מתי כן הזמן? חבר שואלפשוט אני..
טוב, קיבלתי תשובה באתר שלהםפשוט אני..
אף פעםצמאה לאמת
אז למה הם כותבים אחרת בפרסום שלהם?פשוט אני..
ובתל אביב לגיטימי?זיויק
אין ספק שזו מודעה די אגרסיבית שמוזר לי להיות הנמעןצדיק יסוד עלום
אבל מה מפריע לך בהפגנה? יש איזה שש סיבות למה זה אולטרה לגיטימי להפגין נגד המצעד. כמו שלא כל ההומואים מזוהים עם הגילוי עריות שהולך במצעד עצמו, גם לא כל האנשים שמתנגדים למצעד הם להבה...
איזה גילוי עריות הולך במצעד?פשוט אני..
לא אמרתי שאסור להפגין נגד, התייחסתי לטיעון שהם העלו נגד המצעד ("עכשיו זה לא הזמן") כאילו מבחינתם בזמן אחר זה כן סבבה...
מה שכן, אני חושב שזה מאוד מאוד מטומטם להפגין נגד המצעד, וגם החרדים חושבים כמוני.
הרי לפני 20 שנה החרדים היו מבעירים את ירושלים, שורפים פחים, חוסמים צמתים וכו' לפני המצעד - ואז בבת אחת הם הפסיקו. פשוט החליטו להתעלם מקיומו.
למה זה מטומטם? בגלל שלוש סיבות עיקריות:
1. אף אבא חרדי לא ירצה שבן ה-15 שלו ישאל אותו "אבא, מה זה בעצם המצעד הזה? על מה הם מפגינים?".
מבחינתו הכי טוב שהבן שלו בכלל לא יהיה מודע לקיומו של המצעד, ואז לא צריך להתחיל להסביר מה זה הומואים. ובשביל שהבן שלו לא יידע על המצעד, הדבר הכי מטומטם שאפשר לעשות זה להפגין נגדו.
2. הייתה פעם סדרה מעולה בשם "פולישוק", שבעצם הייתה סאטירה פוליטית.
באחד הפרקים, ראש מפלגת "מלל" (מפלגה אולטרה חילונית, כמו "שינוי") החליט ביחד עם ראש מפלגת שס, שמפלגת שס תקדם חוק להטיל אגרה על בשר לא כשר, והאגרה הזאת תסבסד בשר כשר.
הם תכננו ביחד את המהלך, כי שני הצדדים ייצאו מנצחים ממנו. החרדים יראו לציבור שלהם שהם דואגים להוזיל את סל הקניות בזכות "מס הטרף", ומפלגת מלל תראה לבוחרים שלה שהיא נלחמת ב"מס המטורף" בכפייה דתית הזויה.
במציאות זה קרה כ"כ הרבה פעמים: למשל כשליברמן עשה תעמולה מאוד מאוד חזקה נגד הערבים ("רק ליברמן מבין ערבית"), הערבים עשו תעמולת נגד והראו כמה הוא מסוכן, ובאותן הבחירות גם הוא וגם הם הרוויחו הרבה מאוד קולות מהריב הבנאלי הזה.
בפרסומים של להט"ב שמעודדים אנשים להגיע למצעד, ארגון להבה מככב. אין משהו שיותר יגרום לאנשים לצאת למצעד, מאשר להראות להם כמה "הדרך עוד ארוכה", כמה שנאה עוד יש כלפי להט"ב, כמה חוסר קבלה יש בחברה. והרי אלה בדיוק הסיבות שהמצעד מתקיים מלכתחילה! כלומר להבה רק מחזקים את הטיעון של תומכי המצעד.
בדיוק כמו עם מס הטרף / המס המטורף - ריב בין שתי אידאולוגיות מנוגדות, שבעצם מחזק את הכוח של שתיהן מול הבייס שלהן.
3. מדי שנה מצעד הגאווה מתקיים עם אלפי משתתפים, כשמולם יש כמה עשרות פעילי להבה.
אין דבר שמלמד יותר על ניצחונה של הקהילה הגאה בקרב על דעת הקהל, מאשר המחזה הזה: הם צועדים באלפיהם, מול עשרות אנשים שתקועים מאחורי גדר ומניפים שלטים.
כלומר... מילא אם זה היה כוחות. מילא אם להבה היו מצליחים להביא אלפי אנשים. אבל כשאתה מביא עשרות אנשים להפגין מול אלפים, למרות מסע פרסום אגרסיבי שעלה לך עשרות אלפי שקלים, זה פשוט מגוחך. זה פשוט מראה לכולם כמה אתה חלש, כמה אף אחד לא חושב כמוך, כמה אתה חי בסרט כשאתה משוכנע שאתה מייצג משהו או מישהו.
דווקא אם לא תהיה אף הפגנה מול המצעד (מה שגם יגרום לזה שהוא יתפוס פחות כותרות בתקשורת), הקונצנזוס סביבו יהיה הרבה פחות משמעותי.
אתה מערבב בין ביקורת מהותית לייעוץ אסטרטגיצדיק יסוד עלום
ב) יכול להיות שהם עושים טעות כשהם חושפים את בניהם הרכים למציאות הלהט"ב רחמנא ליצלן, ויכול להיות שבמאבק הם מעלים את זה למודעות ומעלים את המניה של הלהט"ב, ויכול להיות שהם גם מגוחכים כי הם מיעוט שוקיסט המפגין מול אורגיה אקסטטית של חדווה וגאווה, אבל אפשר להסתכל על זה כbait טראגי שהם לא יכולים שלא ליפול בו מתוך העמדה שלהם. יכול להיות שיש להם נתונים ומספרים על חשיבות העשייה הזו
ג) זו קטנוניות להיכנס לנימוקים המקומיים שלהם על עזה, חטופים ושבועות. לכל קמפיין יש ניסיונות לעורר זעזוע באמצעות אזכור דברים שעל סדר היום. להבה היו מתנגדים בכל קונסטלציה למצעד הגאווה, זה לא הופך את הקמפיין הזה לצבוע
תשובותפשוט אני..
א. אתה מערבב בין המצעד בתל אביב לזה הירושלמי.
בירושלים מדובר בהפגנה מאופקת ולא במסיבת רחוב עם עירום ומיניות.
ב. אמת
ג. לדעתי זו כן צביעות
אני בכלל לא רוצה להכנס לנושא, אבלקעלעברימבאר
זה דווקא סבבהצדיק יסוד עלום
זה המניע של תומכי הלהט"ב לתמוך במצעד דווקא בירושלים, וזה המניע של מתנגדי אג'נדת הלהט"ב להילחם בעיקר על הצביון של ירושלים
אם אני חושבקעלעברימבאר
זה לא קיבוץ טבעוני ולא גטו חרדיצדיק יסוד עלום
זה ירושלים, בירת ישראל, מדינה שמתפארת כל שני וחמישי ברמת הנאורות שלה בהשוואה לשכניה הבבונים במסרח התיכון.
לגיטימי לדרוש לקבל שם הכרה מלאה במידה ואתה אכן צודק ולהט"ב זה טוב, ולגיטימי למחות במידה ואתה חושב שאסור לתת לגיטימציה או הכרה לאומית ללהט"ב
אז למה כשראש יהודי עשו תפילה בדיזינגוף,קעלעברימבאר
כי תל אביב היא כן גטו ליברליצדיק יסוד עלום
סירייסלי?קעלעברימבאר
ברור.צדיק יסוד עלום
לדעתך ירושלים היא לא עיר עם צביון דתי?קעלעברימבאר
זה פשוט בהגדרה מורכב יותרצדיק יסוד עלום
תגדיר ציביון דתי. אני רואה כאן שלושה אלמנטים נבדלים זה מזה:
1. העיר הקדושה לשלוש הדתות המונותאיסטיות, ובעיקר עבורנו כאומה עם מסורת
2. הבירה הרשמית של כלל ישראל, על פי הצביון של ישראל שהוגדר במגילת העצמאות
3. עיר מגוונת, עם אחוזים מז'וריים של דתיים וחרדים, אבל בבירור גם עיר ליברלית עם היצע חילוני מלא לחילונים וליברלים. יש חנויות לא כשרות/פתוחות בשבת וכו'... לטעון שירושלים = מעוז דתי ות"א מעוז חילוני זו טעות בעיניי.
ושוב - לצורך העניין ההפגנה *נגד* מצעד התועבה היא חשובה דווקא כי הצביון של ירושלים נתון למאבק תרבותי תודעתי
אזקעלעברימבאר
*להנכיח?צדיק יסוד עלום
ומה הקשר בהרב מיארה? אין כאן שום טיעון שקשור לחוק פורמלי, רק לטיעוני שכל ישר של לגיטימציה / חוסר לגיטימציה
בסוף תל אביב היאקעלעברימבאר
אם כבר להשוות את הוד השרון לבני ברקקעלעברימבאר
אתה מיתמםצדיק יסוד עלום
חחחח כתבתי חכמת זקנתי
קעלעברימבאר
גם בירושלים החול הוא מיעוט.
בכל מקרה, תל אביב כבירה דה פקטו של ישראל צריכה שתהיה בה יותר נוכחות דתית, בשביל האיזון.
לא הגיוני שבירושלים יש חילונים אבל בתל אביב אין.
אם יש חילונים שמחפשים גטו חילוני הם יכולים בהוד השרון, תל אביב מרכזית מדיי בשביל זה
שכחתי להגיב לזהצדיק יסוד עלום
זה טיעון אולטרה קומוניסטי. אם תקרא מעט על האיום של בריחת המוחות - יש מספר מאוד מצומצם של אנשים עשירים מאוד שאם הם עוזבים את המדינה - אין לך תקציב, אין לך נשק, אין לך משק, אין לך תעשיות, אין לך רפאל. האנשים האלה הם ליברליים ונמצאים הרבה בקפלן, כלומר נגד ביבי ונגד כפייה דתית וכו', והם מחזיקים את המדינה הזו.
הטיעון שמנסה לכפות על תל אביב, שהפכה בזכות עצמה לעיר כל כך גדולה, צביון כפוי של שילוב - זו עמדה שהיא דה-פקטו המשמעות הממשית של כפייה דתית. אם אחרים מצליחים אתה לא יכול להלאים את ההצלחה שלהם ולנכס אותה לעצמך. תל אביב היא של החילונים, ואם אתה רוצה לשנות את הצביון שלה תעשה את זה מבפנים, כלומר תהיה דתי שחי בתל אביב ומתנהג ברומא כרומאי, וכשאתה מטפס אתה מכתיב צביון. באמת שבעיניי זו עמדה כל כך מאוסה של אנשים שלא מכירים את המציאותיות של העניינים.
חשוב לציין בשביל לחסוך שרשור של שיח חירשים - ברור שאני לא מעודד אדישות ביחס לצביון החילוני של תל אביב. אני רק אומר שהם גם בני אדם, הדעות שלהם ישרות בעיניהם לפי דעתם, אסור אי פעם לפתח מוטיבציה לכופף להם את היד בשם אי אלו ערכים הקדושים לנו ולא קדושים להם. כל שינוי לא אורגני הוא שינוי רע.
כבר כיום לא וברור שלא בדור הבאקעלעברימבאר
ואני לא בטוח שאילי ההון הם קפלניסטים, וגם לא כמו שההייטקיסטים מנסים לדמות.
לא דיברתי על שילוב, אלא על מיעוט דתי-תורני חזק, שבקושי קיים היום.
את מתעלם מכך שאנו עם אחד, כאילו תל אביב היא מדינה בפני עצמה. לטיעונך הקפלניסטים צריכים לעזוב את ירושלים לתל אביב כי יש להם זכויו. על מדינת תל אביב.
אני טוען שהשארת תל אביב ללא מיעוט תורני, תגרום לניכור בין דתיים-תורניים לחילונים-תל אביבים. אנחנו עם אחד ובלתי אפשרי לחל חלוקה מוחלטת את ישראל לקנטונים דה-פקטו.
הרב חיים גנץ ראש ישיבת מעלה אליהו , למשל שהוא קווניק וגר בתל אביב, הוא דוגמא להדברות שיוצרת נוכחות תורנית בתל אביב. למרות שהוא קווניק, הוא הרב הכי פעיל בהדברות עם מטה משפחות החטופים התל אביבי
המניין של ראש יהודי משך *אלפי* תל אביבים בכל שנהמתוך סקרנות
לא עקבתי אחרי כל הדיון, אבל מהמר שיש הרבה יותר תןשבים בתל אביב שרוצים מניין ביום כיפור, מאשר תושבים בירושלים שרוצים מצעד.
מסכיםצדיק יסוד עלום
כתבתי את זה לקעלעברימבאר בהודעה פה:
צודק, אני טוען רק שזה לא מיעוט...מתוך סקרנות
וכדאי להיזהר לא ליפול למסגור של אינטרסנטים שונים ומשונים...
היא בירת ישראל דה-פקטוקעלעברימבאר
יש רק 2 דתות מונותאיסטיות, כיקעלעברימבאר
יהדות זה אומה, לא דת
כשכתבת את ההודעה הזוצדיק יסוד עלום
חס וחלילה, למה?קעלעברימבאר
איני מאמין לךצדיק יסוד עלום
למה שארצה להכאיב לך?קעלעברימבאר
כי זו היתה התחכמות מיותרתצדיק יסוד עלום
"וּתְחִיַּת הַמֵּתִים הוא יסוד מיסודי תורת משה רבנו עליו השלום, ואין דת ולא דבקוּת בדת יהודית למי שלא יאמין זה."
בקיצור רצית להכאיב לי עם פלפול שלא קשור לדיון בכלל, ולכן אני זועם עליך
המונח דת בעברית של ימי הבינייםקעלעברימבאר
גם הכוזרי משתמש במושג דת, כאשר כל הספר שלו זה להדגיש עד כמה היהדות זו אומה.
כשהרמבם מתכוון דת הוא מתכוון תורה פשוט
🤷♂️🤷♂️🤷♂️צדיק יסוד עלום
זה מאוד עקרוני,קעלעברימבאר
לא טענתי שכולם צריכים לקבל אותהצדיק יסוד עלום
האלמנט המקודש שלה קשורקעלעברימבאר
אך ורק לכך שהיא מרכזו של עם האלוקים.
הקדושה הדתית של הנוצרים והאסלאם נובעים רק מזה, כי יש"ו הגיע לירושלים כיהודי שזה מרכזו הלאומי-מקודש
אני לא חולק על זה אבלללצדיק יסוד עלום

צודקקעלעברימבאר
תודה שבאת לריבצדיק יסוד עלום
Tod'eh לא Todah
טוב אז לא צודק😅קעלעברימבאר
אה קראתי todaקעלעברימבאר
לא באתי לריב, באתי להבהיר נקודה
קעלעברימבאר
להבהיר נקודה בלי הקשר לאדם שלא חולק עליךצדיק יסוד עלום
אה קיבלתי
קעלעברימבאר
ולמה זה שהיהדות היא אומה ולא דת, מכאיב לך?קעלעברימבאר
ואת, את לא יודעת כמה...צדיק יסוד עלום
לא הבנתי...קעלעברימבאר
אפילו עם רוב עם ישראל גרים, הרי הם הצטרפו לאומה היהודית, בדיוק כמו שרוב הערבים הם לא צאצאי השבטים שחיו בימי מוחמד בערב
תשמע איך ערביי ערב הסעודית לועגים לפלסטיניםצדיק יסוד עלום
כנ"ל האנגלים, אתהקעלעברימבאר
חושב שרובם צאצאי האנגלו סאקסים? והיוונים בימינו רובם צאצאי היוונים העתיקים? וכן בהמון עמים, הצטרפו במשך הדורות כל כך הרבה אנשים, שגנטית השבטים המקוריים הפכו למיעוט
יש על זה memeצדיק יסוד עלום
אנטישמי אמנם אבל טוב
אחפש רגע
דווקא נראהקעלעברימבאר
שהיהודים הם בין העמים שמורים גנטית כי לא היו נישואי תערובת.
פשוט שאר העמים התבוללו עם שכניהם שדומים להם גנטית, אז הפער הגנטי לא כזה גדול (בסוף גם הקלטים וגם האנגלו-סאקסים בעלי אותו מראה אירופי)
מה יכול להיות אנטישמיקעלעברימבאר
ואכן בגץ אסר על העירייה לאסור על התפילותפשוט אני..
זה לא העניין הפוליטי פה, אלא החברתיקעלעברימבאר
אבל הטיעון הזה עובד כחרב פיפיותפשוט אני..
חילונים:
אל תתפללו ברחוב בתל אביב! זאת עיר ליברלית שלא תסבול הפרדה ברחוב! לכו לבני ברק!!!
דתיים:
אל תעשו מצעד בירושלים! זאת עיר חרדית/דתית ואנחנו מתנגדים למצעד ולכל מה שהוא מייצג! לכו לתל אביב!!!
ואז כל צד מתנגד לכך שהצד השני יפגין בעיר שלו, אבל מאוד נעלב כשהצד השני עושה את אותו הדבר בדיוק...
אני עקבי - בעד החופש להפגין בכל מקום ובעד כל נושא (בגבולות של הפרעה לציבור - כלומר לחסום כביש ראשי זה מחוץ לתחום, בלי קשר אם נושא ההפגנה חשוב בעייני או לא).
הדעות כלפי להט"ביםאני:)))))
זה מכספי המדינה?קעלעברימבאר
גם מצעד הדגלים ביום ירושלים שנוי במחלוקתצדיק יסוד עלום
אגב @קעלעברימבאר ראש יהודי יכלו לטעון (כמו שהם עשו בפועל בסרטון הסברה אחד לערוץ 14) שזו לא אצבע בעין אלא מענה לביקוש אותנטי מהאוכלוסייה המקומית. ואז הם לא מנסים להילחם ישירות בצביון המאוד ברור של תל אביב כפי שהיא מבינה את עצמה כמעוז ליברלי, אלא לתת מענה והקשר למיעוט בו...
הוא לא שנוי במחלוקת מבחינה לאומית,קעלעברימבאר
אולי הוא שנוי במחלוקת לערבים, אבל גם המדינה שנויה אצלם במחלוקת
לא אמרתי יום ירושלים אלא מצעד הדגליםצדיק יסוד עלום
מצעד הדגלים התחיל מהציבור הדתי לאומי...
וההתנהגות במצעד הדגלים פוליטית לא רק כלפי הירדנים אלא גם כלפי הערבים שחיים כיום בעיר העתיקה. המון שמאלנים לא מזוהים עם מצעד הדגלים. אבל אנחנו לא שואלים אותם (וזה סבבה לא לשאול אותם) כי יש מלימת תרבות בישראל ואנחנו חושבים שאנחנו צודקים והם טועים
הערבים שחיים בעתיקה, גם מדינת ישראל שנויה במחלוקתקעלעברימבאר
אני יעשה מה שבא לי תמידצדיק יסוד עלום
הערבים לא חלק בעניין, כיקעלעברימבאר
אבל המדינה הזו עיגנה בצביון שלה דאגה לכלל האזרחיםצדיק יסוד עלום
הצביון הלאומי גובר על הצביון המדיניקעלעברימבאר
זה לגיטימי, אני חושב שאתה לא שם לב מהי דעתיצדיק יסוד עלום
כל עם יעשה כך,קעלעברימבאר
מסכים איתךצדיק יסוד עלום
אבל אם אתה מסכיםקעלעברימבאר
😡צדיק יסוד עלום
לזרוק אותך לצינוק
אסור להתווכח!
בענייניקעלעברימבאר
חובהצדיק יסוד עלום
חכמת זקנתי בראש חוצותקעלעברימבאר
ההמשך זה לא תרונה בראש חוצות?קעלעברימבאר
עשיתי שילובצדיק יסוד עלום
חכמה בגוים כן תאמיןקעלעברימבאר
שיט
צדיק יסוד עלום
זהו אי אפשר להתחרט,קעלעברימבאר
לא הבנתי את הטיעוןפשוט אני..
בגלל שמשהו שנוי במחלוקת, לא ראוי להפגין עליו?
באיזו מדינה מלבד צפון קוריאה המשפט הזה יעבור?
איזה נושא לא שנוי במחלוקת יש בארץ, אם בכלל?
ואם יש נושא כזה, למה שמישהו ירצה להפגין עליו?
יש עניין של טאקט לא רק בצפון קוריאהקעלעברימבאר
יש הבדל בין מצעד לבין הפגנה שדורשת הכרה חוקית בנישואים, אלו 2 דברים שונים.
ולא הייתי מפגין על שחיטת פרות בקיבוץ טבעוני, חופש ההפגנה הוא לא הכל בעולם, יש עוד דברים (בניגוד למה שהקפלניסטים חוסמי איילון למשל שוכחים).
יש עניין של מרקם חברתי וכבוד תרבותי, אין מצווה לעשות נה בעין.
יש הבדל בין "שנוי במחלוקת" לבין לבוא למקום שיעצבן בכוונה וייפגע ברגשות אנשים, ועוד בעיר עם צביון מובהק כזה
בטח שיש הבדל חוקי והגבלות חוקיותפשוט אני..
בנוסף, אף אחד לא מגיע לירושלים בשביל "לעצבן בכוונה". אתה לא שונה מהקפלניסטים, שבטוחים שהרצון להתפלל בתל אביב נובע מהרצון לעצבן את החילונים.
ההבדל הואקעלעברימבאר
שתפילת ראש יהודי נבעה מהעניין שתל אביבים שרוצים להתפלל ביום כיפור שיהיה להם לייד הבית.
המצעד בירושלים לא נובע מלהקל על משתתפי מצעד ירושלמים לא לסוע לתל אביב
..אני:)))))
המצעד זה לא הפגנה זה א.
הנושא הזה, ובפרט המצעד ,בכלל לא ברור שהוא מוסכם על רוב הציבור העולמי ובפרט בישראל שהיא מדינה יהודית, המצעד הזה כשנעשה באמצע רחובות העיר הקדושה זה להכניס אצבע לעין.
אני אתן דוגמא עדינה הרבה יותר מהמציאות, זה כמו לעשות מצעד של אוכלי חיות באמצע שכונה של צמחונים ואני יעמוד עם שלטים של חלקי גוף של חיות, ועם תמונה של בע"ח באמצע השחיטה וכו'.
מה הבעיה?
קודם כל אף אחד לא הפריע לי לאכול בשר אז למה להפריע לסדר הציבורי ובפרט במקום נפיץ? דבר שני למה לעשות את זה כ"כ פרובוקטיבי?זה חוסר רגישות והתחשבות.ודבר שלישי, למה לתת מקום לדבר שהציבור לא מעוניין וחפץ לעשות לו מקום? כמו שאני לא רוצה לתת מקום לכאב על משפחות המחבלים המתאבדים, או המחבלים עצמם, או ילדי עזה(עם כל הכבוד), צריך לברר אם זה נושא שהעם רוצה לתת לו דגש או שהוא בכלל מתנער ממנו וזה רק קבוצה קטנה ושתלטנית של אנשים שרוצים לחלחל לעם ולנרמל סטיות מסוימות.(יצא לי מבולבל)
את חוזרת על מה שאמרת קודםפשוט אני..
שרק אם הרוב מסכימים איתם, אז המצעד לגיטימי.
מלבד צפון קוריאה, רוסיה, איראן וכו' - בשביל להפגין לא צריך שהרוב יחשוב שאת צודקת.
גם למיעוט מותר להפגין.
וזה עוד לפני שדיברנו על זה שלפי כל הסקרים והמחקרים בארץ, יש רוב מוחלט בעד זכויות להט''ב כמו הכרה בנישואין.
אבל שוב, זה באמת לא הנושא מבחינתי.
הנושא זה איך בכלל אפשר למנוע ממישהו את הזכות להפגין, אפילו אם הוא מיעוט.
..אני:)))))
מה זה איך אפשר? אפשר, אם רוצים.
וזה לא הפגנה, למה אתה מתאר את זה כדבר תמים?
בוא, מבחינה חוקתית אפשר להצדיק מיליון ואחת דברים אם רק רוצים, עזוב את החוק, בעיני זה שטויות, בתור אדם דתי,מבחינה דתית אתה לא רואה בזה בעיה?
זה דיון הלכתי?פשוט אני..
..אני:)))))
למה אתה מגן על המצעד הזה כ"כ?
אומנם זה לא דיון הלכתי אבל אי אפשר כמעט לדון כאדם דתי בלי להתחשב בערכים היהודיים.
אני לא מגן עליופשוט אני..
אני מגן על זכותם של האנשים שמשתתפים בו, בדיוק כמו שאני מצפה מהם להגן על זכותי להתפלל ברחוב בתל אביב.
..אני:)))))
שיעשו את זה בבית שלהם, למה להפריע לציבור שלם?
למה אתה לא מגן על התורה?
ואני לא הייתי סומכת עליהם להגן על זכותך להתפלל ברחוב בתל אביב, חבל שאתה לא רואה שמדובר בדבר שהוא מגמתי נגד התורה, כל אחד מגן על הערכים שלו, אם לא שמת לב.
הצדקנות הזאת מיותרת לדעתי.
הרב דרוקמן היה חבר כנסתפשוט אני..
הרב עובדיה היה מנהיג רוחני של מפלגה.
כלומר לשניהם היה כוח חקיקתי משמעותי.
למה הם לא ניסו להעביר חוק מוות למחללי שבת?
למה הם לא נלחמו על התורה?
תשובה:
כי החיים יותר מורכבים ממה שנדמה לנו בישיבה התיכונית, כשאנחנו בגטו דתי ומוקפים מכל כיוון רק באנשים שחושבים בדיוק כמונו על כל נושא.
בקשר ל''שיעשו את זה בבית שלהם'' - לא הבנתי מה הטיעון ולכן אני לא יודע איך להגיב.
..אני:)))))
נו באמת, גם בלי מצב היהדות במדינה אי אפשר לחקוק חוק כזה, מבחינת התורה.
זאת לא דוגמא טובה.
בבית שלהם הכוונה בשכונות החילוניות שתומכות בלהטבים.
אני אישית חושבת שלתמוך בזה זה לא מוסרי. וגם אם יש דברים שאני לא הייתי אוסרת מתוקף התורה עדיין לא הייתי תומכת ומעודדת לעבור על מצוות ה'.
לא תמכתי ולא עודדתיפשוט אני..
אמרתי שאי אפשר, וזה גם לא חכם, למנוע מאנשים את הזכות להפגין.
המחשבה שזה אפשרי או חכם נשמעת לי מאוד ילדותית.
יש לך מושג מה יקרה במדינה אם המצעד ייאסר בחוק?
לא יהיה גוף ציבורי אחד או חברה פרטית גדולה אחת, שלא יחליפו את הלוגו שלהם לדגל הגאווה. יהיו עצרות בכל מקום, הפגנות, שביתות... זה יגדיל תורה? זה יגרום לאנשים להבין שלא צריך לשנות את החוק בנוגע לזכויות להט''ב?
..אני:)))))
איתך או בלעדייך הם עושים מה שהם רוצים,אנחנו צריכים להילחם גם על המרחב הציבורי. איך? לא יודעת להגיד. אבל ברור שצריך לעשות משהו גם מצידנו.
אם תמציאי טיפול המרה שעובד יהיה על מה לדברפשוט אני..
אבל עד אז,
לכעוס עלי שאני לא רוצה לאסור את המצעד כשאת בעצמך אומרת שאת לא יודעת מה בכלל אפשר לעשות...
אני לא בטוחה שיהיו לקוחות מהמצעדאני:)))))
לאסור את המצעד בירושלים לפחות, כי זה מפריע לציבור שזה קורה בעיר הקודש שהיא גם עיר הבירה.למצעד בירושלים יש אמירה נוספת.מה קרה רק לחילונים יש רגשות?
מספיק להשתלט על המרחב הציבורי, עוד מעט יגידו גם להכניס את זה למוסדות החינוך הדתיים. יש גבול לכל תעלול.
ירושלים היא עיר בירהפשוט אני..
והיא שייכת לכולם,
שלא כמו בית ספר.
את אומרת שזה מפריע לציבור, כאילו רק הציבור שלך קיים.
..אני:)))))
אבל מכיוון שבית הספר מקבל כסף מהמדינה המדינה יכולה להתנות את זה בכך שיכניסו את זה ללימודים.
לא,אבל גם אנחנו קיימים. צריך להתחשב גם בנו. ברור שאני אדבר מהמקום שלי כמו שכל אחד מדבר מהמקום שלו.
אף אחד לא יעריך את הוויתור הצידקני שלך.
טוב אם אני צדקן אז אין טעם להמשיך לדוןפשוט אני..
כמה קל, במקום להתייחס לטענות ולהיגיון, פשוט להגיד שאני צדקן.
ההיגיון שלי מוסכם על... כמעט כולם?
בסופו של דבר גם המפלגות החרדיות והדתיות לא מנסות לאסור על קיום המצעד. החרדים אפילו כבר לא מפגינים נגדו.
ועמך כולם צדקנים.
בנוסף, ההשוואה בין רחובה של עיר לבין בית ספר פשוט לא רצינית.
ברור שלכל אדם מותר ללכת ברחוב, ולכל אדם מותר להפגין. אלה אבני יסוד בדמוקרטיה.
אבל לא לכל אדם מותר להיכנס לבית ספר ולא לכל אדם מותר להפיץ את האג'נדה שלו בבתי הספר.
אני מתנצלת אם יצא אישי ופוגעניאני:)))))
אני פשוט חושבת שאם ממשיכים בכיוון הזה אנחנו הולכים לאבדון.(קצת סיסמאתי)
תודה, לא נעלבתי
פשוט אני..
המטרה שלי היא לא שבצד השני יעריכו אותי, זה לא שאני כותב בפורום של מרצ ומצפה למחיאות כפיים מהקהל.
המטרה שלי היא לפעול לפי השכל הישר, ולפי הכלים שיש לנו היום.
בכלים שיש לנו היום, אין שום אפשרות למנוע מקבוצה זו או אחרת לקיים הפגנות בירושלים, גם אם ההפגנות נושאות אופי שאנחנו מתנגדים לו עמוקות.
ואפילו אם הייתה אפשרות, זה היה בומרנג: ברגע שהזכות להפגין תימנע מהם, המודעות לקיפוח כלפיהם תרקיע שחקים, הרבה יותר אנשים יהיו בעדם, עסקים יחליפו את הלוגו שלהם בצבעי הגאווה וכו'.
למעשה, הפעם הראשונה שבה אזרחי ארצות הברית דרשו זכויות ללהט"ב, הייתה אחרי אירוע שבו שוטרים הרביצו להומואים.
ביום השנה לאירוע הזה, התקיימו בארצות הברית הפגנות של הומואים ולסביות, מה שהפך בעצם למצעד הגאווה הראשון בעולם.
האירוע הזה היה נקודת מפנה כ"כ דרמטית, עד שהחודש בו הוא התרחש (חודש יוני) הפך בכל העולם המערבי לחודש שבו יש את מצעדי הגאווה.
הכי מ.ש.ל בעולםפשוט אני..
במקרה נתקלתי בתמונה הזאת בכתבה שעלתה עכשיו לערוץ 7.
כשאתה עומד מול אדם הומו,
ואתה מחזיק שלט שמכנה אותו "חזיר",
אתה משכנע מישהו שאתה צודק? או שלהפך, אתה רק גורם לאנשים עוד יותר להתרחק ממך ועוד יותר להזדהות עם ההומואים?
מה שכן, אני מתנחם בעובדה שכ"כ מעטים מגיעים להפגנות האלה, לא יותר מכמה עשרות. ככה לא כל הציבור שלנו מוחתם.

שכוייחפשוט אני..
זה אצבע בעיןאני:)))))
אם הפרלמנט של המדינה נמצא באותו קיבוץפשוט אני..
והפרלמנט מונע מקרניבורים זכויות שהוא נותן לטבעונים, אז ברור שזה לגיטימי.
ואם משרד הבטחון של המדינהקעלעברימבאר
יש הבדל ביןקעלעברימבאר
להפגין על זכויות קרניבורים, לבין לשחוט פרה ברחוב. ואם כן אז לא צריך מצעד אלא הפגנה מול הכנסת
הם לא "מתגרים דווקא בחרדים"פשוט אני..
המצעד לא עובר בשכונות חרדיות.
ירושלים היא לא עיר חרדית, היא עיר הבירה של מדינת ישראל ויש בה אנשים מכל קצוות הקשת.
יהודים חילונים, דתיים, חרדים, רפורמים, ימנים, שמאלנים, מוסלמים, נוצרים...
בירושלים נוסעות עשרות / מאות אלפי מכוניות בכל שבת, יש מאות מסעדות פתוחות בשבתות, ברים, פאבים, מוכרים בה חמץ בפסח, נשים הולכות בה בלבוש מערבי...
תושבי ירושלים לא מחויבים לאורח חיים חרדי. חרדי שרוצה לחיות בסביבה שבה כולם חרדים - יכול לבחור לגור במקום אחר או לא לצאת מהשכונה שלו.
ברגע שהוא בוחר לצאת מהשכונה, הוא מקבל את כל עם ישראל מולו. לטוב ולרע.
דרך אגב, משיטוט קצרצר מגוגל אני רואה שארגון להבה וראשו הפגינו באום אל פאחם ובכפר עארה - אז... אני לא חושב שהטיעון "למה לעשות הפגנה במקום שבו כולם חושבים אחרת ממך" יכול להיות קביל במקרה שלהם.
כבר כתבתי שערבים לא נכללים בעניין לגבי שאיפות לאוםקעלעברימבאר
זה לא הארץ שלהם ושאיפותיהם הלאומיות לא מעניינות, אם הם רוצים שיכבדו את שאיפותיהם הלאומיות הם מוזמנים להגר לעירק. כאן לא ינתן להם לממש את שאיפותיהם הלאומיות. זה מדינה יהודית בארץ ששייכת לעם היהודי.
כל עם נורמלי לא ייתן להפגנה שלא מכירה במדינתו להתקיים.
אם כבר אז תשווה שיעשו הפגנה באום אל פאחם נגד האסלאם כאסלאם (לא נגד האסלאמיזם), שזה באמת לא ראוי.
גם תל אביב היא הבירה והמרכז של ישראל בפועל. אז מעניין ששם דווקא דורשים שיניחו את החילונים לנפשם. זה טיעון אולי טוב להוד השרון, לא לתל אביב
מזתומרת מתי זה הזמן?די שרוט
ואם זה מסובך מידי אז כשאליהו הנביא יבוא עם גלביית נצנצים.
למה בכלל שיהיה מצעד בעד להטב?מבולבלת מאדדדד
אם אתם חושבים שזה משהו רגיל ולגיטימי, מה המקום למצעד כזה?
ואם לא, אז למה לעודד מחלות נפש או איך שמגדירים את זה?
וספציפית לגבי ירושלים- עושים את זה בשביל להתגרות בדתיים, זה ברור. לכן אני נגד עוד יותר.
תשובותפשוט אני..
א. מה זה משנה מה המטרה?
אם מישהו רוצה להפגין בעד הזכות לשחק פינג-פונג, נאסור עליו לעשות זאת כי זה מטופש?
ב. המטרה של המצעד היא להתגרות בדתיים, בדיוק כמו שתפילה בתל אביב מיועדת להתגרות בחילונים.
ב. תפילה בת"א היא כן להתגרות בחילוניםקפיץ
אבל למה שנפריע עם העובדות
עובדות שחסירות פרט אחד קטן וחשובנקדימון
מי שבאים להתפלל בתל אביב ביום כיפור אלה תושבי העיר שאינם דתיים אך מחוברים לזהות שלהם אחת בשנה.
המניינים הציבוריים הם בשביל הציבור החילוני שלא נוח לו להגיע לבית כנסת או שצפוף לו מידי שמה, או שמעדיף
שיהיה גם אזור ללא הפרדה ("למשפחות").
את מרשה לחילונים מסוג אחד "להתגרות" בחילונים מסוג אחר בעיר של שניהם?
גם מי שמגיעים למצעד הגאווה בירושלים אלו תושבי העירקפיץ
בניגוד לתפילות של ראש יהודי, שמביאים אנשים מ*כל* הארץ
אבל בוא נשקר בלי הכרה, למי אכפת מהעובדות
זה שקר תעמולה מוכרנקדימון
ומי רוב הקהל? תל אביבים שרוצים להרגיש יום כיפור. אנשים רגילים שמתפללים באופן קבוע, מעדיפים בית כנסת עם כיסא ומזגן. לשקר שלך אין רגליים.
איך זה בדיוק מתגרה בחילונים?קעלעברימבאר
זה שעושים תפילה אורתודוקסית בשביל תושבי תל אביב שרוצים להתפלל בתפילה ביום כיפור.
גם עניין ההפרדה, אף אחד לא הכריח שום אדם להכנס למתחם ולהיות מופרד
כשמגיעים אנשים מכל הארץ זה לא "תושבי ת"א"קפיץ
וכמו שמישהו כתבה לפני יו"כ
גם ביישובים דתיים, מי שרוצה להתפלל נעילה, מגיעה עד לבית הכנסת
וזה לא כאילו חסרים בתי כנסת או מקום בבתי כנסת בת"א
אין לי בעיה עם תפילה בת"א. חופש דת זה דבר טוב.
יש בעיה עם הלעשות דווקא, שהוא המטרה המוצהרת של התפילות של ראש יהודי
הגיעוקעלעברימבאר
חוץ מזה שכמו שכתבתי, תל אביב היא הבירה בפועל של ישראל, וכמו שבירושלים יש נוכחות חילונית, כך צריך לחזק את הנוכחות הדתית בתל אביב (לא רק בשביל נוכחות דתית, אלא כדי שהדתיים והחילונים לא יתפצלו לשני עמים, אם תל אביב תהפוך להיות חילונית לחלוטין כך שהתל אביבים בכלל לא יכירו דתיים-תורניים חזקים מקרוב ביחסי שכנות)
שטויות יפותנקדימון
אבל מי שעשה דווקא אלה האנטישמים החילונים שבאו להפריע למניין תל-אביבי שמתקיים בחוץ כבר 4 שנים.
המטרה המוצהרת של ראש יהודי זה להיות מרחב בטוח לחילונים שאוצים להתחבר לזהות היהודית שלהם. עד הקואונה המניינים שלהם היו באולמות סגורים. בקורונה זה היה בחוץ מסיבות ידועות, והתברר שדווקא בגלל שזה לא היה במקום ממוסד אז יותר אנשים הרגישו בנוח לבוא. בעקבות זאת, המניין עבר להיות בחוץ באופן קבוע בשנים האחרונות. ואז, פצאום, השנאה האנטישמית התפרצה אצל כמה שונאי יהדות והתחילה רדיפה בסגנון אירופאי.
הציבור החילוני בתל אביב רצה לממש חופש דת משל עצמו במרחב הציבורי שלו (חופש דת במקום פרטי זה לא חוכמה. החופש נמדד בציבוריות). מיעוט דיקטטורי החליט לשלול בין אם דרך בגצ (כי חוקית לא יכלו לשלול) ובין אם באלימות ובהתערטלות שהיתה חיקוי מדויק של הרדיפה הנאצית בגטאות אירופה.
חיזוק לדברךקעלעברימבאר
לאף תל אביבי לא היה אכפת שמוסלמים באזור יפו עשו תפילה בהפרדה מגדרית ברחוב הציבורי
למה להקביל לגרמניה הנאצית ולא פשוט לקומוניזם?צדיק יסוד עלום
כי זה זיכרון חד יותר מאשר הזיכרון הקומוניסטינקדימון
כנראה מהסיבה שלקומוניסטים ששלטו כאן בקום המדינה היה יותר מתאים להסתיר את כיעורה של רוסיה.
כשאני חושב על רדיפה של יהדות אירופה, אני לא מצליח להיזכר בתמונה של קצין ק.ג.ב אוסף ספרים, אבל כן מצליח להיזכר בנאצי גוזר זקנים או שורף ספרים.
תיעוד מפורסםנקדימון

תיעוד מפורסםנקדימון

תיעוד מפורסםנקדימון

תיעוד מפורסםנקדימון
תיעוד מפורסםנקדימון
חוק גודוויןפשוט אני..
איפה הוזכר הרב קוק?😅קעלעברימבאר
הוזכרו נאציםפשוט אני..
או שזה פשוט מעצם הענייןנקדימון
אבל בטח שזה משנהאגוז16
א. משנה מאוד. נאסור את זה כי זה הרסני. אם אדם היה רוצה להפגין בעד רצח היית מתייחס לזה באותו שיוויון נפש?
ב. בהמשך לא' המטרות מאוד משנות וזה מה שמגדיר את פעולת הנגד. כשאנשים מתאגדים כדי לחרוט על דגלם אג'נדה של שפל במסווה של יפי נפש ואוהבי 'חירות', ובסוף מתברר גם שחוקי המוסר האנושי מופרים שם, לעומת אנשים שבאים לקרב יהודים לאביהם שבשמיים ע"י תרומה לקהילה ויציאה מאזור הנוחות שלהם למען הכלל.
בוא לא ניתמם וניקח עמדה של האו"ם לגבי כל סיטואציה מורכבת כאילו אין אמת ושקר. זה נורא לא פחות מלהיות בצד של השקר.
כלומרפשוט אני..
יהיה מותר להפגין בעד מה שטוב בעינייך,
ויהיה אסור להפגין בעד מה שרע בעינייך.
אבל איך נדע מה טוב ומה לא טוב בעינייך? איך יהיה אפשר לדעת איזו הפגנה תהיה מאושרת ואיזו לא?
ו... למה שהמוסר שלך הוא זה שיקבע? יש כאן עוד 10 מיליון אזרחים, וחלקם חושבים ממש ההפך ממך: מבחינתם זכויות להט''ב הרבה יותר חשובות ומוסריות מאשר תפילה במרחב הציבורי.
הדרך היחידה לחיות כאן ביחד היא לאפשר את זה וגם את זה. מי שרוצה יילך לבית כנסת בשבת ומי שרוצה יילך לים. אפשר לצום ביום כיפור ואפשר לאכול שרימפס.
לא כי אין אמת ולא כי אנחנו מהאו''ם, אלא כי דמוקרטיה על כל הנלווה היא השיטה הכי פחות גרועה שיש היום.
תתחילי לאסור להפגין על מה שלא מוסרי בעינייך, והופ ברגע שאת תהיי המיעוט הגלגל יתהפך נגדך.
מלבד בנושא הלהט''ב כמובן, שם את כבר היום במיעוט.
אני בכלל לא נכנס לשאלה האם זכויות להט''ב זה מוסרי או לא. השאלה היא אחרת: האם צריך לאסור הפגנה בגלל שחלק מהאנשים חושבים שהיא לא מוסרית.
אתה שואל בעצםאגוז16
מהן רמות המוסר שצריך להחיל על הכלל, וזאת שאלה חשובה מאוד שראוי לדון בה
היא מסתעפת מהשאלה כיצד ראוי לנהל מדינה.
אפנה אליך את השאלה ברשותך- איך לדעתך, ראוי לנהל את המרחב הציבורי - הרי בכל מצב יהיו כאלה שאמות המידה שלהם יופרו
האם מותר יהיה לאזרחים להפגין בעד כל דעה, עד איזה גבול והאם יש מקרים בהם היית אומר שזה כבר לא קביל.
נ.ב
אני מתנגדת לשיח בו כל עמדה היא ראויה וכל דעה ראויה להיאמר\ להיכתב או להפגין עליה,
אבל אם אתה בעד הפגנת כל הדעות במרחב הציבורי מדוע אתה שולל הפגנת נגד ?
והאם לדעתך המחשבות של האדם הן שקובעות את המוסר או שיש מוסר מעל למוסר האנושי שקובע מהו טוב ומהו רע?
תשובותפשוט אני..
מהן רמות המוסר שצריך להחיל על הכלל, וזאת שאלה חשובה מאוד שראוי לדון בה - בשביל זה יש לנו כנסת. הכנסת קובעת שמי שרוצח או מעלים מיסים יישב בכלא, והכנסת קובעת שמי שאוכל חזיר ביום כיפור לא יושב בכלא.
זה מושלם? זה מבטיח שכל הדברים הלא מוסריים יהיו אסורים בחוק? ברור שלא. אבל כאמור, דמוקרטיה היא השיטה הכי פחות גרועה.
איך לדעתך, ראוי לנהל את המרחב הציבורי - הרי בכל מצב יהיו כאלה שאמות המידה שלהם יופרו - כאמור, בהתאם להחלטות הרוב בכנסת.
אני מתנגדת לשיח בו כל עמדה היא ראויה וכל דעה ראויה להיאמר\ להיכתב או להפגין עליה - גם אני מתנגד לכך, אני לא חושב שכל עמדה היא ראויה. אלא שאני לא רוצה לאסור בחוק הצגת עמדות שבעייני אינן ראויות, כמו שאני לא רוצה לאסור בחוק על חילול שבת. לא כי השבת לא חשובה לי, אלא כי פרקטית המדינה לא תוכל להתנהל בצורה כזאת, וגם אם היום אני חלק מהרוב בנושא מסוים ולכן יכול לכפות את דעתי ודתי על אחרים, מה יהיה מחר כאשר פתאום אהפוך למיעוט? אני לא ארצה שהרוב יקבע לי מתי ואיפה להתפלל, למשל.
אבל אם אתה בעד הפגנת כל הדעות במרחב הציבורי מדוע אתה שולל הפגנת נגד ? - איפה ראית ששללתי הפגנות נגד? המקום היחיד שבו כתבתי נגד הפגנת הנגד, היה כשהראיתי שהם בעצם פוגעים בעצמם ומחזקים את הלהט"ב. כלומר לדעתי הם פשוט אידיוטים שמשיגים את המטרה ההפוכה למה שהם רוצים.
הנה כאן: איזה גילוי עריות הולך במצעד? - צעירים מעל עשרים
בכל מקרה זאת זכותם המלאה להיות אידיוטים ובשום מקום לא כתבתי שצריך לאסור עליהם להפגין. גם מצעד הגאווה בתל אביב, שיש בו מיניות מאוד מאוד מוחצנת, פוגע לדעתי במטרות של הצועדים בו - מה שהופך גם אותם לאידיוטים בעייני. וזה כאמור בלי שום קשר לשאלת המוסריות.
והאם לדעתך המחשבות של האדם הן שקובעות את המוסר או שיש מוסר מעל למוסר האנושי שקובע מהו טוב ומהו רע? - האפשרות השנייה.
אני מבינה ממך שהכנסת תפקידה להחליט מה נכוןאגוז16
ומה לא, והדמוקרטיה היא השיטה הטובה ביותר לניהול מדינה.
מעניין מה תגיד על אירופה, שם דמוקרטיה אוכלת את עצמה כי בדיוק באותם החוקים שמייסדים אותה באים מוסלמים והורסים את התרבות ואת ערכי המדינות.
לא אמרתי שדמוקרטיה היא השיטה הטובה ביותרפשוט אני..
אלא הכי פחות גרועה (נכון שזה הבדל סמנטי, ועדיין)
לכן כשאני אומר "הכי פחות גרועה", לא יעזור להגיד לי שיש בה חסרונות - שהרי אני כבר יודע שהיא גרועה.
הכי פחות גרועה במה?אגוז16
הטיעון שלי תקף גם אם נדייק במילותיך. אתה חושב שהשיטה הדמוקרטית כמו שהיא היום היא הדרך הכי נכונה והעובדה היא שבאירופה יש חורבן בגלל שהם אוחזים בשיטה הזאת. לכן החשיבה שלך לא מציאותית. אולי בעולם דימיוני ואידאלי היא השיטה הכי פחות גרועה, בפועל זה לא קורה כי כשמגיע כח חזק ממנה היא נאכלת, ואז יוצא מזה דברים יותר גרועים למדינה.
אז איזו שיטה למשל עדיפה ממנה?פשוט אני..
בנוסף,
אירופה נאכלת לא בגלל השיטה הדמוקרטית אלא בגלל חוקים שהם עצמם העבירו. הם היו יכולים לבחור אחרת.
למשל טראמפ מאוד מאוד קשוח במדיניות ההגירה שלו, בשונה מביידן ואובמה שבאופן יחסי הקלו מאוד על קבלת ויזות והקשו על גירוש שבחים.
הם כולם מנהיגים של דמוקרטיה, אפילו אותה הדמוקרטיה...
אחד היתרונות בדמוקרטיה על פני שיטות אחרות, זה שאפשר לשנות ולתקן. המנהיג אכזב אותך? בפעם הבאה תבחר במנהיג אחר. המנהיג הפיל את הכלכלה? הפשע משתולל בתקופתו? אז בפעם הבאה היריב שלו ינצח.
אז כמו שאמרתי:
דמוקרטיה היא לא הדרך הכי נכונה, אלא הדרך הכי פחות גרועה.
כי אני בטוח שכל דרך אחרת שיש, תהיה גרועה הרבה יותר.
וגם את עוד לא אמרת לנו מהי השיטה שבעינייך תגרום לאזרחי אירופה להיות מאושרים יותר או עשירים יותר או בריאים יותר וכו'...
מלך ישראל שמולך עפ"י חוקי התורה ומשם יוצאת תורה לכאגוז16
בתפילה יום יום שיגיע משיח צדקנו וזאת הדרך גם להשיב את העולם למסלולו הנכון ולתיקונו המלא
אוי ואבוימשה
רק זה חסר לי. כפיה דתית של מישהו עם סטנדרט (דתי) אחר.
כפייה זה משהו חיצוני לאדםאגוז16
התורה זה מהות נשמת ישראל. לא שייכת המילה כפייה כשזה העצמיות שלנו.
מה יקרה אם מחר תמני מלך?פשוט אני..
מי יקשיב לו?
מי יציית לו?
מי ידאג שהוא לא יהיה מושחת, כפי שקורה בכל מקום בעולם שבו יש מלך?
ואפילו אם כולם יסכימו שהמדינה תהיה מדינת הלכה - איזו הלכה? ההלכה הדתית לפיה חובה ללכת לצבא, או ההלכה החרדית לפיה אסור להתגייס?
הדתיים לא יקשיבו למלך חרדי, החרדים לא יקשיבו למלך דתי. ועל החילונים עוד לא התחלנו לדבר...
הצרפתים הרגו את משפחת המלוכה, הבריטים (ועוד הרבה מדינות באירופה) פשוט נטלו מהמלך את כל סמכויותיו והפכו אותו לסמל ותו לא.
ואם את מדברת על מצב שבו כל עם ישראל יחזור בתשובה ויהיה משיח וכו' - אז... לא על זה הדיון. הדיון הוא על היום, לא על עולם אוטופי שהיינו רוצים שיתגשם אבל בינתיים לא נמצא כאן.
להגיד "דמוקרטיה זה רע כי בעוד X זמן עם ישראל יחזור בתשובה" - פשוט לא רלוונטי. היום בוחרים את השלטון שאפשרי היום, מה יהיה בעתיד כאשר המציאות תשתנה? זה כבר דיון אחר.
אפשר למנות מלך שממליץקעלעברימבאר
כמובן שרוב המוחלט של העם צריך לרצות זאת.
מלך שפקודותיו לראש הממשלה הם המלצות ולא חיוב. לצד ראש ממשלה שנבחר בבחירות אחת ל4 שנים.
מכיוון שהעם יהיה מעוניין להקשיב למלך ברוב הדברים, אז ראש הממשלה ימלא בדרך כלל את פקודות המלך, כדי שייבחרו בו עוד פעם
אפשר גם למנות ליצן שמעציב אנשיםפשוט אני..
אם רק נשנה קודם את ההגדרה של המילה "ליצן"...
מלך שממליץ הוא לא מלך (למשל מלך אנגליה - נקרא מלך אבל הוא לא באמת מולך... ברור שזו לא מלוכה אמיתית והוא לא מלך אמיתי, השם נשאר כשריד לתקופה שבה מלך אנגליה באמת היה ראש המדינה)
העניין הוא שבדרך כללקעלעברימבאר
יקיימו את ההמלצות שלו, אז בפועל על פיו יישק דבר. האם רועה צאן הוא לא רועה כי הוא לא כופה על הכבשים?
אז לא הבנתי בשביל מה צריך ראש ממשלהפשוט אני..
בשביל שזה יהיה כאילו דמוקרטיה? ללכת בלי ולהרגיש עם?
ולמה שיהיה אדם אחד שמוסכם על רוב הציבור?
באיזו מציאות זה יכול להתקיים?
כדי שיהיה איזון ובלם למלךקעלעברימבאר
וכדי שאם המלך ירצה לעשות משהו שהציבור לא מעוניין בו באופן קיצוני, אז ראש הממשלה יחליט אחרת ממנו. כלומר מטרת ראש הממשלה היא לייצג את הציבור מול המלך, ולאזן את המלך שלא יהיה לו יותר מדי כוח.
העניין שהחלטות ראש הממשלה הם בכפיה, ואילו של המלך זה המלצה, אבל בפועל ראש הממשלה בדרך כלל יאלץ להחליט את רצון המלך, אם רוצה שייבחרו בו.
מכיוון שיש באתוס שלנו רצון למלך בית דוד, ברגע שהציבור יהיה בשל (מן הסתם לא בודורות הקרובים) אז תההי תמיכה רחבה במלך בית דוד, ייתכן שהוא יההי אדם בעל שיעור קומה שהרוב המוחלט של העם ירצה בו.
דוגמא - רוב ימי שלמה הציבור עדין היה מעוניין בשלמה למלך (בניגוד לבנו רחבעם) אבל לא רצה את המיסים הכבדים. אילו ירבעם היה ראש ממשלה, אז היה מפחית את המיבים בניגוד לרצו ןשלמה והמשבר היה נפתר
אתה בעצמך אומר שזה לא רלוונטי לדורות הקרוביםפשוט אני..
ואם כן,
זה שייך לדיון אחר...
רק הערתי, לא אמרתי כרגע להקים זאתקעלעברימבאר
שאלות טובותאגוז16אחרונה
משהו אחד שכחתמבולבלת מאדדדד
אנחנו מדינה יהודית שאמורה להתנהל לפי חוקי התורה.
וזו בדיוק הסיבה למה תפילה בתל אביב לגיטימית, ומצעד להט"ב בירושלים (או בכללי, לא נכנסת לזה) לא.
הבעיה היא שהמדינה *אמורה* להיות יהודית. ולא כזו בפועל.
איך שכחתי? התייחסתי לזה בלפחות 5 תגובות שונותפשוט אני..
התייחסתי לפער המובנה בין המדינה שאנחנו רוצים שתהיה לבין המדינה שיש בפועל.
למשל בין הרצון שתהיה שמירת שבת לבין חוסר היכולת המעשית לאסור על אנשים לנסוע לים בשבת.
עזבי לנסוע לים, אפילו המדינה בעצמה מחללת שבת (למשל תאגיד השידור שעובד בשבת כרגיל, למשל משחקי ספורט ותיאטרון וכו' שהמדינה מממנת שעובדים בשבת).
גם כתבתי שאני לא בעד המצעד בירושלים, אני פשוט לא חושב שאפשר או חכם לנסות למנוע אותו. לא סתם המפלגות החרדיות והדתיות אף פעם אפילו לא ניסו ברצינות לעשות זאת.
זאת קביעה שלךנעמי28
חלק נרחב מהעם רואים ביהדות לאום ולא דת, ומרגישים שייכות ליהדות מבחינה היסטורית ותרבותית.
זה לא משנה מה נכון.
מה שמשנה זה שכל עוד אנחנו מדינה דמוקרטית, צריך לתת מקום לכולם
(כל עוד אין פגיעה באחר וכאן המחלוקת)
אני פה לא מסכים איתך בעלילמשה
להבנתי את את המציאות מדינה לא אמורה לכפות שום דבר שהוא לא ביטחון פנים וחוץ. בטח שלא עמדה אידיאולוגית. זה נכון שאנחנו רוצים "מדינה יהודית" אבל לא היית רוצה את הכפיה הדתית של ההורים שלך (או של תת מגזר דתי אחר).
מחלת נפש זה לא הגדרה מדוייקתמשה
אבל זה בגדול אתגר. וצריך להתייחס אליו ככזה.
זאת התקטננות, המצעד הזה הוא תועבה בכל זמןנעה ונדה
שמח שאת מסכימה איתי שהפרסום שלהם דפוקפשוט אני..
קורה שבוחרים סיסמא לא נכונהנעה ונדה
בכללי, שיטת הסיסמאות היא שיטה רדודה.
אבל האנושות הרדודה מחייבת שימוש באמצעים רדודים.
סליחה, טרמפיסטית יקרהפשוט אני..
נסעתי היום ברחבי ארצנו, בשטח שנמצא מחוץ לגבולותיה הרשמיים של מדינת ישראל (כלומר יו"ש).
באחת מתחנות האוטובוס שבהן לא עוברים אוטובוסים,
עמדה נערה צעירה והושיטה ידה לכיוון הכביש.
עצרתי לידה, פתחתי את החלון, ואחרי שהבנו שהיעדים שלנו קרובים זה לזה - היא חשה להיכנס לתוך המכונית.
אחרי מספר דקות במכונית, הטלפון התחיל לצלצל. על המסך הגדול של הרכב היה כתוב באותיות קידוש לבנה: מוחמד אל חטיב.
עניתי למוחמד, קולגה בעבודה, ביולוג גאון, בעל מבטא ערבי כבד.
אתה לא יודע מה גיליתי, הוא אמר לי. אבל אני יכול לספר לך רק אם אתה לבד.
מצטער, מוחמד, יש לי טרמפיסטית במכונית.
אה, אמר מוחמד, אז נהיה בקשר, הפטיר וניתק את הטלפון.
המשכתי לנסוע עוד כמה רגעים, עד שהבחנתי שהבחורה רועדת מפחד.
היא עלתה על טרמפ, ולא רק שהיא שמעה שיחה עם מוחמד במבטא ערבי כבד, אלא היא שמעה שמוחמד קיבל דיווח על זה שיש לי טרמפיסטית ברכב.
כנראה הראש שלה התחיל להריץ סרטים.
מיד כשקלטתי את המצב שלה, הסברתי לה שמוחמד עובד איתי, סיפרתי לה על מהות העבודה שלנו, ואפילו הקראתי לה בע"פ את שיר של יום.
של יום רביעי כמובן, של הביוקר.
התנצלתי על הלחץ ועל החרדה שהיא חוותה.
בקיצור,
מסר לקהל הקדוש:
לא לענות למוחמד כשאתם עם טרמפיסטים. וגם אם כן, לא להגיד להם שיש לכם טרמפיסטים.
*שם המשפחה שלו כאן שונה כדי למנוע זיהוי. שאר הפרטים נכונים.
למנוע זיהוי? סיפרת סיפור ספציפי כל כך.די שרוט
כמו שאספר שהעלתי טרמפיסטית, לחצתי על הכפתור שהופך את האוטו לרובוטריק מעופף בשביל לדלג על הפקק במחסום חיזמא, טסנו מעל ירושלים רבתי ונחתנו בכותל ובירכנו הגומל בסידור אדום בנוסח רפורמי.
צבע הסידור שונה על מנת למנוע זיהוי. ככה אין מצב שהיא תזהה אותי.
😅פצל"פ
אני לא יודע אם אתה בכוונה צוחק🙈
אבל
הוא לא רוצה שיהיה זיהוי שלו או של המוחמד הזה
לא של הטרמפיסטית
אני מקווה שהיא לא כאן
פשוט אני..
ובלי השם שלו - לא תוכלו לחפש אותו בגוגל...
ועכשיו אני מקווה שגם הוא לא כאןפשוט אני..אחרונה
המקום שלכם בעולםזיויק
הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?
יהיה ברור אי פעם?
איך אחרים רואים את המקום שלכם?
זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?
רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂
אולי הבנתי, אז-הרמוניה
אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש.
שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.
אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.
אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.
זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
לא, כיהרמוניה
אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.
וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.
אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו.
יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.
בלבלתזיויק
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה
היא הדרך, לא המטרה.
מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.
הטלת כאן פצצהזיויק
כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.
תוכלי לבאר את כוונתך?
היעוד שליoo
ברור לי מאד
לעשות טוב לעצמי ולאחרים
ללמוד ולהשתפר מיום ליום
אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי
את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם
זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
זה יכול להיותooאחרונה
יעוד של כל מי שרוצה בזה
לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים
לאמיצים בלבדזיויק
מי שאמיץoo
לא מפחד לדבר בשם עצמו
וכנראה לא פותח פצלש
לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
לאריבוזום
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ
אבל היום אני כבר רק מפה כמעט
ולא כ"כ משתמש במקורי
כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
לאנפש חיה.
היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו
לפני הרבה שנים
יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
אשתך?😂🤭מבולבלת מאדדדד
בערךמבולבלת מאדדדד
לאארץ השוקולד
מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש
אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד
אוי, עלית עלינו🙈
@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?
אופס🫢מבולבלת מאדדדד
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי
אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.
אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח
מעניין ממה זה נובעזיויק
לאפצלשי"תאחרונה
כן, שנייםצדיק יסוד עלום
זהו?זיויק
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
בטח, קרה ליפצלשי"תאחרונה
אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...
כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..
אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
מגבשים וכייפים ששווה לקנות?
תודה
אליאסדרור אל
תודההרמוניה
קטאן כמובןריבוזום
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד
שם קוד,
אליאס,
דיקסיט,
עידן האבן,
טיקט טו רייד,
Robo rally,
The crew,
Avalon,
Shadows over Camelot,
Nefarious,
Colloretto,
סושי גו,
אזול,
Draftasorus
יואוהרמוניה
מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂
ממש תודה!
מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)
הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולדאחרונה
ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.
תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?
האורך? מספר השחקנים?
שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים
שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"
(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')
איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?
הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..
כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.
או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים
מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.
איפה?קעלעברימבאר
בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה
מקומות מהיבטים שונים.
בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.
אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:
"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".
ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים
כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.
משפט נכוןשם פשוט
הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך
זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.
וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.
בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים.
כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!
הטוב
מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?
מה מגדיר משהו כטוב?
מה בעצם מיוחד בדברים טובים?
ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?
מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה
זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק
אשמח למחשבות שלכם
את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו
מעניין ממשאוי טאטע!
תודה
האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל
כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי
אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה
כש...נחלת
כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים
לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,
כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.
כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם
לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים
שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו
תמיד בכל זמן ובכל מקום.
את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
בהחלטנחלת
מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.
צריך למצוא אותם. אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא
הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר. אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן
כיוון מחשבה...
מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,
מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.
הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.
אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר - עם ביקורת ומחשבה.
להשוות לחכמינו, לדרך התורה.
בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.
ועדייןנחלת
מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?
כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
בתמצותבמשפנחלת
במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.
אולי, זה הטוב.
אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקד
אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.
אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר 
לכאורה ככל שמשהו הוא יותר קשור לחייםנקדימוןאחרונה
ולגבי איפה ה' בסיפור? ובכן, הוא זה שיצר את המערכת ואת האדם, ולכן הוא יודע מה עובד הכי "טוב" כלומר מה מתאים לחיים בצורה המושלמת.
מרגיש לי קצת שטחי, אבל אולי זה מועיל כנקודת פתיחה כלשהי.





