אזהרת טריגר - דברים שלא תאהבו לשמועאברהם א

אני רוצה לשמוע יותר כעס

יותר התרעמות

יותר שנאה יוקדת

לא צריך לקבל דברים באהבה

אווירת מרד

שגם אם סופו להיכשל עודנו מרד

תצעקו בפורום!!

אין סיבה לדבר כל כך יפה

בשביל מה כל ההתייפיפות המעושה

להפסיק להראות כמה אור יש בחיינו

ואיזה תפיסה חיובית יש לנו כלפי החיים!

לא באנו לחכות שום מודל.

לא באנו לצייר שום אידיאה.

For god sake  טיפה ריאליזם לא יזיק.

תכתבו על החיים כמו שהם.

לאו דווקא רע לאו דווקא טוב.

ותתחילו לשפוך את העולם הפנימי שלכם.

אני כל כך מתגעגע לכתיבה מתריסה.

לכתיבה דורשת.

למה הכול חייב להתעסק בפוליטיקה.

באהבת השם.

כן כן. גם דתיים יכולים לשאול שאלות בקול רם גם על הבורא.

חופש המחשבה חברים.

רק מי שמכיר את זעם הבורא יכול לכתוב על אהבתו.

אחרת זה שקר. התעלמות מהמציאות שבסוף סוטרת לכולנו בפרצוף.

אז תכוונו עלי בתפילה.

הרי בסוף אני הוא זה שדורש רחמים.

ואולי הטבע הישראלי יחזור אליי ביום מן הימים.

אשריכם.

אהבתיכנר✍️
האש שליאחו

ההכרחית, המתניעה את התהליך,

המכריחה אותי למחוק ולכתוב ולמחוק,

לשכוח וללמוד ולשכוח,

עליי לשמור באיזון מוחלט בכל שלב.

 

עליה להיות מוכנה לשרוף בשנאה יוקדת, לבער סיגים בלתי־אפשריים,

אך לא לסנוור אותי בניצוצותיה, כאילו היה ניצוץ האש המוזהב האבן הזהובה בעצמה.

 

עליה להיות מוכנה לחמם באהבה, בתשוקה אמיתית המגשרת על כל ההבדלים, המכסה על כל הפשעים

אך לתת מקום גם להתגבשות, להתמצקות, ולהפרדה.

 

האש היא בידי, חמקמקה, חסרת צורה או משקל, אך היא בידי, בשליטתי,

בה אני רוקח את אותיותיי לכדי שירה ופרוזה,

ולמרות הסכנה איני נותן לה לכלות אותי, אני שומר על המיכל, על הזהב, על לבי: על המעבדה.

 

///

 

בנימה אחרת, אני באמת אשמח לראות קצת רענון בפורום, קל להיגרר אחרי קלישאות וקיטש ובשלב מסוים זה מציק.

האש לעולם לא בשליטתךאברהם א

האש לא נכנעת לאיזון משום צורה

לא מדובר ביינג ויאנג

מדובר בקו החוצה את העיגול והמחזוריות של העולם


האש לא תכלה אותך

מכיוון שמעולם לא היית קיים


האש לעולם חופשייה

אם תנסה לכלוא אותה

או להכניס אותה לתבניות

היא פשוט תיעלם מעיניך


אין עניינה לבער סיגים

מכיוון שהזהב אינו אדונה

ואף היא אינה אדון לעצמה


לפעמים נדמה לנו שאנחנו משתמשים בה

אבל בעצם היא רק חומלת עלינו

ועוברת דרכינו מבחירה


אין לנו רשות להשתמש בה

אלא לראותה בלבד

יפהתות"ח!

אנושי ואמיתי....

אני אישית חושב שזה תלוי אופי. אני אישית בכללי באופי שלי לא מתריס, ולכן גם כלפי א-לוהים אין סיבה שאבטא שאלות בצורה של התרסה. אכן בירורים נוקבים שאני עושה ומציף כלפי אחרים, צריך להשתדל לעשות את זה גם עם ה'....בסוף כל (שבר ו)בירור מוביל לאהבה גדולה יותר.

אבל אנחנו חבר'ה דתיים ויש התבטאויות שאמנםכְּקֶדֶם

יותר מדויקות למה אנחנו חושבים אבל גם לא מתאימים לפורום דתי.

אני מבין את הכיוון שלך גם אני בדעה הזאת, אבל מצד שני זה יכול להיות גם בעייתי ומתכון לצרות. מה גם שהפורומים כאן ממש ממש נקיים ביחס לכל שאר האינטרנט, חבל להרוס את זה

נקיים מאיזה בחינה?אברהם א
לדעתי אפשר להביע כמעט כל דבר אם הוא נאמר בצורה מכבדת..
מבחינת צניעותכְּקֶדֶם
מסכיםאברהם אאחרונה
חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ

משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ 
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן

ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
 

אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך 
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.

נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר

היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

 


 

מדבראני הנני כאינני

מחפש מוצא, אולי איזו דרך

פתחתי פתח, האם יש בזה ערך?

שוב נפלתי, מי יקימני?

וכל כך התחננתי, פניך אנה ממני


מאמין בהסתר, בכל התפאורה

ואין עם מי לדבר, לזרוק בו מרה

ואם אשבר, כבר לא נותרה בי צורה

וכיצד אתחבר, אמצא כנגד עזרה


נזרקתי בבור, אין פנים אין אחור

רק עקרב ונחש, מעורפל מהשחור

שדים וקליפות, פרשת אחרי מות

מול עדשת מצלמות, תופפות עלמות.


והנפש במנוסה, מאלקים התביישה

המרחק שוב כיסה, ערוותה הלבושה

והוא קורא לה שובי, זהו שמה (מ)מכבר

שכחה זהותה, בשטטה במדבר.

"ולמוות לא נתנני"תמהון לבב
עבר עריכה על ידי תמהון לבב בתאריך י"ד בכסלו תשפ"ו 18:16

ראיתי כופר אחד, מת באיוולתו,

קרבן על מזבח מולדתו.

שורות שורות באו לסופדו ולבכותו.


 

"זה העלם! הצעיר בשנים – בכיר בניו של ריבון העולמים!

והוא כתכשיט בהיכלו! קדוש יאמר לו!"


 

ואני מהרהר...

הרי בחייו היה כה שחור,

ובמותו – הרב אומר: "אין כמוהו צחור!"

"אם פשע וסרח – כעת הריהו מלאך!"

"מותו – כפרתנו, מותו – כפרתו, ונפלאית נחלתו"


 

ואני??

אלוהים, יודע תעלומות

– האין אני כופר, פושע וסורח??

ומה לי בעולם כזה להיות גורלי כאורח

בשבט עברתך מזדעק וצורח?


 

אם גם למעלה יש ניסים ואנשים הופכים לקדושים

בגופה מחוללת

– לכזאת נפשי מייחלת.

ואם על כל פשעים יכסו חיים המשתתקים

– הנה כל סעיפיי משתוקקים.


 

אלוהים אתה ידעת,

גופי ונפשי – כבר שבורים...

אך רוחי ונשמתי עדיין רק אליך הם עורגים,

קח אותי אליך! כאותם ההרוגים.


 

אם זו המשמעות, להיות רק שלך,

טהור, נקי, דבוק בשלימות

– אני כבר לא יכול לחכות למות...

...רחל יהודייה בדםאחרונה
יש בזה משהו שמעביר רטט
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

 

...רחל יהודייה בדם

והפחד.

הפחד מהריק הזה.

הדבר הריק הזה שרוצה שאהיה כמוהו.

שאבלע בתוכו.

שאבלע את עצמי.

הפחד שיחזור.

הפחד שהוא שם.

אורב. עדיין מחפש אותי.

איזה נאמנות.

אנשים כל כך רוצים נאמנות כזו אה?!.

ואני רק רוצה שייתן לי. ייתן לי להישאר אני.

ייתן לי מקום. ישאיר אותי אני.

והפחד הזה נמצא שם.

ואני מרימה את הראש.

וממשיכה.

לתפוס מקום. שאני אני.

יפה. נסתר. גבוה.טויוטה

תודה.

יפייפה וכל-כך נכוןידידיה ג
...רחל יהודייה בדםאחרונה
תודה..
מנהל? אפשר להעביר שירשור שלי לפה?תמהון לבב

(שתיקה רועמת) - ריק ומוסתר

 

זה? במקום שיהיה בפורום השני

בלתי אפשרי 😐אני הנני כאינני
כנס להודעה שםארץ השוקולדאחרונה

תלחץ על עריכה, תלחץ על בחר הכל, העתק ואז תפתח שרשור כאן.

(אל תעשה גזור כדי שלא יימחק לך בטעות)


אחר כך אתה יכול שוב לערוך שם ולמחוק את התוכן

תנועהמוריה.

הידית עולה אט אט ובסיבוב יורדת מטה. ועוד סיבוב: למעלה במאמץ ודחיפה חזקה למטה.

היא מתנשפת, אבל לא פוסקת. זוהי מלאכתה ואין לה אלא לעשותה בלי להתלונן. כל יום היא כאן, ניצבת על המשמר. דוחפת, מסובבת, מסיעה את הידית שוב ושוב על צירה בסיבוב.

כל תנועה שלה, כל דחיפה ולו הקטנה ביותר מקדמת עוד ועוד את המנוע, כל סיבוב וחצי סיבוב, מניע את העצם. בסוף כל יום היא מאשרת, אכן נראית התקדמות. היא סוקרת בעיניים מצומצמות את המרחק בין המקום בו היתה בתחילת היום לבין המקום בו היא כעת לאחר עבודה של יום תמים. אז היא מתמלאת סיפוק ונחת. אז היא יכולה לפרוש לנוח, להרוויח בביתה עם היקרים לה ולדעת כי עשתה את מלאכתה להיום.

ישנם ימים שהכל חלק והסיבוב פשוט הוא, כאילו מעצמה מסתובבת הידית. לעומתם יש ימים שהידית שחוקה וקשה לה לאחוז בה, שהיד האוחזת עייפה, או שהגלגל כבד עד מאד. לעיתים קרובות קורה שידיים נוספות בוחשות איתה בקלחת, ומסובבות ידיות הפוכות. אבל כל אלו, כמו אינם נוגעים לה, היא מגיעה בכל יום בשעת בוקר מוקדמת, מתייצבת בעמדתה ומסובבת, והידית נעה, והסיבוב מניע.

היא לא מנסה להיאבק, היא לא מוכיחה לאיש דבר, היא נוכחת ומסובבת ומניעה. אף כוח בעולם לא יוכל לה, אף כוח בעולם לא ימנע ממנה למלא את תפקידה במסירות. אף כוח בעולם לא יעצור אותה מלסובב ולהניע.

ויש התקדמות, וישנה תנועה.

תמיד ישנה תנועה.

° ° °

אלוקי, נשמה נתת בי, והיא אינה פוסקת מלסובב ולקדם אותי.

אתה בראתה, אתה יצרתה, ונפחתה בי והיא מניעה אותי אליך.

כל זמן שהנשמה בקרבי מודה אני לפניך עליה.

מענייןיוני.ו.אחרונה

אולי יעניין אותך