מדינה פלשתינית עכשו - בסוריהאיתן גיל

מאז אסון אוסלו, וגירוש היהודים מגוש קטיף, אנחנו בעוד סבב, ובעוד מבצע, והפוגה קצרצרה, ואין סוף לדבר.

מומחי הבטחון בעיני עצמם מהסוג של ידלין וחליווה, ודומיהם, אמרו לנו שאם עזה תהיה גן עדן, בעוטף עזה לא יהיה גיהינום. אז אמרו.

וקיבלנו את טבח שמחת תורה.

ה"בלתי מעורבים" סולקו מצפון הרצועה, אבל בינתיים הם חזרו כדי לתכנן את הטבח הבא הילת. 

לכן, ובנסיבות המתוארות, אין מנוס מלטנספר אותם לכל מקום פנוי על הגלובוס, ובלבד שלא יהיו כאן.

סוריה מפורקת עכשו לחתיכות. שטחה הכולל הוא פי 9 מישראל.

ובין כל הפלגים שם יש מקום גם למדינה פלשתינית מלא מלא.

אולי טראמפ יעזור לנו בזה.

כי לב מלכים ושרים ביד ה'

 

פת"חלנדאחו
למה בכלל להקים מדינה פלסטינית הרי אין עם פלסטיניקעלעברימבאר

הרי "הגיבור הלאומי" הכי גדול מבחינת ה"פלסטינים" הוא סאלח א דין שנלחם בצלבנים ובכלל מלך בקהיר וקבור בדמשק. שייהגרו לסוריה ויתערו בתוך הערבים שם. ממילא כל הלאומיות המזוייפת הפלסטינית התפתחה וקיימת רק כדי להתנגח בציונות ובישראל וכחלק מהמאבק הערבי-מוסלמי נגד ישראל. אם תאמר להם להקים מדינה פלסטינית בסוריה הם יאמרו לך: לא תודה, הרי זה ייטול מעוקצו את כל המאבק הערבי בציונות

בסוריה יוכלו להגדיר את עצמם בכל דרך שימצאו לנכוןאיתן גיל
ובלבד שלא יהיו כאן.
אני בעד שיעברו לסוריה, פשוט אני מסביר שמדינהקעלעברימבאר
פלסטינית היא סתם תוצר מזויף של המלחמה בישראל, כי אין כזה דבר עם פלסטיני. ובסוריה הם לא יהיו פלסטינים (גם הפליטים הפלסטינים שבסוריה נשמרו בסטטוס כזה על ידי מדינות ערב  כדי להתנגח בישראל ולנסות לאפשר זכות שיבה)
זה לא נכון היום שאין עם פלסטיניימח שם עראפת

העם הפלסטיני אמנם די חדש, והתפתח רק במאה האחרונה כנגד ההתיישבות היהודית, אבל הוא כבר פיתח תרבות משלו, מאכלים מזוהים יותר, גיבורים לאומיים.

הם כן עם. הוכחה לכך היא שבירדן ולבנון הם נותרו "פליטים" למרות שהם חיים שם כמה עשרות שנים. בבחינת מי שטעם יין הונגרי.

איזה פיתח?נקדימון

א. מה ייחודי אצלם בשונה מהעמים סביבם? אין להם ספרות, אין להם מסורות, אין להם מאכלים.

ב. חוץ מלקרוא לעצמם "עם" איזה קשר יש בין ה"פלישתינים" של ירדן עם אלה של יו"ש עם אלה של הגליל עם אלה של הדרום על אלה של המשולש?! שנכה משותפת ותו לא. אפילו מוצא אתני משותף אין להם. ומכולם לא היה.

אין שום עם פלסטיני. יש אידאולוגיה מומצאת מלאכותיתקעלעברימבאר
שדוגלת בזה שיש עם פלסטיני. אבל אידאולוגיה היא לא עם. אם כל עורכי הדין בעולם יגדירו את עצמם כעם ויצעקו את זה 200 שנה, זה לא יהפוך אותם לעם
למה?אחו

השאלה היא לא האם מבחינה מטפיזית הם עם ויש להם שר בשמיים

מבחינה פוליטית הם עם ואומות העולם מתייחסים אליהם ככה

האם זה מבוסס על שקרים לא רלוונטי גם לאומות אחרות יש מיתוסים מומצאים

לא דיברתי על מטפיסי אלא על חברתיקעלעברימבאר

פוליטיקה היא לא עם. קניה היא מדינה אחת אך לא עם אחד.

פוליטיקה נובעת לעיתים מאינטרסים, דתות ואידאולוגיות, לא מרגש לאומי.

ברור שזה רלוונטי. אם לדוגמא העם הסיני לא יקבל עצמאות, זה ישפיע לרעה על העולם ועל הסינים עצמם, מכיוון שהם עם אותנטי רגשי , ולא סתם אידאולוגיה מלאכותית.

העניין פה זה לא אם זה שקר או אמת, והאם סה קרא בהיסטוריה או לא, אלא העניין הוא אם לקבוצה יש רגש לאומי אותנטי או סתם אידאולוגיה שהם עצמם לא מרגישים באמת חלק ממנה.  לפלסטינים יש רק אידאולוגיה שהם מאמינים בה, באותה מעדה היו יכולים להאמין בקומוניזם או בדתות שונות.

מבחינה רגשית הם עצמם מרגישים ערבים כמו שאר הערבים, עובדה שאין להם שום נרטיבים היסטורים, שקריים או אמיתיים של העם הפלסטיני, מי שרוצה מתבולל בכיף בערביי סוריה, והגיבורים הלאומיים העתיקים שלהם כלל לא גרו ב"פלסטין". חוסר האותנטיות של האידאולגיה הזאתצועק למרחקים.

אין להם אפילו מיתוס מומצא אחד שהם מרגישים באמת קשר רגשי אליו (לדוגמא גם אם צרפת תמציא מחר מיתוס שמרסיי היא בירת צרפת הנצחית ולא פריז, ותשטוף את המוח לילדים בחינוך, זה אולי ייתפוס אידאולוגית, אבל הקשר הרגשי של צרפת לפריס חזק יותר מכל אידאולוגיה. (דוגמא לזה יש בהיסטוריה שצרפת אחרי המהםכה הגדירה צרפתי כמי דמאמין בשיוייון אחווה וחירות,ואילו בצרפת של ווישי הגדירו צאםתי כמי שמאמין שעבודה, משפחה ומולדת. 2 אלו הם אידאולוגיות ולא רגש לאומי, ואין בהן כדי להסביר למה כבאים מסרו את נפשם להציל את כנסיית הנוטרדאם, שלא מייצגת לא את זה ולא את זה).

אתוס לאומי זה לא אידאולוגיה, זה רגש.

התכוונתי שלעיתים פוליטיקה נובעת מרגש לאומי, ולעיתיקעלעברימבאר
מאינטרסים או אידאולוגיות לא קשורות
אוקיי ומה ההשלכות של זה?אחו

יש גם לאומים פוליטיים כמו אוסטרליה וארה"ב

אני לא יודע איך מודדים אותנטיות אבל נראה שהרבה פלישתים מוכנים להתאבד בשביל הפלישתיות שלהם

לגבי רגשות אני נוטה לקבל את דבריהם prima facie כך שאם אם טוענים שהם מרגישים פלסטינים אני מאמין להם גם אם זה תוצר מלאכותי של שטיפת מוח או מה שזה לא יהיה

מעשית הם חותרים לעצמאות ומוכנים להתאבד בשביל זה

בכל־מקרה גם אם זאת הייתה "לאומיות אמיתית" אני הייתי נגד לתת להם מדינה

 

אוסטרליה וארהב זה לאומים תרבותיים, לא פוליטיםקעלעברימבאר

לגבי אוסטרליה זה באמת שאלה כי ההיסטוריה שלה חדשה ולא ברור עד כמה הם בריטים או אוסטרלים. אבל בארהב,גם אם מחר מדינת ארהב תתפרק, עדיין ישאר עם אמריקאי עם אתוס לאומי, 200 שנות קיומה של ארהב יצרו עם אמיתי ולא רק מדינה. במידה מסויימת זה עם אתני, כי רוב האמריקאים נולדו להורים אמריקאים.

בניגוד לזה, קניה או פלסטינים הם לא עם, אלא מדינה מלאכותית או אידאולוגיה מלאכותית. ארהב זה לא(רק) אידאולוגיה אלא רגש לאומי אותנטי שנוצר במשך ה200 שנה האחרונות (עם שורשים של 400 שנה מאז המתיישבים הראשונים באמריקה).

זה שאדם טוען משהו בשכל, לא אומר שהוא מרגיש כך ברגש.

תפגיש ערבי סורי וערבי פלסטיני ותבחן מנקודת מבט פסיכולוגית את התגובות מהצד.

(כמו הדוגמא שהבאתי לפני, צרפתי ממוצע כיום יומר לך שהוא צרפתי בזה שהוא מאמין בשיווין אחווה וחירות. למרות זאת הכבאים (חלקם אתאיסטים) בפריס מסרו את נפשם תוך סיכון חיים כדי לכבות שריפה בכנסיית הנוטרדאם. מבחינה אידאולוגית אין לזה שום הסבר, כי הרי הכנסייה מייצגת ההפך מחירות אחווה ושיוון. אבל ברגש הלאומי שלהם הם מרגישים שהכנסייה ייצגה תקופה חשובה בתולדות העם הצרפתי).

וחוץ מזה חלק מהפלסטינים עצמם אומרים שהם ערבים ולא פלסטינים. אתה מערבב בין אידאולוגיה לרגש לאומי.

מעשית גם דאעש מתאבדים בשביל מדינה אסלאמית, האם יש בגלל זה "עם מוסלמי"? אדם פועל לא רק מרגש לאומי, אלא מאדאולוגיה או דת. זה לא סיבה להקים מדינה לכל בני דת אחת או בני אידאולוגיה אחת בעולם. ואם עורכי הדין באמת יאמינו שהם עם מחר  ומולדתם אנטרטיקה, תקים להם מדינה באנטרטיקה?

החיים הם לא משחק,ומדינות מקימים רק לעמים אמיתיים, לא לאלו "שמשחקים אותה" עם, מסיבות אידאולוגיות. אי אפשר להשוות בין הכורדים לפלסטינים למשל. הראשונים הם עם עם רגש לאומי אותנטי.

זה שהעולם מטומטם ומקבל כל אידאולוגיה כאומה קיימת, זה לא אשמתי, עם כי יש לזה סיבות רבות למה העולם לקה בטמטום זה ורואה עמים בתור אידאולוגיות (תחליף חילוני של הדת. הלאום במקום להיות משהו רגשי הופך להיות משהו אידאולוגי. ואני לא מדבר פה על עם ישראל שהוא שונה מהותית באתוס הלאומי שלו מכל העמים).

נכון שגם אם היה עם פלבטיני אמיתי אז הייתי נגד מדינה. בסוף הקשר שלנו לארץ גדול פי אינסוף מהקשר שלהם, וכנ"ל אצל הכנענים, שירשנו טת הארץ מהם.

שוב מעשית אני לא רואה מה ההבדלאחו

"מדינות מקימים רק לעמים אמיתיים"

=> אין לי בעיה להקים מדינה ללאום "מזוייף" אם זה לא מזיק לאינטרסים שלי

=> אני נגד הקמת מדינות, גם ללאומים "אמיתיים", אם זה נוגד את האינטרסים שלי

 

אם ירצו בני דת מסוימת להקים מדינה שיהיה להם לבריאות

או אם ייאספו הרבה קומוניסטים וירצו להקים מדינה קומוניסטית קטנה אז שיהיה להם לבריאות, זה לא מעניין אותי

 

לאומיות כמו שאנחנו מכירים אותה היא המצאה אירופאית מלפני כמה מאות שנים לא יודע למה צריך להתייחס לזה בכזאת רצינות

ממש לא מעניין אותי איך אנשים "מרגישים" והאם הרגשות שלהם הם "אותנטיים" בעיניי אלה עיסוקים מופשטים חסרי משמעות אובייקטיבית

המשמעות היחידה היא שככל שאנשים מאמינים בזה יותר ככה הם פועלים לפי זה והמעשים שלהם באים לידי ביטוי במציאות

אם יירצו בני דת אחת להקים מדינה אני אתנגדקעלעברימבאר

זה יהרוס את כל היופי שאותם עמים נותנים לעולם. האם אתה רוצה שלא יהיו יותר צרפתים ואנגלים למשל? זה כמו לומר שבשביל אינטרסים נפוצץ את הירח. תדמיין מה זה,עולם בלי ירח.


האידאולוגיה הלאומית, או בשמה "נשיונאליזם" היא המצאה מודרנית. עמים תמיד היו וגם בימי הביניים הצרפתים התאגדו מסיבות רגשיות כדי לסלק את השלטון האנגלי מצרפת למשל. או המואבים או המצרים וכו וכו'.


ברור שזה מעניין מה הרגש הקולקטיבי של האנשים, זה מה שיוצר ומניע תרבויות, וברוב המקרים גם תנועות פולטיות. תנועה פוליטית שנובעת מרגש לאומי יציבה יותר מאידאולוגיה, וכל אסטרטג של המזרח התיכון חייב לקחת בחשבון שיש כורדים למשל. גם אם לא היו תובעים עצמאות, שהרי המוקדם או במאוחר סה יכול לקרות. רוב התנועות הפולטיות והמלחמות בעולם נוצרו על ידי עמים קיימים, ולא אידאולוגיות. או על ידי דתות מובהקות ולא על ידי עמים מזוייפים שמשחקים אותה עם אבל בסוף לא.


נראה לי שהבנתי אותך. אתה שואל מה ההשלכות לגבינו?קעלעברימבאר

ההשלכות הם שאם היה עם אמיתי פלסטיני, לא היינו מצליחים לדכא את רצונם למדינה, אלא אם כן העם יעבור מהעולם (למשל גם 200 שנה אחרי יהושע, יבין מלך כנען וסיסרא רצו להשתלט עם הארץ מחדש. כי זה עם אמיתי. עד שהם עברו מהעולם או הפכו להיות מיעוט לא חשוב).

ברגע שזה אידאולוגיה, אז כוחה חלש יותר, וכמו שהקומוניזם בסוף נפל, גם זה ייפול בסוף.

אבל האמת שהאידאולוגיה הזאת מתודלקת על ידי הדת המוסלמית (שלא הולכת לשום מקום בעתיד הקרוב) ועל ידי הלאומיות הערבית שבאמת קיימת (שרואה בישראל נטע זר במזרח התיכון). אבל למרות זאת, באיסלאם יש זרמים המכירים בישראל, ואצל הערבים יש היסטוריה של איבה פוליטית בין המדינות (הערבים היו מדינה אחת מקסימום 300 שנה בהיסטוריה) ולכן גם זה יעבור בסוף.

ההבדל התרבותי בין הערבי בשומרון לערבי בדמשק, קטןקעלעברימבאר
יותר מההבדל בין האנגלי בלונדון לאנגלי ביורקשייר. ובכל זאת זה מגוחך לומר שיש עם "יורקשיירי" . הפליטים הפלסטינים נשארו פלסטינים מסיבות אידאולוגיות ופוליטיות, זה כמו שחמאס ואשף הם לא שני עמים שונים
טראמפ יקים מדינת פלסטין בארץ ישראלshaulreznik
וזו תקיץ קץ על הפרויקט הציוני. 
יש ה' בעולם.ימח שם עראפת
יש עונשים שהוא מבטיח להמטיר וממטירshaulreznik

בניגוד לתפיסה התלמודית, אלוקי התנ"ך הוא לא טאטע שמציל את ילדיו מציפורני האנטישמים, אלא א-ל קנא שמעניש אותם קשות כל הזמן. כשרוב העם לא מקיימים מצוות, ההמשך ידוע ומתואר בהרבה מקומות, החל מ"והיה אם שמוע תשמעו" דרך פרשת התוכחה.

ולמה נראה לך שזאת תפיסת התלמוד?אחו
אם אתה חושב שיש הבדל בין הגמרא למקרא,קעלעברימבאר
אז כנראה אתה מאמין באלוקי הספר, לא באלוקי ישראל
זה ממש לא מדויקקעלעברימבאר

ה' מתואר גם כאל קנא וגם כאל חנון ורחום.

עיקר העונשים היו במדבר כשעמוד הענן היה נוכח והנוכחות האלוקית היתה ישירה, וה' אומר "כי לא אעחה בקרבך פן אכלך בדרך" אז במדבר  הסטנדרטים הם קשוחים.

בארץ, ישראל הכעיסו לעיתים מאות שנים לפני ה', ועד שהעונש הגיע לקח הרבה זמן.  וכל כך הרבה פעמים ה' אומר למשה שהוא לא יעניש את ישראל כי הם עמו ולמען שמו. ואם היית קורא יחזקאל אז היית יודע שכתוב במפורש שה' יגאל אותנו לא למענינו אלא למען שמו "לא למענכם אני עושה בית ישראל".

אבל אני לא מבין איזה חטאים עשינו בדורינו, שקלקלו אותנו כל כך,  שהתיקון היחיד שלהם זה מדינה פלסטינית?

החטאים לא אומרים להיות מסעירים במיוחדshaulreznik

שמירת השבת והכשרות, למשל. כנ"ל נרמול התועבות השונות והמשונות.

בעניין העונש לפרט, כבר פסק החזו"א שהחילונים הםקעלעברימבאר

תינוקות שנשבו.

בעניין העונש לקולקטיב, רק חטאים שמסאבים את התרבות הציבורית כל כך עד שאין תקנה לה אלא שבירתה בגלות, מביאים לגלות. עובדה שבתקופת השופטים 400 שנה עשינו חטאים חמורים הרבה יותר מבית ראשון, ולא גלינו. כי החטא היה של אינדבדואלים ואיש הישר בעיניו יעשה. ברגע שהחטאים הפכו להיות ציבוריים בתקופת הממלכה, אז היתה גלות.

כיום אני לא רואה שום פגם בתרבות הציבורית. כל התועיבות זה סתם אופנה חולפת שתדעך תוך כמה דורות ותעלם. מתחת לשרוליק הצבר מסתתר מוישלה העגלון, (מה שהפכנו להיות במשך 2000 שנות גלות שדכאו את לבבנו הערל והחלישו לצערינו טת כוחותינו) תראה  איך ישראל מוצגת בקרקטורות ברחבי העולם, ותבין מי אנחנו באמת.

אני לא אומר שלא יכולים להיות עונשים לצורך נתינת סטירה לנו שנחזור מהר לאיזון, אבל לא נראה שבירה כל כך גדולה של הפרויקט הציוני, ובטח לא גלות.

כמובן שחיחול שבת זה מסעיר מאוד. וכנל התועבות.קעלעברימבאר

חילול היום הקדוש של עם האלוקים. ונסיון לאבד צלם אנוש בתועבות שונות.

אבל זה לא העניין.

אני מעדיף תיאורים היסטוריים על פני חזיונותshaulreznik

ומה לעשות שעם ישראל המשיך לחטוא בכל שנות קיומו עלי אדמה א"י, ואילו ה' המשיך להעניש אותו בפשיטות ובמלחמות, ואז החריב את ממלכת ישראל ואת ממלכת יהודה. גם על מדינת החשמונאים שהוקמה על ידי המקבילה דאז של נוער הגבעות, הקיץ הקץ תוך פחות מ-100 שנה.

נכון. אבל לא מתואר אל קנא כמו במדברקעלעברימבאר

והמון מקומות מוזכר שה' לא העניש את ישראל למען שמו. בתורה הרבה, לגבי ירבעם בן יואש. במצור על שומרון וכהנה וכהנה רבות. ובכל יחזקאל.

גם כיום מן הסתם אנו נענשים

מה הקשר בין החשמונאים לנערי גבעות?קעלעברימבאר

נערי הגבעות פועלים כיחידים, והחשמונאים השכילו ליצור אסטרטגיה.

החשמונאים וחז"ל לא דחו את הטוב שבתרבות היוונית והיה להם שם יווני נוסף לעברי, והיו בעד לימוד חכמה יוונית ולשון יוונית, רק ללא כפיפת קומה יהודית.

אתה חוזר על אותם שטויות של השמאל שמברבר הבלים כבר שנים.

עונשים קולקטיבים הם לא למטרת ענישה, אלא תיקון חברתקעלעברימבאר

חברתי

בגלות "או אז ייכנע לבבם הערל ואז ירצו את עוונם".

חורבן שילה גרם לעם לחזור התשובה שלימה שלא היתה בתקופת השופטים "ויהי מקץ 20 שנה וינהו כל ישראל אחרי ה'. ויסירו את כל אלוהי הנכר אשר בקרבם".


אני לא חושב שהבעיות בדורינו מצריכים משבר כזה גדול כמו מדינה פלסטינית כדי להחזיר אותנו למקום. בסוף השמאל הפרוגרסיבי הולכים וכלים, והזרם המסורתי הולכים וגדלים.

לא מן הנמנע שבבחירות הבאות השמאל ינצחshaulreznik

המפלגה בראשותו של מזהה התהליכים צוברת תאוצה:

סקר מנדטים דרמטי: הדמוקרטים מזנקת לשיא, בן גביר מתרסק | עכשיו 14

 

זה לא עניין פוליטי, אלא התרבותיקעלעברימבאר
והשמאל והליברליזם ממש ממש ממש לא דומים לפרוגסיביזם
התורה מציגה עונשים בתור משהו רעshaulreznik

אז כן, תמיד אפשר לפתח תיאוריות על תיקון החברה, להוסיף על זה ממד מיסטי ("הקללות הן ברכות מאוד נעלות"), מה שדי סותר את הנאמר בתורה. 

מצטער, אבל התורה מציגה עונשים בתור תיקוןקעלעברימבאר

"או אז ייכנע לבבם הערל ואז ירצו את עוונם"

"כי נרצה עוונה, כי לקחה מיד ה' כפליים בכל חטאותיה"

"ראו עתה כי אני אני הוא, אני אמית ואחיה מחצתי ואני ארפא"

"בעוון בצעו הכתיהו הסתר וקצוף וילך שובב בדרכי ליבו, דרכיו ראיתי וארפאהו"

"ויכנעו כל יהודה ויאמרו ה' צדיק"

"ויביאו את מנשה המלך בנחשתים. ויכנע ליבו וישב אל ה' , וישיבהו ירושלימה".


ועוד, ועוד, ועוד


מציע לך לקרוא תנ"ך

המשמעות היא שונהshaulreznik
'אני אראה להם מאיפה משתין הדג עד שיודו שאני צודק והם טועים'. בדומה לעונש שמטילים על פושע: עשר שנים של עבודות פרך כדי שאולי יבין את חומרת מעשיו.
ממש לא הפשט. הפשט הוא שהעונשים נועדו להכניע אתקעלעברימבאר

ליבינו עד שנחזור בתשובה.

"וידעת כי כאשרייסר איש את בנו ה' אלוקיך מייסרך"

"ה' המוליכך במדבר הזה, למען ענותך, ולמען נסותך, להיטיבך באחריתך"

"מי ייתן והיה לבבם זה ליראה אותי למען ייטב להם ולבניהם לעולם".

"או אז יכנע לבבם הערל ואז ירצו את עוונם"


 

החורבן לא היה עונש ליחידים אלא חורבן לאומי. היחידים נהנו ועשו חיים בבבל, ולא רצו לחזור עם זרובבל. ירמיהו שולח לגולה "כה אמר ה', בנו בתים וישבו, ונטעו גנות ואכלו את פרותיהם. וקחו נשים והולידו בנים. ורבו ואל תמעטו. והתפללו בשלום העיר אשר הבאתיכם שמה כי בשלומה יהיה לכם שלום. כי כה אמר ה מקץ שבעים שנה והשיבותי אתכם אל אדמתכם".


 

התורה אומרת במפורש שהחורבן הקולקטיבי הוא המטהר את ישראל מחטאיהם ובמחיר של דיכוי כוחות החיים שלנו בגלות, נכנע לבבינו, כמו הקרנות לחולי סרטן. "והשימותי אני את הארץ. אז תרצה הארץ את שבתותיה, כל ימי הושמה ואתם בארץ אויביכם. אז תשבת הארץ והרצת את שבתותיה. כל ימי הושמה תשבות, את אשר לא שבתה בשבתיכם עליה. והנשארים בכם והבאתי מורך בלבבם ורדף אותם קול עלה נידף...או אז ייכנע לבבם הערל ואז ירצו את עוונם"


 

"דברו על לב ירושלים וקראו אליה כי נרצה עוונה כי מלאה צבאה, כי לקחה מיד ה' כפלים בכל חטאותיה".


 

אם הגלות היא כדי להראות לנו כמה חטאנו, אז אפשר להעניש את ישראל על אדמתם, בדבר בחרב וברעב ובחליים רעים, אין צורך לעשות חילול ה' ולהגלות את ישראל. עובדה גם שהעונשים על אדמתינו לא הועילו, והגלות כן הועילה, ראה האמנה שכרת עזרא.

 

וכמובן ההסבר שלך לא מסביר למה צריך 2000 שנהקעלעברימבאראחרונה
כשמשחקים עם הסרטן לפעמים הוא מתפשט יותרימין מתון

זה השגיאה האמיתית של הימין הקיצוני שכולנו סובלים בגלל זה.

יש אנשים שחיים עם גידול סרטני חיים ארוכים ולפעמים הגידול מצטמצם עד שהוא נעלם .

אתה צריך לשמוח. לא כך?איתן גיל
למה שאשמח על הפיכתה של ירושלים לקיבוץ בארי?shaulreznik

אני גר בירושלים, די ברור לי תוך כמה שניות אצטרך לרדת למקלט כשמשגרי רקטות יוצבו במזרח העיר.

False-tineנקדימון
אור של חנוכה שלי...סיעתא דשמייא1
...ראוי שיצויין בכל דרשה השבת את האור הגדול של הארוע המטורף שהיה ביום ראשון . אור ששמו אחמד אל אחמד.


להרבה קשה לעכל את זה אבל לא במקרה השם שלח לשם שינוי איסלמי ערבי לעצור את היורה מלהתקרב למקום הארוע.


חשוב להנהגה  לאמר בכל רם במיוחד ליהודים יקרים כאלה שלא צריך להתלהם ולהכליל ולאבד תקווה.


אותי הוא הציל אישית.

גם בת פרעה הצילה את משה, זה לא גרםקעלעברימבאר

לשאר להיות טובים לישראל. תמיד יש חריגים.

 

גם בגרמניה בשואה היו חסידי אומות העולם.

 

גם אצל הכנענים היה איוב.

דייקת הפעם קאלימבערנקדימון
את המציל שיצא מהכלל באמת צריך להעלות על נסהסטורי
ולהוקיר לו טובה, בדיוק כמו את היחידים בגרמניה הנאצית שהצילו יהודים, בפולין, באוקרינה. כשהכלל כמעט כולו, מההנהגה ועד כמעט אחרון הקבצנים הסגירו יהודים. (אגב, בעזה בשמחת תורה לא היה אפילו אחד...)


אסור שהעובדה שהיה אחד כזה, תסמא את עיננו מלראות שכלל הערבים המוסלמים שונאים אותנו, מתחנכים על שנאתנו ומחכים לג'יהאד הגדול שבו ישמידו אותנו.


לא נשכח לרגע על שם מי הם קוראים כיכרות, את הפוסטרים של מי תולים בבתי הספר, את מי הם מעריכים ובדרכו של מי האיממים מאינדונזיה ועד ארה"ב מדריכים ללכת.


ממליץ מאוד לעקוב אחרי צבי יחזקאלי, שמביא מידי פעם 'פנינים' מדרשה בפני אלפי אנשים במסגד במיאמי/פריז/לונדון. את ההמונים שצועקים "ח'ייבר ח'ייבר יא יהוד" - ומכריזים בלי להתבלבל את מה הם רוצים לשחזר.

יופי אז אתם טוענים…סיעתא דשמייא1

… שזה מקרה. השם לא גרם שדווקא מוסלמי ערבי יעשה את את זה ואל לנו ללמוד מזה כלום.

דרך אגב אם רק 50 אחוז מערביי ארץ ישראל יחליטו לנהוג כמו אותם טרוריסטים לא היה עוזר שום שב"כ או מוסד או משמר הגבול או משטרה. הזחיחות שלכם מדאיגה.

מה הקשר מקרה?הסטורי

מה החשבון של הקב"ה, איני יודע.


אני כן יודע שלאדם יש בחירה והדת המוסלמית בחרה להיות דת של חרב "דין מוחמד בסייף". אני יודע שהם מחנכים שהפרמטר למוסר זה מעשיו של הנביא ומלמדים איך הנביא הורה וישב לראות איך חתנו עלי שוחט בידיו שבע מאות יהודים אחד אחרי השני.

אני יודע ששום דבר מהזוועות של שמחת תורה, של מעלה עקרבים, של תרפ"ט, הם לא המציאו בדור הזה - הכל מוחמד ואנשיו כבר עשו.


העובדה שיש אחד שהתעורר אצלו רצון לצדק ויושר - בהחלט מעלה אותו על נס ויהיה לו גם חלק לעולם הבא, יחד עם כל מצילי היהודים בכל הדורות. אבל אסור להתבלבל מהיחיד ולחשוב שזה הכלל כשהכלל מחנך להפך.

לכלל של אנשים אין בחירה, יש בחירהקעלעברימבאר

לפרט אם לזרום עם מה שהכלל עושה, וגם בחירה של כל הפרטים האם למשוך את הכלל לכיוון אחר מהמגמה הטבעית שלו. אבל זה שהאסלאם הוא דת של חרב ושל מידת הדין וזה שהערבים המציאו אותה, ושעמים מסוימים אימצו אותה. זה ברוב המקים קשור לנטיה טבעית סוציולוגית שה' הטביע בעמים בעזרת גורמים טבעיים, וכמובן לפרטים יש יכולת להשפיע על גורל הכלל, במיוחד על אורך התהליך ועל כמה תופעות כואבות יתלוו אליו.

 

בעם ישראל לפרט בבחירתו החפשית, יש יכולת יותר להשפיע על גורל הכלל , מאשר אצל האומות. אבל גם באומות יש

נכון, אבל כל עוד שהפרט הוא חלק מהאידיאולוגיה הזאתהסטורי
כל עוד שהוא משתתף בנאומי ההסתה במסגדים, כל עוד שהוא שולח את בניו לבית ספר על שם רוצחים שפלים, כל עוד שהוא מאמין שהנביא לא יכל לטעות ומה שהוא עשה - מוסרי, הוא חלק מזה עד שיוכיח אחרת.
אתה נביא? כי יש לי עוד כמה שאלותנקדימון
זה לא מקרה, אבל לנסותקעלעברימבאר
ללמוד דברים לא קשורים ממקרים ולהסיק מסקנות להתנהגות בפועל מהם, זה כמעט "לא תנחשו".


אולי ה' סיבב ככה בתור קריאה לערבים ולמוסלמים לדעת שאפשר גם אחרת. מקרה שנועד לעורר אותם לתשובה

יפה, אז אולי…סיעתא דשמייא1אחרונה

… כדאי לעודד את זה מהצד שלנו?

לא. אני מבין, ברגע שהקיצוניות תדעך יהיה לנו בעיה נצטרך להתפשר. הרי החמס הוא נכס.

רק 1 מתוך מיליארד? זה ייאוש, לא תקווה.נקדימון
ומכיוון שאנחנו יודעים מהי משנת האיסלאם, הקוראן ומוחמד - אז יוצא הדופן הזה הוא זה שצריך להסביר איך זה הגיוני שהוא עבר על מצוות דתו ותרבותו.
זה תלוי פרשנות, בדובאיקעלעברימבאר

יש זרם גדול של פרשנים מוסלמים שתומכים במדינת ישראל בשם האסלאם, כי כתוב בקוראן שארץ ישראל היא הארץ אשר *כתב* הבורא לבני ישראל. ובדרך כלל לפי האסלאם כשכתוב "כתב" הכוונה נשבע לנצח.

 

הרב שרקי נפגש עם אנשים כאלה בדובאי, והוא מקווה שהזרם שתומך בישראל יגדל באסלאם , במגמה עתידית שיצמח זרם באסלאם שייטען שעם ישראל הוא עם האלוקים הנבחר והתורה תקיפה ליהודים, שזה תחילת תיקון האסלאם שבן השפחה יודה שיצחק הוא בן הגבירה והמוביל, כמו שאומרים חזל "ויקברו אותו יצחק וישמעאל בניו" שנתן ישמעאל קדימות ליצחק, ומכאן שישמעאל עשה תשובה בסוף. או כמו שאומר הכוזרי שעיקר בעית האסלאם היא שהם לא מתפללים לכיוון ירושלים.


 

יחד עם זאת אסור להיות שאננים, ולדעת שאנו במלחמת דת מול רוב האסלאם שרוצים להשמיד את ישראל, ולהלחם נגדם מלחמת חרמה

זה יגיע בסוף, אבל אז הם יפסיקו להיות מוסלמיםהסטורי
אור החיים הקדוש, בראשית כ"ה ו':


ולבני הפילגשים וגו'. ולישמעאל לא אמר הכתוב שנתן לו מתנות ושלחו כי לפי מה שכתבנו (לעיל ט"ז ה') כי ישמעאל משפט קנייה יש בו ליצחק משולח ועומד הוא. ויש יום לאל איום משפט יעשה ויכיר נקנה לקוניו.


בסוף בני השפחה יכירו שהזכות שלהם היא לשרת אותנו, כמו שישמעאל עצמו בפטירת אברהם עשה תשבה. בנתיים אולי אותו אחד שעצר את המחבל, הוא מהיחידים שמקדימים את זמנם.

הירא ורך הלבב ישוב לביתו ולא ימס את לבב אחיו כלבבוהסטורי
אכן טיל עשה את זה.


בחסדי שמים ובהשתדלות של הרבה אנשים בהנהגת ראש הממשלה - רוב הטילים הושמדו על הקרקע וגם אלו שכן נורו- רובם יורטו באוויר.


אגב גם במבצע מדהים של צה"ל בהוראת ראש הממשלה - לפני שנה תוך 72 שעות, הושמד כל הנשק הכבד של סוריה, זה שעשרות שנים הפחידו אותנו איתו. זאת אחרי שבמהלך השנה שלפני צה"ל בהכוונת הממשלה חיסל את ארסנל הטילים שחיזבאללה בנה עשרות שנים.

למה הכותרת השלילית?פ.א.
הכתבה מחזקת את ההשקעות האדירות בטכנולוגיה, במחקר ובפיתוח מתוחכם, מצדיקה לחלוטין את המחיר העצום של כל טיל יירוט - כי בהשוואה לנזק, עלות היירוט היא זניחה ושולית.  
כי הפותח באופן קבוע וסדור מתאמץ לייאש אותנוהסטוריאחרונה
אתה צודק שבניגון אחר זה נשמע אחרת. אם הוא יבהיר שכוונתו לא היתה לייאש - אשמח להתנצל.
- כדי להתקבלקעלעברימבאר

להפועל צריך להרוג 100 אוהדי ביתר פעילי כך, ואוהד מכבי אחד.

-למה אוהד מכבי?

-התקבלת


בג"ץ נגד המשטרה: מותר ללבוש חולצות מחאה


האמת שגם פעילי כך נגד המשטרה בנושא הזהברגוע
אתה חושב שיש בעיה ללבוש את החולצה?צע
לא מבין בכדורגל, מצידי שסכנין ינצחו במונדיאל, לאקעלעברימבאראחרונה
אכפת לי
אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
אבל בתנאי אחד: אתם מקימים מפלגה ומריצים את עצמכם עם נבחרת. מה המצע של המפלגה שלכם? בונוס: מי האנשים שאתכם ברשימה?
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
הבעיה היתה ונשארה איוש המועמדים - ליצור נבחרת שתהיה מקובלת ואטרקטיבית על פלח משמעותי מציבור הבוחרים, שתוכל לזכות במספיק מנדטים כדי להגיע לייצוג הולם בכנסת.  
מה פתאוםזיויק
לוגית, אם לכל אחד היה תקציב, הרבה יותר היו רצים והיה לך היצע גדול יותר. בלי לקבוע אם זה מצב טוב יותר או להפך.
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
עבר עריכה על ידי פ.א. בתאריך כ"ו בכסלו תשפ"ו 7:27

באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.  

 

 בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים.  איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?

מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?

אני לצערי לא מכיר. 

חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
…על תאונות הדרכים הקטלניות. 
אין מקריות בעולם . …סיעתא דשמייא1

… מי שמאמין במקריות כופר בהשגחה האלוהית!!!

ראוי שיצויין בכל דרשה השבת את האור הגדול של הארוע המטורף שהיה ביום ראשון . אור ששמו אחמד אל אחמד.

להרבה קשה לעכל את זה אבל לא במקרה השם שלח לשם שינוי איסלמי ערבי לעצור את היורה מלהתקרב למקום הארוע.

חשוב להנהגה  לאמר בכל רם במיוחד ליהודים יקרים כאלה שלא צריך להתלהם ולהכליל ולאבד תקווה.

אותי הוא הציל אישית.

אני מקציב לכם עד 5 מילים לענות על השאלה:זיויק
מה ה-בעיה המרכזית של עם ישראל שצריך לפתור?
יש בהם נקודת אמתקעלעברימבאר
ה' לא מתגלה באופן מלא כדי לתת אוטונמיה לאדם
עוד הוכחה לאפסיות של ביבירועישםטוב

פשוט לא נתפס

 

 

 

 

ביבירועישםטוב

ביבי מתנהל *בדיוק* לפי התפיסה השמאלנית שאומרת - 

יש בעזה מיליון-2 חפים מפשע, אנשים ממש טובים.

למרבה הצער קבוצה טרוריסטית איכשהו השתלטה עליהם.

בגלל 7.10 ישראל נאלצה בלית ברירה לצאת למלחמה וחבל על כל הרוג ופצוע "לא מעורב".

עכשיו שחמאס כמעט נעקר אז ישראל כמובן תעזור לעזתים, האנשים הטובים והאיכותיים, להשתקם חזרה.

 

אתה קורא את מה שאתה מעלה כאן?!הסטורי
אין כאן שום דבר על ראש הממשלה. ארה"ב דורשת, נו שוויין. היו גם כותרות כאלו, רק לפני קצת יותר מחודש, על המחבלים ברפיח ש"ארה"ב דורשת שניתן להם לצאת" וכל שונאי נתניהו חגגו כאן. היא דרשה, הוא סירב. היום המחבלים הללו מתים או בכלא.
אתה קורא את מה ששלחת?ארץ השוקולדאחרונה

כי נראה שלא.

מדובר פה על דרישה אמריקאית, לא על מה שישראל עושה או מבצעת, אז אין פה הוכחה לכלום על נתניהו.


אפשר לנסות ללחוץ שלא יקרה אם באמת אכפת לך.

עכשיו אפשר להיות בטוחבינייש פתוח

חוק הגיוס לא יעבור בשום מתכונת. אלא אם כן יחליפו ממשלה (לא חייב בחירות, אבל זה תלוי במרכז הפוליטי שיפסיק להחרים את נתניהו) ויביאו לחוק שבאמת יגייס חרדים.

אני מקווה שכולם הבינו מזמן שלעולם לא נשיג שינוי בהידברות, שיתוף פעולה ובאופן הדרגתי.

במיוחד שהחוסר בחיילים די גדול וקריטי, אבל הוא קטן מאוד ביחס למיצוי המקסימלי של החרדים הבריאים בגיל גיוס.

אף אחד לא רוצה ולא צרייך לגייס את כל פונוביץ וכל מיר וכל ישיבת חברון ואת כל חסידות סאטמר ותולדות אהרון.

הסברתי את דבריך לנקדימון, לא כתבתי מה דעתיהסטורי

לגופם של דברים:


א.אני לא מדבר על 'שוויון בנטל' והמושג שוויון כשלעצמו לא מעניין אותי.

אין שוויון ולא היה שוויון. אי אפשר שיהיה שוויון - לא בין לוחמים ביחידות קרביות לג'ובניקים, לא בין אנשים עם מסוגלויות שונות ותפקידים שונים. הכי מביך זה לשמוע עיתונאים בוגרי גלי צה"ל, שהשירות הצבאי שלהם היה חסר כל סיכון, חסר כל מאמץ אמיתי והתרומה של השירות שלהם לבטחון ישראל היתה 0 עגול במקרה הטוב ובעיקר מקפצה לג'ובים הבאים בתקשורת, כזאת שאין לבוגרי שירות צבאי אמיתי - מדברים על הנטל והשוויון בו.


ב. צה"ל צריך להבנות מחדש, ליישר את המטרות, לחזור להיות צבא שמשימתו הראשית היא בטחון ישראל, שהקוד האתי שלו הוא כזה שעמינו וחיילנו קודמים לאוייב וקודמים לכל מיני ניסויים חברתיים של שוויון מדומה וקדמה עקומה. כחלק מזה, הצבא גם יתעדף את הצרכים של הלוחמים בקדושת המחנה, על פני דחיפת נשים לכל מיני מקומות, תוך הורדת הרף והעמדת שרפרף בבוחן מסלול.


ג. חלק מהבניין מחדש הזה, הוא צורך בהרבה יותר חיילים אמיתיים. הצורך הזה מצדיק גם גיוס חובה. צריך לוחמים בשדה הקרב, צריך בשביל שהם יוכלו להלחם תומכי לחימה בהתאם וצריך אנשי 'חזית שבעורף' כמו אנשי מודיעין וכד'.


ד. שאר משימות שאינן צורך ביטחוני ממשי, בין אם עושים אותן על מדים (גלי צהל, מורים חיילים, בדיקות קורונה, סיוד מעונית של מסתננים וכד') ובין אם לא (מה שמוגדר היום שירות לאומי/אזרחי לסוגיו) - אינן  אמורות להיות באחריות הצבא (למעט אולי מצבי חירום ממשיים) ואין שום סיבה להתייחס אליהן כשירות צבאי משום בחינה.


ה. זה נכון גם הלכתית - למחלמת מצווה הכל יוצאין, למשימות אחרות גם אם הן חשובות - מי שנדבו ליבו.


ו. ממילא איני רואה שום מקום להשוואה בין אחי החרדים, לאויבים הערבים.

את הערבים (למעט יחידים מהם שחפצים להיות בצד שלנו על מלא לשמוח בשמחתינו ולהצטער בצרתינו) צריך לגרש מהארץ. גם אם לא בשלו התנאים לכך - חובה להרחיק אותם מכל הקשר ביטחוני לא לאמן אותם בנשק, לא לתת להם להתקרב לנשק, לא לשפץ בסיסים של צה"ל (השתגענו לגמרי?!).

שירות לאומי למי שנשאר כאן? לא יודע, אולי זה יכול להיות סוג מודרני של ה'יהיו לך למס ועבדוך' של התורה. אין לזה קשר לחובה ההלכתית והלאומית של יציאה למלחמת מצווה.

אולי יעניין אותך