גרסא חדשה למסע הטבעת - חלק אקעלעברימבאר

"הדרך היחידה להשמיד את הטבעת היא להשליכה אל הר הגזירה שבמורדור" אמר אלרונד.

"אך איך נגיע לשם?" שאל פרודו.

"אין אפשרות מעבר דרך השער השחור, אמר גנדלף, "וגם קירית אונגול נחשב סיכוי קלוש למעבר. לא, רק אדם טיפש יוליך את הטבעת במורד האנדויין דרומה. שומה עלינו להכנס למורדור ממקום שאין הרים - ממזרח. עלינו לחצות את יעראופל בדרך היער הראשית ולשוט עם סירות בנהר השוטף עד ימת ר'ון. משם נמשיך דרומה עד גבולה המזרחי של מורדור".

"ישנן סכנות רבות בדרך, אך זו היא האפשרות הכי טובה" אמר אלרונד "ואני אבחר לך פרודו, אנשים שילכו איתך בדרך. בורומיר וארגורן הולכים למינס טירית אז לא יוכלו להתלוות אליכם. לגולס יוצא לדרך עכשיו כדי שעלפי יעראפל יביאו לכם סירות במקום בו דרך היער מגיעה לנהר השוטף. לכן אצרף לך 8 אנשים, את סם מרי ופיפין אשר ילכו בשם בני האדם, את גנדלף, את גלורפינדל בשם העלפים, ואת גימלי וגלוין בשם הגמדים. גלוין ילך אתכם רק עד הנהר השוטף ומשם יצא צפונה לאבור, אך גימלי ימשיך אתכם. בשם היצורים חסרי הסיווג ילך יארוון בן אדר, הקרוי בלשונכם טום בומבדיל". טום הגיע לריבנדל בחשכת הלילה "שלום רעי העליזים" אמר לפרודו וחבריו.

וכך יצאה החבורה לדרך עם ביל הסוס. הם עברו במעבר ההרים וישנו במערב בה האורקים חטפו את תורין וחבורתו "כאן הכתי ארבעה אורקים" אמר גנדלף. "מוזר שאיני רואה את ענקי האבן" אמר פרודו. "זאת משום שזו אגדה שבילבו המציא, הם לא קיימים" אמר גנדלף. הם המשיכו וחצו את האנדוין ליד הקירצוק.

"אנו רוצים לקבל אספקה מגימבאורן בן באורן, אך לא נכעיס אותו, לכן נגיע אליו בהדרגה" אמר גנדלף.

גנדלף ופרודו באו ראשונים "שלום לך, גרימבאורן" אמר גנדלף. "שלום, גנדלף, הרבה זמן לא ראיתי אותך, ומי זה?"

"זה פרודו האחיין של בילבו בגינס" אמר גנדלף. "היטב סיפר לי אבי על בילבו, ברוך הבא" אמר גרימבאורן בעזפנות מסויימת, שכן לא אהב אורחים.

"מה הביא אתכם לכאן?" שאל.  

"ובכן" פתח גנדלף "פרודו יצא הארץ הזוטונים הקרויה הפלך יחד עם משרתו", "ומה קרה לו? נעלם או מת?" שאל גרימבאורן. "לא, הנה הוא בא" סם הגיח בריצה וקד מלוא קומתו "סמוויז בן המפסט לשירותך". "המשך" אמר גרימבאורן.   "פרודו עבר בברי וגילה שארבעת סוסוניו נעלמו. "ארבעה סוסונים?" שאל גרימבאורן "מה הייתם, קרקס נודד?". "למעשה הנה מגיעים שני ההוביטים האחרים, מרי ופיפין". מרי ופיפין הגיעו מתנשמים "המשך כבר" אמר גרימבאורן. "כשיצאו מברי הצטרף אליהם הפסען" אמר גנדלף. "בטח הוא גם יגיע לכאן" אמר גרימבאורן. "למעשה, הוא לא הצטרף לחבורתינו, ובמקומו הגיע טום בומבדיל". טום הופיע בפתח הבית "שלום אחייני!" אמר. למעשה טום וביאורן היו אחים, וביאורן הוא גם עתיק מכל, חסר אב. גנדלף המשיך "פרשים שחורים רדפו אחרי פרודו במעברת הנהר, ואחדים מחבריו לדרך הדליקו אש ליד הנהר. "אתה קורה לארבעה 'אחדים'?" .  "למעשה גם גלורפינדל היה איתנו, הנה הוא. בין כך וביך כך הגענו לריבנדל, ואלונד מינה חבורה של תשעה שתצא בשליחות סודית" באותו רגע הופיעו גימלי וגלוין "גימלי לשירותך" אמר "וגם גלוין".  גימבאורן צחק "הלא אתה גלוין שבגיע לביתו של אבי עם תורין המהולל? ומכיוון שאני יודע שאלרונד יודע לספור, אני יודע שכל החבורה כאן".  הם התיישוב על שולחנו לסעוד, ובומבדיל הרגיש כמו בבית.

מה קשור בומבאדיל?😂גנדלף הורוד

יש לי אגב פאנפיק עליו

שאמשיך עוד מעט

חכה עד שתקרא את חלק בקעלעברימבאר
חלק בקעלעברימבאר

החבורה המשיכה לתוך יעראופל. מכיוון שכוחו של סאורון בדול גולדור התמעט, דרך יעראפל היתה ירוקה וטהורה מרשעה. הם הלכו ימים רבים ביער הירוק והמלבלב, ומדי פעם פגשו בעלפי יעראופל שהביאו להם צידה. באחד מהימים הגיע לגולס בעצמו "הסירות כבר מוכנות בגדת הנהר השוטף, דיברתי עם אבי והוא ארגן לכם צידה למסע הקשה, נראה לי שאצטרף אליכם, וכשילך גלוין עדיין נהיה תשעה". בדרך הרגיש פרודו בעיניים עוקובות אחריו, ובחטף ראה את גולום משתרך מעץ לעץ. לבסוף הגיעו לנהר השוטף. המלך תרנדויל היה שם וליד פמלייתו היו סירות ירוקות וקלות. "מברך אתכם בדרך צלחה, ושיבנה ואורומה שר היערות יפריחו את העשב לרגליכם" אמר תרנדויל, ולפרודו נתן לשי את ענק הזהב שבילבו השאיר אצלו לפני חמישים שנה "בענק זה מצויה ברכתי, ואם תלך במדבר, יעלה עשב לרגליך כשתענוד ענק זה". גלוין נפרד מאליהם ועשה את דרכו צפונה. 

הם שטו בסירות במורד הנהר השוטף. בדרך פגשו בוידוגביה החמישי זהוב השיער מלך ר'ובניון, שארם של הרוהירים בקלנדר'ון, הוא מלך בעיר דורוויניון בחבל דורוויניון, והזמין אותם להיכלו האדום שם שתו מיינותיו המשכרים. ארץ כרמים היתה זאת. הם המשיכו להפליג לכיוון ימת ר'ון, אך ביום אחד נקלעו למארב של בני המזרח שירו אליהם חיצים. לגולס ירה בכולם והדבירם.

לבסוף הגיעו לימת ר'ון. ההוביטים מעולם לא ראו גוף מים גדול כל כך, וסם חש פיק ברכיים לשוט בתוכו. הוא כופף את ראשו למים לשתות, אך מיד ירק אותם, הם היו מלוחים. גנדלף צחק "וכי מה חשבת? שימה ללא נהר היוצא ממנה תהיה ימת מים מתוקים?". אך לגולס פיזז וכרכר בסירתו, כי דימה שהנה הגיע לים הגדול. לבסוף פגעו בגדתה הדרומית של הימה.

"זהו השלב באחרון של מסעינו" אמר גנדלף, "מכאן אנו יוצאים רגלי בדרכי בני המזרח המסוכנות אל מורדור, רק ההכרעה בידי פרודו, אם יצאו איתו כל בני החבורה או רק חלקה".

"אני צריך לחשוב" אמר פרודו ועלה על גבעה. והנה טום בומבדיל קרב אליו "בן העם הפעוט, יופי לי טופי לי! הראה לי את הטבעת!" אמר טום. פרודו נתן את הטבעת לטום, וטום שם אותה על אצבעו, מיד הרגיש פרודו שלמרות שאין הטבעת משפיעה על בומבדיל, הנה סאורון מרגיש אותה כה קרוב לממלכתו, במשך שעות רדף אחרי בומבדיל המפזז בגבעות כפרה הרצה אל השוקת, עד שהשיגו והחזיר את הטבעת. "הנה" אמר פרודו "לצון הטבעת כבר נגע בבני החבורה, אין לי ברירה אלא ללכת למורדור לבדי". הוא פנה לסירות ולקח משם את תרמילו. פתאום באה פלוגה של בני המזרח ופשטה אליהם. בני המזרח העמיסו את מרי ופיפין על כתפם, טום בומבדיל שר את שירו "הו טום בומבדיל" אך שום עזרה לא הגיע, לבסוף פילחו חצים רבים את בומבדיל. גנדלף ראה אותו שעון על עץ "לקחתי את הטבעת מפרודו בצחוק והוא רדף אחרי שעות, איזה כיף זה היה! יופי לי טופי לי!" עיניו נעצמו ומתוך גופו עלתה דמות אפורה ופנתה עם רוח מערב מערבה. כך הסתלק לו מן הארץ התיכונה העתיק מכל חסר האב, אחרון כשם שהיה ראשון. 

חלק גקעלעברימבאר

גנדלף הביט ביארוון בן אדר והרהר בכל שנות הכירותו. לפתע הגיעו לגולס וגימלי וגלורפינדל. "ראינו את פרודו וסם ממשיכים דרומה במרחק, מה נעשה?". גנדלף הרהר "ראשית, יש להציל את מרי ופיפין משבי בני המזרח, הם יקחו אותם לברד דור, ייתכן שנפגוש את פרודו בדרך, אך לנו אצה הדרך". והם פתחו בריצה, בדרך הם ראו את פרודו וסם אך לא היה להם פנאי לשאול לשלומם. והם המשיכו לרוץ במישורים.

מרי ופיפין התעוררו, הם היו במחנה מלא בקרונות הרתומים לסוסים. בני המזרח התשכרו מסביב משיכר שדדו מרובניון, ולא שתו לבם להוביטים. לפתע נשמעה תקיעה בקרן ובני המזרח העמיסו את ההוביטים על קרונות ויצאו לדרך. ההויביטים ניסו ליצור קשר עם נהג הקרון, אך לא נראה שהוא מתייחס אליהם, ייתכן שהיה שיכור. אחרי כמה ימים כאלו ראו במרחק צריח גבוה יותר ממה שניתן לדמיין, ולמרגלותיו זרם נהר של אש, זה היה ברד דור האפל. ככל שהתקרבו אליו גברה איימתם והם הרגישו ברצון העויין- העין.

עם לילה הגיעועד למרגלותיו ונסחבו קשורים במעלה גרם מדרגות, והנה נפתחה הדלת והם ראו אותו שחור להחריד, גבוה להדהים, עם כתר בן שלוש קוצים הדומה לכתר מורגות. הנה הם הובאו לפני כסאו האפל של שר האופל גורתאור האכזר, הקרוי בלשון הסינדרין סאורון.

סאורון פתח את פיו ודיבר בלשון השחורה, אך הם מצאו בלבם שכאן, בתוככי ממלכתו הם מצליחים להבינה.

"אז הנה מגיעים הפריאנת למעוזו של סאורון הגדול" אמר "דעו לכם שאני הוא העתיק מכל חסר האב, אשר היה לפני ארדה ויצר אותה".

"שקר בפיך" אמר מרי "אתה רק כלבו הנרצע של מורגות, וסופך להגיע לאין כמוהו". אז סאורון נמלא חמת זעם והפך את מראהו ללהבת אש אשר עין לה בתוכה ומרי ופיפין נמלאו אימה וגילו לו את תוכניות פרודו להשליך את הטבעת להר הגזירה.

חלק דקעלעברימבאר

סם ופרודו המשיכו דרומה בגבעות ר'ון. מדי פעם הם ראו את העכבישים צאצאי שילוב מתקרבים, אך פרודו הניסם בעזרת עוקץ. הם הלכו מילין על מילין עד שלבסוף פגשו את גולום והרגו אותו "זו יהיה לו הגמול על כל רשעותו" אמר פרודו. לבסוף הגיעו לחלקה המזרחי של מורדור, אף שלא ירדו שם גשמים, הרי שעבדי סאורון הרבים חפרו תעלות השקיה המוליכות את מימי הנהרות הנשפכים לאגם נורן הקודר, ושדות תבואה רבים בהם עבדים עומלים לצליפות שוט נראו באופק. הם החליטו ללכת סמוך להרים בתוך מורדור, שם איש אינו עובר, בכדי שלא יתגלו. אמנם מרי ופיפין גילו לסאורון את תוכנית פרודו, אך שיקרו לו ואמרו שהוא ינסה להכנס דרך קירית אונגול, ולכן השטח היה פנוי. למעשה אף גיליו סודם של מרי ופיפין סייע להם, מפני שסאורון הסיט את כל צבאותיו מערבה. סם ופרודו המשיכו עד רמת גורגורות, שם הארץ הפכה שוממה ומדברית. הם הביטו לכיוון הר הגזירה וראו שמחנות אורקים מקיפים אותו מכל עבר.

"איך נגיע לשם?" שאל סם.

בנתיים גנדלף, גימלי, גלורפינדל ולגולס המשיכו במרדף אחרי בני המזרח, אך כשראו שהעקבות מוליכות לברד דור אמרו נואש. אז עלה בראש גנדלף אעיון. הוא הליף את בגדיו לכחולים, וכשראה גדוד קרונות של בני המזרח דוהר לקראתו, קרא "מה מצפון, בני המזרח?"

בבת אחת נעצרו סביבו כל הקרונות.

מנהיגם יצא ושאל "מי אתם?"

"אני הוא אחד מהקוסמים הכחולים" אמר גנדלף "ואני ופמלייתי יוצאים בשליחות לסאורון הגדול. התהינו לקחת אתכם בקרונות?"

"ודאי, אלופי" אמר המנהיג, והם עלו על הקרונות ונסעו לברד דור, הצריח האפל.

 

חלק אחרוןקעלעברימבאר

גנדלף ורעיו באו והתיצצבו לפני סאורון. "אני הוא הקוסם הכחול" אמר גנדלף "ואלה רעי - נומנורים שחורים וגמד מהגמדים הפעוטים הרוצים בחסדך". "ומה יש לקוסם כמוך לומר לי?" שאל סאורון. גנדלף הסיר את בגדיו הכחולים והנה בגדיו היו לבנים כשלג "עורה סאורון! זמן רב אתה יושב בצללים! זכור שמקדם היית המיא של אוולה ושירת אותו בנאמנות!" צעק גנדלף.

והנה אט אט סרה האפלה מפניו של סאורון "אפלים היו חלומתי בשלושה העידנים האחרונים. זמן רב ישבתי בחשיכה. מה רצונך ואעשה?" וגנדלף אמר לו "הסר את כל רשעותך ממך וממלכתך!", אך סאורון נדאג "גם אם אסיר את רשעותי. הנה זדוני מצוי בטבעת!". אך גנדלף חייך "אז צווה על האורקים לסגת מהר הגזירה, ובטח בי!".

סם ופרודו המשיכו להר הגזירה והנה, האורקים נסוגו מן ההר. הם עלו עד סמת נאור - אולמי האש בהר. למרות הקושי האדיר, פרודו התאמץ והשליך אץ  הטבעת לאש, הרשעה עברה מהעולם אך סאורון לא הושמד, ובעזרת ענק הזהב של תרנדויל סם הלביש את כל ארץ מורדור וגורגורות בעשב מוריק. כשחזרו נודע להם שארגורן הרג את המלך המכשף בקרב במינס טירית, והתקיימו בו דברי הנבואה, שכן ארגורן לא היה אדם שלם שכן זרם בו דם עלפי. הוא מונה למלך גונדור ודנתור שימש תחתיו כעוצר. כעבור שנה שבו בני החבורה לפלך וגרו שם בנעימים.

אחלה פאנפיקגנדלף הורוד
עשה לי אבל רפרנס במוח לסיפור דיסני 
איזה קטע ולאיזה סיפור?קעלעברימבאר
הסוף שלוגנדלף הורוד
איזה סיפור דיסני?קעלעברימבאר
בכלליגנדלף הורוד
שלא הורגים את הנבל, אלא הוא שב
האמת שבסוף בומבדיל אומר לסאורוןקעלעברימבאר

"אני לא אסלח לך, אתה הרגת את אבא שלי!"

אז סאורון אומר לו: "לא! אני אבא שלך!"

טוב, זה הגרסא היהודית של שר הטבעותקעלעברימבאר
סאורון יכול לחזור בתשובה. החטא יכול להתכפר על ידי האדם לבדו. (האמת שלפי זה גם גולום היה צריך לחזור בתשובה)
הערות125690

החיסרון הגדול של הדרל הזו הוא שהיא מאריכה את המרחק שצריך לעבור בתוך מורדור.

סם מרי ופיפין הם לא בני אדם.

טום יוצא מהשטח שלו?

ביאורן לא היה עתיק מכל חסר אב, כתוב במפורש שהוא צאצא של יצורים קדמונים כלשהם (ונשאר האחרון מסוגו). הוא בבירור שונה מטום.

תשובותקעלעברימבאר

א. הדרך הזאת הכי הגיונית, אי אפשר דרך השער השחור. דרך קירית אונגול סיכוי קלוש וסיכוי אדיר שייתפסו אותם. אין לי מושג מה גנדלף באמת תכנן לפי העלילה בספר. האם יש עוד מעברים ממערב למורדור? או שגנדלף פשוט סמך על ההשגחה?

ב. כתוב במפורש שההוביטים הם סוג של בני אדם

ג. טום יוצא מהשטח שלו, זה הקטע של הגרסא הזאת, טום הנטרלי והמצחיק לוקח חלק במסע הטבעת (ומהווה חיקוי בומבדילי של בורומיר)

ד. אני יודע שביאורן הוא אדם. סתם הכנסתי טוויסט בעלילה.   למרות שזה מתרץ איך הוא הופך לדב. אדם רגיל לא יכול להפוך לדב. (כמובן התירוץ הפשוט הוא שביאורן לא הפך לדוב אלא היה חזק כמו דוב וידע לדבר עם הדובים. ובילבו הכניס את האגדה הבדויה הזאת לספרו בדיוק כמו ענקי האבן).

אתה צודק בהכל, כמובן חוץ מבד'125690
הוא לא אדם, הוא מחליף עורות, זה זן שונה לחלוטין.
מחליף עורות?קעלעברימבאר
הכוונה לאדם שמחליף פרוות סנאי בפרוות ארנב, כשאין לו סנאי?
חס וחלילה, לא, לא, לא, לא!125690

אל תהיה שוטה, אם הדבר בשליטתך, ובשם כל הטוב והיקר, אל תחזור על הביטוי 'פרוות סנאי' גם במרחק מאה מילים משמו של ביאורן, וגם לא שטיח, גלימה, צעיף או כפפה, או כל מילה אומללה שכזאת!

 

הכי טוב זו פרוות דוביםקעלעברימבאר

אבל אני חושב שכתוב איפשהו שבאורן הוא אדם (מחליף עור זה כשרון קסום, לא גזע)

לא ברורגנדלף הורוד
גנדלף אומר שהוא או אדם או דוב, ודעתו נוטה לאדם
אם הוא דוב אז איך הוא מדבר? מה הוא הדב של אורומה?קעלעברימבאר

כמו הואן?

באורן הוא אדם חד משמעית. נראה לי שהוא בכלל לא יכול לההפך לדוב. הוא היה אדם חזק וגדול כמו דוב, וידע לדבר עם דובים.

מן הסתם בילבו המציא את האגדה שבאורן יודע להפוך לדב והכניס אותה לספר שלו בשביל לספר לילדי הפלך, כמו כל מיני בדיות אחרות שהוא הכניס (כמו העלפים של ריוונדל בתור קונדסונים ששרים שירי קונדס, וזה שמוזכר שהוא עשה עם העלפים מעשי קונדס רבים), או ענקי האבן שלא נראה לי קיימים בארדה, או שיש עיטים רעים, בעוד שהעובדה היא שכל העיטים המדברים הם שליחי מנווה.

מחוץ לסיפור - טולקין כתב את ההוביט כשהלנגרדיום היה בוסרי והוא כתב את ההוביט לילדים, לכן כל הדברים המוזרים והסתירות לספריו האחרים.

מובא בהוביט. אתה מוזמן לבדוק.גנדלף הורוד
לא תמיד סומכים על מה שכתוב בהוביטקעלעברימבאר

יש שם המצאות בדויות של בילבו שכתב בסיפרו.

גם כתוב שבילבו עשה מעשי קונדס רבים בריוונדל עם העלפים, נראה לך קרה באמת?

מובא ציטוט של גנדלף,גנדלף הורוד
שנאמר ברצינות רבה


ומקור?

בילבו כתב בספר ההוביט שגנדלף אמר לו את זהקעלעברימבאר

אבל זה לא קרה במציאות. לדעתי במציאות הוא אמר לו כנראה משהו אחר ובילבו שינה את זה בספר כגי שיתאים לאגדה על מחליפי הצורות שהוא סיפר לילדי הפלך.

הוא גם כתב בספר המקורי שגולום נתן לו במתנה את הטבעת.

והוא כתב שהוא עשה מעשי קונדס רבים עם עלפים בריוונדל.

בדיה גמורה, שהרי עלפים לא עושים מעשי קונדס.

אבל הוא לא שקרן, כי ההוביט זה לא ספר היסטוריה לחלוטין אלא ספר אמיתי משולב באגדות שבילבו המציא.

מחוץ לעלילה - ההוביט הוא ספר ילדים בוסרי של טולקין ולכן הוא לא אמור לתת הגיון חזק לעולם שהוא המציא. ראה את הנסיון הדחוק שלו לתרץ את הבעיות בהוביט בקטע "מסע ארבור" בסיפורים שלא נשלמו.

יש לך תימוכין חד משמעיים?גנדלף הורוד
א. לא הגיוני שהעלפים עושים מעשי קונדסקעלעברימבאר

ב. נראה לי כך אומרים מומחי טולקין

 

(אתה מדמיין את הלדיר ולינדיר וגלורפינדל ובני ביתו של אלרונד שרים את השירים המטופשים שהעלפים בריוונדל שרו בהוביט? גם אם הם היו צוחקים על הגמדים, דבר שלא נראה לי יעשו העלפים של ריוונדל, זה היהי יותר בלגלוג מתנשא נוסח סירוס בן יתילבור)

אני מסכיםגנדלף הורוד
אבל מניין לנו שהקטע הספציפי על גזעו של באורן, שכתוב די ברצינות, הוא המצאה של בילבו?
איך בני אדם יכולים לההפך לדוב?קעלעברימבאר

אלא אם כן הם מכשפים. השאלה אם המלך המכשף היה מכשף עוד לפני הטבעות ולפני שהיה בחסות סאורון

כוחות קסם מולדיםגנדלף הורוד
יש כאלה
יש בני אדם אם כוחות קסם מולדים?קעלעברימבאר
כשטואור ניגן והמעיין בקע זה לא קסם, זו פשוט תגובה של אולמו לאדם שהוא בחר בו. חוץ מזה לא מכיר אזכורים אחרים (חוץ מזה שכתוב איפשהו שייתכן שהקוסמים הכחולים ייסדו כתות של קסמים אפלים בהרד)
נכוןגנדלף הורודאחרונה

אבל יש

אני לא בטוח אם זה מולד או נרכש, אבל מוזכר בני אדם בעלי כוחות קסם

אני אבדוק לך

כרגע לא עולה לי

עיין מה שכתבתי בתגובה שעברה בפניםקעלעברימבאר
שם אחר למערת צדקיהו:קעלעברימבאר
מכרות מוריה
כי היא היתה מכרה אבנים, והיא ליד הר המוריהקעלעברימבאר
מערת צדקיהו זה מכרה?גנדלף הורוד
זו היתה מערה טבעית קטנה שרובה הוגדלקעלעברימבאראחרונה
על ידי חציבה כדי להיות מחצבה לאבנים לבניה בירושלים בבית שני
טבעות הכוח חוזרת לעונה 3!Gandalf66

אין תאריך עדיין..

מאחורי הטבעות: "תחזית שלי ללא ביסוס, 26/9/2026"

סדרה אנרייטדGandalf66
יצא חלק 2? חח לא עוקבסוורוס סנייפ
העונה השנייה ממש טובהGandalf66
לאפוקי מהעונה הראשונה?סוורוס סנייפאחרונה

כי אם לא אין סיכוי שאני מציץ

מה דעתכם על מפגש פורום בחנוכה?גנדלף הורוד
קודם תקרא לבעל האוב שיעלה את מנדוס ודורין מהאובקעלעברימבאר
מנדוס נתן את אישורוגנדלף הורוד
אם זהקעלעברימבאר

בתחנה המרכזית תקראו ל @כקדם😅

מה עם מתחם שרונה?גנדלף הורוד
מישהו בעד?גנדלף הורודאחרונה
זה לא צריך להיות בטבעת הגורל,ומצריך לחכות 3 עדנים?קעלעברימבאר

לפני שתהיה אפשרות לחנינה?

 

נתניהו הגיש לנשיא הרצוג בקשת חנינה

 

(חוץ מזה שעל תיקי אלפים נותנים בכלל חנינה? הרי הם ילדי ארו?)

דווקא על זה שמעתי הפעםגנדלף הורודאחרונה
חשבתי על משהוגנדלף הורוד

הקטע בסילמריליון, שגורלים האומלל מסגיר את ברהיר וחבורתו לסאורון

ממש ממש מזכיר את סיפור יהודה איש קריות 

איך אתם רושמים בני לילית?Gandalf66

עלפים

או

אלפים

אלפיםGandalf72
עלפיםגנדלף הורוד

לא סובל "בני לילית"

תרגום כושל

אלפים עדיףGandalf66אחרונה
תאוריה נחמדה:Gandalf69

-Denethor Goes Mad From Lead Poisoning

First, a brief history lesson. The tomato was introduced to Europe in the early 1500's when the Spanish conquistadors brought it back from Mesoamerica. Because tomatoes are so acidic, when they were placed upon European pewter plates or cooked in pewter pots, the acidity would cause a greater amount of the lead in the pewter to leach into the food. The resulting increase of lead poisoning lead to the tomato being blamed for causing sickness and death.


In The Return of the King, as Pippin sings for Denethor as he feasts, he is explicitly shown eating tomatoes from a pewter platter. He is also shown drinking from a pewter cup.


I believe this was very intentional by Peter Jackson to subtly imply that lead poisoning was contributing to Denethor's unbalanced mental state.

חבל שמישהו מוצא כזה תאוריה נחמדה...סוורוס סנייפ

על הסרט..

שר הטבעות זה שר הטבעותGandalf66
מה, זה פורום רק על הספרים?
פורום ל"כל מה שקשור לטולקין וספריו"גנדלף הורוד
הסרטים של ג'קסוןGandalf66אחרונה
קשורים לספרים של טולקין, אפילו, השם שלהם די דומה
ובעברית?גנדלף הורוד
האם אפשר להקביל את יחסי בראשית א וב ליחסיגנדלף הורוד

איינולידלה וולאקוונטה?

מעניין. מה ההקבלה?קעלעברימבאר
הם חוזרים על עצמםגנדלף הורוד

אתה יודע, התעודה הפאנורית והתעודה הפינגולפינית

סימן שהיוקעלעברימבאר
2 גון רונלד טולקין. אחד כתב את זה והשני את האחר
בדיוקקגנדלף הורוד

אם כי ניתן לראות שכבות של עשרות אסכולות בכל טקסט

הסילמריליון הוא אכן ספר תיאולוגיהארץ השוקולד
רק תזכרו שטולקין היה קתולי אדוק, כך שהזווית שלו והיהדות לא בהכרח מסכימים
הסמינריוןקעלעברימבאר
אבל זה תנ"ך, לא ברית חדשה מול גמראגנדלף הורוד
לא הבנתיארץ השוקולד

טולקין גם קרא את התנ"ך וייחס לו חשיבות דתית,

רק צריך לזכור שיש דברים שהוא ינסה להקביל או לפרש משם בסילמריליון מתוך תפיסה נוצרית

אבל עד כמה הפרשנות הנוצרית מפרשת את התנך שונהגנדלף הורוד

מהיהדות?

אני לא יודע ולא בקי בכךארץ השוקולד
זה יותר אמירה כללית על ההקבלות בין סילמריליון לתנך שצריך להיזהר מעבודה זרה
זה צופן מורס?קעלעברימבאר
..אנונימי (2)אחרונה
..

אולי יעניין אותך