תגידו שמות שברצינות אתם אוהבים ויש סיכוי שתקראו ככה לילדים שלכם
תכתבו ליד השם אם זה בן או בת
תגידו שמות שברצינות אתם אוהבים ויש סיכוי שתקראו ככה לילדים שלכם
תכתבו ליד השם אם זה בן או בת
עברי- בן
כתר אהבה- בת
נחמן יוסף- בן
אהוביה רעי- בן
עורי ארץ- בת
חבר שוביה- בן
נחל איתן- בן
נהר מלכות- בת
מעיין גני- בת
הלל טוב רואי- בן
מזל שיש לך עוד כמה שנים לחשוב על זה😅
ארצי-אל
ירו-בעל
נקמת-ציון
השם הראשון אני המצאתי, האחרים, שני חברים עם חלומות דומים לשלך
ובואי נמציא עוד כמה:
יהו-עד
גמלי-בא
יהו-שו"ע
אני חשבתי נוקם
לא כרגע
פשוט יש לי הרבה רעיונות יפים
זה לא סותרררר
זה ישתנה בטוח עוד כמה זמן ותלוי אנשים שאני פוגשת ובטוח בלידה זה גם ישתנה
אגב כולם משמות הצדיקים
ספר חשוב ממש
נפתלי
איתן
רועי
נתנאל
אחיה
יהודה
עדיאל
אביאל
אלנתן
יואל
ידעאל
אביאל
אבישי
יואב
שמעי
חגי
נריה
זה בקטנה ממש וזה לא לפי סדר מסוים
בנות זה יותר בעייתי אצלי...
ישמעאל
אבא
מר
רבא
אביי
רבה
בן בג בג
שמאי
ביבי
אחא
טרפון
צדיקים גדולים יותר מכל הרשימה שלך!
ואם את רוצה גם בנות צדיקות... וואהאהאהא!!!
האמת שלא מוזכרות כמעט נשים עם שמות מוזרים, אבל בואי נתחיל עם:
חולדה
איתתא
שונמית
סתם, רק חולדה זה שם פרטי
ארמלאה
ואין לי מושג מה זה ארמלאה
חלקם הבנים של 13 השבטים וחלקם היו נשיאים או אנשים חשובים בתנך
אתה באמת לא מכיר את הספר הזה?
זה ספר שאוסף את כל שמות הצדיקים מאדם הראשון עד דורנו אנו כמעט
וכן הוא כולל את מי שרשמת לי למעלה
תפסיק לזלזל ותתחיל לחקור!
רוצה צילומי הוכחה???
שכשאתה מזלזל בצדיקים אתה מזלזל בה'.
אם כיוונתי ואם לא.
ואם כבר, הסגידה שלך למי שאת מכנה צדיקים היא זו שמזלזלת בה', וזה שיתוף גדול ביותר, ממש בסדר גודל של הנצרות
"ויאמינו בה' ובמשה עבדו"
"ולא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל"
"ושמרת לעשות ככל אשר יורוך"
לא תסור וכו'- מחלוקת האם מדובר על סנהדרין או על בית דין. וכבר נכתב במסכת הוריות שאם הסנהדרין אומרים דבר שנוגד את התורה, ואתה יודע שהם טועים, אסור לך לשמוע להם.
ושמרת לעשות ככל אשר יורוך, זה תחילת הפסוק, ושמרת לעשות ככל אשר יורוך, לא תסור ממנו ימין ושמאל. אין כאן משמעות נוספת, או סנהדרין, או אפילו פסיקות בית דין.
איך זה קשור בדיוק לנושא שלשמו התכנסנו?
לשמוע לבשר ודם כשאומרים לעשות משהו שהוא נוגד את התורה?
איזה שיתוף יותר גדול מזה יש?? זה יותר גרוע משיתוף זה למליך אותם!!
מה זה עובדים את ה' או בני אדם שמציאים דברים נגד התורה?? איך אפשר לעשות ככה??
זה פשוט בושה!! ואחרי זה עוד אתה רוצה להגיד שאתה עובדים את ה'? גיוועלד!!
תודה. ואם המסקנה לא הובהרה אז..
ולא, המסקנה לא הובהרה.
ובעצם הצגתי לך אותך.
מה אתה חושב על מה שחלקתי עליך בתגובה הקודמת?
קצת חשוד, לא?
אני כרגע לא מדברת על הספר הזה, אני מדברת על הרעיון.
בגמרא וכו' וכו' ובכללי בתורה שבכתב מצויין לא פעם על העניין של להקשיב לחכמים וגם אם זה הפך מה שאנחנו חושבים.
ק"ו שאסור לזלזל וצריך להיזהר בגחלתן לא אני המצאתי. וכשאתה מזלזל באדם שמקדיש את חייו לה' וללימוד תורתו אתה בעצם מזלזל בה'. כמו שאם אתה מדבר על איש סודו/ קרוב למלך בשר ודם וודאי שיש בכך זלזול במלך עצמו שהרי זה מקורבו, איך אתה מעז לדבר על מקורב למלך שכ"כ נאמן לו?.
תלמיד חכם זה הגדרה שונה לחלוטין ממה שאת מגדירה "צדיק".
ואם כל הכבוד לרבי נתן, הוא לא היה ת"ח גדול. וגם אם תרצי לומר שהוא היה ת"ח, ביטויים כמו "דומני שאין לו מוח בקודקודו" מופיעים בגמרא.
הניחא ליה לעניין זילזול, אכן לא ראוי, הרעיון לומר ששמות הצדיקים מועילים למשהו מניין?! המצאה ותו לא. ואם המציא רבי נתן משהו, אכן כבר מוכח דאינו טלית שכולה תכלת.
כמו כל רעיון יפה וורוט יפה
זה לא באמת שאם אומרים את שמות הצדיקים יש הוקוס פוקוס
זה שאם חושבים ונזכרים בצדיקים זה עושה זכויות ומסוגל לשנות את הטבע (זה מחשבה שלי, לא שמעתי אפ אחד שפירש ככה)
כמו שאומרים שאם יש חולה כדאי להוסיף לו שם, למה זה? כי זה מראה שהבנאדם רוצה שינוי רוצה חזרה, ולכן מכפרים לו עוונותיו (וזה שמעתי ממורי ורבי)
מעניין, מי אמר שהוספת שם מועלת? כשכתוב בגמרא על חולה, מסופר איך כולם מתפללים עליו. לא זכורה לי הוספת שם.
תראה לי אחד! רב אחד שמכבד את עצמו שמדבר ככה על רבי נחמן/רבי נתן ועוד.
אתה פה בדעת יחיד. אתה יכול לזרוק הערות כמה שבא לך אבל אין להם שום משמעות איך לך במה להיאחז. זה נטו סברות כרס שלא יביאו אותך רחוק בלשון המעטה.
בשבילך, הרב צבי רוגין.
אני:))))בחיים לא שמעתי עליו.
זה שלא שמעת עליו לא אומר שהוא לא קיים, מה את רוצה לומר בזה?
בכול אופן תראה לי איפה מדבר כמוך. תפנה אותי.
שמרוב שהוא שונא אותם, הוא קורא לו רחוב חנינא בן דוסא
הוא לא רב יוטיוב.
את מחפשת דווקא רב יוטיוב שיאמר לך דברים נגדו?
שנאת ישראל ושנאת הבריות... אוי ווי
שנאת עבודה זרה.
הוא חזר בתשובה בצעירותו דרך חב"ד, עוד בזמן שהרבי היה חי. הבין לאן הוא הגיע, עזב את חב"ד, והפך להיות ליטבאק האמת.
אגב, כשאדמו"ר הזקן בא לדבר עם הגר"א, הגר"א קפץ מהחלון וברח.
רב בסגנון הרב קנייבסקי זצ"ל כזה נגיד. אם אפשר.
כי זה אתה מול כול העולם היהודי התורני.
אם תבואי לרב כלשהו ותאמרי לו שלרבי נתן יש רפואות שיעזרו לו, הוא יאמר לך אותות ומופתים באדמת בני חם.
העולם היהודי התורני גם לא יוצא נגד הקראים שבדורנו, זאת אומרת שהוא מסכים שהיום גם הם נחשבים דעה לגיטימית?!
כתבים של רבי נתן, הוא יחשוב עליהם ברצינות וגם אם לא יסכים איתם לא ידבר ככה נגדו
וזה כמעט כל הרבנים
את יכולה לנסות אצל הרב אליעזר מלמד, הרב ישראל אריאל, הרב דוב ליאור, הרב יצחק זילברשטיין, ויש עוד רבים, שלא יצאו בהצהרה גורפת על כל שטות, אבל אם מישהו יבוא אליהם עם שטות הם לא יגידו אמת ויציב
אבל הם יחשבו ויכבדו וכל דבר לגופו
אבל אתה בא בהצהרה גורפת אז?? מה אתה מנסה להביא פה?
בכל מקרה תודה חיזקת את דעתי שהבאת את שמות הצדיקים הללו שלא יוצאים בהצהרה גורפת
כי גם הם לוקחים משהו מתורת רבינו
הקראים הם קבוצה זניחה וגם עליהם יש מי שיצאו ואנחנו לא רואים אנשים שמתחילים לרוץ להתחבר לקראים.
רבי נחמן רבי נתן לא רק שלא יוצאים עליהם ח"ו אלא משבחים אותם ויש תנועה גדולה של בעלי תשובה שנהיים ברסלבים וכן יש קהילות גדולות של ברסלב וכתבי רבי נחמן נלמדים כמעט בכל הקהילות ואלפים טסים לאומן וכו' וכו'
האם זה אומר שהעולם היהודי מסכים לכך? בוודאי.
זה אומר משהו, זה שהרבה אנשים עושים משהו?
כן, ויש לזה אפילו מושג לכפרה הלכתית, על טעות של ציבור. זה נקרא "פר העלם דבר של ציבור" כשהסנהדרין טועה למשל, ופוסקת משהו שלא כהלכה.
יצאו נגדם מי לא יודע היום שהם תועים?
כנל הקראים כולם יודעים.
רדפו אותו בדורו זה משהו אחר. כשנמצאים באותו דור לא תמיד יודעים ומבינים כמה הבן אדם גדול/קטן.
עזוב אין לי באמת זמן וכוח. עשיתי את שלי מבחינת שמיים לדעתי.
לומר שכולם יודעים שהם טועים, כשהם לא חושבים שהם טועים.
רדפו אותו בדורו כי הבינו מה נמצא מולם, ואלה שהגיעו אחר כך ולא ידעו מי הוא מצאו דברים מעניינים בספרים שלו, ומכיוון שלא ידעו מי הטיפוס התחברו מאד. (אני מקצין טיפה)
להבדיל, שמעת על מגיש הרדיו דידי הררי? חבר שלי היה משמיע אותו בפנימיות בקולי קולות. והנה נתברר שהוא משוקץ ומתועב.
ועל הרב מוטי אלון שמעת? ראש ישיבת הכותל, מזניק עשרות גרעינים תורניים, תלמיד חכם, יהודי מאיר פנים- משוקץ ומתועב.
קודש קודשים!! טהור וקדוש!
אין זה כי אם יצר הרע מדבר מגרונך.
בהחלט כן, תמסור לו שאני ניסיתי להציל אותך לפני, לא הלך
שבשבילה הוא ינצל
ככה רבינו אומר במילים אחרות
מעניין, את הבנות הוא ישאיר בגהינום, כנראה הוא בכל זאת ידע משהו
כל השאר מסתדרים איתי ממש
יש שלל בדיחות על תפילה, ועל נסיונות פטור מתפילה, את לא תביני כי את גם ככה פטורה.
אבל יצא שחבר'ה עשו דיונים, אם הם קיבלו פטור מהצבא בגלל שהם אמרו לו שהם בנות, אולי אפשר לקבל גם פטור מערבית?
ועל זו הדרך, מה זה יהודי חופשי? פרווה אחרי ערבית
לא נורא, נבקש מפייגא שתמשוך לכן בצמה
ואני לא אומרת שאין לי גאווה.
אם אתה מבין
ואני לא בטוחה שאתה מבין
אתה לא טיפש
יש לך שיקול דעת גרוע
כפי שעשיתן בתשובה ההיא מאתר ישיבה, אני אתייחס רק לחלק הראשון: "אתה לא טיפש"
יעסס!! אני אכן חכם הרזים!
ותעשי חושבים, אולי באמת אני צודק ושיקול הדעת שלי לא גרוע?
אני:))))רושם הבן אדם שאמר שאין לי דיבוק.
או חס וחלילה רפורמי, זה לא נשמע לי חשוד שבנאדם עם קדושה וטהרה שמסוגל לרפא אנשים ברפואת הנפש בזכות הכתבים שלו (אני למשל ועוד כמה שאני מכירה אישית)
יגיד כאלו דברים, בעיניי הוא אמר כל מיני דברים בפשטות כי היו מיואשים ומדוכאי נפש אז חיזק אותם ככה.
לי חשוב לפרש ולבדוק את הדיבורים האלו, גם לא עם הכל אני מסכימה בהכרח אבל אני לא מזלזלת בו, אחד הצדיקים הגדולים
אנחנו לא במקום של להסכים/לא להסכים עם סדרי גודל כאלה.
יהיו לי שאלות ולא מיד אשים את משענתי על דברים כאלו
אחד הצדיקים?! מה זה צדיק?! הוא ממציא דברים?! כשפים?!
אותי הוא ריפא בין השאר, יש לו עצות גאוניות, וכל מיני דרכים ודברים מחזקים איך להתמודד עם קשיים
אולי הגיע הזמן שתלמד קצת ואז אולי תתחבר
אתה חולה נפש, מה נסגר??? מה הקשר כשפים??
איפה אתה חי? מרה שחורה, עין הרע
זה לא כשפים, זה בחירה שלי איך להסתכל על המציאות ורבינו ורבי נתן מנחים לעשות בצורה של עין טובה זה הכל, אתה הופך אתזה לאנאערף מה
למרות שזה נפלא כל הצמחי מרפא וזה
עצותתתתת לחיים, מה לא ברור????
כשאת מתארת את זה כרפואות.
את רוצה להגדיר את זה כספר מוסר? סבבה, נשים במדף ליד מסילת ישרים.
רפואות?! לומר שבע פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן??? מעשה כשפים, עבודה זרה!
יש ברסלב ויש ננח, ננח זה של הסבא ישראל של'תורות' שלו אני באמת לא מתחברת בכלל
לא לפיתקא ולא לקמעות וכזה
בעיקר מהסיבא ש"לא בשמים היא" ואנחנו לא אמורים להתייחס לפתק ש"נפל" מהשמים
וגם כי כל הענווה של רבינו לא נשמע לי הגיוני שאמר על השם שלו שזה שם קדוש שמסוגל לישועות
להגיד רבינו הקדוש נחמן בן פייגא זי"עא זה עושה זכויות ויכול להביא ישועות כמו כל הזכרת שם של צדיק אחר
להמציא שאם אומרים נ נח... 7 פעמים זו ישועה זה כבר לא נכון
שכתוב בו נ נח מסוגל לישועות
הבין ע"י ה' יתברך שכשמזכירים שמות הצדיקים זה פועל בעולם
אתה מקצין, תרגע לפני שאהפוך אותך לקצין מגב שאחראי לפנות כל גבעה שנקראת בדרכו
דיר באלקקק
ואבוא לפנות את גבעת השטויות שלך.
מה זה רוח הקודש? המושג הזה מוזכר ברמב"ם כדרגת נבואה, רבי נתן היה נביא? והרי כתוב בגמרא שהנבואה בטלה?!
ראיתי היום את טל מנחם
זו האמונה שלי, תכבד
יש על מה להדיין אבל כבוד
שיש"ו המשיח ומוחמד נביא ה'.
יש על מה להדיין, אבל בכבוד.
קצת סותר את הניק שלך אבל בא נלך על זה
צירופי שמות מסובכים מדי כרגע.
בנים:
יוסף
אחיה
דביר
אורי
אריאל
זה שם אחד
חח סתם
ממשיכה
בצלאל
הלל
שילה
נחמן
אפריים
אהוביה
אלימלך
אעצור פה.
בנות
איילת השחר
אשירה
ירושלים
בת ציון
אחינועם
עטרה
ענווה
אעצור פה
וולי
נילס הולגרסון
מומין
צוקו
בניהו
מוש(השור)
פלפלת
הרמיוני
נמו
בומי
עדיאל
טאורה
קיושיו-סוצי
וגנדלף(האפור)
למה עדיף לא לתת את מלוא בחירת השם לבן.
<צ>
וואו <צ>יון לשובך
<צ>אי סביב עינייך וראי
מרגששש 🥹
אתה לא המצאת את זה.

משמש בעיקר לכתיבת קוד
ואני יודע שלרוב בין <> מכניסים פקודה
ואני יודע שהנחלתי את האות צ כאיתות לעיכוב שכלי ששל צדיק יסוד עלום בלום המקורי
ג'ורג'(הסקרן)
דונאלד(דק)
חנון(של יומנו)
בובספוג
גולום
וולי
בניהו
ועדיאל
ארפכשד - בת
אמרפל - גם וגם
צבויים - בן
חושים (מטריף) - בן
אשכנז - בן
חוילה - בת
לבנות אין לי דעה בכלל, אבל לפני כמה חודשים נפל לי אסימון שהשם "שני" לבת - 👌
עוד שמות מבראשית:
סרוג
עשיו
אשכול
ממרא
לוט
שהבעל והאשה מתווכחים איך לקרוא לתינוק שלהם. היא מקריצה שמות מוזרים והזויים, והוא כל הזמן מנסה לדחות אותה בעדינות.
ואז היא אומרת: "מה אתה אומר על שם מהתנ"ך?"
הוא אומר: "מצוין! אלה השמות הכי יפים!!"
היא אומרת: "חשבתי על: "א-לוקים" "
הוא: 😯😌
היא ממחישה:" 'א-לוקים ברנשטיין'. מה אתה אומר?"
חחחחחח
כל פעם כשאני נזכר בזה אני נשפך מצחוק
ימח שם עראפתכדרלעומר
תאר לך, "אלהים פרידמן". או "אלהים בוזגלו".
יש לך דבר שאתה לא חולק עליו?
או שאתה רוצה שאביא לך בת קול מהשמיים או שאתה בעצם רוצה לשמוע מפי הגבורה.
אבל הנה:
שנאמר אלו-הים לא בצורה קדושה ולכן לפי הפסיקה זה לא מתאים ואפ' אסור
למה אני צריכה להסביר דברים ככ פשוטים?
הבעיה היא לא לכתוב את השם, הבעיה מה יקרה איתו אחר כך, שימחק, או שינהגו בו בבזיון. כאן בערוץ אין חשש כזה.
תסתכל בחלק הראשון
הצורה שהיתה כתובה פה
"מעיקר הדין מותר לכתוב את שמותיו של הקב"ה, גם כאשר אין זה בהעתקה של פסוקים מן התנ"ך, כל עוד זה נעשה בהקשר של קודש וכבוד."
ואז הוא מוסיף "יחד עם זה, יש להיזהר שהשמות הנכתבים לא יבואו לידי מחיקה וביזיון, ולפיכך אין לכתוב שמות כאשר הם עלולים להגיע לכך."
עניין המחיקה הוא עוד עניין שנשען על העיקרון שנכתב בתחילת התשובה.
לכי לקרוא את התשובה שוב. ותקראי גם את הציטוט:
דהיינו שמצד עצם הכתיבה אין בכך איסור, לכתוב את שם ה' בשטר של חול, אבל משום החשש לביזיון אין לעשות כך.
אם יכול להיות בכך ביזיון אסור.
אם זה בצורה של כבוד מותר.
הכל מותר
את שם ה'?
אני קוראת לו.
מי שמך לקבוע שזה לשווא?
את יכולה לראות למשל באל מסתתר, שכל שורה נגמרת בשם ה'.
שאומרים היום ברוך ה' אי אפשר לומר עם שם השם
א' כל ממתי ביני לנדאו נהיה הסמכות התורנית שממנה לומדים?
ב' תן לי ציטוט של המשפט שמזכיר בו את ה'.
אם הציטוט הוא כמו: "ה' משעמם לי מה אעשה? אלוקים(עם 'ה') רוצה לצאת מזה" אז בוודאי שאסור גם אם קוראים לו ביני לנדאו
ואף על פי כן, בשיר התנערי, למשל.
תוכיחי שאסור.
(ברור שאסור ללכת בבית יחפים, רק עם נעלי בית!)
התנערי זה חלק ממדרש
זה שיר קודש והוא אומר את זה בהקשר של פסוק
ובתור המשך לפס'
כי אני לא לומדת גמרא וראשונים
מהזה קשור? רואים שלא היית צריך להתקבל לאולפנה ולא למדת מושגים ביהדות!!!
אצלנו נוהגים לא ללמוד כאלה דברים ונא לא לזלזל בבקשה
תביא את המשפט.
מה תוכיחי? בינתיים אני היחידה שהוכיחה, אני הבאתי תשובה הלכתית.
תורך
תוכיח לי שמותר.
לכתחילה עדיף לשים מכף מהסיבה שיש פה אנשים שזה פוגע בהם כשאין מכף, ומה אכפת לך לא לפגוע בהם?
ואני אחת מהם, ומה אכפת לך לכבד אותי ולכתוב כאן בצורה שתתאים לכלל הציבור או לפחות לרובו?

נוסעים אליך רבינוווווווווווווווווו אויייי אבאאאא תעזור לייייי
אני רוצה מקדששש תעזור לנו לבנות אותו כברררררר געגועיםם
ולומדת על כל מיני דברים טכנים במקדש
מה אתה חושב? אני סתם בכיינית??? קשה לי
ומורי ורבי אומר שרווקות לא יעלו אז זהו אני לא עולה, עד שאברר את זה לגמרי ואחליט לעלות או אתחתן או בעז"ה נבנה כבר לפני את ביהמק
סתם כי אמרת, אז נשדך אותך... על מה ה"אז"?
))), ממספר סיבות, א', היא גדולה ממני, ולא יאה במקומנו לחתן הצעירה לפני הבכירה משו כזה נוסח לבן הארמי. ב', ליידיז פרסט. ג' התיישבתי בפינה של השולחן, יש לי שבע שנים חופש. ד' אין השדכן משתדך.התכוונתי שרצית לשדך אותי להוא, אז למה פתאום נזכרת בזה בהקשר להר הבית?
כי אני לא רוצה עכשיו
ואם הוא כבר בן 19 כדאי שתשדך אותו עם מישי אחרת כי הוא כבר מתאים להתחתן חבל שסתם יחכה
כל אחד מה שטוב לו
לאט לאט קמעא קמעא
הוא עוד יעשה הפצות וירקוד על הגגות
רבינו הקדוששש
@בנות רבות עלי אל תבהל הוא תכף ייקח אקמול וזה ירגע
ימח שם עראפתבנות צריכות להיות על זה כבר ב19
רגע אני חושב על עוד מישהו, בן 23, ברסלבר לא עלינו
בעצם כשאני חושב על זה את לא כזו קטנה אמורה להיות..
צדיק יסוד עלוםה' צריך בית
זה המעשים!
תן לי רגע לבדוק..
לא עדיין לא כאן.
לצעוק לה'?
מה זה עוזר? צריך לעשות משהו!
יש מצבים בהם אי אפשר, למשל כשאתה עבד ויש גלגסים שמרביצים לך.
אם ה' היה אומר לעם ישראל צאו ממצריים, זה מה שהם היו צריכים לעשות, אבל ה' רצה את צעקתם.
שהוא רוצה מעשים.
(אני מתכוון לתורה ולא לנבואה)
זהו נגמר הדיון אם כך.
צריך לכבד את שם ה'. זהו. ומה שהיה כאן היה לא מכבד.
גם אם לא מסכימים איתם
גם הרב הקדוש ביותר שבדור שלנו לא יכול לחלוק על קדוש מדורות קודמים כמו נגיד רש"י. אין מציאות כזאת
לא לכולם יש אותו הגיון.
יש אדם שיש לו הגיון כמו אברהם אבינו ומגיע לבד לאמונה ולשמירת המצוות אפילו לפני קבלת התורה ויש אדם עם הגיון שאומר לו דווקא לעבוד ע"ז ולכן יש את התורה והמצוות שמקיימים אותם קודם כול כי ה' מצווה גם אם זה נגד ההיגיון.
לכבד את ה' זה מצווה זה נכלל ביראת ה'.
אברהם אבינו עשה בגדול כלום... רגע..
אברהם אבינו עשה בגדול כלום.
תשמע.
מאחלת לך רפואה שלמה!
התשובה לשאלתך היא כן. אבל זה לא באמת ישנה כלום מבחינתך,תמשיך להגיד מה שבא לך לפי ראות עיניך.
קודם כל אני אביא את הקישור הזה למרות שלא קראתי את כולו
"קיים אברהם אבינו כל התורה כולה" / מרדכי טרופר
בדיוק אני למדתי כחלק מהחומר הלימודי שלי על זה זה ספר "עין יעקב" ושם (נראלי זה גמרא) כתוב (אני מצטטת מהחוברת" "אמר רב קיים אברהם אבינו את כל התורה כולה שנאמר(בראשית כו) עקב אשר שמע אברהם בקולי(וכו') אמר ליה ....אמר(רב)(רבא) ואיתמיא רב (אסי)(אשי) קיים אברהם אבינו אפילו עירובי תבשילים שנאמר ותורתי אחד דברי תורה ואחד דברי סופרים" ובהמשך יש מפרשים על זה ואחד הדברים שהם אומרים שאברהם הצליח להשיג בדעתו את כל המצוות.
כיצד נולד ישמעאל? מהגר. הגר הייתה אישתו הכשרה והחסודה של אברהם? לא.
איך מסבירים את הגמרא? זה משל. למה? אני
לא יודע. אבל לבדוק אולי הנצי"ב מדבר על זה.
דברים דומים למשל כותבת הגמרא על אשמדאי שהחליף את שלמה במלוכה, לכאורה.
או העיר שגדולה יותר מכדור הארץ שהייתה באר"י.
האבות הגיעו לכך מתוך גודל עמקותם וקדושתם וכו' אבל מכיוון שהתורה עוד לא ניתנה אז מי שקיים מעבר ל7 מצוות בני נח יש לו שכר ומי שלא קיים אין לו עונש זה קודם כל. האבות לא חטאו.
דבר שני,כפי שהבינו על פי נבואה רוח הקודש וכו' שיש לקיים מצוות הם הבינו גם כן שיש מהלכים שלפעמים הם לא לפי התורה אבל הם נכונים והם חלק מהתורה, כמו שיעקב הבין שמרחל ולאה יצאו עם ישראל והוא צריך להתחתן עם שתיהן לכן ואף על פי שהן אחיות נשא אותן אבל הוא ידע שבעתיד יהיה דבר זה נאסר אבל זה חלק ממהלך וזה מה שהיה צריך לקרות.
דברים מאוד מעניינים!
משמעות של כבוד וקודש!!
ברור שמותר ואף מצווה. אני לא אמרתי על זה כלום. אני בעצמי שרה את השיר הזה בשבת. נו? לא על זה היה ההערה.
וזה להיט שכתב זמר נחמד לא מעבר
הרבנים? הדוסים? את.
יפה מאד, אז את החלטת שיש הבדל. כמה נחמד.
לראות כל פעם על מה אתה עונה עכשיו
היום אופפ אני צריכה לקום מחר באיזה תשעעע
כולם מסכימים איתך.
הוא מדבר על הזכרת שם ה' בפיוט שאתה אמרת שאין דבר שבפיוט/שיר קודש מותר.
וגם הוא אמר שאסור להזכיר שם ה' לבטלה.רק בדרך של שבח הודיה מותר.
איזה שבח הודיה היה כאן?? על מה אתה מגן בכלל?
בלי קשר לנושא הזה ספציפית יש לי פה רמב"ן באווירת חנוכה להביא לך ומקווה שזה יכנס לך ללב (הוא מדבר על אריסטו,ראש חכמי היווניים):"...היוני אשר הכחיש כל דבר זולתי המורגש לו, והגיס דעתו לחשוב-הוא ותלמידיו הרשעים,כי כל ענין שלא השיג עליו בסברתו איננו אמת"
אני חושבת שאתה צריך לשחרר את התלות המוחלטת בשכל האנושי שלך כי זה תרבות יוון.
מתוך התרבות הזאת באו תלמידיו לכל מיני דעות, המדיחות את האדם לשילוח רסן ולהתפרקות מוסרית,ופלסו נתיב לאפיקורסים שבכל הדורות(הוספתי את זה מהחוברת שציטטתי כי זה נראלי מתאים)
זהו ב"נ סיימתי לנסות לעזור לך.
חוץ מציטוט פסוקים?
ואז גם כששרים את זה אומרים עם שם ה' ואין בכך ביזוי.
להגיד סתם את שם השם זה אסור.
אסור לומר סתם, אבל בתוך משפט עם משמעות מותר.
אם את אומרת שאסור, תוכיחי.
אם המשמעות היא קודש מותר.
אם המשפט הוא סתם משפט חול כמו שהיה פה אסור!
ואני מצטטת מהתשובה שהבאתי את הקישור שלה לפה "כל עוד זה נעשה בהקשר של קודש וכבוד."
זה שרשור בשבילי
מעניין
ברוכה הנמצאת
מוציאים על ללמוד אותה
טוהר
נועם
טליה
שחר
עדן
תמר
ראשית
רוני
נטע
שקד
חירות
ובנים
וואלה פחות רעיונות
יהודה
יוחאי
ישי
נווה
זיו
איתם
בוקס לצלעות 👊
בבקשה כולם להשתתף
אני אומנם חמדמד אבל אני נושך
ראאררר
מצאנו גג ממש מגניב ליד מחנה והשתלטנו עליו בהזדמנות נראה לך יש דיבור על להקים שם את פייט קלאב הירושלמי🥰🤗
אגב, יש משו ס*** יותר מלדמם מהאף?
את התאווה לנאוף עם נשים מרה ממוות, כדברי סוף הפסוק "חוטא ילכד בה".
כמו דמות האשה הזרה ממשלי, שמפתה את הפתי לנאוף איתה "לכה נתעלסה באהבים נרווה דודים עד הבוקר. כי אין האיש בביתו צרור הכסף לקח עמו ליום הכסה יבוא ביתו.
אל תקרב אל פתח ביתה, רגליה יורדות מוות, שאול תמכו צעדיה. כל באיה לא ישובון, ולא ישיגו ארחות חיים... ולמה תשגה בני בזרה, ותחבק חיק נכריה.
שתה נוזלים מים מבורך ונוזלים מתוך בארך. יפוצו מעיינותיך חוצה, ברחובות פלגי מים, ושמח מאשת נעוריך. איילת אהבים ויעלת חן בהאהבתה תשגה תמיד. יהיו לך לבדך ולזרים אין חלק עימך"
(זה גם משל להתרחק מאפיקורסות ולדבוק בתורה. אבל גם כפשוטו - שאדם יהיה נאמן לאשתו ולא ינאף עם זרה)
היי רות
את אמרת שאני עוד לא מוכן
אני חושב על זה הרבה
איך לפעמים אנ'לא רואה את מה שלכולם מאד מובן
אבל איזה עוד מרחק עלי לגחון
עד שגם אני אדע לנחש אשה נכון?
- - - - - - -
קשה להבין אתכן. בחיים שלי לא התגמשתי, הרפיתי, הרגעתי ותוך כדי התמסרתי והייתי יציב בקשר כמו עכשיו. אני ממש לא רוצה להיפרד ממנה 
בנים ובנות חושבים בראש אחר לגמרי
שצריך לרפא, אלא לדעת איך לתפקד יותר טוב בקשר זוגי.
לדעתי כל אדם צריך ללכת לאימון זוגי/קאווצ'ינג. שיתן לו כלים.
לעיתים כדי שגבר יבין נפש של אשה טוב שהוא יקבל כלים במסגרת של אימון. כמובן שגם בנות טוב שתלכנה לאימון.
אין מה להפסיד, רק להרוויח מזה.
וגם אם יש לה בעיה ואתה רוצה את הקשר הזה, אימון יכול לעזור לך לגשר על הבעיה ולתת לך כלים איך לעזור לה לרפא את הבעיה שלה , וכמובן טוב שגם היא תלך לאימון (השאלה אם נכון לומר לה). ואולי הבעיה לא אצלך ולא אצלה אלא בקשר ביניכם,ואז אימון יכול לתת כלים לפתור את הבעיה.
בסוף על כל בעיה שלך/שלה , שיח כנה ורגיש ביניכם הוא הכי טוב. ואימון עוזר לך לתת כלים לעצמך לשיח יעיל כזה
מאמצים זה חשוב אבל איך תדע שאתה מתאמץ בכיוון הנכון?
זה דבר שהרבה פעמים מביא זוגות לתסכול כי כל אחד בטוח שהוא נותן מעצמו מלא והוא באמת נותן רק שהוא מסתכל מהתפיסה שלו וזה בכלל לא מה שהשני צריך ממנו...
אגב, מכירה זוג שהם נשואים והולכים לטיפול זוגי אחת לשנה מבחינתם כמו שעושים טסט לרכב וזה גאוני בעיניי
שני אנשים נפגשים. אחד משקיע מאוד בקשר ואחד פסיבי ומשועמם.
האם זו בעיה? האם שני האנשים זקוקים להדרכה ושיפור?
לא יותר הגיוני להגיד שזה לא יפה מצידו/ה של זה שפחות משקיע ושהבחור שיותר השקיע צריך לשמור על עצמו ולא לכלות את רצונו ותקוותיו על אבן שאין לה הופכין?
וכמובן שאם תגיד שעצם ההשקעה יכולה להיות הבעייתית תוסיף שמן למדורת הפדגוגיה. נכון שזה עלול לקרות אבל כרגע זה לא המקרה 💁🏻♂️
בפועל היא עברה תהליך עם עצמה והתחזקה. אבל המעמד הזה שבו זה לא הדדי לא פשוט לי.
אנחנו לא מחפשים "מי פה צודק/אשם בסיפור" , אלא "מה הכלים שניתן לקבל כדי להטיב עם הקשר" כמובן בהנחה שאתה מעוניין בקשר.
וכמובן שיח כנה ורגיש ביניכם על זה הוא הכי טוב.
כמובן אם אתה מרגיש שהיא ממש מנצלת אותך מתוך רוע לב זה סיפור אחר
אז לא הבנתי ממך מה הבעיה.
ולמה זה נשמע שאתה היחיד שמתאמץ בקשר...?
ובבירור אני גם חווה פחד ולחץ מבנות קודמות שההיכרות איתן הלכה בנתיב דומה
שבו להרגשתי הן היו פסיביות ומשועממות ואני הייתי מסור ומשקיע, ובשלב מסוים הן פשוט חתכו
עכשיו זה לא בדיוק ככה והיא טובה מהן בהרבה, אבל הצורך שלי בנוכחות של הצד השני משמעותי. לא כיף להרגיש שהקשר הוא עליי ולא גם עליה. אני מרגיש כאילו היא קרובה ללהחליט להיפרד, ולא יודע לענות לעצמי איך היא תרגיש אם אני אגיד לה שאני רוצה להיפרד. אם היא תהיה אדישה או לא תושפע מזה אין לי כוח להתאמץ עוד. אני חייב לדעת שהיא רואה בי משהו טוב....
וואי מבינה ממש את הצורך בהדדיות, זה חובה...
השאלה אם זה מתפתח לאט... מעניין איך היא רואה את זה. לפעמים הכל טוב חוץ ממשהו אחד קטן שחוסם. אין סיכוי שתדברו על זה? יכולת של זוג לדבר פתוח אחד עם השני זה מרכיב מאד חשוב.
אני לא באמת חושבת שיש לי משהו לייעץ לך שלא חשבת עליו כבר אבל בכ"ז... ואולי כן הייתי מנסה לקחת עמדה פסיבית יותר ולראות אם זה גורם לה להביע עניין יותר.
בצל יכול לעמוד אם אין לו רגליים?