מה אתם אומרים על עלייה להר הבית?תמימלה..?
עולים בטהרההוד444
יש דבר כזה כיום?תמימלה..?
טהרה בדור הזה?
שכולנו טמאי מתים??
יש הרבה מקום בהר שלא חייב להיות טהור מטומאת מת אלאהוד444
רק מטומאה שמקווה והערב שמש עוזרים...
אתה עולה להר הבית?תמימלה..?
לא מפחיד אותך שהעונש על ללכת סנטימטר אחד ימינה או שמאלה זה כרת?
לא צריך להגזים בדיוק של הסנטימטרים.פ.א.
להגזים??????תמימלה..?
אצל הקבה זה בדיוק על הסנטימטר.
אבל השאלה שלי היתה יותר אם הוא *רוצה* שנעלה להר הבית או שנחכה עד שהמשיח יגיע...
התכוונתי שהרבנים שמצדדים בעליה להר הבית -פ.א.
לקחו די והותר מרווח ביטחון שלא להגיע לאיזורים בספק מבחינה הלכתית.
הם מבינים בזה.
לשאלה היותר גדולה - מאז נפסקה הנבואה בישראל, איש הישר בעיניו יעשה.
70 פנים לתורה, ויותר מזה - מגוון הדעות, השקפות, הזרמים, המנהגים ואורחות חיים.
חוסר האחידות בולט במיוחד בכל השאלות והנושאים המתייחסים ליחס ההלכה לשאלות השילוב של דת ומדינה.
רוצה שנעלה בוודאיהוד444
אתה משתייך לחסידות חב״ד?פ.א.
לאהוד444
אבל זה שיחה חובה לדעתי
כמאמר השיר "משיח לא יבוא, משיח גם לא יטלפן"ימח שם עראפת
לפיכך אנו רוצים להקים מלכות ישראל ולבנות בית מקדש, שלא כמו חסידי סאטמער שממתינים למשיח שייקח אותם על כנפי נשרים לארץ ישראל.
חוץ מזה, זה לא משנה מה אנחנו רוצים, זה משנה מה הקדוש ברוך הוא רוצה, והוא רוצה שנעלה אז נעלה.
כוהוד444
ומה עושים שם?תמימלה..?
כאילו, זו שאלה מוזרה אבל לפי מה שאני יודעת אסור להתפלל שם(הערבים לא מרשים...) אז מה עושים שם?
חוצמזה אני רואה שיש כאלו שמצלמים שם וכזה, איך אפשר??
..הוד444
לא יודעת מה מבחינה הלכתיתתמימלה..?
אבל זה נשמע ממש מחולל שאנשים עולים להר הבית עם טלפון ומצלמים,
אולי גם מפריע לי שכאילו ההתרגשות מתמעטת, כי אם אדם הולך כל ראש חודש להר הבית-זה מרגש אותו כמו ללכת 'סתם' לכותל, לא אומרת שהכותל לא קדוש אבל עדיי יש הבדל...
ביום יום, הרבה מאוד מתפללים ישירות ממסך הפלאפוןפ.א.
אוקיי, מסכימהתמימלה..?
אבל עדיין יש הבדל בין להיות במקום הכי קדוש שאפשר להגיע אליו ולהחזיק טלפון לעומת להתפלל מטלפון...
נראלי לפחות...
כי תכלס יכול להיות שבשביל זה המציאו את הטלפון, כל דבר שקיים בעולם הוא בשביל עם ישראל ואולי העניין שיש סידור בטלפון זה יעיל ועוזר...
להזכיר שר׳ עקיבא ראה שועלים במקום קודש הקודשיםפ.א.
והוא חייך וצחק.
פעם אחת היו עולין לירושלים, כיון שהגיעו להר הצופים קרעו בגדיהם. כיון שהגיעו להר הבית, ראו שועל שיצא מבית קדשי הקדשים, התחילו הן בוכין ורבי עקיבא מצחק. אמרו לו: מפני מה אתה מצחק? אמר להם: מפני מה אתם בוכים? אמרו לו, מקום שכתוב בו: "והזר הקרב יומת" ועכשיו שועלים הלכו בו ולא נבכה? אמר להן: לכך אני מצחק... באוריה כתיב: "לכן בגללכם ציון שדה תחרש [וגו']" בזכריה כתיב: "עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלם". עד שלא נתקיימה נבואתו של אוריה - הייתי מתיירא שלא תתקיים נבואתו של זכריה, עכשיו שנתקיימה נבואתו של אוריה - בידוע שנבואתו של זכריה מתקיימת. בלשון הזה אמרו לו: עקיבא, ניחמתנו! עקיבא, ניחמתנו"
(מכות כד)
חיה טמאה בקודש הקודשים היא מראה קשה יותר מסמארטפון בידי אנשי שלומינו העולים בטהרה לרחבת הר הבית.
נו, וחכמים בכותמימלה..?
צריך להיות בדרגה של רבי עקיבא כדי להגיד דבר כזה...
ובדרגה של חכמים כדי להתנחם מזה...תמימלה..?
לחכמים לא היההוד444
מה? למה?תמימלה..?
הם התנחמו ממה שרבי עקיבא ענה להם
נכון זה בעומק מה שהוא חודש להםהוד444
מה זה דרגה של חכמים? קצין? אלוף?ימח שם עראפת
אותי זה מנחם, אז אני באותה דרגה כמותם?
כולנו תלמידי רבי עקיבא. בפרט אלו שהיו בתנועת הנוערפ.א.
לא הייתי...תמימלה..?
באירועים הנערכים בבית כנסת,ימח שם עראפת
לא ראית אנשים מצלמים?
אני לא חושב שזה זלזול במקום, אם כבר מה שכן נראה מזלזל, זה שערבים עושים פיקניק בעזרה, ולמטה בשער צועקים שאסור לעלות להר הבית באיסור כרת.
לערבים 'אין בעיה'תמימלה..?
אבל אם אנחנו לא מכבדים את הר הבית-למנה שהם יכבדו אותו?!
בדיוק, אם אנחנו מתעלמים מהמקום ומפקירים אותו,ימח שם עראפת
אוקיי, יפהתמימלה..?
אז למה אנשים, רבנים, עוליםן להר הבית ומצלמים שם כאילו זה כלום???
כי זה באמת כלום? מה הבעיה לצלם?ימח שם עראפת
נראה לך שבבית המקדש לא יצלמו?
(האשטג סטורי שלי עם עזריאל של משפחת יום טוב הולכים לקיים מצוות קרבן פסח)
יאאאא גם אתה מכיר הגיע הזמןתמימלה..?
אבל אני מאוד מקווה שלא, לדעתי זה יהיה סוגשל עולם אחר...
ברור שאני מכיר, ומי שלא לא נחשבימח שם עראפת
חחחתמימלה..?
אני עדיין חושבת שזה יהיה עולם אחר, אפחד לא באמת יודע מה יהיה אבל אני לא חושבת שמה שיהיה לנו בראש זה סטוריים, כאילו, אני מקווה שנהנה מקדושה יותר מאשר מדברים אחרים...
לנו לאימח שם עראפת
לא נכוןתמימלה..?
תהיה קרבת ה מטורפת, לא יעניין אותנו טלפונים וסטוריים
וזאת מניין לך?ימח שם עראפת
אני חושבתתמימלה..?
אני בטוחה, אין סיבה שה יביא את המשיח בשביל שנהיה תקועים במסכים..
כשיבוא המשיח אנחנו נהיה עסוקים בהקבה ולא בלהעלות סטוריים!
עובדה!!!
עובדה? איפה העובדה?ימח שם עראפת
בבית ראשון לא, ממילא גם לא בבית שניתמימלה..?
אבל בשביל מה ה' מטרטר אותנו 2000 שנה בגלות? בשביל שיקרה מה שכבר היה לנו לפני???
לא!!!
הוא יעשה חידוש, כולנו נעלה בדרגה, העולם יהיה יותר גבוה ולא יעניין אותנו שטויות כמו סטורי וטיקטוק
או שלא.ימח שם עראפת
אחת הסיבות שה' ברא את העולם היא שזה שעשועים עבורו.
(טוב, מה אתם מצפים ממנו, הוא צוחק שלוש שעות ביום עם לויתן)
וואי זו בדיחה מה זה לא במקוםימח שם עראפת
אני בדעה שלכְּקֶדֶם
רוצה לעלות אבל פוחד ולכן נמנע
כמו מה שהרב שמואל אליהו אומר
אבל כן מעריך ומקנא בעולים
וגם מעריך ומכבד את המתנגדים לעליה
שאלה לי אל כבודוימח שם עראפת
חחח תתפלאכְּקֶדֶם
אבל במובן מסוים, כן.
קיים בי איזה חשש מסוים שאני צריך להיות במצב x בכדי להיות מוכן באמת להתחתן
אז אתה באמת משהו מיוחד, בן כמה אתה אגב?ימח שם עראפת
5×10 +36 -11 +25 /2 - 24כְּקֶדֶם
הגיע הזמן לציין שמתוך מעט הזמן שביליתי בבית הספר,ימח שם עראפת
יצא לי שאתה בן מינוס 70ימח שם עראפת
אהה לא זה לפני שנולדתיכְּקֶדֶם
כתבתי הרי שאין לי ימין ושמאל בחשבון, יש רק לפידימח שם עראפת
בישבילךכְּקֶדֶם
48.99
מבצע.
טוב ציינתי שלא הייתי בשיעורי חשבון רביםימח שם עראפת
מצווה מאד גדולה לעלותתמיד בשמחההה:)
אך גם ברור שיש מורא מקדש ומאד מפחיד, צריך להתכונן וללמוד היטב לפני שעולים
יש המון רבנים שעולים אפשר לשאול אותם או לקרוא מאמרים שלהם בנושא
אני חושבת שבאתר של ישיבת הר הבית או אתר ישיבה ועוד הרבה אתרים (צריך לבדוק שרבנים אמיתיים עונים שם) מוסבר על העליה בטהרה
וטכנית מתפללים בלחש ומשתדלים לא לעצבן את השוטרים ואת השבב
אבל כמובן שכל אחד יעשה לפי רבו ברוך ה' שזכיתי שמורי ורבי פוסק שצריך לעלות ולכן זכיתי לעלות לפני בת המצווה שלי בטהרה
אבל כל אחד לפי עניינו
rankReuhl;">לעשות רצונך אלוקי חפצתי!!
עלית להר הבית???תמימלה..?
חשבתי שזה רק לבנים...
אבל אחרי הפעם הזו, שבטח היתה מאוד מרגשת, אם עלית שוב-הרגשת אותו דבר? לא הצטערת שעלית בפעם הראשונה בגיל 12 ואולי לא ממש הבנת את הגודל והעוצמה ואלי עכשיו קצת התרגלת?...
ודאי שגם נשים עולותימח שם עראפת
כמובן שעדיף לנשים לא לעלות סתםתמיד בשמחההה:)
אבל חד משמעית ביום החתונה ובבת מצווה זה זמנים מאד מרגשים שחלק מלבטא אותם זה להודות לה' במקום הקדוש ביותר (עד כמה שאפשר להגיע)
כמובן, עדיף שאף אחד לא ירצה לעלות "סתם"ימח שם עראפת
נכון אבל בימינו יש נשים שפחות מחמירות בענייןתמיד בשמחההה:)
וזה מאד בעייתי אז עדיף לעלות כשיש צורך ממש, ואם רוצים קרבת אלוקים אפשר גם ללכת לכותל או לכותל הקטן שזה זכות מאד גדולה
הכותל? קיר התמך שבנה הורדוס?ימח שם עראפת
אם נשים רוצות קרבת אלוקים הידד! ואם הן רק רוצות לעלות כי הן רוצות להיות חלק, גם כן הידד שהן רוצות להיות חלק מקיום מצוות!
ללכת לקיר שספק הוקדש לעבודה זרה בזמן הרומאים?
מה????תמימלה..?
על מה אתה מדבר? הכותל לא!!!!!! נבנה על ידי הורדוס
הו, אבל הוא כןימח שם עראפת
לפי מה שאני יודעתתמימלה..?
כל העניין שהכתל המערבי נשאר היה בגלל שהעניים בנו אותו, הורדוס לא היה עני......
לפי מה שאני יודע, זו אגדה ותו לאימח שם עראפת
הכותל המערבי עליו מדברת האגדה הוא בכלל הכותל של העזרה.
זה ודאי לכולם שהורדוס בנה.
אני ממש לא חושבת שלאורך כל הדורות טעינו...תמימלה..?
אני חושבת שלא היינו מתפללים במקום עם כזה ספק...
תתפלאי, עייני במאמר שהבאתי קישור אליו למעלהימח שם עראפת
לא מצליחה להיכנס...תמימלה..?
איך קוראים לזה? אני אחפש...
לעזאזל זה הקישור הלא נכוןימח שם עראפת
יוהו!!!ימח שם עראפת
סורי לבאס אבל אני לא מצליחה לראות את זה...תמימלה..?
אולי פשוט תעשה העתק הדבק או תגיד מה בערך היהודי היקר אומר?
אהה אלוקים אההימח שם עראפת
עכשיו יש לנו את זה בעזרת ה'!ימח שם עראפת
אם לא עובד לכם גם בדרייב אני אוכל את הכיפה
את יכולה לעשות חיפוש גוגל קצרימח שם עראפת
עשיתי חיפוש, זה מה שמצאתיתמימלה..?
הכותרת של הכתבה לא מדוייקת,ימח שם עראפת
שכן כל מה שהם באים לחדש שהבנייה לא הסתיימה בימי הורדוס אלא סימי אגריפס, אבל הורדוס היה זה שהתחיל לבנות והחליט בכלל על הבניין.
זה גם לא באמת משנה מי בנה, זה סתם קיר.
מה הלוז??אני:))))
"זה סתם קיר"
מה עובר עליך?
מקום ששכינה לא זזה ממנו זה סתם קיר? מקום שבמשך דורות פוקדים בו יום יום יהודים וגויים לשפוך שיחם לפני ה' 'סתם קיר'?
אתה לא חייב להוריד מקדושת הכותל כדי לחזק את העלייה להר..
ראית את המאמר ששלחתי קישור?ימח שם עראפת
וגם את זהתמימלה..?
אינני יודע מיהו הכותב, אבל זה שקר.ימח שם עראפת
זה לא נפתחחחחחחחחתמימלה..?
אני מנסה לצלם ולשלוח כתמונותימח שם עראפת
זה לא הולךימח שם עראפת
חחתמימלה..?
אולי זה משמים, אולי אני לא אמורה לדעת את זה...
מי יודע...ימח שם עראפת
קראי בעיון רב, ואני אספר ליהודי שעוד מישהו קרא אתימח שם עראפת
לא עובד לי....תמימלה..?
אוייש, היהודי הנ"ל עצוב נוראימח שם עראפת
אם אני אעלה את זה בפלטפורמה אחרת זה יעבוד?ימח שם עראפת
אממ, אולי...תמימלה..?
אני אנסה בלנ"דימח שם עראפת
טוב, ההפסד כולו של היהודי...תמימלה..?
עוד רגע... מנסה...ימח שם עראפת
אני מכירה רב גדול מגדולי המתיריםתמיד בשמחההה:)
שאומר שעדיף שנשים לא יעלו סתם כי הם רוצות קרבת אלוקים אלא בזמנים מסוימים קדושים
בעיה שלו, אני מכיר רבניםימח שם עראפת
סליחה תיקון טעות הוא לא אומר את זהתמיד בשמחההה:)

נמחקתמיד בשמחההה:)
עזבו בעצם אני לא חושבת שיש בעיהתמיד בשמחההה:)
שנשים יעלו, רק שיעלו בטהרה ובמורא מקדש וזהו כמו גברים
יופי, אז מתי את עולה להר הבית? יום ראשון?ימח שם עראפת
חח ברורררתמיד בשמחההה:)
אני אישית מעדיפה לא לעלות הרבה וגם אם כן אחרי החתונה בתקווה שעד אז יהיה בית מקדש
למה? לפני שנייה סיכמנו שאת בעד שנשים יעלו?ימח שם עראפת
וואו נפלת עלי כבדתמיד בשמחההה:)
אתה מתחיל להפחיד אותי
אתה בעצמך אמרתתמיד בשמחההה:)
שהרמבם אומר שלא כדאי לעלות הרבה אז אני לא עולה הרבה
לא כדאי לעלות הרבה כוונתו כל יום למשך זמן,ימח שם עראפת
פסדר גם אם עולים כל שבועתמיד בשמחההה:)
במיחד שאני לא כהן או רב וכו אני נערה קטנה אז אני יתרגל מתישהו וזה לא יהיה כזה מרומם
מתי עלית פעם אחרונה?ימח שם עראפת
בגיל 13 בחתונה של אחותיתמיד בשמחההה:)
זה היה מטורףףף
כילו לפני שנתייםתמיד בשמחההה:)
את לא חושבת שעבר מספיק זמן?ימח שם עראפת
ממה שידוע לי אבל יש איסור לרווקה לטבולכְּקֶדֶם
צודק לכן אני מעדיפה לא לעלות עד החתונהתמיד בשמחההה:)
הוא טועעעהההההימח שם עראפת
לא נכוןןןןןןןןימח שם עראפת
הנה המקור להמצאה:ימח שם עראפת
שו"ת ריב"ש סימן תכה, קראו בעיון לבל תהיינה לכם שגיאה בהבנת הנקרא שממנה התפתחה ההמצאה
כן, אבל שים לב בתגובה למה הוא אומר את זהימח שם עראפת
ובכןאחו
מובא בבית יוסף יו"ד סקפ"ג (אי־שם בסוף)
כתב הריב"ש (סימן תכ"ה), שנשאל אם איסור נידה נוהג גם בפנויה, והשיב שדבר פשוט הוא שנוהג בה והאריך בדבר. וכתב שהטעם שלא תקנו טבילה לפנויה, כדי שלא יבואו לידי מכשול בהסתלק ממנה איסור נידה החמור:
שאפשר להבין מזה שתי אפשרויות:
א' פשוט לא תיקנו טבילה לפנויה, כדי שלא יחשבו שהיא טהורה לכן מותרת (או "פחות אסורה"), אבל זה שלא שאסור לה לטבול
ב' כיוון שאם תטבול יש חשש מכשול, אין לרווקות לטבול כלל
אכן כאפשרות ב' תפסו, כמו שזה נראה, רוב הפוסקים בני זמננו
///
מאידך דבר ברור הוא שהיה מנהג לרווקות לטבול לפני יום הכיפורים כמו שמובא בקיצור שולחן ערוך ובעוד פוסקים
"מִצְוָה עַל כָּל אָדָם לִטְבֹּל אֶת עַצְמוֹ בְּעֶרֶב יוֹם הַכִּפּוּרִים לִטַּהֵר מִטֻּמְאַת קֶרִי. וְעוֹד, מִשּׁוּם תְּשׁוּבָה, וּכְמוֹ גֵר שֶׁנִּתְגַיֵר שֶׁצָּרִיךְ טְבִילָה. וְלָכֵן גַּם נְעָרִים וּבְתוּלוֹת, יֵש לָהֶם לִטְבֹּל."
גם הבא"ח בשו"ת רב פעלים ח"ד ט"ז הגם שלא "התלהב" מהמנהג, לימד עליו זכות
אלא שבאותה תשובה, הוזכר הבדל מהותי בין טבילה לטהרה, שצריכה להתבצע לפי כל הכללים (חציצה כו'), ולבין טבילה לפני יוה"כ, שהיא להתעוררות תשובה ולא מטהרת אישה לבעלה (ועוד, שברור שלפחות עבור חלק מהבנות, יוה"כ יוצא בימי נידה / שבעה נקיים, לכן זה כמו "גר שנתגייר שצריך טבילה", ולא לשם היטהרות)
ברור אמנם שבזמן שביהמ"ק היה קיים (וגם זמן־מה אחרי, כל עוד היו כאלה שהיו אוכלים חולין בטהרה) בנות רווקות היו טובלות כדי לא לטמא כלים ואוכלין, אצל מי שהיה מקפיד בזה, ולא היו חוששים לכך כלל
לענייננו נראה שלמאן דאמר שמותר לעלות להר הבית, יש צדדים להקל לרווקות לטבול, אבל יש גם צדדים להחמיר, שכל אחת תעשה כדעת רבותיה
מה הפשט?ימח שם עראפת
יש משתמש בשם "למאן דאמר"אחו
ואמרתי שלמאן דאמר שמותר לעלות להר הבית
אז מותר לו ספציפית לעלות להר הבית
אבל מאן דאמר הוא תלמיד של הרב עובדיה...ימח שם עראפת
אז שלא יעלהאחו
גם אני לא עולה
מה זה שלא יעלה?!ימח שם עראפת
ואם הרב שלי מחליט שאסור להניח תפילין אני לא אניח תפילין???
או שאתה אומר פשוט שיהיה חילוני?
כןאחו
ככה אני עושה בחול המועד
ומגניב שרוב הרבנים בישראל הם חילונים חחחחחח נו שוין
אם זה ככה אין לי בעיה להיות חילוני
אחי לא יודע מה איתך אני לא מבין גדול בתורה
סיימתי נראה לי איזה 5 מסכתות? ורובן לא בעיון אולי חוץ מסוגיות נקודתיות
וגם מתוך העיון שלמדתי מעט מאוד עיון אמיתי ברמה של שאגת אריה / שיעורי ר' שמואל
אז מניין לי מה מותר ומה אסור
עכשיו תגיד לי, אם רבנים בני דורנו אינם ברי-סמכא לדעתך, למה ללמוד טוש"ע? או ראשונים? תוציא את ההלכה הישר מהגמרא
או עדיף, הישר מהמשנה / תוספתא
או עדיף, פשוט תקרא תנ"ך ותראה מה צריך לעשות למה לך להיזקק לדעתם של כל-מיני פרשנים שלפעמים עוקרים פשוטו של מקרא
הרבנים בימינו לא חסרי סמכותימח שם עראפת
הם כמו הרבנים בכל הדורות, פשוט רבנים. הכח שלהם מתקבל כשהם יחד בבית הדין, לחוד הם לא יכולים לגזור על עם ישראל.
לגבי תפילין בחול המועד זה לא סתם ככה, שהרי ביום טוב פטורים מתפילין, אלא שחוה"מ מחלוקת בגמרא האם הוא יותר חול או יותר קודש. בארץ ישראל פוסקים שזה יותר קודש ולכן לא מניחים. בחו"ל כן מניחים, וגם בארץ יש הסוברים שזה יותר חול ומניחים.
לגבי פסיקת הלכה- נפסק בגמרא שהלכה כבתראי, לכן פוסקים לפי הפוסקים האחרונים. עוד נפסק שאי אפשר לחלוק על שקדם לנו, אלא אם כן יש לנו תנא מסייע.
יש להם סמכות ככל שאתה מסכים איתםאחו
מה? מה זה אומר?ימח שם עראפת
הסמכות שלהם בפני עצמם היא סמכות של רב, במידה וקיבלו אותם בקהילה כלשהי הם המרא דאתרא של אותה קהילה.
זה אומר שהסמכות שלו תלויה בשאלה האם אתה מקבל את מהאחו
שהוא אומר
אם אתה מקבל אז יש לו סמכות
ואם אתה חושב שהוא טועה אז אין לו סמכות
= בסוף אתה עושה מה שאתה חושב ואין משמעות לרבנים שיודעים פסיקה
וכנראה משקיעים 50+ שנה בש"ס ופוסקים
כאשר כל צעיר יכול פשוט לפתוח ש"ס וראשונים ולפסוק לעצמו מה שהוא חושב
כנראה באמת מוסד מיותר
אבל עזוב אין לי כוח להתווכח באמת
אם לאותו צעיר יש מי שאומר כמותו,ימח שם עראפת
אז נכון.
זה שאדם למד 50 שנה ש"ס לא הופך אותו למיוחד במינו. זה הופך אותו לתלמיד חכם שיכול לפסוק בקלות יותר מכיוון שיש לו ידע רחב יותר.
מה התורה היא פוליטיקה?? וואס השקופה?ימח שם עראפת
😂😂מאן דאמר
יופי, אז מחר בהר הבית!ימח שם עראפת
למה מחר?מאן דאמר
תשמעו*מאן דאמר
לצערנו השלטון סגר את שערי הר הבית,ימח שם עראפתאחרונה
במקום להעתיק מהבית יוסף יש ללכת למקורימח שם עראפת
שם הדברים לא מתפרשים לשתי פנים.
התקנה מופיעה לראשונה בדברי השדי חמד במערכת יוה"כ, והיא מסתמכת על גבי הציטוט של הריב"ש בבית יוסף, מכיוון שלשדי חמד לא היה ריב"ש לפניו.
אנחנו רואים בהחלט שהאחרונים אומרים לרווקות לטבול, ולא מסייגים את דבריהם שלא יסירו חציצות וכדו' כמו שמופיע בבא"ח. הם לא אומרים זאת בצורה של היתר מיוחד לצורך השעה, הם פשוט קובעים שיטבלו בערב יום כיפור.
התקנה הועתקה לספר טהרת הבית, מהשדי חמד, ולעוד כמה שו"תים חדשים.
פוסקי זמננו המתירים עלייה להר הבית ועוסקים בנושא ברובם מתירים טבילת רווקות, בהם הרב ישראל אריאל, הרב אליעזר מלמד, הרב הלל בן שלמה, הרב אלישע וולפסון ועוד רבים וטובים.
ראיתי את הדברים בפניםאחו
ומה שנפלאת איך לא תקנו טבילה לפנויה כדי שלא יכשלו בה רבים. אין כאן מקום תמה שהרי כיון שהפנויה אסורה כמש"כ אדרבה אם היתה טובלת היה בה מכשול שהיו מקילין באסורה כיון שאין אסורה אלא מדרבנן
ועוד דאפשר דס"ל טבילה בזמנה מצוה ואעפ"כ כתב הרמב"ן ז"ל שבטלוה בדורות האחרונים משום דהויא חומרא דאתיא לידי קולא שיבאו בה לידי מכשול להקל באסורא דרבנן
=> פשט הדברים הוא שטבילה מביאה לידי מכשול
=> אפשר לומר שדווקא תקנת טבילה באופן כזה שכל רווקה תטבול בזמנה תביא לידי מכשול, ולא באקראי / לצורך (חדא דאין זה דבר תמידי כאשר היו עושין בדורות הראשונים בכל פעם דלהכי חשו בדורות האחרונים לדעת הרמב"ן ובטלו מנהגם [...] והנה ממ"ש הריב"ש ז"ל טעם על הפנויות שלא תקנו להם טבילה אין הוכחה מזה לערער על נ"ד די"ל התם הפנויות אין להם סיבה וטעם לטבול ואם היו אומריה להם לטבול כדי שלא יכשלו בהם רבים נמצא שעושים בזה תקנה לחוטאין)
=> ואפשר לומר שלא חילקו כיוון שהטעם אותו דבר (זאת גם דעת הרב עובדיה ועוד לא מעט פוסקים וזה לא בגלל טלפון שבור או חוסר בהבנת הנקרא)
תשים לב מה הוא אומר,ימח שם עראפת
זה שעלולות להיווצר בעיות מכך שתטבולנה זה נכון, ולכן לא מתקנים שחייבות כמו שרוצה רבי יצחק לתקן.
אין כאן שום תיקון איסור טבילה או אמירה שזה בעייתי שנשים יטבלו, להיפך, מה שהוא אומר זה שאישה שבאה לעשות איסור לא נאמר לה לטבול כדי שהחטא יהיה קל.
לגבי האפשר לומר שלא חילקו זהזה פשוט לא נכון, אין כאן לא חילקו כי לא דובר בכלל על איסור טבילה.
מאיפה הציטוט האחרון? טהרת הבית?
כבר אמרתי לךאחו
אדרבה אם היתה טובלת היה בה מכשול שהיו מקילין באסורה
משמע שלא טוב לרווקה לטבול
הבאתי את שני הצדדים איך אפשר להבין את זה אבל הפשט הפשוט הוא שלא רק שלא ראוי לתקן לרווקה לטבול, אלא שזה לא טוב לרווקה לטבול
אין לי הספר טהרת הבית בהישג יד אבל ידוע שזאת דעתו
ולא דעתו בלבד אלא דעת עוד פוסקים כאן כאן
שלא רק שאין לתקן תקנה שתטבולנה, אלא שאסור להן לטבול
האם אף־אחד מהם לא טרח לשים לב מה הריב"ש אומר, ורק אנחנו "עלינו על זה"? לא נראה לי
כאמור יש צדדים נוספים לסוגיה לכן שכל אחד יעשה כדעת רבותיו
שוב, שים לב לאדרבה,ימח שם עראפת
לא שבגלל זה אסור לנשים לטבול.
הפשט הפשוט הוא שהוא משיב למה לא תקנו תקנה, ממש לא מתקן שלא טוב שרווקות יטבלו, על זה הוא נשאל ועל זה הוא משיב.
לגבי שאר הרבנים, האם רק אנחנו עלינו על זה שמותר לעלות להר הבית?
כן נראה לי.
עובדה שהאחרונים לא הכירו איסור.
תורה היא לא פוליטיקה, לכן כל אחד יעשה לפי ההלכה והאמת.
טוב זה כבר ויכוח על הבנת הנקראאחו
וכמו שזה נראה רבים וטובים הבינו כמו שהסברתי
וגם היו כאלה שהציעו הבנה אחרת כמו הבא"ח
לגבי שאר הרבנים, האם רק אנחנו עלינו על זה שמותר לעלות להר הבית? => לדעתי זה חלק מהעניין
תורה היא לא פוליטיקה, לכן כל אחד יעשה לפי ההלכה והאמת. => חלק מההלכה זה עשה לך רב ואמונת חכמים לכן אמרתי שכל אחד יעשה לפי רבותיו
אם רבך הוא ר' יוסי הגלילי אז אתה מוזמן לאכול עוף בחלב ואשריך וטוב לך
ואם לא אז לא
אין צורך שכל אדם פשוט יהפוך לפוסק שיושב ומכריע לעצמו בכל סוגיה כי אין לדבר סוף.
אמונת חכמים? את החלק הזה אני לא מכיר בהלכה.ימח שם עראפת
לגבי העשה לך רב, הכוונה היא לאדם אליו תוכל להפנות שאלות הלכתיות, לא ללכת אחריו בעיניים עצומות גם אם ברור לך שההלכה היא ההפך.
ודאי שיש צורך שאנשים יהיו תלמידי חכמים ויפסקו בעצמם ולא יהיו תלויים בשני רבנים שיוכתרו כרבנים הראשיים.
והגית בו יומם ולילה.
לגבי הבנת הנקרא, האחרונים כמותי.
אני אוסיף לגבי הרבנים שלכאורה אומרים כמוך,ימח שם עראפת
אז אל תחשושאחו
באמת כבר יצא לי המיץ מהדיונים האלה
"אבל הלא פשוט??????? מה, יש להם בעיות בהבנת הנקרא?????"
אז כנראה באמת שיש להם בעיות בהבנת הנקרא ואנחנו יודעים ללמוד תורה טוב יותר (אשרינו שזכינו, איזו מדרגה ומעלה, לדעת הבנת הנקרא טוב יותר מ"שבט הלוי")
כי זה בדיוק הרעיון, שכל תלמיד צעיר יוכל לפסוק בכל סוגיה לפי מה שנראה לו
בכל מקרה הטענה המקורית שלי הייתה שאפשר להבין בשני אופנים
לכן יש כאלה שמתירים וכאלה שאוסרים (גם מבין אלה שמתירים עליה להר הבית, יש כאלה שאוסרים לנשים, כמו הרב דוב ליאור ועוד)
ההבנה הפשוטה שלי נוטה לכך שטבילת רווקות לא מומלצת אבל זה אולי כי אין לי הבנת הנקרא
באשר לעשה לך רב, למה אפוא במקומו של ר' יוסי הגלילי אכלו עוף בחלב? למה שלא כל תלמיד ילמד לעצמו ויפסוק לעצמו?
לא יודע אני לא קם בבוקר עם חשק עצום להתחיל להכניס את הראש שלי בסוגיות עצומות ולהכריע בהן ולדחות גדולי ישראל בהינף יד כחלק מ"לימוד עצמאי"
אם אני צריך הלכה אני פותח ספר שאני רגיל בו או שואל רב שאני סומך עליו ועושה מה שהוא אומר מה אני צריך לשאת באחריות אם לא דייקתי בסוגיה כשאני יודע שלא למדתי 40 שנה ש"ס פוסקים כללי פסיקה מנהגים כו'?
אם אתה תלמיד (גם במובן הרחב) של הרב ישראל אריאל אז מצוין
ואם אתה תלמיד של הרב דוב ליאור אז מצוין
ואם אתה תלמיד של הרב עובדיה אז מצוין
וביחס לתגובה אחרת שלך לגבי פר העלם דבר
יש איזו תגובה משרשור עתיק שבדיוק משקפת את העניין הזה
"ואנחנו עולים להר הבית לא בגלל רב פלוני או אלמוני.
אנחנו עולים כי אכפת לנו מכבוד ה'. כי אכפת לנו משכינתו. כי אנחנו רוצים להיות קרובים אליו.
ואם יבואו אלף רבנים ויגידו משהו שאנחנו יודעים שהוא לא נכון - לא נשמע להם."
לא יודע אני לא מרגיש צורך להמציא מחדש את היהדות וגם לא מדליק אותי רסטורציוניזם
לא רואה את הערך המוסף של לסמוך על ההבנה האישית שלי יותר מאשר על גדולי ישראל (ושוב: אם אתה מגיע מציבור שהגדולים שלו בעד, אז לבריאות, ואם נגד, אז גם לבריאות)
עריכה: בחזרה אגב לריב"ש, אם אין איסור לטבול... אז למה שבחורות לא תטבולנה בכללי? ואז גם הרווחנו את הסיפור של הכריתות? או שמותר, או שאסור
עכשיו הדיון מקבל קצבימח שם עראפת
אני לא חושב שיש להם בעיות בהבנת הנקרא אלא שהם לא פתחו את הריב"ש בפנים אלא למדו אותו מהשדי חמד שלא היה לו ריב"ש לפניו וציטט מהבית יוסף.
אתה מתעלם מהעובדה שאותם רבנים שצועקים נגד טביל רווקות ששלחת קישור לדבריהם, גם צועקים שאסור לעלות להר הבית, ובודאי שבזה הם טועים.
גם רבנים שעולים להר הבית ואוסרים עליית נשים טועים, גם הם בני אדם.
יש מושג בהלכה הנקרא מרא דאתרא, תלמיד חכם שפוסק במחלוקות ולפיו הולכים בני המחוז שלו. אתה חושב שהוא טועה? לך.
לא צריך ללמוד 40 שנה ש"ס בשביל ללמוד סוגייה קטנה בהצלחה. אדרבה, אחרי 40 שנה הזיכרון לא מה שהיה פעם.
אם אתה תלמיד של רב מסויים, מצויין, ואם הוא טועה, תקן אותו.
אתה לא צריך לשאת בנטל פסיקת היהדות כולה, אתה צריך להבין שאם משהו לא מסתדר, לא ממשיכים הלאה, מתקנים. אם גדולי הדור אומרים משהו שהוא לא נכון, אז הוא לא נכון.
אתה שואל בעצם את שאלתו של רבי יצחק, ואענה לך את תשובת הריב"ש.
מכיוון שאם נאמר לרווקות לטבול, הרי שהדבר יביא לידי כך שיקלו באיסורן ומתוך כך יבואו לעשות איסורים. וכן יהיה זה סיוע לדבר עבירה אם נאמר לרווקה הרוצה לעשות איסור שתטבול על מנת שיהיה האיסור קל. בכל אופן אין איסור שתטבולנה.
בטח תאמר שוב, זה נשמע שיש בעיתיות. נכון. אולם אין סמכות לריב"ש לתקן תקנה המבטלת מבנות ישראל קיום מצוות עשה. חוץ מזה שהוא לא תיקן כלום.
ואם ירצה לקום בית דין ולתקן תקנה על כלל ישראל, הוא יהיה צריך להיות מקובל על כלל ישראל.
עד כה לא תוקנה תקנה גם אם תוכל להבין מהריב"ש שלא טוב שיטבלו הרווקות.
למה אתה חושב שהם לא פתחו את הריב"שאחו
אתה מתעלם מהעובדה שאותם רבנים שצועקים נגד טביל רווקות ששלחת קישור לדבריהם, גם צועקים שאסור לעלות להר הבית, ובודאי שבזה הם טועים.
=> אשריך שאתה יודע ללמוד תורה יותר טוב מרוב רבני ישראל
יש מושג בהלכה הנקרא מרא דאתרא, תלמיד חכם שפוסק במחלוקות ולפיו הולכים בני המחוז שלו. אתה חושב שהוא טועה? לך.
=> למה מלכתחילה יש מושג כזה אם כל אחד אמור לפסוק לעצמו?
אתה שואל בעצם את שאלתו של רבי יצחק, ואענה לך את תשובת הריב"ש.
מכיוון שאם נאמר לרווקות לטבול, הרי שהדבר יביא לידי כך שיקלו באיסורן ומתוך כך יבואו לעשות איסורים. וכן יהיה זה סיוע לדבר עבירה אם נאמר לרווקה הרוצה לעשות איסור שתטבול על מנת שיהיה האיסור קל. בכל אופן אין איסור שתטבולנה.
=> אם אין איסור לטבול, אז מותר לטבול
אם מותר לטבול, למה שלא תטבול
ואם מותר לטבול והיא טובלת כי מותר
אז איך מתקיים "אדרבה אם היתה טובלת היה בה מכשול שהיו מקילין באסורה"
ברור שיקלו באיסורה כי כולם יודעים שמותר לרווקות לטבול וזה מה שהן עושות כי זה מותר
וברור לי שזאת לא תקנה שהריב"ש תיקן אלא מנהג הרבה יותר קדום
בקיצור עזוב אחי
שבט הלוי לא יודע הבנת הנקרא
הרב עובדיה לא טרח מעולם לפתוח את המקור כאילו בחיים לא פתח את הספר שו"ת הריב"ש
או שבגיל כזה מופלג היכולות הקוגנטיביות שלהם לא משהו
עובדה לאיזו מסקנה הגיעוימח שם עראפת
שים לב שיש חילוק בין מותר, לבין חובה. מותר להן לטבול אם הן רוצות לעלות להר הבית או להיטהר לפני יום כיפור, אין סיבה לומר להן לטבול סתם כך כי הדבר יביא לידי כך שיקלו בה. מה שמותר הוא לטבול, לא לעבור איסורי זנות.
אף אחד לא אומר שזה מנהג יותר קדום מלבדך, אדרבה, הריב"ש כותב על התקנה שהייתה שרווקות חייבות לטבול לשם טהרה שבטלה בימי הרמב"ן, כמה דורות לפניו.
מה הקשר לשבט לוי? הרב עובדיה למיטב ידיעתי היה ישראל. ואני לא חושב שהוא היה זקן ובגלל זה לא פתח, ייתכן גם שפתח ובגלל הטלפון השבור של השדי חמד פירש את הריב"ש כמוך. עובדה היא שבטהרת הבית הוא מתרץ לכאורה את האחרונים האומרים לרווקות לטבול בטענה שזו טבילה שאינה כשרה וללא הסרת חציצות.
שבט הלוי זה הרב וואזנראחו
לא כל אחדכך אמור לפסוק לעצמו, יש כאלה שאינם חכמים ולא יודעים להכריע, וכן יש אנשים שעובדים וצריכים מי שיאמר להם מה עושים. המרא דאתרא הוא תלמיד חכם שמכריע.
=> יפה, אני לא יודע מה הקריטריון של בן אדם חכם שיודע לפסוק לעצמו, אשרי מי שזכה להגיע למדרגה כזאת
הריב"ש ברור לי למדי אני מבין גם את הגישה השנייה אבל באמת שפשט הדברים מתיישב לי כמו שאמרתי בהודעה האחרונה זה לא יעזור גם אם תתעקש
אולי יש לי שכל עקום אלא שלנחמתי אני לא היחיד
כמו שאתה פתחת ריב"ש ופתחת ב"י ושדי חמד
ככה גם הרב עובדיה וכל מי שעסק בסוגיה
אפשר להגיע למסקנות הפוכות אין בעיה
אם אני צריך לבחור בינך לבין הרב עובדיה אני בוחר ברב עובדיה
וגם ביחס לרב ישראל אריאל אמנם לא שמעתי את השם הזה קודם אבל מחיפוש קצר נראה שבאמת ת"ח רציני
אלא, שאיני מתלמידיו ואיני רגיל להפנות אליו שאלות
ואלה שאני כן מפנה אליהם את שאלותיי פוסקים אחרת
בכל-מקרה אשרי אותם 1% דתיים אמיתיים שלא מתרגשים מהרבנים ועושים מה שהלב שלהם אומר מה אני אגיד לך
מה פתאום?ימח שם עראפת
אין קריקטריון, אתה יכול ללמוד ולפסוק? הידד. כך פעל כל בית מדרש.
אם אתה מתעקש לראות בשו"ת הריב"ש מקור לתקנה, אז זה בעיה שלך ושל כי היא לא קיימת.
אם הרב עובדיה הגיע למסקנה שהריב"ש תיקן תקנה זה גם בעיה שלו.
אין סמכות הלכתית לרב לבטל מצוות עשה, או לתקן תקנה על עם ישראל.
בשביל לבטל מצוות עשה בשב ואל תעשה צריך בית דין, ובשביל לתקן תקנה על כלל ישראל צריך להיות מקובל על כלל ישראל.
הריב"ש עם כל היותו תלמיד חכם לא היה בית דין, ולא היה מקובל על כלל ישראל.
במגום שאני אכתוב מגילה יוחסין ולא תצליחו לקרוא,ימח שם עראפת
אבא שלי אומר שעדיף שלא עכשיותמיד בשמחההה:)
אם אני מאד ירצה אז בטח שהוא יסכים אבל הוא לא דורש ממני ואני כרגע לא רוצה
אגב הרב ישראל אריאל הוא מורי ורבי ויצא לאבא לי לדבר איתו הרבה על זה
ולכן אנחנו עולים ביום החתונה וגם אם צריכים ממש גם עולים
והבנים עולים בשלושת הרגלים ובעוד זמנים מסוימים כדי לא להתרגל
הרי אם הוא מורך ורבך,ימח שם עראפת
אהה זה בול מה שקרהתמיד בשמחההה:)
לאחשלי חחח סתם קיצר אל תדאג סמוך על הקשרים שלי עם הרב וזה בדיבור אני לא אזדהה אבל אם תדע מי אבאשלי תבין חחח
אני מניח שאת נכדה מן הסתםימח שם עראפת
מוזר שהוא ניסח יותר טוב ממך חחחתמיד בשמחההה:)
עליתי מאז עוד פעם אחת בגיל 13 בטהרהתמיד בשמחההה:)
בחתונה של אחותי ובעזה הפעם הבאה בבית המקדש
לא הצטערתי כי מגיל 0 אני חיה את העליה והבנתי את גודל המעמד
לא מתרגלים.
זה דבר מדהים בטירוףחצילים
ולא מתרגלים?תמימלה..?
הרמב"ם באמת כותב שזה לא טוב לעלות יותר מדי.ימח שם עראפת
מה?????תמימלה..?
זה אמור להיות הרבה יותר, בית כנסת זה בית מקדש מעט, הר הבית זה הבית מקדש!!!
לא. הר הבית זה הר הבית, בית המקדש זה בית המקדשימח שם עראפת
בית המקדש נמצא בתוך הר הבית, והוא אכן קדוש יותר. הר הבית קדושתו כקדושת בית כנסת.
אמנם בתי כנסת שלנו נבנים בתנאי שאנו יכולים לקיים בהם אירועים וכדו', מה שבאמת אסור בהר הבית.
השאלה היא על מה אתה מדבר כשאתה אומר הר הבית,תמימלה..?
אם אתה מדבר על כל השטח ששם אני משערת שהיה את העזרות בביהמק או שאתה מדבר על הקודש וקודש הקודשים, גם זה בהר הבת...(נראלי 🙈)
הר הבית הוא שטח מסויים,ימח שם עראפת
המקיף את שטח המקדש והעזרות.
ישנן דרגות קדושה, ארץ ישראל מקודשת מכל הארצות לגבי מעשרות שמיטה וכו', ירושלים מקודשת ממנה שאפשר לאכל בה קודשים קלים ומצורע אסור בכניסה אליה, הר הבית מקודש ממנה שטמא בטומאה היוצאת מן הגוף אסור בכניסה אליו, העזרה מקודשת ממנו שטמא שרץ ומת אסורים בכניסה, המקדש מקודש ממנה שאליו רק הכהנים מותרים בכניסה.
אמנם כיום כשאומרים למשל מהומות בהר הבית,ימח שם עראפת
אני לא התרגלתיחצילים
לא הבנתי מה השאלה, הרבנות אוסרת.הרמוניה
אני מתנגדת כמובן. מאוד.
כי בעיניי זה לא רק האיסור הטכני הלכתי. יש פה עוד המון עניינים נלווים, חלקם חיוביים אבל לענ"ד לא שווים את הצדדים האחרים.
לא מתכוונת להרחיב אבל ממליצה ללמוד על זה מזוויות שונות לא רק מצד אחד. ושמעתי הרצאה מעולה נלהב... לא שכנע אותי.
זה דיון השקפתי בעיקר.
אני גם לא עולה, אז אני די איתך, השאלה שלי היתה עלתמימלה..?
לצלם שם, כי ראיתי כל מיני סרטונים כאילו של רבנים מדברים שם וזה אבל זה מקום קדוש, מאוד, כאילו אולי בגלל שעלו לשם כבר כמה פעמים והתרגלו, אולי אצלי (אני לא עולה) זה נשמע קדוש בגלל שזה רחוק כל כך ולכן זה מוזר לי אבל אול יאחרי שעולים כמה פעמים ההתרגשות מתחילה לרדת, או שבגלל שצריך לטבול לפניי זה והכל ההתרגשות נשארת והצילומים זה רק כדי להראות לכולם שצריך לעלות להר הבית, יכול להיות אבל זה מרגיש לי קצת תכני מידי ולא מתאים לשם...
אקיצר, זה באמת דיון השקפתי, צודקת...
לא הבנתי, הרבנות אחראית על אלוקים?ימח שם עראפת
הם מכתיבים לו מה מותר ומה אסור?
כי הוא כתב לנו בתורה לשכנו תדרשו ובאת שמה, ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם, שלוש פעמים בשנה יראה כל זכורך במקום אשר יבחר ה' אלוהיך, האם לרבנות יש סמכות לבטל את התורה?
חוץ מזה, אני אישית נלוותי לאבי שליט"א ללשכת הרב הראשי הרב לאו, ושמעתי במו אוזניי שהוא חושב שאכן מותר לעלות, אלא שעדיף שלא להורות על כך באופן גורף מפני חששות שונים.
לרבנות אולי לא, אבל לחזל כן .כְּקֶדֶם
יש לך מידע חייזלי כלשהו בדבר איסור עלייה להר הבית?ימח שם עראפת
לכן אמרתי שזה דיון שהוא בעיקר השקפתיהרמוניה
להתיר לעלות מכניס להרבה בעיות. צריך לא רק לחשוב האם זה מותר או לא אלא מה יהיו ההשלכות של זה. ולחשב שכר כנגד הפסד...
וזה לא רק הרבנות הראשית זה רוב הפוסקים. בעיניי לעשות מעשה כזה זה חוסר ביראה.
ממ יש בזה משוכְּקֶדֶם
זה לא נכוןימח שם עראפת
חילונים יעלו בכל אופן.
מה שצריך לעשות ועשה אבי לפני עשרים ומשו שנה, ועושים כעת משמרת המקדש, זה להסביר. תתפלאו כמה פלייר פשוט עם הלכות טבילה משפיע.
ואם זה לא מעניין אותם, אז הם יעלו שלא בטהרה בכל אופן ועלו גם לפני שיהודים נהרו להר הבית.
לגבי איסור כרת, המשטרה מוליכה את העולים במסלול קבוע ללא חשש כניסה לעזרות, ורק תיירים מורשים להיכנס ללא ליווי ולטייל. אם בחר החילוני לעלות כיהודי, גם אם לאו של קרי עבר, כרת ליכא. ואם בחר לעלות כתייר, הרי שהיהודים העולים להר לא מעניינים אותו ולא בגללם הוא עולה.
בכל אופן במסכת שבועות כתוב שחז"ל תיקנו על החלק התחתון של הר הזיתים, שהוא מחוץ לשטח ירושלים המקודשת, שיקרא גם כן ירושלים כדי שלא יאבד מישראל. ועשו כן למרות שידעו שעמי הארצות יאכלו שם קודשים קלים מחוץ לחומות ירושלים.
ואם על מנת לשמור את השטח שלא יאבד, ודאי שאם יהודי מקיים מצווה ומתוך כך אדם אחר עלול לעבור עבירה, לא נתחשב בכך. הרי אנחנו לא אוכלים אוכל קר בשבת שמא חילוני יחשוב שמותר לבשל. יש גבול לכל תעלול.
אני מאד מסכימה איתך!תמיד בשמחההה:)
אשרי אלה שמוסרים את נפשם במשמרת המקדש
(התכוונתי אליי אני גם פעם הייתי במשמרת חח סתם באמת כל הכבוד)
אמממתמימלה..?
אמורים להתחייב בכרת כדי לעלות להר הבית או שלא הבנתי אתכם נכון?
לא הבנת אותנו נכוןימח שם עראפת
בוא נבדוק מה ההשלכות.ימח שם עראפת
אנחנו מקיימים מצוות לשכנו תדרשו ומורא מקדש. בנוסף אנו מקיימים מצוות הורשת הארץ שגדולה בהר הבית משאר ארץ ישראל.
זה השכר. הפסד? אותו אתה תצטרך לספק.
כתבת שזה לא רק הרבנות הראשית זה עוד הרבה פוסקים.
נכון. יש בהלכה דבר שנקרא פר העלם דבר של ציבור, כאשר רוב או כל הציבור טועה כולל הסנהדרין. זהו קרבן כפרה על החטא. בעז"ה נבנה את בית ה' ונוכל להקריבו.
אוקיי סליחה אבלהרמוניה
אני בכוונה לא פירטתי כי אין לי פנאי לעסוק בזה עכשיו
תאמת הלוואי שהיה לי כי זה דיון מעניין
אם לא עכשיו אימתי? מתי שיהיה לך זמן.ימח שם עראפת
אנחנו ניקים משועממים שאין להם מה לעשות בחיים חוץ מלהתווכח עם אנשים בפורומים 24/6.
(אני מדבר בשמי ובשם הפצל"שים שלי)
חחחחהרמוניה
האמת שיש דברים יותר בראש מעייניי להקדיש להם תזמן
וואי פעם הייתי מתבגרת אידיאליסטית ולהוטה איך לאט לאט זה ירד חבל
באמת חבל, עכשיו לא אכפת לך ממצוות?ימח שם עראפת
אכפת לי אבל בנושא הזה ברור לי מה אני עושההרמוניה
אז להכנס לויכוח תיאורטי פחות חשוב לי
למה ברור לך? הרי העלתי שאלה,ימח שם עראפת
אתה צודק שלא יזיק לבחון את זה שובהרמוניה
אבל זה זה פחות דחוף לי כרגע🙃
פחות דחוף לך לקיים מצוות?ימח שם עראפת
יש מצוות שפחות דחוף לי כןהרמוניה
כמו ללמוד גמרא
באמת זה מדהים מהפעמים שיצא לי אבל פחות דחוף לי סורי
זו מצווה שאת פטורה ממנהימח שם עראפת
אבל עלייה להר הבית היא מצווה שגם נשים מחויבות בה.
לא נכון להגיד את זה חד משמעית בימינוהרמוניה
במיוחד שאני הולכת לפי אלה שאוסרים
ואני לא ברמה רוחנית שזה בוער בי שזה חיסרון שלי אבל אני כנה
יש לי עוד מה להתקדם בעבודה ה' לפני שאני רצה לעלות להר
ואולי יש כאלה שרואים את זה כמשהו מרכזי יותר בעבודת ה' אבל בהשקפה שלי המרכז זה האמונה, אהבת ה' ויראת ה' וקיום המצוות, ובכל התחומים האלה אני צריכה עוד הרבה להשקיע
הייי אתאני:))))
זה לא עניין עבודה רוחנית בלבדימח שם עראפת
זה עניין של תכל'ס מה ה' אמר לעשות? את זה? אז זה מה שעושים!
ציטוט מתשובת הרב ישראל אריאל: "השאלה היא מה אומרת ההלכה? וההלכה אומרת דבר פשוט: הכל מצווים במצוות עשה לעלות להר הבית. להלן עשר מצוות שמקיים אדם מישראל איש או אשה בעלותם להר הבית (המצוות מובאות בקצרה והרחבנו בעניינן במקום אחר).
האחת: מצות 'ירושה וישיבה'.
השנייה: "לשכנו תדרשו ובאת שמה".
השלישית: "לא תחונם".
הרביעית: "לא ישבו בארצך".
החמישית: שמירת המקדש, (על פי תשובת הרב גורן זצ"ל).
השישית: מצות קידוש השם לעומת חילול השם המתרחש בהר לעין כל.
השביעית: "ואיבדתם את שמם מן המקום ההוא".
השמינית: מצות עשה של 'מורא מקדש' – כמובא ברמב"ם (בית הבחירה ז, ז).
התשיעית: תפילה במקדש – 'עובדהו במקדשו' – כמובא בספר המצוות (עשה ה).
העשירית: מצות השתחווייה במקדש – (השגות הרמב"ן עשה ה).
החיוב לקיים את המצוות הללו חל על כל יהודי וכמובן גם על רווקים ורווקות. "
איך הוא מנסה להכניס אותי בכוונה לויכוחח יואווהרמוניה
אני חולקת עליך בהשקפה ויש לי רבנים אז אני רגועה, שבת שלום תודה!
מה זה חולקת בהשקפה?ימח שם עראפת
אנחנו דנים פוליטיקה?
אנחנו דנים בתורה בה ההלכה אחת לכולם, אין דבר כזה מחלוקת השקפתית בתורה, רק מחלוקת סברתית.
מה זה אומר שיש לך רבנים? אני מקשה על מה שהם אמרו לך, יש לך תירוץ? כי אני מוכיח שהם טועים.
בקיצור רק משהו כמו 1% מהציבור הדתי יודעאחו
את "האמת" כל השאר טועים מטעים ולא יודעים צורת סוגיה
אף אחד לא יודע הכלימח שם עראפת
רוב עם ישראל בכלל חילוני, אז מה?
כן, לצערנו אנשים מסויימים יודעים יותר מאחרים. כך מתנהל העולם.
חיבוריו של הרב עובדיה בנושאי הלכה חשובים מאד.
הוא היה תלמיד חכם גדול, ולצערנו טעה בשיקול דעתו כשהצטרף לרבנים החוששים לכניסה למקומות האסורים ולבעיות טהרה.
לאותם רבנים לא היתה סמכות לתקן תקנה שכזו על עם ישראל מכיוון שגם אינם יכולים לבטל מצוות עשה וגם אינם מקובלים על כלל ישראל.
וחוצמזה ממש לא אחוז 1תמיד בשמחההה:)
לרבנים הציונים דתיים המתירים לעלות יש אחוז מאד טוב
לפי הבנתך האישיתאני:))))
אף אחד לא מבין אחרתימח שם עראפת
מחשש לאיסורי תורהאני:))))
חשש דחוק שמבטל מצוות עשה,ימח שם עראפת
אין מצווה כזו לעלות להר הביתתמימלה..?
מה הקשר?ימח שם עראפת
מה הקשר ונשמרתם?
ולגבי מצוות העלייה תתפלאי, אבל יש.
להלן ציטוט מתשובת הרב ישראל אריאל.
להלן עשר מצוות שמקיים אדם מישראל איש או אשה בעלותם להר הבית (המצוות מובאות בקצרה והרחבנו בעניינן במקום אחר).
האחת: מצות 'ירושה וישיבה'.
השנייה: "לשכנו תדרשו ובאת שמה".
השלישית: "לא תחונם".
הרביעית: "לא ישבו בארצך".
החמישית: שמירת המקדש, (על פי תשובת הרב גורן זצ"ל).
השישית: מצות קידוש השם לעומת חילול השם המתרחש בהר לעין כל.
השביעית: "ואיבדתם את שמם מן המקום ההוא".
השמינית: מצות עשה של 'מורא מקדש' – כמובא ברמב"ם (בית הבחירה ז, ז).
התשיעית: תפילה במקדש – 'עובדהו במקדשו' – כמובא בספר המצוות (עשה ה).
העשירית: מצות השתחווייה במקדש – (השגות הרמב"ן עשה ה)
לא מכירה את כל המצוות האלו🙊🙈(אבל מאמינה לך...)תמימלה..?
(אני יודעת שאני לא אשכנע אותך ואתה גם לא תשכנע אותי (מתווכחים כי זה כיף, אנשיםםםםם, לא בשביל לשכנע...) משערת שלך יש את הרבנים שאתה מסתמך עליהם וגם לי יש, אני לא עולה כי אבא שלי לא עולה ואנחנו הולכים לפי הרב מרדכי אליהו זצ''ל, אל תצפה שאני אשתכנע כי זה לא יקרה אבל נחמד להתווכח...)
אני מקיים מצוות כי ככה ה' אמרימח שם עראפת
גם אם זה מפחיד, יש לנו מצווה לבנות את בית המקדש, אם לא נהיה שם איך נבנה אותו?
חיילים נלחמים בעזה, מפחיד? מפחיד!
ואף על פי כן נוע תנוע!
אני לא נלחמת בעזה....תמימלה..?
Me tooימח שם עראפת
אמממממממתמימלה..?
כי צריך?🙈🙈
אני מנסה לקיים כי ה אמר אבל מישום מה אם אני חושבת על מה יגידו או מה יחשבו-לפעמים זה יותר עוזר (לםעמים על מה ה יגיד אבל רוב הפעמים מה אנשים סביבי יחשבו....)
הכי טוב להיות אפיקורס כמוניימח שם עראפת
איזה חלק בדיוק כיף?אני:))))
שאין חלק לעולם הבא שלא מתאבלים על מותו או שלא מחזירים לו אבדותיו?
זה שהוא לא מת מהלךימח שם עראפת
אל תגזיםאני:))))
אני בכלל לא מגזים.ימח שם עראפת
חחחאני:))))
כי אתה מגזים
מה הם עשו שהם כופרים לדעתך?
סילפו את התורה באופן הכי מכוער ומגעיל שיכול להיות,ימח שם עראפת
בסגנון הזה שלוקחים משפט כמו: אתה רצחת את ארלוזורוב!
והופכים אותו ל: (בטון מופתע) אתה? (בהתלהבות כמו כשאומרים למישהו שלום) רצחת! (בטון מסביר) את ארלוזורלוזורוב...
ככה הפכו משפטים תמימים למגדלים באוויר על מנת שחסידיהם ילכו אחריהם.
באופן הכי פשוט הם כפרו בשלושה עשר עיקרים, שזאת התורה לא תהא מוחלפת ולא תשתנה.
באופן יותר עמוק יש עוד סיבות מדוע הם כופרים. חלקן קשורות לעבודה זרה.
מממ..אני:))))
אתה נורא נלהב,
שזה יפה
אבל גם מסוכן
תיזהר
זהו
אין משוא פנים בתורהימח שם עראפת
כולם מתרפסים? אולי נכון לנבערים…למי שלא פיקח לראותפ.א.
איך העסקנים והפוליטיקאים הם אלו שמנהלים את הרבנים.
אריה דרעי ועסקני ש״ס, בצלאל סמוטריץ׳ ועסקנים, אגודת ישראל, דגל התורה ועסקניהם - כולם כולם בוחשים בקדרה ומזה 30 שנה, מאז ש״ס קמה והתפתחה, הרבנות הראשית, כדוגמא, ומינוי דיינים ורבני ערים ושכונות- מסואבים ברמות קשות. נפוטיזם, מינוי אחים ומקורבים. גם היה לנו רב ראשי שישב בכלא על שוחד.
הרבנים הראשיים עומדים גם בראש בית הדין הרבני העליון.
אלא שלרבנים הנוכחיים (שהיו כבר אמורים לסיים את תפקידם בקיץ אלא שהבחירות נדחו בגלל פוליטיקה פנימית בש״ס), אין בכלל כושר לדיינות.
אף לא אחד מתייחס לרבנות הראשית ולרבנים הראשיים - כפוסקים גדולי הדור, כפי שכן היו בדורות קודמים.
יש את הנבערים,ימח שם עראפת
חוץ מזה גם אותם נבערים מתרפסים כנגד כל מה שיאמר הרב, שכן גם הם לרוב בעלי ידע שהם פשוט לא עושים בו שימוש כי הרב אמר. זו רפיסות.
הרב הראשי האשכנזי מתרפס כנגד אלה שקדמו לו, לכשעצמו הוא מודה בחדרי חדרים שמותר לעלות להר הבית כמו שרוב הציבור הליטאי יודה בזה בחדרי חדרים, אלא שהרב אמר ומי אנחנו וכו'.
אממ לא ממש בקיא בנושא הזה של הדיון, אבלריק סאנצ'ז
היהדות לא רוויה בלימודים מסוג זה? הגמרא והמשנה עושים לימודים והעמדות דחוקות עד מגוחכות למקרא. מעניין אותי מה היחס שלך לדרשות כאלה.
יש הבדל בין לימוד מוזר מפסוקים,ימח שם עראפת
חוץ מזה אמרתי טוב, לא כיףימח שם עראפת
..אני:))))
נושא הוויכוח הוא קיום מצווהימח שם עראפת
היי לא יפה להגיד לשון הרעכְּקֶדֶם
נכון, יש"ע אנחנו פגועים קשותחסום לשעבר
חובה לעלות להר הבית,ימח שם עראפת
יואו זה בול מה שאמרתי פעם למישו!!תמיד בשמחההה:)
כיוונת לדעת גדולים!!! זאת אומרת, לדעתי!!!ימח שם עראפת
אולי תתחתנו?כְּקֶדֶם
הי קודם נגמור עם השידוך שלךימח שם עראפת
אני מנסה🥲🥲מבולבלת מאדדדד
אל דאגה ואל חשש, עזריאל הגיע למגרשימח שם עראפת
ילדות זהה לכולנו😂😂😂😂מבולבלת מאדדדד
אני באלון שבותצדיק יסוד עלום
נסעתי לפה ברכב
קר פה
נראה לי פעם ראשונה בחיים שאני בגושצדיק יסוד עלום
תטייל שם ביום, יפה שםקעלעברימבאר
האמת טיילנו, היה יפה רצחצדיק יסוד עלום
איפה הייתם?קעלעברימבאר
ביער ליד ארץ האייליםצדיק יסוד עלום
איפה שיש את האומגה
ישבנו במעין "עין כאלב" נדמה לי, משהו כזה
אהההה ידעתי שיש שם משחק מיליםצדיק יסוד עלום
עין אבו כלאב
An / A Book Club
נראה לי הייתי שם, זה מעיין חדש יחסית?קעלעברימבאר
לא יודע, פעם ראשונה שלי באזור 😇צדיק יסוד עלוםאחרונה
אני בבאר שבעאיגנוטוס פברל
נסעתי לפה ברכב
חם פה
נראה לי לא פעם ראשונה בחיים שאני בבאראיגנוטוס פברל
תתפלל שם, המקום קדוש.קעלעברימבאר
סוס נכנס לבארצדיק יסוד עלום
הפכת לגושניק?קעלעברימבאר
דע את האויבצדיק יסוד עלום
אווווו חזרתיאיגנוטוס פברל
האינטרנט היה משובש לכמה ימים, ולא יכלתי להיכנס לערוץ.
מה קרה פה בלעדי? משהו חדש? מישהו מת?חתן? (הבנתם?)
"לא תעבור בי! פן בחרב אצא לקראתך!"קעלעברימבאר
בורך השםאיגנוטוס פברל
מאיפב התמונה במקור?איגנוטוס פברל
זה מהסצנהקעלעברימבאר
סתם.קעלעברימבאר
מהטרנזיטצדיק יסוד עלום
הסבא קדישאקעלעברימבאר
כלא ברימבארצדיק יסוד עלום
כלא ברים באר שבעקעלעברימבאר
ירידה תכלית העליהצדיק יסוד עלום
מה הכוונה לב אין?קעלעברימבאר
זוהר לנוערצדיק יסוד עלום
במופלא ממך אל תדרוש
אין לב יש ראש
אחת שתיים שלוש
ולפני אחד מה אתה סופר
אבל הם לא אומרים זרוק ת'שכל?קעלעברימבאר
זה מישהו אחד משוגע כאן מבית שאןצדיק יסוד עלום
דוד לויקעלעברימבאר
טעותצדיק יסוד עלום
הוא מיבניאל?קעלעברימבאראחרונה
משוג"ע שט"ןקעלעברימבאר
מאז שעזבת הרבה השתנה כאןקעלעברימבאר
המקום הזה כבר פג תוקףאני:)))))
🥺צדיק יסוד עלוםאחרונה
לא יפסיק להדהים אותי כמה שקרים האכילו אותנו בחייםקפיץ
(חחחח כן. יש כאן משמעות כפולה)
זה מדהים, כי כולם יודעים את כל זה, ועדיין מדהים להבין כל פעם מחדש כמה העולם אוהב לשקר לעצמו
זה הופך להיות קונספירטיבי, אבל אני באמת תוהה של מי האינטרס ולמה זה ככה
נכון? כוח כבידה, פףף. עאלק נמשך למטה. שקריםדי שרוט
זה באמת לא רחוק מזהקפיץ
תאיר את עינינו. למה אתה מכוון?די שרוט
מכיוון שהיא כתבה "האכילו" ו"משמעות כפולה"צדיק יסוד עלום
אה אופס זה בת. לא שמתי לב.די שרוט
זה מטריף איך אנשים לא מאמינים בממסד המדעיאנימה
אבל בדברים אחרים פתאום יש להם אמונה עיוורת.
אחרי שאמרתי למישהו שאין שום דבר מזיק במונוסדיום גלוטמט, והתגובה שקיבלתי הייתה כאילו זה פשוט חילול הקודש להגיד את זה. למרות שבסוף לא הייתה לו שום סיבה הגיונית למה הוא בטוח שזה רעל, חוץ מזה ש"ככה כולם אומרים מאז ומתמיד".
נראה לכם שמשהו בדורות האחרונים גורם לאנשים יותר להאמין לקונספירציות או שזה היה ככה מאז ותמיד?
לגבי השאלה בסיפאצדיק יסוד עלום
לענ"ד - הפוסטמודרניזם פגע באופן מערכתי וגלובלי בתרבות, ופגם בערך האמת. אנשים התרגלו לחיות בדיסוננס קוגנטיבי שמונע מהם לעבור דרך העובדות הברורות והשכל הישר כדי להבין את העולם.
כל הבעיה בקונספירטורים והסיבה שהשיח איתם תמיד כל כך מייגע הוא שאין להם ערך לאמת, והם כמעט אף פעם לא מתיימרים להעמיד נרטיב קוהרנטי ומבוסס. הם משגשגים איפה שיש חצאי אמיתות ובלאגן, ומקבלים תאוצה כל אימת שמתגלה פגם במסקנות המתקדמות של המדע. בקיצור - טפילים.
וע"ע הנאום של ג'ון גאלט בסוף הספר "מרד הנפילים" של איין ראנד, שם שם
אגב התאפקתי לא לעשות ragebait על הMSGצדיק יסוד עלום
חבל, זה לא בריא להתאפק (!!!)אנימה
מחשל את רצפת האגן 💪צדיק יסוד עלום
מונוסדיום גלוטמט לא מזיק??די שרוט
כן, מסתבר שאין בזה שום דבר מזיק יותר ממלח רגילאנימה
תקשיבי זה השמדת הילדות פיסת המידע הזהדי שרוט
לא בדקתיהרמוניה
אבל מנה חמה עושה לי לא טוב בגוף
מהדברים שאני מרגישה שאכלתי רעל
ושניהם לא בריאים, בסוף זה תלוי בעיקר במינון
וגם בדברים שמסביב (פעילות גופנית, שאר המאכלים, מצב נפשי ועוד)
הגיוני שזה בגלל הרטביםצדיק יסוד עלוםאחרונה
הסויה שם נורא חזקה, הגיוני שבה יש רעלים. כלומר - אני מזדהה עם תחושת ההרעלה
אני בעיקרון כן מאמינהקפיץ
ספציפית בהקשר הזה - לא.
מה לעשות
(בהתחשב בזה שהטענה המדעית היא כנראה שאני לא קיימת)
והאמת לא דיברתי על "מדע"
יותר על אנשי מקצוע מסוג מסוים (פחות בפגישות אחד על אחד, יותר בדף שלהם ברשת) עם תשובות מזיקות לא פחות ממה שהם מנסים למנוע
אבל ברצינות רגעקפיץ
אני מבינה שאנקדוטה היא לא סטטיסטיקה
ושהדברים כנראה נכונים על רוב העולם
הקטע עם מדע הוא שברמת העיקרון - מחקרים מתפרסמים, ואף אחד אחד לא מפריע לך לשחזר אותם בעצמך, ולראות מה קורה.
אבל גם הרבה מחקרים מוטים או בעיתיים מראש
(חצי מהיום קראתי מחקרים, ואז התעצבנתי עליהם מחדש כשהבנתי שהנחת המוצא שלהם לא רלוונטית בשום צורה למה שאני מנסה למצוא)
זה לא בדיוק "בדורות האחרונים"
לפני זה לא ממש היה מדע במובן שאנחנו מכירים היום עם ביקורת עמיתים וידע נגיש ככה שכל אחד יכול לשחזר את הניסוי בעצמו
ואנשים שיוצאים נגד מה שמקובל גם היו כל הזמן, אבל האינטרנט גם מאפשר את זה הרבה יותר, וגם מציף אותם באנשים שמאמינים בדברים דומים, והם מרגישים ש"הרבה" אנשים חושבים ככה
אגב אני לא מאמין בקונספירציותאיגנוטוס פברל
אני חושב שהם מזימה שנועדה להפוך את כולנו לטיפשים יותר
מישו יכול לשרוף לי אצטברובלים?כְּקֶדֶם
הם מתפוצצים באש … קח בחשבוןפ.א.
אשוח זה בסדר?קעלעברימבאראחרונה
שיר זה מוקדש למבולבלת מאדדדצדיק יסוד עלום
האיכות שמע של הפסנתר שלי מעציבה אותי
כנראה המיקום של הפלאפון
אני לא זוכר את המילים של השיר וזה מורגש
הסיום בבאסים היה אילתור נחמד כי התבלבלתי בנגינה
היי היי הייכְּקֶדֶם
זה בעצם מוקדש לי☺️
כי אני הכרתי למבולבלת תשיר הזהה
וכרגיל ביצוע מרשים של מאסטרו אהבתי תשינויים ממש
כקדם השיר שהקדשתי מוקדש בעצם לך 🥇צדיק יסוד עלום
השיר הבא שאלמד יהיה: יומן מסע של אריק ואביב
תשמע את החישגוז:
😘כְּקֶדֶם
תודה רבה! ריגשת אותי!מבולבלת מאדדדדאחרונה
אתה מוכשר ממש. הביצוע מהמם!
תגיד איזה שירים אתה אוהב, אולי גם אקדיש לך אחד
חנוכה שמח!!פצלשי"ת
חנוכה 🕎 שמח 🕎 ומלא 🕎 אור 🕎 ואושרפ.א.
פ.א 🕎 אתה🕎 חמוד🕎 מדיצדיק יסוד עלום
וואי 🕎 ממש! 🕎פצלשי"תאחרונה
..קעלעברימבאר
..



