רעיונות לפרויקט יצירתי מתמשך לבת 9.5מתואמת

יש לי הרגשה ששאלתי את השאלה הזו גם בשנה שעברה...


בתי שמסיימת עוד מעט כיתה ג' לא אוהבת ללכת לקייטנות. מעדיפה להיות בבית, ורק פעם ב-- לפגוש חברות.

אני מחפשת רעיון לפרויקט יצירתי כלשהו שיעסיק אותה במהלך השבועות שהיא תהיה כאן לבד בעוד השאר בקייטנות. (הקטנה כנראה גם תהיה בבית וגם הגדולה בחופש, אבל לגדולה יש מספיק עיסוקים גם כך, והקטנה היא סיפור בפני עצמו... אולי חלק מהתעסוקה של בת ה-9.5 יהיה לטפל בקטנה, אבל עדיין רוצה רעיון מעניין לעיסוק בשבילה).


אני רוצה שזה יהיה משהו שהיא יכולה לעשות בעצמה, כדי שאני אהיה פנויה להמשיך לעבוד.

אולי עדיף שהפרויקט יהיה מורכב מרצף של יצירות קטנות, כדי שבכל יום היא תגיע למשהו מוגמר ותרגיש סיפוק.

אפשר גם משהו שהוא לא דווקא יצירה, אבל לא משהו שדורש קריאה וכתיבה.


תודה מראש על הרעיונות שתתנו!

אולי להכין בית בובות מקופסאות נעלים?עדיין טרייה
אפשר כל שבוע להתמקד בחדר אחר לעצב את החדר עצמו ואת כל הריהוט הנלווה...
רעיון מקסים! תודה!מתואמת
בגיל הזהoo

אהבתי לסרוג, לרקום ולתפור.

זה לגמרי יכול להיות פרויקט או מספר פרויקטים.

האמת שהיא לא ממש יודעת לעשות את אלה...מתואמת

אולי רק לתפור. (היא באמת רוצה לתפור בגדים לבובות, אבל היא תצטרך את עזרתי בזה...)

גם אני לא יודעת לרקום ולסרוג 🙈

יש רקמות מאד קלותoo
ואפשר גם ללמוד מהיוטיוב
תודה! איפה קונים רקמות קלות?מתואמת
פחות מעדיפה לתת לה לצפות ביוטיוב, גם אם זה למטרה כזו...
תודה!מתואמת
הובי! רקמות מקסימות1289
יש כל מיני משחקי קופסא של רקמהאורות המלחמה
בדיוק ראיתי במקס סטוק ב25 ש"ח 
היא ממש יכולה ללמוד לסרוג מסרטונים ביוטיוב.לפניו ברננה!
יש עם הסבר מפורט ממש.
נכון, השאלה כמה מתחשק לי שהיא תצפה בסרטונים...מתואמת
בכל אופן, בכלל צריכה לשאול אותה אם זה מעניין אותה.
אמת..לפניו ברננה!
אולי למצוא נערה שתלמד אותה חצי שעה פעם ביומיים ותיתן שיעור בית בין מפגש למפגש


כי העיקר זה להתאמן על זה..

זה רעיון. מקווה שנמצא...מתואמת
אולי מיושן, אך מאוד מתאים: לרקום גובלןתדהר
ואחר כך למסגר ולתלות.   
יש ערכות מוכנות כאלה נכון? קל ללמוד איך לעשות זאת?מתואמת
גובלן נמכר מלכתחילה כערכה מוכנהתדהר

בד רשת עם ציור עליו - מבחר ציורים מאוד מגוון.

חוטי רקמה לפי הצבעים של הציור.  

טכניקה הרקמה בחורים של הרשת קלה ביותר.  


https://www.bernina.co.il/product/%D7%92%D7%95%D7%91%D7%9C%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%A8%D7%94%D7%99%D7%91%D7%99%D7%9D-50x40?utm_source=google&utm_term=&utm_campaign=x&utm_medium=m&utm_content=1007986&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw1K-zBhBIEiwAWeCOFzogeDKsrFHaacVNvuwW4KoWfMo6nWbwKzKnUXZO8FTf9pl_XuDfUhoCU58QAvD_BwE#lg=1&slide=0


ואם את, האמא, לא מכירה בעצמך מהילדות איך רוקמים גובלן, בכל חנות של דברי צמר וחוטי תפירה יסבירו לך.


אצלנו בבית בילדות, גם הבנים רקמו גובלנים ..


https://www.bernina.co.il/page/%D7%9E%D7%96%D7%94-%D7%92%D7%95%D7%91%D7%9C%D7%9F-%D7%95%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%9E%D7%AA%D7%97%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D?utm_source=google&utm_term=&utm_campaign=x&utm_medium=m&utm_content=1007986&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw1K-zBhBIEiwAWeCOFyd1TuKweUbWn6QwiQMTedzECfBFoI_HKvaL6hSzzvR-kf2IA2OYfxoClc0QAvD_BwE

תודה רבה!מתואמת
אולי באמת הגיע הזמן שגם אני אלמד לרקום (אם כי אין לי סבלנות לדברים כאלה בדרך כלל...)
אולי יעניין אותהברונזה
היריד היצירתי: אתר יצירות ופתרונות תעסוקה לילדים ולמבוגרים לחופש ושגרה


אפשר גם להזמין יצירה של יהלומים מאלי אקספרס עם תמונה אישית

תודה! מכירה באמת את האתר הזהמתואמת
אולי נזמין ממנו כמה דברים בשבילה
כמה רעיונותאורות המלחמה
אוריגמי, פאזל של אלף חלקים, לימוד נגינה, תפירה, רקמה. אני בתור נערה הלכתי בחופש לשיעורי תפירה, זה אמנם עולה כסף אבל היה ממש טוב. 
תודה רבה על הרעיונות!מתואמת
יש לי הרגשה שחוג היא לא תרצה, כמו שהיא לא רוצה קייטנה, אבל שאר הרעיונות טובים.
זה לא מבאס בשבילה להישאר בבית?אורות המלחמה
בזמן שכולם בחוץ? 
מסתבר שלא...מתואמת
יכולה קצת להבין אותה, כיגם אני הייתי ילדה של בית. אבל תמיד מצאתי לי מה לעשות בבית, ואף פעם לא היה לי משעמם כמו שהיא מתלוננת לפעמים...
להכין אלבומים, יש ערכה של צביעה לפי מספריםאמהלה

זה בול מתאים לגיל ויש מגוון של ציורים.

תודה רבה!מתואמת
הייאגוז16

איזו אמא טובה את על עצם המחשבה שיהיה לה חופש נעים. הצעות ספציפיות אין לי אבל סדר יום גם בחופש חשוב!

אני ממליצה מאיך שחוויתי בבית ילדותי את החופש-

1. לעשות מסגרת זמנים קבועים למשל- בוקר שעת קימה מוגדרת, אחריה תפילה ואז ארוחת בוקר, להמשיך ככה את היום (לא חייב סדר יום לחוץ אבל כן להכניס דברים שרוצים כמו קריאת ספרים אחה"צ לדוגמה, והתקדמות בלימודים בשעות מוגדרות.)

2. לכתוב עם הילדה את כל מה שרוצה להספיק בחופש- אם זה לכתוב סיפור, או ללמוד לצייר, (אפשר מספרים אם את מעדיפה לא סרטונים), אם זה התעמלות קרקע בקיצור תהליכים קצרים שהיא רוצה לעבור במהלך החופש.

3. לקבוע זמנים של ימים כייפים שעושים ביחד במשפחה (ארוחות ערב משותפות, טיולים חד יומיים בריכה וכו)

4. לשבת איתה ולהסביר לה שבגלל שבחרה לא להיות בקיטנה את מאפשרת לה אבל שהיא אחראית ליצירת התוכן בחופש , עם עזרה מצידך אבל שתהיה במודעות ואחריות לגבי קבלת ההחלטות שלה.


בגדול זה תיאום ציפיות ותכנון מראש

 

תודה רבה! נקודות חשובות!מתואמת

לקחתי בעיקר את הנקודה האחרונה - של לתת לה את האחריות לקבוע לעצמה מסגרת ופעילות, כי כך באמת היא תהיה מחוברת לרעיון ותדאג (בע"ה) ליישם אותו.

ממש תודה!

משהו במחשב רלוונטי?עוד מעט פסח

ראיתי שיש קורס מקוון מעניין של לימוד ציור של חננאל תורגמן.

ואפשר גם לתת לה לעצב אלבום משפחתי (אני פעם נתתי לבת שלי כפרוייקט חופש. יצא אלבום שפדיחות להדפיס, אבל מה אכפת לי. עלות הדפסת אלבום יותר זולה מרוב פעילויות החופש בגיל הזה...).

פחות מעדיפה עיסוק במחשבמתואמת
היא אוהבת להכין מצגות וכאלה במחשב, אבל אני תמיד נותנת לה (ולאחרים) זמן קצוב במחשב בשביל כל הדברים האלה, ואם אפתח לה את האפשרות לכך בבוקר - זה עלול להיגרר ליותר מדי זמן...
אז את יכולה להדפיס תמונות ולתת לה לעצב אלבוםלפניו ברננה!

עם אובייקטים פיזיים

כמו שפעם היו עושים לבר מצווה ובת מצווה וכו'..

להראות לה השראה ולתת לה מלא חומרי יצירה ותתחיל לשחק עם זה

רעיון יפה!מתואמת
אולי ספר אוריגמי?אופק המדבר
היא יכולה להכין נגיד גן חיות מאוריגמי
אשאל אותה אם היא אוהבת אוריגמי... תודה!מתואמת
כמה רעיונותרק טוב!

יצירות בפלסטלינה/פימו לחפש ספר הדרכה

קיפולי מפיות/עיצובי שולחן/עיצובי פירות (נראה לי זה חייב יוטיוב)

ספרים של איך לצייר...

הכנת אוכל, אפשר להשאיר לה מתכון, או שהיא מחפשת מתכון, ואז עושה רשימת מצרכים, דואגת לבדוק מה יש בבית ומה צריך לקנות. ואז הכנה, נקיון  הגשה... (יכול לקחת כמה ימים כל התהליך)

סידור החדר- מגירות שלא טופלו הרבה זמן, מיון משחקים וכו.

לימוד יומי- משהו קטן אפילו. שמירת הלשון/פניני הלכה לילדים/פרשת שבוע מספרים של ילדים

אישית הייתי מכניסה גם משהו לימודי כמו קריאה. ראיתי שכתבת לא זה. לא יודעת למה. אבל אם זה בגלל שהיא כמו הרבה משכבת הגיל שלה לא קוראת טוב (נפגעי קורונה. שהתחיחו כיתה א בקורונה....) אז דווקא כן חשוב לעודד קריאה, אפילו של ספרים קלים וקצרים. משהו שיהיה לה חוויה טובה, ובסוף זה גם עושה את העבודה מבחינת שיפור המיומנויות. ואם מה שכתבתי כאן לא רלוונטי- תתעלמי ותמחקי...

אפשר לעצב אלבום (לא דיגיטלי)אמאשוני

בכל עמוד ליצור אומנות בפני עצמה.

למשל אם יש תמונת נוף אז להמשיך את הנוף לדף.


אפשר גם להכין מצגת בנושא מסויים,

למשל לבחור בכל שקופית פסוק מתהילים ולעצב את השקופית בהתאם.


באותו כווןהרקולסית

יש ספר תמונות וזיכרונות

באנגלית זה נקרא scrapbooking. 

כמה רעיונות. חבל שלא עושה בעצמי עם הילדים חחחחאו'ר
להכין אדנית מקושטת מחומרים נפסדים (קופסאת מטרנה עם חור למטה, דלי מגבונים שוכב שגוזרים פתח מלמעלה וכו) ולשתול זרעים מעגבניה/פלפל שמנביטים קודם בצמר גפן... ולהכין כמה כאלה לתת מתנה לסבתאות וכו (על הדרך צריך לבקר את הסבתא שזה כבר תעסוקה חחח).. ואפשר גם להכין שבשבת לתקוע בפנים או בובת דחליל קטנה לקטע. וצריך להשקות כל יום... קיצר תהליך ופרויקט.


להכין תפילות הדרך יפים למכוניות של הקרובים. ולקשט עם חוטים שמשחילה חרוזים שמכינה מראש מ'פימו'. (ואם כבר תנור לפימו, אז דף שרינקיט זה ממש כיף). ואז ללכת לחלק את זה לדודים...


מובייל חרוזי גיהוץ, עושים כמה דגמים של לב נגיד ומחברים אותם אחד לשני, ונותנים מתנה לשכנה מבוגרת...


להכין ערכות הוקרה לנשות מילואים, עם עוגיות שצריכה לאפות, משחק שמכינה לילדים (גוזרים צורות של כפות ידיים ורגליים שכשמניחים על הרצפה יוצר מסלול מוטורי להניח יד ימין על ציור יד ימין וכו. או באולינג מגלילי נייר טואלט שהופכים לאנשים מצחיקים), ומכתב הערכה/תפילה שמקושט בפרחים שמייבשת בעצמה (קוטפים פרחים בחוץ ומועכים בין שכבות נייר רגיל, באמצע של ספר עבה, מחכים כמה ימים- שבוע


יצא שחשבתי על יצירות שנותנים לאנשים, גם כי איפה שומרים את כל היצירות ומה עושים איתם, וגם כי זה נותן יותר משמעות ליצירה כשחושבים על לשמח עם זה מישהו,  וגם כי ככה זה יוצר עוד איזשהו בילוי ומפגש עם אחרים במיוחד לילדה שמעדיפה להתבודד...

מקסים הכל!קמה ש.
תודה לכולן על הרעיונות היפים!מתואמת

אתמול ישבתי איתה והעלינו רעיונות לקייטנה העצמית שלה. החלטנו שהיא תתמקד בעולמות הדמיון - גם דברים בשביל בובות וגם יצירות של כל מיני דברים דמיוניים מעולמות אחרים.

הזמנו ביחד חומרי יצירה מאתר כלשהו (גם הקטנים ביקשו להזמין כמה דברים, אף שלהם יש קייטנה), והיא שמחה והתרגשה.

מקווה מאוד שהיא תיהנה ותתקדם בדרך שלה.


בקשר לקריאה - יש לה קושי אמיתי בזה. מקווה שהיא תסכים שנעבוד על זה בקטנה, אבל בעיקר חשוב לי שתהיה לה חוויה טובה ומעצימה, לכן הדגש יהיה על תחומים שהיא חזקה בהם.


@או'ר - אהבתי את הכיוון שלך של להכין דברים בשביל אנשים אחרים! נראה אם היא תזרום עם זה ואם באמת יהיה לנו למי להביא.

אריגת שטיח מערכה מוכנהלפניו ברננה!

בסגנון הזה - אפשר לקנות ערכות בגדלים שונים



פיתוח ושיפוץ החדר שלה - שבלונות עם צבע על הקירות,

הכנת ריהוט וחפצי נוי מעיסת נייר (שנה אחת אחותי ואני הכנו סלסילות מהממות מעיסת נייר.)

אם את מרשה- טפט על הארונות וקישוט...


עטיפת מחברות ועיצוב שלהן מכל מיני קשקושים לקראת שנה הבאה.


תודה רבה! לקשט את החדר יכול להיות פרויקט טובמתואמת
מהמםם מאיפה השטיח הזה??מותק 27
כלומר הערכה
אני מניחה שאפשר למצוא בחנויות משחקים ויצירהלפניו ברננה!
הערכות שאני עשיתי בתור ילדה תמיד קיבלתי מתנה..
מצטרפת לרעיונות פה. אפשר גם להכין בובות מגרבייםמותק 27

ממש לגזור ולחתוך, לתפור ולמלא בצמר..

מקסים ממש..

וכהתחלה, יש ערכות ב2.5 שח בכל הסטוקים למיניהם, שבהם יוצרים תיקים או כריות קטנות באמצעות אריגה /תפירה.. כך לומגים את העיקרון ועוברים לדבר האמיתי... 

תודה רבה! הזכרת לי תחביב נשכח שלי, להכין בובותמתואמת
מגרביים... אולי אוריש אותו לה
עלה לי עוד רעיוןעוד מעט פסח

של פרויקט מתמשך-

את מכירה ספרים מפלסטלינה? כאלה שהאיורים שלהם עשויים כולם מפלסטלינה?

אז אפשר על אותו עיקרון 'לאייר' משהו- אולי את ספר בראשית, מגילת אסתר, מחזור לראש השנה, או סיפורי גבורה מהמלחמה. לא יודעת מה בדיוק, משהו שהיא מתחברת אליו.

ושהיא תצלם סצנות שהיא בנתה, ואחר כך תערוך במחשב ותשלחי להדפסה.

זה פרויקט שדורש הרבה זמן ויצירתיות, ויכול לצאת לה מזה ספר מהמם ותכל'ס, עבורך זה כלום כסף (רק ההדפסה בסוף בCBOOK או משהו כזה).

רעיון מתוק, תודה!מתואמת

יש לי ילד אחר שממש חובב פלסטלינה, והוא התחיל להכין הגדה "מאוירת" כזו לפסח... כך שאם היא תתחיל פרויקט כזה גם הוא ירצה להצטרף

אציע לה בע"ה.

(מחר אחותה הגדולה לוקחת אותה ליום כיף - קניות ופיצה אז אומר להן גם לחדש את מאגר הפלסטלינה שיש לנו בבית...)

יא ממש מגניב אולי אנסה עם הבת שליעדיין טרייה
אדיר רעיון מקסים בעיניממתקיתאחרונה
פשוט ללכת להובי, בטוחה שתמצא שם מלא רעיונות1289

התנדבות במרכז יום לקשישים - הם בדרכ צלולים ובריאים. התנדבות לנשים אחרי לידה או בכלל שבעלן מגוייס, נניח לשחק עם הילדים שיש להם בבית.


להכין כרטיסי שנה טובה מיוחדים נניח מקווילינג. להכין קישוטים לסוכה.


ללמוד כלי נגינה פשוט כמו חלילית.


ללמוד ולתרגל לעשות עמידת ידיים, גלגול ראש, שפגט.


להכין מתכונים פשוטים במטבח.


לאייר ולכתוב קומיקס.


להכין חפש את המטמון לאחים שבאים בצהריים.


לעשות פסח בחדר.


פאזל אלף חלקים ויותר זה גם סיפור של כמה ימים.

תודה רבה על כל הרעיונות!מתואמת
בינתיים לא הצלחתי למצוא לה פרויקט מתמשך וקבוע (קשור גם לזה שאני עצמי גמורה ולא כל כך מתפקדת...) אז בכל יום היא עושה משהו אחר, ולפעמים גם משתעממת... נקווה שתסתדר בע"ה.
גם אצלי נמאס לה מהקייטנה1289
לא תמיד הולכת, ואני עובדת. שלחי אותה לפה שיעסיקו אחת את השניה 🤣
היא באמת הלכה לחברות כמה פעמים בימים האלהמתואמת

אבל רובן בסוף נשלחו אחר כבוד לקייטנה 😅🤭

רק אני, האמא הרחמנית (והעצמאית), מרשה לה להישאר... אז אנחנו באמת באותה סירה

אני גם לא מרשה לה להישאר כל יום...1289

היום ספציפית היה לי בוקר כמעט שלם מחוץ לבית, אז לא הפריעה לי לעבוד.

איך נכון להגיב לדיבור עצבני של מתבגרים?אנונימית באהב"ה

הגדולה שלנו מתחילה את גיל ההתבגרות, ואני מרגישה שכהורים אנחנו לא תמיד יודעים להגיב לה נכון.

מרגישה שבעלי לפעמים קשה איתה יותר מידי. ולא בטוחה איך נכון להתמודד (איך נכון להגיב לה באופן אידאלי, וגם איך נכון להתמודד מולו כשהוא קשה איתה מידי).


הרבה פעמים כשאנחנו אומרים לה משהו, היא מגיבה בטון עצבני או מרימה קצת את הקול. לרוב המילים שהיא אומרת הן בסדר, אבל הטון עצבני או מזלזל (נגיד שאומרים לה שהיא יותר מידי זמן בפלאפון אז היא מרימה את הקול ועונה כזה 'בסדר' עצבני).


לבעלי זה מאוד מאוד מפריע כשהיא מדברת ככה. הוא כועס עליה ודורש ממנה לא להרים עליו את הקול.

אבל זה לא באמת עוזר ההערות שלו, בפועל היא ממשיכה עם זה, והוא כל פעם מתעצבן יותר (כי היא כבר 'היתה אמורה להבין' שככה לא מדברים להורים).

היום היא ענתה לו איזה 'בסדר' עצבני כזה (והוא היה עם עמוס בגלל דברים אחרים), והוא ממש כעס עליה וקרא לה בכינויים שממש לא אהבתי (נפלט לו מרוב כעס, זו ממש לא השפה שלו בדרך כלל).


אז קודם כל, אני אשמח לשמוע מאמהות מנוסות שעברו את הגיל הזה עם הילדות שלהן -

האם נכון להקפיד שלא ידברו ככה להורים? יש מקום לצפות שילדים בגיל ההתבגרות ילמדו לדבר תמיד בצורה מכבדת כלפי ההורים?

או שיש לנו פה עבודה להבין שלפעמים היא תדבר ככה, וזה חלק מהרגיל, ולהילחם בזה רק ירחיק אותה מאיתנו?


ואיך נכון להגיב מול בעלי כשהוא כועס עליה? (בעיני בצורה קשה ולא תואמת לסיטואציה. גם אם יש מקום להגיב, שגם על זה אני לא בטוחה - בעיני הוא מגזים בכעס שלו).

בעצםoo

הוא דורש ממנה יותר ממה שהוא דורש מעצמו

כי כשהוא עצבני הוא אומר כינויי גנאי

והיא לא יכולה לומר בסדר בטון שלא נראה לו


 

חסר הגיון לחלוטין

הרי הוא המבוגר והיא הילדה
 

באופן כללי אני לא מייחסת חשיבות לטון של מתבגרים

אחרי ההבנה שזה סגנון דיבור תואם גיל

וגם לא מייחסת חשיבות גדולה לתוכן כל עוד זה לא משהו חריג

וגם לא מחפשת כבוד מהילדים אלא קשר נעים וטוב


 

הכבוד מגיע לבד בלי שדורשים אותו

ע"י דוגמא אישית

אם מתנהלים בכבוד עם הילד הוא לומד להתנהל בכבוד


 

יש סיטואציות בין בעלי והילדים שאני מתערבת

משתדלת שזה לא יקרה לעיתים קרובות ושזה יהיה בצורה מועילה 

למעשה את צודקתאנונימית באהב"ה

ואני הרבה פעמים אומרת לו את זה כשהוא כועס עליה.

(וגם לא בטוחה שפועלת נכון בזה. כי להגיד לו ביקורת בפני הילדים זה גם לא הכי חינוכי, במיוחד כשאני בעצם מבטלת את מה שהוא אמר כרגע לילדה).

אין צורך להגיד לו מול כולםעל הנס

אפשר לדבר על זה ברגוע בהזדמנות אחרת אחד על אחד,בשום אופן לא מול הילדה,

גם אני לא מתייחסת לטון,אבל כמו שהייתי מדברת על זה עם בעלי בנחת ב4 עיניים גם איתה הייתי בהזמנות מדברת בארבע עניים,ואז יורדת מזה לחלוטין,

ונכון שככל שתדרשו כבוד זה פשוט לא יעזור אלא רק יחמיר את המצב.

כדאיooאחרונה

לדבר איתו בנפרד

לא בזמן אמת

לשקף לו שהדרישה שלו לא הגיונית ולבקש ממנו לא להתייחס לכל טון שלא נראה לו

ילדים מתבגריםתהילה 3>

זה דבר קצת מבלבל.

מצד אחד יש בהם משהו הודף, ולפעמים חצוף ומתריס, ומצד שני, לא פחות ואף יותר הם זקוקים לאהבה, לתחושה שהם רצויים, לקשר בריא

והקשר משנה צורה בגיל הזה וצריך להסתגל אליו מחדש ולהעביר אותו שלב.


לכן א:

פינוי המרחב הרגשי שלכם:

לדבר יחד או לעבד לבד את התסכול מההתנהלות שלה, ואצלך גם שלו.

כשמגיעים טעונים לסיטואציה די בקלות מגיעיל לשיח קשה ורחוק וחבל.

כשמגיעים נינוחים יותר, ניתח להעמיד גבול בצורה נינוחה.


לדוגמא; אני מבינה שזה קצת עצבן אותך, בבית שלנו לא מרימים קול/מדברים בחוסר כבוד להורים.


הרעיון הוא-

לתת שם להרגשה והכרה בתחושה שלה

להציב גבול- להגיד שזה לא מקובל עליכם

לעשות את זה באופן ענייני ובלי בעצמכם לדבר באופן לא מכבד.


בהחלט מאתגר וצריך ללמוד את זה.. בהצלחה


יש לך פה בעצם שתי שאלות:מתואמת

1. איך מתייחסים למתבגר שמדבר לא יפה.

2. איך מסבירים לבעל שצריך להגיב בצורה מותאמת ולא עצבנית.


אני מציעה שתשבו שניכם יחד ברגע של נחת, ותנסו *יחד* ליצור גישה מתאימה לגיל ההתבגרות שנכנס לפתחיכם. את יכולה בשיחה להוביל אותו בעדינות לכך ש"כמים הפנים לפנים", ושאם אתם תדברו בנחת, יכול להיות שגם המתבגרת תספוג את האווירה ותדבר בנחת. אבל גם אם לא - עדיין התפקיד שלכם כהורים הוא להראות לה איך מתנהגים ואיך מדברים בנחת.


בכל אופן, אנחנו לא עוברים בשתיקה רק כשמדובר בחוצפה ממש, מילים שלא אומרים להורים. על טון דיבור אנחנו יותר מחליקים, מקסימום אומרים: "לא נעים לנו לשמוע טון דיבור כזה, אולי תנסה לענות בנחת?"

(והאמת שגם אנחנו - בעיקר אני - לא תמיד מצליחים לדבר אליהם בנחת...)

לא יודעת את מי לשאול אז שואלת כאןכל היופי

הבת שלי בגיל ההתבגרות, כנראה על הרצף בתפקוד מאוד גבוה.

(לא מאובחנת רשמית עדיין כי התורים ארוכים מאוד)

סובלת מחרדה ספציפית (ועוד כמה חרדות נלוות בעצימות יותר נמוכה).

הייתה תקופה בטיפול רגשי כולל cbt שזה הטיפול הקלאסי לחרדות.

לא עזר בכלל למרות שהיא מאוד רצתה שינוי והמטפלת מקסימה.

הטיפול זלג לכל מיני נושאים אחרים, והיא גם מאוד נוטה לנבור שכלית בדברים אבל זה לא נוגע לרמת הרגש כמו אצל רוב בני האדם.

כלומר היא יכולה לנתח ולהסביר ולהבין אבל זה לא מזיז לרגש, זה מישור אחר לגמרי.

חשבתי על נוירופידבק, שזה כביכול עוקף את השכל ומאמן את המוח להתכוונן לגלי מוח אחר ופחות להיות בחרדה.

אחוזי ההצלחה הם 70-80 אחוז לפי מחקרים של כמה עשרות שנים, וזה ללא תרופות וזה נשמע לי כיוון טוב בשבילה.

הבעיה היא שמי שפניתי אליה אומרת שלפני שרואים שינוי צריך סביב ה10 מפגשים. וכדי שיהיה שינוי משמעותי צריך 30-40 מפגשים. ואולי היא מה20-30 אחוז שזה לא עוזר להם.

זו הוצאה מאוד משמעותית לפני שאני יכולה לדעת בכלל אם זה הכיוון.

אני מניחה שיש עוד אופציות אבל לא יודעת מה באמת יעזור.


מה הייתן עושות?

הייתי רצה מהר עם האבחוןעוד מעט פסח
עבר עריכה על ידי עוד מעט פסח בתאריך י"ג בכסלו תשפ"ו 20:57

אחרי האבחון תוכלי לקבל קצבה מבט''ל, שהיא מעל ל-3 אש''ח בחודש, ויהיה לך קל יותר להוציא עליה כספים...

חוץ מזה שבאבחון יעזרו לך לחשוב מה יכול להתאים לה.

אם תרצי המלצות למאבחנים פרטיים - מוזמנת בפרטי.

קודם כדאי לעשות אבחון נכוןמתיכון ועד מעון

ואז יהיה יותר קל למצוא את הטיפול המדויק עבורה

מצטרפת לקודמותיי - אחרי האבחון תוכלו להתאים להמתואמת

טיפול מדויק יותר, ואולי גם המאבחנים יוכלו להמליץ על סוג טיפול מתאים.

אם את מרגישה שהיא יכולה עוד "לסחוב" בלי טיפול, אז תחכו לאבחון בקופה. היתרון הוא שבדרך כלל הם גם מסדרים את העניין מול ביטוח לאומי, ואתם לא צריכים להתעקש על זה בעצמכם...

אבל אם את כן מרגישה שהיא חייבת כבר תמיכה, אז באמת כדאי ללכת לאבחון פרטי. זה לא זול בכלל-בכלל...

אני יכולה להמליץ לך על פסיכולוגית בירושלים שמאבחנת אוטיזם.

תודה לכןכל היופי

אז באמת זו גם המסקנה שהגענו אליה, לא לחכות לקופה אלא לחפש אבחון פרטי למרות שזו הוצאה.

אשמח להמלצות שלכן.


תודה

דינה זלזניק. אם לא תמצאי מספר ברשת אכתוב לך באישי.מתואמת
רק מדייקתמתיכון ועד מעון

אבחון אוטיזם במידה ואכן יש אבחנה דורש אבחון כפול-פסיכולוגי ורפואי.

ממליצה כמו @מתואמת להתחיל בפסיכולוגי

נכון.מתואמת
גם אם הולכים לפרטייראת גאולה
תדברי לפני כן עם המזכירות במרפאה, שיתנו לכם החזר כי אתם ממתינים כבר הרבה זמן.
תודה לכן, מחפשת מכון אבחוןכל היופי

כדי לקבל אבחון כפול כמו שהמליצה @מתיכון ועד מעון במקום אחד.

יש המלצה למישהי?

מעדיפה באזור השרון...

יש את המכון של ד''ר דיצה צחורמתיכון ועד מעון
נראה לי בבי''ח אסף הרופא שעושים שם אבחון כולל
אם אריאל רלוונטיעוד מעט פסח

אני יודעת שבמרכז התפתחות הילד שבאוניברסיטה עושים אבחון משולב.

ואמור להיות אפשרי דרך קופ''ח, או עם החזר.

שווה לברר.

וגם 'בית אחד'עוד מעט פסח
בכפר סבא מומלץ.
ממליצה לך לעבור על הרשימה הנ"לאנונימית בהו"ל

זה מתוך קבוצת הפייסבוק 'מרוצפות' של נשים על הרצף.

 

מאגר המאבחנים.ות המעודכן של מרוצפות - אוטיסטיות כותבות

 

אנחנו הלכנו מתוך הרשימה לפסיכולוגית ופסיכיאטר בנפרד, בחרנו רק לפי זמינות של תורים, ושניהם היו אנשי מקצוע מעולים ממש.

אני לא אמליץ לך ישירות עליהם בגלל שביקשת מקום שעושה גם וגם, אבל יש ברשימה גם מקומות כאלה.

התבלבלת בניק. לפורום הזה יש ניק אנונימי אחריעל מהדרום
זהב טהור שמת פהכל היופיאחרונה
תודה רבה לך!!
עזרה בטיפולים רגשיים מהקופהילד מתוק וטהור

יש לנו ילד עם קשיים רגשיים משמעותיים שהתפרצו בשנה וחצי האחרונות (ברמה שהוא מוגדר עם נכות 50% בבט"ל).

מזמן הומלץ לנו לפנות לטיפולים רגשיים, היינו בהמתנה דרך הקופה, היינו באבחון תקשורת דרך הקופה (זה לא תקשורת זה רגשי- הייתה המסקנה, אבל ההתנהלות בהחלט הייתה מזכירה בעיות תקשורת).

גם בתום האבחון נאמר לנו שיצרו איתנו קשר מהקופה והתפתחות הילד/בריאות הנפש לטיפולים רגשיים...

בינתיים אנחנו רק במעקב פסחכיאטרי בקופה, שזה יפה אך לא מספק... אין אף ספק שהילד זקוק להם, כולם הפנו אותו, אך אין מענה מהקופה.


בינתיים כמובן שלחנו לטיפולים שונים, והדרכת הורים פרטיים, והוצאנו סכומים גבוהים מאד....


נשמע לי ממש מוזר שאנחנו לא מקבלים מענה מהקופה, ואם אין להם תורות עבורנו, שנים, לפחות שיתנו לנו החזרים..

מישהי יודעת אם ניתן לקבל דבר כזה, ואיך?

הייתי מתחילהכל היופי

בישיבה מול המזכירה בקופה בניסיון להבין איך אפשר לקדם.

ואם היא לא יכולה לעזור ללכת לרופאת ילדים,להסביר לה את הדחיפות ושהיא תלחץ.

יש בקופות הרבה אופציות לטיפולים רגשייםמתחדשת111

באומנות

הידרותרפיה

ועוד..

אל תחכי שיצרו קשר. כדאי שתפנו לרופא המשפחה ותשלחו טפסים רלונטים

תיצרי קשר עם המזכירותאיזמרגד1אחרונה
של בריאות הנפש או התפתחות הילד, או גם וגם ותשאלי אותם... בדרך כלל הם יודעות איך אפשר לקבל החזרים. מניחה שזה תלוי בן כמה הילד ובאיזה קופה אתם.
גם אני בשאלות בת מצווהעוד מעט פסח

אשמח לעזרתכן בתכנון הלו'ז.

אנחנו רוצים לקיים אירוע אחד גם עם החברות וגם עם המשפחה, אבל שיהיה זמן בנפרד (מה שאני חושבת עליו כרגע זה שהחברות יגיעו מוקדם יוצאו מוקדם).


אשמח שתעזור לי לחשוב באיזה סדר לנהל את האירוע, כמה זמן בערך דברים לוקחים ומתי להזמין את החברות ולמתי המשפחה.

בתוכנית-

-יצירה (שאמורה להיות לחברות + אופציה לבני משפחה שרוצים)

- ריקודים (אפשר רק לבנות, דווקא יהיה לי יותר נוח מבחינת צניעות)

- טקס ברכות (שהילדה רוצה שהחברות *לא* יהיו בו)

- וכמובן אוכל, שעוד לא ברור לי כמה מנות יהיו ומתי.


הבנות יגיעו בזמן שנגיד (מגיעות מקרוב, רובן ברגל), המשפחה תגיע לאט לאט לאורך שעה בערך...


איך הייתן בונות את האירוע?

מנסה לחשובמתיכון ועד מעון

אולי להתחיל עם יצירה והרקדה לבנות ואז אוכל לכולם, שבזמן האוכל המשפחה מגיעה ואז החברות הולכות ונשארת המשפחה לברכות.

נשמע הגיוני?

זהו, שאני לא כל כך יודעתעוד מעט פסח

בגלל שהמשפחה תבוא ב'טפטופים', זה לא כל כך מסתדר לי עם האוכל המרכזי (באירוע רגיל עושים סוג של קבלת פנים בשביל זה. למשוך את הזמן עד שכולם מגיעים).

חשבתי אולי לעשות-

אוכל לבנות

הרקדה

יצירה - ואז בנות שסיימו הולכות הביתה, ומשפחה שרוצים באים מוקדם להשתתף

מנה ראשונה למשפחה

ברכות

מנה שנייה למשפחה


אולי זה גם יצא לי יותר זול, כי לבנות אפשר להביא דברים זולים, ולמשפחה אוכל ברמה יותר גבוהה.


אבל אין לי מושג איך זה יעבוד, ואיך לתכנן את הלו''ז.

באירועים שאני הייתימתיכון ועד מעון
משותפים לחברות ומשפחה אז החברות הגיעו לפני ליצירה אבל כל היתר היה משותף, אז נשמע לי שיותר נכון או להפריד לגמרי או לעשות ביחד אחרת זה ממש בלאגן (בעיני)
בטוח לא שווה להפריד?שלומית.
לא חושבת שזה יעלה ככ את העלות או את הכאב ראש... ממה שאני ראיתי אירועים נפרדים לחברות ומשפחה יותר מוצלחים לכל הצדדים 
שאלה טובהעוד מעט פסח

מעניין כמה זה באמת עוד כאב ראש.

בעלות זה בטוח מוסיף, כי זה לשכור אולם פעמיים.

ואיפור, ושיער לילדה...

לחברות בטוח צריך אולם?שלומית.

אולי יש לכם מקום בבית? אולי אולם בבי"ס? לפעמים יש עוד פתרונות חוץ מאולם ממש.

מודה שאצלינו לא מתאפרים לבת מצוה ( הן קטנות!) והשיער זו לא הוצאה משמעותית אבל כנראה מקובל אחרת אצלכם...

אם במקרה אתם בירושלים יש לי המלצה למישהי אלופה וזולה לתסרוקת (לא עושה איפור)

לי אישית נשמע שלעשות אירוע ארוך ומתגלגל זה המון כאב ראש ויותר קשה לדייק את הצרכים 

התכוונתי איפור ליעוד מעט פסח

ושיער לילדה.

קצת קשה לי לדמיין את המצב של אירוע לחברות בלבד, אבל אולי באמת כדאי לשקול את זה ברצינות.

לחברות זה לא "אירוע אירוע"שלומית.

אלא יותר בסגנון "ערב כיתה" ארוחה טעימה שמתאימה לבנות בגילן, יצירה, ריקודים, ואיזה משחק של ברכות לכלת השמחה.

הכי כיפי ומותאם

מה שעולה ליבורות המים

יצירה

אוכל וריקודים לחברות


ואס ארוע משפחה-

אוכל למשפחה

ברכות

ריקודים למשפחה

למה בעצם את רוצה להפריד?אר

אפשר להוביף יצירה או סדנא לחברות לפני שכולם מגיעים

אם חשוב לכם

אבל בדרכ החבאות נשארות עם המשפחה

לדרשה ברכות וריקודים

בסוף הן עושות שמח ..

שתי סיבות-עוד מעט פסח

1. היחס הוא בערך חצי/חצי. חברות עושות שמח אבל גם באלגן, וזה פחות מתאים לאופי של חלק מהמשפחה.

2. הילדה ממש ממש לא רוצה לומר דרשה בפני החברות. ומתפדחת ממש גם שישמעו את הברכות של הסבתות ושלנו ההורים. מבחינתה, היא מעדיפה שלא תהיה בת מצווה ולא לדבר בפניהן.

האמת שאני ממש מבינה את הבת שלךעל הנס

אני גם הייתי מעדיפה שלא יהיה ארוע מאשר לדרוש לפני החברות שלי.

אצל אחת הבנות שלי עשיתי בוקר על על חשבון בית הספר בשיתוף עם המורה,ארוחת בוקר יצירה פעילות שהמורה הכינה,ריקודים בסוף,הבנות יצאו מרוצות עד השמיים,

ולמשפחה עשינו משהו כמו ערב סופגניות בחנוכה.

לא מאד רשמי,יצא ממש מוצלח,


רעיון נוסף,לעשות שני ארועים באותו יום צהריים חברות ואז בערב משפחה זה יכול להתיש מאד לכן ממש חשוב לתכנן הכל בצורה נכונה.


לא חייבים לדרוש בכלל....יעל מהדרום

לק"י


אם זה השיקול המרכזי.

אם יש עוד סיבות, אז אולי באמת עדיף להפריד.


עוד אין לי ניסיון בנושא, אז אין לי כ"כ איך לעזור.

ומזל טוב!!

מוסיפה עוד אפשרות לחלוקת האירועים:מתואמת

כשאני חגגתי בת מצווה - לחברות עשיתי טיול/סיור עם עוד חברה. ריקודים לא היו, אבל זה התאים לי מאוד... וגם דרשה לא הייתה.

למשפחה עשינו אירוע בחצר, ואמרתי דרשה - אבל דרשה בחרוזים בליווי מצגת תמונות, אז זה היה קליל יותר. (אולי זה משהו שיתאים לבת שלך גם מול החברות?)

עונה לשלושתכן יחדעוד מעט פסח

לנו חשוב המעמד של הדרשה, דווקא בגלל שזו ילדה עם פחד במה, ואנחנו מאמינים שיעשה לה טוב להתמודד עם הפחד וכן לדבר, בסביבה מאוד תומכת ומחזקת.

מצד שני, אני לא רוצה לדחוק אותה מדי, וגם פחות בטוחה שהחברות יפרגנו, ולכן יהיה טוב בעיניי שהיא כן תאמר דרשה, אבל רק למשפחה.


אהבתי ממש את הרעיון של לשלב מצגת שתקל עליה. תודה!!

בהצלחה!!יעל מהדרום
רק הערה קטנה לגבי הדרשהעל הנס

אני עם פחד קהל וההורים שלי דרשו ממני לדרוש לא רק שזה לא עזר גם הבת מצוה שלי זכורה כדבר שלילי בעבורי,רק בגלל הדרשה הזו,

בסוף אתם ההורים ומחליטים.

אבל את הבת שלי ממש זרמתי איתה

תודה ששיתפתעוד מעט פסח
אקח לתשומת ליבי שתהיה לה חוויה טובה.
היא מבינה את הרעיון הזה?מתואמת

של הצורך להתמודד בדווקא עם הפחד?

כי אם זה לא בא ממנה - לא נראה לי שזה יעזור, אלא רק יגביר לה את הפחד...

בכל אופן, מעניין שדווקא המשפחה המורחבת היא סביבה תומכת ולא החברות זה אומר שיש לכם אווירה טובה במשפחה!

בגדול, היא מבינהעוד מעט פסח

היא עדיין מאוד מפחדת, אבל יודעת שמול המשפחה זה יעבור בטוב ולכן מוכנה להתאמץ לעשות את זה.

מול חברות לא מוכנה ויהי מה.

וכן, ב''ה זכינו במשפחות מפרגנות שירימו לה לא משנה מה יהיה (והיא יודעת את זה).

אז נשמע שזה באמת יעשה לה טובמתואמתאחרונה
רק שימו לב גם בזמן אמת שהיא מצליחה לזרום עם זה באמת ולא נסגרת ברגע האחרון...
אוכל למתבגריםרק טוב!

מחפשת רעיונות לאוכל שנוער אוהבים. לילדים שמחפשים כל הזמן מה לאכול... לאו דווקא שיא הבריאות... (מושקע או מהיר הכנה)

דברים מסוג:

פיצה

פלאפל

שניצל פירה/ציפס

קוסקוס עם מרק

פריקסה


תנו עוד רעיונות

בעיקר לארוחות ערב. אבל גם לדברים שאפשר לקחת לארוחת צהריים ללימודים (עדיף בלי מיקרוגל)

חזה עוף צלוי, קבב, המבורגרשופטים

בוריקיטס ביתיים

בורקס פיצה

פסטה/תפוחי אדמה מוקרמים

כמה רעיונות:שדמות בחולות

אורז

פתיתים

פסטה בולונז

פסטה עגבניות

פרגיות

שיפודי חזה עו

כנפיים קריספיות

סלמון בתנור

קציצות טונה מטוגנות

מלאווח עם ביצה ורסק

טורטיות ממולאות השר/ גבינות/ חביתה

חביתות עם תוספות

בוריקה

 

אצלי אוהביםכל היופי

מה שמשביע.

שזה אומר הרבה בשרי מבושל ולא ארוחות ערב קלות.

(ומתאים גם לצהריים כמובן)

עם עדיפות ללא עצמות...

שניצלים, פרגיות, קציצות עם או בלי רוטב, בקר בבישול ארוך (אם נשאר משבת), בורקס בשר, פאי רועים וכד'.

מניחה שיהיו מתבגרים שיזרמו גם על כרעיים ואז מאוד קל להכין בתנור עם אורז או תפו"א.

וכמובן פחמימות וירקות כמו פתיתים, פסטה, אורז עם ירקות, תפוחי אדמה ברוטב, אנטיפסטי, סלט כרוב, ירקות חתוכים.


אם לא מתחשק לי או שאין בבית בשרי, אני מכינה קציצות טונה כשבא לי להשקיע, או תבשיל מהיר ומשביע של טונה, חצילים, פלפלים, עגבניות או כל ירק אחר שיש בבית ומתאים. מתייחסת לטונה כמו כל דג מבחינת תבלינים וכו' (תחשבי למשל על חריימה או דג מרוקאי עם טונה)

גם שקשוקה הולך טוב, עם אורז, פתיתים או קוסקוס.


הדגש הוא על כמויות ולא על אוכל הכי מושקע.

נגיד מלוואח פחות יהיה, כי יותר קשה לשחק עם הכמויות וזה הכנה אחד אחד (אני משווה להכנה של סיר אורז נגיד)

שלא לדבר על עניין הבריאות.

ועוד משהוכל היופיאחרונה
מי שפחות מתחבר לבשרי ובעיקר בנות, יזרמו יותר על חלבי כמו פשטידות, לזניה, פנקייקים, פסטה ברוטב שמנת וכו'
מחפשת שדכן או שדכנית טוביםמתחדשת111

עבור אחותי.

לא דתיה

אבל מחוברת ועושה דברים חלקית.

אשמח להצעות

איך את נוהגת בנוגע לצורך של המתבגרותמתחדשת111

לקנות "שטויות"?

אסביר. ביתי לומדת באולפנא אקסטרנית. היא כמעט מידי יום שואלת אם תוכל לקנות ממתק/ מעדן/ גלידה וכו.. כמובן כל זה בנוסף לאוכל שהיא מביאה מהבית

לרוב אני מסכימה. אבל מרגיש לי שזה מוגזם.. וגם מאוד לא בריא

מנגד כמתבגרת יש צורך גם בזה, ורעב- כמעט תמידי וזה מה שזמין להן (מהשמיני וכו..)

מצד שני לפעמים זה איזשהי הסחפות חברתית. אבל גם לזה לא בטוח שנכון לסרב כדי שלא תרגיש "אווט"

איך אתן נוהגות?


אין לי בנות בגיל הזהלפניו ברננה!

וגם לא בנים..

הגדול שלי בן 8

אבל בפשטות הייתי נותנת לה תקציב חודשי (מה שנקרא דמי כיס..) לשטויות כאלה שתתנהל איתו בעצמה. זה יכול להיות חינוך טוב לכלכלה. ולדבר איתה על תזונה נכונה. שלא תוציא את כל הסכום על שטויות של אוכל אלא שתקנה לעצמה פה ושם גם תכשיט מטופטן או דברים אחרים שהיא *רוצה*.


באופן כללי בעיני הורים אחראים לתת לילד את כל מה שהוא *צריך* ויכולים לפרגן גם במה שהוא *רוצה* אבל פה יש להם גם אפשרות להתחיל לחנך אותו להתנהלות כלכלית נכונה.

השאלה היאמתחדשת111
האם להתנות את דמי הכיס במשהו? כי אם לא יוצא שזה בעצם הכסף שלנו כהורים. ובאופן הזה לא בטוח שיהיה חשוב לה לשמור ולהתנהל איתו נכון..
אנחנו נותנים לשני הגדולים (ביסודי) דמי כיס שבועייםיעל מהדרום

לק"י


אני כן אומרת להם (וגם לקטנים, שיש להם כסף מדמי פורים וכדומה), שגם אם זה הכסף שלהם, לא כדאי לקנות הרבה ממתקים.


אצלינו הם קטנים יותר, אז זה שונה. אבל בעיקרון פעם בשבוע אני הולכת איתם לקנות ממתק. ובעלי גם לפעמים לוקח פעם בשבוע.

בגיל גדול יותר הייתי משחררת כנראה. אבל כן מדברת על זה שלא כדאי וזה לא בריא לאכול יותר מידי שטויות (יש לנו בבית חטיפים ושוקולדים, ואני אומרת להם את זה. שלא יגזימו).

אישית חושבת שלא צריךלפניו ברננה!

כי היא יודעת שיש לה תקציב מוגבל.

והתקציב הוא כי זיהית אצלה *צורך* בכסף ל*רצונות*.

אז את נותנת לה מענה על הצורך. כמובן שאת גם יכולה לעודד אותה לעשות בייביסיטר כדי שיהיה לה יותר כסף לרצונות שלה.

אבל בסופו ש דבר האינטרס פה הוא לתת לה להוציא בתבונה. ואת ז היא תלמד ע"י ניהול התקציב הקטן שתתנו לה. ובחודששיגמר לה הכסף אחרי שבועיים היא תבין שפשוט אין עוד..

 

כמובן בשיח נכון שמלווה את התהליך 

מקסיםמתחדשת111
בעיני לאפלספנית

בעזהי"ת

 

זה לא כסף שהוא צ'ופר מבחינתי אלא צורך, וצורך אני נותנת לילדים שלי- כמו שאני נותנת להן אוכל, בית ובגדים ללא תמורה. וכמו שאני לא אגיד לבת שלי 'היום לא סידרת את החדר אז אין ארוחת ערב', אני לא אגיד לה 'לא עזרת אז לא תקבלי דמי כיס'. 

 

כן להגדיר מה הסכום שהוא צורך ולא אקסטרה.. אני כן חושבת שהיכולת לקנות מידי פעם פינוקים פה ושם בשליטה של המתבגרת זה צורך.

אניoo

מעודדת תזונה נכונה גם כשקונים משהו טעים (נניח להעדיף יוגורט מפנק)


כשהילדים היו ביסודי נתתי כסף מדי פעם כשהיו מבקשים

ילד אחד היה מבקש הרבה

לפעמים הייתי מפנה אותו לקחת חטיף מהארון ולא לקנות


כשהם יצאו לישיבות נתתי להם לנהל לבד את התקציב

כשהם הבינו את המשמעות של ניהול כלכלי ע"י כרטיס אשראי/ מזומן

הם גם למדו פחות לבזבז

הכסף היה שלהם?מתחדשת111

כתלות בעבודה/ משו אחר?

לא שלהםoo
אבל דברנו על תקציב הגיוני לשבוע/ חודש והם עמדו בתקציב
אני נותנת...חרות

לא יודעת אם זה טוב או לא...

כן מנסה להגיד לה לקנות אוכל, ולא כל יום ממתק... אלא מידי פעם.

אבל לא יודעת כמה מתוך זה עובד.

לא יודעת אם אני נוהגת נכון, ככה מרגיש לי...

אני נותנת סכום מוגדר פעם בפרק זמן קבועמתיכון ועד מעון

והם יודעים בדיוק מתי וכמה יקבלו, זה לא מותנה בשום דבר ובכסף הזה אני לא מתערבת במה הם קונים.

מעבר לזה משתדלת שבבית יהיה שפע של אוכל וגם של שטויות אבל דברים ביתיים כמו עוגות עוגיות ממתקים ביתיים שלפחות יהיה אפשר לנשנש דברים פחות גרועים 

אהבתי את הרעיוןמתחדשת111
היא קונה מהכסף שלהרוני 1234
היא עושה הרבה בייביסיטר אז יש לה כסף ויש לה חשבון פייבוקס יאנג שדרכו היא קונה.
ולפני שהיה לה כסף משלה, נתת לה?מתחדשת111
לא כל כך…רוני 1234
רק לעתים רחוקות.


היא עושה בייביסיטר מגיל מאד צעיר וגם יש לה כסף ממתנות וחגים.

לפעמים קונה אם זה לא מוגזם, אבל יש דמי כיסאור123456
של 100 שקל לשטויות כאלה ואז היא חושבת פעמיים אם היא באמת רוצה 
וואו זה המון..מתחדשת111
לחודש? זה יפה, אבל לא ככ המוןפלספנית

בעזהי"ת

 

מספיק שהן יוצאות פעם בחודש לאוכל שהוא יותר מפיצה וזה כבר רוב התקציב. 

 

הבת שלי עוד לא לגמרי בגיל (הגדולה בכיתה ו'), נתנו להן עשרה שקלים לחודש מתחילת כיתה א' אבל מודה שאנחנו לא ממש עומדים בזה כי לא זוכרים וגם להן אין ממש צורך בזה אז דיי הפסקנו, כשהן מבקשות הן מקבלות וזה עוד סכומים מזעריים אז זה סבבה לנו (נניח שני שקלים לקנות ממתק במכולת אחת לחודש, נו שויין). 

עכשיו למשל יש חודש ארגון ויש קיוסק בסניף, נתנו לכל אחת מהגדולות (ד' וו') 20 שקלים לכל החודש בתחילת החודש ולבחירתן מה לעשות עם זה ואיך לחלק. 

 

אני כן רואה שחברות של הגדולה מתחילות לרצות וכשהיא תגיע, בטח נתחיל מ50 בכיתה ז' אבל יש לה חברות שמקבלות הרבה יותר.. 

וואי, מוזר לי השרשורעוד מעט פסח

אצלי אני לא מביאה להן שקל לשטויות.

הבנות שלי עובדות, מרוויחות יפה, ומוזמנות להשתמש בכסף כראות עיניהן. אחת באמת קונה איתו מדי פעם גומי וכאלה- אבל זה נדיר למדי.

ויש בבית יש אוכל בשפע, וגם פינוקים שאפשר לקחת לאולפנא (ונקנו בזול בסופר/ב'משנת', ולא במחירים של השמיני...). אז למה שאביא להן כסף נוסף?


כשהגדול שלי למד בישיבה ולא היה מסוגל לאכול את האוכל של חדר האוכל, כן הייתי מציידת אותו בסכום קבוע מראש כל יום, שהיה אמור להספיק לאוכל- והוא יכל לבחור מה לאכול ואיך להשתמש בכסף- כי הישיבה היתה צמודה למרכז מסחרי.

אבל שוב, זה היה כסף לארוחת צהריים. לא ל'שטויות'. 

הבת שלי עוד לא בגיל שיכולה לעבודמתחדשת111

ובאולפנה יש את השמיני- שמוכרות כל מיני מתוקים. וגם חנות קרובה ולפעמים היא רוצה להתפנק. לא רואה בזה בעיה כשזה במידה. כילדה אני זוכרת שלא היה לי כסף מהבית וההורים סמכו על מה שאקבל באולפנא, והייתי ממש מרגישה קושי לראות חברות נהנות לקנות דברים בין הארוחות גם אם זה נחשב שטויות ולי לא היתה היכולות.

ובכלל כמתבגרת זכורה לי תחושת הרעב הגדולה..


כנראה אנחנו חיות בחברה שונה מאודעוד מעט פסח
לבת ה-11 שלי כבר יש חסכון של מאות שקלים מעבודה כבייביסיטרית.
מעולהמתחדשת111

אני לא מסכימה לה להכנס לבתים בגיל הזה..

גרים בעיר.

מבינה שאתם בישוב ולכן השוני

לפעמיםתהילה 3>

דווקא בתיכון, כשהלימודים עמוסים יותר, ובטח אם יש פנימיה הדרכה וכו יש פחות זמן לעבוד מבכיתה ו'.

לפחות אצלנו זה ככה

זה גילתהילה 3>

שכבר אפשר לעבוד בו, ומצד שני באמת ההוצאות גדולות.

בעיני 2 כיוונים:

1. מדי פעם לפנק באיזה שטר באהבה אבל לא כל יום..

2. לתת דמי כיס שמבחינתכם כוללים גם אופציה לקניות האלה, וככה היא תחשב בעצמה מה איך וכמה.

אישית כן מתחברת לאופציה א' שמאפשרת ככה לפנק בכיף כשמתאים, מצד שני יש צדדים לכאן ולכאן..

מוסיפהתהילה 3>
נזכרת שיש מצבים שבהם זה ממש האוכל בהגדרה ולכן נותנת סכום קבוע כל בקר לקנות אוכל לא מדי תעשייתי ודי מוגדר פלוס פינוק. אבל זה מצב קצה יחסית, וגם גיל צעיר יותר. 
כתבת מאוד יפהמתחדשת111אחרונה
טיפול ב"טיק" לילדהפלפלונת

לבת שלי בגיל 6 יש "טיק" ואני מנסה להוציא אותה מזה.

הטיק זה שנוגעת באף וזה לא נעים וכבר איזה שנתיים לא עבר.


חשבתי אולי לק או מדבקת לק יעזרו, אבל זה קצת יקר ולא ידעתי אם לא מזיק לציפורניים (לא מבינה בזה בכלל) ואם יועיל בכלל. או איזה משחק לאצבע. אשמח לעיצות.


עד כמה שאני מבינה, הערות לא עוזרותיעל מהדרום
לק"י


אולי הפוך....

אכן ראיתי שזה לא מועיל. מה כן יכול לעזור?פלפלונת
נראה לי שנוירולוג הוא הכתובתיעל מהדרום
אני לא ממש מבינה בזההשם שלי

נראה לי מה שאפשר לעשות,

זה לנסות להחליף את הטריק, למשהו אחר שפחות מפריע.

לא יודעת איך עושים את זה.

אפשר לפנות לנוירולוג.

ננסה נוירולוג בע"ה. אם יש עוד עיצות, אשמח.פלפלונת
את יכולה לפרט מה הטיק? כי לא בדיוק הבנתיקופצת רגע

איך מדבקות על הציפורניים יעזרו לנגיעות באף?


נראה לי שיש הבדל בין הרגלים לא טובים (כמו חיטוט באף, כסיסת ציפורניים, גרוד גלדים וכדו') ובין טיקים ממש שהם הרבה פעמים נראים כתנועות לא נשלטות כל כך כמו מצמוצים בעיניים, העוויות מוזרות בפרצוף, תנועות חוזרות.


למה את מתכוונת?

כי אני חושבת שהטיפול שונה.

בהרגלים לא טובים ( כמו חיטוט באף), אפשר להסביר לילד את החסרונות של ההרגל( עושה פצעים בתוך האף ואז עוד יומיים מגרד, לא נעים להסתכל על זה וכו') ולהציע התנהגות חלופית או מקובלת חברתית( ללכת לכיור לקנח ולשטוף, להעסיק את האצבעות במשהו אחר כששמים לב).

אבל לגבי טיקים זה לא יעבוד, יש לי ילד שהיו לו תקופות של טיקים מתחלפים, לדעתי אצלו קשור לחרדה, אחר כך גם אובחן על הרצף אולי קשור. כאן שיחה ישירה לא תעזור והכי טוב להתעלם, ולנסות  להפחית חרדה ולעזור להרגע באופן כללי בלי קשר ישיר לטיק. ואולי באמת ללכת לנוירולוג להתייעץ...

אצלי הבן הנ"ל הצליח להפסיק או להפחית מאוד הרגלים לא טובים כשהבין את החסרונות שלהם והייתה לו מוטיבציה עצמית להפסיק. אבל טיקים לרוב עוברים מעצמם אצלנו אחרי תקופה... 

תודה על ההסבר והפירוט. אז אצלה זה הרגל.פלפלונת
הזמנתי כמה משחקים לידיים, מקווה שיעזור.
קודם כל - להתעלםחוזרתאחרונה

ככל שמתייחסים לזה יותר - זה יחמיר

אח''כ - בירור נוירולוגי

אם לא עוזר - פסיכולוגי / פסיכיאטרי

אולי יעניין אותך