מתכוונת לבגד של שבת שבת
תוהה אם מה שאני רוצה לעצמי - המחיר סביר או מוגזם..
(באופן כללי כל חנות שנייה שאני הולכת אליה, המחירים מופקעים. כנראה המחירים באופן כללי עלו בעשור האחרון ואני לא אוחזת ראש 🥴)
מתכוונת לבגד של שבת שבת
תוהה אם מה שאני רוצה לעצמי - המחיר סביר או מוגזם..
(באופן כללי כל חנות שנייה שאני הולכת אליה, המחירים מופקעים. כנראה המחירים באופן כללי עלו בעשור האחרון ואני לא אוחזת ראש 🥴)
מה מצבנו הכלכלי 
אבל בגדול בסביבות 250₪, ורק אם לא קניתי לאחרונה.
מאוד תלוי בהכנסות ובהוצאות השונות.
מה שהרשתי לעצמי לפני 12 שנה , זה לא מה שאני ארשה לעצמי היום, יש לנו הכנסות שונות .
בכל אופן, קשה לי לשלם המון על בגד , זה נראה לי מוגזם ממש, אני קניתי השנה שתי שמלות כל אחת ב200 אבל לא הייתי קונה שמלה ב400. זה פשוט נראה לי שחיתות סתם, ביננו, לפעמים לובשים בגד בקושי כמה פעמים...
אז צריך לקחת גם את זה בחשבון.
לפעמים אעדיף שמלה פשוטה ולהשקיע במטפחת
מצאתי מלאאא בגדים מהממים שהייתי קונה בכיף, במחירים שפויים יותר,
אבל יש בעיה עם הone size הזה! לא כולן כאלה דקיקות וחתיכות... מה לעשות,
בנוסף צריכה שיהיה צנוע, תואם להנקה... אז... הגבול מצטמצם
ב. כמה זמן היה חסר לי בגד שבתי,
ג. עד כמה קשה לי להזמין ברשת,
ד. וכמה זמן יש לי בתקופה זו של חיי.
הטעם שלי סגנון פשוט ונקי, ועולה יחסית זול.
בחלק מהמקומות
עכשיו זה קולקציית חגים אז הכל חדש ויקר
אני לרוב האמת קונה בסייל
אבל הפעם בתשיעי לא היה לי כח להתרוצץ
מה שמשאיר אותי עם היקרים..
אלה מלפני הלידה לא מחמיאים לי
החזה שלי גדל למימדים מפחידים ושום דבר לא נסגר עליי
טוב, עכשיו לא נשקע לדיכאון בגלל זה
פשוט נמצא משהו יפה ומחמיא
מבינה שהחלום שלי לשמלה שבתית בהחלט מוגזם.. תהיתי עם עצמי בחנות אם זה מוגזם או שאני פשוט לא מעודכנת..
נעבור לחפש באלי ושיין.. אין ברירה
אני דווקא מחפשת 2 חלקים בגלל ההנקה.. בועות כתבתי שמלה
ראיתי חצאית מהממת ב 350 שחורה בלי שום קטע מיוחד
עליונית ראיתי בעוד 300 אבל יכולה ''להתפשר'' על אחרת בחנות ב 200
הרגיש לי מוגזם לשלם 500 שקל על בגד שבתי שנראה חביב וממש לא היסטרי..
הבעיה מצד שני שאני גבוהה וכן יש לי דרישה לצניעות ברמה מסוימת מה שעוד יותר מוריד לי אופציות
אבל עדיין 600 שקל - מוגזם
מפה לשם כמובן לא קניתי
ואני מבואסת
כי כל מה שרואה מרגיש לי משמין 😭😭😭
הרבה זמן לא מצאתי משהו שמחמיא לי ואני אוהבת
אולי כן שווה את הסכום הזה בשביל השקט הנפשי
לילדים כבר מזמן קניתי בסכומים מטורפים
את רק קונה חולצה ומכנס לגדול וכבר מגיעה ליותר ממאה
רק לעצמי אני לא מפרגנת ומסתובבת מוזנחת 😭🥴
טוב, אני בדאון קצת עם הגוף שלי היום
נחכה ליום טוב יותר 🥰
בין בד''כ לעכשיו
בד''כ אני גם לא הייתי מוציאה סכום גבוה, אבל עכשיו נשמע שאת בזמן שאת מרגישה לא טוב עם הגוף שלך וחושב נפשית שתרגישי טוב במה שאת לובשת , שהבגד ייתן לך תחושה טובה ונעימה.
600 שקלים זה פחות משתי פגישות אצל מטפל 😉
מאוד קשה לי למצוא חצאית שתהיה לטעמי ותעמוד במבחן הצניעות. האחרונה שאהבתי גם עלתה סביבות 300 (אבל גם היה צריך תיקונים אצל תופרת. נראה לי מוגזם.)
עליונית ב200? אולי על בלייזר או ג'קט אלגנטי הייתי משקיעה. פשוט בשבילי זה יותר פרקטי ולדעתי נראה יותר מרשים. כמו חליפה אלגנטית. אפילו לארוע.
בכללי החלק העליון אפשר למצוא יותר בקלות דברים יפים וצנועים ולא יקרים לדעתי.
גם למטפחות מעוצבות פחות מתחברת .
ולא כל כך יקרה.
אם אני רואה משהו שממש מוצא חן בעיניי אני אפרגן לעצמי גם ביותר (יותר נכון בעלי יכריח אותי😉)
אם את אחרי לידה ויש את האפשרות הכלכלית וזה ישמח אותך תתפנקי גם ביותר …
על הסוף 
אם יש אפשרות
אם זה ישמח אותך
אז למה לא בעצם?
לא יותר ממאה שקל גג וגם זה רק אם אני ממש צריכה..מאתיים זה אם צריך לחתונה וממש אין לי משהו מתאים
אבל באמת כמעט לא קונה. רוב השמלות שלי הגיעו מנשים שלא רצו אותן יותר
אבל לאחרונה הייתי בירושלים, וממש בקלות מצאתי שם שמלה שאהבתי ב-100 ש"ח.
זה עורר אותי לחשוב שאולי תמיד עדיף לי להשקיע את הזמן לנסוע ולחפש שם. אבל תכלס לא תמיד יש לי את הזמן והאפשרות...
בסביבה שלי קונים בגד באזור ה1000 ש"ח ואני המוזרה שקונה באזור ה300-400 ש"ח. מה שכן אני לובשת את הבגדים די הרבה (4-8 פעמים בחודש).
אני לא חושבת שלשבת הייתי מוצאת ב100 ש"ח. אלה סכומים של בגדים ליום יום.
בחברה החרדית במשפחות במעמד גבוה לא קונים שמלות לשבת רגילה ב1000 ₪
אולי לאירוע
ולא נראה לי שזה קורה בחברה הדתית
מכירה מלאאאאא שזה אצלן מחיר סביר לבגד שבתי.
ולאירוע קונים בהרבה יותר...
הזוי בעיני אבל מצוי הרבה יותר ממה שאת חושבת.
ונראה לי מוגזם לומר שסביבה שלמה קונה במחיר כזה
איך גם גרים במרכז
גם לומדים תורה הרבה שנים
גם בלי תואר
גם מגדלים מלא ילדים
גם קונים בית לילדים
גם מלבישים את כולם בבגדים חדשים ותואמים לכל האחים כל חג
וגם קונים בגדים באלפי שקלים
ושלא נדבר על פאות
מה פספסתי?
פשוט מאוד-
יש כאלה שגרים במרכז
ויש כאלה שלומדים תורה
ויש כאלה שהם בלי תואר
ויש כאלה שמגדלים הרבה ילדים
ויש כאלה שקונים בית לילדים
וכו וכו…
וחיתוכים שונים בתוך כל מה שציינת
רק שלאנשים מבחוץ זה נראה קבוצה הומוגנית אחת. באמת מגוחך שאנשים אשכרה קונים את זה.
איך יש כסף כשהבעל אברך?חלק מהנשים מרוויחות סכום של שתי משכורות או יותר, חלק משפחות מקבלות תמיכה מהמשפחה, חלק מהאברכים מכניסים הכנסה צדדית וחלקם יוצאים בסוף לעבוד.
ויש גם תעשיה שלמה של "תלושים" וסבסודים לחגים.
בסוף נוצר מצב שמשפחות האברכים מקבלים תלושים לקניית בגדים לחג בחנויות יחסית יוקרתיות שמשפחות אחרות לא יכולות לאפשר לעצמן לקנות שם.
גם שיש להם פשוט סדרי עדיפויות אחרים. אם למשפחה אחרת ברור שיש נופש משפחתי בקיץ אצלם אין (לדוג')
או מסעדה לחגוג משו וכן הלאה.
זותומרת בלבוש של הילדים ושלהם הם באמת מאוד משקיעים.
אבל באוכל יקנו את המותגים הזולים וכו'
מאיפה יש מה לבזבז? אנחנו רק נלחצים במינוס בכל הכח
איך מרוויחים כל כך הרבה וגם מגדלים ילדים ויולדים כל שנה וגם יש כח להכל
לא יודעת מי יוצא לנופש יוקרתי מי קונה מותגים..
רק נעלים ובגדים ואוכל ואוכל ואוכל ושכר דירה וארנונה ותלשום למוסדות חינוך ומעון או משפחתון ומטרנה וטיטולים והופ נגמרה המשכורת תוך רגע
טוב לא יודעת
לא חשבתי שכל כך הרבה עובדים בהייטק וכדומה
במשכורת ממוצעת לא מבינה מאיפה היכולות האלה
אבל קם לא באה לחטט
זה לא מקנאה פשוט מחוסר הבנה
אמן יהיה ש'פע לכולםם
אולי מי שקונה ב400 קונה פעמיים בשנה.
ומי שקונה ב70-100 קונה פעם בחודש...
וגם, כן, לא כולנו עם אותם הכנסות הוצאות ולא כולנו עם אותן סדרי עדיפויות....
המציאות מוגזמת😅
זה שאת לא מכירה לא הופך את זה למוגזם😊😉... זה מה יש.
הנסיון למצוא בגד חגיגי שיענה על קרטריונים רבים של הנקה, מידות, גזרה מחמיאה, צניעות ועוד- הפך לכמעט בלתי אפשרי. פעם הייתי מוצאת ב300. היום נאלצתי להתפשר גם על מחירים גבוהים יותר. 400/500..
זה יקר אש אבל אני לא קונה הרבה ורוצה להנות ממה שקונה..
אז האמת האמת היא שאקנה בכל מחיר כמעט.
כלומר, אם זה משהו שממש מצא חן בעיניי ונראה לי מוצלח, אשלם כמה שיעלה. אם אני מתלבטת עד כמה אהיה מרוצה - המחיר הוא פרמטר, כדי שגם אם אתאכזב, לא שילמתי יקר מדי.
כי באמת עד שאמצא שמלה מוצלחת, נוחה, צנועה, מחמיאה לאזורים הרלוונטיים וכו' וכו' זה שווה כל מחיר מבחינתי.
בסיילים באתרים מעונות קודמות בין 70-100 (רוב השמלות שאני קונה באמת בין 70-80)
כנ'ל גם במטפחות
וגם מנצלת את ההטבת יומולדת אם יש לי בחנויות שאני קונה לרוב כמו קמיליון וכד' אז זה גם עוד מוזיל
ולרוב עד 200
ופחות
והכי כיף
במאה או פחות שמלה
ומטפחת עד 150
ואם לאירוע אז עד 250
זה מטורף בעיני להוציא יותר מזה.
ד''א, בשיין יש שמלות מהממות ואיכותיות באזור ה100.
אם את צריכה עזרה בחיפוש- יכולה לנסות לעזור לך.
היום, ממש לטעם שלי. אלגנטי ברמות. ויחסית יקר לשיין, אבל הבנתי שאיכות אז שווה תמחיר.
יש מציאות שם.
2 שמלות מהממות!
אחת ב10 שח, אחת ב5.
וזה אחרי שקניתי שמלה ממש יפה ב100...
אבל אני מהקמצניות. בעלי ממש אוהב שאני קונה, ואני אוהבת שיש לי מה ללבוש, אבל כל כך קשה למצוא בגד צנוע ונח ומחמיא!
אז עד שמצאתי- הלכתי על זה...
באמת שאם זה נראה חדש ויפה, אז באמת שזה מדהים!
גם לי כןאב להוציא כסף על בגדים
ואם אני קונה בגד ביותר מ100 שח אז כבר יש מצפון
שמלה לשבת גג 200
וזה גם לא נדיר בחנויות של דתיות- זויה, סי סטייל וניו יורק בבני ברק, liya, ברצה וכו..
רק שמלות לאירועים אני מרשה לעצמי יותר, אבל גם זה גג 500-600
הזמנתי נעליים לבן שלי מהאתר של פאפיה, והן הגיעו פגומות - הסרט מאחורה טיפה קרוע (מצרפת תמונה של הפגם)
לזכותם של פאפיה יאמר שהם שלחו לי ממש מהר זוג חילופי. אז יש לי בבית מיותר את הזוג הקודם.
הנעליים איכותיות ועלו קרוב ל200 שח.
כדאי להביא דבר כזה לגמ"ח שפורסם פה לדוגמא? או שזה לא נעים לקבל דבר כזה?
מצד אחד חדששששש אז ברור לגמח
מצד שני קרוע
אמממ, אני כן הייתי שולחת לגמח כי החדש גובר על הקרע
בנעל יד שנייה משומשת פלוס קרועה - זה כבר אחרת לדעתי
נעלי ילדים עולים שם 5 שח אז נראה לי שמישהי תעשה את השיקול של הכסף מול הפגם
גם שם המחירים ממש זולים , עד 20 שח לפריט בערך..
אם תחפשי באזורך בטוח תמצאי
יש בדיזנגוף סנטר ת"א
ראשלצ
זבוטינסקי ר"ג
אחד שצריך להיפתח בפ"ת
אולי עוד?
ואני קונה לעתים יחסית רחוקות.
אבל בדרך כלל אני לא קונה סתם לשבת קונה או לראש השנה או לפסח וזה נשאר לי לשבתות.
הם בטווח מחירים של 3-5₪ (קונה בחנויות יד2).
יכולה לקנות שמלת שבת ב100-200₪ אבל זה ממש נדיר, לא נגישה כ"כ לחנויות והרבה פעמים התאכזבתי מדברים שקניתי ולא השתמשתי כ"כ אח"כ אז מעדיפה לא להכנס לזה אם זו לא ממש מציאה.
כמעט כל חג מפרגנת לעצמי באישור בעלי לקנות שמלה יקרה ואיכותית של מעצבת שאני מאד אוהבת, אני לא קונה כל הזמן רק בחגים .
אז אצלי זה כן מגיע לסביבות 500-400 שקל כי זה הטעם שלי . (תודה להשם שיש אפשרות)
אבל אני חושבת שאם זה כל הזמן רוצים לחדש בלי קשר לחגים אז לא שווה לקנות משהו יוקרתי.
זו דעתי
אני אחרי הלידה האחרונה
פתאום הרגשתי קושי ענק במצוות צניעות
ממש. ענק.
והחלטתי
שאני אוציא כמה שתעלה לי שמלה.... לא משנה כמה היא תעלה.... העיקר שתהיה צנועה ושארגיש בה מעולה!!!
ממש עשיתי סוג של הסכם עם ה'.
אני שומרת את המצווה הזאת למרות שהיא ממש קשה לי. ואני חייבת להראות טוב כי אחרת לא אשרוד... ואתה תממן אותה.
הלכתי לחנות התחדשות ביישוב עלי, מתוך ידיעה שאני הולכת להוציא 3000-4000 שח רק על בגדים לעצמי....
לקחתי בחשבון שזה בסדר אם אוציא 400 שח לשמלת יום חול. ברמה הזאת.
באתי לקנות כמה שיותר. בגדים שאשמח בהם. ארגיש טוב איתם. שיחמיאו לי, ושיתאימו להנקה.
מפה לשם....
ה' ריחם עלי.
מצאתי 6 שמלות ליום חול, פלוס 4 מטפחות ב1300 שח...
אם היה לי עוד זמן הייתי מוצאת גם לשבת אבל הייתי חייבת ללכת....
בכל אופן
זה ההסכם.
אני עושה בקשתך, בבקשה תעזור לי לעמוד בזה....
וגם מבחינת הטעם....מזכירה לעצמי שאבא משלם!!!!!
חייבת ללמוד ממך
ב''ה כלכלית אני יכולה
הבעיה זה הפרגון לעצמי
בעיה רצינית!!!!😰
מקווה ממש גם להיות מסוגלת בקרוב
ב''ה מצאתי בגד אחר
ולא הראשון שרציתי
עלה לי במכלול חצאית וחולצה 400 ש''ח
משהו שמחמיא
מתאים להנקה (2 חלקים)
לא משמין
ב''ה משהו יפה תודה לה'
תודה לכן על הדחיפה לזה
בזכותכן פרגנתי לעצמי
זה מוציא אותי מדעתי כבר.
ירדתי משינה עצמאית, של הילדה בת 3 כי לא בא לי טוב כל הבכי הזה, אני סוחבת איתה עד 9 בערך ונותנת לה לישון בסלון.
או בנחת או גם בעצבים כי היא התרגלה לטוב הזה של הסלון.
אני לא מסוגלת לשבת לידה בחושך בחדר עד שהיא תירדם זה גדול עליי.
ובנוסף היא ממש מעירה את התינוק בן שנה שיישן איתה בחדר, השינה שלו לא חזקה והוא מתעורר בקלות.
בעלי מתעקש שצריך להחזיר אותנו לחדר שלנו בחזרה.
לא באלי בכלל, הוא כבר במיטת תינוק והחדר שלנו קטן, וגם מה תחשוב הגדולה? היא תקנא ותרצה לבוא גם.
מצדד שני דיי זה בלתי אפשרי כל ערב הסיוט הזה!! זה מביא אותי לרמה אחרת של חוסר סבלנות כבר ואני שונאת אתעצמי ככה.
מה אני מפספסת?
אני חושבת שאין לך מה לבוא לילדה בטענות
הבעיה היא בשנ"צ שלה, היא לא צריכה לישון צהריים בגיל הזה.
את תיראי ששנה הבאה כשהיא לא תישן צהריים הכל ילך הרבה יותר בקלות
אני חושבת שזה החיסרון הכי גדול של המעונות
שבאופן גורף משכיבים את כולם לישון ולמשך זמן משמעותי בלי שום קשיבות לצרכים של הילד.
מכיוון שאנחנו בסוף שנה, לדעתי תשחררי לגמרייייייי
שתסתובב לך בסלון ערה עד 10-11 או עד שתיפול לישון.
תני לה תעסוקה, משחקים/ ספרים/ צבעים וטושים
כל מה שמעסיק אותה ונותן לך זמן בשקט (יחסי) לעצמך
כשאת רואה שהיא עייפה: מפהקת, נמרחת על הרצפה, משפשפת עיניים, מייללת, רק אז תיקחי אותה לישון בספה או במיטה.
זה יעשה לך כ"כ הרבה רוגע בחיים לתפקד במקביל אליה במקום להיות בלחץ שיאלה תישני תישני תישני.
עוד חודש נגמרת השנה את תיראי שכשהיא לא ישנה צהריים היא תלך לישון מוקדם יותר והרבה יותר בקלות
וגם כתבת פה על 40 דק', לדעתי זה משך זמן סביר לגמרי להרדים ילדים
אנחנו הרבה פעמים יושבים לידם גם קרוב לשעה
פשוט הגענו להשלמה שככה זה וזהו.
משתדלים שיהיה בנחת וסבלנות, לא תמיד מצליחים.
טוב, זה בלי הקליפ.
יש תקופות שיותר יש שפחות
אבל משתדלת כמה שפחות להכניס הביתה
גם לא אוהבת את הרוב
אבל בדכ אוכלת משהו כמו עוגיה או שוקולד כשחוזרת הביתה
ולפחות פעם בשבוע פופקורן שמכינה בבית
מה את כן אוכלת?
מעניין...
ממה את נהנית? (באוכל)
אם אני רוצה מתוק מחפשת דברים שווים יותר
ממתקים גם לא מיודע מה
המתוק שלי זה העוגיה ליד הקפה וכאלה. עוגה בבוקר
וכו'
עוגות ביתיות .
פחות יוצא לי לשבת על תפוציםס.
כמובן תמיד יש יוצא מן הכלל אבל לרוב
אני יכולה לאכול חטיף עם גבינה
לפעמים אם יש בבית משהו שאני אוהבת ומתחשק לי.
או שפתאום בא לי לקנות משהו.
בדרך כלל את החטיפים שהילדים אוכלים אני לא אוהבת.
אבל חטיפים מלוחים פחות
אולי בשבת
כמובן שאחרי פורים יש ואוכלים...
מתוק לצערי יש בבית . משתדלת לאכול בלי הילדים
הם מקבלים שלוקים לא כל יום, מסטיקים לפעמים ,עוגה/עוגיה גם לפעמים...
(סופסוף משהו פה שרלוונטי שאענה עליו🤭)
לא ברמה יומיומית
אבל כן יש פה תמיד חטיפים למקרה שצריך משהו זמין מיידי לאכול משו בקטנה שיחזיק עוד כמה זמן...
בנוסף לעוגיות ושוקולד שיש תמיד אבל אוכלים במידה. אבל כן כל יום 2-3 עוגיות/פרוסת עוגה/כמה קוביות שוקולד עם הקפה. זה לא בריא לגוף אבל זה חשוב לי לנפש העצירה הזו.
קונה לשבת לילדים מארז חטיפים פשוט
וזהו
אחת למלאאא זמן קונה לי חטיף לשבת או שוקולד
אבל משתדלת שבשגרה לא יהיה בנמצא
אם יהיה אז אוכל שטויות
וברגיל לא אוכלת כלום בין הארוחות
חוץ מזה כמובן שאוהבת גם שוקולדים, לא סותר 😉
אני כבר כמה שנים בבית מגדלת את הילדים בהסכמה
מלאה שלנו
יש לנו ילדה נכה וכל התיק הרפואי שלה עליי
חוץ מגידול הילדים אני הולכת איתה לבדיקות, לפגישות בגן,ריצות כאלה ואחרות
לא משעמם לי לרגע!!!! ויוצא שמדי פעם אני קופצת פה ושם לקפה אבל ממש לעיתים רחוקות
כמעט לא עושה לעצמי משהו אישי
בעלי לא מפרגן לי בכלום
חייב לעקוץ כל הזמן שאני לא עובדת
לא משנה שהכל הכל עליי והוא מצפה ממני להיות סופר וומן וגם לחטוף ביקורת
על זה שאני לא עובדת ויש לי זמן..
מרגישה כל הזמן בביקורת ועם עין בוחנת עליי
וכשאנחנו בזמן טוב הוא אומר שאני צודקת ובאמת יש עליי מעמסה ואני לא נחה לרגע
אבל אם אני מציעה שמצא לנופש אז ישר הוא עוקץ "את חיה בחופשות, בנופשים, אין לך אחריות של עבודה"
אבל זה כבר הופך להיות כל יום!!!!!
מאתמול פגע בי ברמות קשות
סגרתי את הדלת בחדר שינה והוא עבד בחדר השני ואמר לי מהחדר השני "אל תיכנסי לחדר עכשיו להניק, יש עוד ילדים שזקוקים לטיפולך"
נפגעתי קשות
מרגישה מושפלת
מרגישה מבוזה
כבר כמה פעמים אמרתי לו שאני יוצאת לעבוד ושלוםםםם והוא יודע שזה לא משתלם לו
כי זה מעונות וצהרונים והוא עצמאי אז יוצא מתי שבא לו וכמובן שאני גם מארגנת את הילדים בבוקר בלי שום טיפת עזרה שלו. הוא יכול לקום ב8 ,לצאת לתפילה בכיף
אני כל הזמן מרגישה שחייבת דין וחשבון אם זה על כסף שמוציאה
מגיע לו מייל על כל הוצאה שלי, צריכה להתייעץ לרוב על כל הוצאה
אין מצב לצאת למשהו בלי לקחת אף אחד ופשוט לצאת חבש!!!!
הוא חופשי הולך לבד למקומות כמובן
מציינת שהוא עוזר עם הילדים לפעמים כי עצמאי ויכול לתמרן בעבודה
איך הייתן מגיבות?? מרגישה שהגיעו מים עד נפש 😥
שלצערי התגרשה- זה אל תהיי תלויה באף גבר.
החיים שלך בידיים שלך.
קומי וצאי לעבוד. אפילו חצי משרה.
גם בשביל הנפש שלך.
תסבירי לו שזו לא תחרות.
הקללה על הפרנסה היא שלו.
אני הייתי מתפוצצת.
ליבי איתך🩷
יעזור לדבר איתו ולהסביר לו?
אם לא, אז כנראה ששווה לעשות את זה בתיווך של מטפל או מישהו שיוכל לעזור.
אני לא חושבת שהפתרון הוא לצאת לעבוד כי זה לא יפתור את הבעיה אלא רק ישים פלסטר.
אז תצאי לעבוד ולא תהיי תלויה בו בכסף אבל אז כנראה תהיה סיבה אחרת לחיכוכים ולחוסר הערכה כי נשמע שזאת הבעיה ולא הכסף.
הוא לא מעוניין בטיפול
לכן אני מעוניינת בעצות
הוא לא מעוניין בטיפול,
ואת לא מעוניינת לשמוע כאלה דיבורים.
אז תשבו להחליט מה יותר חזק.
קשה ממש.
קחי בחשבון שמה שלאישה אחת נראה קל להציב עובדה ולבוא ולהגיד לו 'אין עוד ילדים או סדר בבית עד שמטפלים' יכול לא להיות רלוונטי בכלל בדינמיקה זוגית אחרת, היה חשוב לי לומר לך את זה.
אבל לגמרי לחשוב איך כן אפשרי אצלכם,
ובעיקר לעבוד עם עצמך על ערך עצמי. כי לא אמור להיות מצב שהוא ככה באפס הערכה אלייך ואת בשקט.
מילה על הנקה ולך תנסה להניק.
חיבוק ענק ממש.
לא קל בכלל בכלל בכלל.
מתפללת בשבילך שתגדלו מיזה ותגיעו לאיזון וליחס בהיר וטוב ❤️
יש זמנים שאתם בטוב? מה בדיוק הוא מצפה ממך?
יש תחומים אחרים שהוא מכבד אותך בהם?
את לא חייבת לענות
למה את מסכימה להיות בהריון ולהביא עוד ילדים בשבילו כשהוא ככה מתנהג ומתייחס כלפיך?
את לא חייבת לענות
אבל אני מרגישה שבמקום מסויים במקרים כאלו אנחנו הנשים מאפשרות קרקע פוריה לדברים האלו.
למה לא לעצור את זה ולהגיד
הי! סטופ! רוצה עוד ילדים? בא נלך לטיפול יחד נשפר את היחסים והכבוד והערכה בינינו
תדאג לרווחה הנפשית שלי ואז נתקדם.
וזה לא רק לגבי יילודה
כנל לגבי תפקוד בבית, ארוחות וכד.
תפסיקי לתת לו כל הזמן בלי הערכה.
לכן כמו שכתבו לך
את חייבת ללכת לטיפול לעצמך לבד. רק את יכולה לעזור לעצמך.
חיבוק
מגיע לך כתר והערכה על כל מה שאת עושה🏅👑
ממש כאב לי לקרוא אותך
את אמא אלופה ולא מגיע לך החוסר הערכה הזה
בהתחלה רציתי לומר שתצאי לעבוד וירגיש מה זה. אבל בכנות כשחשבתי לעומק זה אינסטינקט שלא בטוח שיעזור.
אני כן חושבת שאשה לא צריכה להיות תלויה בגבר וצריכה לדאוג לעצמה, לעבודה, לרישיון וכו.
מה כן הייתי עושה? מציבה טיפול כאולטימטום להמשך הנישואין.
איך אפשר לקיים חיי זוגיות תקינים כשיחס כזה חוזר על עצמו פעם אחר פעם?
זה הזמן לשים סטופ. ולא, לצאת לעבוד לא בהכרח יעזור, זה רק פלסטר לדעתי
מה שיושב מתחת לפני השטח פה זה חוסר הערכה של בעלך כלפייך כפי שאני קוראת אותך. וזה יוצא בארסיות כלפייך. ולזה צריך טיפול שורש.
הוא מתוסכל? יושב לו משו על הלב? שיבוא לדבר. לא להתנהג ככה.
לדעתי, לכי את לטיפול אישי שיחזק אותך בהצבת גבולות והבנת והכרת הערך שלך. מגיע לך יחס אחר יקרה.
גם מייל על כל הוצאה זה לא לגיטימי.
אל תאפשרי את הדינמיקה הזו. ורק עם ליווי.
חיבוק❤️
זה הרבה יותר קשה מלעבוד במשרד... זה בעיניי.
אבל גם לי הייתה שנה שבקושי עבדתי בה, והילדים אפילו היו הצהרון, ועדיין הרגשתי לפעמים על הקצה.
הוא מביע הערכה על דברים אחרים?
את אדם מבוגר.
החלטתם שהוא מפרנס יחיד.
עד כאן הגיוני.
זה שהוא המפרנס לא אומר שצריכה להיות לו שליטה על ההוצאות.
במצב נורמחי מגדירים מסגרת ובה את יכולה להתנהל כרצונך בלי לדווח לאף אחד.
חשוב לדעת מה נורמלי ומה לא, כי זה מבלבל.
השליטה שלו על ההוצאות שלך,
יחד עם השליטה שלו על אם את יכולה להניק בחדר או לא, היא נורה אדומה.
יש מצב שאת סובלת מאלימות כלכלית.
עדיף לשלם עם צהרונים ולקבל את החופש שלך חזרה. נשמע שזו לא רק בעיה של תקשורת
לפותחת - את נשמעת אמא ואישה מהממת.
והתיאורים שלך מעלים חשד לאלימות כלכלית (ואולי גם רגשית).
שזה משהו שממש לא צריך לחיות איתו, לא את ולא אף אישה (או גבר) אחרת.
ממליצה לקרוא על זה קצת, ולהתייעץ עם אשת מקצוע. מספיקה שיחה אחת שבה את מתארת בחופשיות, ושהיא תחווה את דעתה.
בהצלחה!
רק אחד מבני הזוג עובד
מצריך מהצד שעובד
לא להשתמש בשתלטנות בכסף
כי קל להיסחף לשם
במיוחד לגברים
לכן בעיניי ההמלצה הכי טובה
היא לצאת לעבוד
להרוויח כסף משלך
להכניס אותו כשותף לטיפול בילדים
זה כשלעצמו ייצור באלנס ראשוני
כמובן שיכול להיות שיש פה דברים מעבר
אבל המצב הבסיסי לא מאד בריא
גם אם יש זוגות שזה עובד להם יותר טוב
קודם כל בתור אחת שגם עקרת בית
מגיע לך מדליה והערכה!!
זה לא משנה מה את עושה בחיים ואיזה מסלול בחרת לעצמך את צריכה שיעריכו אותך!!
להיות עם הילדים זו עבודה בפני עצמה ואפילו יותר!!
היחס שלו כלפייך הוא טוב בכללי? או שרק בזה את מרגישה שהוא מוריד אותך?
אני לא חושבת שבמקרים כאלה יש מה לדבר ולבקש הערכה, כי הוא לא מבין את גודל הדבר.
בכנות, הייתי נוסעת לכמה ימים או אפילו יוצאת אחרי צהריים בכמה הזדמנויות , כדי לתת לו להתמודד ולהבין בעצמו כמה עבודה זה דורש.
ושהכנסות שלו הן לא נטו שלו, הן חצי חצי, כי אם לא היית, הוא היה צריך לעשות את זה או לשלם למישהו שיעשה את זה.
ואם הסידור הזה שאת בבית והוא עובד לא מוסכם על שניכם, תקחו הכל בחשבון כולל ילודה.
כשהוא משפיל אותך?
לא רואה סיבה לחזור על התנהגות משפילה למי שאתה אוהב, במיוחד שאת אומרת שבראש הוא יודע שאת צודקת
אולי משיג ככה כבוד שאין לו בעיני עצמו, או בעינייך.
אולי יודע בפנים שהוא לא מסוגל לעשות את מה שאת עושה, ושאת המהות של החיים שלכם את נושאת, והדרך (המעוותת) שלו להרגיע את זה היא להקטין אותך
אול העול הכלכלי כבד מנשוא
אולי הוא מרגיש לא מוצלח בעבודה שלו ומוציא את זה על ההוצאות שלך
אין לי מושג
ברור ששום סיבה לא לגיטימית להתנהגות הזאת
אבל אולי אם תחשבי על זה לעומק תוכלי להיות יותר חכמה כשאת עומדת על שלך, להגיד לו - כל זה לא אשמתי,
מגיע לי כבוד והערכה על החיים שלנו שאני מתפעלת, לך מגיע כבוד והערכה על המאמץ הכלכלי שלך, וזה לא דורך אחד על השני.
ואם יש לך הצעה טובה יותר ומכבדת את שנינו (למשל, עבודה במשרה חלקית שלך לא יכולה להיות מטרה לעוד לעג מצידו) - מוזמן להגיד, או לשנות מיד את היחס והדיבור.
ומצטרפת למי שאמרה שלפעמים מה שלא מובן במילים יהיה מובן במעשים. אל תיקחי על עצמך מה שאת לא יכולה. תתני לו להתמודד עם מה שאת מתמודדת איתו.
אולי לשקול מחדש את החלוקה החד משמעית הזאת. אולי מראש לא נכון שאת תהיי באחריות מלאה על ביתכם הנכה וגם על כל השאר.
זה שהוא עוזר זה מעולה, אבל להיות האחראי זה משקל אחר לגמרי של עומס לעומת לקפוץ לעזור, אפילו אם זה קורה הרבה.
קודם כל חיבוק, זה נשמע כואב ברמה יום יומית..
כל הכבוד לך על כל ההשקעה שלך בילדים,
זה לא מובן מאליו בכלל!!!
בקשר לבעלך,
בעיניי לא תקין בכלל העקיצות,
לא תקין שהוא לא מעוניין לפרגן לך בחופשה,
בעלך אמור לראות אותך הכי בעולם.
זאת נורה אדומה בעיניי.
את כותבת שכשאתם בזמן טוב אז הוא כן מודה שהעומס עלייך-
הקשר הזוגי הוא לא הצבת תנאים,
כשטוב הוא מודה שקשה לך
כשלא טוב - תתמודדי, ממש לא!
לדעתי ממש חייב שתדברו על הדברים לבד/עם איש מקצוע,
אני גם חושבת שאת במקביל צריכה קצת לצאת להתאוורר, לעשות דברים שאת אוהבת ושיחברו אותך לעצמך, הליכה עם חברה, חוג, קריאת ספר, יש לך עולם שלך!!!
זה שהבעל במקרה שלך מביא את הכסף לא מצדיק טיפת זילזול בעיניי. הפוך.
עם החגיגי קצת מסתבכת.
או במכירות או בפינק ליידי
קצת אשכר וממש קצת הדרא
ולפעמים קמיליון
אשכר והדרא לא נופל ממנה באיכות בעיני
וגם להללו ואורה מטפחות יש דברים יפים במחירים יותר נגישים
קמיליון
הדרא
ולפעמים כל מיני מציאות
יש מעצבות זולות יותר. כמו למשל הלל, מור ותפארה, בנועם מטפחות
קונה בעיקר בקמיליון לשבת ובאתכסיא ואביה ששון ליום חול
ליום חול משתדלת שלא יעבור את ה100₪ למטפחת אז קונה כשיש מבצעי עומק שווים.
לשאלתך למה דווקא שם- אוהבת את הסגנונות, המבחר והבדים.
אני מתלבטת אם לשלוח את הבת שלי ללמוד הנדסת חשמל. אבל הייתי רוצה שיהיה לה אפשרות לעבוד גם במשרה חלקית בתקופות עמוסות יותר. תמיד חשבתי שכדאי ללמוד מקצוע שיש בה אפשרות לפחות למשרה חלקית
מה אתן אומרות?
בת שמספיק גדולה ללמוד הנדסת חשמל,
את לא אמורה לשלוח אותה,
היא אמורה לבחור ולהחליט,
את יכולה להמליץ ולייעץ (אם היא מוכנה לשמוע).
יודעת שזה לא מה ששאלת, אבל הרגשתי צורך להגיד.
למצוא את עצמי בעולם התעסוקה, גם ברמה האישית וגם כאמא, אני חייבת לומר שאני ממש מאמינה בהסללה של כל הילדים אבל במיוחד בנות למקצועות גמישים ועצמאיים.
מקצועות ההנדסה דורשים המון השקעה כשכירה, קשה למצוא משרה חלקית, אין צפי להקלה בעומס במקביל לעליה בשכר.
מקצועות שבהם אפשר להיות עצמאי בהתאם לרמת העומס שרוצים ולהרוויח סכום לא רע -
רפואה, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, ראיית חשבון, כלכלה, עריכת דין..
אצלו זה דווקא הפוך - לא מסוגל להיות שכיר
זה עזר לו מאוד האמת למצות את פוטנציאל ההשתכרות והוא מוציא החוצה את היתרונות שלו בעבודה בצורה יוצאת דופן בעיניי. ב"ה
לבעלי זה אפילו לא אופציה, הוא צריך שמישהו ימסגר אותו אחרת הוא הולך לאיבוד.
שאפשר לעשות "הסבה" לתחומים אחרים שבהם השכר מזנק ונדרשת רמת מומחיות מסויימת
כמו:
ניהול מוצר
ניהול לקוח
עיצוב
ניהול מכירות
אפילו ניהול HR בהייטק אחרי השלמת לימודים מסויימים.
ושם קוצרים את הפירות.
אני חושבת שכן חשוב לעבוד במעבדה/ פס ייצור/ הבסיס של שרשרת המזון במקצוע
לרכוש ניסיון אמיתי בעולם התעסוקה,
לפעמים גם צריך תואר שני במנהל עסקים וכד' ששם נותנים כלים משלימים,
אפילו לא הייתי מגדירה את זה הסבה, כמו שזה בעצם תחומי תעסוקה שונים במהותם תחת אותה מטריית לימודים.
עבדתי עם לא מעט אמהות בעולמות השיווק והמכירה, מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד'
שבאות מעולמות ההנדסה, מוכשרות, מרוויחות יפה מאוד, צעירות, אמהות לקטנטנים.
כן נדרשת זמינות ואחריות, ולפעמים יש מגבלת שעות הפוכות מול לקוחות במזרח ובארה"ב, אבל לקוחות באירופה זה אחלה.
בהחלט אפשר לעבוד בצורה שפויה מאוד בשכר מכבד.
יכול להיות שההתקדמות תהיה יותר איטית בשנים מסויימות וזה בסדר גמור להוריד הילוך בהתאם לרצון באותם שנים זה לא תוקע את הקריירה.
אגב אצלנו הנדסת חומרה קלאסית בהחלט יכולה להתאים למי שמחפשת עבודה רגועה.
כן זה הייטק ויש נהלים ותרבות ארגונית של הייטק, והמשרות מוגדרות כמשרה מלאה, אבל יש תפקידים שמצליחים לשלב בין כל העולמות.
היא מעוניינת בפיתוח עצמו.
אני חוששת שזה חיים כמעט בלתי אפשריים חוץ מהשכר הנחמד
זה לא שלא תהיה לה שום אפשרות אחרת.
אגב יש לא מעט אמהות שבוחרות בעבודה אינטנסיבית במקביל לגידול ילדים.
זו בחירה לגיטימית, תלוי איזה סגנון חיים היא רוצה שיהיה לה.
כסטודנטית להנדסת חשמל כשהיא תצא לדייטים, זה לא שאפשר שלא לדבר על זה.
כאמא, אני חושבת שכדאי דרך שאלות ולא דרך אמירות לוודא שהיא חושבת על העתיד ומודעת לאפשרויות ולהשלכות השונות,
אם היא מדברת על העתיד בראיה מפוקחת, אז מעולה, ושיהיה לה הכי בהצלחה!
אמנם לא מתחום החומרה אז אולי זה שונה אצלכם, אבל בתחום שלי עבדתי בכמה מקומות עם אופי שונה אחד מהשני, ועדיין יש כמה דברים בסיסיים שמשותפים לכולם.
המעבר ממהנדס למשרות האחרות שתיארת הוא לא קל כל כך ובטח לא בשוק של היום, גם לאנשים עם הרבה נסיון. היציבות היא לא גדולה, לא בקורפורייטס ולא בסטרטאפים. בממשלתי כן, אבל השכר שם נמוך יותר והדרישות מקובעות יותר (קשה לקבל עבודה מהבית למשל, השעות נספרות עם שעון וכו)
אמהות סביבי (גם במקומות העבודה וגם בקבוצות שאני חברה בהן) בעולמות האלה נדרשו להרבה מאד ויתורים בבית, ברמה של כאלה שהיו להן בייביסיטר לפיזור הילדים בבוקר ואחת לאיסוף בצהריים. חלקן לא נצרכו לבייביסטר כי היה מישהו מהמשפחה שיעשה את זה אבל הנקודה היא שהן בקושי ראו את הילדים. לחלקן זה התאים בלי בעיות, חלק אחר סבל מאד מהסידור הזה.
אחת הנקודות העיקריות מבחינתי זה הצפי לשנים שאחרי ההתמקצעות. כל המהנדסים שאני רואה סביבי עובדים המון שעות, גם מי שיש לו ותק משמעותי. נכון שאצל חלק זה מבחירה אבל בהרבה מקומות עבודה אין אופציה אחרת, גם אם יש עבודה מהבית או שבדרגים בכירים יותר הזמן גמיש, עדיין צריך להיות זמין מאד ולהקדיש המון המון שעות.
מקצועות אחרים שאני רואה מסביב, מאלה שפירטתי למעלה, אלה מקצועות מאד מתישים בשנים הראשונות שגם השכר ההתחלתי שלהם לא מנצנץ כמו בהייטק, אבל אחרי כמה שנות התמחות והתמקצעות, אפשר לעבוד בהיקף ובשעות שמתאימות לך, בלי זמינות מחוץ לשעות (גם קביעת תורים יכולה להיעשות בשעות שמתאימות לך) ובשכר גבוה מאד.
בסופו של דבר, מהנדס בן 40 צריך לעבוד משרה מלאה ולהיות זמין אם הוא בדרג בכיר. היציבות שלו במקום העבודה מוטלת בספק והקושי למצוא עבודה בגיל כזה מתחיל לעלות.
רופא (כשם קוד לכל אחד מהמקצועות שפירטתי) בן 40 יכול להרוויח מעולה ממשרה חלקית מאד שאותה הוא עושה מכל מקום שהוא בוחר, הוא בוחר מתי להיות זמין, והיציבות וההערכה לנסיון שלו רק עולים עם הגיל עד גיל די מבוגר.
בעיניי עבור כל אחד ברור שהבחירה העדיפה היא באופציה השניה, אבל בטח בשביל הורים שהרבה פעמים רוצים או צריכים גם גמישות וגם הכנסה טובה ויציבה
אני מתלבטת כמה כדאי להתחיל ללמוד כל מקצוע שהוא לא 100% מול אנשים. הבינה המלאכותית מתפתחת במהירות מטורפת ולא בטוח בכלל שעוד 4 שנים כשהיא תסיים את התואר עולם התעסוקה יראה אותו דבר, עוד 10 שנים הוא בטוח ישתנה...
זה לא ממש תשובה על מה ששאלת, סתם תהיה כללית על כמה כדאי בכללי להשקיע בתואר היום...
למשרה חלקית יש חסרונות רבים.
עדיף לשים דגש על גמישות בשעות העבודה, עבודה מהבית וגמישות בנפח התפקיד.
משרה יכולה להיות מוגדרת 7 שעות עם נפח עבודה של יותר ממשרה מלאה,
ומשרה יכולה להיות מוגדרת 9 שעות עם נפח עבודה של 7 שעות שפויות.
משרה יכולה להיות 7 שעות+ נסיעות
ומשרה יכולה להיות מלאה ללא נסיעות כלל.
הדרך לקבל את המשרות השפויות והמתגמלות ממה שראיתי, זה להשקיע כמה שנים במשרות סטנדרטיות, להשקיע בפיתוח קריירה, להיות צעד לפני כולם.
הכוונה לחקור, להסתקרן, ללמוד עוד, להבין מהמומחים מה הם יודעים וממש לשאוב מהם ידע והתמקצעות. ליצור קשרים מקצועיים.
לראות איך קולגות ממחלקות אחרות מתסכלים,
לצבור שם טוב.
לשקף החוצה את העשיה ואת התועלת שמופקת מהעשיה (עוד נקודה שנשים ככלל חלשות בה מאוד)
בהתחלה כולם מתחילים כג'וניורים, אבל בהמשך כל אחד ומה שהוא מצליח להתקדם בו והידע הניסיון והיכולות שהוא מביא.
ואז אפשר לדרוש תנאים שהמעסיקים מסכימים להם כדי לקבל עובד טוב וחיוני.
היום למצוא מועמדים זה קל יחסית.
אבל לגייס עובד טוב, זה כבר קשה ממש ואני מכירה את זה מבפנים.
את הקושי הזה של המעסיקים כדאי לתפוס ולהבין מה מונע ממאות מועמדים להיות העובד המוצלח שהם מחפשים ולסגל את המיומנות הזו.
לדעתי דווקא לאמהות יש את הדרייב להוכיח מה הן שוות, כדי להצליח לקבל את מה שהן רוצות. זה גם עניין של אופי וגישה לחיים באופן כללי, וגם ניהול סדר עדיפויות. לדוגמה בחופשת לידה (במיוחד אם מאריכים) זו הזדמנות נהדרת ללמוד עוד על שוק התעסוקה, השינויים, לבדוק את נקודת המבט של המעסיק, לבדוק איפה זה פוגש את היכולות והדרישות שלי, לרכוש ידע באופן עצמאי ולהשתדרג לקראת התפקיד הבא.
אני חושבת שהרבה פעמים יותר ממה שהמשרה עצמה מגבילה, הגישה היא עצמה המגבילה.
למשל מי שרוצה לעבוד 7 שעות,
יכולה לרשום את זה על גבי הקורות חיים, לציין זאת כדרישת סף בראיון הטלפוני, לבוא בגישה של אני עובדת 7 שעות תתאימו את עצמכם אלי,
או לכוון לוויב של אני עובדת חרוצה ומשקיעה, מביאה ערך מוסף הרבה מעבר לשעון, אמנם אני יוצאת מוקדם אבל תראו שבהתנהלות נכונה של שני הצדדים זה יהיה בסדר, ובכל מקרה אם יש משהו דחוף אני זמינה גם בערב מהבית, ולתת הרגשה שיש על מי לסמוך.
יש מקצועות ותפקידים שהגישה השניה לגמרי יכולה לתפוס ולאפשר להינות משני העולמות.
אשמח להתייעץ לגבי מדיניות בבית לחטיפים וממתקים, לשמוע איך זה מתנהל אצלכם, ואז לראות מה מתאים לנו..
אצלנו אין בבית המון ממתקים, בדרך כלל יש עוגיות כלשהן, שוקולד בארון, חטיפים לשבת. לא המון אבל קיים.
במהלך השבוע אחרי המסגרות חותכת פירות, מאפשרת עוגיות , שלוקים, או נשנוש במידה. מכינה קרטיבים ביתיים..
פעם בחודש הולכים למכולת והם יכולים לבחור מה שרוצים..
גילאי 8 ומטה.
יש כרגע תסכול אצל הילדים סביב הנושא. אשמח לשמוע איך אצלכם
אצלנו זה עושה את התסכול. חטיפים אין ואין תסכול. אם אני קונה לשבת או לטיול או יום הולדת, זה יום יומיים לפני או מחביאה
שלוקים ועוגות יש וסביב זה יש יותר תסכול והם גם מקבלים יותר
מבקשים משהו טעים/מתוק ולא תמיד אני מאפשרת (לא יודעים בדרך כלל בדיוק מה יש) לצורך העניין קוביות שוקולד מריר תמיד יש בשביל אפיה.
מתוסכלים שאני מרשה רק פעם בחודש ללכת למכולת.
מתבאסים שמגבילה את הכמות (נגיד לא יותר מ3 פרוסות עוגה בכניסת שבת.. )
לדעתי תנסי להבין מה גורם לקושי שלהם.
למשל 3 פרוסות עוגה בכניסת שבת זה בכלל לא קצת. יכול להיות שהם פשוט רעבים? אז לתת לפני זה משהו יותר משביע אולי, או לאפשר במקביל עוגה ופירות חתוכים או פשטידה או צלחת מרק...
מבקשים מתוק ואת לא מאפשרת, אז לומר ברור שאצלנו אפשר נשנוש רק בין 16 ל17. בשאר הזמן מי שרעב מוזמן לקחת פרי או פריכיות למשל.
כלומר, אני לא חושבת שהתסכול הוא באמת בגלל כמות המתוק הכללית, אלא כי באותה הזדמנות הם רעבים למשל.
וגם, כשבאופן כללי יש ממתקים, הם לא מבינים למה עכשיו את לא מרשה. אז עדיף שיהיה כלל ברור מתי כן.
פעם בחודש ממתק במכולת זה ממש לא רק. גם לגבי זה, יכול להיות שאם זה ביום מסוים שהם יודעים מתי יקרה, זה יהיה להם קל יותר. מאשר לחשוב כל יום שאולי היום זה היום הנחשק ולהתאכזב כשהבקשה שלהם לא מתמלאת.
אם להגביל אז בלא לקנות או להכין כמות קטנה.
ממה שאני זוכרת בתור ילדה כל דבר שאמרו לנו כמה אפשר לאכול אז זה מה שאכלנו אפילו אם זה היה ממש הרבה.
לצורך העניין יכול להיות ש- 3 פרוסות עוגה זה די הרבה להם אבל אם זה מה שאת מרשה זה מה שהם יאכלו.
ואח"כ עוד ירגישו שרצו עוד ולא הרשו להם.
אולי לפתוח פס עוגה בכניסת שבת ולהגיד שאת הפס השני שומרים למחר בבוקר?
או להגיד אפשר לאכול אבל תשימו לב שנשאר לשאר הילדים?
רק אחרי כמה פרוסות כבר לא מאפשרת עוד
וכמובן מציעה לאכול אוכל אם רעבים..
פעם באף פעם אני מכינה עוגיות
ביום יום הממתק שלהם זה לחם עם שוקולד לגן, שמקבלים רק בחלק מהשבוע.
פעם בכמה שבועות נוסעים לסבתות והן כבר מפציצות אותם בממתקים.
בשבת מקבלים ממתק שבת בערב בהדלקת נרות ואוכלים קורנפלקס מיוחד בבוקר שבת (במשך השבוע זה הצהוב הרגיל), ובקידוש בשבת לרוב יש עוגה או חטיף כלשהו.
חוץ מזה הם מקבלים מהגן ממתק בקבלת שבת בשישי.
מעדנים אנחנו לרוב לא קונים, הם אוכלים פעם בכמה חודשים אצל סבתא או שאנחנו קונים פעם בכמה חודשים לקידוש.
שלוקים קטיבים וכאלה גם כן בקידוש בשבת או אם יש אירוע מיוחד, אבל אז זה במקום משהו אחר.
מדי פעם אני מכינה פנקייקים ולפעמים שמה בבלילה שוקולד ציפס. ולימי הולדת יש עוגה בחושה.
ביסקוויטים אני נותנת די בחופשיות בנסיעות וכאלה.
בתחושה שלי הם מקבלים המון מתוק, ממש יותר מדי. תכלס כשכותבת כאן זה נשמע לי סביר, אבל בגלל שהם כאלה מכורים ותמיד מבקשים אז זה מרגיש לי שיש יותר.
יש עוגיות שאני אופה, ארטיקים וגלידה ביתיים והרבה פירות.
אני חושבת שזה כמו כל גבול - כשיש פתח, מנסים לעבור אותו.
אני רואה את זה הרבה עם המסכים - אצלי בכו כל יום שהם רוצים, ברגע שהוצאתי מהבית את המסך הגדול, אין על להתלונן בכלל והרבה פחות בכי בנושא.
תשקלי אולי לא להחזיק בבית בכלל ולקנות כשצריך (נגיד רק לשבת אבל לא מגירת חטיפים)
מה שיש לתת במועדים ממש קבועים.
ויכול להיות שפשוט יהיה תסכול בנושא, הרף של הרצון למתוק אצל ילדים הוא בלתי נגמר, וככל שאוכלים יותר מתוק רוצים יותר🤷🏼♀️
שוקולד- בארון גבוה. רק לשימוש של אפייה (יש לי מריר רגיל)
פופייסים- בימים החמים מרשה די חופשי..
ביסקויטים- די חופשי
עוגות- אך ורק בשבת. או אם יש קצת שאריות אז גם במשך השבוע.
אין לי בכלל חטיפים או עוגיות. ואם כן- אז זה רק כ"ממתק שבת" שמקבלים בערב שבת אחרי הדלקת נרות.
עוגיות קנויות- רק כשאורחים באים. זה ממש לא נגיש לילדים ובעיקר הם לא יודעים שזה קיים (במקפיא/בארון סגור ולא נגיש)
לחם עם שוקולד- רק ביום שישי/ראש חודש/יומולדת/יום טיול. ואז כל הילדים מקבלים..
יש שפע של פירות..... אם ילד רוצה לנשנש הוא מוזמן לקחת מכל הסוגים והמינים. לפעמים כשהם רעבים ואין אוכל זמין מיידי אני אוציא בייגלה/קרקרים.
לא יודעת אם עזרתי לך..
עוגיות קנויות/ ביסקוויטים יש בבית חופשי, כל יום לוקחים לגן.
יכולים לאכול גם אחה"צ אבל בתכלס הם לא רוצים.
שלוקים יש כל היום כל היום.
יש קורנפלקס עם חלב, לפעמים אוכלים בבוקר לפני שיוצאים לגן, לפעמים אחה"צ.
משתדלת לחתוך להם פירות, לא תמיד זוכרים לקנות.
ממתקים אין בבית בכלל בכלל.
לפעמים לפעמים קונים לשבת.
אם הילדים הולכים איתי לקניות אני מרשה להם לבחור ממתק אחד מה שהם רוצים (קורה פעם במיליון...).
בעלי לא מרשה רק אם זה לקראת שבת.
יש לנו ליד הבית קיוסק כזה שמוכרים בו ברד שהם מאוד אוהבים,
בהתחלה כל יום ביקשו לקנות ברד ואמרתי להם שברד קונים רק ביום מיוחד, למשל יומולדת או ראש חודש וקיבלו את זה.
הרבה פעמים הם חוזרים רעבים מהמסגרות אז או שמצטרפים אלי לארוחת צהריים מבושלת שאני אוכלת בבית בארבע.
או שאני מקדימה להם את הארוחת ערב לשעה חמש.
מה שמקבלים במסגרות כמובן אוכלים, ביום שישי הם שומרים מה שהם מקבלים לכניסת שבת
בשבת כשנמצאים בבית יש עוגה בסוף הארוחה לפעמים, לא כל ארוחה, ואז אני מרשה שתי חתיכות והם בסדר עם זה
פעם בשבוע בערך כשחוזרים הביתה קרטיב או שלוק (האמצעי קצת יותר מבקש ומתבאס שאני לא מביאה עוד פעמים)
בבוקר לפני שיוצאים אוכלים מאפינס שיבולת שועל, זה לא ממתק מבחינתי אבל זה מפנק אותם
חוץ מזה אין משהו ברגיל, לפעמים מכינים עוגיות באמצע השבןע לשבת ואז אני נותנת גם עוגיה
יש לנו האמת מלא חטיפים שמצטברים כשהם מביאים מימי הולדת או משלוחי מנות, אבל לא נראה לי שהם בכלל זוכרים את קיומם כי זו ממש לא אופציה אצלנו
בבוקר אוכלים ופלים/ עוגיות/ ביסקוויטים.
בערב כולם אוכלים עוגה. לפעמים במקום עוגה יש אבטיח/ עוגיות/ גלידה).
במשך היום אני מרשה ממתק אחד. בדרך כלל אוכלים אחרי ארוחת צהריים.
אנחנו קונים שוקולדים, חטיפים קטנים, שלוקים, לפעמים מסטיקים. ולפעמים יש גם דברים שהילדים קיבלו בכל מיני מקומות.
בקיץ מידי פעם קונים ארטיקים שווים (הם לא מסתפקים בארטיק קרח), אבל שומרים לזמנים מיוחדים.
בשבתות הם מקבלים ממתקים בתפילות ילדים, תהילים וכד'.
כמו ציטוס במבה וכאלה
לרוב אני מרשה אחד קטן ביום.
לא תמיד עולה דרישה.
כשיש חטיפים גדולים הם לא רגועים ורוצים כל הזמן.
אז אני נמנעת מלקנות.
בגדול אני לא בעד למנוע מהם לחלוטין. גדלתי בבית שמנעו מאיתנו וזה יצר לי אישיו סביב זה שעד עצם היום הזה משפיע עלי מאד.
היו תקופות אחרי שהפכתי עצמאית בקניות שלי שהייתי קונה ממתקים וחטיפים כמו מטורפת.
בכמויות. שיהיה לי.
אז לא רוצה שיגדלו ככה.
לגבי עוגה בשבת לא מגבילה אותם כל עוד זה אחרי אוכל.
עוגיות ובסקוויטים אני מסכימה אבל לא להיסחף. יש לי ילד שלא יודע לעצור ואז הוא מגיע לבחילה אז אני מזכירה לו.
הגדול בן 9 הקטן בן 4.5
אם הם קטנים דיי חופשי.
גדולים אני מסכימה אחד גדול ביום.
ארטיקים כנל. אחד ביום.
קרח.
ארטיקים מיוחדים במידה ויש זה בדכ לשבת.
מבחינתי ביסקוויטים, שלוקים, קןרנפלקס וכו זה ממתקים
אז קורנפלקבס יש בבית אבל אוכלים ממנו לעיתים רחוקות. לפעמים אם אין משהו אחר לוקחים בבוקר לגן
באמצע שבוע יש עוגיות ביתיות (בריאות) די חופשי ואוכלים גם במבה אם רוצים
יש פירות רוב הזמן
בשבת יש הרבה עוגות, מעדנים, קצת ממתקים וכמה סוגי חטיפים (אבל מרשים רק אחד)
וכמובן יש גם את מה שמקבלים במסגרות ובבית כנסת
מקבלים ממתק או עוגיה בהדלקת נרות, במנות אחרונות ובקידוש וזהו. יוצא 5 בערך במהלך השבת, כולל פרוסות עוגה.
בראש חודש מקבלים כריך עם שוקולד
אחר הצהריים מקבלים פירות. מידי פעם גם ביסקוויט או חופן בייגלה. בקיץ לפעמים פופייס מיד בחזרה מהגן
הם יודעים מצויין מתי מותר ולכן אין תסכול. ממתקים שמקבלים במהלך השבוע שומרים בקופסה שלהם שממנה הם בוחרים בשבת.
קוראת את הכל ונחשוב מה מתאים לנו..
זה תמיד נגמר בעוגמת נפש..
השפע והמבחר ממש מאתגרים ומתישים את הנפש
מבינה אותם
אם הולכים זה רק אחרי שהחלטנו מראש מה קונים
..
משתדלת לדבר איתם על כל זה המון
שהמכולה מבלבלת
המפעלים רוצים שיקנו מהם כמה שיותר אז הם שמים הרבה פרסומות, הרבה צורות, הרבה חומרים מזיקים כדי למכר אותנו...
פעם הבת שלי הכינה דף עם מה הויטמינים של כל פרי וירק נותנים לנו, זה עזר לאיזה תקופה...
משתדלים להסביר הרבה שהחומרים המזיקים מקשים על הגוף ומפריעים לו לעבוד טוב. .
פעם הם שמעו מישהו מסביר על החשיבות לארוחה מאוזנת- שכל ארוחה תכיל פחמימות, חלבונים וויטמינים- ירקות, הוא הסביר טוב וזה עוזר להם להבין את החשיבות של תזונה...
הם גם שומעים הרבה מסע אל גוף האדם שהוא מסביר הרבה על גוף האדם ואיך האוכל משפיע על הגוף...
כמו לנו גם אצלם עוזר להבין את המשמעות וסיבת הדברים
..
והאמת הכי טוב שפשוט אין....
אצלינו יש חטיף לשבת- בדר''כ מארז של קטנים ואז גם מקבלים אחד בקבלת שבת ואחד במהלך השבת
יש עוגה לקידוש ולמלווה מלכה
שלוקים מקבלים כשחוזרים מהמסגרות
ולפעמים גם עוד אחד מתישהו במהלך היום
יש בארון ביסקויטים-קרקרים דגני בוקר פשוטים כאלה וזולים (בשקיות כאלה..שמוכרים במשנת בערך ב11שח) לנשנושים בין לבין ולקחת בשקית לגנים-בי''ס
וגם מלפפונים רצים פה כנשנוש
פירות הם מחסלים ברגע אחד לא משנה כמה קונה ולכן לרוב לא קונים כי יוצא לא משתלם
בר''ח הפתעה מתוקה אחת קטנה
הי אשמח לדעת האם מישהי ביררה לגבי עזיבה של משרד החינוך במצב שכבר לא רלוונטי לבקש חלת מבחינת התאריך (ולא יאשרו לי, אין לי סיבה אןבייקטיבית שתצדיק אישור חריג)
מה נשמר ומה מפסידים?
הקביעות מתבטלת נכון?
השעות השתלמות הרבות שצברתי?
הוותק בשנים?
הדרגות?
אני חושבת כן לחזור בהמשך ולכן מנסה להבין את המשמעות.
אני לא מורה, מקצוע פר"א ולכן הקביעות והשמירה על אחוז המשרה, עצמה פחות קריטית לי. כי לרוב חסר. שאר הדברים כן משמעותיים.
(אני ניק קבוע בפורומים אחרים, רווקה כרגע אבל שואלת פה כי זה פורום עם רוב נשי, אעקוב מהניק הרגיל שלי.)
או שצריך להגיש את כל המסמכים מחדש?
(זוכרת שלקח זמן בהתחלה)
ובחזרה-
יש לי אפשרות לעבוד שליש משרה באופק חדש במוכש"ר תחת עמותה מסוימת, האם שם במידה וחוזרים למשרד החינוך אז הכל אותו דבר? מתייחסים לוותק ולהשתלמויות שנצברו במוכש"ר?
והאם עבודה במוכשר תשמור לי על הקביעןת שנצברה במתיא במשרד החינוך או שזה לא קשור?
אז לכאורה פחות שווה לעבור ממשרד החינוך לעמותה?
(בעמותה מבחינת מיקום אולי כן אצליח לשלב שליש משרה שנה הבאה, מה שאין לי סיכוי במתיא בה יש לי קביעות)
זה לא קשור לנתונים שלך מול משרד החינוך.
תמיד משרד החינוך יותר שווה מעמותות. בעמותות, המקסימום זה השוואת תנאים למול מה שמגיע לך ממשרד החינוך.
אא"כ הם ממש צריכים אותך, אז אולי תצליחי להגיע לתנאי העסקה טובים יותר, אבל זה לא מה שקורה בשטח.
אבל הרבה אנשים עובדים בעמותה או עוברים ממשרד החינוך לעמותה, כי יש תנאים ספציפיים של נוחות, כמו מרחק למשל.
זו תשובה שקיבלתי מהAi...גם אני באותה התלבטות בדיוק , ולא ככ מוצאת עם מי להתייעץ אז שאלתי אותו😅
בעקרון הבנתי מפנסיונרית של משרד החינוך שבפרישה קיבלה סכום כסף גבוה על ימי מחלה שלע השתמשה בהם. אז כנראה שזה נמחק אם מתפטרים. חוץ מהקביעות . שוב, לא בטוחה
שיהיה בהצלחה והחלטות טובות
ויש גם עוד תנאי, אני חושבת שאת צריכה להשתמש בפחות מחצי/שליש מהזכאות שלךבכל השנים.
בקיצור, עדיף כבר להשתמש בזה ביום יום ולא לצבור..