"הלכות יום העצמאות"אנונימי (פותח)

א. מצוות הנפת הדגל, מצווה חביבה ואהובה היא על ישראל, וראוי להתאמץ בה עד מאד, שנאמר"ודגלו עלי אהבה"


ב. נהגו רוב ישראל,לתלות דגל כחול לבן,על בתיהם,שלוש אמות מצד פתחי המרפסות,לפרסם כינון מלכות ישראל בא"י. יש שנוהגים לקבוע את עץ הדגל בברזל ודיבלים, ויש שנוהגים לתלות הדגל באטבים על חוטי המרפסת,ואחד המרבה ואחד הממעיט,ובלבד שיכוון ליבו לאביו שבשמים ולראש ממשלתן שבארץ.


ג.המניף בתוך ביתו לא יצא ידי חובה,ויש לו לשוב ולהניף מחדש מחוץ לביתו,שהרי כל ענינו של דגל להתנופף בחוץ על נס, כנאמר" על נס להתנוסס"


ד.נשים חייבות להניף, שאף על פי שדרכו של איש לכבוש,ואין דרכה של אישה לכבוש, אף הן היו באותו הנס.


ה.חסידים ראשונים נהגו לתלות הדגל מערב ראש חודש,ואנשי מעשה מערב יום הזכרון לחללי צה"ל,ויש להקל לכל הציבור,להניף את הדגל בו ביום,וזמנו עד יום ירושלים,וכל המשהה את הדגל לאחר מכן עובר על בל תוסיף.


ו.מעשה באישה כשרה אחתב"קרית משה" שתלתה דגל בו ביום ,ועף ברוח,ולאחר שעיינתי רבות,נוטה דעתי לומר שיצאה ידי חובת ההנפה,ואינה צריכה לחזור ולשנות.


ז.שיעור הדגל לכל הפחות,אמה על שתי אמות,מטעם פירסומא ניסא והמהדרים נהגו לתלות דגל שגודלו שתי אמות על ארבע אמות,ומעשה באחד מגדולי הדור,שתלה דגל שגודלו כחצי מרפסת,ושיבחוהו חכמים.


ח. צבע הפסים והמגן דוד בין תכלת לכרתי,ואם צבעם בצבע אחר הדגל פסול,ויש לגונזו. אומנם רוחב הפסים והמגן דוד בדגל שיעורם כ 20 סנטימטרים. דגל ארוך שתולים על הבנינים,אעפ'י שאין לו מגן דוד-כשר,מכיוון שניכר בו שנעשה לשם מצוות דגל, הרי הוא בכלל דגלי ישראל הכשרים.


ט.יוצאים ידי חובה בדגל פלסטיק,והמהדרין בדגל בד צבוע,והמהדרין מן המהדרין בדגל בד רקום.


י. ועכשיו רווח המנהג, לתלות דגלון על המכונית ,ומנהג ישראל דין הוא, ואין לפרוש מהציבור ויש לתלות בחלון ימין שכל פניות שאתה פונה יהיו לימין .אמנם, יש להסתפק האם גם אוטובוסים ומוניות חייבות בדגל ,והמחמיר להניף דגל ישראל באוטובוס תבוא עליו הברכה ,ובלבד שלא יריב עם הנהג ,ולא ירבה מחלוקות בישראל .ומעשה בחסיד אחד שקנה מכונית ביותר מחומש ,להניף עליה דגל ישראל, והעני.


יא.מי שיש לו שתי מכוניות ,רבו התנאים ויש לו לעשות שאלת חכם ,באיזה ראוי לתלות את הדגל .על אופניים או אופנוע, אין להניף דגלון, מפני שאינם ראויים לישיבת קבע.


יב.בעניין דגל שאול ,כבר פסקו שיוצאים ידי חובה ,שנאמר"ואנחנו בשם אלוקינו נדגול", ואעפ'כ יש לכל בן ישראל להחמיר ולקנות דגל משלו בעשרה שקלים ,לקיים את הפסוק "איש על דגלו".


יג.בדין דגל שנעשה ע"י נוכריים ,נהגו להקל ובלבד שיעמוד אצלו ישראל ,בזמן רקימת המגן דוד. דגל עם מגן דוד של חמש צלעות ,מנהג עובדי כוכבים ומזלות הוא ,ויש לשורפו.


יד.נשים צדקניות נהגו לתפור שמלות מדגל ישראל ,לקיים מה שנאמר "ודגלו עלי אהבה" .ויש למחות בהם ,ומכל שכן שאין לתפור בגד-ים מדגל ישראל ,מפני ביזוי המצווה. ברם, נהגו לכסות את ארונות הרוגי המלכות בדגל ישראל ,ויש למנהג זה שורשים עמוקים בספרים הקדושים.


טו.יש שנוהגים לתלות דגל עמא-ריקא לצד דגל ישראל ומנהג שטות הוא. ברם, בעניין תלית דגלי עכו"ם על מבני ציבור, יש להקל משום דרכי שלום.


טז.נהגו לתלות תמונות ראשי המדינה וסמל המדינה ודגלונים קטנים במרפסות, וכל המרבה הרי זה משובח ,וכן נהגו גבאי בתי הכנסיות לתלות שרשרות נייר ,ובהם תמונות הדגל וסמל המדינה ,בליל התקדש חג .ומנהגים אלו יש לו שורשים עמוקים בקבלה כידוע ליודעי ח"ן.


יז.דגל שנפל יש להרימו ולנשקו מפני קדושת המצווה.דגל שהתבלה יש לגונזו ,ודבר פשוט הוא שאין לעשות עימו כל תשמיש בזוי, מפני כבוד המדינה. ואלו המבזים את הדגל ,הרי זו דרך מינות וכל אלו המפרישים עצמם מן הציבור ,לא יראו בנחמת הציבור. וכל הרואה עובדי כוכבים ומזלות רשעים שורפים דגל ישראל ,יש לו להוריד פלגי דמעות על חילול ד' ולקרוע בבגדו ,ויאמר "שפוך חמתך על הגויים אשר לא ידעוך, כי אכל את יעקב ואת נוהו השמו".


יח.מי ששהה בחו"ל בשהיית ארעי יש לו להניף את הדגל במקומו,ובלבד שלא יתגרה בגויים.אמנם, אלה היורדים להשתקע,שדרים בגלות המרה בדירת קבע, אין להם להניף הדגל, מכיוון שפרשו מהציבור שוב אין עליהם חובת הנפה, עד שיעשו תשובה ויקבלו עליהם עול מלכות ישראל. ברם, אחרי שעיינתי רבות בדבר חשבתי שמא אוחזים הם בתשובת המשקל, כלפי אלו המכונים חרדים היושבים בארץ הקודש ואינם מניפים, ואילו הם נמצאים בגלות ומניפים, ויבואו אלו ויכפרו על אלו, וד' יעשה הטוב בעיניו.


http://www.reader.co.il/article/67634/quot%D7%94%D7%9C%D7%9B%D7%95%D7%AA-%D7%99%D7%95%D7%9D-%D7%94%D7%A2%D7%A6%D7%9E%D7%90%D7%95%D7%AAquot

זה חמודיי..נדנדה כתומה.
חוצמכמה שלא כ"כ אהבתי.. הרוב טובב..
 
 
אבל זה בכל לא מתייחס למצוות היום>> המינגוליםםם!!!
אהבתי.. אבל באמת שכחת את מצוות הניפנוף^^^נפשי ישובב
מצוות היום!!! כיצד אפשר לשכוח??
 
והערה נוספת:
סעיף ט"ו- תליית דגלי עכו"ם- משום דרכי שלום תרתי משמע, ובלבד שיקפידו שדגל ישראל יתנוסס בגאון מעל שאר הדגלים, וחלילה לא באותו גובה- מפני כבוד מלכות ישראל...
 
(צחוק צחוק, אבל יש כאן הרבה מן האמת...^^^)
אממממ....דתייה מוחלטתאחרונה
נייס....
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך