-דיון או סקר או שתיהם.. --Rעות-
בס"ד
 
דיון /סקר אבל אני אשמח שהוא יהיה בוגר כי בקלות הוא יכול להיות ההפך מז'ה.
 
 
יש תלמידה בכיתה ו' מתוקה חמודה מדהימה שאני מקדמת אותה-חונכת שלה בקיצור
עוזרת לה בלימודים ומשתדלת גם להיות "אחות" גדולה..
 
היום היא הגיעה אלי במצב רוח גרועה לחלוטין והיא סיפרה לי שהיה לה תקר עם המורה
ו.
המורה אמרה לה את פשוט ילדה בלתי נסבלת
במילים האלה ממש.
 
שאלתי אותה איך היא הגיבה והיא אמרה לי שהיא לא אמרה כלום רק חייך חיוך שווצירי כזה וחזרה לכיתה.
 
--
עכשיו לדיון
 
את כמה באמת אתם חושבים שמורה יכולה להגיד לתלמידה מה היא חושבת?!
 
איך אתם הייתם עונין מגיבים במצב הזה?!
 
היא הגיבה נכון?!
 
האם זה מסוג הדברים שמותר להתחצף?
 
 
 
 
[קיבלתי ממנה אישור לפרסם את זה פה.. ]
 
לדעתי-מתו"ש
בס"ד
 
מותר למורה ולהגיד לתלמידה הערות כל עוד היא מדברת על ההתנהגות של הילדה, זתומרת-לא להגיד שהילדה חצופה אלא להגיד שההתנהגות שלה חצופה לדוגמא....גם הורים ככה, לעשות הפרדה....
אם מורה היתה אומרת לי דבר כזה אז הייתי מחיכת חיוך זורח ואומרת לה  "אני ככ שמחה שהרגשות שלנו הדדיים!!"...
...ארי צלוב
עד כמה באמת אתם חושבים שמורה יכולה להגיד לתלמידה מה היא חושבת?!  מורה יכולה להגיד לתלמידה על התנהגות בלתי רצויה או על רמה לימודית נמוכה היא לא יכולה להעיר הערה שלא נוגעת ללימוד אלא שמתפרש כפגיעה באופן אישי לדוגמא מורה לא יכולה להגיד לתלמידה את שמנה אלא אם כן המורה אמרה את זה לאחר שהילדה לא הקשיבה למורה והפריעה ואז המורה אומרת תקשיבי אני לא יכולה לסבול את זה שבמילים בניסוח קצת שונה יוצא את ילדה בלתי נסבלת
 
איך אתם הייתם עונין מגיבים במצב הזה?!  לא הייתי עונה כלום הייתי פשוט חוזר למקום
 
היא הגיבה נכון?!  יכול להיות שהיא לא הייתה צריכה לחייך אלא לחזור למקום ואחרי השיעור ללכת למורה ולשאול אותה למה היא אמרה את זה ואם זה כפגיעה באופן אישי להגיד למורה שהיא ממש מאוכזבת שמורה צריכה להעליב תלמידה וללכת
 
האם זה מסוג הדברים שמותר להתחצף?  להתחצף תמיד לא טוב א.כי מתרגלים לזה ואח"כ גם שלא צריך מתחצפים ב.כי מה זה יעזור האם בזה שהיא תענה למורה הרגשות של המורה כלפיה יעלו ..לא נראה לי
 
לדעתי:E.L.T
א. אסור למורה לקרוא לך ככה.
ב. אני הייתי אומר לה: את בעצמך חצופה! ואז הייתי עוזב את הכיתה(כבר מורה מעצבנת אחת קראה לי חצוף וכל מיני דברים כאלה אז אמרתי לה: את חצופה! ואז עזבתי את הכיתה)
דעתיחיים מנחם
מורה לא יכול וגם לא צריך להגיד ת'אמת לתלמיד ככה בפרצוף. זה לא יפה ורק יגרום להתנגדות ולחוסר הקשבה,
מצד התלמיד.
אני לדוג' היתי שואל אותו מה לא בסדר...
והיתי מתוסכל מאוד...
חחח... אני הבן אדם אחי לא נכון לשאול אותו את זה!!!The Juggler
כן אני מסוג הילדים שלו מסוגל שמורה יאליו אף אחד בכיתה נפני כולם ואם כן אני מתחצף ויורד אליו אד שהו לא ידע אפו לקבור ת'צמו!!!!  וזה הגצמה מה שהמורה המורה המרה אני איתי אומר לה לדבר אם האורים שלה ואם לא החפ'ת לה מהבי"ס שפשות תיתחצף!!!!
ואווו אמללה!שלבוקית
את כמה באמת אתם חושבים שמורה יכולה להגיד לתלמידה מה היא חושבת?! 
ממש לא! גם אם המורה הכי חושבת את זה בעולם..
הלו? את מורה! קחי צעד אחורה ותפסי ת'צמך ביידים!
 
איך אתם הייתם עונין מגיבים במצב הזה?!
הייתי אומרת לה שהיא מורה בילתי נסלחת או משו.. - אבל זאת אני..
 
היא הגיבה נכון?!
היא נפגעה מזה, היא לא רצה ל'החזיר' למורה - [מנומסת] אז כן, היא עשתה את הדבר הנכון!
 
האם זה מסוג הדברים שמותר להתחצף?
כן!! היא ממש הגזימה!
מצטרפת לדעות של כולם!עץ על מים
ברשות מי המורה יכולה ככה להגיד לילדה הכל בפרצוף!!!!
היא יכולה לדבר על ההתנהגות וגם צריך לומר את זה באישי אם התלמידה וגם להגיד מילים טובות אבל ככה בושה וחרפה!!!!!!
זה גם ממש מעודד תלמידים ללמוד אין מה להגיד על המורה הזאת!!!!
ההייתי אומרת לה איזה משו כמו ש"מתוקה שכזאת" אומרת משפט כזה חזק מה נראה למורה החשה הזאתי????? לנו יש מורה שכל הזמן יורדת על בת אחת מול כולם והבת הזאת מזה עצבנית עליה עכשיו!
רעות.. ממבט פסיכולוגי ומבט חינוכידניאלה .ד.
אסור למורה לעשות כזה דבר, היא מורידה את הדימוי העצמי של הילדה מאיפה שהיא עומדת לרמה אפסית, זה יכול לפגוע בא והיא יכולה להיות מופנמת (ואולי היא לא תמיד תראה כמה היא נפגעה) ילד זה דבר רגיש וצריך לעזור לו להבנות.. אני אומרת לך שקרו מקרים כאלה ועל כזה דבר מעיפים מורות וזה קרה לא פעם אחת ולא פעמיים.. זה נבזי לומר כזה דבר לילד, אם מורה היתה עושה לי את זה, אתצ מנחשת איך הייתי מתחילה לטפל בזה (בתור ילדה גדולה) זה לא דבר שאפשרי לעבור עליו בשתיקה! זה נשמע מוקצן אבל זה נכון.
טוב שכתבת את זה פה, חשוב שזה יהיה בטיפול!
מקווה שעזרתי!!
איזה מורה פעורה!רחליOס
אסור אסור אסור! לשמוע דבר כזה  יכול לפגוע בילד כל כך! קל וחומר כשזה ממורה! הייתי נותנת למורה הזאת כאפה! צריך להגיד את זה למנהל/ת! אני רצינית זה ממש לא בסדר!
רחלי אני מסכימה איתך...הדרוש=)
אני ממש מסכימה עם כול התגובות....טלט!ש=]
זה ממש עצוב, אבל המורה שלי קראה לי פרחה!!!!אביה =)
חוצפנית!!!!
עצוב כ"כ שאלו המורים שלנו..קינמון
עד כמה באמת אתם חושבים שמורה יכולה להגיד לתלמידה מה היא חושבת?!
 מורה חייבת לחשוב לפני שהיא מדברת! עוד משהו שלא כתבת- האם זה היה מול אנשים או בשיחה 1:1? ובכל מקרה- היא הייתה חייבת לבחור נוסח עדין יותר שיקדם את התלמידה ולא ישפיל אותה...

איך אתם הייתם עונים מגיבים במצב הזה?!
תלוי מתי, אם הייתי בגילה- או שהייתי שותקת או שהייתי מתחצפת בחזרה, תלוי עד כמה היא מורה מפחידה..
היום- הייתי הולכת להנהלה ומספרת להם את הסיפור. בצורה שקולה.
עוד אפשרות, זה פשוט לכתוב מכתב למורה, משהו כמו "רק הייתי רוצה שתשימי לב, ביום זה וזה דיברנו וכינית אותי "ילדה בלתי נסבלת" ורציתי לשאול, אם זה נראה לך דבר שנכון לעשות" בלי להכנס לפסים אישיים, לכתוב עובדות נטו. 

היא הגיבה נכון?!
טוב שהיא לא התחצפה. זה נותן פתח אח"כ למורה להקשיב. אבל אני ממליצה לה לא לעבור על זה לסדר היום. ולו רק בשביל התלמידות האחרות של המורה הזאת..
 
האם זה מסוג הדברים שמותר להתחצף?
לא מותר ולא כדאי. זה שבנ"א היה מגעיל אלי לא נותן לי היתר לרדת לרמה שלו. וזה גם לא כדאי כי כל עוד היא מתנהגת בצורה בוגרת המורה יתר תקשיב לה.


לי קרה פעם משהו דומה, עם המחנכת בכיתה ח', מול כמעט כל הכיתה. אז פשוט חטפתי הלם ולא הגבתי. ובסוף השנה המורה בעצמה ניגשה אלי וביקשה סליחה בלי שדיברתי איתה על זה בכלל.
גם מורה היא בנ"א וגם מורה יכולה לטעות, ואפשר פשוט לתת לה פתח להבין את זה ולבקש סליחה...
לא כל המורים הם כאלו וקורות גם להם טעויותא-ל נקמות ה'
ממש ממש לא בסדר..גולי =]
עד כמה שהמבוגרים אומרים "הנוער של היום יש לו חוצפות" אני אומרת "המורים של היום יש להם חוצפות" 
 
מורה חושב שהוא יכול להגיד הכל!!! ממש לא בסדר!!! חוצפה!!!
 
 
 
לד"ג מורה אמר לי שהוא ראה רחוב שקוראים לו רחוב החופר ושהוא מכיר מישהי שצריכה לגור שם (יעני אני)
וישר עניתי לו קוול הרב נהיה שכנים...
 
ותגידו לי אתם  הנוער מדרדר???? המורים מדרדרים!!!
היתה לנו יוםאחד מורהעץ על מים
שכולם קוראים לה השוטרת היא התחצפה לבנות בכתה שלי משו מטורף הם התעצבנו עךליה עוד שניה קרקפו אותה....
איך שאני הבנתי..זה היה בפרסיה..-Rעות-
בס"ד
 
והקבצה שלמה שמעה.
יום אחד...מלכה בנשמה!!
המורה שלי אמרה לאיזה תלמידה שעיצבנה אותה 
שעוד שניה היא בועטת אותה מהכיתה
בושה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

חחח!אביגיל!כזה מתאים לך!ד"ר אריק
לדעתי צריך להתלונן למנהל/תגולי =]
אסור למורה לדבר ככה!!!
 
 
 
ד"א אריאל...צודקת מה לעשות למה לו מותר לדבר איך שבא לי ולי אסור???
אצלי זה הפוך...talr123אחרונה
יש לי שני מקרים:
1) פעם אחת פתרתי איזה תרגיל במתמטיקה, פתאום המורה אומרת לי בקול מבואס-נדהם כזה: "מה את עושה?!" וממש נעלבתי..=(
2) (זה לא קשור .. אבל בא לי..) פעם אחת הייתי בשיעור והתחרפנתי וצחקתי בקול והפרעתי עם עוד כמה בנות, ואז המורה שאלה "מי רוצה לשחרר את הכיתה מנוכחותה?" אמרתי "אני" ויצאתי..=]
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך