'ביסקוויטים'Matanman
זה יותר מתאים לפורום "לקראת נישואין וזוגיות" אבל זה גם מתאים לפה איך שהוא...
השרשור המקורי

סיפור שהופיע השבת (אחרי מות - קדושים) בגיליון של 'עולם קטן'... וחשבתי שהוא יהיה מתאים לפה...

ביסקוויטים / הרבנית טל רחמני.

זו הייתה רוית שלחצה עלי לשים מודעה במדור השידוכים החדש. סירבתי. אני לא אחת כזאת שמוכרת את עצמה בחמש מילים. רוית, שחשבה שצריך לנצל כל הזדמנות סבירה, התנדבה לנסח את המודעה, לשים בה את מספר הנייד שלה, ולסנן בשבילי את המועמדים... "רק לפגישה תצטרכי ללכת בלעדיי", היא אמרה.

כעבור שבועיים ראיתי במדור ההוא מודעה: "27\166 אקדמאית ומיוחדת, במתאים". אפשר לנסח את המודעה באופן גרוע וסתמי יותר?

הראשון שלא סונן וכן הוצע לי היה אוהד. קבענו להיפגש בשעה ייחודית, שש בערב, המקום מאוד לא ייחודי - בנייני האומה בירושלים. אוהד הציע שנלך לאורך רחוב יפו עד לעיר העתיקה. הסכמתי.

"מה אתה עושה?" שאלתי.

"מסדר סחורה במחסן של הוצאת ספרים".

"באמת?"

"כן. אבל זאת לא עבודה קבועה. אני נמצא שם רק ארבעה חודשים".

"ומה עשית קודם?"

"עבודות מזדמנות. מה שאפשר להשיג כשאתה בלי מקצוע".

אני הולכת לתלות את רוית. בטח היא נכנסה לפאניקה כשיוחנן חתך איתה, והחליטה  לקחת לעצמה את ההצעות הטובות, ולהפריש לי מעשר עני.

"גם אני עובדת עם הוצאת ספרים".

"באמת? במה?"

"אני לקטורית".

שתיקה של רגע.

"אני לא מכיר את המילה הזאת. זה משהו שקשור לאלקטרוניקה?"

"לא".

לדבר איתה הערב? לצרוח עליה בטלפון או לבוא אליה במפתיע? אולי אני אפסיק לענות לשיחות שלה, ואז היא תבין שאני מאוד מאוד, אבל ממש מאוד, כועסת?

"לקטור זה מי שקורא כתבי יד שמגיעים להוצאה לאור, ומחליט אם הם ראויים להדפסה או לא".

"נשמע מעניין. את אוהבת את העבודה שלך?"

"לא רק אוהבת. אני מאוהבת. תמיד הייתי תולעת ספרים, ועכשיו עוד משלמים לי על זה.

אתה אוהב את העבודה שלך?"

"לא".

"אתה עושה את זה בדרך למשהו אחר?"

"אולי".

"מה החלומות שלך מבחינה מקצועית?"

"עברתי את השלב של להתענג מחלומות. פעם הייתי מגלגל על הלשון שמות של מקצועות כמו ילד שמשחק עם חרוזים: פסיכולוג, סוציולוג, גיאולוג, הידרולוג... היום אני יודע שלא רק זמן וכסף אין לי ללימודים גבוהים, אלא גם יכולת ריכוז".

"ולמה אין לך זמן? במה אתה עסוק?"

"אני מטפל בהורים מבוגרים וחולים. סליחה, יעל, רק אם לא אכפת לך, בחנות הזאת בטח יש מגב קטן לשיש, ואמא שלי ביקשה שאקנה. אני יכול לקפוץ לשניונת?"

"אין בעיה. אני אכנס אתך, כי בשבילי חנויות השוק האלה הן סוג של חוויה. את הקניות שלי אני עושה במרכולים. יש שם מחלקת כלים, ובתוכה מחלקת אביזרים... כך שעל עמידה אחת בתור, אני מעמיסה את כל מה שאני צריכה".

"אהה. אני דווקא מעדיף את החנויות הקטנות. תראי את הפנים של המוכר שנכנסנו אליו. הוא שמח בנו. הוא חיכה לנו. אולי הוא אפילו התפלל בבוקר, שיהיו לו היום קליינטים. ב'סופר' לא מנהל המחלקה ולא הקופאית שמחים לראות אותך. הם כולם עובדים עם משכורת קבועה, וכאת באה עם עגלה עמוסה, הקופאית לא חושבת 'איזה יום מוצלח יש לי היום'. היא חושבת 'אוף אני לא רואה את עצמי לוקחת הפסקת קפה בקרוב'".

"אף פעם לא חשבתי על זה".

"הרבה אנשים שבאים מרקע מבוסס לא חושבים על זה. אבל אלו שכל הזמן מתפללים לשרוד, מרגישים גם את התפילות של אחרים. כשאני קונה בחנות הקטנה ואני חלק מהתמלאות התפילה של בעל החנות - אני לא מדבר על הקנייה החפוזה של היום, אלא על קנייה גדולה יותר - זה נותן תחושה של חוזקה של ערך".

"הנושא של ערך מעסיק אותך? למשל ערך עצמי?"

"תראי, יעל, אני מנסה להיות ריאלי ולא לחיות בדמיונות".

"אתה מתכוון להגיד שאתה מנסה לא ליפול לתחושה של חוסר ערך, אפילו שאין לך מקצוע?"

"אני מתכוון להגיד שאני מנסה לא להפריז בהערכה עצמית, אפילו שאני כל הזמן מטפל בהורים חולים".

"אה, סליחה".

"זה לא קל. את רואה את חזיתות הבתים האלה? דרך החלונות והדלתות רואים שאין מאחור כלום. אלו בתים הרוסים שהחליטו בעייריה לשמור על החזית שלהם כדי לתת אווירה של פעם לרחוב יפו. אני אומר לעצמי: יש לך חזית יפה. בחור משפחתי, אכפתי, כיבוד הורים, עשרת הדיברות, כל זה. כדי לא להתגאות אני מזכיר לעצמי שהעיקר הוא מה שיש מאחורי החזית, ולפעמים אין שם כלום. הנה, תסתכלי. רואים את זה אפילו באור האחרון הזה".

"אוהד, אתה יודע שאתה מיוחד?"

"באמת? תודה. כשראיתי את המודעה שלך והיה כתוב שם "אקדמאית", לא התחשק לי לפנות. חשבתי, תבוא אחת שתבקש שאשלח לה במייל את התארים שלי עם גיליונות הציונים. אחר כך היה כתוב 'מיוחדת' את התרככתי קצת. החברה שלך (איך קוראים לה, רונית? רננית?) עבדה עליי קצת כדי לשכנע אותי שכדאי לנסות.
תיזהרי! מרוב גדרות צריך לרדת לנתיב האוטובוסים, והנה מגיע אחד ארוך".

"כן הרחוב כולו גדרות. צהובות ואפורות וכחולות ואדומות, כאילו שכך צריך שייראה, במשך שנים, הרחוב הראשי של ירושלים".

"אם נעמי שמר הייתה חיה היום, מה היא הייתה כותבת? אולי במקום 'ובלבה חומה' – 'ולאורכה גדרות'?"

"כן. אולי במקום 'ריח אורנים' ו'קול פעמונים' - 'ריח סטקיות' ו'קול מקדחות'? זה נורא מרגיז, שכל כך הרבה שנים ועדיין לא גמרו לבנות, ועוד באמצע הרחוב!"

"בטח שמרגיז. בעלי המוסר היו אולי אומרים, שאפשר ללמוד מפה, שהבניה אך פעם לא נגמרת".

"אני בעד הנמשל. רק בעדו!"

"חשבתי על עוד משל. מעניין אותך?"

"מאוד".

"האוטובוס הארוך הזה הוא בעצם שניים שמחוברים. איך הופכים שניים לאחד? בחיבור גמיש. בלי גמישות הם לא היו מצליחים לנוע יחד".

"יפה! יש לך עוד משהו?"

"אני יכול להסתכל מסביב ולחשוב על רעיון. הנה. את רואה את הסימון על שפת המדרכה? הצבעים האלו הם הכי חמים שיש: אדום וצהוב. אבל המסר שלהם הוא הכי קר: לא לחנות, ואפילו לא לעצור. הנה עוד דוגמא שאסור להחליט על פי החיצוניות".

"מחיאות כפיים! אהבתי! אולי תנסה לכתוב ספרים?"

"אולי. אני רק מפחד שאת תהיי הלקטורית שלי".

צחקתי.

"אוהד, אני חושבת, שיש לך עולם פנימי מלא. אני מקווה שאתה לא מקנא באחרים. גאלו שיכולים למשל, לשלוח במייל את גיליונות הציונים שלהם, לפני הפגישה הראשונה".

"בטח שאני מקנא לפעמים. אבל אז אני אומר לעצמי: אם הדשא של השכן נראה ירוק יותר, אולי הוא עשוי מפלסטיק.
איך שכחתי?! סליחה, יעל! הבאתי כיבוד ואפילו לא הצעתי לך. בואי, ניכנס לגם דניאל ונשב על איזה ספסל".

נכנסנו. אוהד הוציא מהתיק מפית נייר שהתקמטה ופרש אותה על הספסל ביניינו. אחר כך הוא שם עליה שני בקבוקי "נביעות" עם מיץ פטל, פתח חבילת ביסקוויטים לתוך צלחת חד-פעמית, ולסיום שלף קופסה עם ירקות חתוכים.

"בבקשה, תתכבדי!" הוא חייך חיוך רחב.

קצת התביישתי לקחת, אבל יותר התביישתי לאכזב אותו.

כשאוהד התכופף לחזק את שרוכי הנעליים שלו, הרשתי לעצמי להציץ במסרון שקיבלתי. זו הייתה רוית. "צלצל עכשיו בחור שנשמע אדיר. סטודנט למיקרוביולוגיה. אני שולחת לו את מספר הנייד שלך".

"תכניסי אותו להקפאה", עניתי לה, "אני תפוסה כרגע".

ירח מלא התלווה אלינו כשהמשכנו ללכת, עוברים את החומות ונכנסים לאזור המקודש.


יום טוב


סיפור ממש יפה..היה בעולם קטן.שיראל.
ממש יפה... אני גם ראיתי את זה בעולם קטן...טלט!ש=]
קראתי אותו בשעבס  ואהבתי ממשרחליOס
כן, סבבה של סיפור... אביב
כנ"ל.. יאי )הסנה-בוער
אשתו של הר"מ שלי כתבה את זה..חחcalvinאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך