שאלות של טירונית על מקווה...אנונימית בהו"ל

אז אמנם נשואה 3 שנים, אבל הריון, לידה, הנקה, מניעה... יצא לי לטבול רק 7 פעמים למיטב זכרוני.

כל פעם מגלה עוד הלכה ועוד הלכה ומרגישה שאף טבילה שלי לא הייתה כשרה! ובעלי למד בישיבה רצינית, בין היתר בכולל הלכה של נידה (לא ברמה של להבחן, אבל יודע את ההלכות) ואומר לי שאחרי טבילה ובמיוחד אחרי קיום יחסי אישות כל עוד זה לא רוב הגוף או משהו שאני/ שאר העולם ממש מקפידים עליו ברמה שלא הייתי יוצאת ככה מהבית לאירוע אז הכל טוב.

אשמח שתכתבו לי את כל הדברים האלה שאני עלולה לפספס כי וואלה אני באמת מרגישה שלא משנה כמה אני משתגעת על המצווה הזאת (שמאוד קשה לי איתה, לא סובלת את ההרחקות ואת הטבילה) אז בסוף מרגיש לי שלא עשיתי מספיק טוב...

וגם כשאני כבר טובלת אני רק מתרכזת בלהיות אחרי ולשמוע את ה"כשר" ולהתחפף משם כמה שיותר מהר... אז בפועל לא זוכרת כיווצתי ידיים, פישקתי את הפה ואת הרגליים.. אין לי מושג. לא מרוכזת. מנסה לעוף משם כמה שיותר מהר. בבקשה אל תנסו לשנות את היחס שלי לטבילה, מותר לי שיהיה לי קשה עם זה. צריכה טכנית, רשימה של כל הדברים שיש מצב שפיספסתי. והסבר עד כמה אמורים להשתגע...

צריך לפקוח עיניים במים (ממש מפחיד אותי, אסור לעצום??)? לעשות עיון במישוש? עיון בהסתכלות חובה במראה ולא מספיק להסתכל ישירות על הגוף? לא מספיק אחרי המקלחת בבית, חובה גם במקווה? איפה במקווה בחדר התארגנות ? ליד הבור? אסור לסגור את הפה במים? ואם זה מגעיל אותי שיכנסו מים? כמה חייב לפתוח? פיסוק של הרגליים, כמה גדול? כי אני אישה מלאה... אז כאילו לגמרי שלא יגע הירכיים אחד בשני? אסור לכווץ את הידיים (מאיפה אני זוכרת מה עשיתי) ? לנקות את חורי העגילים באוזניים (מה? איך??) להוריד עור קשה ברגל (זה אינסופי!!) ? להוציא את כל הקשקשים (גם אינסופי אצלי) לראות שהורדתי את כל השמפו לגמרי לגמרי, אהמ נראלי שכן, אבל איך בודקים את זה? לקלף פצעים?? ברצינות?? לנקות אוזניים כמה אמורים לנקות? לא הבנתי... תמיד יש עוד קצת לכלוך.. כמה עמוק? לקלף קילופי עור? זה לא יפצע אותי??

ועוד דברים שבטח שכחתי 😭

אוך אני מרגישה שאני פשוט טמאה כל הזמן ואף טבילה שלי לא טובה... בעלי צודק או שהוא מקל כי הוא מתבייש לשאול רב? (מדגישה שלמד ברמה של ישיבה גבוהה, לא ברמה של מבחני רבנות)

כל הדברים שכתבת לא צריך לעשות כמעטמישי 22

ניקוי אוזניים רק חיצוני

עור ברגל לא חייב רק אם את מקפידה בכללי

קשקשים מה? איך אפשר להוריד הכל?

שמפו שטיפה רגילה יחסית יסודית מספיק

פצעים- לרכך, להוריד מה שמתנתק


את יכולה לפתוח פניני הלכה פשוט...


בגדול הכל זה מה שאת מקפידה בכללי...

ובעלך צודק

חשוב שתרגישי טהורה!

אני חושבתתקומה

שהרבה פעמים פחד וחרדה נובעים מחוסר ידע, במיוחד בכל מה שקשור להלכה.

ולכן מה שיעזור זה ללמוד בצורה מסודרת.

זה לא חייב להיות דרך ספר, אפשר גם לשאול.

אבל לברר פעם אחת ולתמיד מה *צריך* ואז לדבוק בזה.

אני מאוד ממליצה על יועצות ההלכה של נשמת. יש להן גם אתר שממנו אפשר ללמוד, וגם קו פתוח אנונימי שאפשר לשאול הכל.


באופן כללי אני אגיד (מבלי לפסוק הלכה), שבעלך צודק. ההליכה למקווה היא חלק מהחיים. כן, צריך שלא תהיה חציצה. אבל זה לא ברמה של להשיל מעצמך כל פיסה אפשרית.

חפפת שיער היטב? שטפת היטב? העברת מסרק לבדוק שאין קשרים? הלאה.

כנ"ל לגבי אוזניים, ניקית עם מנקה אוזניים (לא עמוק, כי זה לא בריא)? זה נקי? נקסט.

את לא אמורה להיפצע! אם את פוצעת את עצמך כחלק מההכנות, אני מבקשת ממך לעשות את הבירור הזה עוד לפני הטבילה הבאה. כי זה לא אמור לקרות.

לא צריך לאהוב מקווה.

אבל את גם לא אמורה לסבול.

והידיעה, יכולה לפתור לך הרבה מהסבל.

יקרה ואהובהבאתי מפעם

בטח שיהיה קשה לך עם המצווה הזאת...

וואו

נכנסתי ללחץ רק מלקרוא את ההודעה שלך...

המדריכה כלות שלי אמרה לי- ''אל תכאיבי לעצמך ''

זה היה לפני הרבה שנים, אבל כל פעם שאני נכנסת לפינה כזאת של מאבקים בטבור/ מאבקים בפצע, אני מבינה שאני לא בכיוון הנכון כי אין סיבה להכאיב לעצמך. לא כך נראית המצווה.

פעם כשבאתי לטבול אמרתי לבלנית (שהיא תלמידת חכמים) שיש לי מלא קילופים ברגליים וכמה שאני מורידה יוצא עוד, אז היא אמרה לי - ככה את הולכת? אמרתי להק כן. אז היא מיד אמרה - אז זה שום דבר. זהו. לנשום.

אם יש קילוף שהוא ממש תלוש מהעור כזה ורק נשאר לתלוש את הקצה - זה חציצה, אבל לא צריך לשפשף שעות...

עיון במישוש- אף פעם לא שמעתי על זה. עיון בגב צריך מראה לדעתי שאר הגוף לא חייב מראה.

לפי מה שאני זוכרת לא צריך לפקוח עיניים, אבל לא לעצום חזק מידי.

והפיסוק בפה/ברגליים לא צריך להיות ענק, העיקר שיכנסו המים ביניהם.

אני חושבת שמה שלא רואים (גם לא במראה) צריך למששיעל מהדרום
כמו מה למשל?אנונימית בהו"ל

ונגיד כפות רגליים, מספיק במקלחת בבית או צריך שוב במקווה?

למשל מתחת לברכיים, אני עוברת על הגוףיעל מהדרום

לק"י


מסתכלת בעיניים או מול המראה. ומה שלא רואים- נוגעת עם היד.

תלוי גם בגודל המראה.


חושבת שמספיק בבית. אם את לא הולכת ומתלכלכת בדרך. אני עושה את העיון במקווה, כי ככה נוח לי.

כמו שיעל כתבהמדברה כעדן.
שמה שא"א לראות צריך למשש. כתוב בדרכי טהרה, יכולה לצלם.


ויש עניין להצמיד כמה שניתן את העיון לטבילה, אבל אם עיינה בבית ומאותו רגע עד לטבילה בטוחה שלא התלכלכה (איך אפשר ברגליים להיות בטוחים? הרי הלכנו עם נעליים כלשהן על הרצפה... אפילו מהרכב הרגליים יכולות להתלכלך) אז סבבה לא חייב לעיין שוב...

בעלך צודק לגמרי!!!לפניו ברננה!

ואת צריכה להפסיק לחשוב מה היה בטבילות עבר שלך..

התורה ניתנה לבני אדם ולא למלאכים.

את יוצאת מהמקווה ובגדול משאירה את מה שהיה שם - שם. כן יש מקרים שצריך לבדוק ולפעמים לחזור לטבול.אבל הם מיעוט שבמיעוט, ואת לא צריכה לחפש אותם, רק אם את נזכרת במשהו.

וגם אם נזכרת אם עבר זמן הרבה פעמים זה כבר משהו שיתירו
 

תמיד צריך ללמוד עוד ולהשתפר בידיעות אבל כל מה שהיה עד עכשיו הוא לא - לא כשר בגלל שגילית משהו שלא זכרת שאמורים לעשות...

אמא שלי למדה הדרכת כלות לכלות חילוניות מאוד רחוקות מהמסורת (לפני שיצאה לשליחות) הנחו אותה ללמד שמתקלחים, גוזזים צפרניים, מסתרקים וזהו!!! והטבילה עולה להן!


 

כלל מנחה בהכנות לטבילה הוא "ככל שידה מגעת" הורדת קשקשים ונשארו עוד? אין מה לעשות.. ככה זה. עשית את המקסימום שלך. כנל לגבי עור יבש ברגל. זה באמת לא דבר שנגמר.


 

שמעתי פעם טיפ שאהבתי.. תמצאי את מה שמקל עלייך בהכנות מראש. לא הכל צריך להיות באותו היום. יש לך שבוע שלם לפני שאת יודעת לטבול וגם באופן כללי את יודעת שזה מגיע כל כמה זמן.

אז למצוא את השמפו המדויק לך יכול לעזור בעניין הקשקשים. תטפחי את כפות הרגליים שלך כך שאם יהיה עור יבש זה יהיה זניח.. ואני מניחה שיש עוד דברים שיכולים לעזור להקל על עצמך בהכנות.. )טיפ שעוד לא יישמתי כי שמעתי אותו שניה לפני שנכנסתי להריון..)

מבט רוחניEliana a

כל מה שכתבת נכון צריך

אבל לאט לאט , בנחת , אין לחץ

אני עושה הכל לא ביום של המקווה כדי לא להיות בלחץ

ברגל צריך אבל רק מה שאת מצליחה להוציא, לא חפיף אבל גם לא במתח


 

אני רואה את הטבילה כעיקר


 

מצווה עם עניינים

זה עניין רוחני, עושים מה שיכולים בלי פחדים

העיקר זה המצווה .


 

את מתכוננת

את הולכת למקווה

את עושה עיון

את טובלת

את לומדת את ההלכות

מקווה שהכל כהלכתו


 

כל זה מכלול המצווה

ולכן אין עניין להיות שמא לא עשית כדין

העיקר הוא ההשתדלות , הלהיות בתוך כל זה

זה מה שה' רוצה . זה שנקיים את המצווה

כי אם כן תמיד אפשר לחפש מה לא היה בסדר


 

כי אם אני חושבת על זה זה לטבול במים טהורים,זה משהו ממש עם עומקים רוחניים, שאני לא מבינה אותו בכלל

למה דווקא מים גורמים לאישה להיות טהורה,ולמה היא בככל לא טהורה למה צריך את כל המסביב, למה צריך בלנית ,ולמה כל זה

יש הרבה דברים מסביב


 

זה דרך שה' יצר לנו לצורך המצווה בעולם הזה הגשמי ועושים מה שיכולים


 

העיקר הוא קיום והשתדלות


 

זה מה שאני חושבת


 

 

 

רק מדייקתבארץ אהבתי

לא כל מה שהיא כתבה צריך.

לפחות לא לפי כל הדעות.

אני לא למדתי בשום מקום שצריך לפקוח עיניים או לפתוח פה בזמן הטבילה. לפי מה שאני למדתי - הם נקראים 'בית הסתרים' - אלו מקומות שמנקים מחציצות באופן שיהיו ראויים לביאת מים ללא חציצה, אבל בפועל לא צריך שהמים יכנסו לתוכם.


וגם בדברים האחרים - מה שלא מקפידים עליו, לא נחשב כחוצץ. זו ההלכה.

זה לא העניין שמספיק להשתדל, ואז לא נורא אם לא עשינו מושלם, העיקר שהשתדלנו.

מבחינת ההלכה עצמה - מספיק להוריד רק מה שמקפידים עליו, ויוצאים ידי חובת הטבילה.

לכתחילה כן יש עניין להוריד כל חציצה, גם כזו שלא מקפידים עליה. אבל בזה באמת מספיק להשתדל, ואם נשארה חציצה קטנה שאנחנו לא מקפידים עליה - זה באמת לא מעכב, וממש לא צריך להשתגע בשביל זה.

תודה לך על זה .Eliana a
עבר עריכה על ידי Eliana a בתאריך ל' בניסן תשפ"ה 13:11

עבר עריכה על ידי Eliana a בתאריך ל' בניסן תשפ"ה 13:11

נכון לא הכל חייב . לא שמתי לב

באתי לכתוב בגדול את הרעיון שלי...

מנסה לערוך שורה ראשונה לא מצליחה 
 

אף פעם לא שמעתי לפתוח עיניים ופה

 

לגבי  השאר , זה מה שהתכוונתי. אנחנו עושות לפי ההלכה מה שיכולות , משתדלות וזה עולה לנו

להשתדל - מה שצריך לפי ההלכה וחוץ מזה גם מה שכתבת על שאר חציצות שלא מקפידים 

אולי לא הובנתיאנונימית בהו"ל

דווקא בגלל שקשה לי כל כך, אני לא מחפשת החמרות בכלל.

אבל פתאום קוראת שצריך לנקות בחורי העגילים, איך עושים את זה בכלל? קוראת שצריך לנקות את הטבור, כאילו זה משימה בפני עצמה? איך עושים? עם צמר גפן? אתן יודעות, אני עוברת את זה כחלק מהמקלחת בתור משהו שצריך לזכור במקלחת יסודית, כמו מאחורי האוזניים, לא מתחילה לחטט שם..  זה ממש משימה בפני עצמה? גם להסתרק, השיער שלי נוטה לקשרים ולנשירה, עד המקווה כבר יש שוב קשרים! כמה להסתרק? ואם כל הזמן נושר.. איך אדע שלא נשר עליי? זה לא מספיק שאני טובלת 3 פעמים אז אם הייתה שערה בטח הייתה נופלת במים? כי זה הרבה דברים שאין להם סוף. או נגיד זה חובה להתקלח עם ספוג או ליפא? כי אין לי בבית, חייב לקנות במיוחד? או נגיד אין מראת גוך במקלחת בבית שלי, אז לישות עיון בחדר שינה? כי גם במקווה זה רק חצי מראת גוף. ומה הגדר ההלכתי של עיון? מבט זריז? או מעבר לזה...?

אז אני רוצה לדעת מה המינימום ההלכתי כדי לא כל פעם להישרט מזה נפשית שאני לא טהורה, כי זה ברור שיש אינסוף. השאלה מה הדד ליין ההלכתי. מה החובה המינימלית. מעבר לזה אני אוסיף רק מה שנעים לי.

יש למישהי רשימה כזאת? פשוט שאהיה רגועה. כי אני תמיד עצבנית ביום של המקווה ורק רוצה להיות אחרי וזה גורם לי לשכוח נגיד להרפות. אבל לא יודעת, אם לא פיסקתי? בטוח המים נגעו בהכל ב3 טבילות, לא מספיק? ממש חייב להקפיד על רוחב פיסוק? זה כאילו להחזיק המון בראש. לא לכווץ ידיים, לפסק את הפה, לפתוח את העיניים בין טבילה לטבילה, להרפות את העיניים...

מרוב שזה קשה לי מדיי, אני פשוט אומרת יאללה תהיי רפויה ואל תתחילי לחשוב יותר מדיי, שלוש טבילות בטוח הכל תקין.

אומרת לעצמי יאללה מקלחת מפנקת של חצי שעה בטוח את מצוחצחת יותר מאימהותינו שלא היה להם מים זורמים, גם אם שכחת משהו זה כשר.

כאילו מקלה מעל עצמי...

ואז אחרי הטבילה פתאום אוכלת סרטים ששכחתי משהו קריטי, שלא השתדלתי מספיק, ששיחררתי יותר מדיי... וגם כל פעם מגלה הקפדות חדשות! פה בפורום, בווצאפ נשי, בשיחות גני שעשועים... ולא יודעת מה חובה ומה רשות.

לקחתי על עצמי לקרוא ב"איש ואישה" או אולי בפניני הלכה כמו שהצעתן

אבל אם למישהי יש "צ'ק ליסט" מאוד יקל עליי ♥️

חורי העגילים להעביר במקלחת עם עגיל לשחק בחורחצי שני

טבור פשוט לנקות רגיל, אם הוא מאוד עמוק אז עם האצבע או מקל אוזניים. לא משהו מורכב.

עיון לדעתי מה שאת לא רואה אז למשש.

פעם שאלתי בלנית על נשירה כשיצאתי מהבור ויצאה שערה היא אמרה שזה ככה תמיד ולא להקפיד.

הרב בורשטיין אומר כמו בעלך, איך שתצאי לחתונה של אחותך זה מספיק.

ממליצה לעבור על ההלכות והכי טוב פגישת רענון עם מדריכת כלות כדי להרגיע את עצמך.

טוב דאת מרגיעה את עצמך!מישי 22

תוח פה ועיניים במים????

מההההה

לאאאאאא

לגבי הטבורטרכיאדה

אחרי מקלחת רגילה, יש לכלוך על הטבור? נכון שלא?

אז אין שום סיבה לנקות שם באופן מיוחד, מספיק שבעיון הרגיל את עוברת על כל הגוף, אם היה שם לכלוך היית כבר רואה אותו

תודה תודה לכולכן לכל אחת שעצרה להגיב תודה תודהאנונימית בהו"ל
תודה רבה לכולם אתם מהממותתתת💜💜💜💜אנונימית בהו"ל

עכשיו נגיד הלכתי לפי הרשימה, ופיספסתי משהו קטן, או אולי אפילו שניים - כמו למשל, לעיין מתחת לברך, או לנקות אוזניים, או את חורי העגילים, או לקנח את האף (כשלא מצוננת), או לפסק את השפתיים של הפה, או שפיספסתי 3 שערות בגילוח של הרגל... בהנחה ועשיתי את שאר ההכנות רציני ובעיקר מקלחת ארוכה של חצי שעה + אז סביר להניח שהגוף באמת נקי.

אז אם נזכרתי בזה אחרי שחזרתי הבייתה והיינו כבר ביחד, נגיד יומיים אחרי טבילה פתאום מתחילה להרהר בזה, או רואה הודעה בפורום שמזכירה לי ששכחתי משהו, בדיעבד הכל בסדר.. הבנתי נכון?

ועוד שאלה - אתן מתקלחות "שטיפה זריזה" עוד פעם במקווה? או שזה לא חובה אם אני מגיעה ישר מהבית למקווה? ובשבת מה עושים?

רק שתדעי שאני ממש מבינה אותך🤦‍♀️יעל מהדרום

לק"י


כל פעם מתגלה לי משהו חדש.

ותמיד יכול להיות שלא בדקתי משהו בעיון.


אני לא עושה שטיפה של כל הגוף במקווה. בדרך כלל שוטפת רגליים, ואם יש עוד אזור שאני חושבת שצריך.

אני אגידתקומה

לך ככה, פעם גיליתי אחרי שנשאר לי ממש מעט שעווה. ביררתי ואמרו לי שזה בסדר!! לא לכתחילה, ובוודאי שאם הייתי שמה לב לזה הייתי מורידה אותה.

אבל עשיתי עיון, ועשיתי הכל כמו שצריך ופספסתי. קורה, אנחנו בני אדם.


בטח בדברים כמו מעט שיער למשל, שזה ממש חלק מהגוף שלך, וזה מיעוט שלא מקפידים עליו.


אני באמת ממליצה לך פשוט לשאול דמות תורנית.

חוזרת על ההמלצה על יועצות ההלכה של נשמת. ובכל שתדעי יותר, ותביני את הרציונאל יותר, יהיה לך קל יותר.

לא כי זה אומר להחמיר יותר, להיפך. לפעמים החמרה נוסעת מחוסר ידיעה. וכשיודעים ומבינים, לא מוסיפים החמרות מיותרות.

נראה לי שהרמב"ן כתב את זה במיוחד בשבילך:בארץ אהבתי

הלכות נידה לרמב"ן פרק ט אות כה:

"ומדיני החציצה לא טוב היות האדם מחמיר יותר מדאי ומחפש אחר הספיקות לפסול טבילתה בדבר הקל, כי אם כן אין לדבר סוף, אלא אחר שחפפה ראשה וסרקה במסרק וחפפה ורחצה כל גופה בחמין ונזהרה לבלתי תגע בשום דבר חוצץ ותעשה טבילתה בפשיטות איבריה וכל גופה, לא יכניס אדם ראשו בספיקות החמורות אשר אין להן קץ וסוף, כגון עצמה עיניה ביותר קרצה שפתותיה ביותר ומשאר הספיקות, כי מי יוכל להבחין בין עצמה ביותר ובין לא עצמה ביותר".


את יכולה גם לקבוע מפגש רענון עם מדריכת כלות, שתעזור לך ללמוד מה באמת חשוב, ותרגיע אותך על מה שלא. (אם את רוצה עזרה אני יכולה לעזור לך לחפש מישהו מתאימה, מוזמנת לפנות בפרטי).

וואו עשית לי טוב על הלב💜💜אנונימית בהו"ל
הבלנית אמרה לך במקווה כשר?דיאן ד.

אז זהו כשר

תשכחי ממה שהיה.

כשר זהו נגמר.

 

באמת אני חושבת שזה עצת היצר להכניס לנו ספקות ובלבולים.

וכל הקולות האלו של רגע אולי לא עשיתי את זה ואולי לא עשיתי את זה 

זה לא צריך להיות ככה.

ההכנות והטבילה עצמה צריכים להיות בנחת ובשמחה!

 

אני חושבת שכדאי לך ללמוד את ההלכה הבסיסית של מה שצריך לעשות.

תעשי לעצמך רשימה כזאת של מה צריך לעשות.

תעשי וי וי וי וי וזהו.

 

כל מה שכתבת עכשיו זה בכלל בכלל לא חובה

עשית את ההכנות כמיטב יכולתך ומרגע שטבלת זהו נגמר

 

וכן מאוד מבינה את הלחץ והחרדה סביב זה

גם אני בתחילת חיי הנישואים הייתי חוזרת הביתה בתחושה שאסור לי לגעת בבעלי כי הטבילה לא טובה ולא עשיתי הכנות כמו שצריך

הייתי תמיד לוקחת במקווה טופי כזה שהן נותנת כדי שאם ארגיש משהו בפה לא אתחיל לחשוב שאולי לא צחצחתי שיניים כמו שצריך וכו'

ון זה מלחיץ ולדעתי הנוסח בספר הלכה שלמדתי עם המדריכת כלות קצת מלחיץ מידי

אבל זה כמו כל מצווה שאנחנו עושים

כמו ששבת אנחנו ברוגע ובנחת וכמו שאנחנו נוטלות ידים לארוחה בכייף ולא מתחילות לבדוק בהיסטריה שאין חציצה

ככה גם המצווה הזאת צריכה להיות בשמחה וברוגע....

 

 

וחיבוק גדול!!

 

אני חושבת שכל מה שציינת לא מעכבחצי שני
לא חייבים לפתוח עיניים ופה, פשוט לא לסגור ולכווץקופצת רגע

ממש חזק, אלא בצורה רפויה.

אני זוכרת שכשלמדתי בהדרכת כלות ההגדרה הייתה שכל מקום צריך להיות נקי וראוי לטבילה - ולכן צריך למשל לצחצח שיניים ולנקות את הפה, אבל אין חובה שהמים יגיעו לבית הסתרים, שכולל גם את חלל הפה.


נראה לי שיש דעה לפיה אם טובלים כחצי שעה באמבט חם, אז ממילא כל מה שהתרכך ונפל זה טוב, ומה שנשאר מבחינת גלדים וכו' לא נחשב חציצה. אולי זה יעזור אם יש לך אפשרות כזו, לא שזה חובה אבל פשוט שלא תחשבי אחר כך שהיית צריכה להוריד יותר עור או גלדים וכו' ( למיטב הבנתי אין צורך לגרד גלדים בכלל וזה גם לא בריא. רק כמו שכתבו, אם יש חתיכת עור שעבר כמעט התנתקה מעצמה, אז להוריד אותה)

ההגדרה שהכי עזרה לי להביןשלומית2

חוצץ- מה שאת מקפידה עליו- הכוונה מה שאת רוצה להסיר מהגוף שלך שלא יהיה!!!!

פשוט

מה שלא מפריע לך. נגיד 3 שערות על הרגל. לא חוצץ

אז נגיד אם לא ניקיתי אוזניים בטעות והייתי הולכתאנונימית בהו"ל
ככה לא רק לחתונה של אחותי, אלא גם לחתונה של עצמי.. זה לא שהייתה לי שעווה נוזלת, כולה שכחתי להעביר מקל אוזניים.. אז הכל בסדר? 
אכן👌ככה לפחות אני עושהחצי שני
אני שמעתי מרבנית מאוד רציניתממשיכה לחלום

המלצה ישר אחרי המקווה לאכול משהו

כדי שלא תוכלי חלילה למצוא משהו בין השיניים..

מזה אפשר להבין את הגישה, את עושה מה שאת יכולה וסומכת על השם שעשית טוב


ואני באמת מבינה אותך, זה פרטים כל כך קטנים שממש צריך להחזיק את עצמך לא להיגרר למקום לא טוב עם זה..

במקווה שאני טובלת בו הבלניות מציעות סוכריות טופיקופצת רגע

ביציאה, נראה לי שזו הסיבה 🙏

וכיף שיש תירוץ טוב לאכול טופי 😋

חחח בהחלטממשיכה לחלום
נכון, גם אני מכירה את זה מרב גדולSheelaאחרונה
אויש, נשמע קשוח מאודשוקולד פרה.

אני גם נוהגת לפי בעלך.

בכלל אני רואה את המקווה ודיני הרחקות כמחזוריות של תשוקת האישה.

את האמבט כדי להרפות את הגוף ולחבר אותי מחדש לגוף שלי

את הורדת השיער והציפורניים- כהתייפות.

גם את העדים- כחיבור אל האיבר המיוחד הזה.


מעיינת במה שרואה ולא מחטטת.

כדי להתחבר לגוף שלי, ולא כדי לפחד אולי משהו לא בסדר.

גם במקווה עצמו משתדלת להינות. למרות שזה עושה לי פקקים באוזן.


בקיצור, הסטרס הזה רק מכאיב לך יקירתי.... חבל על כל הסטרס.

לכי להיכן שאת הכי פחות מתנגדת.

להיכן שקצת יש לך חיבור.

משם תתחילי...


בעיניי הלכה שאינה אנחנו נלחמים, זה אומר שאנחנו עוד לא שם, וזה בסדר.

הקבלה לא רוצה אותנו כעוסים ועצבניים.

אם זו המדרגה- זו המדרגה.

ולאט לאט לקחת עוד משהו... רק לאט לאט. לא לדחוק בנפש.

מה יעזור אם הלכה תגרום לנו לכעס, לשנאה לחוסר שלמות בתוך הנפש ואז עם הבעל? סתם נתרחק מהכל, ואז יהיה באמת חבל...

אוי את משהו❤️וואלה באלה
כל תגובה שלך זהב!
יו, תודהההשוקולד פרה.
לפתוח עיניים?????רקאני

מה פתאום!

איך אפשר? זה שורף נורא!

ופה פתוח??? מה פתאום!

פשוט לעצום חלש ולסגור חלש את הפה לא קפוץ

איזה נשמה את, כותבת לך ממה שלמדתיתודה לה'.
אשרייך על הרצון לדייק בהלכה ולהיות טהורה.


זכיתי ללמוד לעומק את ההלכות של זה ואנסה לכתוב לך מה שלמדתי מרבנים ממכון פועה לפני כמה שנים, כל הזמן לומדת עוד וזה ממש מרגיע לי את הטבילות


דבר ראשון: הפה והעיניים צריכים להיות נקיים ובלי חציצות אבל המים לא חייבים להגיע לשם.


צריך להוריד כל דבר שחוצץ אפילו הכי קטן. לגבי שערות וקילופי עור יש שיגידו שזה עדיין חלק מהגוף לכן זה בכלל לא חציצה. אבל אם את רגילה ומקפידה לאורן צריך גם את זה להוריד. חורים באוזניים אם בדיוק הורדת עגילים אז מן הסתם אין שם לכלוך לכן את לא חייבת לנקות שם. טבור ואוזניים ללקות חלש בכלל לא צריך מקל אוזניים אלא עד שהזרת מגיעה. שיניים לצחצח כמו שאת רגילה לא חייב עם חוט דנטלי. לא חייב להוריד עור קשה ברגליים זה לא חציצה. לא חייב לסדר גבות אם את לא מקפידה. אם יש לך עגיל שלא יורד פליקס או משהו כזה עם רופף ואת לא מורידה אותו בחיים לא צריך להוריד.


אם טבלת והתברר שהיה לך משהו שלא הורדת בדיעבד יש דברים שלא צריך לחזור עליהם . הכלל הוא שאם זה משהו קטן ואת לא מקפידה עליו אז הטבילה כשרה. מה הכוונה לא מקפידה עליו? לא צריך שככה תלכי לחתונה של אחותך או חברה אלא  איך שהיית הולכת לעבודה, למפגש חברות וכולי.


אם זה משהו שאת כן מקפידה (שבטח כבר הבנת שזה בטח לא קורה הרבה) עליו צריך לשאול רב ולפעמים יגיד לחזור לטבול, לפעמים אפילו אם שימשתם. אבל בהרבה מהמקרים הרב יגיד שזה בסדר.


אם התקלחת בבית את לא חייבת להתקלח שוב.


בקשר לעיון – צריך לעשות את זה סמוך לטבילה ממש רגע לפני שאת מצלצלת לבלנית. לעבור איבר איבר להסתכל ואם אפשר טוב למה שיש את יכולה תוך כדי להודות להשם על האיברים, להתפלל עליהם וכולי.


בטבילה עצמה תכווני לצאת ידי חובה ותתפללי להשם שיקבל את ההכנות שלך ושמה שעשית היה מספיק.


אחרי שטבעת תשתדלי כמה שפחות לעשות חשבונות ולחשוב וכולי



מוסיפה עוד משו-תודה לה'.

היית מספיק רפויה שהמים יגעו בכל הגוף... את גם יכולה להירגע לגבי זה, כן לשים לב שיהיה רווח ברגליים וכולי אבל גם אם לא מספיק שרטוב באותו אזור אז זה בסדר. נגיד כשירדת למקווה כשזזת בתוך הבור בתוך הרטבת בין הרגלים אז בדיעבד הטבילה כשרה. אולי אפילו מלכתחילה  

 


 

מקווה שהובנתי 

וואוכי כל פה

קשה לשמוע אותך ככה! את יקרה ואהובה וטהורה!

אני ממש ממליצה לך על חזרה קצרה אצל מדריכת כלות שנותנת מעבר..

אני עברתי לא מזמן חזרה כזאת וזה עושה ככ טוב! החיבור בחזרה לעצמי, לראות כמה ה' אוהב אותי וכמה זה מדויק לנו הנשים! (עברתי אצל אותה אחת שכבר למדתי אצלה אבל זה מאד שונה מלפני החתונה במקום בו אני נמצאת כנשואה.,)

ממש ממש ממליצה! אפילו אם את לא מצליחה להגיע אז רק שיחת טלפון עם מדריכה נעימה יכולה להרגיע ולחבר..

אשמח להמליץ לך בפרטי אם יעזור לך באזור ירושלים (מאמינה שהיא תשמח לעזור לכל אישה גם בטלפון)..

וואו, את עושה הרבה הרבה מעבר להלכהטרכיאדה

ממש אין צורך, בעיקרון מספיק מקלחת רגילה (או אמבטיה, אבל זה לא מעכב), צחצוח שיניים, סירוק ועיון.

עיון זה אומר לעבור 2-3 דקות על הגוף לראות שאין משהו בולט לעין.

לגבי הטבילה עצמה, עוצמים את העיניים, והפה סגור אך לא קמוץ חזק. ולא צריך לייסר את עצמך בשאלות האם עצמת ובאיזה עוצמה, ממש ממש לא!

 

"כתבו ראשונים שלא טוב היות האדם מחמיר יותר מדי ומחפש אחר הספיקות לפסול הטבילה בדבר קל, אלא אחר שחפפה ראשה וסרקה במסרק ורחצה כל גופה בחמים, ונזהרה שלא לגעת בשום דבר חוצץ, וטבלה כשהיא פושטת אבריה וכל גופה, לא יכניס אדם ראשו בספיקות החמורות אשר אין להם קץ וסוף, כגון לחוש שמא עצמה עיניה ביותר או קרצה שפתותיה ביותר, כי מי יוכל להבחין בין עצמה ביותר ובין לא עצמה ביותר".8

תודה תודה לכולכן לכל אחת שעצרה להגיב תודה תודהאנונימית בהו"ל
עוצמת עיניים ברורים...

בטח שעוד עם כל הכלור שם...

הפה סגור ורפוי

דוקא מבחינתי ההתעסקות היא כל ההכנות. במקווה עצמו אני יחסית רגועה, קחי נשימה לפני, תירגעי ותטבלי.

מדריכת הכלות שלי אמרה לי "הבא להיטהר, מסייעין בידו"

בלי לחץ, הכל בסדר. בעלך צודק מצד הדין הבסיסי ולהלכה נקבע גם וגם- מכסה את הגוף וגם מקפידים עליו, כך שחתיכת תרד בשיניים זה כן בעייתי. גם היום נהוג להקפיד יותר בניקיון...

אין לי כוח להתייחס לכל הדברים שכתבת אולי כדאי לעשות מפגש עם מדריכת כלות לרענון...

גם כדי להוריד את מפלס הלחץ

יש סוגיה שמדברת דווקא על העניין של הכוונה בטבילההשקט הזה
אבל השאלה שעולה שם זה אם אשה נפלה לנהר האם היא טהורה או לא ובגדול ההכרעה שם היא שהיא טהורה.


עכשיו- זה לא הלכה למעשה כמובן ואנחנו כן עושות הכנות לטבילה, וטובלות בלי חצציה ובלי בגדים וכו וכו אבל אני תמיד שמה לעצמי את זה בראש שבדיעבד גם טבילה כזו הייתה יכולה להחשב אז וודאי שאני עשיתי מספיק


יש גם עניין בחציצה של הקפדה.. אם את מקפידה על זה או לא.. (אפ היית הולכת ככה לחתונה וכו)


אם נזכרת במשהו יומיים אחרי, כנראה שאת לא ככ מקפידה עליו והיית הולכת ככה גם לחתונה.. 

אובדת עצות- חום אחרי ניתוחshiran30005

בת 2.5 רביעי שעבר בבוקר עברה הקטנת שקדים, שקד שלישי וכפתורים. מיום שישי בבוקר היא עם חום. בשישי בערב נבדקה במיון עשינו רק צילום חזה שיצא תקין ושחררו. אמרו שאם עד יום ראשון עדיין יהיה חום לחזור ונעשה בירור יותר. היום היינו שוב במיון כי החום ממשיך התלבטו ובסוף אמרו שאין צורך לבצע בדיקות דם כי זה רק יום 3 לחום , הניתוח נראה בסדר והם לא רואים צורך כרגע. מה גם שהיא שותה "יחסית" בסדר.

החום עדיין ממשיך והיא פתאום מסרבת לקחת אקמול או נורופן גם,נר היא ממש בןכה וגם פולטת את זה החוצה. ככה היא נרדמה


מה עושים במקרה כזה? נתנו לה במיון אופטלגין היום בכוח וכנראה בגלל זה היא לא מוכנה לקחת כלום עכשיו

לא יןדעת מה לעשות איתה, ולמה הרופאים לא עשו בירור כבר?

היא ממש עקשנית לתרופות וזה כל הקושי. היא גם חכמה שלא מוכנה לשתות פטל/מיץ/מים כלום עכשיו.


גם אנטיביוטיקה לא נתנו בטענה שהם לא יודעים מה המקור של החום ולכל דבר יש סוג אחר של אנטיביוטיקה 

אוףףף. מה עם ליצור קשר עם המחלקה של הניתוחאורוש3
לבקש שיעבירו שאלה לרופא?
היינו במיון איפה שעשתה ניתוחshiran30005

הם התייעצו עם אאג

סתם מעצבן ומלחיץ 

ממש, שיעבור מהרראורוש3
נר אקמול או נר נורופן!התייעצות הריון
נר היא מוציאהshiran30005
כנראה לוחצת אחכ חזק וזה יוצא..
איזה מוזרשושנושי

אנחנו עשינו ניתוח שקדים ושקד שלישי - ומראש קיבלנו המלצה לקחת אנטיביוטיקה.

שכנתי לחדר עשתה רק כפתורים ואני זוכרת ממש איך הרופא אמר לה בשחרור - להתחיל להביא אנטיביוטיקה ברגע שמתחיל חום.

איזה קטע שלא קיבלתם המלצה כזאת.

אני ממש מקווה איתך לטוב. 

גם אחותי עשתה שקדים וקיבלה מראשshiran30005

אנטיבייטיקה למקרה שיתחיל חום

אבל פה הם לא מןכנים לתת, רופא ילדים לא לוקח סיכון ושולח למיון, גם מוקד שולח למיון

לדעתי, את חייבת להתעקש על ברור יותר רציני. לא לוותנק-ניק
בעיני זה משהו שצריך לנדנד לרופאים למצוא את מקור הבעיה ולא שהפתרון שלהם זה לתת אופטלגין בכח
אמרו שכנראה נדבקה בלי קשר במשהו ולכןshiran30005

הבירור הוא מהיום ה 5 לחום, היום זה היום ה 3

נכון מוזר? מצד שני היינו בביח גדול תל השומר והם התייעצו עם עוד רופאים

ממה שאני גם יודעת נותנים די בקלות אנטיביוטיקהאורוש3

אחרי ניתוח. לנו נתנו מוקסיפן כשיצא ריח כזה לא טוב מהפה שלו.

גם לה יש ריח נוראי מהפה אבלshiran30005

אמרו שזה תהליך תקין של אחרי ניתוח

כדאי מחר ללכת שוב ולהתעקש על בדיקות או משהו? במידה והחום ממשיך או לחכות לשלישי כבר

הייתי מבקשת מהרופא ילדים שייתן מוקסיפן ושלוםאורוש3אחרונה
יוצאות עם הילדים לנופש?מולהבולה

בעלי ממש לא אוהב את זה....אומר שזה קשוח.אנחנו עם קטנים

ולפני שנתיים יצאנו והילדים היו בחוויה מה זה טובה !!!!!

אשמח לשמוע מכם לאן אתן יוצאות אם כן

לא בתי מלון כי זה סופר יקר

בעבר יצאנו לקמפינגרוני 1234

השנה לקחנו דירת איירביאנד בי

היו גם שנים שנשארנו בבית אבל כל יום יצאנו לאנשהו (מעין, מוזיאון וכו).

זה באמת עבודה קשה עם קטנים אבל אנחנו מאד נהנים בכל זאת.

אנחנו פחות, יותר טיולים של יוםשיפור
זה הרבה עבודה, הרבה כסף, הילדים לא תמיד ישנים טוב מחוץ לבית, יותר נוח לי לחזור בסוף יום מעייף איתם למקום המוכר והידוע.
וואי זה סגנון אישיואני שר

כילדה יצאנו כל שנה ל3 ימים,

שינה בבית ספר שדה בעיקר

והתוכנית היתה מסלולים...

ההורים שלי תמיד אמרו שדווקא כשהיינו קטנים היה יותר קל כי הלכנו יפה וכשגדלנו התחלנו להתלונן  😅


אני היום כאמא פחות אעשה את זה כי מסלולים זה פחות בשבילי ואז אם הילדים לא מתרגלים זה באמת לא הכי מתאים...


עדיין אפשר לחשוב על מקומות לא יקרים מדי (למרות שאולי עכשו זה שלב די מאוחר) - בית ספר שדה, אנא, מקומות אירוח אולי לא במקומות קלאסיים של הצפון שמבוקשים מאוד ולבנות תוכנית באיזור - ים, מעין, מסלול קטן... תלוי מה האופי שלכם.


מניסיון משפחתי בשנים האחרונות (כשיוצאים עם ההורים שלי ואנחנו כבר נשואים עם ילדים אז זה נהיה שבט) - באמת המקומות הפשוטים באיזורים לא מבוקשים מאוד הופכים את המחיר לריאלי יותר - הבית הארחה בהר ברכה, בסוסיא וכאלה... זה לא צפון כמו שמדמיינים קיץ אבל מאפשר.


וגם לצאת לימים בודדים זה פתרון.


אני חושבת שכדאי לעשות תכנון של הקיץ ככה שלכם ולילדים יהיה מול העיניים למה לצפות.

אצלנו היו שנים שכן והיו שנים שלאמתואמת

בעיקרון כל עוד הרכב הכיל את כולנו - יצאנו כמעט כל שנה לצימר. היו פעמים שהיה מוצלח, והיו פעמים שפחות...

אחר כך עשינו הפסקה ארוכה בנופשים העצמיים שלנו (כן הצטרפנו למשפחה שלי לנופש משפחתי מורחב, שלפעמים בכלל היה אצל ההורים שלי בבית), ולפני שנה הרגשנו שהמשפחה האישית שלנו חייבת את זה, ויצאנו שוב לנופש משלנו בצימר. (בחרנו מקום נגיש בתחבורה ציבורית, כדי שנוכל לנסוע וגם להתנייד במהלך הנופש)

היה לנו טוב מאוד, אבל גם מתיש... כך שאני מבינה את בעלך ומבינה גם אותך.

השנה אנחנו חושבים לצאת לקמפינג, גם מבחינת המחיר וגם כדי שלא נצטרך להתארגן על זה מראש יותר מדי. נקווה שיהיה טוב...

אני חושבת שיש בזה משהו שמאוד מאחד משפחתית, לצאת לנופש משותף. מצד שני, אפשר גם ליצור חוויות משפחתיות מאחדות אחרות, שכוללות לינה בבית... (אנחנו למשל כמה פעמים הפכנו את הבית לבית מלון, וזה היה כיף מאוד לילדים ומגבש)

אני רקאורוש3

קמפינג בלי להתארגן יותר מדי?? 🫣😁

סתם הבנתי שהתכוונת ללסגור מראש. אבל זה יצא מבדר. 

נכון, התכוונתי שלא צריך לקבוע את זה מראשמתואמת
מתכננים ללכת למקום חינמי... נצטרך כמובן לקנות כל מיני דברים, אבל אפשר לעשות זאת שבוע מראש.
קמפינג זה טונות התארגנות....אורוש3
טוב שאת מזהירה אותנו🙈מתואמת
בכל אופן, מתכוונים ללכת למקום לא רחוק מאוד מהבית, אז "מקסימום" נוכל לחזור הביתה אם נשכח דברים...
היינו השבת בנופש במושב "רחוב"שוקולד פרה.

בצפון.

אז לא ישנו ברחוב...

ישנו בצימר. היה מאוד מאוד נחמד. הילדים שלו בברכה ביום שישי, ובשבת עצמה היו בג'קוזי בלי להפעיל אותו.

הכל כולל אוכל מוכן עלה לנו- 1350.

הלכנו לבית הכנסת, לגן השעשועים, טיילנו באזור של בננות, יש גם מתחם לצימר עם טניס שולחן, כדורסל, נדנדות.

ברוך ה' שמחנו מאוד

הוא רצה 1100שוקולד פרה.

שזה תשלום יחסית נמוך לשבת, אבל זה כי היינו בצימר הזוגי ופשוט הוספנו מיטה, מזרון ולול.

בסוף שילמנו 1200 כי הוא רצה מזומן והיה לנו רק ביט

יש לך מספר?יערת דבש
דוד אוחנהשוקולד פרה.
0584464698
לאDoughnut
עם ילדים מעדיפה לצאת לטיולים של יום ולחזור בלילה להתארגן בבית בנוחות שלנו. אולי כשיגדלו...
כן לוקחים דירה בצפוןאמאשוני

עולה 3500-4000 ל3 לילות, אפילו פחות. סוגרים כבר בחורף, מחפשים המלצות בבוקינג.

3 חדרי שינה פחוס סלון פלוס מטבח פחוס שני חדרי רחמה לפחות. אנחנו צריכים 6 מיטות אבל תמיד היה יותר.

עד היום הדירות היו ממש טובות (בסטדרטים שלנו)

מטיילים באתרי שמורות הטבע, אוכלים בעיר, עושים קניות בסופר גדול באיזור (רמי לוי וכאלה)

מביאים מהבית כלים לבשל.

שווה לקחת דירה עם מכונת כביסה, מאוד נוח שאפשר לכבס מגבות ובגדי ים ובגדים שהילדים אוהבים לטיולים. מחליפים הרבה בטיולים האלו,

כי אנחנו אוהבים להיכנס לנחלים, מעיינות, הכינרת וכו' וגם טיולעם יבשים מלכלכים.

תבדקו קירבה לבתי כנסת.

שני רכבים.

כתבו אותי ואת בעלי בעצם 🙂מולהבולה

חלק כתבו שלא מעדיפים לישון בבית בסוף יום-בעלי

וחלק כתבו שכן לוקחים צימר ונהנו-מה שאני אומרת


ברור שהכי כיף לישון בסוף בבית

אבל זו החוויה יותר לילדים,הם כל הזמן מתבאסים שכל החברים יוצאים

בחופש לכמה ימים ואנחנו כמעט ולא...,

ברור לי שלא כולם יוצאים,זה יקר וקשוח לכולם


השאלה אם טיולים יומיים לא יוצא כבר יותר יקר מכמה לילות בצימר...כי החופש ארוך 🤦

אז תעשו שנה-שנהרוני 1234
או נופש עם לינה בחוץ רק פעם בשלוש שנים. ככה זה מאזן את הצורך בחוויות עם ההוצאה הכספית הגדולה וה"התשה" להורים.
לדעתי לינה בבית זה לא בר השוואהאמאשוני

זו חוויה אחרת. כשיש רק קטנטנים וזו המון עבודה להיות מחוץ לבית, באמת עדיף טיולים יומיים.

כשהילדים גדלים, בשביל להיפתח ולהתנתק ולהחליף אווירה עדיף לצאת כמה ימים (אם יש אפשרות כלכלית)

טיולים יומיים כשיש גם בנים וגם בנות, גם גדולים וגם קטנים,

זה אומר שרוב הסיכויים שחלק לא יבואו. זה גם שיקול מבחינתי.

נסיעה לצפון הרחוק יותר, אני לא אעשה בנסיעות יומיות..

אבל מה שטוב לכם 🙂

יוצאים כל שנה לפעמיים פעמיים בשנהעדיין טרייה

בשנתיים האחרונות גם התחלנו לצאת לטיול משפחתי בחו"ל (במקום חופשה אחת בארץ. לצערי בארץ צפון היה יחסית בעייתי בתקופה האחרונה).

מבחינתי אני לא אצא בלי הילדים (מקסימום לילה אחד עם בעלי במקום קרוב) אז נופש זה רק כולנו יחד. בתחושה שלי זה מאוד מגבש ונזכרים תמיד בחוויות שהיו לנו יחד. כמובן שזה תלוי תקציב היו תקופות שהיינו הולכים לקמפיינג או מתאימים את החופשה למשהו פשוט יותר תלוי תקציב. בארץ אנחנו הכי נהנים מצימר עדיף עם בריכה פרטית שם אנחנו מתארגנים על על האש/ארוחות בוקר ורוב היום מטיילים בחוץ. מרגיש לי יותר זורם עם ילדים בניגוד למלון (מה גם שחדר במלון מוגבל בדרך כלל להורים +2 ילדים).

אשמח להמלצה לצימר עם בריכהרוני 1234
אפשר גם בפרטי
ממה שאני זוכרתעדיין טרייה

היינו פעם ברוח ברמה ברוכים קלע אלון המקום היה ממש מהמם חיסרון אחד שהבריכה לא מגודרת יש רק אפשרות לנעול את הצימר עצמו (עם ילדים קטנים ולא שוחים יותר בעייתי)


באילת היינו ביאלרנט דירות אפרסמון זה בריכה לאיזה 3-4 דירות אבל למזלנו זה היה אנחנו ועוד משפחה והתחלקנו בשעות על הבריכה.


היינו גם ביאלרנט במגדל עם בריכה


לרוב יותר קל למצוא צימר עם ג'קוזי פרטי בריכות יש בדרך כלל למתחם של 2 צימרים ומעלה זה היינו הרבה פעמים עם עוד משפחה אחת שנסענו יחד. כבר לא זוכרת את השמות של המקומות.

נראה לי שכל הקונספט של ילדים זה קשוחהבוקר יעלה

אבל אין מצב לוותר על נופש, כל שנה בשביל הילדים.

מתיש נכון אבל כ"כ חשוב להם לביחד ושלא ינטרו לך טינה בגיל גדול, לא חשוב איך אני יודעת 😉 

אנחנו יוצאים עם עוד משפחהשומשומ

מתאמים עם האחים (לפעמים ממש מאורגן כולם  לפעמים יותר ספונטני)  ואז כל נושא הילדים פחות קשוח 😉

יש להם חברה ותעסוקה

וגם להורים כיף

בקיצור קונספט מומלץ ממש 

אשמח להמלצות של צימריםמולהבולה

וגם טיולים יומיים אם יש לכן

ממש תודה על התגובות! החכמתן אותי

תצאו לסגנון טיול שמתאים לכם ואתם נהנים ממנו...חילזון 123

מצד שני אני כן חושבת שיש מקום גם לצאת לטייל למשהו שאתם לא מאד נהנים ממנו כדי שלילדים תהיה חוויה של טיול וזמן איתכם.

אז צריך לאזן ולנסוע למשהו שמתאים לכם אבל לא לצפות שזה יהיה נופש של רגל על רגל...


אנחנו אוהבים קמפינג וטיולים בטבע

אם את מחפשת במחיר יותר זול ממחיר בדר'כקנמון

יש בצפת קבוצות וואטצפ של אנשים שמשכירים את הדירה שלהם במחיר יותר זול מצימר.

כמובן התנאים הם לא תנאים של צימר (אין בריכה, אין ג'קוזי) וגם צריך להיות זהירים ליפול על בית נקי (להתבונן היטב בתמונות!)

אבל זה נחמד

ולילדים קטנים החוויה של בית אחר עם משחקים אחרים (במידה שהמארחים מאשרים לשחק בהם) היא חוויה ממש נחמדה.

אם מוצאים בית בעתיקה זה בכלל שווה.

חלק מציעים גם צימרים ממש..

קיצר שווה להכנס לקבוצה כזו ולבדוק אופציות.

אולי למישהי פה יהיה קישור עדכני לקבוצה כזו

כן. אבל זה לא נופשמקרמה

אנחנו יוצאים פעמיים בשנה

כי זה חשוב לנו

זה צבירת חוויות עם הילדים

ואנחנו עובדים קשה מאוד בזמן הזה

וחוזרים עייפים


אבל זה שווה לנו


אוהבים מאוד את אנ"א

אנחנו יוצאים לא בהכרח לנופשאפונה

אבל בעיני הדגש הוא על פניות.

לצאת כולל לינה זה ממש קשוח, לפעמים אנחנו עושים את זה אבל לא כל שנה,

ולפעמים ישנים אצל חמותי או אחים שלנו שזה יותר קל מבחינה לוגיסטית.


יציאות יומיות הרבה יותר קל, זול, ומועיל לנו. זה ממש לא צריך להיות מפוצץ.

זה מעיין שלא מכירים, פארק שווה, בישול בשטח, לפעמים מסלול (לצערי לא לקחנו את הילדים כ"כ למסלולי הליכה, אנחנו צריכים להכיר להם את זה יותר). מזרקות, אתרי עתיקות/מורשת...

פעם ב... אטרקציה בתשלום כמו קיר טיפוס וכאלה.

צריך להיות על זה, להגיע מאורגנים ולדעת לאן הולכים ומה עושים, להצטייד כמו שצריך - בעיקר אוכל אבל גם משחקים לשטח - אפילו ברמת הכדור/מטקות/צלחת מעופפת. אפשר להשקיע יותר עם מחצלת, ערסל, ציליה, ועוד ועוד זה כיף ממש. העיקר הפניות וההנאה שלנו ההורים שאנחנו על זה, במצב רוח טוב, שמחים, פתוחים להתנסות ומשחק.

גם לנו זה קשוח האמתהמקורית

אבל עד עכשיו יצאנו, בעיקר לבתי מלון

לא יוצאים ליותר מלילה גג שניים. ממצים לגמרי מבחינתו

השנה לא קבענו כלום האמת. עדיין.

כן יוצאיםבשורות משמחותאחרונה

ליצור חוויות של טיול פעם-פעמיים בשנה זה השקעה משפחתית חשובה לדעתי גם אם זה מורכב

יוצאים לטיולים של 3 ימים במהלך השבוע/חמשוש

דירת אירוח, צימר, אירוח כפרי מכבד לא להתכלב אבל כן ברמה נורמלית

במקומות שמתאים לילדים להסתובב חופשי ומרחבים שהם יכולים לשחק אז לעניין הזה מלון ממילא לא רלוונטי בעיני

קמפינג אני לא אוהבת אז פחות בקטע, אבל כן עושים להם פעילויות שטח כמו סאג', מדורה, יצירות מהטבע וכד'

 

ריפלוקס סמוי והנקהאן#שרלי

שלום לכולן, אשמח לכמה שאלות

1. תינוקת בת חודש וחצי כנראה עם ריפלוקס סמוי, נותנים תרופה עדיין ללא השפעה מספקת. רציתי לשאול איך מניקים תינוק ככה? היא אוכלת בחוסר נוחות גדול, מתחברת ומתנתקת גם עם הבקבוק, לוקחת שלוק וצורחת.. יוצא שפשוט אני כמעט לא מניקה כי לא פיצחתי את השיטה.. קשה לי לדחוף לה את השד כל פעם לשלוק ושהמאבק הזה קורה בגוף שלי.  ומאוד הייתי רוצה לעבור משאיבות להנקה. (היא יודעת לינוק בסדר, אני נותנת לה עדיין לפעמים לכמה דקות כשהיא רגועה). אשמח מאד לטיפים או אפילו הזדהות, להרגיש נורמלית. נראה לי כאילו כולן סביבי מניקות בסבבה ורק אני מסתבכת..

2. איחור בנטילת סרזט - של שלוש וחצי שעות. לקחתי מיד כשנזכרתי.  את הגלולה הבאה צריך לקחת בשעה הרגילה או בשעה החדשה שנזכרתי?

3. כמה משמעותי שאיבות (או הנקות) בדיוק בזמן כדי למנוע דימומים עם הגלולות?

תודה רבה לכן!!

עונההשם שלי

לגבי 1, אין לי ניסיון. אולי כדאי לנסות להניק בתנוחות שונות, ולמצוא איך הכי נח לה.


2. תמשיכי בשעה הרגילה.


3. לא שמעתי שיש קשר לזמנים הנקה ושאיבה.

אני יודעת שזמן לקחתי הגלולות יכול להשפיע.


לי אישית לא היו כתמים, גם כשלא הקפדתי על השעה. וגם עם הנקות ושאיבות לא דווקא בשעות בלי קשר לזמנים.

אני רק אזדהה בקשר לקושי בהנקה...מתואמת

לי למזלי היו כמה וכמה הנקות מוצלחות לפני כן, אז ידעתי שה"בעיה" לא בי...

אני לא יודעת אם באמת היה לה רפלוקס סמוי או לא (הרופא לא שלל ולא אישר, וגם לא נתן תרופה) - רק יודעת לומר לפי הרופא שצריך להיניק כשהתינוק כמה שיותר בישיבה (לא יודעת איך עושים את זה תכל'ס🙄 אבל אולי תנסי), ואחרי ההאכלה להניח אותו באלכסון (בטרמפולינה זה הכי טוב. הוצאנו מהמחסן את הטרמפולינה שקיבלנו בילד השני ולא באה לידי שימוש, והבת שלי חצי גרה שם...)

עוד דבר שכדאי לבדוק הוא לשון קשורה. לבת שלי הייתה מסתבר לשון קשורה, שאף אחד (מהרופאים בבית החולים ועד לרופא הילדים) לא זיהה רק יועצת הנקה שהגעתי אליה בגיל עשרה חודשים זיהתה את זה...

ואם גם בבקבוק היא מסתבכת - מציעה לנסות את הבקבוק של לנסינו. זה הבקבוק היחיד שהבת שלי הסכימה לקחת.


בהצלחה יקרה! זה באמת קשה ומתסכל❤️

תודה רבה על הנירמולאן#שרלי

לשים בטרמפולינה לישון פשוט?

בסהכ מה שהיא עושה רוב היום זה לאכול ולישון הרי.

ולגבי הבקבוק

חשבתי שזה הגיוני שגם עם הבקבוק לא נעים לה לאכול, כי זה כואב /צורב במידה דומה להנקה, לא? היא אוכלת מהבקבוק ותוך כדי מתחילה להתפתל אז לא חשבתי שזו בעיה עם הבקבוק דווקא כי אנחנו משתמשים בכמה סוגים.. אבל אולי אני טועה?

כרגע תשכיבי אותה לישון (וקודם כדי שתעשה גרפס)מתואמת

בהמשך היא תתחיל גם קצת לשחק שם.

ולא יודעת לומר בקשר לבקבוק, בעצם... יכול להיות שאצלנו היא לא הסתדרה עם בקבוקים אחרים בגלל הלשון הקשורה, וזה לא קשור לרפלוקס שאולי היה לה ואולי לא.

בכל אופן, את יכולה לנסות להאכיל אותה בבקבוק כשהיא שוכבת בטרמפולינה, אני חושבת שזה גם יכול לעזור.

תודה רבהאן#שרלי
ההמלצה היא להניק בתנוחות זקופותאנונימית בהו"ל
נגיד התנוחה הפיזיולוגית

כדאי להתייעץ עם יועצת הנקה ברמה גבוהה, יכולה לעזור למצוא פתרונות 

האמת שהייתי בייעוץ עם מישהי ממש נחשבת וטובהאן#שרלי

אבל לעניין הזה בינתיים לא מצאתי פתרון

כי גם אם אני מניקה בתנוחה זקופה, אם היא לא נינוחה היא פשוט זורקת את הראש אחורה ומקשיתה את הגב וצורחת מרעב וכאב

קיבלת הנחיה מהרופא שרשם את התרופהקופצת רגע

מה לעשות אם זה לא עוזר?

נראה לי שצריך לחזור אליו, לא? 

רק ממליצה לבדוק לשון קשורהצלולה

אצלי זה היה קשור באופן ישיר לריפלוקס. וזה מאוד משפיע על היכולת להתחבר כמו שצריך בהנקה.

צריך לבדוק אצל רופא שמבין בזה, המון רופאי ילדים לא יודעים לזהות לשון קשורה אחורית (אצלי שלושה רופאים אמרו לי שאני טועה, עד שלקחתי לרופאה מומחית וראיתי ישועות).

וואו. שני רופאים בדקו אותהאן#שרלי

וגם יועצת הנקה שנחשבת מאד מקצועית. אבל עכשיו אני דואגת שאולי כן יש לשון קשורה ולא עלו על זה?

מה שם הרופאה אם אפשר לשאול?

יש רופא שמומחה לזה - ד"ר רפאל יודסיןמתואמת

ויועצת ההנקה שבדקה את הבת שלי היא אודליה גור אריה.

שניהם בירושלים, אם נגיש לך.

יש מרפאת לשון קשורה באיכילובאנונימית בהו"ל

תפני אליהם

יעל דובסטר גם נחשבת מעולה

נכון על מי שכתבו לךצלולה

אני מאוד התרשמתי מד''ר יעל דובסטר.

גם ד''ר בוצר אמור להיות מקצועי מאוד בתחום.

באיזה אזור נוח לך?

אזור ירושליםאן#שרלי
אז באמת ד''ר יודסיןצלולהאחרונה
אני חושבת שהוא יודע לזהות. בעיני אין על ד''ר דובסטר (שהיא זאת שזיהתה את הלשון הקשורה האחורית של הקטנה שלי ועשתה התרה יסודית, בהשוואה לחוויה שלי אצל ד''ר יודסין) אבל נראה לי שגם ד''ר יודסין יודע לזהות.
אוסתאופתאפונה

הציל אותנו ככל הנראה מריפלוקס סמוי, אמנם ההנקה הרגיעה אותה אבל היא לא היתה רגועה בשום מצב אחר חוץ מהנקה ו/או מנשא.

ממליצה על יעקב דרמון מירושלים.

בטיפול הראשון כאילו לא קרה כלום, בטיפול השני פשוט קסם, אי אפשר להסביר.

באיזה שבוע סיפרתם על ההריון?אנונימית בהו"ל

מלתבטת כזה מה לעשות..

תלוי למיאיזמרגד1

להורים סיפרנו בהריון הראשון מיד בבדיקה החיובית, בשני אחרי אולטרסאונד עם דופק

אחיות שלי ראו עלי ממש בהתחלה, הרבה לפני שסיפרתי. מצידי הייתי מספרת כנראה בחודש שלישי- רביעי כזה

לחברות בחודש רביעי- חמישי

עונהמולהבולה

להורים סוף שלישי

לאחים חודש חמישי

תחילת רביעישיפור
חח וואיואני שר

מרוב שהייתי בחרדות שזה יגמר לא העזתי לספר

להורים סיפרנו אחרי סקירה ראשונה

ואח"כ לאט לאט לאחים

לחברות קרובות

בעבודה


לא חושבת שיש בזה נכון ולא נכון (חוץ מבעבודה שיש חוק),

אתם צריכים להרגיש בנוח

זהו הייתי כבר בסקירהאנונימית בהו"ל

ואני תוהה מתי לספר


נגיד בעבודה מתחשק לי למשוך עד שבוע 20+

אבל מסביב אני מתלבטת 

למעסיק צריך עד שבוע 20ואני שר

בגדול הייתי מספרת למי שחשוב לי לפני שרואים

כי אז זה כבר מתחיל להיות קצת מביך


החלטות טובות!

שבוע 16 השבוע פרסמתי לכולםהרמה
גם רואים עלי למרות כל המאמץ שלי להסתיר..
תלוימתיכון ועד מעון

בהריון ראשון לאמא שלי ממש ממש בהתחלה, קצת אחרי שגיליתי, ביתר ההריונות קצת יותר מאוחר סביב שבוע 10, לחמותי טיפה אח"כ, ולאחים מתי שהסתדר.

לחברות טובות מתי שהתחשק לי, לרוב מוקדם מאוד, בהתאם לתמיכה שהייתי זקוקה לה. לחברות פחות טובות מתי שראו, לא טרחתי לספר.

בעבודה- ממש מוקדם, הרבה לפני שצריך.

תלוי באיזה הריון..רק טוב=)

ממש השתנה.

לאמא שלי בדרך כלל ספרתי אחרי הדופק או לפני אם הרגשתי ממש לא טוב,  להורים של בעלי בהריון הראשון בשבוע 9 ובשבוע 13 חמותי סיפרה לכולם אז מאז אנחנו מספרים לה רק אחרי סקירה ראשונה

לאמא שלי- אחרי הדופקהשקט הזה

לחמי וחמותי אזור שבוע 10 כזה

לאחים וכו אחרי סקירה ראשונה

ולשאר העולם בדכ נותנת לגלות לבד😅

לאמא שלי מספרת מיד אחרי הבדיקה הביתיתכחלאחרונה

מבחינתי גם שבעלי יספר להורים שלו באותו זמן, לא רואה הבדל בין ההורים

ואכן סיפר להם בערך ככה או ממש כמה ימים אחרי, אבל סתם בלי סיבה מיוחדת לא יצא שסיפר ממש מיד..

לאחים והאחיות מספרים בתחילת חודש חמישי (למרות שהאחיות הקרובות שלי חשדו לפני🤭)

לשאר העולם, נותנת לגלות לבד, ומשוחחת על זה חופשי מחודש חמישי 

אתן מצליחות לשתות מים בתחילת ההריון? ממש מענייןפומלה
אותי
כשלא הצלחתי- שתיתי מים עם תרכיז וכדומהיעל מהדרום
ממשלאשירה_11
בעיקר שתיה מוגזת.. או שלוקים קטנים של מים...ליני(:
תודה לכן!! ממש קשוחפומלה
או מים עם מלא קרח או עם מיץ אחרת לא שותה....דיאן ד.
בקושירק טוב!אחרונה

שתיה מוגזת

תה

מים קרים

קרטיבים

גלידה

במצטבר היה יכול לצאת פחות מ4 כוסות ביום. לפעמים חלק מזה היה יוצא בהקאות..

ממש ממש מחפשת שיעורים טובים בנושא חינוך ילדיםרק טוב=)

בעיקר בנושא כעס על ילדים ואיך להיות איתם יותר סבלניים.

בתקופה האחרונה אנחנו ממש עמוסים ומרגישה שאנחנו במקום לא טוב איתם

ההמלצה הקבועה שלימדברה כעדן.

פודקאסט של אפרת וקסלר.

הכעס מגיע כתוצאה מהשורש.... בהצלחה 

תודה רבה!!רק טוב=)
אני לא מוצאת את הפודקאסט הזה..הילושש

תוכלי לשלוח לי קישור בבקשה?

 

 

מענין אותי גם אז חיפשתיאונמר

זה האתר שלה ארכיון Podcasts - אפרת וקסלר - הורות מגדלת ומובילה

וזה בספוטיפיי https://open.spotify.com/show/3a5OZ3OiuK5kTOQOqgTuyV

לאחרונההילושש

התחברתי לשיעורים של הרבנית מיטל דאודי- ביוטיוב.. 

 

תודה!!רק טוב=)
שיעורים ששמעתי בעבר ואהבתי:מתואמת

של הרבנית חבצלת סולטין ושל הרבנית דינה ראפ.

לא זוכרת אם יש שם התייחסות ספציפית לנושא הכעס...

הרבנית חבצלת מעולה, שמעתי את כל הסדרה..רק טוב=)
הרבנית דינה לא יצא לי, נבדוק.. תודה רבה!
יכולה לשרשר לי את הסדרה? רק אם לא קשה לךנפש חיה.
תודה מראש
אני ממליצה ללמוד על ויסות רגשיאפונהאחרונה

הרי הסיפור הוא לא הילדים ומה שהם עושים אלא היכולת שלנו לנהל את האנרגיות הרגשיות שלנו.

סליחה שאני לא מציעה מקור מידע ספציפי, אוכל לחפש לך בהמשך, אולי מחר, אבל אצטרך תזכורת.

הרגשה אחרי הפלהכמהה ליותר

מאוד התלבטתי אם לשאול ואיך לשאול, אבל ממש בוער בי.

אני רואה פה בפורום, וגם מסביבי, שהפלה היא אירוע מאוד קשה לאישה, שזה דבר שממש מרסק נפשית, שנשים בוכות אחר כך הרבה, במשך תקופה לא מפסיקות לחשוב על האובדן, ושזה ממש קשה להם.

כמו ששיתפתי, ביום ראשון האחרון גילינו שאין דופק, וביום חמישי החרון עברתי גרידה. שבוע 13+3.

כמובן שהיה לי ממש הלם וקשה כהודיעו שאין דופק, אבל לא פרציתי בבכי או משהו כזה , וגם בהמשך חוותי את זה בצורה די קלילה.
וזה לא שלא חיכיתי להריון, חיכיתי מאוד, התרגשתי מאוד, כשראיתי דופק פעם ראשונה, ממש בכיתי. דיברתי אל העובר, תיכננתי כבר שמות אם זה יהיה בן ואם זה יהיה בת, קניתי עגלה חדשה, הייתי ממש בהתרגשות סביב זה.
אבל מרגע שנודע לי שאין דופק, לא נשברתי ולא התרסקתי בשום צורה. בכיתי טיפה, אבל בעיקר הרגשתי אדישות, הרגשתי סוג של תחושה של "הייתי בטוחה שזה יקרה לי, לא באמת מגיע לי עוד תינוק".
אני מרגישה מצויין מבחינה נפשית, אני מרגישה שמחה, אני מאושרת שזכיתי שיש לי כבר שני ילדים. אני ממש מרגישה ומשדרת אושר.

אני לא מבינה אם משהו דפוק בי שאני לא מקבלת את זה כל כך קשה.
אני מרגישה שהמשפחה והחברות שלי, מקבלות את הידיעה הזאת על זה שאני כבר לא בהריון, בצורה הרבה יותר קשה ממני.
כשהודענו לחמי וחמותי, חמי ממש בכה, בדמעות. כאב לי הלב הלב בשבילו, לא הבנתי איך הוא מקבלת את זה יותר קשה ממני.

בעלי לא אומר לי כלום, אבל מתחת לפני השטח, אני מרגישה כאילו הוא מצפה ממני להגיב אחרת ממה שאני מגיבה.
הוא לא מבין למה אני כל כך שמחה, למה כל מי ששואל אותי איך אני מרגישה, אני אומרת לו שהכל בסדר, שאני מרגישה מעולה.

היום החלטתי לחזור לעבוד, אני בסך הכל עובדת מהבית בעבודה מחשבית, לקחתי חופש כבר מיום שני האחרון, והרגשתי שזה די והותר, במיוחד שאני מרגישה מצוין, פיזית ונפשית, 
ובעלי די הזדעזע מההחלטה, הוא לא מבין למה אני לא מנצלת את זה שאמרו לי בבית חולים לקחת 3 ימי חופשת מחלה, בהוא ממש משדר לי כאילו אני אוצה לרצות את כולם ואת העבודה על חשבון עצמי, אבל אני ממש לא מרגישה שזה על חשבוני, כי אני באמת מרגישה מצויין.

תודה למי שקראה עד עכשיו, כתבתי ממש הרבה, ומבולגן, ונראה לי שחזרתי על עצמי עשרות פעמים, ואני גם לא ממש יודעת מה אני רוצה ממכם 🤷‍♀️
אולי סתם לשמוע מה אתם חושבות. השיחה עם בעלי הבוקר ממש עירערה אותי, ואני תוהה אם משהו בי באמת לא נורמלי שאני רוצה לחזור לעבוד יומיים אחרי גרידה.

אניoo

לא עברתי הפלה

אבל

הכי נורמלי בעולם להקשיב למה שאת מרגישה ולרצות לחזור לשגרה


אף אחד לא אמור להגיד לך איך את מרגישה

זה הגוף שלך

את עברת את זה

אחרים עברו את זה יותר ממרחק

שלא יתערבו לך

ואם הם כן מתערבים

תבקשי מהם שלא

את נורמלית לגמרידיאן ד.

אין שום ספר הדרכות איך להרגיש אחרי הפלה ולכן כל אחת יכולה להרגיש ולחוש איך שמתאים לה.

 

אני גם לא חושבת שכולן חוות הפלה בצורה כל כך קשה כמו שנראה לך.

פשוט מי שחווה את זה בצורה מאוד קשה אז נוטה יותר לשתף את זה כאן או בחיים האמיתיים.

 

אני ראיתי את אחיות שלי שמאוד קרובות אלי שעברו הפלות בשבועות מוקדמים יחסית

אצל אף אחת זה לא היה טראומטי במיוחד, כן עצוב וכואב אבל נורא מהר חזרו לשגרה.

(רק אחת מהן שעברה הפלה אחרי שחיכתה הרבה שנים להריון אז זה באמת היה ממש ממש כואב ועצוב)

את מדהימהרוני 1234

כנראה יש לך חוסן אישי מאד גבוה וזה מעולה.

תקשיבי ללב שלך ותהי הכי כנה עם עצמך (נראה שדוקא במקרה הזה לרצות אחרים יהיה להיות שבורה "בכח").

לפעמים גם האסימון נופל באיחור והעצב מגיע אחרי כמה שבועות/חודשים וזה גם בסדר, תמשיכי להיות קשובה לעצמך.

אגב, פה בפורום הכי טבעי שהנשים שלקחו את זה יותר קשה יכתבו פה בניגוד לנשים האחרות. מי שלא לקחה את זה קשה פחות תרגיש צורך לשתף ולחפש תמיכה.

אני עברתי הפלהעדינה אבל בשטח
אחרי ציפייה מאוד גדולה טארוכה, ואכן נשברתי מזה ממש. אני מניחה שאם הייתי עוברת הפלה בתקופת פוריות רגילה וללא המתנה, כנראה הייתי עוברת את זה יותר בקלות. כל אחת והסיפור שלה, כל אחת ומבנה הנפש שלה, כל אחת והמצב הרגישי שהיא נמצאת בו לאותה נקודת זמן, אף אחד לא יכול להגיד לאף אחת איך להרגיש בשום מצב. רגש זה רגש. אולי את אופטימית מטבעך, אותי מלאת אמונה, ואולי חזקה, אותי את אחת שנאחזת בדברים הטובים, הכל יכול להיות. ואם את מרגישה טוב, למה להישאר בבית. כל מה שאת מרגישה לגיטימי לגמרי, תרגישי טוב בגוף ובנפש, בשורות טובות תמיד ♥️
נשמע לי ממש תקיןמתיכון ועד מעון

הייתה לי הפלה בעבר, בשלב קצת יותר מוקדם ממה שתיארת. הצטערתי, התבאסתי, ועברתי הלאה. ממש לא חוויתי את זה באופן דרמטי.

ולגבי לקחת חופשת מחלה, תעשי מה שטוב לך! אני יכולה לספר לך שעברתי בעבר הפלה בשלב מאוחר בהריון וקיבלתי חל"ד מלא וניצלתי רק 9 שבועות במקום 15 ומלא אנשים העירו לי שזה טעות, אבל עבורי זה היה הרבה יותר מתאים.

אין נכון או לא נכון, על אחת ומה שמתאים לה, זה לא אומר עליך שום דבר רע!!!

גם אני לא הרגשתי אבל כשעברתי הפלהמתואמת

(היו לי תחושות קשות אחרות, שנבעו מהטראומה שצפה לי מבתי חולים)

אבל העובר הפסיק להתפתח בשלב מוקדם מאוד, וממהתחלה הייתה הרגשה שההיריון לא תקין. והוא גם הגיע קצת בהפתעה, שנה וקצת אחרי הולדת תאומים, ובדיעבד אני שמחה שלא נולד לי אז תינוק, כי זה היה צפוף מדי עם התאומים.

אז לא יודעת מה לומר עלייך, אם התחושות שלך כרגע נורמליות או לא. יכול להיות שהן נובעות מבריאות נפשית - של עיכול והבנה שאם כבר אין, אז אין מה לבכות, כי זה לא יעזור.

אבל יכול להיות גם שזו מעין הדחקה, ולכן אני חושבת שכדאי לך לשים לב לעצמך בהמשך, כי אולי תחושות האבל יצופו פתאום בעוד חודש-חודשיים, ואז תצטרכי לתת להן מקום אף שלכאורה כבר התקדמת הלאה...

בשורות טובות❤️

כאחת שעברה לצערי ארבע הפלות בשבועות כאלהשמיכת פוך

יכולה לומר לך מניסיוני שכנראה את עדיין לא מעכלת.. את עדיין בהדחקה.

באיזה שהוא שלב יפול לך האסימון ותרגישי את הכאב הזה.

יש הרבה טריגרים שיכולים לגרום לך לכאוב... זה יכול להיות לפני המקווה או כשתקבלי מחזור שוב או כשתראי נשים בהריון בשלב שלך.

אל תלחיצי את עצמך עכשיו להתאבל. אבל כשזה יגיע תתני מקום להתאבל ולבכות. אל תדחיקי את זה.

חיבוק גדול ממני❤️❤️❤️

את עדיין קרובה לאירועאמאשוני

יכול להיות שבהמשך תחווי תחושת פספוס או אובדן. תהיי קשובה לעצמך, לעבוד מהבית נשמע מעולה, להיות בחוסר מעש זה גם לא בריא.

אם בהמשך תרגישי שאת צריכה אוורור תתני לעצמך את זה, ולכן חשוב לדעתי להשאיר את התגובה שלך לאירוע לא סופית עדיין, אלא לפעול לפי מה שמרגיש לך נכון באותו זמן.

חיבוק. בעיני יש פער גדול בין התחושה שציינתירושלמית במקור

של "לא מגיע לי תינוק", לתחושות של השלמה או אפילו המונח אושר בו נקטת. תשהי עוד קצת בפער הזה...

(ובלי קשר, רבות חשות מגוון של עוצמות ביחס להרגשות שלהן, בטח סביב הפלה. אישית ההרגשה בהפלה הראשונה שלי היתה של אכזבה קלה, יחד עם ציפיה ותקווה, ובכל הפלה נוספת - היו 3 רצופות - ההרגשה החמירה)

סך הכל נשמע לי ממש הגיוני חוץ מ"לא מגיע לי תינוק"שיפור
על זה נראה לי כדאי להתעכב, שאת כן ראויה. וזה שקרה ככה לא מראה שאת לא ראויה. 
גם אני כמוך. הצטערתי על הפוטנציאל שלא זכהכתבתנו

להגיע למימוש, אבל מצד שני לא בכיתי, לא הרגשתי רגשות אשמה, זה היה נראה לי די טבעי וחלק מחבילת הפוריות של העידן הזה.

השתדלתי לשמור על מנוחה בהתאם לכוחות שלי בימים שאחרי, אבל לא נמנעתי נגיד מארוע משפחתי שהיה למחרת הגרידה. לא רקדתי כמובן.

גם לא היו רגשות שליליים שהופיעו מאוחר יותר, אבל תהיי קשובה לעצמך ואם את רואה שכן מגיעות תחושות יותר של דאון, לא להתנגד להן. תני מקום, תשהי בהן כמה שהן מבקשות ממך כדי שיעלמו ברגע הנכון ולא ימשיכו לזמזם כשאנחנו לפעמים בהתנגדות לחוויה כלשהי. תרגישי טוב, ובעיקר תרגישי טוב עם עצמך בכל תחושה שעולה לך, את ממש נורמלית.

זה בסדר גמור, כל אחת חווה את זה אחרתמחיאחרונה
הדבר היחיד שבלט לי זו המחשבה שלא מגיע לי תינוק. מה? למה?
אשמח לרעיונות איזה מאכלים לתת לתינוקתבכינוי אחר

בת 8 חודשים,

היא אוהבת ביצה,

נתתי לה גם לטעום דג סלמון

וגם בטטה ותפו"א ממרק קוסקוס.

אני רוצה שתהיה לה ארוחה אחת קבועה ביום.

מה אפשר להוסיף לביצה שיתאים לארוחת בוקר?

כרגע אסור לה מוצרי חלב.

תודה 🙏

קוואקר.מוריה
סתכלי באתר 'המתכוניה'רק טוב!

אתר מתכונים לתינוקות. אפשר לחפש לפי גיל, מרקם, רגישויות וכו.

מפעילה אותו תזונאית תינוקות וילדים. 

תודה, האמת שהסתכלתיבכינוי אחר
ולא מצאתי לגיל שלה, אם יש לך אפשרות לצלם מסך אשמח. תודה 
את רוצה דווקא לארוחת בוקר?מישהי מאיפשהו

אני התחלתי עם מרק טחון (ירקות ועוף והודו)

ואחכ גם מנה של פירות טחונים

אבוקדו/ תפואהמקורית
אבוקדו, טחינה, חביתה עם קצת מיץ של עגבניהראשונית

בננה מעוכה

אם היא אוכלת סלמון אז אולי טונה מתאים


להחליף ממש ארוחהמדברה כעדן.

זה לפי התגובה שלה... שאת רואה שהיא לא צריכה השלמת הנקה/תמ"ל אחרי הארוחה....


טונה

אבוקדו

חביתה/ביצים קשות מעוכות עם מלח ושמן זית

פשטידות

דייסת קוואקר (עם מים, כך אני תמיד עושה)

מרקים

קציצות טונה וקינואה

פירות מעוכים/ טחונים עם טחינה/ חמאת בוטניםיעל מהדרום

לק"י


חתיכות קטנות של לחם עם אבוקדו/ טחינה/ חומוס. עם זה אפשר גם חביתה.

לחם מטוגן

החלק הפנימי של המלפפון מגורד. או לתת לה רצועות מלפפון עם הקליפה, שתכרסם את הפנים שלו. רק לשים לב שהיא לא חותכת חתיכות גדולות.


ירקות מעוכים. אפשר להוסיף עם עוף או קציצות רכות.


אני מועכת הכל במזלג.

תודה לכולן על כל הרעיונות!בכינוי אחר
זה ממש משתנה מילד לילדרק טוב=)

יש לי ילדים שבגיל הזה אכלו רק גרבר, והתינוק הנוכחי למשל כבר אוכל הכל כמעט..

בבוקר- חתיכות לחם קטנטנות טבולות בטחינה וחביתה

צהריים- אורז וקציצות מרוסק גס, קוסקוס ומרק (בגדןל מה שאנחנו אוכלים אא"כ זה לא מתאים עדיין אז משתדלת שיהיה לו מרק טחון)

ערב- משתנה. מרק/ לחם מטוגן/ פנקייק מקמח מלא/ שאריות מא. צהריים/ ביצה קשה מרוסקת עם טחינה/ פשטידה כלשהיא/ אבוקדו

אני מוסיפה אבוקדו לביצהמולהבולהאחרונה
או ביצה עם קוטג'

אולי יעניין אותך