איך מתארגנים על בגדים להתחלה? חיתולי בד? כל ההתארגנות שלפני.. מתי ואיך
מתלבטת אם לגלות או לא, מצד אחד מרגש מצד שני מרגיש לי מסובך מידי.
איך מתארגנים על בגדים להתחלה? חיתולי בד? כל ההתארגנות שלפני.. מתי ואיך
מתלבטת אם לגלות או לא, מצד אחד מרגש מצד שני מרגיש לי מסובך מידי.
אבל בהריון הקודם היה עניין.. בסקירה המאוחרת נאמר שיש בן, אחכ נאמר שיש בת... וכשבאתי יותר סמוך ללידה לא הצליחו לזהות.... אז פשוט חיכינו ללידה ושם היה הרגע המרגש שהמיילדת בישרה כי יש בת.
אני מראש הכנתי בגדי גוף בצבע לבן שכבר היו לי מהלידה הקודמת, כיבסתי וארגנתי הכל...
בהצלחה ובידיים מלאותת
סיכמתי עם אחיות שלי מראש שאחרי הלידה הם יעשו לי קניה של כל מה שצריך...
ולדעתי בהנחה שמתכננים לשמור ציוד ללידות הבאות את הכל חוץ מבגדים כדאי ממילא לקנות בצבעים ניטרלים כדי שיישאר. אז אפשר לקנות גם כמה בגדים בצבעים ניטרלים לשחרור, ואחרי הלידה לקנות עוד בצבעים מתאימים...
אפילו ירוק קניתי..
זה רק להתחלה, ואחרי הלידה בדרכ מקבלים/קונים עוד בגדים בהתאם למין
חמותי הצדיקה הלכה אחרי הלידה וקנתה הכול.
ובפעם אחת שאנחנו ידענו אבל חמותי (וכל שאר העולם) לא - היא בדיוק טסה לחו"ל קצת לפני הלידה ורצתה לקנות בגדים גם לרך שייוולד, אז קנתה בגדים בצבעי אדום, צהוב, תכלת עם סרטים וכו'... (מבחינתי זה לא היה נצרך, כי ידענו שזו בת ושכבר יש לנו בגדים של העונה הזו מהבת הקודמת, אבל לחמותי זה היה כיף אז לא מנעתי ממנה
)

כמה שעות אחרי שילדתי כבר נחתו אצלי שקיות של בגדים ורודים..
חמותי כיבסה לי לפני שיצאתי מהבי"ח.. כן קניתי מראש כמה גופיות ומכנסונים בצבע לבן
בלידה השניה גם לא ידעתי אבל שוב הייתה בת אז כבר היה לי הכל ואחותי כיבסה לי והעבירה לי את השקיות לבי"ח.. אז כבר בחרתי בגד תואם מין
פשוט יש אצלנו מלא בגדים שמסתובבים במשפחה בין האחים ויש משני המינים אז אני "מרשה" לעצמי לא לדעת כי יודעת שכשאצטרך יגיעו אליי הבגדים בצבע הנכון. .
גם בפעמים שידענו..
ממילא זה היה ממש רלבנטי רק בלידה הראשונה
כשבאו לבקר הביאו כמה סטים, אמא שתי תמיד הביאה כמה גופיות בסיס ואת השאר השלמנו אח"כ
זה לתחושתי לא משנה
שמתי מה שקיבלתי, מוסרים סביבי המון ובאיכות מעולה.
מבינה מההודעה שלך זה כנראה כן משנה,
אבל אם זה הריון ראשון -
שתדעי שיש גם את הנשים מהסוג שלי. בהצלחה רבה!
אז רואה תינוק/ת חמוד/ה אבל בהתחלה החלק המרכזי החיצוני בנשמה שלו/ה זה המין... עוד לא מכירים תכונות אופי וכו'.. אז לפחות שההיכרות תיהייה מותאמת..
לא אומרת שלא יוצא לי להלביש בגד ניטרלי בכל מהלך חיי הילדים שלי, כן? אבל כשהם ממש קטנים חודש ראשון פלוס כזה... מרגיש לי שראוי שזה יבוטא בביגוד...
למשל עגלה- ברור שקונה ניטרלי... כנל קשת לעגלה אלא אם בדיוק מסרו משהו שראיתי שאהבתי... כנל טרמפולינה וכו'... אבל ביגוד שזה ממש אישי ואמור להיות מתאים לתינוק/ת, חשוב לי להתאים...
בגלל שאני לומדת על זה לא מעט לאחרונה, יש דברים שקצת מזכירים לי את הפרוגרס בדברים שעד היום לא חשבתי...
יצא לי לשמוע אמא שהלבישה את הילד שלה בגיל 3 בבגדים של בת כי זה לא חשוב וזה לא העיקר ובכלל מי אמר שורוד זה של בנות וכאלה...
וזה כמובן לא זרם לי בגרון אז כשאמרה לי את זה.
כי כן, יש הבדלים בין בנים לבנות וזה נתון ביולוגי עובדתי וכמובן נשמתי... ואין לי בעיה שיש העדפות שונות לצבעים לילדים שונים, אבל לומר שורוד זה של כולם וכחול זה של כולם... לא תשכנעו אותי עדין... 😅
תודה למי שקראה עד כאן😎
כמה פעמים אמרו לי "כמה חמוד" או "בן כמה הוא" על תינוקת בורוד זורח.
אני די מקפידה על בגדים תואמי מין, כמו שאני מקפידה בגיל גדול יותר.
לא ממש חשבתי על זה יותר מדי...
אין לי בעיה עם בגדים שהם יוניסקס אבל יפריע לי בעין תינוק עם בגד של בנות מובהק או הפוך
על אביזרים כמו צעצועים ושמיכות לא אכפת לי. אם אני קונה מוצרי תינוקות זה תמיד יהיה בצבעים ניטרלים כמה שאפשר
לעולם בפעם הראשונה. לא יודעת אם זה משהו הלכתי/קבלי/סגולי...
אבל מספיק לקנות בגד אחד בשביל זה, וגם הבעל יכול לעשות את זה, עקרונית...
ולא קניתי כלום
נקנה בחזור מהבית חולים
קצת בנות קצת בנים
מצעים קניתי ניטרלי
וזהו
ההפתעה הכי מרגשת ומשמחת שיש!
וחלק נכבד מ0-3 הם יוניסקס
זה בגדים שלובשים ממש מעט ועוברים מילד לילד
אז מקפידה שיתאימו לשני המינים
אחרת יהו לי ארגזים כפולים במחסן- ואין מקום!
כנל לגביי טטרות
סדינים
עגלה
סלקל
מקסימום קונה גרב ורודה/כחולה שמשפיעה על כל הלוק
כי המנהג שלנו זה שלא קונים שום דבר לתינוק שעוד לא נולד
לפני שהבכורה שלי נולדה, התכנית היתה שאמא שלי תקנה בגדים מיד לאחר הלידה - לפני היציאה מבית החולים, והיא באמת עשתה את זה - קנתה סטוק שלם של בגדים מהממים, חיתולי בד, מוצצים, בקבוקים, הכל!
הבעיה שהילדה - שלא גילתה כל סימן שהיא רוצה להיוולד בכלל במשך שבועיים לאחר התאריך - כשסוף סוף החליטה שנמאס לה, פתאום היתה מאוד לחוצה לצאת ונולדה בלידת בית לא מתוכננת, ולא היה ולו בגד אחד לרפואה... עטפנו אותה במגבות 
בכל מקרה, אם את לא חוששת שיקרה גם לך - את יכולה גם לבקש ממישהו שיקנה לך מיד לאחר הלידה, אלא אם כן את רוצה לבחור בעצמך...
העיקר שיהיה בשעה טובה, בקלות ובבריאות ובידיים מלאות!
עכשיו בואי את חייבת לנו סיפור לידה 😅
איך זה היה ללדת לידה ראשונה בבית בלי לתכנן מראש?
וגם אפידורל - הכנתי את עצמי מראש שלא תמיד אפשר לקבל, אז לא בניתי על זה לגמרי.
כמובן לאחר מעשה, שהכל עבר בשלום ב"ה ללא שום סיבוכים - אז מעולה, אחרת...
אבל מה יש לומר - המיטה בבית הרבה יותר נוחה ורחבה מהקרש הצר והקשה שבחדר הלידה, שלא לדבר על המוניטור הלוחץ ובדיקות הפתיחה...
וגם לא שמעתי צרחות של יולדות אחרות שהיו מפחידות אותי - בטח בלידה ראשונה!
אבל מה לעשות?
הדולה שגם עברתי אצלה את הקורס הכנה ללידה שנתנה לי את ההנחיה שמכיוון שלידות ראשונות הן ארוכות ולוקחות זמן וכו' וכו' אין מה למהר לצאת לבית החולים עד שיש צירים כל 4 דקות, דקה-דקה וחצי כל ציר וכל הנ"ל במשך שעה תמימה - לא לקחה בחשבון שקצת קשה לשלות את היותך מהאחוז הקטן של הנשים שנוטות ללידות בזק לפני הלידה הראשונה...
מזלי שקראתי לה ממש בתחילת הצירים כדי שתעשה לי מסג'ים ולא חיכיתי להגיע לשלב מתקדם...
כשהגיע הזמן - הזמנו מונית, הבטיחו שיגיעו תוך 5 דקות אבל בפועל לקח להם 20 - היינו ביחידת סלח לי קטנטנה בחניון של בנין והם לא מצאו אותנו
כשהמונית הגיעה סוף סוף - אני כבר הייתי באמצע לדחוף... בעלי אמר לו - מצטער, אבל הגעת מאוחר מדי - עכשיו אנחנו כבר קוראים לאמבולנס...
הוא התקשר להצלה - הם הגיעו ממש כמה דקות לפני שהיא יצאה - כשהייתי כבר כמעט בהכתרה. מד"א עם האמבולנס הגיעו רק לאחר הלידה.
אבל עם כל ההתרגשות מלהפוך לאמא והסיפור ההזוי של הלידה - המחשבה הראשונה שחלפה לי בראש אחרי שהיא יצאה היתה..........
רגע, הבחילות נעלמו!

לא שאני אמא, לא ש-וואו אמאלה מה קרה פה, פתאום הבחילות החזקות שליוו אותי 9.5 חודשים וכל כך התרגלתי אליהן - כבר לא כאן, מה הולך?
רגע אחר כך - קלטתי מה היה כאן והתרגשתי נורא...
שמו אותה עלי, בעלי הוציא מגבות מהארון - לא היה שום דבר אחר! ועטפו אותה בהן, הוא החזיק אותה גם...
עד שהאמבולנס הגיע - לקח קצת זמן, אבל ב"ה ב"ה ב"ה הכל עבר בשלום גם איתי וגם איתה - רק אחר כך אמרה לי הדולה שחבל הטבור היה כרוך סביב הצוואר שלה 3 פעמים וב"ה הכל היה בסדר, וגם באמבולנס - השכיבו אותה עלי, אז היה לי אותה לעוד זמן...
האמת, חוויה מדהימה להיכנס לחדר לידה כשאני מחבקת את התינוקת ששוכבת עלי, ואני רגועה ולא כאובה - מאשר כשהתינוקת עדיין בפנים...
בחדר לידה - שקלו אותה, בדקו אותה שוב, בדקו אותי, לצערי הייתי צריכה כמה תפרים קטנים אז גם תפרו אותי (לצערי הרופא שתפר אותי היה ממש לא נחמד בלשון המעטה, אבל חוץ מזה)
ואחר כך - כמו אחרי כל לידה...
כנראה בעלי החזיר את המגבות הביתה, האמת אין לי מושג מה קרה איתן בסוף, אף פעם לא שאלתי אותו 
אבל - חשוב לי להדגיש - למרות החוויה החיובית בהחלט, לעולם לא אעשה את זה מלכתחילה ואני לא ממליצה לאף אחת לנסות מלכתחילה - לעולם אין לדעת האם יצוצו סיבוכים במהלך הלידה (כמו שאכן קרה לי בלידה השניה שלי - שב"ה היתה בזירוז, אחרת אין ספק שלא הייתי מגיעה בזמן לחדר הלידה, זו היתה לידה הרבה מהירה עוד יותר)
סיפור מהאגדות 😅
מדהים!
אז חזרת לבית חולים כדי להתאשפז, או רק לבדיקה וחזרת הביתה אחר כך?
זה מזכיר לי שדודה שלי ילדה בבית של הדולה שלה 🤭 זה היה בשבת והיא לא היתה בטוחה שהיא בלידה אז היא הלכה ברגל עם בעלה לבית שלה, ושם עוד עלתה 7 קומות ברגל, מכאן לשם שתיהן הבינו מאוד מהר שלבית חולים הם לא יספיקו והיא ילדה על הספה בבית של הדולה 🙈 האמבולנס הגיע כבר אחרי הלידה והצוות מאוד כעס עליה שהיא לא רצתה להתאשפז. אז היא נשארה שם עד סוף השבת, הדולה הביאה לה את חדר ההורים ופינקה אותה כל השבת, ואחר כך היא חזרה הביתה 🙃
האמת - היה ממש מפנק האוכל שם, הייתי בהלם
אבל חוץ מזה - לא ידעתי איך אני והתינוקת נהיה אחרי לידה, לא רציתי לקחת סיכונים...
ולא הייתי ערוכה בכלל
אצלי הבת הראשונה נולדה אחרי כמה וכמה בנים..
ככה שכל מלתחת התינוקות שלי היתה בגווני תכלת ובנים..
ובאותה תקופה היינו ממש ממש לחוצים כלכלית ולא היתה לי אפשרות לקנות בגדים, וגם לא קיבלתי הרבה בגדים אחרי הלידה שלה (אין ברית...) - אז הצלחתי להשיג כמה שמלות של תינוקות (עם כתפיות) והייתי מלבישה אותן מעל האוברולים של הבנים:
בשבת אוברול לבן ומעליו שמלה יחסית יפה, ביומחול אוברול תכלת ומעליו שמלה..
ככה המראה החיצוני היה של בת אבל לא הייתי צריכה לקנות או להשיג לה בגדים המון זמן..
וממה שאני זוכרת בשמלות מהסוג הזה אין ממש הבדל במידות - ככה שהיא לבשה את אותן שמלות מעל הבגדים עד גיל שנה לפחות - ואת האוברולים החלפתי לפי הגדילה שלה. (בשלב הזה כבר היו לי שפע של בגדי בנים..)
זה מוציא אותי מדעתי כבר.
ירדתי משינה עצמאית, של הילדה בת 3 כי לא בא לי טוב כל הבכי הזה, אני סוחבת איתה עד 9 בערך ונותנת לה לישון בסלון.
או בנחת או גם בעצבים כי היא התרגלה לטוב הזה של הסלון.
אני לא מסוגלת לשבת לידה בחושך בחדר עד שהיא תירדם זה גדול עליי.
ובנוסף היא ממש מעירה את התינוק בן שנה שיישן איתה בחדר, השינה שלו לא חזקה והוא מתעורר בקלות.
בעלי מתעקש שצריך להחזיר אותנו לחדר שלנו בחזרה.
לא באלי בכלל, הוא כבר במיטת תינוק והחדר שלנו קטן, וגם מה תחשוב הגדולה? היא תקנא ותרצה לבוא גם.
מצדד שני דיי זה בלתי אפשרי כל ערב הסיוט הזה!! זה מביא אותי לרמה אחרת של חוסר סבלנות כבר ואני שונאת אתעצמי ככה.
מה אני מפספסת?
את יושבת לידה?
זה יכול לקחת גם חצי שעה ויותר עד שהיא תירדם.
תדמייני בים כמו שיש גל, מכניסים את הראש ונותנים לגל לעבור, לא נילחמים בו.
מ20:30 תנסי ליצור אווירת שינה, מקלחת מרגיעה, תתקלחי בעצמך גם שיהיה לך יותר נעים סוף היום.
המטרה שהיא תירדם בלי מלחמות, ובלי לחשוב עם זה הרגל בריא או לא.
מה שעובד, עובד.
גם אחרי שהיא תפסיק לישון שנ"צ היא תהיה משובשת קשות,
אבל אז היא תתרגל, ותוכלו ליצור סדר יום נורמלי והרגלי שינה.
לגבי השינה בסלון, את מטרימה לה את התהליך?
תנסי להסביר לה כבר קודם מה הולך להיות ושאת יושבת לידה, ולא קמים.
ולהרפות מהרצון שהיא תירדם מהר ובקלות,
יש ילדים שלוקח להם זמן.
כל ילד והצרכים שלו.
במיוחד כל עוד "נכפה" עליה הרגלי שינה שלא תואמים את הצורך הטבעי (השנצ במעון)
אין טעם להתחיל תהליך עומק. לעשות תהליך כזה דורש הרבה יותר אנרגיות מאשר לשבת לידה שעה כל ערב,
ועד שתראי פירות, היא כבר תסיים את המעון ושוב הכל ישתנה.
שימי לב אם במעון היא מאריכה את השנצ בגלל שהיא הולכת לישון מאוחר, לא עשית בזה כלום שדחית את השינה מ19:30 ל21:00. זה טריקי.
זה מאוד קשה לעקוב על זה, כי לא תמיד אומרים את האמת. מבטיחים תילי הבטחות ובפועל כלום. רוב המטפלות יעדיפו "לגנוב" ככל האפשר יותר זמן שהילדים ישנים, לכן רק הפסקת שנ"צ לחלוטין פותרת את הבעיה הזו.
אגב עם הבן שלי, בגלל שהיה לנו ככה יותר משנה, הרגלנו אותו בסופ"ש לא לישון צהריים ואז לפחות שישי-שבת היה לנו טיפה זמן לעצמנו ולזוגיות.
בשאר השבוע, פשוט יצאנו איתו, לא הייתה ממש ברירה אחרת.
הקטע שבגלל כל הסגרים/ מלחמות
היו לו תקופות של רצף בבית.
גמלנו אותו משנצ, שזה תהליך בפני עצמו.
הסדר יום שלו התארגן, ובמעון שוב השכיבו אותו לישון והכל התחרבש שוב. ככה כל פעם עד שנגמרה השנה.
כן, ראינו כוכבים, הייתה שנה סיוטית מהבחינה הזו שלא היה לנו זמן לדברים אחרים והיינו כבולים לסדר יום המחורבש שלו, אבל גם זה חולף.
את כבר יכולה לראות את הסוף לפחות.
טוב, זה בלי הקליפ.
יש תקופות שיותר יש שפחות
אבל משתדלת כמה שפחות להכניס הביתה
גם לא אוהבת את הרוב
אבל בדכ אוכלת משהו כמו עוגיה או שוקולד כשחוזרת הביתה
ולפחות פעם בשבוע פופקורן שמכינה בבית
מה את כן אוכלת?
מעניין...
ממה את נהנית? (באוכל)
אם אני רוצה מתוק מחפשת דברים שווים יותר
ממתקים גם לא מיודע מה
המתוק שלי זה העוגיה ליד הקפה וכאלה. עוגה בבוקר
וכו'
עוגות ביתיות .
פחות יוצא לי לשבת על תפוציםס.
כמובן תמיד יש יוצא מן הכלל אבל לרוב
אני יכולה לאכול חטיף עם גבינה
לפעמים אם יש בבית משהו שאני אוהבת ומתחשק לי.
או שפתאום בא לי לקנות משהו.
בדרך כלל את החטיפים שהילדים אוכלים אני לא אוהבת.
אבל חטיפים מלוחים פחות
אולי בשבת
כמובן שאחרי פורים יש ואוכלים...
מתוק לצערי יש בבית . משתדלת לאכול בלי הילדים
הם מקבלים שלוקים לא כל יום, מסטיקים לפעמים ,עוגה/עוגיה גם לפעמים...
(סופסוף משהו פה שרלוונטי שאענה עליו🤭)
לא ברמה יומיומית
אבל כן יש פה תמיד חטיפים למקרה שצריך משהו זמין מיידי לאכול משו בקטנה שיחזיק עוד כמה זמן...
בנוסף לעוגיות ושוקולד שיש תמיד אבל אוכלים במידה. אבל כן כל יום 2-3 עוגיות/פרוסת עוגה/כמה קוביות שוקולד עם הקפה. זה לא בריא לגוף אבל זה חשוב לי לנפש העצירה הזו.
קונה לשבת לילדים מארז חטיפים פשוט
וזהו
אחת למלאאא זמן קונה לי חטיף לשבת או שוקולד
אבל משתדלת שבשגרה לא יהיה בנמצא
אם יהיה אז אוכל שטויות
וברגיל לא אוכלת כלום בין הארוחות
חוץ מזה כמובן שאוהבת גם שוקולדים, לא סותר 😉
אני כבר כמה שנים בבית מגדלת את הילדים בהסכמה
מלאה שלנו
יש לנו ילדה נכה וכל התיק הרפואי שלה עליי
חוץ מגידול הילדים אני הולכת איתה לבדיקות, לפגישות בגן,ריצות כאלה ואחרות
לא משעמם לי לרגע!!!! ויוצא שמדי פעם אני קופצת פה ושם לקפה אבל ממש לעיתים רחוקות
כמעט לא עושה לעצמי משהו אישי
בעלי לא מפרגן לי בכלום
חייב לעקוץ כל הזמן שאני לא עובדת
לא משנה שהכל הכל עליי והוא מצפה ממני להיות סופר וומן וגם לחטוף ביקורת
על זה שאני לא עובדת ויש לי זמן..
מרגישה כל הזמן בביקורת ועם עין בוחנת עליי
וכשאנחנו בזמן טוב הוא אומר שאני צודקת ובאמת יש עליי מעמסה ואני לא נחה לרגע
אבל אם אני מציעה שמצא לנופש אז ישר הוא עוקץ "את חיה בחופשות, בנופשים, אין לך אחריות של עבודה"
אבל זה כבר הופך להיות כל יום!!!!!
מאתמול פגע בי ברמות קשות
סגרתי את הדלת בחדר שינה והוא עבד בחדר השני ואמר לי מהחדר השני "אל תיכנסי לחדר עכשיו להניק, יש עוד ילדים שזקוקים לטיפולך"
נפגעתי קשות
מרגישה מושפלת
מרגישה מבוזה
כבר כמה פעמים אמרתי לו שאני יוצאת לעבוד ושלוםםםם והוא יודע שזה לא משתלם לו
כי זה מעונות וצהרונים והוא עצמאי אז יוצא מתי שבא לו וכמובן שאני גם מארגנת את הילדים בבוקר בלי שום טיפת עזרה שלו. הוא יכול לקום ב8 ,לצאת לתפילה בכיף
אני כל הזמן מרגישה שחייבת דין וחשבון אם זה על כסף שמוציאה
מגיע לו מייל על כל הוצאה שלי, צריכה להתייעץ לרוב על כל הוצאה
אין מצב לצאת למשהו בלי לקחת אף אחד ופשוט לצאת חבש!!!!
הוא חופשי הולך לבד למקומות כמובן
מציינת שהוא עוזר עם הילדים לפעמים כי עצמאי ויכול לתמרן בעבודה
איך הייתן מגיבות?? מרגישה שהגיעו מים עד נפש 😥
שלצערי התגרשה- זה אל תהיי תלויה באף גבר.
החיים שלך בידיים שלך.
קומי וצאי לעבוד. אפילו חצי משרה.
גם בשביל הנפש שלך.
תסבירי לו שזו לא תחרות.
הקללה על הפרנסה היא שלו.
אני הייתי מתפוצצת.
ליבי איתך🩷
יעזור לדבר איתו ולהסביר לו?
אם לא, אז כנראה ששווה לעשות את זה בתיווך של מטפל או מישהו שיוכל לעזור.
אני לא חושבת שהפתרון הוא לצאת לעבוד כי זה לא יפתור את הבעיה אלא רק ישים פלסטר.
אז תצאי לעבוד ולא תהיי תלויה בו בכסף אבל אז כנראה תהיה סיבה אחרת לחיכוכים ולחוסר הערכה כי נשמע שזאת הבעיה ולא הכסף.
הוא לא מעוניין בטיפול
לכן אני מעוניינת בעצות
הוא לא מעוניין בטיפול,
ואת לא מעוניינת לשמוע כאלה דיבורים.
אז תשבו להחליט מה יותר חזק.
קשה ממש.
קחי בחשבון שמה שלאישה אחת נראה קל להציב עובדה ולבוא ולהגיד לו 'אין עוד ילדים או סדר בבית עד שמטפלים' יכול לא להיות רלוונטי בכלל בדינמיקה זוגית אחרת, היה חשוב לי לומר לך את זה.
אבל לגמרי לחשוב איך כן אפשרי אצלכם,
ובעיקר לעבוד עם עצמך על ערך עצמי. כי לא אמור להיות מצב שהוא ככה באפס הערכה אלייך ואת בשקט.
מילה על הנקה ולך תנסה להניק.
חיבוק ענק ממש.
לא קל בכלל בכלל בכלל.
מתפללת בשבילך שתגדלו מיזה ותגיעו לאיזון וליחס בהיר וטוב ❤️
יש זמנים שאתם בטוב? מה בדיוק הוא מצפה ממך?
יש תחומים אחרים שהוא מכבד אותך בהם?
את לא חייבת לענות
למה את מסכימה להיות בהריון ולהביא עוד ילדים בשבילו כשהוא ככה מתנהג ומתייחס כלפיך?
את לא חייבת לענות
אבל אני מרגישה שבמקום מסויים במקרים כאלו אנחנו הנשים מאפשרות קרקע פוריה לדברים האלו.
למה לא לעצור את זה ולהגיד
הי! סטופ! רוצה עוד ילדים? בא נלך לטיפול יחד נשפר את היחסים והכבוד והערכה בינינו
תדאג לרווחה הנפשית שלי ואז נתקדם.
וזה לא רק לגבי יילודה
כנל לגבי תפקוד בבית, ארוחות וכד.
תפסיקי לתת לו כל הזמן בלי הערכה.
לכן כמו שכתבו לך
את חייבת ללכת לטיפול לעצמך לבד. רק את יכולה לעזור לעצמך.
חיבוק
מגיע לך כתר והערכה על כל מה שאת עושה🏅👑
ממש כאב לי לקרוא אותך
את אמא אלופה ולא מגיע לך החוסר הערכה הזה
בהתחלה רציתי לומר שתצאי לעבוד וירגיש מה זה. אבל בכנות כשחשבתי לעומק זה אינסטינקט שלא בטוח שיעזור.
אני כן חושבת שאשה לא צריכה להיות תלויה בגבר וצריכה לדאוג לעצמה, לעבודה, לרישיון וכו.
מה כן הייתי עושה? מציבה טיפול כאולטימטום להמשך הנישואין.
איך אפשר לקיים חיי זוגיות תקינים כשיחס כזה חוזר על עצמו פעם אחר פעם?
זה הזמן לשים סטופ. ולא, לצאת לעבוד לא בהכרח יעזור, זה רק פלסטר לדעתי
מה שיושב מתחת לפני השטח פה זה חוסר הערכה של בעלך כלפייך כפי שאני קוראת אותך. וזה יוצא בארסיות כלפייך. ולזה צריך טיפול שורש.
הוא מתוסכל? יושב לו משו על הלב? שיבוא לדבר. לא להתנהג ככה.
לדעתי, לכי את לטיפול אישי שיחזק אותך בהצבת גבולות והבנת והכרת הערך שלך. מגיע לך יחס אחר יקרה.
גם מייל על כל הוצאה זה לא לגיטימי.
אל תאפשרי את הדינמיקה הזו. ורק עם ליווי.
חיבוק❤️
זה הרבה יותר קשה מלעבוד במשרד... זה בעיניי.
אבל גם לי הייתה שנה שבקושי עבדתי בה, והילדים אפילו היו הצהרון, ועדיין הרגשתי לפעמים על הקצה.
הוא מביע הערכה על דברים אחרים?
את אדם מבוגר.
החלטתם שהוא מפרנס יחיד.
עד כאן הגיוני.
זה שהוא המפרנס לא אומר שצריכה להיות לו שליטה על ההוצאות.
במצב נורמחי מגדירים מסגרת ובה את יכולה להתנהל כרצונך בלי לדווח לאף אחד.
חשוב לדעת מה נורמלי ומה לא, כי זה מבלבל.
השליטה שלו על ההוצאות שלך,
יחד עם השליטה שלו על אם את יכולה להניק בחדר או לא, היא נורה אדומה.
יש מצב שאת סובלת מאלימות כלכלית.
עדיף לשלם עם צהרונים ולקבל את החופש שלך חזרה. נשמע שזו לא רק בעיה של תקשורת
לפותחת - את נשמעת אמא ואישה מהממת.
והתיאורים שלך מעלים חשד לאלימות כלכלית (ואולי גם רגשית).
שזה משהו שממש לא צריך לחיות איתו, לא את ולא אף אישה (או גבר) אחרת.
ממליצה לקרוא על זה קצת, ולהתייעץ עם אשת מקצוע. מספיקה שיחה אחת שבה את מתארת בחופשיות, ושהיא תחווה את דעתה.
בהצלחה!
רק אחד מבני הזוג עובד
מצריך מהצד שעובד
לא להשתמש בשתלטנות בכסף
כי קל להיסחף לשם
במיוחד לגברים
לכן בעיניי ההמלצה הכי טובה
היא לצאת לעבוד
להרוויח כסף משלך
להכניס אותו כשותף לטיפול בילדים
זה כשלעצמו ייצור באלנס ראשוני
כמובן שיכול להיות שיש פה דברים מעבר
אבל המצב הבסיסי לא מאד בריא
גם אם יש זוגות שזה עובד להם יותר טוב
קודם כל בתור אחת שגם עקרת בית
מגיע לך מדליה והערכה!!
זה לא משנה מה את עושה בחיים ואיזה מסלול בחרת לעצמך את צריכה שיעריכו אותך!!
להיות עם הילדים זו עבודה בפני עצמה ואפילו יותר!!
היחס שלו כלפייך הוא טוב בכללי? או שרק בזה את מרגישה שהוא מוריד אותך?
אני לא חושבת שבמקרים כאלה יש מה לדבר ולבקש הערכה, כי הוא לא מבין את גודל הדבר.
בכנות, הייתי נוסעת לכמה ימים או אפילו יוצאת אחרי צהריים בכמה הזדמנויות , כדי לתת לו להתמודד ולהבין בעצמו כמה עבודה זה דורש.
ושהכנסות שלו הן לא נטו שלו, הן חצי חצי, כי אם לא היית, הוא היה צריך לעשות את זה או לשלם למישהו שיעשה את זה.
ואם הסידור הזה שאת בבית והוא עובד לא מוסכם על שניכם, תקחו הכל בחשבון כולל ילודה.
כשהוא משפיל אותך?
לא רואה סיבה לחזור על התנהגות משפילה למי שאתה אוהב, במיוחד שאת אומרת שבראש הוא יודע שאת צודקת
אולי משיג ככה כבוד שאין לו בעיני עצמו, או בעינייך.
אולי יודע בפנים שהוא לא מסוגל לעשות את מה שאת עושה, ושאת המהות של החיים שלכם את נושאת, והדרך (המעוותת) שלו להרגיע את זה היא להקטין אותך
אול העול הכלכלי כבד מנשוא
אולי הוא מרגיש לא מוצלח בעבודה שלו ומוציא את זה על ההוצאות שלך
אין לי מושג
ברור ששום סיבה לא לגיטימית להתנהגות הזאת
אבל אולי אם תחשבי על זה לעומק תוכלי להיות יותר חכמה כשאת עומדת על שלך, להגיד לו - כל זה לא אשמתי,
מגיע לי כבוד והערכה על החיים שלנו שאני מתפעלת, לך מגיע כבוד והערכה על המאמץ הכלכלי שלך, וזה לא דורך אחד על השני.
ואם יש לך הצעה טובה יותר ומכבדת את שנינו (למשל, עבודה במשרה חלקית שלך לא יכולה להיות מטרה לעוד לעג מצידו) - מוזמן להגיד, או לשנות מיד את היחס והדיבור.
ומצטרפת למי שאמרה שלפעמים מה שלא מובן במילים יהיה מובן במעשים. אל תיקחי על עצמך מה שאת לא יכולה. תתני לו להתמודד עם מה שאת מתמודדת איתו.
אולי לשקול מחדש את החלוקה החד משמעית הזאת. אולי מראש לא נכון שאת תהיי באחריות מלאה על ביתכם הנכה וגם על כל השאר.
זה שהוא עוזר זה מעולה, אבל להיות האחראי זה משקל אחר לגמרי של עומס לעומת לקפוץ לעזור, אפילו אם זה קורה הרבה.
קודם כל חיבוק, זה נשמע כואב ברמה יום יומית..
כל הכבוד לך על כל ההשקעה שלך בילדים,
זה לא מובן מאליו בכלל!!!
בקשר לבעלך,
בעיניי לא תקין בכלל העקיצות,
לא תקין שהוא לא מעוניין לפרגן לך בחופשה,
בעלך אמור לראות אותך הכי בעולם.
זאת נורה אדומה בעיניי.
את כותבת שכשאתם בזמן טוב אז הוא כן מודה שהעומס עלייך-
הקשר הזוגי הוא לא הצבת תנאים,
כשטוב הוא מודה שקשה לך
כשלא טוב - תתמודדי, ממש לא!
לדעתי ממש חייב שתדברו על הדברים לבד/עם איש מקצוע,
אני גם חושבת שאת במקביל צריכה קצת לצאת להתאוורר, לעשות דברים שאת אוהבת ושיחברו אותך לעצמך, הליכה עם חברה, חוג, קריאת ספר, יש לך עולם שלך!!!
זה שהבעל במקרה שלך מביא את הכסף לא מצדיק טיפת זילזול בעיניי. הפוך.
אני מתלבטת אם לשלוח את הבת שלי ללמוד הנדסת חשמל. אבל הייתי רוצה שיהיה לה אפשרות לעבוד גם במשרה חלקית בתקופות עמוסות יותר. תמיד חשבתי שכדאי ללמוד מקצוע שיש בה אפשרות לפחות למשרה חלקית
מה אתן אומרות?
בת שמספיק גדולה ללמוד הנדסת חשמל,
את לא אמורה לשלוח אותה,
היא אמורה לבחור ולהחליט,
את יכולה להמליץ ולייעץ (אם היא מוכנה לשמוע).
יודעת שזה לא מה ששאלת, אבל הרגשתי צורך להגיד.
למצוא את עצמי בעולם התעסוקה, גם ברמה האישית וגם כאמא, אני חייבת לומר שאני ממש מאמינה בהסללה של כל הילדים אבל במיוחד בנות למקצועות גמישים ועצמאיים.
מקצועות ההנדסה דורשים המון השקעה כשכירה, קשה למצוא משרה חלקית, אין צפי להקלה בעומס במקביל לעליה בשכר.
מקצועות שבהם אפשר להיות עצמאי בהתאם לרמת העומס שרוצים ולהרוויח סכום לא רע -
רפואה, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, ראיית חשבון, כלכלה, עריכת דין..
אצלו זה דווקא הפוך - לא מסוגל להיות שכיר
זה עזר לו מאוד האמת למצות את פוטנציאל ההשתכרות והוא מוציא החוצה את היתרונות שלו בעבודה בצורה יוצאת דופן בעיניי. ב"ה
לבעלי זה אפילו לא אופציה, הוא צריך שמישהו ימסגר אותו אחרת הוא הולך לאיבוד.
שאפשר לעשות "הסבה" לתחומים אחרים שבהם השכר מזנק ונדרשת רמת מומחיות מסויימת
כמו:
ניהול מוצר
ניהול לקוח
עיצוב
ניהול מכירות
אפילו ניהול HR בהייטק אחרי השלמת לימודים מסויימים.
ושם קוצרים את הפירות.
אני חושבת שכן חשוב לעבוד במעבדה/ פס ייצור/ הבסיס של שרשרת המזון במקצוע
לרכוש ניסיון אמיתי בעולם התעסוקה,
לפעמים גם צריך תואר שני במנהל עסקים וכד' ששם נותנים כלים משלימים,
אפילו לא הייתי מגדירה את זה הסבה, כמו שזה בעצם תחומי תעסוקה שונים במהותם תחת אותה מטריית לימודים.
עבדתי עם לא מעט אמהות בעולמות השיווק והמכירה, מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד'
שבאות מעולמות ההנדסה, מוכשרות, מרוויחות יפה מאוד, צעירות, אמהות לקטנטנים.
כן נדרשת זמינות ואחריות, ולפעמים יש מגבלת שעות הפוכות מול לקוחות במזרח ובארה"ב, אבל לקוחות באירופה זה אחלה.
בהחלט אפשר לעבוד בצורה שפויה מאוד בשכר מכבד.
יכול להיות שההתקדמות תהיה יותר איטית בשנים מסויימות וזה בסדר גמור להוריד הילוך בהתאם לרצון באותם שנים זה לא תוקע את הקריירה.
אגב אצלנו הנדסת חומרה קלאסית בהחלט יכולה להתאים למי שמחפשת עבודה רגועה.
כן זה הייטק ויש נהלים ותרבות ארגונית של הייטק, והמשרות מוגדרות כמשרה מלאה, אבל יש תפקידים שמצליחים לשלב בין כל העולמות.
היא מעוניינת בפיתוח עצמו.
אני חוששת שזה חיים כמעט בלתי אפשריים חוץ מהשכר הנחמד
זה לא שלא תהיה לה שום אפשרות אחרת.
אגב יש לא מעט אמהות שבוחרות בעבודה אינטנסיבית במקביל לגידול ילדים.
זו בחירה לגיטימית, תלוי איזה סגנון חיים היא רוצה שיהיה לה.
כסטודנטית להנדסת חשמל כשהיא תצא לדייטים, זה לא שאפשר שלא לדבר על זה.
כאמא, אני חושבת שכדאי דרך שאלות ולא דרך אמירות לוודא שהיא חושבת על העתיד ומודעת לאפשרויות ולהשלכות השונות,
אם היא מדברת על העתיד בראיה מפוקחת, אז מעולה, ושיהיה לה הכי בהצלחה!
אמנם לא מתחום החומרה אז אולי זה שונה אצלכם, אבל בתחום שלי עבדתי בכמה מקומות עם אופי שונה אחד מהשני, ועדיין יש כמה דברים בסיסיים שמשותפים לכולם.
המעבר ממהנדס למשרות האחרות שתיארת הוא לא קל כל כך ובטח לא בשוק של היום, גם לאנשים עם הרבה נסיון. היציבות היא לא גדולה, לא בקורפורייטס ולא בסטרטאפים. בממשלתי כן, אבל השכר שם נמוך יותר והדרישות מקובעות יותר (קשה לקבל עבודה מהבית למשל, השעות נספרות עם שעון וכו)
אמהות סביבי (גם במקומות העבודה וגם בקבוצות שאני חברה בהן) בעולמות האלה נדרשו להרבה מאד ויתורים בבית, ברמה של כאלה שהיו להן בייביסיטר לפיזור הילדים בבוקר ואחת לאיסוף בצהריים. חלקן לא נצרכו לבייביסטר כי היה מישהו מהמשפחה שיעשה את זה אבל הנקודה היא שהן בקושי ראו את הילדים. לחלקן זה התאים בלי בעיות, חלק אחר סבל מאד מהסידור הזה.
אחת הנקודות העיקריות מבחינתי זה הצפי לשנים שאחרי ההתמקצעות. כל המהנדסים שאני רואה סביבי עובדים המון שעות, גם מי שיש לו ותק משמעותי. נכון שאצל חלק זה מבחירה אבל בהרבה מקומות עבודה אין אופציה אחרת, גם אם יש עבודה מהבית או שבדרגים בכירים יותר הזמן גמיש, עדיין צריך להיות זמין מאד ולהקדיש המון המון שעות.
מקצועות אחרים שאני רואה מסביב, מאלה שפירטתי למעלה, אלה מקצועות מאד מתישים בשנים הראשונות שגם השכר ההתחלתי שלהם לא מנצנץ כמו בהייטק, אבל אחרי כמה שנות התמחות והתמקצעות, אפשר לעבוד בהיקף ובשעות שמתאימות לך, בלי זמינות מחוץ לשעות (גם קביעת תורים יכולה להיעשות בשעות שמתאימות לך) ובשכר גבוה מאד.
בסופו של דבר, מהנדס בן 40 צריך לעבוד משרה מלאה ולהיות זמין אם הוא בדרג בכיר. היציבות שלו במקום העבודה מוטלת בספק והקושי למצוא עבודה בגיל כזה מתחיל לעלות.
רופא (כשם קוד לכל אחד מהמקצועות שפירטתי) בן 40 יכול להרוויח מעולה ממשרה חלקית מאד שאותה הוא עושה מכל מקום שהוא בוחר, הוא בוחר מתי להיות זמין, והיציבות וההערכה לנסיון שלו רק עולים עם הגיל עד גיל די מבוגר.
בעיניי עבור כל אחד ברור שהבחירה העדיפה היא באופציה השניה, אבל בטח בשביל הורים שהרבה פעמים רוצים או צריכים גם גמישות וגם הכנסה טובה ויציבה
ונשמע שבאמת עשית בדיקת עומק.
אבל אם להיכנס לפרטים, אני חושבת שמה שאת מכירה מקרוב נשמע לך קשה יותר,
לעומת מה שאת מכירה מרחוק שנשמע קל יותר.
אני לא חושבת שזה ככה.
יש גם וגם בהכל, ושום דבר לא פשוט, והכל עביר.
בסוף זה תלוי בפרטים ובהזדמנויות ופחות בכל השוק.
אני למשל בכל השנים שעבדתי בהייטק (לא בתפקיד טכנולוגי)
מעולם לא נתקלתי באמהות צעירות מהנדסות בתחום החומרה שהיו צריכות בייביביטר גם בבוקר וגם בצהריים. בתפקידים הקלאסיים עבדו 8:00-16:0 כזה.
ועבדתי עם נשים מוכשרות מאוד שקיבלו קידומים והעלאות שכר יפות.
בתפקידים האחרים שיש יותר גמישות אבל גם יותר אחריות
היו כאלה שיצאו ב15:00 קבוע וממש עפו עליהן!
(אני חשופה לנתוני נוכחות ושכר באופן גורף אז זה לא מפרשנות או השערות) החיסרון שצריך להיות זמין מחוץ למשרד במקרה הצורך.
לגבי מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד' אני באמת לא יודעת מה המסלול שעשו כדי להגיע לזה, רק יודעת שיש להם תואר בהנדסה והן צעירות.
לגבי חוסר יציבות, זה נכון. באמת זה תחומים שקל לחתוך בהם תקנים.
למה ללכת ללמוד הנדסה ולא רפואה או משפטים או כלכלה,
מניחה שיש לזה חסרונות, אבל מי שיש לה נטיית לב חזקה דווקא לזה, שם היא תצליח יותר.
אני מתלבטת כמה כדאי להתחיל ללמוד כל מקצוע שהוא לא 100% מול אנשים. הבינה המלאכותית מתפתחת במהירות מטורפת ולא בטוח בכלל שעוד 4 שנים כשהיא תסיים את התואר עולם התעסוקה יראה אותו דבר, עוד 10 שנים הוא בטוח ישתנה...
זה לא ממש תשובה על מה ששאלת, סתם תהיה כללית על כמה כדאי בכללי להשקיע בתואר היום...
למשרה חלקית יש חסרונות רבים.
עדיף לשים דגש על גמישות בשעות העבודה, עבודה מהבית וגמישות בנפח התפקיד.
משרה יכולה להיות מוגדרת 7 שעות עם נפח עבודה של יותר ממשרה מלאה,
ומשרה יכולה להיות מוגדרת 9 שעות עם נפח עבודה של 7 שעות שפויות.
משרה יכולה להיות 7 שעות+ נסיעות
ומשרה יכולה להיות מלאה ללא נסיעות כלל.
הדרך לקבל את המשרות השפויות והמתגמלות ממה שראיתי, זה להשקיע כמה שנים במשרות סטנדרטיות, להשקיע בפיתוח קריירה, להיות צעד לפני כולם.
הכוונה לחקור, להסתקרן, ללמוד עוד, להבין מהמומחים מה הם יודעים וממש לשאוב מהם ידע והתמקצעות. ליצור קשרים מקצועיים.
לראות איך קולגות ממחלקות אחרות מתסכלים,
לצבור שם טוב.
לשקף החוצה את העשיה ואת התועלת שמופקת מהעשיה (עוד נקודה שנשים ככלל חלשות בה מאוד)
בהתחלה כולם מתחילים כג'וניורים, אבל בהמשך כל אחד ומה שהוא מצליח להתקדם בו והידע הניסיון והיכולות שהוא מביא.
ואז אפשר לדרוש תנאים שהמעסיקים מסכימים להם כדי לקבל עובד טוב וחיוני.
היום למצוא מועמדים זה קל יחסית.
אבל לגייס עובד טוב, זה כבר קשה ממש ואני מכירה את זה מבפנים.
את הקושי הזה של המעסיקים כדאי לתפוס ולהבין מה מונע ממאות מועמדים להיות העובד המוצלח שהם מחפשים ולסגל את המיומנות הזו.
לדעתי דווקא לאמהות יש את הדרייב להוכיח מה הן שוות, כדי להצליח לקבל את מה שהן רוצות. זה גם עניין של אופי וגישה לחיים באופן כללי, וגם ניהול סדר עדיפויות. לדוגמה בחופשת לידה (במיוחד אם מאריכים) זו הזדמנות נהדרת ללמוד עוד על שוק התעסוקה, השינויים, לבדוק את נקודת המבט של המעסיק, לבדוק איפה זה פוגש את היכולות והדרישות שלי, לרכוש ידע באופן עצמאי ולהשתדרג לקראת התפקיד הבא.
אני חושבת שהרבה פעמים יותר ממה שהמשרה עצמה מגבילה, הגישה היא עצמה המגבילה.
למשל מי שרוצה לעבוד 7 שעות,
יכולה לרשום את זה על גבי הקורות חיים, לציין זאת כדרישת סף בראיון הטלפוני, לבוא בגישה של אני עובדת 7 שעות תתאימו את עצמכם אלי,
או לכוון לוויב של אני עובדת חרוצה ומשקיעה, מביאה ערך מוסף הרבה מעבר לשעון, אמנם אני יוצאת מוקדם אבל תראו שבהתנהלות נכונה של שני הצדדים זה יהיה בסדר, ובכל מקרה אם יש משהו דחוף אני זמינה גם בערב מהבית, ולתת הרגשה שיש על מי לסמוך.
יש מקצועות ותפקידים שהגישה השניה לגמרי יכולה לתפוס ולאפשר להינות משני העולמות.
הייתי משתפת אותה במחשבות שלך ובחששות שלך
פותחת אותה לעוד מקצועות שיכולים לדעתך להתאים לכישורים ונטיית הלב שלה.
ושתחשוב על זה..
בסופו של דבר שילוב בין בית לעבודה הוא אף פעם לא קל, והיא תמצא את האיזונים שמתאימים לה.
מה עושים 🙄🙄🙄
זה כבר בלתי נסבל.
לפחות בעיניי...
גיל חצי שנה זה עדיין די צעיר, וזה הגיוני להירדם בעזרת הנקה.
לא נרדם דווקא בהנקה, אבל היה חייב להיות צמוד אלי.
לא ידעתי איך אני אשלח אותו למטפלת, בגיל 5 חודשים.
בהתחלה המטפלת היתה מרדימה אותו בנדנדה.
בהמשך מטפלת אחרת הצליחה להרגיל אותו לישון בעגלה.
בהתחלה זה הפריע לי שהוא חייב להיות איתי וצמוד אליי בשביל להרדם
ביום יום הייתי איתו בבית אז היה עוד בסדר אבל בעיקר בסביבת אנשים כמו סעודות שבת, או אם יצאתי איתו מהבית והוא היה חייב הנקה כדי להירדם.
גם פחדתי להשאיר אותו בלעדי כי אם הוא יתעורר איך יעזרו לו
מה שעזר לי זה שפעם אחת הייתי חייבת לצאת ובעלי נשאר איתו הרבה שעות ולמרבה הפלא הוא נרדם אצלו איכשהו
פתאום התנפצה לי הבועה שכנראה זה כן אפשרי ואז לאט לאט כשהיה לי כוח לזה הייתי אומרת לעצמי הוא לא רעב הוא יודע להרדם בלי הנקה ובסוף היה נרדם
בלילה או כשייתי חלשה כן הייתי מרדימה בהנקה, מבחינתי זה בהחלט יתרון ופיתרון מהיר וזמין
פשוט בזמנים שלא היה לי נוח כמו בסביבת אנשים או עם בגדים פחות נוחים להנקה הידיעה שהוא יכול לעשות את זה עזרה לי
עם החגיגי קצת מסתבכת.
או במכירות או בפינק ליידי
קצת אשכר וממש קצת הדרא
ולפעמים קמיליון
אשכר והדרא לא נופל ממנה באיכות בעיני
וגם להללו ואורה מטפחות יש דברים יפים במחירים יותר נגישים
קמיליון
הדרא
ולפעמים כל מיני מציאות
יש מעצבות זולות יותר. כמו למשל הלל, מור ותפארה, בנועם מטפחות
קונה בעיקר בקמיליון לשבת ובאתכסיא ואביה ששון ליום חול
ליום חול משתדלת שלא יעבור את ה100₪ למטפחת אז קונה כשיש מבצעי עומק שווים.
לשאלתך למה דווקא שם- אוהבת את הסגנונות, המבחר והבדים.
אשמח להתייעץ לגבי מדיניות בבית לחטיפים וממתקים, לשמוע איך זה מתנהל אצלכם, ואז לראות מה מתאים לנו..
אצלנו אין בבית המון ממתקים, בדרך כלל יש עוגיות כלשהן, שוקולד בארון, חטיפים לשבת. לא המון אבל קיים.
במהלך השבוע אחרי המסגרות חותכת פירות, מאפשרת עוגיות , שלוקים, או נשנוש במידה. מכינה קרטיבים ביתיים..
פעם בחודש הולכים למכולת והם יכולים לבחור מה שרוצים..
גילאי 8 ומטה.
יש כרגע תסכול אצל הילדים סביב הנושא. אשמח לשמוע איך אצלכם
אצלנו זה עושה את התסכול. חטיפים אין ואין תסכול. אם אני קונה לשבת או לטיול או יום הולדת, זה יום יומיים לפני או מחביאה
שלוקים ועוגות יש וסביב זה יש יותר תסכול והם גם מקבלים יותר
מבקשים משהו טעים/מתוק ולא תמיד אני מאפשרת (לא יודעים בדרך כלל בדיוק מה יש) לצורך העניין קוביות שוקולד מריר תמיד יש בשביל אפיה.
מתוסכלים שאני מרשה רק פעם בחודש ללכת למכולת.
מתבאסים שמגבילה את הכמות (נגיד לא יותר מ3 פרוסות עוגה בכניסת שבת.. )
לדעתי תנסי להבין מה גורם לקושי שלהם.
למשל 3 פרוסות עוגה בכניסת שבת זה בכלל לא קצת. יכול להיות שהם פשוט רעבים? אז לתת לפני זה משהו יותר משביע אולי, או לאפשר במקביל עוגה ופירות חתוכים או פשטידה או צלחת מרק...
מבקשים מתוק ואת לא מאפשרת, אז לומר ברור שאצלנו אפשר נשנוש רק בין 16 ל17. בשאר הזמן מי שרעב מוזמן לקחת פרי או פריכיות למשל.
כלומר, אני לא חושבת שהתסכול הוא באמת בגלל כמות המתוק הכללית, אלא כי באותה הזדמנות הם רעבים למשל.
וגם, כשבאופן כללי יש ממתקים, הם לא מבינים למה עכשיו את לא מרשה. אז עדיף שיהיה כלל ברור מתי כן.
פעם בחודש ממתק במכולת זה ממש לא רק. גם לגבי זה, יכול להיות שאם זה ביום מסוים שהם יודעים מתי יקרה, זה יהיה להם קל יותר. מאשר לחשוב כל יום שאולי היום זה היום הנחשק ולהתאכזב כשהבקשה שלהם לא מתמלאת.
אם להגביל אז בלא לקנות או להכין כמות קטנה.
ממה שאני זוכרת בתור ילדה כל דבר שאמרו לנו כמה אפשר לאכול אז זה מה שאכלנו אפילו אם זה היה ממש הרבה.
לצורך העניין יכול להיות ש- 3 פרוסות עוגה זה די הרבה להם אבל אם זה מה שאת מרשה זה מה שהם יאכלו.
ואח"כ עוד ירגישו שרצו עוד ולא הרשו להם.
אולי לפתוח פס עוגה בכניסת שבת ולהגיד שאת הפס השני שומרים למחר בבוקר?
או להגיד אפשר לאכול אבל תשימו לב שנשאר לשאר הילדים?
רק אחרי כמה פרוסות כבר לא מאפשרת עוד
וכמובן מציעה לאכול אוכל אם רעבים..
פעם באף פעם אני מכינה עוגיות
ביום יום הממתק שלהם זה לחם עם שוקולד לגן, שמקבלים רק בחלק מהשבוע.
פעם בכמה שבועות נוסעים לסבתות והן כבר מפציצות אותם בממתקים.
בשבת מקבלים ממתק שבת בערב בהדלקת נרות ואוכלים קורנפלקס מיוחד בבוקר שבת (במשך השבוע זה הצהוב הרגיל), ובקידוש בשבת לרוב יש עוגה או חטיף כלשהו.
חוץ מזה הם מקבלים מהגן ממתק בקבלת שבת בשישי.
מעדנים אנחנו לרוב לא קונים, הם אוכלים פעם בכמה חודשים אצל סבתא או שאנחנו קונים פעם בכמה חודשים לקידוש.
שלוקים קטיבים וכאלה גם כן בקידוש בשבת או אם יש אירוע מיוחד, אבל אז זה במקום משהו אחר.
מדי פעם אני מכינה פנקייקים ולפעמים שמה בבלילה שוקולד ציפס. ולימי הולדת יש עוגה בחושה.
ביסקוויטים אני נותנת די בחופשיות בנסיעות וכאלה.
בתחושה שלי הם מקבלים המון מתוק, ממש יותר מדי. תכלס כשכותבת כאן זה נשמע לי סביר, אבל בגלל שהם כאלה מכורים ותמיד מבקשים אז זה מרגיש לי שיש יותר.
יש עוגיות שאני אופה, ארטיקים וגלידה ביתיים והרבה פירות.
אני חושבת שזה כמו כל גבול - כשיש פתח, מנסים לעבור אותו.
אני רואה את זה הרבה עם המסכים - אצלי בכו כל יום שהם רוצים, ברגע שהוצאתי מהבית את המסך הגדול, אין על להתלונן בכלל והרבה פחות בכי בנושא.
תשקלי אולי לא להחזיק בבית בכלל ולקנות כשצריך (נגיד רק לשבת אבל לא מגירת חטיפים)
מה שיש לתת במועדים ממש קבועים.
ויכול להיות שפשוט יהיה תסכול בנושא, הרף של הרצון למתוק אצל ילדים הוא בלתי נגמר, וככל שאוכלים יותר מתוק רוצים יותר🤷🏼♀️
שוקולד- בארון גבוה. רק לשימוש של אפייה (יש לי מריר רגיל)
פופייסים- בימים החמים מרשה די חופשי..
ביסקויטים- די חופשי
עוגות- אך ורק בשבת. או אם יש קצת שאריות אז גם במשך השבוע.
אין לי בכלל חטיפים או עוגיות. ואם כן- אז זה רק כ"ממתק שבת" שמקבלים בערב שבת אחרי הדלקת נרות.
עוגיות קנויות- רק כשאורחים באים. זה ממש לא נגיש לילדים ובעיקר הם לא יודעים שזה קיים (במקפיא/בארון סגור ולא נגיש)
לחם עם שוקולד- רק ביום שישי/ראש חודש/יומולדת/יום טיול. ואז כל הילדים מקבלים..
יש שפע של פירות..... אם ילד רוצה לנשנש הוא מוזמן לקחת מכל הסוגים והמינים. לפעמים כשהם רעבים ואין אוכל זמין מיידי אני אוציא בייגלה/קרקרים.
לא יודעת אם עזרתי לך..
עוגיות קנויות/ ביסקוויטים יש בבית חופשי, כל יום לוקחים לגן.
יכולים לאכול גם אחה"צ אבל בתכלס הם לא רוצים.
שלוקים יש כל היום כל היום.
יש קורנפלקס עם חלב, לפעמים אוכלים בבוקר לפני שיוצאים לגן, לפעמים אחה"צ.
משתדלת לחתוך להם פירות, לא תמיד זוכרים לקנות.
ממתקים אין בבית בכלל בכלל.
לפעמים לפעמים קונים לשבת.
אם הילדים הולכים איתי לקניות אני מרשה להם לבחור ממתק אחד מה שהם רוצים (קורה פעם במיליון...).
בעלי לא מרשה רק אם זה לקראת שבת.
יש לנו ליד הבית קיוסק כזה שמוכרים בו ברד שהם מאוד אוהבים,
בהתחלה כל יום ביקשו לקנות ברד ואמרתי להם שברד קונים רק ביום מיוחד, למשל יומולדת או ראש חודש וקיבלו את זה.
הרבה פעמים הם חוזרים רעבים מהמסגרות אז או שמצטרפים אלי לארוחת צהריים מבושלת שאני אוכלת בבית בארבע.
או שאני מקדימה להם את הארוחת ערב לשעה חמש.
מה שמקבלים במסגרות כמובן אוכלים, ביום שישי הם שומרים מה שהם מקבלים לכניסת שבת
בשבת כשנמצאים בבית יש עוגה בסוף הארוחה לפעמים, לא כל ארוחה, ואז אני מרשה שתי חתיכות והם בסדר עם זה
פעם בשבוע בערך כשחוזרים הביתה קרטיב או שלוק (האמצעי קצת יותר מבקש ומתבאס שאני לא מביאה עוד פעמים)
בבוקר לפני שיוצאים אוכלים מאפינס שיבולת שועל, זה לא ממתק מבחינתי אבל זה מפנק אותם
חוץ מזה אין משהו ברגיל, לפעמים מכינים עוגיות באמצע השבןע לשבת ואז אני נותנת גם עוגיה
יש לנו האמת מלא חטיפים שמצטברים כשהם מביאים מימי הולדת או משלוחי מנות, אבל לא נראה לי שהם בכלל זוכרים את קיומם כי זו ממש לא אופציה אצלנו
בבוקר אוכלים ופלים/ עוגיות/ ביסקוויטים.
בערב כולם אוכלים עוגה. לפעמים במקום עוגה יש אבטיח/ עוגיות/ גלידה).
במשך היום אני מרשה ממתק אחד. בדרך כלל אוכלים אחרי ארוחת צהריים.
אנחנו קונים שוקולדים, חטיפים קטנים, שלוקים, לפעמים מסטיקים. ולפעמים יש גם דברים שהילדים קיבלו בכל מיני מקומות.
בקיץ מידי פעם קונים ארטיקים שווים (הם לא מסתפקים בארטיק קרח), אבל שומרים לזמנים מיוחדים.
בשבתות הם מקבלים ממתקים בתפילות ילדים, תהילים וכד'.
כמו ציטוס במבה וכאלה
לרוב אני מרשה אחד קטן ביום.
לא תמיד עולה דרישה.
כשיש חטיפים גדולים הם לא רגועים ורוצים כל הזמן.
אז אני נמנעת מלקנות.
בגדול אני לא בעד למנוע מהם לחלוטין. גדלתי בבית שמנעו מאיתנו וזה יצר לי אישיו סביב זה שעד עצם היום הזה משפיע עלי מאד.
היו תקופות אחרי שהפכתי עצמאית בקניות שלי שהייתי קונה ממתקים וחטיפים כמו מטורפת.
בכמויות. שיהיה לי.
אז לא רוצה שיגדלו ככה.
לגבי עוגה בשבת לא מגבילה אותם כל עוד זה אחרי אוכל.
עוגיות ובסקוויטים אני מסכימה אבל לא להיסחף. יש לי ילד שלא יודע לעצור ואז הוא מגיע לבחילה אז אני מזכירה לו.
הגדול בן 9 הקטן בן 4.5
אם הם קטנים דיי חופשי.
גדולים אני מסכימה אחד גדול ביום.
ארטיקים כנל. אחד ביום.
קרח.
ארטיקים מיוחדים במידה ויש זה בדכ לשבת.
מבחינתי ביסקוויטים, שלוקים, קןרנפלקס וכו זה ממתקים
אז קורנפלקבס יש בבית אבל אוכלים ממנו לעיתים רחוקות. לפעמים אם אין משהו אחר לוקחים בבוקר לגן
באמצע שבוע יש עוגיות ביתיות (בריאות) די חופשי ואוכלים גם במבה אם רוצים
יש פירות רוב הזמן
בשבת יש הרבה עוגות, מעדנים, קצת ממתקים וכמה סוגי חטיפים (אבל מרשים רק אחד)
וכמובן יש גם את מה שמקבלים במסגרות ובבית כנסת
מקבלים ממתק או עוגיה בהדלקת נרות, במנות אחרונות ובקידוש וזהו. יוצא 5 בערך במהלך השבת, כולל פרוסות עוגה.
בראש חודש מקבלים כריך עם שוקולד
אחר הצהריים מקבלים פירות. מידי פעם גם ביסקוויט או חופן בייגלה. בקיץ לפעמים פופייס מיד בחזרה מהגן
הם יודעים מצויין מתי מותר ולכן אין תסכול. ממתקים שמקבלים במהלך השבוע שומרים בקופסה שלהם שממנה הם בוחרים בשבת.
קוראת את הכל ונחשוב מה מתאים לנו..
זה תמיד נגמר בעוגמת נפש..
השפע והמבחר ממש מאתגרים ומתישים את הנפש
מבינה אותם
אם הולכים זה רק אחרי שהחלטנו מראש מה קונים
..
משתדלת לדבר איתם על כל זה המון
שהמכולה מבלבלת
המפעלים רוצים שיקנו מהם כמה שיותר אז הם שמים הרבה פרסומות, הרבה צורות, הרבה חומרים מזיקים כדי למכר אותנו...
פעם הבת שלי הכינה דף עם מה הויטמינים של כל פרי וירק נותנים לנו, זה עזר לאיזה תקופה...
משתדלים להסביר הרבה שהחומרים המזיקים מקשים על הגוף ומפריעים לו לעבוד טוב. .
פעם הם שמעו מישהו מסביר על החשיבות לארוחה מאוזנת- שכל ארוחה תכיל פחמימות, חלבונים וויטמינים- ירקות, הוא הסביר טוב וזה עוזר להם להבין את החשיבות של תזונה...
הם גם שומעים הרבה מסע אל גוף האדם שהוא מסביר הרבה על גוף האדם ואיך האוכל משפיע על הגוף...
כמו לנו גם אצלם עוזר להבין את המשמעות וסיבת הדברים
..
והאמת הכי טוב שפשוט אין....
אצלינו יש חטיף לשבת- בדר''כ מארז של קטנים ואז גם מקבלים אחד בקבלת שבת ואחד במהלך השבת
יש עוגה לקידוש ולמלווה מלכה
שלוקים מקבלים כשחוזרים מהמסגרות
ולפעמים גם עוד אחד מתישהו במהלך היום
יש בארון ביסקויטים-קרקרים דגני בוקר פשוטים כאלה וזולים (בשקיות כאלה..שמוכרים במשנת בערך ב11שח) לנשנושים בין לבין ולקחת בשקית לגנים-בי''ס
וגם מלפפונים רצים פה כנשנוש
פירות הם מחסלים ברגע אחד לא משנה כמה קונה ולכן לרוב לא קונים כי יוצא לא משתלם
בר''ח הפתעה מתוקה אחת קטנה