ימח שם עראפת
אני שונאת את הודואני:)))))
גם אני
ימח שם עראפת
היא לקחה לי את חברים שלי.
חבדניקים שוטים שכמותם
אתה מעדיף אותםאני:)))))
כע, לפחות נהיה באותו מקוםימח שם עראפת

טובאני:)))))
לא להרבה זמן כי הרבי יוציא אותם משם ואז ואתה תישאר לבד שוב..

פפפפפ,ימח שם עראפת
אני לא יודעת מאיפה העזותאני:)))))
כידוע, או שלא ידוע, האדם הנ"ל הינו כופר.ימח שם עראפת
אומר האפיקורוסאני:)))))
את יכולה. זה יהיה מעשה מטופש,ימח שם עראפת
במה הוא כפר?קעלעברימבאר
בעיקר היינו ישעאני:)))))
אתן לך קישור לדבריו.ימח שם עראפת
זה 13 עמודים, תמקד אותיקעלעברימבאר
אני קראתי אותם כמה פעמים, לפני שהחלטתי שהוא כופר.ימח שם עראפת
חוץ מזה כדאי להזכיר גם את השינה בסוכה, שהוא עקרה מן התורה.
אולי הוא וונצפן?
קעלעברימבאר
זה לא משנה.ימח שם עראפת
וונצ'פן המפרש אחרת מחז"ל את התורה, הינו קראי. קראי הינו כופר.
מלבד זאת, שרבים מחסידיו חיים בתנאים הדומים לסוכה בשליחויותיהם במזרח הרחוק, ולא במשך שבוע בלבד.
אין זאת כי אם עקירת דבר מן התורה.
ודאי יש להם דרך הלכתית המתאימהקעלעברימבאר
אשמח לראות,ימח שם עראפת
למשל במאמר ששלחתי, ישנה דנגוגיה עצומה ונוראה, שאם לא הבחנת בה זוהי בעיה.
תמקד אותיקעלעברימבאר
הרמב"ם אומר,ימח שם עראפת
מה שהמקדש יהיה שניה בברוקליןקעלעברימבאר
ואז ישוגר לארץ?
למה זה כפירה?
הם לא טוענים שיש לו דין הלכתי של מקדש שם.
ויש מפרשים שאמרו שמקדש ירד מהשמים.
כמובן לא מסכים איתם אבל זה לא כפירה
טוב. יש לי מה לומר,ימח שם עראפת
אבל מוויכוחים קודמים אני יודע שאין טעם.
אתה תמשיך לחרטט בדמגוגיה.
גם אני חושב שזה שטויות, אבל למה כפירה?קעלעברימבאר
דבר ראשון יפה שאתה חושב שזה שטויות.ימח שם עראפת
ברור שזה שטויות, הריקעלעברימבאר
ימח שם עראפת
האם הגיע הזמן להכריז על הרב קוק ככופר?
(יש לי מחשבות רציניות בכיוון, אבל אני עדיין צריך ללמוד את דבריו. בניגוד לכופר הנ"ל, הרב קוק כותב הרבה יותר ענייני והלכתי ממנו)
תן דוגמא, כי ההצעה לסנהדריןקעלעברימבאר
לבול טת הקרבנות זה רק הצעה והוא כתב שמה סהסנהדרין יחליטו זה מה שיהיה.
ועיין על מצוות בטלות לעתיד חבוא במהרל תפארת ישראל פרק נא
זה באמת כפירה, אני לא חושבקעלעברימבאר
למה זה מחליך את התורה אם יש מפרשים שסוברים שיפולקעלעברימבאר
מהשמים?
ממתי לטעון על השניה בברוקלין הופך לכפירה, גם אם אין לזה מקור?
ואם אני אטען שהמשיח ירכב על זברה אני כופר?
אין חיה כזו לפרש אחרת מהגמרא ובניגוד לתורה.ימח שם עראפת
במיוחד כשהפירוש הוא להסבר סוגייה, למרות שבמקום אחר נכתב על ידי אותו מפרש שהמקדש ייבנה בידי אדם, וגם הפירוש שניתן ךהסבר בגמרא, נדחה, כיוון שהגמרא דוחה את ההסבר שם, ולכן גם הפירוש נדחה.
אם אתה טוען שבית המקדש יפול מן השמיים, זו כפירה. אתה עוקר דבר מן התורה, ומחליף את התורה במשהו אחר, זו כפירה כפולה.
אם אתה טוען שהוא ירד משמיים בברוקלין, אז אתה גם עוקר דבר מן התורה, את מצוות בניין המקדש, וגם אתה מחליף את התורה בתורה חדשה לפיה יפול המקדש משמיים בברוקלין ויעבור לישראל על כנפי גלגלים.
אילו היה לזה מקור, לא הייתה זו כפירה בהכרח. מכיוון שאין, זו כפירה.
אילו תטען שהמשיח ירכב על זברה, אין בזה שום כפירה, מכיוון שאף אחד לא אומר שהוא בהכרח יבוא על חמור.
אולם אם תאמר שהמשיח חייב לבוא על זברה, ועל כן אם יבוא משיח ללא זברה תאמר שהוא לא משיח, לא תהיה כאן עקירת דבר מן התורה, אלא רק החלפתה, ולכן לדעת הרמב"ם תחשב כופר.
כפירה זה בגדול ביג עיקרים, או בסמכות של חכמיםקעלעברימבאר
יש לך מקור שמי שטוען שבהכרח המקדש ייהיה שניה בברוקלין או שבהכרח המשיח ירכב על סברה זה כפירה ולא סתם טעות קטנה?
אגב הראבד במפורש מעיר על הרמבם בהלכות יסודי תורה בעניין זה של ה אין גוף- שחכמים שטעו בעיקר אמונה כי בטעות פירשו את הגמרא והמדרש אחרת, לא נחשבים כופרים, ולא רק זה, נחשבים גדולים יותר מהרמבם ומהראבד עצמם. עיין שם
התכוונת לקטע שבנשיא הדור יש השראת כללות שכינה?קעלעברימבאר
סיימת לקרוא הכל?ימח שם עראפת
כן. מקווה שלא דילגתי על משהוקעלעברימבאר
פיספסת בענק, מסתבר.ימח שם עראפת
אני מוחהאני:)))))
יופי לך.ימח שם עראפת
רגע הרבי מליבובאיטש הואקעלעברימבאר
לא.ימח שם עראפת
ואתה?אני:)))))
אני לא מכחיש שאני כופר.ימח שם עראפת
אם אתה מודה שאתה כופראני:)))))
אם את מודה שאינך מושלמת,ימח שם עראפת
אם חטאת, אינך יכולה להזהיר אחרים מפני החוטא?!
כשאני אומר שאני כופר, אני אומר זאת בציניות. לו הייתי כופר אמיתי, לא היה לי אכפת מהכופר הנ"ל. אינני כופר ב100%. כמו כל בני הנעורים הנני מבולבל ותוהה בכל הקשור ליהדות. האם אכפור לבסוף? ייתכן. בייחוד כשאני רואה שלכופרים כמותו מייחסים השוטים תכונות רוחניות וצדיקות.
נגיד ח"ו שהוא כופר, איך סה אמור להשפיע עליך?קעלעברימבאר
צריך להוקיע אותו מהיהדות.ימח שם עראפת
להבהיר לכולם, שהרוצה לעבוד את ה', ולהיות יהודי, צריך לעזוב את העבודה זרה הזו, ולהתרחק מהכופר הנ"ל. כשם שאין לנהות אחרי כופרים אחרים, כך אין לנהות אחריו.
פסקיו אינם נחשבים, ואין ללכת על פיהם כנגד התורה.
לא, התכוונתי למה זה שלוענתך הוא כופרקעלעברימבאר
אה, פשוט.ימח שם עראפת
ואולי הטעות היא אצלך?קעלעברימבאר
לא. הטעות אצל המהססים,ימח שם עראפת
אתה לא רואה הבדל בין מקדש בברוקלין לשבתאי צבי אוקעלעברימבאר
אני מדבר כרגע בכלליות.ימח שם עראפת
ברוקלין זו פרצה. אתה החלטת שלא. הם המציאו שהמקדש ירד משמיים, ולכן לא צריך לבנותו. הם המציאו שהוא ירד בכלל בבבל.
וזה לא משנה אם הוא כופר גדול או קטן, הוא כופר.
רשי לזכרוני אומר כך. הם לא חידשו טת זה , על בטוחקעלעברימבאר
אמת. זה נכתב בפירוש המקובל כי הוא מרש"י,ימח שם עראפתאחרונה
וכן גם בתוס'.
זה נכתב כהסבר לסוגיית הינף בגמרא, כשבמקום אחר רש"י כותב במפורש שייבנה המקדש בידי אדם.
ועוד, שהסבר הגמרא אותו פירש רש"י, נדחה בגמרא.
ועוד, שלרש"י אין מקור לכך, וגם הוא לא יכול להמציא כזה דבר. הוא כתב זאת כהסבר אפשרי לטענה בסוגייה, שנדחה, לא כדעתו.
באמת אתה חושב שרוב הרבנים שקרנים?קעלעברימבאר
לא, אדרבא, במסכתא גאווה יש להםימח שם עראפת
משקרים בדברים שמותר לשקר או אסור?קעלעברימבאר
שאסור.ימח שם עראפת
אף אדם לא מושלם, והגיוני שגם רבנים ייכשלוקעלעברימבאר
אני לא מודה בזהאני:)))))
אני לא הייתי קוראת בן נוער לבחור בן 19.סורי
ואם אתה אומר שאתה מבולבל עליך להיזהר מלהגיד דברים נחרצים וקשים כל כך
אם חטאת אתה צריך להתבייש מלדבר על חטאים של אחרים, במיוחד כשהם מוחזקים כצדיקים
זה טבעי שאדם יהיה מבולבל באמונתוקעלעברימבאר
ברוראני:)))))
למעשה, כן טענת על זה.ימח שם עראפת
ברוראני:)))))
אני אעמיד פנים שהבנתי מה את רוצה.ימח שם עראפת
תקרא שובאני:)))))
אז את בעלת גאווה וישות מדהימים.ימח שם עראפת
אני לא יודע למי כן את קוראת בני נוער. שתדעי שההגדרה ממשיכה גם אחרי גיל עשרים, תלוי בהקשר.
ולא, עובדת היותי מבולבל לא קשורה, שכן אני מבולבל מיסודות הדת, ואינני בטוח אם אמת היא או שקר, אולם אני ממש לא מבולבל כשאני רואה מולי את השקרים הברורים בדברי הכופר הנ"ל, ועל כן איני נזהר עוד מלומר דברים נחרצים וקשים על כופרים כדוגמתו.
בעבר שמרתי על לשוני, אולם אין הדבר נכון לנהוג כך.
אם חטאתי עליי לעשות תשובה, אולם טענתך הינה שקר וכזב. אילו רצחתי, לא היה עליי לעשות תשובה ולהזהיר מפני פלוני שרצח גם הוא??
וטענתך שיקרית ומומצאת כשאת אומרת "במיוחד כשהם מוחזקים כצדיקים".
וכי מה זה צדיק?? מי שעמי הארץ מכנים אותו כך??
ואם הנם צדיקים, הכיצד ייתכן שחוטאים הם?? אם רואה אני שחוטאים הם, כלום עליי לשתוק, מכיוון שעמי הארץ צועקים לפניהם צדיק?! אין משוא פנים בתורה, כופר הוא כופר, רשע הוא רשע, לא משנה האם הוא תלמיד חכם שסרח או סתם רשע.
אבל מה המקור שדבר קטן כמו ברוקלין זה כפירה?קעלעברימבאר
הסברתי לך.ימח שם עראפת
זה פירוש אישי שלך, אתהקעלעברימבאר
אתה רוצה להיות דמגוג, היה דמגוג.ימח שם עראפת
אתה מודע שאתה היחיד שמפרש ככה?קעלעברימבאר
לא.ימח שם עראפת
כמו שכבר הסברתי לך, הרבה גוונים ביהדות אתה לא מכיר.
מי עוד חושב כמוך שהרבי וכדומה כופר?קעלעברימבאר
כלומר בגלל דברים קטנים כמו ברוקלין וכדומהקעלעברימבאר
אני גם לא חושב שהרבי אמרקעלעברימבאר
יופי, עכשיו אתה דמגוג בפול גז.ימח שם עראפת
לא מבין מה הקשר בכלל בין תחזיות עתידיות לא מחיבותקעלעברימבאר
יש מספיק אנשים שמשערים דברים ואומרים בבטחה. האם מי שאומר שבית 3 לא יחרב כופר?
אתה דמגוג טיפש.ימח שם עראפת
לא השערות. אבל אני בטוח שאם היינו שוטליםקעלעברימבאר
יופי לך. זו דמגוגיה.ימח שם עראפת
נראה לך שהרבי היה בטוח במאה אחוזקעלעברימבאר
נראה לי שהוא כתב על זה מאמר,ימח שם עראפת
מה הנפקא מינא ההלכתית לברוקלין בזה?קעלעברימבאר
וגם אם היה אומר במאה אחוז זה לא כפירהקעלעברימבאר
המצאה שלך. תסביר למה,ימח שם עראפת
ומי עוד סובר כמוך בזה?קעלעברימבאר
מה איכפת לך? אתה רוצה לדבר איתם?ימח שם עראפת
כי נשמע מוזר שאתה הראדון באלף שנהקעלעברימבאר
האחרונות שמפרש כך את הרמבם בעניין עוקר דבר מהתורה.
זה לדברי הרמב"ם, אלא דברי חז"ל.ימח שם עראפת
ואני לא הראשון. אתה מתעקש להיות גמגוג, ואני לא אשקיע בך אנרגיות מיותרות.
אז מי היו אלה דלפניך? רבנים גדולים?קעלעברימבאר
אבל על כל טענה שלי אתה תפרש אחרת,קעלעברימבאר
זה שיא שיא הדמגוגיהימח שם עראפת
אבל מי אמר שזו ההלכה?!קעלעברימבאר
אם אתה באמת לא יודע, מה אתה מתווכח?!ימח שם עראפת
לך תלמד, תדע.
ואם אתה יודע, אז מה אתה רוצה?! מי חולק על כך שזו ההלכה?!
בסוף אתה מחליט מה שדעתך. כך שאין לי שום סיבהקעלעברימבאר
אם אתה שואל בכנות, לך ללמוד. אני התייאשתי ממך.ימח שם עראפת
מאיפה לך?אני:)))))
בעיני זה קשור בקשר הדוק.
בעבר לא היית מבולבל מספיק כנראה.
אתה לא עשית תשובה אתה ממשיך בחטא שלך. אני לא מאמינה לרוצח.
זה אדם שמקפיד על המצוות
אם את לא מודה שאינך מושלמת,ימח שם עראפת
אם את לא מכירה זה בעיה שלך.
עינייך זקוקות למשקפיים.
יופי, עכשיו גם את מחליטה מה הייתי בעבר. לזה קוראים דמגוגיה. וכן, גם בעבר הייתי מבולבל, לא הבנתי למה ה' ברא את העולם ולמה שיהיה אכפת לי, ונותרתי אותו הדבר.
את לא יודעת אם עשיתי תשובה או לא, ומה עשיתי, ולא רצחתי אף אחד, לעת עתה. אם אינך מאמינה לרוצח, זו בעיה שלך, וכנראה ה' ידע משהו כשהוא פסק שרק גברים יוכלו להיות דיינים.
אם צדיק זה אדם המקפיד על המצוות, מה ייחודו?! הלא רוב האנשים משתדלים להקפיד על המצוות. ואם הוא חוטא, מה ההבדל בינו לבין אחר שחטא?? על שניהם צריך להעיד בבית הדין.
אני מושפעת ממך כנראהאני:)))))
הנה גם אתה מודה שהיית מבולבל.
אני יודעת כי הרגע אמר שאתה כופר ואפיקורוס וברגעים אלה אתה מדבר על אדם כשר.
בגלל זה אתה לא יכול לדון.(אתה בן נוער לטענתך)
יש צדיק ויש צדיק נכון.
הגאווה שלך באמת מנופחת מאד.ימח שם עראפת
את מתעקשת לומר שאת מושלמת, האשמה אף פעם לא עלייך, אם חס ושלום חטאת, זה היה בגלל השפעה של מישהו, צדיקה תמימה, את מושפעת ממני ולכן אינך מושלמת. באמת אומללה.
אני אמרתי שאני כופר ואפיקורס בציניות.
הוא אדם כשר?! מניין לך?! אני מביא ראיות שהוא לא.
בגלל זה אני לא יכול לדון?! מה הקשר?? בגלל שאני בן נוער?? את מקשקשת וממציאה דברים, בלי מקור, בלי כלום. סתם חרטוטי קישקע.
יש צדיק ויש צדיק?! המצאה ושטויות. אין צדיק שחוטא ולא ייענש. לא קיים.
אולי אטוס למזרח באמתצדיק יסוד עלום
סע לעדות המזרח הרחוקקעלעברימבאר
"הרחת הדסים חס וחלילה?"קעלעברימבאר
הרב יגאל
יפה!צדיק יסוד עלום
שבוע טוב אנשים ואנשותצדיק יסוד עלום
שבוע טובזיויק
שבת חורפית אידיאלית 🙂פ.א.
שבת ישיבה נהדרתאיגנוטוס פברל
וגשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
גשם
לי קנו מעיל חדש ואותו היום אלבשצדיק יסוד עלום
תתחדש! (ותשמור עליו. שלא ייהרס בגשם)פ.א.
שמור לי עליהצדיק יסוד עלום
ותשמור גם עלי
כדי שלא אשתגע
ביום חול יש ☂️ לשמור על המעיל שלא יתרטבפ.א.
אני בונהצדיק יסוד עלום
הבעיה עם המתווכים בדרך…פ.א.
אם מעיל נהרס בגשם...איגנוטוס פברל
למה הוא נועד???????!!?!!?!?
לחמם (כמו שמיכת פוך)פ.א.אחרונה
המעלים היפים והאלגנטיים אינם עם ניילון מבחוץ. אינם אטומים למים.
אפילו המעילים שמנפק הצבא לחיילים אינם חסינים ואטומים בפני גשם. הם מבד.
היה נפלאאנימה
חורף
גשם
מה צריך יותר מזה
ובנימה מוצשית, איזה כיף זה לתזמן מייל לאנשים ליום ראשון ב8 בבוקר, שהם יקבלו אותו כשאני עוד מתהפכת מצד לצד מתחת לפוך.
את הגשם תן רק בעתוצדיק יסוד עלום
הביצוע הישן הכי יפהזיויק
החייםזיויק
קפוא בחוץ, חם בפניםפתית שלג
יש לאריק שורה יפה כזוצדיק יסוד עלום
יפה על אגם הסופיריור בזריחה.
הייתי יכול להתעורר כאן שנים,
קפוא מבחוץ ובוער מבפנים.
אני אמשיך למצוא עד שאני אחפש
-
נשמע טוב!
מישהו בא לחופשה בסומלילנד?קעלעברימבאר
למה מה איבדת שם?איגנוטוס פברל
לך תתעדכן באקטואליה מהיממה האחרונה 🙂פ.א.
נוף מהמם של הרים גבוהים וערסל על שפת ים סוףקעלעברימבאר
וחות'ים מעבר לאופק 🤓פ.א.
גם בתימן יש חופשהקעלעברימבאר
בתנאי שאתה יודע לדבר בח' ו-ע'פ.א.
ברעור שעני יודע לדבר בח' ובע'איגנוטוס פברל
ח ו ע זה בסיסי. גם במרוקו. בתימן זה ג'ימל ורימל,קעלעברימבאראחרונה
וthאו, וטּת. וקּו"ף. וצּד"י. וdhל"ת. בג"ד כפ"ת. ור"ז חפ"ס. וwא"וו
מצאתי ביום שישי סרטוןקפיץ
שבו אני מדברת שלוש דקות ברצף על זה שאנחנו יוצאים למלחמה
ואני ממש רוצה קצת יותר קונטקסט, או לפחות לדעת מה עבר לי בראש
וגם - כמה אתם שונאים ספורט?קפיץ
וזה מדהים כמה שלא השתניתי בכלל

יש אפשרויות קלילות ונעימות בספורט בלי להתאמץ מידיפ.א.
לא מאמינה בזה...
קפיץ
באמת?מבולבלת מאדדדד
אני פשוט מופתעת. לא היתה לי שום דרך לחשוב שזו הדעה שלך!
🤭
מעיד על עצמי שהתשתית העירונית בסביבת מגורי מאודפ.א.אחרונה
עוזרת.
יש חורשה עם שבילי הליכה וריצה במרחק דקות ספורות מהבית. וכל חורף יש שטח קטן שמתמלא במים (ביצת חורף) ויש כמה עופות מים (בירכיות- סוג של ברווזים). יש גשרון עץ מעל ביצת החורף, כחלק ממסלולי ההליכה/ריצה.
יש בתוך השכונה ספורטק עם מסלול הליכה וריצה ומתקני כושר נחמדים במרחב הפתוח שמזמינים לנצל אותם. והספורטק מוצל עם עצים לכל ההיקף שלו.
אם מתמזל מזלך לחברה טובה ולצאת ביחד - זה כייף לעשות משהו כזה לשעה - שעה וקצת כמה פעמים בערב בשבוע.
אלוהים מת חיי. באשמתנו ובזכותנו.כְּקֶדֶם
"אמר חזקיה א"ר ירמיה משום רשב"י יכול אני לפטור את כל העולם כולו מן הדין מיום שנבראתי עד עתה ואילמלי אליעזר בני עמי מיום שנברא העולם ועד עכשיו ואילמלי יותם בן עוזיהו עמנו מיום שנברא העולם עד סופו"
מה הייתה הזכות הגדולה של יותם בן עוזיהו?
-כיבוד הורים.
נו שוין. זה הכל? פאקינג מיום שנברא העולם ועד סופו והדבר ההכי גדול שהוא עשה זה כולה כיבוד הורים?
כן ולא.
אבא שלו המלך עוזיהו היה מלך צדיק מאד עם נטיות חריגות לקודש, מובא בנביא שפעם אחת הוא ניסה להיכנס לקודש בבית המקדש ולהקריב כאילו הוא כהן. ומיד פרחה במצחו צרעת.
כלאו אותו בבית החפשית עד היום האחרון בחייו. הוא היה בעצם מלך חיי מת. ובזמן הזה הבן שלו יותם ישב על כסא המלכות. אך מעולם לא ניכס לעצמו את תואר המלוכה ותמיד הזכיר דברים בשם אביו.
רש"י: "יותם בן עוזיהו - צדיק היה ועניו יותר משאר מלכים וזכה בכיבוד אביו ועליו נאמר בן יכבד אב שכל הימים שהיה אביו מצורע והוא היה שופט עם הארץ כדכתיב ויותם שופט וגו' לא נטל עליו כתר מלכות בחייו וכל דינין שהיה דן אומרן בשם אביו
הדבר הזה כל כך גדול משום שאביו אע"פ שהיה עדיין בחיים, היה חשוב כמת מדין מצורע.
מאז חורבן הבית השכינה נסתלקה ויש תחושה כללית כאילו אלוהים מת. לא באמת מת ח"ו אבל כן יש בחינה כזאת. אפילו גוי מסריח כמו ניטשה מרגיש בזה.
וגם בהלכות שחרית יש הלכה מגוחכת/עגומה. כשאנו אומרים הודו יש שם פסוק שיכול להישמע בעייתי כשקוראים אותו במרוצה : "ספרו בגוים את כבודו"
יכול להישמע גם - "ספרו בגוים מת כבודו ", אם לא עושים אתנחתא קלה.
כשהיה דן היה אומר "כך וכך שמעתי מאבי" בכל פעם הוא הזכיר שאביו חיי וקיים גם אם הוא לא כאן בגוף הוא כאן בהוויה והוא המלך האמיתי.
ואין חסד גדול יותר מאשר לעשות חסד למת.
בדיוק כך עם ישראל נוהג כיום, אע"פ שיד ה' לא שלימה, ומאד נסתרת. ההוויה שלנו אומרת "כך וכך שמעתי מאבי" והוא-הוא היושב על כס המלכות.
ובזכות עם ישראל קיים העולם מיום שנברא ועד סופו.
ומה המתנה ההכי גדולה שיוצאת מהדבר העצום הזה?
אומר רש"י : "וזכה בכיבוד אביו" המתנה ההכי גדולה היא הזכות לעשות את זה.
למדת את מאמר דעת אלוקים?צדיק יסוד עלום
נ.ב - ניטשה לא גוי מסריח
חחחחחחחחכְּקֶדֶם
הרציה אמר על ניטשה:קעלעברימבאר
גאון ופרא אדם מתוך גאוניותו.
אם אני זוכר נכון את הציטוט
הרציה אמר עליו שהוא דוגמה מובהקת לנשמות דעולם התהוצדיק יסוד עלום
אגב, אחד האברכים בבית המדרש חשף אותי למחלוקתצדיק יסוד עלום
בין הרב טאו לרב חיים וידאל ביחס לניטשה.
הרב טאו אומר שלימוד ניטשה *תמיד* יוביל לנאציזם בגלל עצם הסגנון הניטשאני ותביעת האור השוברת את הכלים
הרב חיים אומר משהו מעודן מעט, שניטשה הוא כמו וודקה 90% אלכוהול - אתה יודע איך אתה נכנס ולא יודע איך תצא. כלומר האפקט הרדיקלי יכול לחשוף תעצומות רוח בקורא. אבל גם יכול לחשוף רשע
נראה לי גם הרב שרקי אומר כמו הרב וידאל אבלקעלעברימבאר
הרב שרקי אמר שניטשה הוא קצת בלעם המודרני. מצד אחד יש לו נגד עם ישראל, מצד שני רואה את הגדלות העצומה של עם ישראל וכותב עליה
אני לא אוהב את היהודוצנטריזם הזוצדיק יסוד עלום
ניטשה היה הוגה עצמי ועצמאי שלא כפוף לישראל, והיחס שלו לישראל מעניין כחלק מהמשנה העצמית שלו ולא רק בפריזמה הזו...
הוא אכן כתב טובות הן על העם היהודי המקראי והן על היהודים שבגרמניה בתקופתו, אבל כשלומדים את ניטשה בתוך הספרים פוגשים משנה עוצמתית רדיקלית ומשנת חיים מצד עצמה
הרב שרקי לא ניסה להגדירקעלעברימבאר
את ניטשה. רק השווה אותו בפן מסויים לבלעם מבחינת היחס לעם ישראל, כשנתן שיעור על פרשת בלעם.
אבל יש,קשר מהותי בין הגותו לבין יחסו לעם ישראל.
כי מצד אחד עם ישראל הוא העם היחיד שנשאר מהעולם בו שרתה בו שכינה ונבואה (וכן אליליות) ומייצג זכרון עמום של עוצמות החיים הנבואיות שאבדו (כמו שניטשה עצמו אומר על התנך).
ומצד שני עם ישראל הוא מביא לעולם את המחשבה המוסרית, שהכל תלוי במוסר ולא ברצון לכוח ועוצמה (נגד הצד הנאצי של ניטשה - הרצון לעוצמה במקום הרצון למוסר)
לא אכפת לי מהרב שרקי לענין זהצדיק יסוד עלום
אכפת לי שלהוגים יש דעה עצמית.
זה כמו מי שחושב שכל מה שפסקל התעסק בו היה ההוכחה לקיומו של הבורא דרך עם ישראל שפגש בעצמו את אלוהים. זה פשוט צמצום מיותר של שיטת פסקל...
ועדיין. עם ישראל הוא לא סתם עם, אלאקעלעברימבאר
טבעי שאהבת/הערצת/שנאת ישראל יהיו תואמים לדעה של ההוגה בדברים אחרים. למרות שזה לא מחייב.
בכל מקרה לזכרוני ניטשה אהב ושנא את ישראל מטעמי הגותו. הוא שנא את היהודים כי הם מייצגים סוג של מוסר של עבדים ולא אדונים (למרות שטען שזה בנצרות במקורו). הוא העריץ את התנך (דווקא הברית הישנה. את החדשה הוא מתעב) בשל עוצמות החיים המיוצגות בו, שלטענתו אבדו מהאנושות כבר ובמיוחד לא באירופה
אף פעם אגב לא שמעתי על הרב חיים וידאל,קעלעברימבאר
תלמיד חכם נפלא שקיבלתי ממנו המוןצדיק יסוד עלום
מאיפה הוא?קעלעברימבאר
לימד הרבה שנים בעלי ובאיתמרצדיק יסוד עלום
חזר בתשובה בגיל 25 ולמד שנים אצל הרב טאו
כיום מלמד קצת באורות שאול ומוביל פרוייקט של בית מדרש ללימודים אגדה ומדרש בתכנית של יואב שורק "לכתחילה - תורה ארצישראלית"
תלמיד חכם רדיקלי ובלתי תבניתי...
ומה הרב האב אמר עליו ב-רקבון העצמות?כְּקֶדֶם
הוא גוי גוי גוי. גוי גוי גוי.
דיי כבר עם ה0מאלנות הזו ררררר
הן גוים כמר מדלי וכשחק מאזניים נחשבו 
"רקבון העצמות"? זה מאמר חדש שלא שמעתי עליו?קעלעברימבאר
ניטשה דיבר על הקנאה באלוהיםצדיק יסוד עלום
אה כן מכיר את זה. לא קישרתי בין הכתורת לזהקעלעברימבאר
..קעלעברימבאר
..
גוי גוי גוי ופי עשרים אלף יותר מעמי הארצות היהודיםצדיק יסוד עלום
"הכפירה בעם ישראל הינה מאמינה לאין ערוךקעלעברימבאר
מכל האמונות הכי גדולות אצל אומות העולם" ציטוט לא מדויק של הרב קוק.
כי אמונה זה לא לדעת בצורה קרה, אלא לחיות.
כל יהודי בעל כרחו ירצה או לא ירצה חווה קשר סימפטי לאלוקים, כי הרי אלוקים הוא בסיס האתוס הלאומי של העם שלו.
בעוד שכל גוי חווה ניכור יחסי להופעה הטרנצנדנטית של אלוקים, מאחר שהוא בן לאומה שהאתוס שלה מבוסס על הטבע והעולם , ולא על הגילוי האלוקי הנבדל מהמציאות. (עיין פסקא א באורות התחיה על ה"סימפטיה לאלוקים בישראל").
ברור שניטשה חכם יותר מעמי הארצות היהודים. ועליו אולי מברכים שנתן מחכמתו ואילו עליהם לא.
והוא בעל עוצמות נפשיות גדולות יותר מצד הפרט אבל לא מצד הקולקטיב בו הוא נמצא.
בעוד עמי בארצות היהודים בעלי עוצמות נפשיות מצד הקולקטיב בו הם נמצאים וכל נשמה יהודית היא נטף מכלל ישראל.
וחוץ מזה כל עניינו של עם ה' שיכיל אתכל סוגי האנשים, ועדיין האווירה הקולקטיבית שכולם שרויים בה היא אלוקית וזה עניינו של עם ישראל "למען דעת, כי לא רק חסידים ונזירים ואנשי קודש יכולים לחיות באור האידאה האלוקית. כי אם עמים שלמים. עם שלם, מרום האינטליגנציה הפרושית ועד לפרולטריון היותר עב ומגושם" (למהלך האידאות פרק ב). "ממלכת כהנים וגוי קדוש" ולא יחידים כהנים.
הזרת של רחמים מ'מחנה שווה ממנו פי מיליארדכְּקֶדֶם
לא שייך בכלל לכמת ב"שווה" או "לא שווה"קעלעברימבאר
"ניטשה מת" (אלוקים, שם, שם)זיויק
בגדולקעלעברימבאר
מי שלא מבין שרעיון מות האלוהים הוא רעיון טראגיצדיק יסוד עלום
שיהיה חזק
נכון. אבל עדיין, נראה שמבחינה חוויתיתקעלעברימבאר
האל שניטשה מציג שהוא רואה כמת, זה האל בתפיסה הנוצרית (למשל הקנאה בבורא שהבאת, הרב קוק מסביר שהיא לא מתחילה בכלל בתפיסת אלוקים נקיה מסיגים).
נכון שאם נשאל את ניטשה הוא היה אומר שהוא התכוון גם לאל בתפיסה היהודית (בעיקר גם כי אין נבואה בישראל כיום, כמו שכקדם אמר), אבל אני מדבר על הלך הרוח הפנימי שלו.
עובדה שהוא מעריץ את התנך. קראת את הפסקה שלו על הערצת התנך? נראה שמבחינתו אלוקי התנך לא מת (אולי הוא "מת" בהווה, כשהתנך כבר לא חי בעולם. ואז יוצא שאמירתו של ניטשה זה בעצם הודאתו בגלות השכינה).
כמובן יש גם חלק שהוא באמת שולל את הבורא מכל וכל.
כי כמו שאמרתי הגותו של ניטשה היא חצי רשעה חצי צדיקה. מצד התביעה לעוצמה ולא למוסר הוא יעדיף את אלילי המיתולוגיה על פני אלוקים המוסרי.
אני לא בטוח, אבל נדמה לי שהרציה עצמו אומר שהאל שמת אצל ניטשה זה האל בתפיסה הנוצרית.
אבל לא באמת מבין בניטשה אז לא יודע
נישען על הסיפא
צדיק יסוד עלום
צודקקעלעברימבאר
ברור שזה מה שהוא הכירזיויק
הוא הכיר לעומק גם את התנךקעלעברימבאר
אולי מהכיוון הנוצריזיויק
אוליקעלעברימבאר
הוא טען שזה שהנוצרים כרכו את הברית הישנה יחד עם הברית החדשה, מטמא את הברית הישנה.
הנה ציטוט שלו:
"ב"ברית הישנה" היהודית, זה ספר הצדק הא-להי, מצויים אנשים, דברים ונאומים, בסגנון גדול כל כך, שאין כלום בספרות יון והודו שיוכל להידמות אליו. אתה ניצב באימה וביראת כבוד בפני שרידים אדירים אלה של מה שהאדם היווה פעם, ואתה מהרהר את הרהוריך הנוגים על אסיה הזקנה ועל אותו חצי-אי המשתרבב ממנה, זו אירופה, הרוצה, ויהי מה, להיראות לגבי אסיה ל'התקדמות האדם". אכן: מי אשר הוא עצמו אינו אלא חיה מבויתת, בהמה דקה, ואין לו בעולם אלא צרכיה של בהמת בית כנועה (בדומה למשכילים של ימינו, כולל הנוצרים של "הנצרות המשכלת'), אינו צריך להתמלא לא פליאה ולא עצבות בעמדו בין חורבות אלה - הטעם שאתה טועם בה, בברית הישנה, הוא אבן הבוחן ל'גדולות" ו"קטנות": אולי רק זאת, ייתכן שימצא כי קרובה יותר לטעמו הברית החדשה, זה ספר החסד (שעומד בו הרבה מאוד ריח ניחוח חסוד ודחוס של צליינים וענווי נפש). הצמדת "הברית החדשה", שהיא מכל הבחינות מין רוקוקו של הטעם, ל"ברית הישנה", להיותם ספר אחד, "ביבליה", "ספר הספרים", ייתכן וזהו מעשה החוצפה הגדול ביותר ו"חטא כלפי הרוח" הכבד ביותר מכל מה שמעיק על מצפונה של אירופה הספרותית".
מרתק לא הכרתיזיויק
בכל מקרה הוא נראה לי היה נגד היהודים שלקעלעברימבאר
ימינו, בצורה מסוימת. אבל לא זוכר
הוא לא.....צדיק יסוד עלום
ליקטתיקעלעברימבאראחרונה
הרוב הוא יחס טוב, אבל יש גם לא,לדוגנא:
ניטשה התייחס רבות ליהודים וליהדות, הן באופן חיובי והן באופן שלילי, ועמדותיו השתנו משמעותית במהלך חייו.
הוא האשים את היהדות בהפצת רעיון המונותאיזם, המציב אל מושלם כה גבוה מעל בני האדם, עד שכולם נראים קטנים ושווים במהותם לפניו.
הוא טען שהיהדות עברה תמורה שלילית, מוסרנית-פסימיסטית, במהלך גלות בבל. עם אובדן המעמד האריסטוקרטי-הלוחם שלהם, היהודים המשועבדים, שהורכבו כעת ממעמד כהני וממעמד הצ'אנדלה (המעמד הנחות ביותר), פיתחו רגש של רסנטימנט כלפי אדוניהם הזרים, והפכו רגש זה לבסיס דתי של שנאה כלפי כל סוג של אריסטוקרטיה. כך, לטענתו, המציאו את מוסר העבדים.
הערותיו השליליות ביותר כוונו נגד הנביאים והכהנים היהודים בשל השפעתם ההיסטורית, וראה באינטלקטואלים השמאלנים את גרסתם המודרנית.
אגב לעיתים גוי מרגיש זאת יותר מיהודי, כיקעלעברימבאר
אין בעל הנס מכיר בניסו.
וגם כי ראיה חיצונית "אוביקטיבית" מתארת אחרת מראיה פנימית. זה הסיבה שקרוב לא יכול להעיד על קרובו או לדון אותו לפי ההלכה, וזה הסיבה שהתורה טרחה להביא את דברי בלעם על עם ישראל שברובד מסוים נשמעים נשגבים מדברי משה. כך המהרל אומר.
זה כמו ההבדל בין פסיכולוג שיאבחן ילד לבין אמא שלו. דווקא הפסיכולוג ידייק יותר כי הוא לא קשור לדבר. למרות שאבחונו חיצוני והוא לא מכיר את הילד כמו האמא. ולכן טובה קללה שקלל אחיה השילוני את ישראל יותר מברכותיו של בלעם
נעמי וענת, תבורכוצדיק יסוד עלום
מילים נעמי שמר
ביצוע ענת מלמוד...
"יש דבר אחד שכבר ידוע לי על-פה
מה שלא נולד בדמע לא שווה הרבה
מה שלא נולד בדמע הוא לא ייקצר בזמר
ולא יביא מרפא
בשעה שקשה לי לשיר..."
יש לי המצאה חדשה:קעלעברימבאר
סגולה לראיית לילה גם כשחשוך, במיוחד לאולטרה-אורתודוקסים
אולטרה אורתודוקסים באמת סובלים מקשיי ראייה והבחנהצדיק יסוד עלוםאחרונה
דברים "חשובים" שאני עושה היוםמשה
לתכנת שהנוטיפיקציה של מכונת הכביסה (כשזו מסתיימת) תופיע רק אם יש כביסה לתלות ולא האם היא פעלה כמייבש.
אני מדמיין את הבית שלךאיגנוטוס פברל
משה

ככה זה נראה באמת
אממממממ קצת שונה...איגנוטוס פברל
חחחחהרמוניה
אם לוחצים על הכפתור על הכרית היא אומרתקעלעברימבאר
שמע ישראל כמו שימאלע?
בטח חזית כבר אותי שואל את זה


