בא נפתח דיון על שמותתמיד בשמחההה:)

תגידו שמות שברצינות אתם אוהבים ויש סיכוי שתקראו ככה לילדים שלכם

תכתבו ליד השם אם זה בן או בת

אוקע אז בא נתחילתמיד בשמחההה:)

עברי- בן

כתר אהבה- בת

נחמן יוסף- בן

אהוביה רעי- בן

עורי ארץ- בת

חבר שוביה- בן

נחל איתן- בן

נהר מלכות- בת

מעיין גני- בת

הלל טוב רואי- בן

וואוו מלאי משמעות מאיפה הבאת אותם??Shandy
וואה וואה על איזה גבעה את חיה??פתית שלג

מזל שיש לך עוד כמה שנים לחשוב על זה😅

תני לי להוסיף:ימח שם עראפת

ארצי-אל

ירו-בעל

נקמת-ציון


השם הראשון אני המצאתי, האחרים, שני חברים עם חלומות דומים לשלך


ובואי נמציא עוד כמה:

יהו-עד

גמלי-בא

יהו-שו"ע

נקמת ציון ממש יפהתמיד בשמחההה:)

אני חשבתי נוקם

לשדך ביניכם?ימח שם עראפת
לא תודהתמיד בשמחההה:)

לא כרגע

פפפ, העיקר מחפשת שמות לילדיםימח שם עראפת
לא מחפשתתמיד בשמחההה:)

פשוט יש לי הרבה רעיונות יפים

זה לא סותרררר

חחחח, בלחית בהכחשהימח שם עראפת
נחבי בן ופסי - בתדי שרוט
חחחחחח!!!!ימח שם עראפת
כרגע אני אוהבתShandy

זה ישתנה בטוח עוד כמה זמן ותלוי אנשים שאני פוגשת ובטוח בלידה זה גם ישתנה

אגב כולם משמות הצדיקים

ספר חשוב ממש


נפתלי

איתן

רועי

נתנאל

אחיה

יהודה

עדיאל

אביאל

אלנתן

יואל

ידעאל

אביאל

אבישי

יואב

שמעי

חגי

נריה

זה בקטנה ממש וזה לא לפי סדר מסוים

בנות זה יותר בעייתי אצלי...


שמות הצדיקים??? פפפ, תני לי עוד כמה צדיקים להוסיףימח שם עראפת

ישמעאל

אבא

מר

רבא

אביי

רבה

בן בג בג

שמאי

ביבי

אחא

טרפון


צדיקים גדולים יותר מכל הרשימה שלך!


ואם את רוצה גם בנות צדיקות... וואהאהאהא!!!


האמת שלא מוזכרות כמעט נשים עם שמות מוזרים, אבל בואי נתחיל עם:

חולדה

איתתא

שונמית

סתם, רק חולדה זה שם פרטי

מרתאבאלין
היינו איתתאימח שם עראפת

ארמלאה

אני מדבר על מרתא בת בייתוסבאלין

ואין לי מושג מה זה ארמלאה

אלמנהימח שם עראפת
אבל זה לא היה שמה, זה כמו שאני אגיד מרת אביי
זה מהספר הזה!!! יגאון🤦🏼‍♀️Shandy
עבר עריכה על ידי Shandy בתאריך ב' בכסלו תשפ"ה 21:02

 

חלקם הבנים של 13 השבטים וחלקם היו נשיאים או אנשים חשובים בתנך

אתה באמת לא מכיר את הספר הזה?

זה ספר שאוסף את כל שמות הצדיקים מאדם הראשון עד דורנו אנו כמעט

וכן הוא כולל את מי שרשמת לי למעלה

תפסיק לזלזל ותתחיל לחקור!

רוצה צילומי הוכחה???


 

 

הרב רונן חזיזהאני:))))
עושה 40 יום של לקרוא מזה נכון?
כןShandy
אומרים שעצם הקראת השמות שלהם פועלים ישועות גדולות!Shandy
פפפ, עבודה זרהימח שם עראפת
גם אומרים שיש"ו הוא מלך המשיח.
כן גם אומרים שהעולם נברא...מגוחךאני:))))
אז עכשיואת עושה השוואה,ימח שם עראפת
בין דברי משה רבנו לדברי חסידים שוטים
שתדע לךאני:))))

שכשאתה מזלזל בצדיקים אתה מזלזל בה'.

אם כיוונתי ואם לא.

מזלזל בה'. מה את אומרת.ימח שם עראפת
שתדעי לך, שהנוצרים אומרים אותו דבר על יש"ו.


ואם כבר, הסגידה שלך למי שאת מכנה צדיקים היא זו שמזלזלת בה', וזה שיתוף גדול ביותר, ממש בסדר גודל של הנצרות

תגיד לי איך אתה מפרש את:אני:))))

"ויאמינו בה' ובמשה עבדו"

"ולא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל"

"ושמרת לעשות ככל אשר יורוך"

לא, את לא רצינית עכשיו, נכון?ימח שם עראפת
ויאמינו בה' ובמשה עבדו- כפשוטו, האמינו בה' שהוא האלהים ואין בילתו, ובמשה, שהוא שליחו.


לא תסור וכו'- מחלוקת האם מדובר על סנהדרין או על בית דין. וכבר נכתב במסכת הוריות שאם הסנהדרין אומרים דבר שנוגד את התורה, ואתה יודע שהם טועים, אסור לך לשמוע להם.


ושמרת לעשות ככל אשר יורוך, זה תחילת הפסוק, ושמרת לעשות ככל אשר יורוך, לא תסור ממנו ימין ושמאל. אין כאן משמעות נוספת, או סנהדרין, או אפילו פסיקות בית דין.


איך זה קשור בדיוק לנושא שלשמו התכנסנו?

סליחה??אני:))))

לשמוע לבשר ודם כשאומרים לעשות משהו שהוא נוגד את התורה?

איזה שיתוף יותר גדול מזה יש?? זה יותר גרוע משיתוף זה למליך אותם!!

מה זה עובדים את ה' או בני אדם שמציאים דברים נגד התורה?? איך אפשר לעשות ככה??

זה פשוט בושה!! ואחרי זה עוד אתה רוצה להגיד שאתה עובדים את ה'? גיוועלד!!


תודה. ואם המסקנה לא הובהרה אז..

לא הבנתי דבר, קראת מה כתבתי?ימח שם עראפת
את הסכמת עם מה שכתבתי רק שכתבת את זה כאילו את חולקת?


ולא, המסקנה לא הובהרה.

קראתיאני:))))

ובעצם הצגתי לך אותך.

מה אתה חושב על מה שחלקתי עליך בתגובה הקודמת?

לא היה כל מחלוקת, מסכים עם כל מילהימח שם עראפת
אם את חולקת על מה שכתבת,ימח שם עראפת
יש לך בעיה חמורה. כל תלמיד חכם אמיתי יסכים עם מה שכתבת, אוליי יעדן מעט את הניסוח שלהם.
ברצינות?אני:))))
(אני לא יכולה לקרוא את הנימה בין המילים)
ועוד דבר,ימח שם עראפת
היכן מוזכר מה שאמרת כרגע ביהדות הקלאסית? הווי אומר- משנה, גמרא, ראשונים? מה, כל השנים לא ידעו על כך כלום, ואז פתאום הגיע רבי נתן המושיע ובישר את הגאולה עם שמות הצדיקים?


קצת חשוד, לא?

..אני:))))

אני כרגע לא מדברת על הספר הזה, אני מדברת על הרעיון.

בגמרא וכו' וכו' ובכללי בתורה שבכתב מצויין לא פעם על העניין של להקשיב לחכמים וגם אם זה הפך מה שאנחנו חושבים.

ק"ו שאסור לזלזל וצריך להיזהר בגחלתן לא אני המצאתי. וכשאתה מזלזל באדם שמקדיש את חייו לה' וללימוד תורתו אתה בעצם מזלזל בה'. כמו שאם אתה מדבר על איש סודו/ קרוב למלך בשר ודם וודאי שיש בכך זלזול במלך עצמו שהרי זה מקורבו, איך אתה מעז לדבר על מקורב למלך שכ"כ נאמן לו?.

מה הקשר?ימח שם עראפת

תלמיד חכם זה הגדרה שונה לחלוטין ממה שאת מגדירה "צדיק".

 


 

ואם כל הכבוד לרבי נתן, הוא לא היה ת"ח גדול. וגם אם תרצי לומר שהוא היה ת"ח, ביטויים כמו "דומני שאין לו מוח בקודקודו" מופיעים בגמרא.


 

הניחא ליה לעניין זילזול, אכן לא ראוי, הרעיון לומר ששמות הצדיקים מועילים למשהו מניין?! המצאה ותו לא. ואם המציא רבי נתן משהו, אכן כבר מוכח דאינו טלית שכולה תכלת.

מה הקשר חשוד?תמיד בשמחההה:)

כמו כל רעיון יפה וורוט יפה

זה לא באמת שאם אומרים את שמות הצדיקים יש הוקוס פוקוס

זה שאם חושבים ונזכרים בצדיקים זה עושה זכויות ומסוגל לשנות את הטבע (זה מחשבה שלי, לא שמעתי אפ אחד שפירש ככה)

 

כמו שאומרים שאם יש חולה כדאי להוסיף לו שם, למה זה? כי זה מראה שהבנאדם רוצה שינוי רוצה חזרה, ולכן מכפרים לו עוונותיו (וזה שמעתי ממורי ורבי)

רגע רגע,ימח שם עראפת
את רוצה לומר עכשיו שכל אחד יכול להמציא וורטים וסגולות שיכולים להשפיע על המציאות? זה לא נשמע לך חשוד? שמישהו פשוט המציא משהו?! זה כמו הרפורמים, שהמציאו שהתורה לא רלוונטית!


מעניין, מי אמר שהוספת שם מועלת? כשכתוב בגמרא על חולה, מסופר איך כולם מתפללים עליו. לא זכורה לי הוספת שם.

עזובאני:))))

תראה לי אחד! רב אחד שמכבד את עצמו שמדבר ככה על רבי נחמן/רבי נתן ועוד.

אתה פה בדעת יחיד. אתה יכול לזרוק הערות כמה שבא לך אבל אין להם שום משמעות איך לך במה להיאחז. זה נטו סברות כרס שלא יביאו אותך רחוק בלשון המעטה.

לא, כי הסברות שלך ברוך ה' מגיעות ישר מהאונה הקדמיתימח שם עראפת
למה אני צריך רב שמדבר נגד רבי נחמן? איך זה קשור בכלל?!


בשבילך, הרב צבי רוגין.

אני:))))
לא הצגתי פה שום סברה שלי.


בחיים לא שמעתי עליו.

הצגת בלי סוף,ימח שם עראפת
פשוט שמעת אותם מכרס אחרת לפני כן.


זה שלא שמעת עליו לא אומר שהוא לא קיים, מה את רוצה לומר בזה?

..אני:))))
זה היה ברור שאני מצפה לשם של מישהו שמוכר.אני לא יודעת מה טיבו וכו'


בכול אופן תראה לי איפה מדבר כמוך. תפנה אותי.

רחוב חב"ד בעיר העתיקהימח שם עראפת

שמרוב שהוא שונא אותם, הוא קורא לו רחוב חנינא בן דוסא


הוא לא רב יוטיוב.

את מחפשת דווקא רב יוטיוב שיאמר לך דברים נגדו?

אתה בטוח שהוא רב?תמיד בשמחההה:)

שנאת ישראל ושנאת הבריות... אוי ווי

פפפימח שם עראפת

שנאת עבודה זרה.

הוא חזר בתשובה בצעירותו דרך חב"ד, עוד בזמן שהרבי היה חי. הבין לאן הוא הגיע, עזב את חב"ד, והפך להיות ליטבאק האמת.


אגב, כשאדמו"ר הזקן בא לדבר עם הגר"א, הגר"א קפץ מהחלון וברח.

..אני:))))
לא רב יוטיוב.


רב בסגנון הרב קנייבסקי זצ"ל כזה נגיד. אם אפשר.

רב כמותו לא יחפש מלחמות.ימח שם עראפת
אם תבואי אליו באופן אישי הוא יאמר לך את דעתו, בגלוי לא. יצא לי כבר כמה רבנים שאמרו לי "לא לציטוט"
אבל הרב צבי לא מדבר ככה בכללתמיד בשמחההה:)
מה את אומרת!!ימח שם עראפת
רואים שאת לא מכירה אותו, יהודי חריף אפילו יותר ממני
זה קשוראני:))))

כי זה אתה מול כול העולם היהודי התורני.

שקר וכזבימח שם עראפת
זה שהעולם היהודי התורני לא יוצא לחרף שקרים כמו שאני עושה, לא הופך אותו למסכים עם השקרים.


אם תבואי לרב כלשהו ותאמרי לו שלרבי נתן יש רפואות שיעזרו לו, הוא יאמר לך אותות ומופתים באדמת בני חם.


העולם היהודי התורני גם לא יוצא נגד הקראים שבדורנו, זאת אומרת שהוא מסכים שהיום גם הם נחשבים דעה לגיטימית?!

אם נביא לרב כלשהותמיד בשמחההה:)

כתבים של רבי נתן, הוא יחשוב עליהם ברצינות וגם אם לא יסכים איתם לא ידבר ככה נגדו

וזה כמעט כל הרבנים

אם תביאי לתלמיד חכם אמיתי,ימח שם עראפת
ולא לאיזה אדמו"ר שנוגע בדבר, הוא חד משמעית יאמר לך שלא דובים ולא יער.


את יכולה לנסות אצל הרב אליעזר מלמד, הרב ישראל אריאל, הרב דוב ליאור, הרב יצחק זילברשטיין, ויש עוד רבים, שלא יצאו בהצהרה גורפת על כל שטות, אבל אם מישהו יבוא אליהם עם שטות הם לא יגידו אמת ויציב

נכון כי אין להם דעה קיצונית בנושאתמיד בשמחההה:)

אבל הם יחשבו ויכבדו וכל דבר לגופו

אבל אתה בא בהצהרה גורפת אז?? מה אתה מנסה להביא פה?

בכל מקרה תודה חיזקת את דעתי שהבאת את שמות הצדיקים הללו שלא יוצאים בהצהרה גורפת

זה כי הם לא מחפשים מלחמותימח שם עראפת
הרבי מלובביץ' למשל, הורה לחסיד שלו שהיה עולה להר הבית לפני 40 שנה, שיפסיק לעלות, מכיוון שחב"ד לא צריכה חזית נוספת.
לא בטוחהתמיד בשמחההה:)

כי גם הם לוקחים משהו מתורת רבינו

גם אני, שמע את האמת ממי שאמרה.ימח שם עראפת
הם גם לוקחים מאריסטו, אז מה?
..אני:))))

הקראים הם קבוצה זניחה וגם עליהם יש מי שיצאו ואנחנו לא רואים אנשים שמתחילים לרוץ להתחבר לקראים.

רבי נחמן רבי נתן לא רק שלא יוצאים עליהם ח"ו אלא משבחים אותם ויש תנועה גדולה של בעלי תשובה שנהיים ברסלבים וכן יש קהילות גדולות של ברסלב וכתבי רבי נחמן נלמדים כמעט בכל הקהילות ואלפים טסים לאומן וכו' וכו'

האם זה אומר שהעולם היהודי מסכים לכך? בוודאי.

אוקייימח שם עראפת
אז יש הרבה מאד חסידים לברלנד, זאת אומרת שהעולם היהודי מסכים איתו? ולגבי הקראים, בעבר יצאו נגדם, אבל היום אפחד לא מדבר עליהם. וגם את רבי נחמן רדפו, תהילתו גדלה כמאה שנים אחרי פטירתו
וגם, כמה מיליונים מאמינים שמוחמד נביא?ימח שם עראפת

זה אומר משהו, זה שהרבה אנשים עושים משהו?

כן, ויש לזה אפילו מושג לכפרה הלכתית, על טעות של ציבור. זה נקרא "פר העלם דבר של ציבור" כשהסנהדרין טועה למשל, ופוסקת משהו שלא כהלכה.

..אני:))))

יצאו נגדם מי לא יודע היום שהם תועים?

כנל הקראים כולם יודעים.


 

רדפו אותו בדורו זה משהו אחר. כשנמצאים באותו דור לא תמיד יודעים ומבינים כמה הבן אדם גדול/קטן.


 

עזוב אין לי באמת זמן וכוח. עשיתי את שלי מבחינת שמיים לדעתי.

זה טענה מגוחכת,ימח שם עראפת

לומר שכולם יודעים שהם טועים, כשהם לא חושבים שהם טועים.


רדפו אותו בדורו כי הבינו מה נמצא מולם, ואלה שהגיעו אחר כך ולא ידעו מי הוא מצאו דברים מעניינים בספרים שלו, ומכיוון שלא ידעו מי הטיפוס התחברו מאד. (אני מקצין טיפה)


להבדיל, שמעת על מגיש הרדיו דידי הררי? חבר שלי היה משמיע אותו בפנימיות בקולי קולות. והנה נתברר שהוא משוקץ ומתועב.

ועל הרב מוטי אלון שמעת? ראש ישיבת הכותל, מזניק עשרות גרעינים תורניים, תלמיד חכם, יהודי מאיר פנים- משוקץ ומתועב.

חצוף! מה זה העזות והחוצפה הזאת לדבר באדם קדושאני:))))

קודש קודשים!! טהור וקדוש!

 


 

אין זה כי אם יצר הרע מדבר מגרונך.

עזבי, חולה כבר אמרתיתמיד בשמחההה:)
הוא חייב את רבינו דחוףףףףףתמיד בשמחההה:)
כשניפגש בגיהנום, למסור לו ד"ש?ימח שם עראפת
כשהוא יבוא למשוך אותך משם ולסנגר עליךתמיד בשמחההה:)

בהחלט כן, תמסור לו שאני ניסיתי להציל אותך לפני, לא הלך

הוא לא ימשוך אותו משםאני:))))
למה שיזכה בזה?
בכל אחד יש את הנקודה הטובהתמיד בשמחההה:)

שבשבילה הוא ינצל

ככה רבינו אומר במילים אחרות

אה, סתם כי יש עוד חירטוט על רבי נחמןימח שם עראפת
שכל מי שיגדל פיאות הוא ימשוך אותו החוצה מהגהינום. היה לו דמיון עשיר.


מעניין, את הבנות הוא ישאיר בגהינום, כנראה הוא בכל זאת ידע משהו

מפגררר וואי איפשר איתךתמיד בשמחההה:)
לא, כי איתך אפשר?ימח שם עראפת
בטחחח, סתם החברות שלי מפגרותתמיד בשמחההה:)

כל השאר מסתדרים איתי ממש

חחחחימח שם עראפת
אז אני נכנס לקטגוריית החברות שלך? אז אני בעצם בת ופטור ממצות שהזמן גרמן, נכון? יעסס!! לא מתפלל ערבית הלילה!!!
בכבודדד היית מתתתמיד בשמחההה:)
אוףףף ערביתת עכשיוו???ימח שם עראפת
איזה כוונה ואיזה נעליים, הכוונה היחידה תהיה כרית.
רציתי להיות חברה שלך בשביל להיות פטור מערביתימח שם עראפת
לא משנה, הומור של דוסים
לא מכירה את ההומור הזהתמיד בשמחההה:)
הומור של ביינישים, את לא אמורה להכירימח שם עראפת

יש שלל בדיחות על תפילה, ועל נסיונות פטור מתפילה, את לא תביני כי את גם ככה פטורה.

אבל יצא שחבר'ה עשו דיונים, אם הם קיבלו פטור מהצבא בגלל שהם אמרו לו שהם בנות, אולי אפשר לקבל גם פטור מערבית?

ועל זו הדרך, מה זה יהודי חופשי? פרווה אחרי ערבית

זה למה אתה לא תזכה בזהאני:))))
אותנו הוא לא יצטרך למשוך.(:
חח טוב שלךתמיד בשמחההה:)
אווץ', על חטא הגאווה הזה עכשיו תגיעי לגהינום,ימח שם עראפת
ורבי נחמן שומר נגיעה, מה נעשה?


לא נורא, נבקש מפייגא שתמשוך לכן בצמה

חס וחלילהתמיד בשמחההה:)
טוב לפחות עם הגאווה שלי אני עדיין מתכופפת למיאני:))))
שלכם ובגדול ממני.


ואני לא אומרת שאין לי גאווה.

היא מודה שהיא גאוותנית! ישר לגהינום!! סתם חס ושלוםימח שם עראפת
עז פניםאני:))))
למעשה, תיש פנים.ימח שם עראפת
העיקר שהכיוון אחדאני:))))

אם אתה מבין

ואני לא בטוחה שאתה מבין

חחח, אני בוחר שלא להביןימח שם עראפת
זה ברוראני:))))

אתה לא טיפש

יש לך שיקול דעת גרוע

תודה על המחמאהימח שם עראפת

כפי שעשיתן בתשובה ההיא מאתר ישיבה, אני אתייחס רק לחלק הראשון: "אתה לא טיפש"

יעסס!! אני אכן חכם הרזים!


ותעשי חושבים, אולי באמת אני צודק ושיקול הדעת שלי לא גרוע?

אין זה כי אם הדיבוק כותב מאצבעותייך.ימח שם עראפת
אני:))))

רושם הבן אדם שאמר שאין לי דיבוק.

אכן, אין דיבוק ואין שיתוקימח שם עראפת
והיצר הטוב הוא הכותב באצבעותיי. היצר הרע מדבר מגרוני ולכן אני שותק בשעות האחרונות.
כנראה התבלבלת בינהםאני:))))
מה את משותקת חס ושלום?ימח שם עראפת
רבי נתן לא היה סתם אחדתמיד בשמחההה:)

או חס וחלילה רפורמי, זה לא נשמע לי חשוד שבנאדם עם קדושה וטהרה שמסוגל לרפא אנשים ברפואת הנפש בזכות הכתבים שלו (אני למשל ועוד כמה שאני מכירה אישית)

יגיד כאלו דברים, בעיניי הוא אמר כל מיני דברים בפשטות כי היו מיואשים ומדוכאי נפש אז חיזק אותם ככה.

לי חשוב לפרש ולבדוק את הדיבורים האלו, גם לא עם הכל אני מסכימה בהכרח אבל אני לא מזלזלת בו, אחד הצדיקים הגדולים 

מה זה לא מסכימה?אני:))))

אנחנו לא במקום של להסכים/לא להסכים עם סדרי גודל כאלה.

צודקת, סליחהתמיד בשמחההה:)

יהיו לי שאלות ולא מיד אשים את משענתי על דברים כאלו

יישר כוח צדיקה!אני:))))
מה מה מה?!?!?!ימח שם עראפת
מסוגל לרפא אנשים באמצעות הכתבים שלו?? זה כבר נכנס לקטגוריית לא תנחשו וכו'! מכשפה לא תחיון!


אחד הצדיקים?! מה זה צדיק?! הוא ממציא דברים?! כשפים?!

רפואת הנפש כעתמיד בשמחההה:)

אותי הוא ריפא בין השאר, יש לו עצות גאוניות, וכל מיני דרכים ודברים מחזקים איך להתמודד עם קשיים

אולי הגיע הזמן שתלמד קצת ואז אולי תתחבר

חס ושלום, זו כבר עבודה זרה מוחלטתימח שם עראפת
כשפים, ואם יתברר שאכן יש לו עצות כגון דא, אולי ראוי להתחיל לשרוף את כתביו.
מחילהתמיד בשמחההה:)

אתה חולה נפש, מה נסגר??? מה הקשר כשפים??

איפה אתה חי? מרה שחורה, עין הרע

ואני עוד החולה פה...ימח שם עראפת
אהה כע לחלוטיןתמיד בשמחההה:)
מי עשה לך את השטיפת מוח הזאת?תמיד בשמחההה:)
מי שמדברת!!!ימח שם עראפת
איך את מעיזה להאמין במעשי כשפים?! תאמרי לי את, מה אומרים חז"ל על רפואות מעין אלו?!???
מאיפה לי לדעת מה אומרים חזל?תמיד בשמחההה:)

זה לא כשפים, זה בחירה שלי איך להסתכל על המציאות ורבינו ורבי נתן מנחים לעשות בצורה של עין טובה זה הכל, אתה הופך אתזה לאנאערף מה

מעשה כשפים ועבודה זרהימח שם עראפת
חז"ל מספרים שחיזקיהו גנז את ספר הרפואות, משום שאנשים האמינו שהרפואות הן המרפאות, ולא ה'.
לא מדברת איתך על רפואות פיזיותתמיד בשמחההה:)

למרות שזה נפלא כל הצמחי מרפא וזה

עצותתתתת לחיים, מה לא ברור????

זה לא ברור,ימח שם עראפת

כשאת מתארת את זה כרפואות.

את רוצה להגדיר את זה כספר מוסר? סבבה, נשים במדף ליד מסילת ישרים.

רפואות?! לומר שבע פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן??? מעשה כשפים, עבודה זרה!

בלהגיד ננח אני באמת לא מסכימהתמיד בשמחההה:)

יש ברסלב ויש ננח, ננח זה של הסבא ישראל של'תורות' שלו אני באמת לא מתחברת בכלל

לא לפיתקא ולא לקמעות וכזה 

 

המשךתמיד בשמחההה:)

בעיקר מהסיבא ש"לא בשמים היא" ואנחנו לא אמורים להתייחס לפתק ש"נפל" מהשמים

וגם כי כל הענווה של רבינו לא נשמע לי הגיוני שאמר על השם שלו שזה שם קדוש שמסוגל לישועות

 

טוב מאד,ימח שם עראפת
כמו זה, כך גם שמות הצדיקים. לא ישועה ולא נעליים.
הסברתי לך כבר למה זה כן ישועהתמיד בשמחההה:)

להגיד רבינו הקדוש נחמן בן פייגא זי"עא זה עושה זכויות ויכול להביא ישועות כמו כל הזכרת שם של צדיק אחר

להמציא שאם אומרים נ נח... 7 פעמים זו ישועה זה כבר לא נכון

אוקיי, מה ההבדל?ימח שם עראפת
שאת זה המציאו 50 שנה קודם???
לא, שלא בשמים היא, שלא ירד פתק מהשמיםתמיד בשמחההה:)

שכתוב בו נ נח מסוגל לישועות

אלא?ימח שם עראפת
שישב רבי נתן והחליט לפתע פתאום שאמירת שמו מסוגלת לישועה?
ממש לא, עפ"י רוח הקודש והבנתותמיד בשמחההה:)

הבין ע"י ה' יתברך שכשמזכירים שמות הצדיקים זה פועל בעולם

אתה מקצין, תרגע לפני שאהפוך אותך לקצין מגב שאחראי לפנות כל גבעה שנקראת בדרכו

דיר באלקקק

ברצון אהפוך לקצין מג"בימח שם עראפת

ואבוא לפנות את גבעת השטויות שלך.

מה זה רוח הקודש? המושג הזה מוזכר ברמב"ם כדרגת נבואה, רבי נתן היה נביא? והרי כתוב בגמרא שהנבואה בטלה?!

אין טעם לענותתמיד בשמחההה:)
מסוגל לשנות את הטבעפתית שלג
תודה! חיזוק למה שרשמתי לאניShandy
אללה איזה שיררררתמיד בשמחההה:)

ראיתי היום את טל מנחם

מאן יימא לך?פתית שלג
אלוהי השמיים והארץ, אנחנו בקשר טוב,ימח שם עראפת
חברים טובים עוד מהגן.
שמות הצדיקים מסוגל לשנותתמיד בשמחההה:)

זו האמונה שלי, תכבד

יש על מה להדיין אבל כבוד

 

אוקיי, אז האמונה שלי היאימח שם עראפת

שיש"ו המשיח ומוחמד נביא ה'.

יש על מה להדיין, אבל בכבוד.

סבבה, בא נדייןתמיד בשמחההה:)

קצת סותר את הניק שלך אבל בא נלך על זה

יש"ו משיח בן יוסףימח שם עראפת
גם אותו העם דחה ובסוף ארמילוס הרשע הרג אותו
..אני:))))

צירופי שמות מסובכים מדי כרגע.

בנים:

יוסף

אחיה

דביר

אורי

אריאל


זה שם אחד

 חח סתם

ממשיכה

בצלאל

הלל

שילה

נחמן

אפריים

אהוביה

אלימלך

אעצור פה.

בנות

איילת השחר

אשירה

ירושלים

בת ציון

אחינועם

עטרה

ענווה

אעצור פה

מכירה אנשים עם כל השמות שלךתמיד בשמחההה:)
יופי (:אני:))))
זיגפריד ברנדון הנרי ויליאם הגממנון הרולדכְּקֶדֶם

וולי

נילס הולגרסון

מומין

צוקו

בניהו

מוש(השור)

פלפלת

הרמיוני

נמו

בומי

עדיאל

טאורה

קיושיו-סוצי

וגנדלף(האפור)


זה נגיד דוגמאאני:))))

למה עדיף לא לתת את מלוא בחירת השם לבן.

<צ>

פפפ, אמרה מי שרוצה לקרוא לבת שלה ענווה.ימח שם עראפת
קצת דוגמא אישית!
קצת ענווה בלעז,ימח שם עראפת
לא לומר שרק בנות יודעות לבחור שמות!
אהההההה נייסצדיק יסוד עלום

וואו <צ>יון לשובך

<צ>אי סביב עינייך וראי

מרגששש 🥹

נייס על מה? על השתמשתי ב <צ>?אני:))))

אתה לא המצאת את זה.

אז אולי לא הבנתיצדיק יסוד עלום
צ
מעניין ,מה הבנת?אני:))))
אני יודע ש <>צדיק יסוד עלום

משמש בעיקר לכתיבת קוד

ואני יודע שלרוב בין <> מכניסים פקודה

ואני יודע שהנחלתי את האות צ כאיתות לעיכוב שכלי ששל צדיק יסוד עלום בלום המקורי

אוקי..אני:))))
ומה הבנת. מה היה נייס?
תן לי להוסיף, במטוטאימח שם עראפת

ג'ורג'(הסקרן)

דונאלד(דק)

חנון(של יומנו)

בובספוג

גולום

מכירהתמיד בשמחההה:)

וולי

בניהו

ועדיאל

בניהו זה לא הרובוט ההוא עם הנעל?כְּקֶדֶם
השמות מספר בראשית הכי יפים 💔צדיק יסוד עלום

ארפכשד - בת

אמרפל - גם וגם

צבויים - בן

חושים (מטריף) - בן

אשכנז - בן

חוילה - בת

וברצינות -צדיק יסוד עלום
אף פעם לא הייתה לי דעה בנושא. אוהב את השם שלי. כשהייתי קטן קינאתי באנשים שקוראים להם "אביעד" ו"איתמר", לא יודע למה. גם "איתי" שם פצצה.


לבנות אין לי דעה בכלל, אבל לפני כמה חודשים נפל לי אסימון שהשם "שני" לבת - 👌

איך ארפכשד בת?!?! זה שם של מלך בן!!!!ימח שם עראפת

עוד שמות מבראשית:

סרוג

עשיו

אשכול

ממרא

לוט

אני בן מלך שעשוי מארפכשדצדיק יסוד עלום
טוב?
מזכיר לי סדרה מפעםפתית שלג

שהבעל והאשה מתווכחים איך לקרוא לתינוק שלהם. היא מקריצה שמות מוזרים והזויים, והוא כל הזמן מנסה לדחות אותה בעדינות.

ואז היא אומרת: "מה אתה אומר על שם מהתנ"ך?"

הוא אומר: "מצוין! אלה השמות הכי יפים!!"

היא אומרת: "חשבתי על: "א-לוקים" "

הוא: 😯😌

היא ממחישה:" 'א-לוקים ברנשטיין'. מה אתה אומר?"

 

חחחחחח  

כל פעם כשאני נזכר בזה אני נשפך מצחוק

נשפך?!כְּקֶדֶם
הייתי בטוח שפתית שלג זו בת
חח מתישהו הפסקתי לתקן אנשים🤦‍♂️פתית שלג
לא נורא מתישהו תצליחי.אני:))))
אתה את??? ימח שם עראפת
למה? פתית זה זכראני:))))
אח שלי קרא לחתול שלו ארפכשד והיה לו גם אחדכְּקֶדֶם

כדרלעומר

נעלמו פה תגובותתתShandy
אילו תגובות?ימח שם עראפת
אמנם הזכרון שלי קצר, אבל לא שמתי לב שנעלמו
השם מהתנך הכי יפה לבן זהדי שרוט
"אלהים".


תאר לך, "אלהים פרידמן". או "אלהים בוזגלו".

אלוקיםאני:))))
אסור לכתוב אלוקים עם 'ה'
מה את אומרת!ימח שם עראפת
יש לך ראיה לכך?
וואואני:))))

יש לך דבר שאתה לא חולק עליו?

אני מסכים שהשמיים כחוליםימח שם עראפת
רגע מי אמר שאני לא עיוור צבעים?!
אני לא אחלוק, אם תראי לי מקור מהימןימח שם עראפת
סתם ככה לזרוק שאסור גם אני יכול, אסור ללכת יחפים בבית! רק עם נעלי בית!
אני לא יודעת אם זה מספיק מהימן בשבילךאני:))))

או שאתה רוצה שאביא לך בת קול מהשמיים או שאתה בעצם רוצה לשמוע מפי הגבורה.


אבל הנה:

https://www.yeshiva.org.il/ask/96464

אני מציע שתקראי בעצמך את הנכתבימח שם עראפת
תודה על ההצעה הנדיבהאני:))))
לא יכולתי לחשוב על זה לבד
אני קראתי, פה הסיטואציהתמיד בשמחההה:)

שנאמר אלו-הים לא בצורה קדושה ולכן לפי הפסיקה זה לא מתאים ואפ' אסור

למה אני צריכה להסביר דברים ככ פשוטים?

לא, אתן לא הבנתןימח שם עראפת
שימו לב, מותר לכתוב שם ה' בספר, ואסור במכתב, למה? כפי שהוא כותב, ספר הןא דבר הנשמר באופן מכובד, ומכתב לא.


הבעיה היא לא לכתוב את השם, הבעיה מה יקרה איתו אחר כך, שימחק, או שינהגו בו בבזיון. כאן בערוץ אין חשש כזה.

זה חלק שני של התשובהתמיד בשמחההה:)

תסתכל בחלק הראשון

קראתי שוב ליתר ביטחוןימח שם עראפת
כמו שהוא כותב, אין איסור לכתוב את שם ה', וכפי שהיה עם שטרות החשמונאים, שכתבו שם ה', אלא שחכמים התנגדו כי סופם של השטרות היה לאשפה וכדו' וזה בזיון לשם ה'.
בסוף השורה הראשונה כתוב על זהתמיד בשמחההה:)
זו דמגוגיה,ימח שם עראפת
להתייחס רק לחצי משפט, ולהתעלם מכל שאר התשובה, כשהוא כותב מייד אחר כך על שטרות החשמונאים (זה לא קודש, אם תהית)
תחילת התשובה זה קודם כלתמיד בשמחההה:)
ממש לא, המסקנה היא החשובהימח שם עראפת
"דהיינו שמצד עצם הכתיבה אין בכך איסור, לכתוב את שם ה' בשטר של חול, אבל משום החשש לביזיון אין לעשות כך."
סליחה!! זה ממש ביזיוןתמיד בשמחההה:)

הצורה שהיתה כתובה פה

זה מה שאתה עושהאני:))))

"מעיקר הדין מותר לכתוב את שמותיו של הקב"ה, גם כאשר אין זה בהעתקה של פסוקים מן התנ"ך, כל עוד זה נעשה בהקשר של קודש וכבוד."

ואז הוא מוסיף "יחד עם זה, יש להיזהר שהשמות הנכתבים לא יבואו לידי מחיקה וביזיון, ולפיכך אין לכתוב שמות כאשר הם עלולים להגיע לכך."

עניין המחיקה הוא עוד עניין שנשען על העיקרון שנכתב בתחילת התשובה.

מה את אומרת, עכשיו בואי נמשיך קצת,ימח שם עראפת
אחרי שטרות החשמונאים: "דהיינו שמצד עצם הכתיבה אין בכך איסור, לכתוב את שם ה' בשטר של חול, אבל משום החשש לביזיון אין לעשות כך."
..אני:))))
זה היה במשמעות של כבוד.
מה?!ימח שם עראפת

לכי לקרוא את התשובה שוב. ותקראי גם את הציטוט:

דהיינו שמצד עצם הכתיבה אין בכך איסור, לכתוב את שם ה' בשטר של חול, אבל משום החשש לביזיון אין לעשות כך.

 

..אני:))))

אם יכול להיות בכך ביזיון אסור.

אם זה בצורה של כבוד מותר.

את יכולה לומר לא ראוי וכדו',ימח שם עראפת
איסור גורף אין כאן.
אין איסוראני:))))

הכל מותר

לא, לא הכל. זה ספציפית כן.ימח שם עראפת
למה לא?. הנה אני מתירה לא צריך איסוריםאני:))))
צריך הגיון וההיגיון למזלנו מתיר 
לא צריך להיות דרמטיים.ימח שם עראפת
למה לא לומר סתם ככהתמיד בשמחההה:)

את שם ה'?

לא תישא את שם ה' אלוקיך לשוואימח שם עראפת
למה לשווא?אני:))))

אני קוראת לו.

מי שמך לקבוע שזה לשווא?

בתוך משפט עם משמעות, מותר לומר את השם,ימח שם עראפת
סתם ככה אסור.


את יכולה לראות למשל באל מסתתר, שכל שורה נגמרת בשם ה'.

זה פיוט, זה שונה מהיוםתמיד בשמחההה:)

שאומרים היום ברוך ה' אי אפשר לומר עם שם השם

מה את אומרת, למה מה השתנה ב500 שנה האחרונות?ימח שם עראפת
ואם תשימי לב, בשירים של ביני לנדאו הוא לא שמע על זה
..אני:))))

א' כל ממתי ביני לנדאו נהיה הסמכות התורנית שממנה לומדים?

ב' תן לי ציטוט של המשפט שמזכיר בו את ה'.


 

אם הציטוט הוא כמו: "ה' משעמם לי מה אעשה? אלוקים(עם 'ה') רוצה לצאת מזה" אז בוודאי שאסור גם אם קוראים לו ביני לנדאו

א' צודקת, הוא לא סמכות. לפיכך ב' יהיה מיותר.ימח שם עראפת

ואף על פי כן, בשיר התנערי, למשל.


תוכיחי שאסור.

(ברור שאסור ללכת בבית יחפים, רק עם נעלי בית!)

על תהיה דפוקתמיד בשמחההה:)

התנערי זה חלק ממדרש

וואלה, וביני משנה את המשפט.ימח שם עראפת
מהזה קשור?תמיד בשמחההה:)

זה שיר קודש והוא אומר את זה בהקשר של פסוק

הוא משנה את הפסוק,ימח שם עראפת
וזו כבר לא לשון הפסוק, הוא אומר משפט חדש.
הוא אומר אתזה בתוך שיר קודשתמיד בשמחההה:)

ובתור המשך לפס'

מה זה ההמצאה הזאת שיר קודש?!ימח שם עראפת
התנערי זה שיר קודש!תמיד בשמחההה:)
מה זה אומר?!ימח שם עראפת
זה שיר! כמו פיוטי שבת, מה הופך אותו לקודש?!
הכוונה המיליםאני:))))
המטרה, הכל
לא מכיר מושג כזה ביהדות,ימח שם עראפת
הווי אומר גמרא וראשונים, לא מוזכר שם "שירי קודש"
וחצי מהיהודות אני לא מכירהתמיד בשמחההה:)

כי אני לא לומדת גמרא וראשונים

מהזה קשור? רואים שלא היית צריך להתקבל לאולפנה ולא למדת מושגים ביהדות!!!

פפפ, מושגים ביהדותימח שם עראפת
אז הגיע הזמן שתעזבי את "כל כתבי רבינו" ותעברי ללמוד חברותא במסכת סנהדרין, או ללמוד רמב"ם בנושאים הרלוונטיים דנן
ממש לא תודהתמיד בשמחההה:)

אצלנו נוהגים לא ללמוד כאלה דברים ונא לא לזלזל בבקשה

אז תלמדי הלכהימח שם עראפת
אין דבר כזה אצלנו נוהגים, גם נשים צריכות לדעת אם צריך לברך על תפוח, קחי ספר, פניני הלכה, ותלמדי את הנושאים הרלוונטיים לשיחתנו
למדתי אותם מאדתמיד בשמחההה:)
חכם שומע פעמיים, תלמדי שוב,ימח שם עראפת
לומדת כל הזמן, גם עכשיותמיד בשמחההה:)
לזה אל תדאג אני כבר חכמהתמיד בשמחההה:)
חחחח, אם היית חכמה לא היית מאמינה בשטויותימח שם עראפת
..אני:))))

תביא את המשפט.


מה תוכיחי? בינתיים אני היחידה שהוכיחה, אני הבאתי תשובה הלכתית.

תורך

תוכיח לי שמותר.

הבאת תשובה שלא קראת אותה נכון.ימח שם עראפת
יה אכסוף נועם שבת המתאמת ומתאחדת בסגולתך. שם ה', בתוך משפט עם משמעות.
נכון וזה בדיעבד בסדרתמיד בשמחההה:)

לכתחילה עדיף לשים מכף מהסיבה שיש פה אנשים שזה פוגע בהם כשאין מכף, ומה אכפת לך לא לפגוע בהם?

ואני אחת מהם, ומה אכפת לך לכבד אותי ולכתוב כאן בצורה שתתאים לכלל הציבור או לפחות לרובו?

אין לי בעיה לכתוב אלוקים, אני מקפיד על זה בלי קשרימח שם עראפת
הבעיה שלי היא שאתן טוענות לאיסור, בלי לדעת שום דבר, בלי להבין כלום מכלום
אור בהירות הדרך אהההתמיד בשמחההה:)

נוסעים אליך רבינוווווווווווווווווו אויייי אבאאאא תעזור לייייי

אני רוצה מקדששש תעזור לנו לבנות אותו כברררררר געגועיםם

תעזרי לעצמך ותבני אותו כבר!!!ימח שם עראפת
מפסיקים לבכות!!! מתחילים לבנות!!! די לשיר ולהתפלל, מה עם קצת מעשים??? לא בשמיים היא, בידינו!!!
על דאגה אני תורמת למכון המקדשתמיד בשמחההה:)

ולומדת על כל מיני דברים טכנים במקדש

מה אתה חושב? אני סתם בכיינית??? קשה לי

גם לה' קשה, אין לו בית!ימח שם עראפת
ללמוד זה חשוב, מה עם מעשים? לשכנו תדרשו ובאת שמה, את עולה להר?
עליתי, כבר לאתמיד בשמחההה:)
אז הגיע הזמן לעלות שוב!ימח שם עראפת
ושוב! ולראות כל הזמן, מה עוד אפשר לעשות, חוץ מנוכחות יהודית במקום?
כבר התווכחנו על זה פעםתמיד בשמחההה:)

ומורי ורבי אומר שרווקות לא יעלו אז זהו אני לא עולה, עד שאברר את זה לגמרי ואחליט לעלות או אתחתן או בעז"ה נבנה כבר לפני את ביהמק

דיברנו על זה כבר,ימח שם עראפת
נשדך אותך עם ההוא שרוצה לקרוא לבת שלו נקמת ציון, הוא בן19
כשאהיה מוכנה אולי נדברתמיד בשמחההה:)
למה הוא לא עולה?תמיד בשמחההה:)
מי אמר שהוא לא עולה?ימח שם עראפת
עולה גם עולה, וגם גוזל מהוואקף שטיחונים שהוא מחביא בפשמינה
איזה גברררתמיד בשמחההה:)

סתם כי אמרת, אז נשדך אותך... על מה ה"אז"?

איזה "אז"?ימח שם עראפת
גברת, לפני שתשדכי אותי תשדכי את @אני))), ממספר סיבות, א', היא גדולה ממני, ולא יאה במקומנו לחתן הצעירה לפני הבכירה משו כזה נוסח לבן הארמי. ב', ליידיז פרסט. ג' התיישבתי בפינה של השולחן, יש לי שבע שנים חופש. ד' אין השדכן משתדך.
לאמשנה לא הבנתתמיד בשמחההה:)

התכוונתי שרצית לשדך אותי להוא, אז למה פתאום נזכרת בזה בהקשר להר הבית?

 

בגלל שמורך ורבך לא מתיר לך לעלות כרווקהימח שם עראפת
זה לא משנה שתשדך לי עכשיותמיד בשמחההה:)

כי אני לא רוצה עכשיו

ואם הוא כבר בן 19 כדאי שתשדך אותו עם מישי אחרת כי הוא כבר מתאים להתחתן חבל שסתם יחכה

גם 19 זה מוקדםימח שם עראפת
בת כמה את?
לא אומרתתתמיד בשמחההה:)
בעיה שלך, לא נמצא לך שידוךימח שם עראפת
בסדר כרגע לא צריכה עזרה בנושאתמיד בשמחההה:)
19 זה אחלה להתחיל לחשוב עלזהתמיד בשמחההה:)
סתם אני חושבת שצריך נחתתמיד בשמחההה:)

כל אחד מה שטוב לו

אין הכי נמיימח שם עראפת
מהזה אומר?תמיד בשמחההה:)
שאת צודקתבנות רבות עלי
יופי!! הנה הוא מסכים איתיתמיד בשמחההה:)

לאט לאט קמעא קמעא

הוא עוד יעשה הפצות וירקוד על הגגות

רבינו הקדוששש

רבי נחמן הולך לסדר לי את הראשבנות רבות עלי
עבודה זרה, גילוי עריות, וכשניפגש שפיכות דמיםימח שם עראפת
...תמיד בשמחההה:)

@בנות רבות עלי  אל תבהל הוא תכף ייקח אקמול וזה ירגע

ימח שם עראפת
הוא מכיר אותי
חחח .. צריך כאן לפחות אופטלגיןבנות רבות עלי
איכסססססימח שם עראפת
ארמית- כן, גם זה.ימח שם עראפת
יותר נכון זה גםימח שם עראפת
כשתגיעי ל19 נראה מה תהיה דעתךימח שם עראפת
לעע בנים צריכים נחת ב19תמיד בשמחההה:)

בנות צריכות להיות על זה כבר ב19

נחכה לך עם הצעת שידוך.ימח שם עראפת
טוב אפשר לא לדבר על זה איתי עכשיותמיד בשמחההה:)
הייתי מוחלת על כבודי נותנת לך להתחתן לפניאני:))))
אם לא הייתי חומלת על הכלה העתידית שלך.
חחח, יאללה נשדך אותך, יש לי שידוך מושלם בשבילךימח שם עראפת
בעצם הוא בן 12, לא משנה.


רגע אני חושב על עוד מישהו, בן 23, ברסלבר לא עלינו

יש לך חרדית בשבילי?בנות רבות עלי
בהחלט, חרדתיתימח שם עראפת
*היא לא בגיל המתאים*בנות רבות עלי
מאיפה לך? ככה אתה זורק את ההצעה?אני:))))
זה רק תירוץ, זה בכלל בגלל שאת עובדת עבודה זרהימח שם עראפת
חחח .. הפרט הזה זכור לי משום מה.. מאיפשהו..בנות רבות עלי

בעצם כשאני חושב על זה את לא כזו קטנה אמורה להיות..

 

 

כן, מן הסתםימח שם עראפת
מסכן ה' אין לו איפה לגור צדיק יסוד עלום
חחחחחח מה נסגר
מה זה באמת נכוןתמיד בשמחההה:)

ה' צריך בית

הוא ייסתדרצדיק יסוד עלום
אין מצב שאת מדמיינת שהוא פשוט מחכה שנבנה לו בית למגורים
ברור שלא, מי שחושב ככה שוטהימח שם עראפת
יותר משזה בית לה', זה בית בשבילנו, ביתי בית תפילה
חמסי עליךימח שם עראפת
כןאני:))))

זה המעשים!

מה המעשים??ימח שם עראפת
בכי?? בדמעות לא מדביקים לבנים.
מה אתה אומראני:))))
אני אומר את זה בתור מי שעבד בבניין,ימח שם עראפת
זה לא עובד עם דמעות, ניסינו
אני לא יודעת אם לצחוק או לבכותתמיד בשמחההה:)
אני מציע שתעשי רוטציהימח שם עראפת
לאידעת מהזהתמיד בשמחההה:)
יעני חצי חציימח שם עראפת
וביידים זה עבד לך?אני:))))

תן לי רגע לבדוק..


לא עדיין לא כאן.

כן, זוג ידיים לא מספיקות,ימח שם עראפת
צריך אחד שיתפוס תבלוק ושני שימרח טיט
נביא פרעה אחדאני:))))
ותראה שאתה יכול גם ככה
חחח,ונצעק אל ה'.ימח שם עראפת
גיוועלד!אני:))))

לצעוק לה'?

מה זה עוזר? צריך לעשות משהו!

אין הכי נמי,ימח שם עראפת

יש מצבים בהם אי אפשר, למשל כשאתה עבד ויש גלגסים שמרביצים לך.

אם ה' היה אומר לעם ישראל צאו ממצריים, זה מה שהם היו צריכים לעשות, אבל ה' רצה את צעקתם.

ה' רוצה את הצעקה שלך גם עכשיואני:))))
אין הכי נמי, אבל לא רק אותה. הוא אמר לי במפורש,ימח שם עראפת

שהוא רוצה מעשים.

(אני מתכוון לתורה ולא לנבואה)

למה אתה מקפיד על כך?אני:))))
משום כבוד לאלוהייימח שם עראפת
ושלא אעבור לכתוב על דפים שאני זורק לפח את שם ה'
זאת הנקודה שלנואני:))))

זהו נגמר הדיון אם כך.

צריך לכבד את שם ה'. זהו. ומה שהיה כאן היה לא מכבד.

וגם רבנים צריך לכבדתמיד בשמחההה:)

גם אם לא מסכימים איתם

חובהאני:))))
ואין לנו בכלל את הזכות להיות במקום של לחלוק.


גם הרב הקדוש ביותר שבדור שלנו לא יכול לחלוק על קדוש מדורות קודמים כמו נגיד רש"י. אין מציאות כזאת 

קישקוש בלחץימח שם עראפת
יש לנו זכות לחלוק כמו כל אחד אחר, רק שבשביל לחלוק על דורות קודמים צריך שיהיה מישהו מאותו דור שאומר כמונו, וגם זה מוטל במחלוקת, ואין כאן מקומה.
צריך, נכון.ימח שם עראפת
אבל זה שצריך לכבד אותו זה מההגיון הפשוט, ולא מתוקף איסור כלשהו.
..אני:))))

לא לכולם יש אותו הגיון.

יש אדם שיש לו הגיון כמו אברהם אבינו ומגיע לבד לאמונה ולשמירת המצוות אפילו לפני קבלת התורה ויש אדם עם הגיון שאומר לו דווקא לעבוד ע"ז ולכן יש את התורה והמצוות שמקיימים אותם קודם כול כי ה' מצווה גם אם זה נגד ההיגיון.


לכבד את ה' זה מצווה זה נכלל ביראת ה'. 

אברהם קיים תריג מצוות? מה את אומרת,ימח שם עראפת
וישמעאל כיצד בא לעולם?
לא אמרתי תריגאני:))))
אז מה הוא כן עשה?ימח שם עראפת
בגדול כלום, הבין שיש ה' בעולם, בירך אותו, התנבא והיה במודעות שיש אלוקים
זה שאלה או קביעה?אני:))))

אברהם אבינו עשה בגדול כלום... רגע..

אברהם  אבינו עשה בגדול  כלום.


תשמע.

מאחלת לך רפואה שלמה!

יש לך משהו לחדש לי? הוא כן עשה משהו?ימח שם עראפת
אני אחדד את האמירה, סליחה, עשה הוא עשה הרבה, קיים משהו? לא. ברית מילה ועקדת יצחק.
זה בסדר להגיד, לא ידעתי/לא יודע.אני:))))
תגיד לא ידוע לי על משהו שעשה. אבל אתה קובע.


התשובה לשאלתך היא כן. אבל זה לא באמת ישנה כלום מבחינתך,תמשיך להגיד מה שבא לך לפי ראות עיניך.

אה כן? מה הוא קיים?ימח שם עראפת
תחדשי לי, אולי באמת אני לא יודע.
כפיים!אני:))))

קודם כל אני אביא את הקישור הזה למרות שלא קראתי את כולו

"קיים אברהם אבינו כל התורה כולה" / מרדכי טרופר


 

בדיוק אני למדתי כחלק מהחומר הלימודי שלי על זה זה ספר "עין יעקב" ושם (נראלי זה גמרא) כתוב (אני מצטטת מהחוברת" "אמר רב קיים אברהם אבינו את כל התורה כולה שנאמר(בראשית כו) עקב אשר שמע אברהם בקולי(וכו') אמר ליה ....אמר(רב)(רבא) ואיתמיא רב (אסי)(אשי) קיים אברהם אבינו אפילו עירובי תבשילים שנאמר ותורתי אחד דברי תורה ואחד דברי סופרים" ובהמשך יש מפרשים על זה ואחד הדברים שהם אומרים שאברהם הצליח להשיג בדעתו את כל המצוות. 

אה כן? קושייה,ימח שם עראפת

כיצד נולד ישמעאל? מהגר. הגר הייתה אישתו הכשרה והחסודה של אברהם? לא.

איך מסבירים את הגמרא? זה משל. למה? אני

לא יודע. אבל לבדוק אולי הנצי"ב מדבר על זה.


דברים דומים למשל כותבת הגמרא על אשמדאי שהחליף את שלמה במלוכה, לכאורה.


או העיר שגדולה יותר מכדור הארץ שהייתה באר"י.

אז ממה שלמדתי כך:אני:))))

האבות הגיעו לכך מתוך גודל עמקותם וקדושתם וכו' אבל מכיוון שהתורה עוד לא ניתנה אז מי שקיים מעבר ל7 מצוות בני נח יש לו שכר ומי שלא קיים אין לו עונש זה קודם כל. האבות לא חטאו.

דבר שני,כפי שהבינו על פי נבואה רוח הקודש וכו' שיש לקיים מצוות הם הבינו גם כן שיש מהלכים שלפעמים הם לא לפי התורה אבל הם נכונים והם חלק מהתורה, כמו שיעקב הבין שמרחל ולאה יצאו עם ישראל והוא צריך להתחתן עם שתיהן לכן ואף על פי שהן אחיות נשא אותן אבל הוא ידע שבעתיד יהיה דבר זה נאסר אבל זה חלק ממהלך וזה מה שהיה צריך לקרות.

דברים מאוד מעניינים! 

..אני:))))

משמעות של כבוד וקודש!!

ברור שמותר ואף מצווה. אני לא אמרתי על זה כלום. אני בעצמי שרה את השיר הזה בשבת. נו? לא על זה היה ההערה.

לא הבנתי בכלל...ימח שם עראפת
מה ההבדל בין לשיר יה אכסוף נעם שבת וכו', ללומר לחבר: אחי, אדוניי אלהים תמיד אוהב אותי ותמיד יהיה לי רק טוב?
שזה שיר מכובד שכתב רב לפני אנאערף כמה שניםתמיד בשמחההה:)

וזה להיט שכתב זמר נחמד לא מעבר

וואלה, ומי קבע שיש הבדל?ימח שם עראפת
העולם, הדוסים, הרבנים, אניתמיד בשמחההה:)
העולם? זה כתוב איפהשהוא?ימח שם עראפת

הרבנים? הדוסים? את.

יפה מאד, אז את החלטת שיש הבדל. כמה נחמד.

באמת נחמד חוצמזה שכואב לי הראשתמיד בשמחההה:)

לראות כל פעם על מה אתה עונה עכשיו

נו, אז הגיע הזמן להאמין לי שאני צודקימח שם עראפת
אבל אתה לא אז זו אמונה תפלהתמיד בשמחההה:)
בגלל הוויכוח הזה כבר אין לי זמן להתקלחתמיד בשמחההה:)

היום אופפ אני צריכה לקום מחר באיזה תשעעע

חחח,ימח שם עראפת
בגלל הוויכוח הזה אני אגיע לחווה באיזה שלוש בלילה, הייתי אמור לצאת כבר לפני כמה שעות...
נו? הוא מסכים איתי לחלוטיןימח שם עראפת
כן .אני:))))

כולם מסכימים איתך.

תסבירי למה הוא לא מסכיםימח שם עראפת
..אני:))))

הוא מדבר על הזכרת שם ה' בפיוט שאתה אמרת שאין דבר שבפיוט/שיר קודש מותר.

וגם הוא אמר שאסור להזכיר שם ה' לבטלה.רק בדרך של שבח הודיה מותר.

איזה שבח הודיה היה כאן?? על מה אתה מגן בכלל?


בלי קשר לנושא הזה ספציפית יש לי פה רמב"ן באווירת חנוכה להביא לך ומקווה שזה יכנס לך ללב (הוא מדבר על אריסטו,ראש חכמי היווניים):"...היוני אשר הכחיש כל דבר זולתי המורגש לו, והגיס דעתו לחשוב-הוא ותלמידיו הרשעים,כי כל ענין שלא השיג עליו בסברתו איננו אמת"

אני חושבת שאתה צריך לשחרר את התלות המוחלטת בשכל האנושי שלך כי זה תרבות יוון.

מתוך התרבות הזאת באו תלמידיו לכל מיני דעות, המדיחות את האדם לשילוח רסן ולהתפרקות מוסרית,ופלסו נתיב לאפיקורסים שבכל הדורות(הוספתי את זה מהחוברת שציטטתי כי זה נראלי מתאים)

זהו ב"נ סיימתי לנסות לעזור לך.

איזה שירים הוא אומר שם ה'תמיד בשמחההה:)

חוץ מציטוט פסוקים?

הוא כל הזמן משנה את לשונםימח שם עראפת
כשהוא עושה את זה זה בתוך שירי קודשתמיד בשמחההה:)
מה זה שירי קודש?!ימח שם עראפת
בפיוט מותר כי זה קודשאני:))))

ואז גם כששרים את זה אומרים עם שם ה' ואין בכך ביזוי.

להגיד סתם את שם השם זה אסור.

לא נכון.ימח שם עראפת

אסור לומר סתם, אבל בתוך משפט עם משמעות מותר.

אם את אומרת שאסור, תוכיחי.

זה בדיוק מה שאמרתיאני:))))

אם המשמעות היא קודש מותר.

אם המשפט הוא סתם משפט חול כמו שהיה פה אסור!

ואני מצטטת מהתשובה שהבאתי את הקישור שלה לפה "כל עוד זה נעשה בהקשר של קודש וכבוד."

מה זה קודש?ימח שם עראפת
מותר לומר ברוך ה' שהביאני עד הלום, למשל.
נכון, לא יפה לכתוב פה ככהתמיד בשמחההה:)
וואיחיוךך

זה שרשור בשבילי

מעניין

שונאת אנגליתתמיד בשמחההה:)

ברוכה הנמצאת

שנאת חינםימח שם עראפת
איזה חינם?? כמה כסף ההורים שליתמיד בשמחההה:)

מוציאים על ללמוד אותה

טוב זה רק חלק כן? חחחחחיוךךאחרונה

טוהר

נועם

טליה

שחר

עדן

תמר

ראשית

רוני

נטע

שקד

חירות

 

ובנים

וואלה פחות רעיונות

יהודה

יוחאי

ישי

נווה

זיו

איתם

🚨אשכול רשמי נא להיכנס🚨 | מכות על כקדםצדיק יסוד עלום

בוקס לצלעות 👊

בבקשה כולם להשתתף 

אתה רשאי להשיב אשצדיק יסוד עלום
יאללה! מצטרף! אגב אני יכול גם במציאותאיגנוטוס פברל
היי! תיזהרר!כְּקֶדֶם

אני אומנם חמדמד אבל אני נושך

ראאררר

הייתי אמור להיות השבת בקמ"שצדיק יסוד עלוםאחרונה
אבל עמסה צרה על חברתה, חברה חבורה לחברבורה, וכו'
חחחחח המתולתל ואני הלכנו מכות לא מזמןכְּקֶדֶם

מצאנו גג ממש מגניב ליד מחנה והשתלטנו עליו בהזדמנות נראה לך יש דיבור על להקים שם את פייט קלאב הירושלמי🥰🤗

 

אגב, יש משו ס*** יותר מלדמם מהאף?

הצילוצדיק יסוד עלום
נשים
למה ככה, אנחנו ממש נחמדות!מבולבלת מאדדדד
חסר לך אם תגיד שלא😈
רק שלמה המלך, שניסה וניסה וניסה 1000 פעמים ולא מצאפ.א.
כתב מה שכתב…


כל שאר העולם (הגברי) מחפש אחר החיבור המשלים, ההדדיות והעומק הרגשי שהנוכחות הנשית מביאה לעולם ולנפש. כמיהה לשותפות אינטימית, בה שני העולמות נפגשים ויוצרים שלם גדול יותר מסך חלקיו

גם גבר הוא אמר שהוא מצא רק אחד לאלף,קעלעברימבאר
אז כנראה זה חיפוש על דברים מסוג שונה
התכוונתי לפסוק מסויים שנאמר על נשיםפ.א.

 

וּמוֹצֶא אֲנִי מַר מִמָּוֶת אֶת־הָאִשָּׁה אֲשֶׁר־הִיא מְצוֹדִים וַחֲרָמִים לִבָּהּ אֲסוּרִים יָדֶיהָ טוֹב לִפְנֵי הָאֱלֹקים יִמָּלֵט מִמֶּנָּה וְחוֹטֵא יִלָּכֶדבָּהּ: (קהלת פרק ז פסוק כו)

הפשט הכוונה שהוא מוצאקעלעברימבאר

את התאווה לנאוף עם נשים מרה ממוות, כדברי סוף הפסוק "חוטא ילכד בה".

 

כמו דמות האשה הזרה ממשלי, שמפתה את הפתי לנאוף איתה "לכה נתעלסה באהבים נרווה דודים עד הבוקר. כי אין האיש בביתו צרור הכסף לקח עמו ליום הכסה יבוא ביתו. 

אל תקרב אל פתח ביתה, רגליה יורדות מוות, שאול תמכו צעדיה. כל באיה לא ישובון, ולא ישיגו ארחות חיים... ולמה תשגה בני בזרה, ותחבק חיק נכריה.

 שתה נוזלים מים מבורך ונוזלים מתוך בארך. יפוצו מעיינותיך חוצה, ברחובות פלגי מים, ושמח מאשת נעוריך. איילת אהבים ויעלת חן בהאהבתה תשגה תמיד. יהיו לך לבדך ולזרים אין חלק עימך"

 

(זה גם משל להתרחק מאפיקורסות ולדבוק בתורה. אבל גם כפשוטו - שאדם יהיה נאמן לאשתו ולא ינאף עם זרה)

מה הפעםהרמוניה
אריק כתב יפה:צדיק יסוד עלום

היי רות

את אמרת שאני עוד לא מוכן

אני חושב על זה הרבה

איך לפעמים אנ'לא רואה את מה שלכולם מאד מובן

אבל איזה עוד מרחק עלי לגחון

עד שגם אני אדע לנחש אשה נכון?

- - - - - - -


קשה להבין אתכן. בחיים שלי לא התגמשתי, הרפיתי, הרגעתי ותוך כדי התמסרתי והייתי יציב בקשר כמו עכשיו. אני ממש לא רוצה להיפרד ממנה

אוו בהצלחה...הרמוניה

בנים ובנות חושבים בראש אחר לגמרי

 

אולי כדאי ללכת למאמן לחתונהקעלעברימבאר
לא 💁🏻‍♂️צדיק יסוד עלום
כי הגיוני שלא אני הבעיה אלא הןצדיק יסוד עלום
איזה גזלייטינג מכוער זה לחשוב שמי שמתאמץ יותר שהקשר יצליח הוא זה שצריך ללכת לטיפול.
לא אמרתי טיפול אלא אימון. אימון לא עושים כשיש בעיהקעלעברימבאר

שצריך לרפא, אלא לדעת איך לתפקד יותר טוב בקשר זוגי.

 

לדעתי כל אדם צריך ללכת לאימון זוגי/קאווצ'ינג. שיתן לו כלים.


 

לעיתים כדי שגבר יבין נפש של אשה טוב שהוא יקבל כלים במסגרת של אימון. כמובן שגם בנות טוב שתלכנה לאימון.


 

אין מה להפסיד, רק להרוויח מזה.

 

וגם אם יש לה בעיה ואתה רוצה את הקשר הזה, אימון יכול לעזור לך לגשר על הבעיה ולתת לך כלים איך לעזור לה לרפא את הבעיה שלה , וכמובן טוב שגם היא תלך לאימון (השאלה אם נכון לומר לה). ואולי הבעיה לא אצלך ולא אצלה אלא בקשר ביניכם,ואז אימון יכול לתת כלים לפתור את הבעיה.

 

בסוף על כל בעיה שלך/שלה , שיח כנה ורגיש ביניכם הוא הכי טוב. ואימון עוזר לך לתת כלים לעצמך לשיח יעיל כזה

ב ד י ו קכְּקֶדֶם
לך לטיפול!צדיק יסוד עלום
🥰
לא יפה להגיד לו את זה הוא בן אדם טוביוני.ו.אחרונה
ראה תגובתי מעל זוקעלעברימבאר
הי, "מי הבעיה" זה לא גישה בוגרת🤔הרמוניה

מאמצים זה חשוב אבל איך תדע שאתה מתאמץ בכיוון הנכון? 

זה דבר שהרבה פעמים מביא זוגות לתסכול כי כל אחד בטוח שהוא נותן מעצמו מלא והוא באמת נותן רק שהוא מסתכל מהתפיסה שלו וזה בכלל לא מה שהשני צריך ממנו...

 

אגב, מכירה זוג שהם נשואים והולכים לטיפול זוגי אחת לשנה מבחינתם כמו שעושים טסט לרכב וזה גאוני בעיניי

 

אם מה שאת מתארת היה הבעיהצדיק יסוד עלום
הייתי רץ כאייל לטיפול זוגי בשמחה ובחפץ לבב
אני חושב שאם אתה מתייחס לזה כ"בעיה"קעלעברימבאר
אז אפשר להתקע.


במקום להתייחס לזה כבעיה שצריך לרפא בטיפול, תתייחס לזה כאתגר שמזמן לך לרכוש כלים לזוגיות טובה יותר

מדוע הנך פדגוג 😑צדיק יסוד עלום

שני אנשים נפגשים. אחד משקיע מאוד בקשר ואחד פסיבי ומשועמם.

האם זו בעיה? האם שני האנשים זקוקים להדרכה ושיפור?

לא יותר הגיוני להגיד שזה לא יפה מצידו/ה של זה שפחות משקיע ושהבחור שיותר השקיע צריך לשמור על עצמו ולא לכלות את רצונו ותקוותיו על אבן שאין לה הופכין?


וכמובן שאם תגיד שעצם ההשקעה יכולה להיות הבעייתית תוסיף שמן למדורת הפדגוגיה. נכון שזה עלול לקרות אבל כרגע זה לא המקרה 💁🏻‍♂️


בפועל היא עברה תהליך עם עצמה והתחזקה. אבל המעמד הזה שבו זה לא הדדי לא פשוט לי.

אימון יכול לתת לך כלים להתמודד עם זה.קעלעברימבאר

אנחנו לא מחפשים "מי פה צודק/אשם בסיפור" , אלא "מה הכלים שניתן לקבל כדי להטיב עם הקשר" כמובן בהנחה שאתה מעוניין בקשר.

 

וכמובן שיח כנה ורגיש ביניכם על זה הוא הכי טוב. 

 

כמובן אם אתה מרגיש שהיא ממש מנצלת אותך מתוך רוע לב זה סיפור אחר

חחחהרמוניה

אז לא הבנתי ממך מה הבעיה.

ולמה זה נשמע שאתה היחיד שמתאמץ בקשר...?

לא יודע אם אני היחיד שמתאמץצדיק יסוד עלום

ובבירור אני גם חווה פחד ולחץ מבנות קודמות שההיכרות איתן הלכה בנתיב דומה

שבו להרגשתי הן היו פסיביות ומשועממות ואני הייתי מסור ומשקיע, ובשלב מסוים הן פשוט חתכו


עכשיו זה לא בדיוק ככה והיא טובה מהן בהרבה, אבל הצורך שלי בנוכחות של הצד השני משמעותי. לא כיף להרגיש שהקשר הוא עליי ולא גם עליה. אני מרגיש כאילו היא קרובה ללהחליט להיפרד, ולא יודע לענות לעצמי איך היא תרגיש אם אני אגיד לה שאני רוצה להיפרד. אם היא תהיה אדישה או לא תושפע מזה אין לי כוח להתאמץ עוד. אני חייב לדעת שהיא רואה בי משהו טוב....

נכון...הרמוניה

וואי מבינה ממש את הצורך בהדדיות, זה חובה... 

השאלה אם זה מתפתח לאט... מעניין איך היא רואה את זה. לפעמים הכל טוב חוץ ממשהו אחד קטן שחוסם. אין סיכוי שתדברו על זה? יכולת של זוג לדבר פתוח אחד עם השני זה מרכיב מאד חשוב. 

אני לא באמת חושבת שיש לי משהו לייעץ לך שלא חשבת עליו כבר אבל בכ"ז... ואולי כן הייתי מנסה לקחת עמדה פסיבית יותר ולראות אם זה גורם לה להביע עניין יותר.

ברוךכְּקֶדֶם
המבדיל בין קוטג' לטחול
מה הכוונה?צדיק יסוד עלום
השם יודעכְּקֶדֶםאחרונה
הצלנו את ירושלים היוםכְּקֶדֶם
כלומר, הסתרתם לה את השמש והיא עמדה בצל?פצלשי"ת
איךכְּקֶדֶם

בצל יכול לעמוד אם אין לו רגליים?

אכול בצל ושב בצל. אז הוא יושבקעלעברימבאר
פסדרררכְּקֶדֶםאחרונה
אז הןכחת שיש לו טוסיק


אבל עדיין תימה לגבי הרגליים

מי שם רסק בקציצות?!צדיק יסוד עלום
ומי יקום במקום קודשו?
איזה טוב האלבום הראשון של אמיר דדון 😭צדיק יסוד עלום
לופטהנזה 🌬✈️קעלעברימבאר
לופטהאנזעקעלעברימבאראחרונה
טוב, הפעם אני לא אנסה להישאר ערה.פצלשי"ת

אפילו שכבר מאוחר ועוד שניה צריך לקום

כן זה נראה לי עדיף! לילה טוב אמרלדאחרונה
"שניה אני איתך"פצלשי"ת
אחרי נצח ושתי דקות.. "היי, אז איפה היינו?"
פפפפפפכְּקֶדֶם
משהאחרונה
מה ממש נלך לישון?מחפש שם

אולי יעניין אותך