יש לך זמן.ימח שם עראפת

יש לך איך לכתוב.

הגיע הזמן להפסיק לדחות את זה.

מה אתה רוצה לכתוב?אני:)))))
חחחחח, מצחיק שדווקא את שואלתימח שם עראפת
את כל הסיבות שבשלהן אני מפקפק ביהדות.


כתבתי כבר בעבר, אבל רציתי לכתוב בפירוט, מעין חוברת הסבר. נמנעתי מזה בגלל שככל שהתעסקתי בזה יותר זה גרם לי לבלבול גדול יותר, מחשבות מה כן נכון, מה לא שקר. אז סוג של די דחיתי את זה, ואפילו שכתבתי את הסיבות שוב, לא התעמקתי בהן.

דווקא לאאני:)))))

כן תכתוב ואז תבקש שיפתרו לך את השאלות או לא יודעת מה שנתקלת בהם.

דווקא רעיון טוב

כע, לבקש ממי בדיוק?ימח שם עראפת
וזה לא שלא ניסיתי לפתור אותן. פניתי לרבנים שונים עם שאלות שונות, לא הנחתתי עליהם את הכל בבת אחת, אבל לא יצא מזה כלום. או שהם היו דמגוגים, או שהם היו כנים ואמרו לי שאין להם מה לענות.
..אני חושבת שזהאני:)))))

שונה כאשר אתה כותב ממש את איך שאתה רואה את הדברים ולמה אתה חושב x וy ואיך הגעת לz נראלי אם תכתוב בצורה ברורה הכל אז גם יבינו לאיזה תשובות אתה מכוון. כאילו לא שימציאו בשבילך תשובה אלא שיבינו איך להגיד לך את התשובה. זה אולי נשמע לא ברור אבל יש בסיס למה שאני אומרת.

דיברתי עם רבנים גם בהתכתבות.ימח שם עראפת
ומה שיש לי לומר מאד ברור, אמרתי אותו כבר לעשרות אנשים.
מממאני:)))))
אולי.. אתה צריך ללכת לרב גדול יותר?


כאילו אני לא חושבת שזה ראוי להחליט החלטה או להישאר בשאלות כל עוד לא בדקנו וניסינו למצוא את התשובות בכל מקום שאפשר.

לא, רב גדול יותר לא ידע יותר,ימח שם עראפת
אני צריך ללכת לרב שמתעסק עם התחום הספציפי של אמונה רציונאלית.


ברור, גם אני לא חושב ככה, אם הייתי חושב ככה מזמן הייתי מוריד את הכיפה והפאות.

יש מספיק רבנים רציונאלים, תנסה לשאול אותםקעלעברימבאר

רוצה רשימה?

אדרבה, תביא רשימהימח שם עראפת
אין לי עניין להספים רבנים, אבל אין לי התנגדות
רבנים רציונאלים שעולים לי:קעלעברימבאר

הרב אורי שרקי

הרב יצחק שילת

הרב זאב סולטנוביץ

הרב אליהו זייני

הרב ראובן פיירמן

ולא זוכר עוד כרגע

 

חוקרים דתיים בענייני הוכחות רציונאליות דתיות:

ד"ר משה רט

ד"ר מיכאל אברהם (לא יודע עליו מספיק רק שמעתי קצת)

 

רשימה דפוקה הבאת.ימח שם עראפת
מה אתה רוצה סה היה 2 בלילהקעלעברימבאר
היית מעדיף רשימה של כבשים שספרתי?
אבל מה דפוק ברשימה?קעלעברימבאר
השמות. אנשים שאני לא אדבר איתם כנראה.ימח שם עראפת
למה כקדם מכיר לפחותקעלעברימבאר
אחד מהם מגן עדן של ילדות
דווקא האחד הזה, הוא כנראה שלא אדבר איתוימח שם עראפת
דיברתי איתו בעבר, והוא התחמק מלענות. ולא בדרך אלגנטית, הוא פשוט כתב לי במילים האלה: "אני מתחמק מלענות".
זה בטח היה בעניין הר הביתקעלעברימבאר
הרב שרקי מכריז מראש שהוא מתחמק מלענות בענין הר הבית.  אבל בשאר הדברים הוא אף פעם לא מתחמק
נכוןימח שם עראפת

אם רב מתחמק מנושא הלכתי, משהו פסול אצלו.

אם הוא מסרב לענות כהלכה מחששות שונים, משהו לא תקין.

אין משוא פנים בתורה.

אבל על הכל הוא עונה, דווקא הרבקעלעברימבאר

שרקי הוא קיצוני בעניין לומר את האמת תמיד ולא משנה מה.  

דווקא בעניין עליה להר הבית הוא מתחמק, אבל רק בזה, ויש לו נימוקים. בנימוקים הוא לא מתחמק למה הוא מתחמק. נדמה לי כי הוא סובר שמותר אבל סה עניין של היתר הרבנות ולכן הוא לא יאמר את דעתו אבל לא בטוח.  תשאל אותו.

בכל מקרה יש כזה דבר הלכה ואען מורין כן כך שרב שמתחמק לא פסול אצלו כלום

מסתבר שלא מספיק.ימח שם עראפת
הוא לא נתן לי נימוק למה. פשוט התחמק. וזה נושא קונקרטי וחשוב, שלא לעניין להתחמק ממנו אם אתה יהודי, ובפרט אם אתה רב.
אז שאל אותו בפעם הבאה למה הוא מתחמקקעלעברימבאר
בעניין הר הבית, מן הסתם יענה לך
טוב חבל שסה מונע ממך לשאולקעלעברימבאר
אותו בענייני שאלות באמונה, היה אולי יכול לענות לך
זה לא מונע, לא כפת לי להספים אותו,ימח שם עראפת
אבל זה לא שאצפה לקבל ממנו תשובה טובה.
נו אז יאללהקעלעברימבאר
@כְּקֶדֶם תעביר מסר
פנית לכל סוגי הרבנים?קעלעברימבאר
כי לכל רב יש סגנון אחרקעלעברימבאר
ידוע. הסגנון לא משנה, האמת משנה.ימח שם עראפת
הרבה רבנים יבואו עם טענות שונות, כדאי לבדוק כמהקעלעברימבאר

סוגי רבנים

תודה. תאמין לי שאני יודע את זה.ימח שם עראפת
אבל יש סוגי רבנים שאני לא אתחיל אפילו לשאול אותם, כמו למשל חסידי גור.
נכון. ואת שאר הסוגים ניסית לשאול באמונה? כי אםקעלעברימבאר

לא, אז טוב שתנסה לשאול

אני לא מחפש אמונה, תודה.ימח שם עראפת
אני מחפש תשובות רציונאליות. לא דמגוגיה אמונית.
שאמרתי אמונה התכוונתי לתשובות רציונליותקעלעברימבאר
אז שתדע שזה לא אותו דבר.ימח שם עראפת
זה עניין של טרמינולוגיהקעלעברימבאר
תתחבר ללב שלךצדיק יסוד עלום
ומיד (כועס)
לא. לקווניקים למשל אני לא אפנה בחיים.ימח שם עראפת
אולי הם ייתנו לך כיוון של הוכחה אמונית שדווקאקעלעברימבאר

ייתקבל עליך?  שווה לנסות. מקסימום לא תקבל

לא. לא יתקבל. בדיוק בגלל ההגדרה שהצגת.ימח שם עראפת

אני לא מחפש משהו אמוני, כי אי אפשר להוכיח כלום בצורת אמונה.

אני מחפש משהו רציונאלי הרבה יותר. כי אני מפש תירוצים לקושיות על היהדות, לא דמגוגיות אמוניות.

אבל לא בטוח שהם יאמרו לך מה שאני אמרתי.קעלעברימבאר

וזה לא דמגוגיה. אם רק תלמד לעומק תראה שזה לא דמגוגיה.

 

איזה קושיות יש על היהדות?  דת ומדע וכו'?  או שאתה מתכוון ללמה האמונה לא וודאית?

נתחיל מזה שאני בטוח שהם לא. וזו כן דמגוגיה.ימח שם עראפת
אדרבה, אם תחשוב על זה(ללמוד את זה מאיפה בדיוק?!) טוב, אתה תבין כמה שזה שטויות.


יודע מה, אפשר למצת את הוויכוח במסרים לשתי עמדות, ולעשות סקר באחד הפורומים האם זה דמגוגיה או לא.


איזה קושיות? קח לך את הבסיסית מביניהם, למה ה' ברא את העולם?

מאיפה אתה בטוח? וחשבתי עלקעלעברימבאר

זה, וראיתיח שזה לא שטויות.

 

לא כל מה שלא עובר מסך הוא לא אמת. אתה זה שצריך להאמין, לא הניקים האחרים.

 

 

למה ה ברא את העולם זה לא קושיא אלא שאלה.   אולי הוא ברא ללא מטרה? אולי אנו מכלל לא מבינים מה זה מטרה אצל ה'?  אולי זה כי כך גזר רצונו?   אולי זה כי רצה להיטיב לברואיו?    בכל מקרה גם אם נשאר ללא תשובה זה לא מקשה על האמונה, זה רק מעורר סקרנות.   אם אני רואה אדם עם חולצה צהובה אני יכול לתמוה עד מחר למה הוא בחר חולצה צהובה, אבל זה לא קושיא על עצם העובדה שהוא אכן לובש אותה.

 

באותה מידה אפשר להקשו תעל האתיאסט - למה העולם קיים?

 

 

 

 

אתה צודק, יש קווניקים דמגוגים כמוך.ימח שם עראפת

זה אומר שלא חשבת על זה מספיק.


קודם כל גם הניקים האחרים צריכים להאמין, אם זו האמת, ורק רציתי להסביר לך שדבריך כל כך מגוחכים שגם הניקים האחרים יבינו זאת.


זו לא קושייה, זו שאלה שמכל תשובה שתענה תתפתח הקושייה.

טיפש, אם נישאר ללא תשובה בוודאי שזה מקשה על האמונה. הרי אם אין תשובה, מי אמר שזה נכון?! אם אני מספר לך שבניתי את מגדל אייפל, ואין לי תשובה בשבילך איך בניתי אותו, אז אולי לא בניתי אותו!!!

כמובן, זו לא קושייה מספיקה בשביל לנטוש את היהדות, אבל כשכל הסיבות מצטרפות זה גורם ליהדות להיראות שקר מוחלט.


הדוגמה שלך עם החולצה היא דמגוגיה, כי אתה רואה שהוא לובש אותה, אתה רק תוהה למה, אני לא רואה שה' יצר את העולם, רק מספרים לי שזה מה שהוא עשה.


אפשר בהחלט, אולי לאתאיסט לא תהיה תשובה, אבל הוא לא מתיימר לומר שבגלל שאין לו תשובה אז יש אל.

ואולי ה ברא את העולם כי כך עלה לפני רצונו? ללא שוםקעלעברימבאר

סיבה.

 

מי אמר ש ה צריך סיבה לברוא עולם?   מי  אמר שהוא מתנהג כמו בן אדם שלכל מה שעושה יש סיבה?

 

יש הבדל בין השאלה "איך ה ברא" לבין "למה ברא".   איך ה ברא - הוא פשוט ברא!  ללא שום אמצעי עזר כי הוא לא צריך.  למה? לא יודע

 

 

הכל דמגוגיהימח שם עראפת
כי אם כבר מי אמר, אז מי אמר שהוא נתן את התורה?!


אם אתה לא יודע למה, איך אתה יודע שזה הוא?! איזה הוכחה יש לך שזה הוא?!

אני יודע שנתן תורה כי עם ישראלקעלעברימבאר
אומר כך
יופי. ואיך אתה יודע שהם לא משקרים?!ימח שם עראפת
גם כל הנוצרים אומרים שהברית החדשה ניתנה מהאל.
מה הכוונה "איזה הוכחה יש לך שזה הוא"קעלעברימבאר
מה הכוונה "הוא"?
אלוקים.ימח שם עראפת
מי אמר לך שהתורה לא נכתבה על ידי משה?!
לא הבנתי מה השאלה "מי אמר לך שזה אלוקים"קעלעברימבאר
אז איזה עוד אפשרות יש? אתה שואל מי אמר ששמו אלוקים? מה זה משנה איך קוראים לו?
תפתח את התגובה.ימח שם עראפת
האם הסיבה ש ה ברא את העולם בשביל להיטיבקעלעברימבאר

לברואיו מספקת אותך?

 

וזה שהוא מטיב לברואיו זה כי הוא מושלם כלומר טוב,   ודרך הטוב להיטיב.     כלומר מאלוקים מושלם יצא מצב יותר מושלם,  ויותר מושלם שיש עולם (כי אז יש ברואים שאפשר להיטיב להם) מאשר מצב ש אין עולם

ממש ממש לא.ימח שם עראפת

אם לא עולה במוחך הקושייה המתבקשת זו בעיה שלך.

כל אדם בר דעת יקשה על הסיבה הזו.

מה. למה ה בכלל גזר שדרך הטוב להיטיב?קעלעברימבאר

תשובה - כי כך עלה לפני רצונו.


למה יש רע בעולם?

תשובה - בעתיד יהיה טוב לגמרי ואז יוטב לברואים בשלמות

לא. לא שאלה נכונה, ותשובה דמגוגית מאין כמותה.ימח שם עראפת

השאלה למה ה' גזר שדרך הטוב להיטיב היא לא השאלה שאמורה להישאל.


והתשובה לשאלה למה יש רע בעולם דמגוגית, כי אני לא שאלתי מה יהיה בעתיד, שאלתי למה עכשיו.

אם ה' ברא את העולם כדי להיטיב, למה הוא יצר רוע?

שאלה טובה שגם משה ואיוב שאלוקעלעברימבאר
אבל זה לא סותר שה ברא כדי להיטיב, פשוט הטוב הגמור יהיה בעתיד, ועד אז הרע יעבור.


יש לזה גם הסברים - שכדי שיהיה לנו טוב לגמרי צריך שנקנה את הטוב בבחירה חפשית כדי שיהיה שייך לנו בזכות וחא בחסד.   ובשביל זה העולם הזה יש בו רע כי זה חלק מהנסיון שיוצר בחירה חפשית.   עיין בפרקים ראשונים של דרך ה' לרמחל

זה כן סותר, אתה דמגוג.ימח שם עראפת
אם ה' הוא טוב, ומטרתו בבריאת העולם להיטיב, למה הוא יצר את הרוע?! הטענה שכדי שיהיה לנו טוב באמת צריך לקנות אותה בזכות ולא בחסד מגוחכת, ה' הוא אל כל יכול, הוא יכל לברוא את העולם בצורה כזו שיהיה לנו טוב באמת בלי צורך לעבור משהו, או- שאתה רוצה להגביל את ה', ולומר שהוא לא יכל, ואז זה מובן, אבל זה אומר גם שהוא לא אל כל יכול.


ולזה תצטרף השאלה, ה' יכול לברוא אבן שהוא לא יכול להרים?

זו שאלה אבל לא סתירהקעלעברימבאר
אילו היה רוע נצחי זה היה סתירה.


מכיוון שהרוע הוא זמני אז יבוא יום שכבר לא יהיה רע, אלא רק טוב, ואז כבר לא יהיה אכפת לנו למה פעם היה רע

אתה מבין את ההבדל בין שאלה לסתירה?קעלעברימבאר
למה המשולש צהוב, זה שאלה, אולי נקבל עליה תשובה אולי לא, אבל צהוב לא סותר מדולש.


למה המשולש מרובע זה סתירה.

אני מבין שאתה דמגוג שלא יודע מה זה סתירה.ימח שם עראפת
רוע זמני לאקעלעברימבאר
סותר את זה שה ברא את העולם להיטיב, כי בסוף הרוע יחלוף ויהיה רק טוב.


אם היה רוע נצחי זה היה סותר.


מה לא מובן?

זה דמגוגיה.ימח שם עראפת

אם הוא ברא את העולם כדי להיטיב, הוא לא היה צריך לברוא רע.

מה זה "בסוף"?! למה יש רע?! זה סתירה.

והתירוץ שלך שבסוף יהיה טוב דמגוגי, כי אני לא מדבר על הסוף, ואנחנו לא נמצאים בסוף, ואנחנו לא יודעים מה יהיה בסוף אם יהיה סוף, זה רק המצאות שלך ודמגוגיה.

מכיוון שאנו יודעים בוודאות שה'קעלעברימבאר

מושלם וטוב לגמרי, אז וודאי שבסוף יהיה בעולם טוב לגמרי.


זה שרע עכשיו זה אמנם שאלה, אבל זה לא סתירה.


אילו היה רוע נצחי אז שום תשובה לא היתה יכולה לתרץ את הסתירה, כי ה' מושלם =/ עולם עם רוע נצחי.

(=/ סימן "לא שווה").


רוע זמני אבל לא סותר, רק מעורר תמיהה ותו לא

רבותיי!!! דמגוגיה משובחת לפניכם!!!ימח שם עראפת
אתה דמגוג. אתה אומר שטויות, מניח הנחות יסוד שהמצאת, ופשוט דמגוג. אין מילה אחרת.
איזה הנחות יסוד המצאתי?קעלעברימבאר
הראשונה- שאנחנו יודעים בוודאות שה' מושלם וטוב וכו'ימח שם עראפת
טוב, את זאת לא המצאת, אבל זו דמגוגיה לבוא עם הנחת היסוד הזו כשזה בדיוק מה שאני אומר לך, שמי אמר שזה ככה, ואתה מחליט שזה ודאי.


הנחת היסוד שכן המצאת היא שבסוף יהיה טוב, ושלכן אין סתירה, והנחת יסוד נוספת היא שאם בסוף יהיה טוב אז זה לא משנה מה היה בהתחלה, ואז גם איזה משהו על זה שאם ה' מושלם לא יכול להיות רוע נצחי, בקיצור הרבה חירטוטים ודמגוגיה.

כבר כתבתי מי אמר שזה ככהקעלעברימבאר
מחווית המשמעות והשאיפה לאושר הוודאית שלנו, והידיעה שהאושר עדיף על הסבל, מכאן שלעולם יש משמעות, ומכאן שיש לו מקור משמעות חיצוני מושלם וכו'
ד-מ-גו-ג-יה!!!!!!!ימח שם עראפת

אתה שוב מחרטט הנחות יסוד, מחליט שמכיוון שאנחנו שואפים לאושר ומשמעות, אז זאת אומרת שהאושר עדיף על הסבל ושבהכרח יש משמעות, ולכן בהכרח יש מקור חיצוני, והוא מושלם.

למה?! ככה. זוהי דמגוגיה. בוקר טוב.

למה דמגוגיה? מה הבעיה? איזו קושיא? הכל הגיוני!קעלעברימבאר
הסברתי לך. הכל הגיוני אולי במוח הדמגוגי שלך.ימח שם עראפתאחרונה
🚨אשכול רשמי נא להיכנס🚨 | מכות על כקדםצדיק יסוד עלום

בוקס לצלעות 👊

בבקשה כולם להשתתף 

אתה רשאי להשיב אשצדיק יסוד עלום
יאללה! מצטרף! אגב אני יכול גם במציאותאיגנוטוס פברל
היי! תיזהרר!כְּקֶדֶם

אני אומנם חמדמד אבל אני נושך

ראאררר

הייתי אמור להיות השבת בקמ"שצדיק יסוד עלוםאחרונה
אבל עמסה צרה על חברתה, חברה חבורה לחברבורה, וכו'
חחחחח המתולתל ואני הלכנו מכות לא מזמןכְּקֶדֶם

מצאנו גג ממש מגניב ליד מחנה והשתלטנו עליו בהזדמנות נראה לך יש דיבור על להקים שם את פייט קלאב הירושלמי🥰🤗

 

אגב, יש משו ס*** יותר מלדמם מהאף?

הצילוצדיק יסוד עלום
נשים
למה ככה, אנחנו ממש נחמדות!מבולבלת מאדדדד
חסר לך אם תגיד שלא😈
רק שלמה המלך, שניסה וניסה וניסה 1000 פעמים ולא מצאפ.א.
כתב מה שכתב…


כל שאר העולם (הגברי) מחפש אחר החיבור המשלים, ההדדיות והעומק הרגשי שהנוכחות הנשית מביאה לעולם ולנפש. כמיהה לשותפות אינטימית, בה שני העולמות נפגשים ויוצרים שלם גדול יותר מסך חלקיו

גם גבר הוא אמר שהוא מצא רק אחד לאלף,קעלעברימבאר
אז כנראה זה חיפוש על דברים מסוג שונה
התכוונתי לפסוק מסויים שנאמר על נשיםפ.א.

 

וּמוֹצֶא אֲנִי מַר מִמָּוֶת אֶת־הָאִשָּׁה אֲשֶׁר־הִיא מְצוֹדִים וַחֲרָמִים לִבָּהּ אֲסוּרִים יָדֶיהָ טוֹב לִפְנֵי הָאֱלֹקים יִמָּלֵט מִמֶּנָּה וְחוֹטֵא יִלָּכֶדבָּהּ: (קהלת פרק ז פסוק כו)

הפשט הכוונה שהוא מוצאקעלעברימבאר

את התאווה לנאוף עם נשים מרה ממוות, כדברי סוף הפסוק "חוטא ילכד בה".

 

כמו דמות האשה הזרה ממשלי, שמפתה את הפתי לנאוף איתה "לכה נתעלסה באהבים נרווה דודים עד הבוקר. כי אין האיש בביתו צרור הכסף לקח עמו ליום הכסה יבוא ביתו. 

אל תקרב אל פתח ביתה, רגליה יורדות מוות, שאול תמכו צעדיה. כל באיה לא ישובון, ולא ישיגו ארחות חיים... ולמה תשגה בני בזרה, ותחבק חיק נכריה.

 שתה נוזלים מים מבורך ונוזלים מתוך בארך. יפוצו מעיינותיך חוצה, ברחובות פלגי מים, ושמח מאשת נעוריך. איילת אהבים ויעלת חן בהאהבתה תשגה תמיד. יהיו לך לבדך ולזרים אין חלק עימך"

 

(זה גם משל להתרחק מאפיקורסות ולדבוק בתורה. אבל גם כפשוטו - שאדם יהיה נאמן לאשתו ולא ינאף עם זרה)

מה הפעםהרמוניה
אריק כתב יפה:צדיק יסוד עלום

היי רות

את אמרת שאני עוד לא מוכן

אני חושב על זה הרבה

איך לפעמים אנ'לא רואה את מה שלכולם מאד מובן

אבל איזה עוד מרחק עלי לגחון

עד שגם אני אדע לנחש אשה נכון?

- - - - - - -


קשה להבין אתכן. בחיים שלי לא התגמשתי, הרפיתי, הרגעתי ותוך כדי התמסרתי והייתי יציב בקשר כמו עכשיו. אני ממש לא רוצה להיפרד ממנה

אוו בהצלחה...הרמוניה

בנים ובנות חושבים בראש אחר לגמרי

 

אולי כדאי ללכת למאמן לחתונהקעלעברימבאר
לא 💁🏻‍♂️צדיק יסוד עלום
כי הגיוני שלא אני הבעיה אלא הןצדיק יסוד עלום
איזה גזלייטינג מכוער זה לחשוב שמי שמתאמץ יותר שהקשר יצליח הוא זה שצריך ללכת לטיפול.
לא אמרתי טיפול אלא אימון. אימון לא עושים כשיש בעיהקעלעברימבאר

שצריך לרפא, אלא לדעת איך לתפקד יותר טוב בקשר זוגי.

 

לדעתי כל אדם צריך ללכת לאימון זוגי/קאווצ'ינג. שיתן לו כלים.


 

לעיתים כדי שגבר יבין נפש של אשה טוב שהוא יקבל כלים במסגרת של אימון. כמובן שגם בנות טוב שתלכנה לאימון.


 

אין מה להפסיד, רק להרוויח מזה.

 

וגם אם יש לה בעיה ואתה רוצה את הקשר הזה, אימון יכול לעזור לך לגשר על הבעיה ולתת לך כלים איך לעזור לה לרפא את הבעיה שלה , וכמובן טוב שגם היא תלך לאימון (השאלה אם נכון לומר לה). ואולי הבעיה לא אצלך ולא אצלה אלא בקשר ביניכם,ואז אימון יכול לתת כלים לפתור את הבעיה.

 

בסוף על כל בעיה שלך/שלה , שיח כנה ורגיש ביניכם הוא הכי טוב. ואימון עוזר לך לתת כלים לעצמך לשיח יעיל כזה

ב ד י ו קכְּקֶדֶם
לך לטיפול!צדיק יסוד עלום
🥰
לא יפה להגיד לו את זה הוא בן אדם טוביוני.ו.אחרונה
ראה תגובתי מעל זוקעלעברימבאר
הי, "מי הבעיה" זה לא גישה בוגרת🤔הרמוניה

מאמצים זה חשוב אבל איך תדע שאתה מתאמץ בכיוון הנכון? 

זה דבר שהרבה פעמים מביא זוגות לתסכול כי כל אחד בטוח שהוא נותן מעצמו מלא והוא באמת נותן רק שהוא מסתכל מהתפיסה שלו וזה בכלל לא מה שהשני צריך ממנו...

 

אגב, מכירה זוג שהם נשואים והולכים לטיפול זוגי אחת לשנה מבחינתם כמו שעושים טסט לרכב וזה גאוני בעיניי

 

אם מה שאת מתארת היה הבעיהצדיק יסוד עלום
הייתי רץ כאייל לטיפול זוגי בשמחה ובחפץ לבב
אני חושב שאם אתה מתייחס לזה כ"בעיה"קעלעברימבאר
אז אפשר להתקע.


במקום להתייחס לזה כבעיה שצריך לרפא בטיפול, תתייחס לזה כאתגר שמזמן לך לרכוש כלים לזוגיות טובה יותר

מדוע הנך פדגוג 😑צדיק יסוד עלום

שני אנשים נפגשים. אחד משקיע מאוד בקשר ואחד פסיבי ומשועמם.

האם זו בעיה? האם שני האנשים זקוקים להדרכה ושיפור?

לא יותר הגיוני להגיד שזה לא יפה מצידו/ה של זה שפחות משקיע ושהבחור שיותר השקיע צריך לשמור על עצמו ולא לכלות את רצונו ותקוותיו על אבן שאין לה הופכין?


וכמובן שאם תגיד שעצם ההשקעה יכולה להיות הבעייתית תוסיף שמן למדורת הפדגוגיה. נכון שזה עלול לקרות אבל כרגע זה לא המקרה 💁🏻‍♂️


בפועל היא עברה תהליך עם עצמה והתחזקה. אבל המעמד הזה שבו זה לא הדדי לא פשוט לי.

אימון יכול לתת לך כלים להתמודד עם זה.קעלעברימבאר

אנחנו לא מחפשים "מי פה צודק/אשם בסיפור" , אלא "מה הכלים שניתן לקבל כדי להטיב עם הקשר" כמובן בהנחה שאתה מעוניין בקשר.

 

וכמובן שיח כנה ורגיש ביניכם על זה הוא הכי טוב. 

 

כמובן אם אתה מרגיש שהיא ממש מנצלת אותך מתוך רוע לב זה סיפור אחר

חחחהרמוניה

אז לא הבנתי ממך מה הבעיה.

ולמה זה נשמע שאתה היחיד שמתאמץ בקשר...?

לא יודע אם אני היחיד שמתאמץצדיק יסוד עלום

ובבירור אני גם חווה פחד ולחץ מבנות קודמות שההיכרות איתן הלכה בנתיב דומה

שבו להרגשתי הן היו פסיביות ומשועממות ואני הייתי מסור ומשקיע, ובשלב מסוים הן פשוט חתכו


עכשיו זה לא בדיוק ככה והיא טובה מהן בהרבה, אבל הצורך שלי בנוכחות של הצד השני משמעותי. לא כיף להרגיש שהקשר הוא עליי ולא גם עליה. אני מרגיש כאילו היא קרובה ללהחליט להיפרד, ולא יודע לענות לעצמי איך היא תרגיש אם אני אגיד לה שאני רוצה להיפרד. אם היא תהיה אדישה או לא תושפע מזה אין לי כוח להתאמץ עוד. אני חייב לדעת שהיא רואה בי משהו טוב....

נכון...הרמוניה

וואי מבינה ממש את הצורך בהדדיות, זה חובה... 

השאלה אם זה מתפתח לאט... מעניין איך היא רואה את זה. לפעמים הכל טוב חוץ ממשהו אחד קטן שחוסם. אין סיכוי שתדברו על זה? יכולת של זוג לדבר פתוח אחד עם השני זה מרכיב מאד חשוב. 

אני לא באמת חושבת שיש לי משהו לייעץ לך שלא חשבת עליו כבר אבל בכ"ז... ואולי כן הייתי מנסה לקחת עמדה פסיבית יותר ולראות אם זה גורם לה להביע עניין יותר.

ברוךכְּקֶדֶם
המבדיל בין קוטג' לטחול
מה הכוונה?צדיק יסוד עלום
השם יודעכְּקֶדֶםאחרונה
הצלנו את ירושלים היוםכְּקֶדֶם
כלומר, הסתרתם לה את השמש והיא עמדה בצל?פצלשי"ת
איךכְּקֶדֶם

בצל יכול לעמוד אם אין לו רגליים?

אכול בצל ושב בצל. אז הוא יושבקעלעברימבאר
פסדרררכְּקֶדֶםאחרונה
אז הןכחת שיש לו טוסיק


אבל עדיין תימה לגבי הרגליים

מי שם רסק בקציצות?!צדיק יסוד עלום
ומי יקום במקום קודשו?
איזה טוב האלבום הראשון של אמיר דדון 😭צדיק יסוד עלום
לופטהנזה 🌬✈️קעלעברימבאר
לופטהאנזעקעלעברימבאראחרונה
טוב, הפעם אני לא אנסה להישאר ערה.פצלשי"ת

אפילו שכבר מאוחר ועוד שניה צריך לקום

כן זה נראה לי עדיף! לילה טוב אמרלדאחרונה
"שניה אני איתך"פצלשי"ת
אחרי נצח ושתי דקות.. "היי, אז איפה היינו?"
פפפפפפכְּקֶדֶם
משהאחרונה
מה ממש נלך לישון?מחפש שם

אולי יעניין אותך