צילום רחם אשמח לעזרה!!אני זה א

באיזה שלב בחודש עושים?

קיבלתי הפניה מהרוםא בשביל בדיקות לפני שפונים לרוםא פוריות. בהפניה לרופא פוריות כתוב שצריך לעשות לפני שמגיעים לרופא.

גם בדיקת זרע צריך אבל אני כרגע הולכת חרוםא פוריות בשביל ייעוץ לא מתכננת להתחיל טיפולים רוצה לנסות קודם עם כל מיני כדורים שמזיזים את הביוץ כי זו הבעיה כרגע אצלי והרוםא נשים הרגיל אמר שהוא נתן לי כל מה שאםשר והשלב הבא זה רופא פוריות.

החלטנו בעלי ואני יחד,שכרגע לא שייך טיפולים ivf או הזרעות ולכן תוהה לעצמי אם הרופא פוריות יסכים לקבל אותי בלי כל הבדיקות זרע וצילום רחם? או שיתעצבן עלי. אגב פרופיל הורמונלי וכל הבדיקות שעושים לצהבת אידס וכו עשיתי גם כערוג שד חסר לי רק 2 הבדיקות העיקריות האלו ..

הלוואי שמישהיא תוכל לענות לי

יכולה לספר לך על עצמיאישהואימא

אני קודם כל פניתי לרופאת פוריות. היא דיברה איתי על האופציות ואחר כך שלחה לבדיקות.

דרך אגב , אני לא עשיתי את הצילום הרחם הרגיל אלא הצילום רחם עם הקצף או משהו כזה(לא זוכרת איך קוראים לזה) הבנתי שזאת בדיקה יותר עדינה ואם אותן תוצאות.

הידרוסונוגרפיהשולה1234
אבל היא לא מתאימה לכל מקרה.
מצטרפת להמצלה על הבדיקהאשתו שלו

החדשה היחסית עם הקצף. 
היא לא כואבת כ"כ. צריך הפניה ספציפית אליה. 

לגבי הרופא- מניחה שכל רופא יתחיל אחרת, 
אבל לרוב הם כן דורשים את כל הבדיקות לפני שמתחילים משהו. 

מענין אותיפרצוף כרית

את עשית צילום רחם?

אם כן,האם זה הביא לך תוצאות שינה משהו?

הבנתי שיכול להיות שמגלים בזה שאחת החצוצרות סגורה או משהו?

עשיתי והיה תקין.אשתו שלו

יש כאלה שמגלים חסימות או הידבקויות. ואז ממליצים לטפל בזה לפני הורמונים וכדו'. 

 

מעניןפרצוף כרית
תודה רבה לך
אולי יעזור לךשירה_11

עשיתי 

וחצוצרה אחת הייתה סתומה 

פתחו אותה תוך כדי הצילום

 

איך היה??

מזעזע

באמת????פרצוף כרית

וואו

איזה נס שעשית , איזה יופי

ונכנסת להריון מהר אחר כך?


למה מזעזע? כואב?

לא זה לא עזר לי להריוןשירה_11

וזה מזעזע כי זה כאבי תופת 

הזירוז עם הבלון לא כאב לי ככה.

 

וחשוב שנשים יידעו את זה 

כי יש נטייה לכולם להגיד שעלולים להרגיש אי נעימות אז לקחת משכך כאבים

 

לא הבנתיפרצוף כרית

לגבי הסוף , זה יותר מאי נעימות?

משכך כאבים לא עוזר?

זה רחוק מאי נעימותשירה_11

זה בלתי נסבללללל

כמובן שאינדיבידואלי לכל אחת, אבל לרוב, לא מכינים אף אחת שייתכן והיא תצרח מכאבים

 

והמשכך כאבים לא עזר לי

אנחנו הלכנו לרופא פריון וממנו קיבלנו את ההפניהשירה_11
רופא פוריות יקבל אותך גם בלעדי הבדיקותיראת גאולה

הוא לא אמור להתעצבן שלא עשית אותן

מי שעושה את הבדיקות מראש, זה כדי לחסוך זמן עד ההמתנה לתור.

האם הרופא יסכים לטפל בביוץ בלי הבדיקות - תלוי ברופא. יש כאלו שיסכימו ויש שלא.

בעיקרון כדורים לביוץ יכול לתת גם רופא נשים רגיל. אבל בד"כ הם לא עושים את זה עם מלוא האחריות והמקצועיות ולכן זה לא תמיד מומלץ.

בדיקת זרע לדעתי חשוב לנו שמתחילים איזשהו טיפולאולי בקרוב

גם אם לא באמת ההזרעות וivf כי כמו שמבינים מה בדיוק המצב של האישה כשמתחילים לדעתי גם חשוב לדעת מה מצב הגבר (בערך חצי מהבעיות הם אצל הגבר..) אני יודעת שאת 'יודעת' שהבעיה היא פשוט ביוץ מוקדם אבל בגישה שלי זה כן חשוב..

צילום רחם לא חייב בשביל להתחיל משהו, בטח לא לייעוץ. אותי שלחו רק להסטרוסקופיה וגם זה רק אחרי תקופה בטיפולים והפלות, לא דרשו בהתחלה (וגם צהבת וכל הנגיפים האלה רק לivf)

יש כבר 5 ילדים לכן באמת חושדת שזה רקאני זה א

הבעית ביוץ מה גם שמנסיון העבר כשהביוץ הסתדר מבחינת הטבילה אז גם נכנסתי להריון.

עכשיו לרוב זה גם הסתדר לי לבד ובעזרת דיקור סיני םשוט כרגע בגלל רזרבה שחלתית גבולית אין לי זמן לחכות שיקרה לבד בקצב של הגוף.. 

מבינה, ועדיין, אני חרדי שזה חשובאולי בקרוב

בגישה שלי..

מותר לך לא להסכים ולהיות בגישה אחרת

(גם אנחנו ידענו שהבעיה זה שחלות פוליציסטיות ועדיין ששלחו את בעלי לבדיקת זרע זה לא הייתה התלבטות מבחינתנו, לפני שהתחלנו את הטיפולים)

מצטרפתשושנושי

אני לא יודעת למה בארץ (לא יודעת מה המצב בעולם) קודם שולחים דווקא את האישה לבדיקות ורק אחרי מעקב זקיקים הרופאה הועילה בטובה להמליץ גם לבעלי להיבדק


מייד אחרי בדיקת זרע ראשונה הבנו שיש בעיה, אחת חמורה


עצוב לי, אני מבואסת על אותם כמה חודשים שבזבזנו על מעקב זקיקים

על אוביטרל ואיקקלומין, כי למה לא לפוצץ את הגוף תוך כדי

למרות שהבעיה בכלל לא קשורה אליי


מאז, כל מי שמתייעץ איתי בנושא,

אני תמיד ממליצה לעשות במקביל

גם את גם הוא.. 

זו לא הגישה בארץYaelL
זו כנראה הגישה הספיציפית של הרופאה שהלכת אליה . בדיקת זרע זה חלק בסיסי מהבירור. מעקב זקיקים לעומת זאת זה לא חלק.
אולי בגלל שזו הייתה מרפאה של המגזר החרדי?שושנושי

מנסה לחשוב למה שני רופאי פוריות שונים באותה המרפאה,.בהפרש של שנתיים - זה היה הפרוטוקול ההתחלתי

קודם מעקב זקיקים חודשיים שלוש

ורק אחר כך התקדמנו לצד השני


 

 

לי לא היה ככהשריקה

כחלק מהפרוטוקול הראשוני של בירור פוריות קיבלנו רשימת בדיקות

ביניהן בדיקת זרע

 

הרשימה בכלל לא היתה תלוית רופא

מעבר להפניות שנתן,

הוא הוציא לנו מסמך כללי כזה של קופ"ח על בירור פוריות ומה התהליך, והיה שם מידע על כל הבדיקות שצריך לעשות

 

 

חיבוק

נשמע כזה כאב לב

זה היה מעצבןשושנושי

כי ההורמונים השפיעו עליי ממש לרעה

זו הסיבה שאחרי חודשיים מעקב זקיקים לקחנו הפסקה של עוד שנה

כי לא הייתי מסוגלת

זה פשוט היה לי טוב מאצ'


אחרי שנתיים שוב חזרנו, שוב אמרו לנו נתחיל עם מעקב זקיקים והכוונה לקיום יחסים בימים מסוימים

בפעם הזאת פינקו ביותר איקקלומין וכלכך התרגשתי שיהיו תאומים 🤪


אחרי חודשיים לא הייתה שום התקדמות

רק אז הרופא אמר שכדאי להתחיל לבדוק גם את בעלי

בדיקת זרע שבועיים אחרי, צ'יק צ'ק ידענו שאין בכלל תאים.. גיחוך בקיצור.


התהליך הזה בלי קשר דורש המון המון סבלנות, כבר בהתחלה זכינו להתנסות בזה

הכל לטובה ב''ה 

הזיה... נשמעת חוויה מטלטלתבאתי מפעם
אצלנו ישר בדקו גם אותו 
מוזרYaelL
זה היה כשהיו לך כבר ילדים? 
לאשושנושי
לפני הריון ראשון 
אז בכלל לא סבירYaelL
זו ממש התנהלות לא נכונה שלהם. אולי באמת כי זה במקום חרדי שבטח יש כאלה שדוחים את בדיקת הזרע כמה שאפשר בגלל המורכבות ההלכתית.
ככל הנראה..שושנושי

כי שמעתי על זה מאוד כמה מטופלות דווקא חרדיות

שדוחים את הבדיקה - - - - - -

מעצבן בקיצר 

לא לכולןפפצלשית

לרוב מניסיוני הרופאים לוקח להם המון זמן עד ששולחים את בעל לבדיקת זרע

קודם האישה סובלת בהמון בדיקות ורק אז שולחים את הבעל

לדעתי צריך להתחיל בבדיקות לשתי הצדדים מההתחלהפפצלשית
אם יש לך כמה ילדיםYaelL
יכול להיות שלא יחייבו בדיקת זרע כי פחות סביר שמצב הזרע השתנה וברור שהיה תקין עד כה.
לי יש שלושה ילדיםטרכיאדה

מהריונות ספונטאניים, וכשהגעתי לרופאת פוריות אחרי שנתיים נסיונות להקלט שוב, מיד שלחה לבדיקת זרע

ואכן יש בעיה בזרע! ועברנו לIVF אחרי 2 הזרעות.

מעקב זקיקים עשית?מתלבטת123

לא פולשני, תדעי בודאות אם את מפספת את הביוץ או לא.. ותוכלי לשלול את העניין של הביוץ.. ואולי זה גם יוכל לעזור לך להרות. 

אני התחלתי טיפול בלי שתי הבדיקות הנ"ל. מי אמראמהלה

שאת בכלל צריכה צילום רחם?

אני עשיתי היסטרוסקופיה וזה סיפק את הרופא נשים.

ובגלל שאצלי ספציפית היה ברור מה הבעיה. ואני ב"ה אמא לילדים ובעברי הריונות ולידות טבעיים תקינים,

הרופא גם ויתר על בדיקת זרע בשלב זה.

(לא הייתי זקוקה להזרעות או IVF) רק לסדר את המחזור, שלא יהיו דימומים בין הווסתות ושיהיה ביוץ תקין.

כשהגעתי לרופא פוריות הוא שלח לבדיקות דם מקיפות יותר ממה שהרופא נשים שלח. כך שלא יודעת אם זה יספק את הרופא שלך.

מה שכן- לרוב לא מתחילים טיפול באיקקלומין בלי בדיקת שד. (לטרוזול יש רופאים שכן נותנים) לכן בדיקת שד כדאי לעשות מהר....

בהצלחה, בשורות טובות

 

תודה לכולן על התגובות עונהאני זה א

הרופא נשים נתן לי כדורים שדוחים את הביוץ לקחתי 3 חודשים בחודש הראשון היה כימי בחודש השני דחה ביוץ אבל לא נקלטתי ובחודש השלישי לא דחה ביוץ וגם לא נקלטתי אחכ נתן לי כדור שהוא כמו איקקלומין וגם לא דחה בכלל את הביוץ אז הפנה אותי לרופא פוריות ונתן לי מלא בדיקות לעשות לפני.

בדיקת שד עשיתי בדיוק שבוע שעבר והתור שלי עוד חודש וחצי. אני באמת אחכה עם שאר הבדיקות ומקסימום הוא ישלח אותי למה שבאמת צריך. פרופיל הורמונאלי אעשה שוב כשיגיע מחזור כדי שזה לא יעכב אותי כי לא יודעת איך יצא לי התור של הרוםא מבחינת מחזור.. ופאפ גם כבר עשיתי לפני כמה חודשים ככה שנראה לי אני מסודרת.

תודה לכולכן 

אם היה לך הריון כימיפרח חדש

אז סביר להניח שהעניין הוא לא בזרע ובטח לא חסימה בחצוצרות


אם דורשים בשביל טיפולי פוריות בדיקת רחם, אז תעשי אבל סביר להניח שיראו שהכל תקין והעניין זה לסדר את הביוץ.


אני עשיתי צילום רחם

כמעט ולא כאב לי. קצת אי נעימות ולא יותר מזה. הלכתי לבד, חזרתי לבד ישר לעבודה. 

תודהאני זה א
אני מוכנה לעשות אבל אם אין צורך לא בא לי לא רק בגלל הכאב שיכול להיות בבדעקה אלא בגלל שסתם אין לי כוח לקבוע תור לעוד בדיקה
אני עשיתי בזמנו אולטראסאונד תלת מימדשושנושי

וזה ממש לא כואב

זו בדיקה כמו אולטראסאונד וגינלי רק קצת יותר ארוך..


אצלי זה הספיק לרופאה בשביל להתקדם בתהליך 

נכוןשושנושי
סביר להניח שמבחינה זכרית המצב סביר 
גם לימתחברת להגיב

יש רצף של הריונות כימיים כבר כמה חודשים

שלחו לבדיקת קצף לבדיקת זרע נראה לי די מיותר.

איך אפשר לדעת למה הרחם לא קולטת את העובר? מה יכולים להיות הגורמים?

(לפני כן ב"ה יש הריונות תקינים תיקתק... מאז שחליתי בקורונה השתבש לי הגוף וזה מלפני שנתיים)

תשאלי את פרח חדשאישהואימא
על הסיפור שלה . גם לה היה משהו דומה
נכון, כתבתי למעלהפרח חדש

אולי באמת יעזור המידע.

גם לי היה משהו כזה במשך הרבה זמןפרח חדש

התברר שהיה לי דלקת באנדומטריום (ברירית) לא ברור לי איך בדיוק המנגנון עובד אבל בגלל הדלקת הגוף דחה את ההריון או שלא יכל להמשיך להתפתח עם רירית לא טובה (עם דלקת)

לקחתי בתחילת מחזור אנטיביוטיקה מיועדת לזה וכבר באותו חודש ב"ה הריון תקין. 

איך זה התברר?מתחברת להגיב

זה משהו שרואים בבדיקת דם?

איזה אנטיביוטיקה לקחת?

היו לי כאבים מוזרים בימים מסויימים בחודשפרח חדש

כך חודש מחדש

והריונות כימיים בזה אחר זה

הרופאה לא רצתה לתת אנטיביוטיקה, אני התעקשתי ולקחתי דוקסילין

אותו חודש נעלמו לגמרי הכאבים ונקלטתי הריון תקין ב"ה

איך חשבת על זה?מתחברת להגיב

נראה לך שכדאי לבקש אנטיביוטיקה?

אין לי כאבים יוצאי דופן

והאם דלקת זה לא משהו שניתן לראות בבדיקת דם של ספירת דם?

לא רואים בבדיקת דםפרח חדש

כי זאת לא דלקת פעילה בגוף

תשאלי על כך את הרופא שלך

אני לא רופאה ולא יכולה להמליץ לך על תרופות לקחת 😉

וזה שאין כאבים לא אומר שלא קיים

אצלי פשוט גם היו כאבים וגם הריונות כימיים

תודה רבה אנסה לשאול!!מתחברת להגיבאחרונה
דווקא רופא נשים או גם רופא משפחה?
עונהאורוש3

לי נתנו תור לרופא פוריות שעשה סדר עם מעקבי זקיקים, אמר לי להמשיך אסטרופם (קבלתי כבר מהרופאה הרגילה) ואמר לקראת השנה לניסיונות צילום רחם ובדיקת זרע.

אם את רוצה כרגע להתייעץ איך לדחות ביוץ (זוכרת שלא עבד לך האסטרופם) לדעתי לא הייתי עושה את יתר הבדיקות עכשיו.

סתם לגבי הצילום יש היום בדיקה עדינה יותר עם אולטרסאונד וחומר יותר מים ולא עם יוד ורנטגן. אני התעקשתי ובסוף הסכים למרות שלא רצה. הבדיקה הראתה כל מה שצריך לא רואה סיבה לעשות משהו יותר כואב. אולי יותר יקר לקופה או משהו. 

זה לא רק עניין של מחירשולה1234
צילום רחם והידרוסונגרפיה הן בדיקות שאכן דומות אבל לא זהות יש יתרונות וחסרונות לכל אחת מהן כמו כל דבר בעולם.
ממליצה לךפרחים יפים

ממליצה לך ללכת לרופא נשים שמתמחה גם בפוריות ואז לא צריך לעבור רופא.

אני הלכתי לרופא כזה וזה ממש טוב

בדיקת זרע כן כדאי לעשות כי יכול להיות שיש גם אתגר בזה .

הכדורים שדוחים ביוץ לא בהכרח ישר עוזרים. לי גם שילבו עם זה כדור שמגביר ביוץ

מישהי קנתה סנדלים לילדים במחיר טוב?ואז את תראי

אשמח לשמוע איפה, לא אונליין

משהו איכותי

יש פאפאיה עודפים בחוצות המפרץ בחיפה למי שקרובקנמון
ילדה בת 10 ודאודורנטytrewq

הגדולה שלי בת עשר, מסיימת כיתה ד. ושמתי לב שהבגדים שלה מתחילים להיות מסריחים בבית שחי.

מתלבטת אם להסביר לה שהיא צריכה להתחיל לשים דאודורנט, או לחכות עם זה...

לא זוכרת שאני בגיל הזה התחלתי לשים. ודווקא הייתי מאוד מפותחת בגיל צעיר.. 

למה לחכות?אוזן הפיל

זה מאורע משמח

חלק מההתבגרות

אפשר לחגוג את המאורע

כמו שחוגגים נפילת שיניים בגיל 6 (תכלס זה די מפחיד)

ללכת לבחור

לתת עטוף יפה עם כרטיס ברכה


העיקר לא להסריח, זאת בקשה אישית ממני🙏

למה לא?רקאני

אני לא חושבת שזה עניין של גיל

אם מזיעים כדאי להשתמש בדאודורנט

למה היא צריכה לסבול אם היא קטנה?

סתם ככה לא הרחתי עליהytrewq

רק כשכיבסתי לה את הבגדים שמתי לב.

לא יודעת, גם לא כ"כ בריא, לכן באינסטינקט מעדיפה לדחות... 

אם ככה אז אולי לא קריטיאוזן הפיל

לפעמים זה יכול להיות חד פעמי בגלל עייפות, תזונה ספציפית, או אפילו מחלה


אם נראה לך שביום יום היא בסדר, אז גם אני הייתי דוחה

אבל כן מתחילה שיח שיבוא יום וכו'

אני לא חושבתרקאני

שצריך לחכות עד שאת תריחי

מספיק שהיא מריחה

אולי תשאלי אותה ותציעי לה שאם זה מפריע לה שתשתמש

כשהייתי ילדה הסרחתי הרבה זמן עד שקנו לי

והתפדחתי לבקש בעצמי

מסייגת שלפעמים זה הפוךטארקו
הרבה פעמים לא מריחים על עצמך... ומי שמסביב מריח ועוד איך.

יש לי אחות שלא הייתה מבינה מה אני רוצה ממנה כשהייתי שולחת אותה לשים דאודורנט....(והיא בהחלט הייתה צריכה..)

יש טבעיים.המקורית
לדעתי אם יש ריח - לשים
להקדים תרופה למכהאמאשוני

אם כבר מריחים בבגדים, ואנחנו בתחילת הקיץ,

זה יגיע מהר לריח שהסביבה מריחה.

לפעמים לוקח זמן להטמיע הרגלים וכדאי שתתחיל להתרגל.

אולי זה לא בהול לקנות מחר, את יכולה לבדוק מה האופציות ומה מדבר אלייך.

תקני לה דאודורנט טבעירק לרגע9
גם בריא וגם ריח נעים
נכון לא בריא, אבל תעכבי ואם יש ריח - אין ספק.ממתקית

אני לביתי קניתי את הדאודורנט של אלוורה שזה יותר עדין וב"ה מונע לה ריח (שנגיד לגדולות הוא לא מונע.)

יש גם אופציות טבעיות ללא אלומיניום וכובעלת תשובה

למיכל סבון טבעי יש דאודורנט לילדים אולי תבדקי אותו

יש גם את ערוגות ובטח בחנויות טבע יש מבחר

כן בטח כדאי לקנות לה. אם מפריע לך הבריאות יש כאלהקופצת רגע

טבעיים. וראיתי שגם ל dove יש עכשיו דאודורנטים של 0% אלומיניום או משהו כזה( שזה גם בתכל'ס לא עובד כל כך טוב 🫣)


נראה לי שעדיף שזה יבוא ממך.


אני קניתי לבת שלי שבכיתה ג', יותר בשביל ההרגל ובגגלל שהיא מגלה עניין בטיפוח עצמי ואני רוצה לעודד את זה. אין עדיין צורך אמיתי. אבל אני רוצה למקם את עצמי ככה שאני אהיה זו שאכיר לה את הדברים ושהיא תרגיש בנוח להתייעץ איתי, וגם תתרגל לרעיון שכשגדלים יש לזיעה ריח פחות נעים ושמים דאודורנט.

אגב היא כבר סיפרה לי שאחרי שיעורי ספורט הכיתה מסריחה ושבאמת כדאי שישימו דאודורנט. אבל למרות זאת לא נראה לי שהיא מקפידה כרגע לשים כל יום 😅 כאמור כרגע אין לה עדיין ריח. 

קניתי לילדים שלי מוקדם יותרקפצתי לבקר

בגיל 9 כבר התחילו להסריח, קניתי להם כמה סוגים שיוכלו תשים איזה ריח וסוג שיותר נעים להם.

כן מזכירה להם כל בוקר דאודורנט. כמו צחצוח שיניים וסנדלים גם דאודורנט..

שלא יסריחו. זה לא נעים להם ולא לסביבה

רק אומרת שבדאורדורנט יש חומרים לא מומלציםאוהבת את השבת

בטח לילדים..

ממליצה לנסות לקנות משו יחסית טבעי או בלי אלומיניום

או להכין מסןדה לשתיה


אולי למיכל סבון יש משהו נעים וטוב לילדים?נפש חיה.
יש לה, בדיוק ראיתיDoughnut
וואלה ניסינו. עבד עד שהוא באמת התחיל להתבגראורוש3

וביי. חייב את הרגילים.

ניסיתי גם בעצמי לעבור לבריא, אותו כנ''ל, לא באמת עובד. באסה. 

ניסיתי מלא סוגיםרק לרגע9
על הרבה מהם אפשר להגיד את זה, אבל של מיכל סבון טבעי (הקרם) עובד אצלי מעולה ואני איתו שנים. כל הסטיקים/רולים הטבעיים באמת לא מוצלחים מהניסיון שלי.
כיף לך. לא עבד לי....אורוש3
גם לי של מיכל לא עבד, לבעלי כןהמקוריתאחרונה
אמי מכינה בבית
באסה! הבנתי שלבנות זה יותר מסוכן..אוהבת את השבת
אז לפחות הוא בן...  😏
איך מכינים מסודה לשתיה?ממתקית
בטח שלשים דאודורנט אם יש ריח...ממתקית

תדברי איתה בנחת על זה וכו... תצאו לקנות יחד.
היא תגלה את זה לבד במוקדם או במאוחר, דרך עצמה או דרך הסביבה...
עדיף שאת הראשונה לומר לה בעדינות, וכמובן דאודורנט.
אציין, שלבת שלי בגל הזה קניתי דאודורנט של אלוורה, של החברה הזו, פחות חומרים, יותר עדין. וזה מונע לה מצויין

ואם אפשר לנצל בהקשר זה...ילדה בת 9 עם סימני התבגרוממתקית

התבגרות בגוף
החזה ממש גדל לה, הכי גבוהה בכיתה, ריח זעה חזק כמובן (יש לה דאודורנט טבעי וגוזיות)
בגלל שכאב לה איפה שצומח... נלחצתי ולקחתי לרופא, שהפנה לאנדוקרינולוג.
מישהי התנסתה בזה?
האנדו הסביר שהיא מתפתחת מוקדם מהרגיל... מבחינתי היא ילדה. והוא אומר שהיא יכולה לקבל גם מחזור בקרוב וזה ממש מלחיץ אותי.
שלח לבדיקות דם,צילום כף יד ועוד כמה מחכה לתור חוזר אצלו.
היא יכולה לקבל מחזור בגיל כזה?
זה נורא נכון?
מצד שני אמר שיש זריקות של הנורמונים לעצור את ההתפתחות, זה לא מסוכן?

איזה חוסר אחריות של הרופאאמאשוני

שככה מלחיץ אותך, מה נסגר.

אצל בנות גיל ההתבגרות מוגדר בגיל 8, ככה שהיא כבר בטווח ולכן בגיל הזה לא עוצרים את ההתפתחות בגדול.

גם הסיבה שמעכבים התפתחות מינית זה כדי לאפשר ליחד להמשיך לגדול (לכן צילום כף יד) כי אחרי קבלת מחזור כבר פחות גובהים.

אם היא מתפתחת באופן פרופורציונאלי זה תקין לגמרי.

לפעמים הגיל הוא רק מספר 🤭

וכן זה גם טבעי שיש כאב באיזור הפטמות בשלב של הנצת שדיים.

לגבי קבלת מחזור בד"כ מקבלים כשנה- שנתיים אחרי תחילת ההנצה.

אז השאלה מתי היא התחילה. גן משנה בת כמה היא בדיוק.

נניח היא כבר 9.5 ותקבל עוד שנה,

10.5 זה ממש גיל הגיוני כבר. אם כי יכול להיות שהיא לא תקבל לפני גיל 11.


את בטוחה שאת מצטטת את האנדו במדויק? למה הכוונה מוקדם מהרגיל? מוקדם מהטווח התקין? זה פשוט לא נכון. אז מה בדיוק הוא התכוון שזה מוקדם אבל בתוך הטווח? אוקי נכון, אבל זה לא אומר שזה לא טוב, לכל טווח יש קצוות לא כולם צריכים להיות בול על הממוצע.


אולי נתת לו נתונים על תחילת ההתפתחות שמתייחס לגילאים מוקדמים יותר? משהו לא מובן.


בכל אופן נשמע שמשפט המפתח שמבחינתך היא ילדה.

אולי אם תקבלי שהיא מתחילה להיות נערה בגיל 9, הכל יסתדר מבחינת החששות.


אבל הבת שלי בת 8.5 מסיימת ג', הכיתה שלה לגמרי באותו שלב.

יש לה חברות עם גוזיות. גם זוכרת מהגדולה שלי.

יש שמתחילות בג' יש שמתחילות בד'. זה לא נדיר בכלל.

איך אתן מתכוננות לחופש הגדול?אוהבת את השבת
בעיקר מעניין אותי מבחינת להיות עם הילדים בבית באוגוסט,  אבל כל שיתוף יתקבל בברכה❤️
מתכננת קניית ענק בסטוקאוזן הפיל

בעיקר חומרי גלם ליצירות

מספריים לכולם

מהדקים

ודבק סלוטייפ

יכול להעסיק אותם שעות


מתכננת להזמין את אחיות שלי, שכל אחת תבוא לשהות יום יומיים


מתחילה לחשוב על סדר יום שאני הולכת לתלות בגדול

מצטרפת. אשמח גם למידע על מי שכן עובדת בעצמה.אונמר

אני עובדת מהבית, והחופש לא ארוך כל כך כי יש קיטנות.

אבל יש לכן רעיונות למה אפשר לעשות בחודש שכן חופש?

אני עובדת וגם בעלי וזה באמת סופר מורכבדיאן ד.

עצה ראשונה ממני

לא לתכנן פתרונות לכל החופש מראש, כי זה נראה הר בלתי עביר

אני סיכמתי עם בעלי שמתכננים פתרון כל יום ליומיים שלוש הבאים.

 

אני באופן אישי יכולה אומנם לעבוד מהבית אבל לדעתי זה לא אפשרי עם ילדים קטנים ברקע

וכנראה שהרבה ימים ניקח חופשים על חשבוננו חלק אני וחלק בעלי (בגדול אנחנו מתכננים לחודש הזה שתהיה רק משכורת אחת במקום שתיים).

חלק מהזמן כנראה גיסתי הצעירה תבוא אלינו 

מקווה שחלק מהימים המשפחה תסכים לשמור עליהם.

 

מבחינת תעסוקה לא חשבתי על זה

אולי נקנה בריכה נמוכה למרפסת

וגם להזמין חברים או בני דודים, יותר קל להעסיק חבורה מאשר שניים לבד.

השם יעזור.אונמר

באמת חבר זה רעיון. שלא יהיו לבד.
אולי אקבע מראש עם אחת האמהות שנעשה כל יום אצל אחת ממנו, ואז יהיה לנו יום שקט יום לא.
והקטנה שלי פחות מפריעה לי וגם ישנה חצי צהריים.

אני אין לי חופשים ובעלי עצמאי גם ככה.
אבל הוא כן חייב להספיק דברים ולא יכול לקחת חופש מלא.

מנסה לחשוב איך אפשר לחלק נכון את הימים או את מי עובד ומי לא.

אולי שאני אתחיל ממש מוקדם בבוקר ואז אתפנה באמת לשעות של באמצע?

לא ידעת אם אפשרי. וואי

אני עובדת בחופשהמקורית

יוצאת איתם בעיקר אחהצ ערב כי חםם מאוד

פעם בשבוע לפחות יום חופש מהבוקר, בעלי איתם בזמן שלא (עובד הרבה מהבית)


בזמן שאנחנו בבית - יצירות צביעות בצק פליימוביל וזמן חופשי לשיעמום כמובן🤭

קצת זמן עם סבא וסבתא

מאלתרים מה שיש

כן. זה מה שאני עושה גם.אונמר

מנסה לחשוב אם יש יותר איך לייעל את זה כדי לא להתחרפן.

נורא קשה לעבוד כשהם סביבי ואני מתחזקת אותם ביצירות וכל זה.

הכיוון שאני חושבת עליו זה אם יש איך לשנות שעות או איכשהו שלא יצא שאני יושבת לעבוד והם סביבי. אולי רק חלק אפילו. לא מצליחה לסדר איך אפשר.

אצלי בחופש הם בדרכ ישנים עד יותר מאוחרהמקורית

כי הפעילות שלנו היא יוצר בערבממילא בגלל החום, אז אני מתחילה לעבוד מוקדם ועד שהם קמים כבר חצי יום עבודה מאחוריי

יש קייטנות המשךאמאשוני

בד"כ עד 13:00 אבל זה גם משהו.

המעונות גם אמורים לפעול חלקית באוגוסט.


בשאר הזמן:

לוקחים חופש

הבעל לוקח חופש

קצת סבא/ סבתא/ דודים אם אפשר..

פעילויות במתנס

בייביסיטר

ובסוף חופשה משפחתית מתישהו..

בינתיים קניתי כמה חומרי יצירה בסטוקמתואמתאחרונה

אבל זו רק התארגנות ראשונית...

אצלנו היציאה לחופש היא בהדרגה:

הבכורה כבר בחופש (אבל אני לא אמורה לדאוג לה, כמובן)

שלושה בנים ושתי בנות יוצאים בראשון ביולי - שניים מהם נרשמו למעין קייטנת לימוד (בעצם אני לא בטוחה מתי הראשון מביניהם יוצא לחופש אבל הוא גם יעסיק את עצמו בלימוד עצמי). לבנות אני צריכה לדאוג לתעסוקה (מתכננת להכין איתן קייטנה עצמית לפי נושא כלשהו).

הקטנה יוצאת לחופש בעשרים ביולי - שיהיה לי בהצלחה🥴

עוד בן יוצא לחופש קרוב לתשעה באב.

והילדונת בקייטנה עד שלב די מאוחר (אבל בלי צהרון).


עד תשעה באב אנחנו לא עושים תוכניות מיוחדות (בעלי עדיין לומד, וגם לא מתאים לעשות ממש פעילויות).

אחר כך אנחנו מכינים לוח חופש, ולפני כן יושבים בישביה משפחתית מיוחדת כדי לזרוק רעיונות לפעילויות. ואז אנחנו משבצים את הפעילויות הריאליות בלוח החופש, ויוצאים לדרך...

אני עובדת תוך כדי, אבל משתדלת לא לקחת פרויקטים חדשים. את מה שכן - עובדת בין לבין/בלילות... (ב"ה יש לי מחשב נייד, אז יכולה לעבוד בכל מקום בעיקרון)

משתדלים לעשות לפחות פעילות יציאה אחת לכל המשפחה ועוד פעילות יציאה לקטנים ופעילות יציאה לגדולים. עושים גם יום בנים/יום בנות, אבל זה לא בהכרח כולל יציאה של ממש (בתשלום).

מלבד זה פעילויות מיוחדות בבית - ימי נגרות, יום בית מלון, יום משחקייה בבית... לפעמים גם סתם יציאה לפארק רחוק.

סיפור הלידה שליסיפורלידהשלי

פתחתי משתמש למרות שכנראה תזהו אותי כדי שלא ישמר לי בכרטיס.

 

יום שני בצהריים צירים חזקים מאוד, ודיי תכופים.

אני מחליטה לא ללכת לבית חולים כדי שלא יתנו לי זירוז ושאהיה יותר קרובה ללידה.

סובלת מאוד אבל מתעקשת על זה.

עד הבוקר אני עם צירים ואז מפסיקים.

כל הבוקר אני עם צירים פעם ברבע שעה בערך.

מפזרת את הילדים לגנים כאובה ועייפה וחוזרת לבית

נכנסת הביתה ומגלה שאני לא יכולה לעמוד, יש לי לחץ חזק באגן כל כמה דקות

מתקשרת לספר לבעלי שיתכונן אולי הוא יצטרך תכף לצאת מהעבודה אליי.

 

אני מנסה להכין א.צהריים ורואה שממש אין סיכוי אז מתייאשת והולכת לנוח, שמה את הקטן שלי איתי במיטה שישחק לידי ואני שוכבת.

מרגישה הפרשה גדולה שיוצאת אז קמה לשירותים ומגלה שכנראה הפקק הרירי יצא, פעם ראשונה שזה קורה לי. אף פעם לא ראיתי אותו יוצא.

קצת נלחצתי אבל ידעתי שזה לא אומר כלום ושזה לא מלמד שאני יולדת היום.

עוברת עוד שעה ואני מגלה שאני לא יכולה לקום מהמיטה.

 

מתקשרת לבעלי להתייעץ איתו,

מספרת לו על המצב והוא אומר לי שהוא בא, אמרתי לו שלא יודעת אם כדאי כי אין לי צירים אז זה לא לידה.

הוא מתעקש שאם אני לא יכולה לעמוד אז שאלך להיבדק (ותודה לו על העקשנות הזאת).

מתייעצת גם איתכן כאן בפורום ואתן מדרבנות אותי להיבדק.

 

הוא מגיע, אני הולכת עם אמא שלי לבית רפואה והוא נשאר עם הקטן בבית.

מגיעים, האחות מקבלת אותי ושואלת למה באתי.

אמרתי לה שאין לי צירים ויצא לי הפקק הרירי וקשה לי לעמוד.

האחות התגובה: "בלידה חמישית את כבר אמורה לדעת שלא באים רק בגלל הפקק הרירי אם אין צירים. טוב תעלי למיטה נעשה מוניטור" (ורק בגלל המשפט הזה אני מספרת את הסיפור לידה שלי, אף פעם לא כתבתי סיפור לידה)

אני בלב שלי מרגישה לא נעים שככה ננזפתי ושאולי באמת סתם באתי.

עושים מוניטור, האחות: "יש לך צירים כל 10 דקות, אלה לא צירים של לידה. לכי תחכי לרופא שיקרא לך"

 

יצאתי לחדר המתנה מחכה לרופא ואז קוראים לי לעשות אולטראסאונד לבדוק מנח לפני הרופא.

הטכנאית: את יודעת באיזה מנח הוא?

אני: בטח, מנח ראש

הטכנאית: מנח רוחב

אני: זה אומר שבטוח לידה בניתוח??

הטכנאית אומרת שכנראה שכן.

אני יוצאת ממנה מזועזעת ובהחלטה שאני פה לא כדי ללדת אלא כדי להפוך אותו. אני לא יולדת בניתוח.

 

מתקשרת לספר לבעלי.

מגלה שלפני בתור יש בערך 15 נשים.

אחרי עוד חצי שעה של המתנה לרופא אני אומרת לאמא שלי שזה ממש מיותר שהיא תחכה איתי, אני לא יולדת עכשיו ויש פה תור ארוך, שתלך הביתה ואקרא לה אחרי שאדבר עם הרופא.

היא בהתחלה לא רוצה ללכת אבל כשהזמן עובר ולא קוריאם לי היא משתכנעת והולכת.

 

כל זמן ההמתנה אני יושבת ומחכה, רוב הזמן אני בסדר חוץ מכל 5 דקות שיש כאב חזק באגן ל2 שניות שגורם לי לעצור את הנשימה ןאז עובר ואני בסדר.

 

אחרי נצח הרופא קורא לי, אני קמה אליו וכמעט נכנסת לחדר ואז רצה אחות ואומרת לו "אולי תקבל קודם את היולדת ההיא? היא בוכה פה ונראה שממש סובלת"

הרופא אומר לה שהוא כבר קרא לי ובאתי אז יקבל אותי ואני האחרונה שלו אז אם יוכל אחר כך יתעכב ויקבל גם אותה. (עוד נס בשרשרת הניסים)

 

אני מתיישבת מולו ואומרת לו: אני לא באתי ללדת, עכשיו גיליתי שהעובר במנח רוחב אז באתי להפוך אותו.

הוא מסתכל עליי ואומר: את נראית בלידה, תעלי מהר למיטה. קודם נבדוק פתיחה ואחכ נדבר

 

אני עולה למיטה, הוא בודק פתיחה ואומר: מה אני מרגיש פה, אני לא יודע מה אני מרגיש פה.

מוציא את היד ומכניס שוב: מה זה? מה אני מרגיש כאן?

אוי זה היד! תעצרי, אני לא צוחק איתך. אל תנשמי, אל תזוזי, אל תלחצי.

הוא רץ לדלת וצועק "צוות לחדר שלי מהר, היא בלידה"

פתאום החדר מתמלא במלא אנשי צוות, הרופא מודיע להם שצריך להוציא אותי עם המיטה.

הם אומרים לו שזה מסובך. הוא הולך לדלת ובדרך מעיף את כל מה שמפריע, הכיסא, השולחן שלו ומודיע להם "היא יוצאת עם המיטה הזאת עד החדר ניתוח"

תוך כדי שגוררים את המיטה אחד מתחיל להפשיט אותי, אחר להוריד לי כיסוי ראש, עוד אחת את התכשיטים ואחד עם טפסים מקריא לי מה רשום תוך כדי ריצה במסדרון.

מגיעים לכניסה לחדר ניתוח, הוא סגור.

מדליקים אורות מכינים אותו לניתוח, אומרים לרופא שאין רופא שיכנס לניתוח והוא מיד אומר שהוא יכנס.

ואז מישהו נזכר לשאול אותי "הודעת לבעלך?"

אני אומרת להם שלא ומתקשרת אליו ומבקשת שיעדכן את אמא שלי.

אני חותמת קשקוש כל שהוא על הדף כי מכריחים אותי ואז שואלת אותם אם אני בטוח יוצאת חיה מהניתוח.

הרופא החמוד רואה שאני בוכה ומתנצל שהכל ככה מהר ובלחץ "פשוט אני חייב להשיג אותו לפני שהוא ממשיך לצאת" ולא עונה על השאלה שלי.

 

מכניסים איתי לחדר ניתוח ומיד מתחילה להרגיש ששמים לי כל מיני חומרים על הבטן (אולי חיטוי, לא יודעת) .

אני נלחצת ואומרת להם שלא יחתכו אותי כי לא נרדמתי.

אחרי שנייה כנראה נרדמתי 😅

 

התעוררתי אחרי לא יודעת כמה זמן כדי לגלות שתודה לה' הצליחו להציל אותי ואת התינוק.

לכאבים שלא הכרתי מעולם.

 

אני עוד מתאוששת מהניתוח, מהפחד הזה למות.

אמא שלי כמובן הייתה עם יסורי מצפון שלא הייתה שם אבל אמרתי לה שזאת אשמתי, אני שלחתי אותה. ובתכלס, לא חושבת שהיה מועיל לי אם מישהו היה שם כי גם ככה הכל היה מהיר ובלחץ.

 

אהה והקטע הכי מדהים.

יום חמישי שלפני הלידה הסתובבתי בבית והרגשתי תחושות מוזרות באגן.

ניסיתי לתאר לבעלי מה אני מרגישה אז אמרתי לו ש"זה מרגיש כאילו התינוק דוחף את היד שלו".

לא היה לי מושג שיש דבר כזה, לא שמעתי מעולם על תינוק שהוציא את היד.

 

ואת כל הסיפור הזה כתבתי גם בשביל לנסות להשתחרר עוד קצת מהסיפור הזה כי עדיין זה צרוב בי.

וגם כדי להגיד לכל אחת כאן- תקשיבי לעצמך. שכולם מסביב יגידו מה שהם רוצים, כולל הרופאים והאחיות.

אם את מרגישה שמשהו לא תקין, שמשהו לא רגיל, שאת צריכה להיבדק- תלכי!

עדיף ללכת 100 פעמים סתם ולא לפספס את הפעם אחת שהייתה נצרכת.

 

ותודה לה' על כל הניסים שבדרך.

על בעלי שדירבן אותי ללכת

על הרופא שלא ויתר על התור שלי לטובת מישהי שנראתה ונשמעה יותר סובלת

ו.ודה ענקית לכן על הדרבון והעידוד באותו יום להיבדק ובכלל שליוויתן אותי בלי שידעתן בדיוק את הפרטים אבל נתתן הרבה כח עד שנכנסתי לניתוח

ועל זה שהתינוק ואני בריאים ושלמים וחיים.


 

סליחה על האורך, לא תיכננתי לכתוב כל כך הרבה.

מזל טובדיאט ספרייט
התרגשתי מאוד מהסיפור ❤️
וואואוזן הפיל

כולי צמרמורות

אני רוצה לתת לך את גביע העולם

איזה גיבורה שאת

כשקראתי על האחות שקיבלה אותך רציתי לבעוט במשהו

אוף איזה עצבים

ואז טלטלות

וטוויסטים

חתיכת סיפור יש לך

בה שיצאתם מזה בשלום

🩷

וואו, איזה סיפור מצמררמתיכון ועד מעון

הןדו לה'  שהיה לך כזה שליח טוב.

איזה השגחות וואוווווו מזל טוב! התאוששות קלה ,נפש חיה.

החלמה מהירה וטובה

הרבה הרבה נחת!! 

אמא איזה מטורף❤️😭🥹חמדמדה

ליבי עלייך שהיית שם לבד רק, נשמע לא פשוט…

וברוך ה' ששם שליח טוב בדרך שלקח אותך ברצינות

החלמה מהירה, גופנית ונפשית💖💖

אמאל'ההההאורוש3

גרמת לי לבכות (הורמונלית וזה).

תקשיבי חוויה ממש מלחיצה.

הכי חשוב ששניכם בסדר ב''ה.

אבל ממש ממליצה לך לעשות איזה עיבוד רגשי לאירוע הזה.

כל הכבוד לך שהלכת.

האחות היתה מתנשאת להחריד ומזל שלרופא היו חושים טובים. מה זה אין רופא לניתוח? הזוי משהו.

חיבוק גדול לך!! התאוששות מהירה ונחת מהמתוק!

וואוו איזה צמרמורתשירה_11

אמאלה איזה סיפוררר

וואווו מרגש מאודדדנושש
איזה פחד! ממש נס!אן אליוט
שתהיה לך התאוששות מהירה, גם רגשית, והרבה נחת!
ואו ניסי ניסיםSeven

ותודה להשם שהיו שם שליחים טובים

מזל טוב והחלמה קלה

וואוו!השקט הזה

ממש שרשרת של ניסים! מרגש ממש

תודה ששיתפת אותנו

וואווורקאני

אני עם פה פעור

מטורףף

מלא מזל טוב

התאוששות קלה בגוף ונפש!

וואו וואו וואו איזה סיפור!!דיאן ד.

קראתי כמה פעמים בנשימה עצורה.

 

איזה ניסים! חסדי ד'

 

מקווה שהתאוששת ואת מרגישה יותר טוב גם את וגם הקטני.

תודה ששיתפתפילה

עברת את זה כמו גיבורה. ברוך ה' שאתם בסדר.

אני חושבת שזה חשוב מאוד לשתף גם סיפור כזה כדי שנזכור שאנחנו בידי ה' ...

הרבה מזל טוב! בריאות ונחת

וואוווו דמעותתתתת תקשיבי לא יאומןאוהבת את השבת

נס נס נס נס נס נס

מרגש ןמצמרררר


חיבוק ענקקקקקק

בע"ה שיהיה לכולכם מלא בריאות

וואי מטורף ומרגש ממש!Doughnut
איזו אלופה את שהיית קשובה לעצמך, ריגשת ממש💕
וואוווו ממש צמרמורות.אונמר

מזל טוב!!!!!

הרבה כוחות ובעז"ה שתתאוששי בקלות.

וואוו ווואוווו וואוווווווווו אני עם צמרמורות!!!!אמהלה

איזה סיעתא דשמייא בכל רגע ורגע הייתה לך שם

וב"ה שאתם בריאים

שמחה שהיתה לי הזכות לדרבן אותך......

תבשרי לנו רק בשורות טובות

ותגדלו אותו ואת שאר ילדכם בנחת, בבריאות ובשמחה

אמאלההההעדינה אבל בשטח
הייתי ממש בצמרמורות ודמעות! ב"ה שהכל בסדר איתכם! החלמה מהירה ונחתתתת!!
צמרמורתאנונימית בהריון

ריגשת ממש!

המון מזל טוב ורק נחת!!

אמאלה איזה סיפור, אני כולי דמעות!!ממתקיתאחרונה

כמה ניסים, הכל מלמעלה
קראתי מההתחלה במתח רב, בד"כ אין לי סבלנות לסיפורי לידה.
אבל פה לא יכלתי להפסיק.
לא מבינה איך התינוק התהפת לרוחב, אם היה ראש?
כי זה שלב שהם כבר לא מתהפכים לא?
וטוב שהלכת להיבדק בבית חולים, ולא בקופת חולים.
ממש ניסי ניסים.

מחפשת לקנות לבית עציצים מלאכותייםשמה לב
בדגש על כאלה שנראים אמיתיים.. אשמח מאוד לשמוע מניסיון, ואם יש המלצות על מקומות או קישורים בכלל טוב!
יש בשיין מלאאפונה
ראיתי בשיין אבל לא יודעת מה באמת נראה אמיתישמה לב

והתגובות לא חד משמעיות... לכן אמרתי אשאל פה את חכמת ההמונות🙃 אולי למישהי יש ניסיון

אני מסתכלתאפונה
על ביקורות עם תמונות
ואת מצליחה להבין מהתמונה איך זה נראה באמת?שמה לב

אין לי ניסיון בזה ובא לי לקנות בכמות. ראיתי שעל הרבה עציצים כתוב בתגובות שהגיע בפועל הרבה יותר קטן ומדולל מאיך שנראה באתר

ואם כבר מזמינה בא לי להזמין כמות, ולא בא לי להזמין ואז לגלות שלא מוצלח..

בד"כ כןאפונה
אבל לא הזמנתי עציצים.. פריטים אחרים ככה עושה.
אחלה תודה!שמה לב
אם יש למישהי קישורים מומלצים מניסיון, אשמח..
יש בסטוקים וכאלהבתאל1
וככה את יכולה להתרשם מקרוב. ובדכ זה לא יקר
יש באיקאה כל מיניקנמון

חלקם נראים מלאכותיים אבל יש כאלו (בעיקר עציצים שהם רק עלים) שממש נראים טוב!

ראיתי גם בסטוקים כל מיני. (לא יודעת אם הייתי קונה בשיין. זה קצת לקחת סיכון. במיוחד אם רוצים כמות)

איקאה16210
מציעה שתלכי לראות פיזיתשקדי מרק

כי קשה להתרשם באתרים..

ממליצה על איקאה או בחנויות סטוק לפעמים יש מציאות טובות 

תודה לכולן!שמה לב
איקאה רחוק לי מאוד, אבל אני מבינה שאין מנוס...
אם איקאה רחוק מאודטארקואחרונה
הייתי מנסה קודם אחד מסניפי המקסטוק הגדולים(למשל כפר סבא, אבל יש עוד כאלה)
איקאה!!!!ממתקית
מיטה ללא מעקההבוקר יעלה

קניתי מיטה חדשה לבת שלי בת שש וחצי

מתוך מחשבה שהיא כבר גדולה ובגיל הזה בדרכ לא מתגלגלים מהמיטה אצלי, קניתי ספפה ללא מעקה. היא נפלה מהמיטה בלילה הראשון, קירבתי את שידת ההחתלה כך שתחסום אותה מליפול אבל הבעיה שהיא זזה בשינה והשידה קרובה לראש המיטה.. בקיצור הלילה היא נפלה שוב ובכתה מתוך שינה, נקרע לי הלב ☹️

ויש לי מסורי מצפון שלא חשבתי לעומק וקניתי עם מעקה.

ומתלבטת מה לעשות? יש למישהי רעיון? 

תפרשי שמיכה מתחת, היא תתרגל בסוףחילזון 123
או שתשימי אולי גב של כסא ליד. ככה זה טיפה יאט את הנפילה, אם תהיה
אני אנסה, תודה!הבוקר יעלה
זה עם מיטה נפתחת?כורסא ירוקה
תוציאי את המיטה התחתונה כזה 3/4 החוצה, ככה שזה לא יעלה למעלה אבל אם היא תיפול תיפול עליה. לרוב לא נופלים פעמיים וגם כן זה ממש נמוך
אין אפשרות, חדר קטןהבוקר יעלה
וממול המיטה של אחותה 
בין המיטות, עד המיטה של אחותהטארקו
בתור פתרון זמני עד שהגוף שלה ילמד לא ליפול...
בין המיטות יש שידת החתלההבוקר יעלה
שאין לה מקום אחר להיות.. 
אז אולי יש איזה מזרון קטן שאפשר לשים שם?טארקו
^^ לשים על הרצפה בין המיטות משהוכורסא ירוקה
מזרן, פוף, שמיכות. העיקר משהו רך שתתגלגל עליו
לתקוע כריות בקצה מתחת לסדיןאור10
לא יחזיק..הבוקר יעלה
סדין קצת יותר אלסטי או גדול מחזיקאור10
מספיק כדי לתת תחושה לילד שזה הקצה

ככה אנחנו עשינו


2 כריות לאורך הקצה

לא בטוחה אז שהבנתי איךהבוקר יעלה
אפשר לקנות מעקה אוניברסלימאוהבת בילדי
יש כזה לספפה?הבוקר יעלה
מכירה רק למיטות מעץ
אולי פשוט תוסיפי מעקה?יהלוםנוצץאחרונה

יש ספפות שבאות עם מעקה, אולי אפשר להוסיף איכשהוא?

או לשים מזרון קטן ליד המיטה

ורמיס של הצרבלוםאהבה.

שבוע 16 בסקירה מוקדמת לא רואים התפתחות של ורמיס

מישי שמעה על זה? אנחנו ממש בלחץ

הרופא היה מסוייג ואמר שיכול להיות שזה יסתדר אבל


ממש אשמח לשמוע אם מישהי חוותה 

מקפיצה לעצמיאהבה.
לא שמעתי על זהמתיכון ועד מעון

אבל ממליצה לפנות למכון פועה, יש להם הרבה מידע בנושא.

בשורות טובות בעז"ה

ממליצה ללכת לסקירה נוספת אצל ד"ר נדג'ארי המלאךאמהלה

מומחה מס' 1 בארץ לUS

מאבחן מעולה ויש לו מכשיר הכי טוב שיש.

במידה ואכן זו האבחנה הוא יפנה אתכם לרופא המתאים.

מנסיון אישי

הוא הציל אותי!!!

קודם ללכת אליו ואז לסקירה מכוונת?אהבה.
את יודעת אם יש תורים? 
תלכי קודם אליו. תתקשרי לזימון תוריםאמהלה

אם פרטי אז יותר זמין, אם בציבורי קצת יותר המתנה

שווה ללכת גם בפרטי (תבדקי אם יש לך אופציה לקבל החזר מהקופה)

אוקי תודהאהבה.
אתקשר מחר 
לדעתי כדאי להתייעץ עם המזכירות קודםאמאשוני

תשלחי להם את התוצאות ותבקשי שישאלו אותו איזה סוג בדיקה לקבוע ומתי.

הייתי אצלו לפני הרבה שנים אז לא זוכרת את הפרוצדורה הטכנית,

אני כן זוכרת שהוא אמר שחבל שלא באתי בתזמון מסויים ופעם הבאה לשאול אותו או משהו כזה.

(הוא התבאס בשבילי ששילמתי על שר"פ ולא קיבלתי תשובה מושלמת בגלל העיתוי)

האמת לי בזמנו זה הספיק אבל אולי במצבך זה כן יכול להיות משמעותי ויותר וודאי.

לי בדיוק הפוך. אמר טוב שבאתם עכשיו....אמהלה

ואז אמר לי שילמתם מספיק על הביקור בשר"פ

אני לוקח אתכם תחת חסותי

הכניס אותנו לזמן שהוא מקבל בבוקר- ללא משכורת (סיפור בפני עצמו)

וקבל אותנו כל שבועיים

אפילו שאין לקופה שלנו הסדר איתו

הוא עשה איתם איזה שהוא הסכם שיאשרו לי

ובאמת הוא הציל אותי ואת הילדות שלי

 

הוא ממש איש חסד ורופא דגולאמאשוניאחרונה

ובכל אופן חושבת שכדאי לוודא שבאים אליו בזמן הנכון מבחינה רפואית כדי שהוא יוכל לתת אבחנה מיטבית.

לפעמים יש דברים שלא תלויים בטוב ליבו של הרופא.

אז אם למשל חשוב לבוא בשבועיים הקרובים, הוא יגיד את זה.

אבל אם עדיף דווקא לחכות ולבוא בשבועות מאוחרים יותר שהעובר יותר מפותח, הוא גם יגיד את זה.

הכוונה לתזמון מבחינה רפואית נטו.


הייתם אצלו בהדסה או במרפאה של קופ"ח?

אם את במאוחדתהשם שלי
אפשר לעשות סקירה מכוונת אצלו.

תמיד כשקבעתי סקירה מכוונת, קבעו לי אליו.

אני במכבי וגם לא מהאזוראהבה.
אבל אם הוא הכי טוב אז שווה נראלי 
אם את בכ"א לא מצליחה, אפשר ללכת לד"ר נילי ינאיאמהלה

אבל הוא בעדיפות הראשונה לפני כולם.

וזכור לי שכן היה איזה הסדר עם מכבי

הבן שלי באמצע אבחון תקשורתאנונימית בהו"ל

לדעתי נגלה בסופו של דבר שיש לו בעיות תקשורת.

בעיות תקשורת זה בעצם אוטיזם?

 

ילד מתוק וחכם בן 6

לא תמיד מצליח לשחק יפה עם האחים שלו, מציק להם הרבה, לא כל כך מסתדר חברתית בגן.

 

אחד הקשיים העיקריים איתו כרגע זה שהוא שובר דברים. התחיל לפני פחות מחודש.

אין לי מושג אם זה אופייני לילדים עם בעיות תקשורת, אם זה מצביע על עוד בעיה.

הוא לא תמיד שובר אבל הוא שובר לפחות משהו אחד ביום, לפעמים יותר.

זה לא נראה בטעות. ועד עכשיו היה ילד מאוד אחראי ששומר על דברים.

 

המפגש הבא של האבחון יהיה רק עוד 3 שבועות

ובינתיים אנחנו אובדי עצות איך להתייחס אליו.

לכעוס שהוא שובר לא יעזור, להתעלם גם לא עוזר כי הוא ממשיך.

כל פעם שהוא שובר משהו אני אומרת לו שממש חבל כי עכשיו לא יהיה להם את המשחק הזה יותר ושעכשיו יילך ויזרוק את זה לפח.

כאמור, זה לא מרשים אותו והוא שובר שוב ושוב.

 

וגם ההצקות לאחים שלו בלתי נסבלות.

יש לי ילד אחד שהוא הכי שק חבטות שלו, הילד שצמוד אליו מתחתיו.

הוא ממש מתלונן לפעמים "הוא תמיד מרביץ לי ועושה לי כואב"


 

אבל הוא גם מתהפך בשנייה והופך למלאך.

אתן דוגמא מהשבוע, הוא הסתובב בבית וכל אח שהוא נתקל בו קיבל ממנו מכה, בעיטה, משיכה בחולצה כדי שיפןל.

כשראיתי שלא עוזר שכולם חטפו והוא ממשיך לסיבוב שני כשעוד לא הספקתי להרגיע את כולם מהסיבוב הראשון אז אמרתי לו שיעמוד לידי (הוא ממש מקשיב), הוא נעמד לידי ואז הרגעתי את אחים שלו ותוך כדי אחד מהם ביקש פלסטלינה. אז המתוק השובב שעומד לידי מיד אמר לו "בוא אני אביא לך, יש לי במגירה"

ותוך רגע מצאתי את עצמי בסיטואציה אחרת לחלוטין, הבן שלי יושב וכולם סביבו במעגל והוא מחלק פלסטלינה. הוא שואל כל אחד כמה הוא רוצה, נותן להם לבחור.

כאילו לפני רגע לא היה כלום.

 

ויש מצבים שלא יזעור כלןם והוא בתוך התקף של השתוללות והצקות שהדבר היחיד שעוזר זה לתפוס אותו, אני מחבקת אותו ואז הוא מרביץ לי, מנסה לנשוך, לירוק, ללקק, לצבוט.

ואז אין לי ברירה אלא לתפוס קצת יותר חזק כדי שלא יצליח להרביץ גם לי. ואז הוא בוכה קצת ומתאפס.

וכל כך כואב לי שזאת הדרך היחידה להרגיע את הילד שלי.

אני גם אומרת לו לפני "בוא תנסה להרגע לפני שאני אצטרך להחזיק אותך יותר חזק כי זה לא נעים לא לך ולא לי" אבל נראה שבאמת הוא לא מצליח לעצור.


 

אני לא יודעת למה אני כותבת כאן, אולי יהיה לכן רעיון איך לעזור לו להפסיק לשבור דברים (אין לי דברים שמיועדים לשבירה ולדעתי גם לא יעזור כי יסיים איתם ויעבור למשהו אחר)

וגם איך להתמודד עם ההצקות שלו, ממש כואב לי על האחים שלו שככה סובלים. וגם עליו, הוא כזה ילד מתוק וטוב, לא יודעת איך השתנה לי ככה.

אני לפעמים מסבירה להם שיש לו קושי ושאנחנו מחפשים דרכים לעזור לו ושיתפללו לה' שנמצא מהר את הדרך.

מקפיצה לך חיבוק!!דיאן ד.
האמת שאני לא מבינה בזה יותר מידיבוקר אור

אבל בעיות תקשורת המשמעות היא שנמצאים על הרצף האוטיסטי, כלומר יש מאפיינים והתנהגויות שאופייניים לאוטיזם אבל הרמה התפקודית יכולה להיות גבוהה

אתם נמצאים בהדרכת הורים במקביל? לפעמים מפנים בהתפתחות הילד במקביל לתהליך האבחון

המון כוח, נשמע לא פשוט❤️

חיבוק גדולאורוש3

כן קשיי תקשורת זה נחשב על רצף האוטיזם. היום קוראים לזה רצף ה- ASD.

אני לא מומחית ממש, אבל לרוב אצל הילדים האלה יש צרכים חושיים שונים. יכול להיות שהעניין עם לשבור דברים עונה לו על צורך חושי כלשהו. אולי תנסי לחשוב יצירתי אם יש משהו שאת כן יכולה לתת לו ולאפשא לו לשבור. לא עולה לי יותר מדי, אבל אולי נגיד לנפץ בחוץ גוש גדול של קרח שתכינו בשקיות זיפלוק במקפיא?

כמובן ממליצה לחכות לאבחנה מסודרת ולאנשי מקצוע שיכירו אותו ושמנוסים בתחום. 

קודם כול חיבוק מתואמתאחרונה

וגם השתתפות דומעת בקושי החזק שאת מתארת...❤️


אכן, קשיי תקשורת זה אוטיזם (שהוא כמובן רצף גדול של קשיי תקשורת), וכן, ההצקות והזריקות והשבירות בהחלט יכולות להיות קשורות לחוסר הוויסות שהוא מרגיש.

כתבת שזה התחיל בחודש האחרון - הוא מודע לתהליך האבחון שהוא עובר? יכול להיות שזה מטרגר אותו? (לא שתפסיקו את התהליך, כמובן, אבל זה יכול לתת איזושהי סיבה...)

ויכול להיות שפשוט הוא גדל וקשה לו יותר להתנהל עם המוצפות שלו, ולכן הוא מתנהג כך.

לצערי אין לי פתרונות של ממש, חוץ מלנסות לתמלל לו: "אתה כועס עכשיו בגלל איקס, ולכן אתה זורק דברים/מרביץ לאח שלך." וכמובן, להגן ככל האפשר על הסביבה שלו...

אולי יעזור לתת לו משהו כמו שק אגרוף שלו הוא יכול להרביץ בשעת כעס (אולי גם בובה גדולה תעזור), אבל לא בטוח שהוא יצליח לווסת את עצמו לתקוף רק את זה...

בכל אופן, הכי טוב ללכת להדרכת הורים. אם אתם מסוגלים לחכות עד סוף האבחון - אז כך תוכלו לבוא בצורה מדויקת להדרכת ההורים, ואולי גם לבקש מהמאבחנים שמות של מדריכי הורים. אבל אם לא - אז כדאי כבר עכשיו...


ושוב חיבוק גדול ומבין זה לא קל...

אולי יעניין אותך