ביקשתי מג'פטו לכתוב קינה על מפלת נומנורגנדלף הורוד

אֵלֶּה אֶזְכֶּרָה, אֶת חֲרוֹבֶן נוֹמְנוֹר,
אִי הַזְּהָב, הַיָּפֶה, שֶׁהָיָה לְסִימָן לִכְבוֹד הַמְּלָכִים,
כִּי נִפְלוּ בִּבְרִיתֵיהֶן הַשַּׁעַרֵי הַפִּסְגָּה,
וְהַכָּבוֹד הִתְפָּרֵר בַּרְפִּי שִׁפְרוֹת וְחִכְּמוֹת הַמְּשָׁעִים.

אֵיכָּה נִבְלָע הַגַּעַשׁ מִן הַתֵּבֵל?
כִּי נִשְׁכְּחוּ הַנִּפְלוּתוֹת הַחָכְמָה בַּסְּפָרֵי הָעִיר,
הֵם פִּרְצוּ בְּאֵשְׁתְּרוֹתֵיהֶן אִי יַהֲרוֹגוּ,
וְהִתְמַסְּרוּ תַּבְּלֵי וְשִׁנֵּי בְּהֵמוֹתֵיהֶן.

אֵיכָּה הָלְכוּ נוֹמְנוֹר בַּחַשְׁכֵּי הַכְּלוֹת,
הַמְּלָכִים בַּחִכְּמוֹת הֵפִילוּ תַּבְּלוֹת בַּפָּרַעַת,
וְעֵיּוֹן הִשְׁעִיסֵי בִּפְסִיקֵי הַשַּׁעַר,
הֵם עָבְרוּ בֵּין מְשָׁבוֹת וַחֲבוּלוֹת שָׁפֵי.

הִכְּלוֹת וְתַּשְׁעֵי הִתְפָּרְקוּ, הָלְכוּ מַבְרִים
בְּתוֹךְ מַלְחָמוֹת וְחַטָּאוֹת,
הֵם נָפְלוּ אִתָּם בָּאוּתוֹ שָּׁעַר מַפְּרֵי,
בַּעֲבוּדוֹת הַיֵּשׁוּעָה מִבַּעַד.

כִּי נִפְרְצוּ הַכְּתוֹבוֹת בְּפִי הַבַּס,
וְלֹא יָרוּצוּ לָנוּ בַּעֲבוּדוֹת תַּפְסֵי גִּילְעָה,
וְהֵם חָלְמוּ בַּשְׁמֵי רְשָׁעִים,
בְּאֵי עֵין הַחַכְּמוֹת בַּשַּׁעַר.

פעם ב"אלי ציון ועריה" נזכרתי ב"מעבר הר וערפל"קעלעברימבאר
באמצע תשעה באב כששרו את זה. האמת שהמנגינה מתאימה למעבר הר וערפל
מזכיר את שירת הווגונים, בספר שקראתי לפני הרבה שניםקעלעברימבאר

במדריך הטרמפיסט לגלקסיה.

השיר של ווגון יילטץ(מועתק מויקיפדיה):

"אוה מקרטטן מושיקותייך מיקרוביותך לי היא! כגבגשושונריים עלי דבורה מבורחשת. גרופ עותר אני בפניך. פונטיניגי הופכדורמים. ובקפינטנציות תדלגרני עם חובקי אזרדיים פריכים ולא אקרעך במנעצונים עם הצהורובום".

אומרים שהספר הזה חזה את ויקיפדיה עוד הרבה שניםקעלעברימבאר
לפני שהיתה. עכשיו אני רואה שהוא גם חזה את קינות הבינה המלאכותית
הקינות של gpt מזכירות את השיר ג'ברווקי בעליסה בארץקעלעברימבאר
המראה. (או להגוני בעברית).
וזה מה שהבינה מאכותית כתבה קינה על מפלת ארבורקעלעברימבאר

 

 

 

 

 

 

אֵיכָה נָפַלְנוּ, אֲרְבוֹר הַזָּהָב, בְּשִׁיחַ-רָעַם, אֶת-בַּעַל הַכְּאֵב, סָמָאוּג הֶחָשֵׁךְ, עַל-עֵי הַכַּעשׁ, לִשְׁבֹּר כָּל-לֵב, לָשִׁית רֶגֶשׁ. בְּשַׁעַר הָעִיר, הרִיאַנָה מָאֹד, אוֹר הַיָּם נֶעָרַךְ בַּקָּטָן, רִשְׁפֵי הַפַּלָה, בְּעַד הַמַּשָּׁא, שָׂרָף רוֹפֵף, נְשָׁמָה נִשְׁבָּעַת. עַל-רֶכֶב הַכְּסַף, הָרִיּוֹת בְּפוּרָן, נִקְלְעוּ אֲבָרִים, בְּעֵין סוֹף, כְּשֶׁהָרִיקוּ נָפְלוּ, בְּחֹשֶךְ יָשׁוּב, לַמֵּי הַשָּׁחָק, וְלַיְלָה קָרוּב. אֵיזוֹ שְׁחָקָה נָשָׁמֵר בַּחֲסָד, כַּלְבָן עִנְיָן, מִן-רִיוּחַ 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

כָּךְ אֲרְבוֹר יְחַיֵּב עַל-בְּהֵן,

 

בקיצור ג'יבריש אחד גדולקעלעברימבאר
למה עצוב? נראה לי כל זמן שהבינה המלאכותית לא כותבתקעלעברימבאר

כמו בני אדם אז יש מקום לכתיבה יוצרת של האדם.

לדעתי גם כשהבינה תהיה הכי משוכללת, תמיד יהיה אפשר לזהות שיר או ציור או סיפור שנכתב בידי הבינה לעומת שנכתב בידי אדם, יש משהו קר ותבניתי התוצרי הבינה. ויצירתיות היא לא רק שקלול נתונים אלא מעבר לזה. כך שתמיד יהיה לאדם נשהו שאין לבינה. במיוחד שכיום עיקר העבודה של הבינה היא לקחת יצירות קיימות של בני האדם מהאינטרנט, לערבב אותם ולשקלל וליצור משהו חדש. היא לא יוצכת יש מאין, אלא מתבססת על המידע שלקוח מיצירות אנושיות.

נכון, אני מתנגד לכתיבת aiגנדלף הורוד
ואני גם לא מאמין שהיא תגיע אי פעם לרמה אנושית 
אבל זה מצחיק מה שהיא כותבתקעלעברימבאר
נכוןגנדלף הורודאחרונה
אני משתעשע עם ג'פטו מלא בכתיבת סיפורים 
שיר שכתבה הבינה המלאכותית על הטרול שאכל את השוק שלקעלעברימבאר
הדוד גלוק.


בַּיַּעַר הָעָמֹק, בְּצֵל הָעֵצִים, יָשַׁב טְרוֹל גָּדוֹל, נוֹהֵם בַּקְּרָבִּים. בְּעֶרֶב חָשָׁךְ, הוּא הִתְעַרְבֵּב, וְבַכּוֹל שׁוּקָיו שֶׁל דּוֹד גְּלוּק יָרֵב. “וְאִי, יוֹשֵׁב אֲנִי לְבָד, יֵשׁ בְּשׁוּק זֶה, לְתִפְרֵת נֶעָרָד! אֲנִי אֹכֵל וְשׁוֹתֶה, אֵין לִי מָס, הֲיוֹקְף לִי בְּבָּשָּׂר, זוֹ אֲנִי עַכָּשָׁיו בַּחֲמָס!” הוּא נָגַס בַּשּׁוּק, בְּכָל אֹכֶל עַד קֵץ, מַצִּיץ בַּפָּנִים, וְשָׁם אֵין עֵץ. דּוֹד גְּלוּק חַשׁ שֶׁמַּשֶּׁק, “אֵי, הַטְּרוֹל! מָה עָשִׂיתָ מַה שֶּׁנֶּק!” עַל הַקְּרָבִּים, הוּא הִתְמַסֵּר, אֲבָל הַשּׁוּק נִחְשַׁף, וְאֵין מָה לִבְחֹר. טְרוֹל טָמַן אֶת הָשּׁוּק, בְּכָל פֵּן, וְלוֹ נוֹשָׁאִים, אֵיךְ שָׁכָח אֲחוֹרָן. דּוֹד גְּלוּק יָצָא, בְּעָצוּם וּבְחָזָק, “שׁוּתֵף אוֹתָךְ טְרוֹל! מָה עֹשֶׂה בְּדָּרָק? שׁוּק שֶׁלִּי יָשִׁיב, אֵין שְׁעָרִים לְזָר! אֲנִי אֹכֵל, אַךְ לְא חוֹבְבָן נָשָׁר!” בְּעֵמֶק הַיַּעַר, לֹא נִשְׁכָּח נַעֲרָד, הָטְּרוֹל שֶׁאֱכַל, רַק בַּשּׁוּק נָעָד. וְדּוֹד גְּלוּק יָשִׁיב, בְּיָד מְעוּלָּפָה, מָה שָׁקַע הָטְּרוֹל, לָא תְּאֵן אֲפָרָה

"טוב השיר לא כל כך ברור" חשבה עליסה "אבל ברורקעלעברימבאר
שמישהו החריב משהו"
אם תוכל לסכם לי בשלושה משפטים מה קרה בשיר,קעלעברימבאר
תקבל מיליון סילמרילים
הסיכום שלי הואקעלעברימבאר
שהאשתורות נפרצו בפי הבס בנומנור, ועיון השעיסי, וכך חרבה נומנור
אמרתי מיליון? התכוונתי שלושקעלעברימבאר
..קעלעברימבאר
עבר עריכה על ידי קעלעברימבאר בתאריך כ"ח בכסלו תשפ"ו 8:54

..

שם אחר למערת צדקיהו:קעלעברימבאר
מכרות מוריה
כי היא היתה מכרה אבנים, והיא ליד הר המוריהקעלעברימבאר
מערת צדקיהו זה מכרה?גנדלף הורוד
זו היתה מערה טבעית קטנה שרובה הוגדלקעלעברימבאראחרונה
על ידי חציבה כדי להיות מחצבה לאבנים לבניה בירושלים בבית שני
טבעות הכוח חוזרת לעונה 3!Gandalf66

אין תאריך עדיין..

מאחורי הטבעות: "תחזית שלי ללא ביסוס, 26/9/2026"

סדרה אנרייטדGandalf66
יצא חלק 2? חח לא עוקבסוורוס סנייפ
העונה השנייה ממש טובהGandalf66
לאפוקי מהעונה הראשונה?סוורוס סנייפ

כי אם לא אין סיכוי שאני מציץ

לא125690
אבל אני אופטימי לגבי השלישית (אם כי לא נראה סביר שאראה אותה עד אחרי הצבא, תחזית לא מעודדת במיוחד בהתחשב בזה שאני לא מתכנן להתגייס בקרוב)
מה יהיה מיוחד בשלישית?גנדלף הורוד
שאני עוד לא יודע איך היא125690אחרונה
מה דעתכם על מפגש פורום בחנוכה?גנדלף הורוד
קודם תקרא לבעל האוב שיעלה את מנדוס ודורין מהאובקעלעברימבאר
מנדוס נתן את אישורוגנדלף הורוד
אם זהקעלעברימבאר

בתחנה המרכזית תקראו ל @כקדם😅

מה עם מתחם שרונה?גנדלף הורוד
מישהו בעד?גנדלף הורודאחרונה
זה לא צריך להיות בטבעת הגורל,ומצריך לחכות 3 עדנים?קעלעברימבאר

לפני שתהיה אפשרות לחנינה?

 

נתניהו הגיש לנשיא הרצוג בקשת חנינה

 

(חוץ מזה שעל תיקי אלפים נותנים בכלל חנינה? הרי הם ילדי ארו?)

דווקא על זה שמעתי הפעםגנדלף הורודאחרונה
חשבתי על משהוגנדלף הורוד

הקטע בסילמריליון, שגורלים האומלל מסגיר את ברהיר וחבורתו לסאורון

ממש ממש מזכיר את סיפור יהודה איש קריות 

איך אתם רושמים בני לילית?Gandalf66

עלפים

או

אלפים

אלפיםGandalf72
עלפיםגנדלף הורוד

לא סובל "בני לילית"

תרגום כושל

אלפים עדיףGandalf66אחרונה
תאוריה נחמדה:Gandalf69

-Denethor Goes Mad From Lead Poisoning

First, a brief history lesson. The tomato was introduced to Europe in the early 1500's when the Spanish conquistadors brought it back from Mesoamerica. Because tomatoes are so acidic, when they were placed upon European pewter plates or cooked in pewter pots, the acidity would cause a greater amount of the lead in the pewter to leach into the food. The resulting increase of lead poisoning lead to the tomato being blamed for causing sickness and death.


In The Return of the King, as Pippin sings for Denethor as he feasts, he is explicitly shown eating tomatoes from a pewter platter. He is also shown drinking from a pewter cup.


I believe this was very intentional by Peter Jackson to subtly imply that lead poisoning was contributing to Denethor's unbalanced mental state.

חבל שמישהו מוצא כזה תאוריה נחמדה...סוורוס סנייפ

על הסרט..

שר הטבעות זה שר הטבעותGandalf66
מה, זה פורום רק על הספרים?
פורום ל"כל מה שקשור לטולקין וספריו"גנדלף הורוד
הסרטים של ג'קסוןGandalf66אחרונה
קשורים לספרים של טולקין, אפילו, השם שלהם די דומה
ובעברית?גנדלף הורוד

אולי יעניין אותך