מםהוד444
חחח יאי תן כיףאנונימית~
יאללה קיבלתהוד444
חחח יאססאנונימית~
חח קראתיהוד444
יאפס לרגע
בגדול זורם
חחח לאא חס ושלוםאנונימית~
כןהוד444
נסיעות בתחב"צ
אסוציאציות?
בדיוקאנונימית~
כמה זמן נסיעה אתה?
סבבות זה שאומרים מילה ואז המילה הראשונה שעולה?
יש לי עוד 3הוד444
ר*שעותהוד444
מהההאנונימית~
קו שבא 3א פעמיםהוד444
ווהו נדיראנונימית~
לפני 20דקהוד444
אה סבבהאנונימית~
תודההוד444
גם לךהוד444
טנקסאנונימית~
כןהוד444
ישתבח שמו! לילה קסוםאנונימית~אחרונה
כמה לך?הוד444
אניאנונימית~
אההוד444
זהו לי זה אחד קצראנונימית~
ואז ישיר
זה ממש סבבה יחסית
אה כן..הוד444
אני לא
מבולבלת מאדדדד
מנסה להבין למה מה שכתבתי לא טוב
כבר מיום חמישי אני על זה
מה כתבת?אנונימית~
שבוע טובמבולבלת מאדדדד

אוח איזה ביאוססאנונימית~
אמןן🙏🙏מבולבלת מאדדדד
איי באסההוד444
לצערי לא...מבולבלת מאדדדד
וgpt ודומיו גם לא יודעים...
אני לא פעם מתקדמת קצת ומגלה שיש לי עוד בעיה
פרשתי להיום נראלי...
מבאסהוד444
יאללה תכתבי להם
לילה טוב
באסההוד444
תודה
מבולבלת מאדדדד
מצאתי ביום שישי סרטוןקפיץ
שבו אני מדברת שלוש דקות ברצף על זה שאנחנו יוצאים למלחמה
ואני ממש רוצה קצת יותר קונטקסט, או לפחות לדעת מה עבר לי בראש
וגם - כמה אתם שונאים ספורט?קפיץ
וזה מדהים כמה שלא השתניתי בכלל

יש אפשרויות קלילות ונעימות בספורט בלי להתאמץ מידיפ.א.
לא מאמינה בזה...
קפיץ
באמת?מבולבלת מאדדדד
אני פשוט מופתעת. לא היתה לי שום דרך לחשוב שזו הדעה שלך!
🤭
מעיד על עצמי שהתשתית העירונית בסביבת מגורי מאודפ.א.
עוזרת.
יש חורשה עם שבילי הליכה וריצה במרחק דקות ספורות מהבית. וכל חורף יש שטח קטן שמתמלא במים (ביצת חורף) ויש כמה עופות מים (בירכיות- סוג של ברווזים). יש גשרון עץ מעל ביצת החורף, כחלק ממסלולי ההליכה/ריצה.
יש בתוך השכונה ספורטק עם מסלול הליכה וריצה ומתקני כושר נחמדים במרחב הפתוח שמזמינים לנצל אותם. והספורטק מוצל עם עצים לכל ההיקף שלו.
אם מתמזל מזלך לחברה טובה ולצאת ביחד - זה כייף לעשות משהו כזה לשעה - שעה וקצת כמה פעמים בערב בשבוע.
..קפיץאחרונה
למען האמת, מאז שחסמו את הדרך, ואי אפשר לרוץ אותה ברצף (לפחות שנתיים וחצי, כן?) זה באמת נהיה הרבה פחות כיף
וזה שאני כבר לא גרה שם, גם פרמטר, אבל קצת פחות
שבוע טוב אנשים ואנשותצדיק יסוד עלום
שבוע טובזיויק
שבת חורפית אידיאלית 🙂פ.א.
שבת ישיבה נהדרתאיגנוטוס פברל
וגשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
לי קנו מעיל חדש ואותו היום אלבשצדיק יסוד עלום
תתחדש! (ותשמור עליו. שלא ייהרס בגשם)פ.א.
שמור לי עליהצדיק יסוד עלום
ותשמור גם עלי
כדי שלא אשתגע
ביום חול יש ☂️ לשמור על המעיל שלא יתרטבפ.א.
אני בונהצדיק יסוד עלום
הבעיה עם המתווכים בדרך…פ.א.
אם מעיל נהרס בגשם...איגנוטוס פברל
למה הוא נועד???????!!?!!?!?
לחמם (כמו שמיכת פוך)פ.א.אחרונה
המעלים היפים והאלגנטיים אינם עם ניילון מבחוץ. אינם אטומים למים.
אפילו המעילים שמנפק הצבא לחיילים אינם חסינים ואטומים בפני גשם. הם מבד.
היה נפלאאנימה
חורף
גשם
מה צריך יותר מזה
ובנימה מוצשית, איזה כיף זה לתזמן מייל לאנשים ליום ראשון ב8 בבוקר, שהם יקבלו אותו כשאני עוד מתהפכת מצד לצד מתחת לפוך.
את הגשם תן רק בעתוצדיק יסוד עלום
הביצוע הישן הכי יפהזיויק
החייםזיויק
קפוא בחוץ, חם בפניםפתית שלג
יש לאריק שורה יפה כזוצדיק יסוד עלום
יפה על אגם הסופיריור בזריחה.
הייתי יכול להתעורר כאן שנים,
קפוא מבחוץ ובוער מבפנים.
אני אמשיך למצוא עד שאני אחפש
-
נשמע טוב!
מישהו בא לחופשה בסומלילנד?קעלעברימבאר
למה מה איבדת שם?איגנוטוס פברל
לך תתעדכן באקטואליה מהיממה האחרונה 🙂פ.א.
נוף מהמם של הרים גבוהים וערסל על שפת ים סוףקעלעברימבאר
וחות'ים מעבר לאופק 🤓פ.א.
גם בתימן יש חופשהקעלעברימבאר
בתנאי שאתה יודע לדבר בח' ו-ע'פ.א.
ברעור שעני יודע לדבר בח' ובע'איגנוטוס פברל
ח ו ע זה בסיסי. גם במרוקו. בתימן זה ג'ימל ורימל,קעלעברימבאראחרונה
וthאו, וטּת. וקּו"ף. וצּד"י. וdhל"ת. בג"ד כפ"ת. ור"ז חפ"ס. וwא"וו
מי ער?צדיק יסוד עלום
אלוהים מת חיי. באשמתנו ובזכותנו.כְּקֶדֶם
"אמר חזקיה א"ר ירמיה משום רשב"י יכול אני לפטור את כל העולם כולו מן הדין מיום שנבראתי עד עתה ואילמלי אליעזר בני עמי מיום שנברא העולם ועד עכשיו ואילמלי יותם בן עוזיהו עמנו מיום שנברא העולם עד סופו"
מה הייתה הזכות הגדולה של יותם בן עוזיהו?
-כיבוד הורים.
נו שוין. זה הכל? פאקינג מיום שנברא העולם ועד סופו והדבר ההכי גדול שהוא עשה זה כולה כיבוד הורים?
כן ולא.
אבא שלו המלך עוזיהו היה מלך צדיק מאד עם נטיות חריגות לקודש, מובא בנביא שפעם אחת הוא ניסה להיכנס לקודש בבית המקדש ולהקריב כאילו הוא כהן. ומיד פרחה במצחו צרעת.
כלאו אותו בבית החפשית עד היום האחרון בחייו. הוא היה בעצם מלך חיי מת. ובזמן הזה הבן שלו יותם ישב על כסא המלכות. אך מעולם לא ניכס לעצמו את תואר המלוכה ותמיד הזכיר דברים בשם אביו.
רש"י: "יותם בן עוזיהו - צדיק היה ועניו יותר משאר מלכים וזכה בכיבוד אביו ועליו נאמר בן יכבד אב שכל הימים שהיה אביו מצורע והוא היה שופט עם הארץ כדכתיב ויותם שופט וגו' לא נטל עליו כתר מלכות בחייו וכל דינין שהיה דן אומרן בשם אביו
הדבר הזה כל כך גדול משום שאביו אע"פ שהיה עדיין בחיים, היה חשוב כמת מדין מצורע.
מאז חורבן הבית השכינה נסתלקה ויש תחושה כללית כאילו אלוהים מת. לא באמת מת ח"ו אבל כן יש בחינה כזאת. אפילו גוי מסריח כמו ניטשה מרגיש בזה.
וגם בהלכות שחרית יש הלכה מגוחכת/עגומה. כשאנו אומרים הודו יש שם פסוק שיכול להישמע בעייתי כשקוראים אותו במרוצה : "ספרו בגוים את כבודו"
יכול להישמע גם - "ספרו בגוים מת כבודו ", אם לא עושים אתנחתא קלה.
כשהיה דן היה אומר "כך וכך שמעתי מאבי" בכל פעם הוא הזכיר שאביו חיי וקיים גם אם הוא לא כאן בגוף הוא כאן בהוויה והוא המלך האמיתי.
ואין חסד גדול יותר מאשר לעשות חסד למת.
בדיוק כך עם ישראל נוהג כיום, אע"פ שיד ה' לא שלימה, ומאד נסתרת. ההוויה שלנו אומרת "כך וכך שמעתי מאבי" והוא-הוא היושב על כס המלכות.
ובזכות עם ישראל קיים העולם מיום שנברא ועד סופו.
ומה המתנה ההכי גדולה שיוצאת מהדבר העצום הזה?
אומר רש"י : "וזכה בכיבוד אביו" המתנה ההכי גדולה היא הזכות לעשות את זה.
למדת את מאמר דעת אלוקים?צדיק יסוד עלום
נ.ב - ניטשה לא גוי מסריח
חחחחחחחחכְּקֶדֶם
הרציה אמר על ניטשה:קעלעברימבאר
גאון ופרא אדם מתוך גאוניותו.
אם אני זוכר נכון את הציטוט
הרציה אמר עליו שהוא דוגמה מובהקת לנשמות דעולם התהוצדיק יסוד עלום
אגב, אחד האברכים בבית המדרש חשף אותי למחלוקתצדיק יסוד עלום
בין הרב טאו לרב חיים וידאל ביחס לניטשה.
הרב טאו אומר שלימוד ניטשה *תמיד* יוביל לנאציזם בגלל עצם הסגנון הניטשאני ותביעת האור השוברת את הכלים
הרב חיים אומר משהו מעודן מעט, שניטשה הוא כמו וודקה 90% אלכוהול - אתה יודע איך אתה נכנס ולא יודע איך תצא. כלומר האפקט הרדיקלי יכול לחשוף תעצומות רוח בקורא. אבל גם יכול לחשוף רשע
נראה לי גם הרב שרקי אומר כמו הרב וידאל אבלקעלעברימבאר
הרב שרקי אמר שניטשה הוא קצת בלעם המודרני. מצד אחד יש לו נגד עם ישראל, מצד שני רואה את הגדלות העצומה של עם ישראל וכותב עליה
אני לא אוהב את היהודוצנטריזם הזוצדיק יסוד עלום
ניטשה היה הוגה עצמי ועצמאי שלא כפוף לישראל, והיחס שלו לישראל מעניין כחלק מהמשנה העצמית שלו ולא רק בפריזמה הזו...
הוא אכן כתב טובות הן על העם היהודי המקראי והן על היהודים שבגרמניה בתקופתו, אבל כשלומדים את ניטשה בתוך הספרים פוגשים משנה עוצמתית רדיקלית ומשנת חיים מצד עצמה
הרב שרקי לא ניסה להגדירקעלעברימבאר
את ניטשה. רק השווה אותו בפן מסויים לבלעם מבחינת היחס לעם ישראל, כשנתן שיעור על פרשת בלעם.
אבל יש,קשר מהותי בין הגותו לבין יחסו לעם ישראל.
כי מצד אחד עם ישראל הוא העם היחיד שנשאר מהעולם בו שרתה בו שכינה ונבואה (וכן אליליות) ומייצג זכרון עמום של עוצמות החיים הנבואיות שאבדו (כמו שניטשה עצמו אומר על התנך).
ומצד שני עם ישראל הוא מביא לעולם את המחשבה המוסרית, שהכל תלוי במוסר ולא ברצון לכוח ועוצמה (נגד הצד הנאצי של ניטשה - הרצון לעוצמה במקום הרצון למוסר)
לא אכפת לי מהרב שרקי לענין זהצדיק יסוד עלום
אכפת לי שלהוגים יש דעה עצמית.
זה כמו מי שחושב שכל מה שפסקל התעסק בו היה ההוכחה לקיומו של הבורא דרך עם ישראל שפגש בעצמו את אלוהים. זה פשוט צמצום מיותר של שיטת פסקל...
ועדיין. עם ישראל הוא לא סתם עם, אלאקעלעברימבאר
טבעי שאהבת/הערצת/שנאת ישראל יהיו תואמים לדעה של ההוגה בדברים אחרים. למרות שזה לא מחייב.
בכל מקרה לזכרוני ניטשה אהב ושנא את ישראל מטעמי הגותו. הוא שנא את היהודים כי הם מייצגים סוג של מוסר של עבדים ולא אדונים (למרות שטען שזה בנצרות במקורו). הוא העריץ את התנך (דווקא הברית הישנה. את החדשה הוא מתעב) בשל עוצמות החיים המיוצגות בו, שלטענתו אבדו מהאנושות כבר ובמיוחד לא באירופה
אף פעם אגב לא שמעתי על הרב חיים וידאל,קעלעברימבאר
תלמיד חכם נפלא שקיבלתי ממנו המוןצדיק יסוד עלום
מאיפה הוא?קעלעברימבאר
לימד הרבה שנים בעלי ובאיתמרצדיק יסוד עלום
חזר בתשובה בגיל 25 ולמד שנים אצל הרב טאו
כיום מלמד קצת באורות שאול ומוביל פרוייקט של בית מדרש ללימודים אגדה ומדרש בתכנית של יואב שורק "לכתחילה - תורה ארצישראלית"
תלמיד חכם רדיקלי ובלתי תבניתי...
ומה הרב האב אמר עליו ב-רקבון העצמות?כְּקֶדֶם
הוא גוי גוי גוי. גוי גוי גוי.
דיי כבר עם ה0מאלנות הזו ררררר
הן גוים כמר מדלי וכשחק מאזניים נחשבו 
"רקבון העצמות"? זה מאמר חדש שלא שמעתי עליו?קעלעברימבאר
ניטשה דיבר על הקנאה באלוהיםצדיק יסוד עלום
אה כן מכיר את זה. לא קישרתי בין הכתורת לזהקעלעברימבאר
..קעלעברימבאר
..
גוי גוי גוי ופי עשרים אלף יותר מעמי הארצות היהודיםצדיק יסוד עלום
"הכפירה בעם ישראל הינה מאמינה לאין ערוךקעלעברימבאר
מכל האמונות הכי גדולות אצל אומות העולם" ציטוט לא מדויק של הרב קוק.
כי אמונה זה לא לדעת בצורה קרה, אלא לחיות.
כל יהודי בעל כרחו ירצה או לא ירצה חווה קשר סימפטי לאלוקים, כי הרי אלוקים הוא בסיס האתוס הלאומי של העם שלו.
בעוד שכל גוי חווה ניכור יחסי להופעה הטרנצנדנטית של אלוקים, מאחר שהוא בן לאומה שהאתוס שלה מבוסס על הטבע והעולם , ולא על הגילוי האלוקי הנבדל מהמציאות. (עיין פסקא א באורות התחיה על ה"סימפטיה לאלוקים בישראל").
ברור שניטשה חכם יותר מעמי הארצות היהודים. ועליו אולי מברכים שנתן מחכמתו ואילו עליהם לא.
והוא בעל עוצמות נפשיות גדולות יותר מצד הפרט אבל לא מצד הקולקטיב בו הוא נמצא.
בעוד עמי בארצות היהודים בעלי עוצמות נפשיות מצד הקולקטיב בו הם נמצאים וכל נשמה יהודית היא נטף מכלל ישראל.
וחוץ מזה כל עניינו של עם ה' שיכיל אתכל סוגי האנשים, ועדיין האווירה הקולקטיבית שכולם שרויים בה היא אלוקית וזה עניינו של עם ישראל "למען דעת, כי לא רק חסידים ונזירים ואנשי קודש יכולים לחיות באור האידאה האלוקית. כי אם עמים שלמים. עם שלם, מרום האינטליגנציה הפרושית ועד לפרולטריון היותר עב ומגושם" (למהלך האידאות פרק ב). "ממלכת כהנים וגוי קדוש" ולא יחידים כהנים.
הזרת של רחמים מ'מחנה שווה ממנו פי מיליארדכְּקֶדֶם
לא שייך בכלל לכמת ב"שווה" או "לא שווה"קעלעברימבאר
"ניטשה מת" (אלוקים, שם, שם)זיויק
בגדולקעלעברימבאר
מי שלא מבין שרעיון מות האלוהים הוא רעיון טראגיצדיק יסוד עלום
שיהיה חזק
נכון. אבל עדיין, נראה שמבחינה חוויתיתקעלעברימבאר
האל שניטשה מציג שהוא רואה כמת, זה האל בתפיסה הנוצרית (למשל הקנאה בבורא שהבאת, הרב קוק מסביר שהיא לא מתחילה בכלל בתפיסת אלוקים נקיה מסיגים).
נכון שאם נשאל את ניטשה הוא היה אומר שהוא התכוון גם לאל בתפיסה היהודית (בעיקר גם כי אין נבואה בישראל כיום, כמו שכקדם אמר), אבל אני מדבר על הלך הרוח הפנימי שלו.
עובדה שהוא מעריץ את התנך. קראת את הפסקה שלו על הערצת התנך? נראה שמבחינתו אלוקי התנך לא מת (אולי הוא "מת" בהווה, כשהתנך כבר לא חי בעולם. ואז יוצא שאמירתו של ניטשה זה בעצם הודאתו בגלות השכינה).
כמובן יש גם חלק שהוא באמת שולל את הבורא מכל וכל.
כי כמו שאמרתי הגותו של ניטשה היא חצי רשעה חצי צדיקה. מצד התביעה לעוצמה ולא למוסר הוא יעדיף את אלילי המיתולוגיה על פני אלוקים המוסרי.
אני לא בטוח, אבל נדמה לי שהרציה עצמו אומר שהאל שמת אצל ניטשה זה האל בתפיסה הנוצרית.
אבל לא באמת מבין בניטשה אז לא יודע
נישען על הסיפא
צדיק יסוד עלום
צודקקעלעברימבאר
ברור שזה מה שהוא הכירזיויק
הוא הכיר לעומק גם את התנךקעלעברימבאר
אולי מהכיוון הנוצריזיויק
אוליקעלעברימבאר
הוא טען שזה שהנוצרים כרכו את הברית הישנה יחד עם הברית החדשה, מטמא את הברית הישנה.
הנה ציטוט שלו:
"ב"ברית הישנה" היהודית, זה ספר הצדק הא-להי, מצויים אנשים, דברים ונאומים, בסגנון גדול כל כך, שאין כלום בספרות יון והודו שיוכל להידמות אליו. אתה ניצב באימה וביראת כבוד בפני שרידים אדירים אלה של מה שהאדם היווה פעם, ואתה מהרהר את הרהוריך הנוגים על אסיה הזקנה ועל אותו חצי-אי המשתרבב ממנה, זו אירופה, הרוצה, ויהי מה, להיראות לגבי אסיה ל'התקדמות האדם". אכן: מי אשר הוא עצמו אינו אלא חיה מבויתת, בהמה דקה, ואין לו בעולם אלא צרכיה של בהמת בית כנועה (בדומה למשכילים של ימינו, כולל הנוצרים של "הנצרות המשכלת'), אינו צריך להתמלא לא פליאה ולא עצבות בעמדו בין חורבות אלה - הטעם שאתה טועם בה, בברית הישנה, הוא אבן הבוחן ל'גדולות" ו"קטנות": אולי רק זאת, ייתכן שימצא כי קרובה יותר לטעמו הברית החדשה, זה ספר החסד (שעומד בו הרבה מאוד ריח ניחוח חסוד ודחוס של צליינים וענווי נפש). הצמדת "הברית החדשה", שהיא מכל הבחינות מין רוקוקו של הטעם, ל"ברית הישנה", להיותם ספר אחד, "ביבליה", "ספר הספרים", ייתכן וזהו מעשה החוצפה הגדול ביותר ו"חטא כלפי הרוח" הכבד ביותר מכל מה שמעיק על מצפונה של אירופה הספרותית".
מרתק לא הכרתיזיויק
בכל מקרה הוא נראה לי היה נגד היהודים שלקעלעברימבאר
ימינו, בצורה מסוימת. אבל לא זוכר
הוא לא.....צדיק יסוד עלום
ליקטתיקעלעברימבאראחרונה
הרוב הוא יחס טוב, אבל יש גם לא,לדוגנא:
ניטשה התייחס רבות ליהודים וליהדות, הן באופן חיובי והן באופן שלילי, ועמדותיו השתנו משמעותית במהלך חייו.
הוא האשים את היהדות בהפצת רעיון המונותאיזם, המציב אל מושלם כה גבוה מעל בני האדם, עד שכולם נראים קטנים ושווים במהותם לפניו.
הוא טען שהיהדות עברה תמורה שלילית, מוסרנית-פסימיסטית, במהלך גלות בבל. עם אובדן המעמד האריסטוקרטי-הלוחם שלהם, היהודים המשועבדים, שהורכבו כעת ממעמד כהני וממעמד הצ'אנדלה (המעמד הנחות ביותר), פיתחו רגש של רסנטימנט כלפי אדוניהם הזרים, והפכו רגש זה לבסיס דתי של שנאה כלפי כל סוג של אריסטוקרטיה. כך, לטענתו, המציאו את מוסר העבדים.
הערותיו השליליות ביותר כוונו נגד הנביאים והכהנים היהודים בשל השפעתם ההיסטורית, וראה באינטלקטואלים השמאלנים את גרסתם המודרנית.
אגב לעיתים גוי מרגיש זאת יותר מיהודי, כיקעלעברימבאר
אין בעל הנס מכיר בניסו.
וגם כי ראיה חיצונית "אוביקטיבית" מתארת אחרת מראיה פנימית. זה הסיבה שקרוב לא יכול להעיד על קרובו או לדון אותו לפי ההלכה, וזה הסיבה שהתורה טרחה להביא את דברי בלעם על עם ישראל שברובד מסוים נשמעים נשגבים מדברי משה. כך המהרל אומר.
זה כמו ההבדל בין פסיכולוג שיאבחן ילד לבין אמא שלו. דווקא הפסיכולוג ידייק יותר כי הוא לא קשור לדבר. למרות שאבחונו חיצוני והוא לא מכיר את הילד כמו האמא. ולכן טובה קללה שקלל אחיה השילוני את ישראל יותר מברכותיו של בלעם
נעמי וענת, תבורכוצדיק יסוד עלום
מילים נעמי שמר
ביצוע ענת מלמוד...
"יש דבר אחד שכבר ידוע לי על-פה
מה שלא נולד בדמע לא שווה הרבה
מה שלא נולד בדמע הוא לא ייקצר בזמר
ולא יביא מרפא
בשעה שקשה לי לשיר..."
יש לי המצאה חדשה:קעלעברימבאר
סגולה לראיית לילה גם כשחשוך, במיוחד לאולטרה-אורתודוקסים
אולטרה אורתודוקסים באמת סובלים מקשיי ראייה והבחנהצדיק יסוד עלוםאחרונה
דברים "חשובים" שאני עושה היוםמשה
לתכנת שהנוטיפיקציה של מכונת הכביסה (כשזו מסתיימת) תופיע רק אם יש כביסה לתלות ולא האם היא פעלה כמייבש.
אני מדמיין את הבית שלךאיגנוטוס פברל
משה

ככה זה נראה באמת
אממממממ קצת שונה...איגנוטוס פברל
חחחחהרמוניה
אם לוחצים על הכפתור על הכרית היא אומרתקעלעברימבאר
שמע ישראל כמו שימאלע?
בטח חזית כבר אותי שואל את זה

