מה אתם אומרים? ריבוי עגילים מראה על רמה דתית?מיטל
..להבת-כוח
במציאות של ימינו, כל דבר "מראה" על רמה דתית.
לא בהכרחלולה=]
אבל בד"כ זה לא מסתכם רק בריבוי עגילים...
לא תמיד, אבל זה משדר משהו...אנונימי (פותח)
ברור שיכול להיות מישהו שכל האוזן שלו מחוררת והוא עדיין אדם יותר בסדר מהרבה אנשים אחרים.
אבל זה בכל זאת משדר משהו.
מה זה משדר?מיטל
לפי דעתי..נעמהה
זה אומר על משו.. זה פשוט קצת יותר מוחצן..
אבל תמיד זה עניין אותי מה בנים חושבים על זה(?!)
אתם חושבים שזה מספיק כדי לא לקבל אדם למסגרתמסוימת?מיטל
יש אולפנות שלא מסכימיםדניאלה .ד.
לקבל בנות עם חורים באוזניים (לא ששמים עליהם) אבל לדעתי כל בת צריכה להיות עדינה במראה, שלא תימשוך יתר תשומת לב.
אולי...ד"ר אריק
בס"ד
תלוי איפה, באוזן?לדעתי זה בסדר גמור...כל עוד זה לא מפריע לה אישית
אממ....אביב
אני אישית חושבת שכל הדברים האלה נורא תלויים בסביבה..
יש מקום שברור, עגילים זה סבבה ואין בעיה, ויש מקומות שיעשו אויאויאוי (- גם החברים..)
אז כל אחד צריך לקחת את הסביבה בשיקולים שלו,  לדעתי..
תלוי כמה, איזה, איפה וכו'.הסנה-בוער
בס"ד
לא, אני לא חושבת שזו עילה לא לקבל מישהי למוסד לימודי.
וכמה כבר נחשב הרבה?מיטל
זה לא עניין של מספר: 1-2.הסנה-בוער
בס"ד
[טוב, נו, מ4 זה נראה לי כבר הרבה]
זה עניין של רצף של דברים. צניעות זה לא רק עניין טכני של "טוב מותר ללבוש חצאית בדיוק 10 ס"נ מתחת לברך" וכו'. יש גם עניין של 'רוח ההלכה'. ואולי אם לובשים 3 עגילים חמודים באוזן, זה לא נורא. אבל אם זה 3 עגילים גדולים וצעקניים, וזה מתווסף לעוד דברים שמושכים תשומת לב מדי, אז יש בזה בעיה.
לא.~SMILE~
כל עוד היא בגיל המרד ולא סבתא לנכדים.איציק הג'ינג'י
זה לא אומר כלום.
לדעתי זה לא תלוי בכמות אלא איפה וסוג העגילים...מ.מ.
יש לחברה שלי בין העיינים על החלק העליון של האף (אם מישהו מבין איפה זה...) וזה מזעזע למרות שזה העגיל היחיד שיש לה...
אני מכיר מישו שהיה לו בין העיניים...דבירוש=]
אבל הוא הוריד
התכונתי באוזניים.. לא פירסינג..מיטל
אמ ממ באוזניים לא כל כך משנה המספר...דבירוש=]
לדעתי יותר משנה הגודל... והמיקום..
רמה דתית? לא. אבל זה מראה על גישה דתיתהרועה
מספר חסום- לא מסכימה איתך בכלל .. .מיטל
זה לא קשור לצומי.. לדעתי זה קשור לטעם..מיטל
ניראה שזה קשור גם וגם...יוסוששש
גם תסתכלו עלי....
וגם טעם....למרות שאף פעם לא יצא לי לראות צדיקה שיש לה כזה טעם....נוו באמת....
ממ...זה לא מראה על זה שהיא "כופרת" אבל..אנונימי (פותח)
אבל מן הסתם שלא תראי אחת דוסית שתשים לך 10 עגילים על כל האוזן...
אני ראיתי דוסיות עם 3 עגילים ויותר!ד"ר אריק
בס"ד
תעשו לי טובה!
אופנה= אופן = דרך. צורת הביטוי שלך. וואלה?אוהבת את אבא
בס"ד לק"י

יש כאלה שאומרים "החיצוניות לא אומרת כלום!"
ויש כאלה האומרים "החיצוניות מראה על משהו פנימי.."
הוופ. רגע, אז היא אומרת או לא?
אז אתמקד על החיצוניות שבאמת מראה על משהו פנימי.
את דיברת על "האם ריבוי עגילים מראה על רמה דתית?"
ממ. "רמה דתית?" מיהו הדתי האידיאלי תכלס? 
רציתי לגעת בנקודה מאוד מסוימת בחיצוניות שהיא;

אופנה היא באמת הדרך לבטא את עצמך כלפי חוץ.

ולפעמים, כמה שחיצוניות היא חיצונית..היא ה"לבוש" הפנימי של הבנאדם.
כן, ממש כך.
אז, אם מדברים על ריבוי עגילים ואם מדברים על "חימצון" בשיער,
זה לא משנה מה זה. חיצוניות משתנה במהלך החיים. למה? איך יתכן?
אנשים מחפשים את עצמם. מנסים דברים. ולכן, גם משנים חיצוניות..

אז רגע, היתה כאן ילדה שאמרה בשירשור "ראיתי דוסית עם 3 עגילים!!" אה, באמת? 
"דוסית?" מצטערת. אין דבר כזה דוסים. המילה הזאת לא קיימת במיוחד כשמביטים
על חיצוניות ואומרים "היא דוסית". או שבנות צורחות "יאאא! איזה דוס חמוד!" [מתוודה..]
ממש לא. דוסית או לא, חיצוניות משדרת.

אז למה לפעמים רואים "דוסים" ששמים עגילים/מכנסי אלדין וכו'?
תשמעו את התשובה "כי אני אוהבת את זה" 
וואלה, באמת? אותי זה מצחיק. תהיו כנים עם עצמכם.
כל משהו חיצוני זה ביטוי של הפנימיות שלך.
אני לא עוסקת בהאם זה בעיתי. אבל אם זה בעיתי ובנות "דוסיות" עושות את זה,
כנראה שהם באמת לא דוסיות..

לכן, בכל מצב, הופעה חיצונית משדרת.
כל טוב.

מסכימה עם חלק מהדברים^בצי.ג
אני מכירה הרבה בנות שהן ב-א-מ-ת דוסיות והבגדים שלהן לא משקפים את זה.
(ומצד שני יש בנות שלובשות ארוך וכו', והן לא באמת דוסיות)
בעעע.. איזה הגדרות
לפעמים בגד בוגד, אבל לרב הוא משקף את מה שבפנים
זה תלוי יש כאלה....עץ על מים
יש כאלה שבאמת הם דוסיות כדי להיראות צדיקות ושלא נדע מה הם באמת ויש כאלה שהם נראות כמעט חילוניות אבל הם באמת מזה צדיקות.....
כתבתי את זה בהקדמה. "לפעמים זה לא אומר כלום".אוהבת את אבא
בס"ד לק"י
בכ"ז, ישר כח על התוספת.
אחרי ששמעתי ת'תגובות שלכם.. דיווח ממקור ראשוןמיטל
אני, מיטל, בעלת הרבה עגילים.. מה זה הרבה? הכל עניין יחסי.. 2 באוזן אחת, 4 באוזן השניה (3 למטה ו-1 למעלה)
 
אני יכולה להגיד לכם, שלא, אני לא דוסית מושלמת
 
אבל זה לא קשור לעגילים בכלל (בעצם העגילים בכלל לא קשורים לזה..)
 
ואני עשיתי את החורים האלה לא בשביל צומי, מבטיחה שלא.. ב"ה אני לא צריכה לדרוש צומי בצורות כאלה
 
אני עשיתי את זה כי זה הטעם שלי ולא בקטע של התמרדות/צומי/חוסר דוסיות
 
אז כל מי שאמר פה כל מיני דברים כאלה.. שתדעו שלפעמים זה נכון אבל ממש ממש לא תמיד.. ולא תשפטו לפי דברים כאלה.. (כי אותי לא קיבלו למשו בגלל זה וזה נראלי באמת סתם שפיטה חיצונית מיותרת)
מסכימה עם אוהבת את אבאלוחמת תמורות
לדעתי..אנונימי (פותח)
פעם זה תייג לחברה..
היום זה כבר מראה טיבעי, ולא מראה על כלום..
אין דבר כזה "לא מראה על כלום". צאו מהסרט.אוהבת את אבא
בס"ד לק"י

אין דבר כזה. "כלום" "חסר משמעות" בכל נושאי החיים.
לכל דבר יש משמעות. אין דבר כזה "לסתם".
פעם זה תייג יותר, היום ברור שבישובים לדוג' זה יותר נפוץ כי זה יפה או אנערף.
אבל זה משדר משהו. זה משדר.

תלמידי חכמים ניקרים במרעם(אני חושב שגם תלמידות)The Juggler
מה זה הקטע הזה של להידמות לחילוניות שלהם יש כרטיסיה חוץ מיזה זה ממש דוחה!!!!

דוחה זה עניין של טעם..מיטל
מי שעושה את זה,זה לא כדי להידמות לחילונית.נועמיק
אני מאמין שאף אחת לא תעשה את זה לעצמה אם היא לא חושבת שזה יפה.
אני אישית,חושב שהכי יפה זה בלי עגילים בכלל,אבל לא דוחה אותי לראות כמה וכמה עגילים.

ונראה לי שהבעיה עם זה,זה שאת מראה שאת לא מרוצה מאיך שאת נראית ואת מנסה לקשט את עצמך עוד ועוד באמצעים חיצוניים,שזה יכול להראות אולי שאת מנסה להדגיש את הצדדים החיצוניים יותר באישיות שלך.

ההבדל בין זה לבין ללבוש חולצה יפה,זה שחולצה ממילא לובשים,אז כבר כדאי שהיא תראה נעימה לעין,אבל עגילים זה לא פריט לבוש רגיל ולכן הוא מראה על רצון להתקשט.

זאת הסיבה לכך שריבוי עגילים(ותכשיטים בכלל,אבל עגילים יותר,כי את ממש משנה את הגוף)נחשב כפגם בדתיות.אבל אני בטוח שיש הרבה בנות(ואת ביניהן) שפשוט עושה להן טוב ללכת עם כמה עגילים,בלי שום קשר למשיכת תשומת לב והדגשת המראה החיצוני.

וכדאי לזכור שלרבקה אמנו(שודאי לא חשודה על צניעותה)אליעזר שם נזם על האף וצמידים על הידיים,כך שכמה עגילים זה לא נורא בשום מקרה.
לא...<יוני>
זה לא ממש מעיד על הרמה הדתית שלה...
אבל זה זכותה...

זה חור קטן עם ברזל!ד"ר אריק
בס"ד
מה הפכו את זה????
אגב, מנצלת...ד"ר אריקאחרונה
בס"ד
מיטל-למעלה- זה לא כואב?מסוכן?משהו?עצבים?!משהו כזה????
כי אני ממש רציתי וחברות שלא הפחידו אותי "לא כדי לך, זה ממש ממש כואב!"
"בן דוד שלי עשה והוא מתבאס מזה"
"זה בעצבים!לא כדי לך!"
"זה מסוכן"
נכון או לא נכון?
(כאוב, יותר מבחור רגיל?)
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך