבוטי נפש העמוקים האם זה נכון
 
הדתיים לאומיים והאם צריך לומר הלל ועוד כל מיני זיבולי שכל, חברים, לא צריך אתכם!!!
בלי שטויות 2-כנס\יד"ר אריק
בס"ד
ואו!לא צריך להגזים!
בין חושב שהדעות שלנו לא נכונות להפוך אותו ל"שורף דגלי ישראל" או, לדברייך, "יצהרניקים שמרביצים לחיילים".
מה הבעיות?
יש לך משהו נגד עמ"י?ואו!להרגע!
אגב, צעיר רענןד"ר אריקאחרונה
בס"ד
זה לא כל דת"ל!אתה סתם מכליל, ונסתפק בזה...
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך