תגידו, אור אשואל, אומר לכם משהו?אח..
טוב חברים, עוד מעט נגע בעניין איך בדיוק הנערה ההיא מתקשרת לנו לפרשת השבוע, אבל קודם כל משהו קצר וחמוד לפני:
 
"וַיְדַבֵּר יְה-וָה אֶל משֶׁה אַחֲרֵי מוֹת שְׁנֵי בְּנֵי אַהֲרן" [פרשת 'אחרי מות']
 
חוזרים קצת אחורה. מות שני בני אהרון, נדב ואביהוא. אחד מהחטאים שחז"ל אומרים
שבגללם הם מתו היה משום שהם נכנסו לאחר ששתו יין - למשכן. וכמו שכולם יודעים -
אסור לכוהנים להכנס למשכן לאחר ששתו יין ..
 
ונשאלת השאלה: מדוע באמת ה' אסר על הכוהנים להכנס למשכן אחרי קצת יין?
הרי "עבדו את ה' בשמחה" = "יין ישמח לבב אנוש". יין = שמחה של מצוה! אז למה לא?
 
עונה ר' שמחה בונים מפשיסחה - (...איזה כיף לשמוע ת'שם הזה? )
אכן, יין מוסיף שמחה. אבל כאן יש לכוהנים ממה לשמוח, לשמוח מזה שהם מקיימים את רצון ה' שאמר לא להכנס אחרי יין למשכן, וזו - זו שמחה הגדולה מכוסית יין...
 
 
וואו, לשמוח מעבודת ה'.
שנזכה...
 
 
"כִּי בֶּעָנָן אֵרָאֶה עַל הַכַּפּרֶת"
 
ענן, חושך, לפעמים נראה שה' לא שם.
אומרים חז"ל - גם אם לא תמיד רואים - ה' נמצא, משגיח מקרוב.
 
תגובה מאתמול.
ראית ת'חידון התנ"ך העולמי שנגמר ממש לפני כמה דקות?
אם לא, אספר לך בקצרה. 'אור אשואל', זו הילדה, הנערה. היא לא זכרה איזשהי תשובה. היא בקשה 'רמז', ו - הופ! ב-ד-י-ו-ק על השאלה הזו, אין רמז...! בדיוק...
עכשיו נעצור לרגע.
תחשבי אם היית שם, מה היית חושבת בשנייה שאומרים לך שאין רמז? לא יודע מה איתך, אבל הרבה מאוד היו חושבים -
יוווו! אלוקים! למה אתה כזה?! עד שהגעתי לכאן! למה אתה עושה לי את זה?!...
היינו מתחננים! וה' - לא היה נותן לנו. אין רמז - ה' נשאר בדעתו.
איזה אבא זה, אוף...!
 
נחזור לחידון, לאור. היא לא קבלה רמז. ממילא, היא נסתה שוב לחשוב ולענות. הזמן רץ ו -
הופ, הנערה הצליחה לענות וקבלה יותר (!) נקודות ממה שאם היתה עונה עם הרמז...
אני לא יודע אם דוקא זה מה שעשה שהיא תזכה ככלה, אבל...
זה לא כזה משנה בשבילנו ברגע זה. קבלנו כאן מסר לחיים. מסר אדיר.
מאמין שאור תזכור את האור שהיה בחושך. היא כלה. הווופה! כלת התנ"ך העולמית.
ראית? מכלום 'באסה' שנראה בעיניינו, ל - כלה אמיתית...
 
 
אוווף! אלוקים! למה אתה לא מקשיב לי, אלוקים!! הרי אני מתפללת!!
- הופ, אלוקים לא מכונת פחיות. תתפללי והוא יעשה את הטוב בשבילך.
 
 
חברים וחברות, דוקא בחושך, דוקא שם חייבים להדליק ת'אורות של האמונה.
'טייס אוטומטי' קוראים זה. להשתחרר מהשכל, כי זה שיא שיא השכל...
 
"כי בענן אראה".
כן, לפעמים ה' איתו בענן...
 
 
אהה, שנזכה בעז"ה. אם נחייה כך, לעולם לא יגע בנו העצב. תמיד השמחה.
שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל מלאה בשמחה וכל טוב!
א-מ-ן-!
 
 
 
 
 
שנזכרה...ד"ר אריק
בס"ד
ישר כוח!תודה רבה!
כן, אומר לי. בת דודה של חברה שלי. אוהבת את אבא
תודה רבה!!דניאלה .ד.
ממש יפה, כל הכבוד ותודה רבה.אביה14
יפה...גולי =]
נחמד..שיראל.
אבל בד"ת הראשון לא בדיוק ענית (או ענה ר' שמחה בונים) על השאלה..
נכון,צריך לשמוח שמקיימים את דבר ה',אבל-למה ה' אמר לא להכנס שתויי יין? זו עדיין השאלה..
(אגב,נראה לי שאני יודעת מה התשובה [דרך הסיפור של נדב ואביהוא ודרך פירושי חז"ל],אבל ר' שמחה בונים לא ממש ענה בד"ת שלו..
 
 
ו-
טוב חברים, עוד מעט נגע בעניין איך בדיוק הנערה ההיא מתקשרת לנו לפרשת השבוע, אבל קודם כל משהו קצר וחמוד לפני:
 
"וַיְדַבֵּר יְה-וָה אֶל משֶׁה אַחֲרֵי מוֹת שְׁנֵי בְּנֵי אַהֲרן" [פרשת 'אחרי מות']
 
חוזרים קצת אחורה. מות שני בני אהרון, נדב ואביהוא. אחד מהחטאים שחז"ל אומרים
שבגללם הם מתו היה משום שהם נכנסו לאחר ששתו יין - למשכן. וכמו שכולם יודעים -
אסור לכוהנים להכנס למשכן לאחר ששתו יין ..
 
ונשאלת השאלה: מדוע באמת ה' אסר על הכוהנים להכנס למשכן אחרי קצת יין?
הרי "עבדו את ה' בשמחה" = "יין ישמח לבב אנוש". יין = שמחה של מצוה! אז למה לא?
 
עונה ר' שמחה בונים מפשיסחה - (...איזה כיף לשמוע ת'שם הזה? )
אכן, יין מוסיף שמחה. אבל כאן יש לכוהנים ממה לשמוח, לשמוח מזה שהם מקיימים את רצון ה' שאמר לא להכנס אחרי יין למשכן, וזו - זו שמחה הגדולה מכוסית יין...
 
 
וואו, לשמוח מעבודת ה'.
שנזכה...
 
 
"כִּי בֶּעָנָן אֵרָאֶה עַל הַכַּפּרֶת"
 
ענן, חושך, לפעמים נראה שה' לא שם.
אומרים חז"ל - גם אם לא תמיד רואים - ה' נמצא, משגיח מקרוב.
 
תגובה מאתמול.
ראית ת'חידון התנ"ך העולמי שנגמר ממש לפני כמה דקות?
אם לא, אספר לך בקצרה. 'אור אשואל', זו הילדה, הנערה. היא לא זכרה איזשהי תשובה. היא בקשה 'רמז', ו - הופ! ב-ד-י-ו-ק על השאלה הזו, אין רמז...! בדיוק...
עכשיו נעצור לרגע.
תחשבי אם היית שם, מה היית חושבת בשנייה שאומרים לך שאין רמז? לא יודע מה איתך, אבל הרבה מאוד היו חושבים -
יוווו! אלוקים! למה אתה כזה?! עד שהגעתי לכאן! למה אתה עושה לי את זה?!...
היינו מתחננים! וה' - לא היה נותן לנו. אין רמז - ה' נשאר בדעתו.
איזה אבא זה, אוף...!
 
נחזור לחידון, לאור. היא לא קבלה רמז. ממילא, היא נסתה שוב לחשוב ולענות. הזמן רץ ו -
הופ, הנערה הצליחה לענות וקבלה יותר (!) נקודות ממה שאם היתה עונה עם הרמז...
אני לא יודע אם דוקא זה מה שעשה שהיא תזכה ככלה, אבל...
זה לא כזה משנה בשבילנו ברגע זה. קבלנו כאן מסר לחיים. מסר אדיר.
מאמין שאור תזכור את האור שהיה בחושך. היא כלה. הווופה! כלת התנ"ך העולמית.
ראית? מכלום 'באסה' שנראה בעיניינו, ל - כלה אמיתית...
 
 
אוווף! אלוקים! למה אתה לא מקשיב לי, אלוקים!! הרי אני מתפללת!!
- הופ, אלוקים לא מכונת פחיות. תתפללי והוא יעשה את הטוב בשבילך.
 
 
חברים וחברות, דוקא בחושך, דוקא שם חייבים להדליק ת'אורות של האמונה.
'טייס אוטומטי' קוראים זה. להשתחרר מהשכל, כי זה שיא שיא השכל...
 
"כי בענן אראה".
כן, לפעמים ה' איתו בענן...
 
 
אהה, שנזכה בעז"ה. אם נחייה כך, לעולם לא יגע בנו העצב. תמיד השמחה.
שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל מלאה בשמחה וכל טוב!
א-מ-ן-!
קפיץ.שיראל.
חח אוקי... אח..
נכון, את צודקת, גם אני ראיתי את זה שאין ממש תשובה [לשאלה] מר' בונים...
אבל, ככה זה הסגנון הזה שלהם, לפעמים השאלה היא לא בשביל השאלה, אלא בשביל בכלל להעביר רעיון שמסתתר מאחורי הדברים...
 
איך אומרים?
תפסת את זה על חם. אבל שוב, זה לא סותר ת'ד"ת של ר' בונים...
אז קודם כל, את מוזמנת לכתוב תשובה.
 
ואם יהיה צורך, נשתדל לחפש ולהרחיב ממש על הענין של 'לא להכנס שתוי יין למקדש', מול השמחה שבאה גם מיין. [אגב, אולי יש שיעור יין מסוים שממנו אסור להכנס, אבל לפניו מותר? ואז מובן.] בנתיים את מוזמנת לכתוב משהו משמח...
 
 
 
חח כמה טוב שיהיה גם כאלה בפורום. מזה טוב? זה הכיף.
ת'אלה שלא יתנו לך להגיד כל מה שאתה רוצה, אלא יבדקו את זה ע"פ השכל וע"פ דרך התורה. ובאמת, ר-ק יישר כח על הדברים. מאיר ת'נשמה.
ושוב, תודה ותהי ברוכה - ואם תמצאי כאלה דברים בעז"ה בהמשך, בשמחה תאירי את עיינינו - שבת שלום ומבורכת!
אהה, עוד משהו -אח..
 
נכון אמרתי שם שאולי התשובה היא שעד רביעית מותר - ואז ממילא האיסור הוא רק מעל רביעית - ואז מובן למה ה' אסר = מסתבר בשביל שלא יכנסו שיכורים או אפילו קרובים לזה למקדש...
[אגב, זה לא קשור לתשובה של ר' בונים. זו תשובה על השאלה שהוא ענה עליה בצורה אחת...]
 
רמב"ם >>
והוא ששתה רביעית יין חי בבת אחת מיין שעברו עליו מ' יום. אבל אם שתה פחות מרביעית יין. או שתה רביעית והפסיק בה. או מזגה במים. או ששתה יין מגיתו בתוך מ' אפילו יתר מרביעית פטור ואינו מחלל עבודה.
 
טוב, אני לא אמשיך לנסות להתפלפל מעל דפי הפורום [במקום אחר בשמחה, אבל לא בפורום, בכל זאת זה פורום נוג"ה... ] אבל לכאורה התירוץ שאמרנו הוא רק אם מותר (!) להם להכנס למקדש אם שתו פחות מרביעית.
אבל אם אסור (!) אלא שלא יקבלו עונש על זה, אבל לכאורה, התירוץ שאמרנו אינו מספיק - שהרי עדיין השאלה, למה לא לתת להם לשתות יותר...
 
ו - כאן נכנסים למקום להבין מה המילים ברמב"ם 'פטור'.
האם פטור = פטור אבל אסור [!].
או שמא - זה מותר לכתחילה.
 
ומכאן, זה ממש ממש 'לומדס', ולא! לא מעל דפי הפורום...
 
 
קיצור, התשובה שהבאתי למעלה, אולי היא יכולה להיות טובה, אבל - בשמחה רוצים לשמוע את התשובה שיש לך לומר. מסתבר שהיא יותר פשוטה..
אם משהו לא הובן וכדו', ארחיב בשמחה. יישר כח וכל טוב.
שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל!
אהבתי ת'פילפול שיראל.
א.אז אני לא ממש אוהבת סיגנונות כאלו..פשוט שיגיד מה שהוא רוצה להגיד ולא ישאל שאלות יפות ולא יענה עליהם..
 
ב.מה הבעיה להתפלפל על גבי הפורום.עם כל הכבוד,אם יש מקום לכל מיני שירשורים טפשיים כאלו ואחרים על גבי הפורום,למה אין מקום לשירשור רציני ומעמיק?
 
ג.התשובה שאמרת בהתחלה היא נראה לי בערך התשובה.שלא יכנסו שיכורים למקדש-וזה די מובן למה לאור הסיפור של נדב ואביהוא.אם נדב ואביהוא באמת נכנסו שתויי יין ברמת שיכרות למשכן (לפי המפרשים שאומרים כך),והם כאלו צדיקים ובכל זאת עשו כזאת טעות גדולה,אז מובן למה אסור לכהנים,כל שכן לכהנים בדרגה פחותה מהם,להכנס למקדש שתויים-שלא יעשו טעויות,לא תארע תקלה במקדש ולא יהיו טרגדיות כאלו..
 
 
שבת שלום לכולם =]
אהה, הבנתי... אח..
א. טוב, אני אמסור לו...
וברצינות, 'שבעים פנים לתורה', יש כמה זויות להסתכל על כל דבר.
ובמיוחד אם זה 'רמוז' בפסוק, גם אם לא בדיוק הפשט...
 
ב. קודם כל, כי אישית אני מעדיף לא לעשות את זה מעל הפורום - כי אני לא נמצא כאן כל כמה זמן, ממילא, אם הוא בורח - זה כל כמה ימים להקפיץ אותו מחדש וכו', עלול לשגע לאחרים ת'מוח. אבל משהו יותר חשוב, שזה פורום נוג"ה, וזה לא מתאים לסתם התפלפלות לראשונים - עם כל החשיבות, ובהחלט יש כבוד - אם אפשר לעשות את זה במקום אחר, עדיף.
ולא רק שזה שרשור מעמיק, אלא זה גם שרשור מפולפל..
מילא מעמיק, סבבה, פה. אבל להתפלפל פה?! אפשר במקום אחר, ועדיף.
 
ג. סבבה, נשמע תשובה טובה. [אבל שוב, אפשר להתפלפל על זה, ו...לא כאן המקום... ]
 
 
תודה רבה על ההארה.
שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל!
 
 
 
יפה מאוד!!!! |מקפיצה|אורושקוש
קפיץ קפוץ..קינמון
יפה מאוד שכוייח!!ארי צלוב
קפוץ, זה יפה!חיוכים
יישר כוח.אוסקר
יפה מאוד!!!חיים מנחם
שכייך עצום אח....
וואי ממש יפה שלומצ=]
אגב, גמאני שמתי לב לזה בחידון, ואז אמרתי לעצמי 'יאלללה איזה מלך ה'!! איך הכל לטובה '
 
אח, אח.. איזה מלך אתה!!אביב
קולה הכבוד!!
פשוט כל!!
תמשיך ככה, מכניס שמחה העובדה שיש אנשים כמוך (וכמו כולכם בעצם!!) בעולם!!
כפרה עליכם.. (חוץ ממך לוחמת, את נשמה טובה, את לא "כפרה"..)

שבת שלום!!
יפה )זכוכית מגדלת
שבת שלום..
ממש יפה! שכוייח!נשוב לכל יישובאחרונה
כל השבוע אני מחכה לד"ת 
 
שבת שךום לכווולם
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך