הרמוניה

שאלה אישית עמוקה יחסית...

 

אני כאילו מרגישה שאין הרבה דוסים אמיתיים.

יש הרבה אנשים מתוקים, אנשים טובים באמת. אבל מה שחשבתי לדוסים פעם לפחות- אנשים שיש להם בלעדיות לה'.. כבר בקושי בנמצא. כי כולם נוהרים אחרי האלוהים החדש- האינטרנט. 

הוא תמיד זמין לך, הוא יודע הכל, הוא ממלא לך סיפוקים, הוא עונה לך על שאלות בכל התחומים של החיים. הוא נותן לך ביטחון. הוא נמצא איתך תמיד. זה מעזע אבל למה צריך את אלוקים?

כן, אתה אומר שצריך אותו, ואפילו חשוב לך עבודת ה'... אבל אין לה בלעדיות. היא לא במקום ראשון ויחיד ומרכזי בחיים. יש לה מתחרה תמידי.

 

אני מרגישה את זה על עצמי ותוהה על זה. אני לא רוצה לפספס את החיים שלי ולחיות "ליד" כל הזמן במקום בדבר האמיתי.

שאלה יפה!אני:)))))
האינטרנטכל קול קן כן

לא יכול לספק לי את מה שאלוקים מספק,

 עלי אקספרס לא יכול לתת לי את מה שצריך גם לא במחיר רצפה.

מסכים שהאינטרנט מביא איתו רפיון בעבודת ה', ואולי יש מציאות

של אינסטנט באינטרנט כי באמת הגענו למצב שבו אנו רוצים

הכל כאן ועכשיו.

רובו רע ואת הטוב אתה צריך לברור ולעומת זאת הבורא

תמיד טוב.

ולגבי עבודת ה', תמיד יהיו לעבודה עצמה מתחרים

גם אדם בלי אינטרנט אך עובד למחייתו הפרנסה תתחרה בעבודת ה'

הורה שטרוד לגדל את ילדיו יכול להגיע למצב שמזניח את עבודת ה'

וכן על זה הדרך.

..הרמוניה

לא כולם מצליחים לנהל את השימוש באינטרנט, לרוב הוא מנהל אותם

ואני לא חושבת שאפשר להשוות עוצמה של אינטרנט לעבודה... היצה"ר משתמש בשניהם אבל המסך זה כלי הנשק מס' 1 שלו

ישכל קול קן כן

דברים בחיים שמוכרחים להשתמש בהם

למרות הדעה הרווחת אינטרנט זה לא דבר הכרחי

אפשר להסתדר בלי זה, אולי זה יהיה קצת קשה בהתחלה

בעיקר לדור שנולד לתוך האינטרנט אך רואים שזה אפשרי.

כך שכלי הנשק מס' 1 כפי שציינת יכול בקלות לא להיות(:

אולי יכול אבל לא בקלות(:הרמוניה

וגם... אני לא בהשקפה הזאת...או לא ברמה הזאת. יש הרבה דברים בקידמה שהם כרגע למורת רוחי, אבל אני לא בעד להתעקש להשאר מאחורה.

אניכל קול קן כן

מאמין בך גב' גברת(;

אממ חחהרמוניה
תודה על השיתוףמחפש שם
מה זה אומר בלעדיות לה'?
שכל המגמה שלךהרמוניה

מכוונת להיותך עבד ה'

ואיך עבד ה'כְּקֶדֶם
נראה לדעתך?
..הרמוניה

וואו שאלת השאלות...

בראש שלי, זה אדם שקם בבוקר ויש לו במודעות שהמהות של המעשים שלו זה רוחניות ופחות שיקולים חומריים.

וגם מסירות כזאת לה'. שניכר על האדם שה' במרכז אצלו.

יפה אבלכְּקֶדֶם

לדעתך אם אדם הוא מוכר כובעים

בהכרח שעבודת ה' שלו זניחה לעומת רב נגיד?

ממש לאהרמוניה
אוקי ואת מבינה שאנשים כאלהכְּקֶדֶם
יותר קשה לזהות את עבודת ה' שלהם נכון? כלומר זה לא גלוי לעין כמו אצל תלמידי חכמים ורבנים שעוסקים רק בקודש.


האנשים הפשוטים האלה שנראים הכי רגילים זה אנשים שצריך להכיר וממש לעקוב אחריהם כדי לזהות שהם כאלה

אני מדברת על דוסיםהרמוניה

ואני לא אומרת שאין להם שום קשר לה' (הם צדיקים בעיניי במובן מסוים)

אבל אני מחפשת משהו יותר גבוה לשאוף אליו

 

לא הבנתיכְּקֶדֶם

לפני שניה אמרת שאין הבדל בין רב למוכר כובעים

מוכר כובעים לא יכול להיות דוס?

זה לא קשור למה שאני אומרתהרמוניה

אדם פשוט יכול להיות צדיק בעיני ה',

תלמיד חכם יכול לעסוק במלאכה פשוטה.

 

מה שאני התכוונתי זה משהו אחר ופספסת תנקודה

האינטרנט מאתגרadvfb

אבל מה הנושא של השאלה -

 

איך לעבוד את ה' בצורה בלעדית?

או

איך להתגבר על אתגרי האינטרנט בעבודת ה'?

 

כי גם מי נכשל ונופל, לא אורמ שהוא לא נותן יחס בלעדי לעבודת ה'.

 

 

מממ יש הרבה סוגים של "אלהים אחרים".. יש את הכסף, התאווה, הכבוד.. דווקא קצת רחוק לי לשים את האינטרנט כאחד שעומד לידם

אני מרגישה שהוא תופס הרבה.הרמוניה

הדברים האלו שהם אכן גדולים התגמדו לעומתו. כי אלו אתגרים מקומיים להתמודד איתם, אבל האינטרנט מוריד אותך לגמרי מהמגרש.

הוא תופס את הצורך שלנו בקשר עם השם, כשיש לנו חוסר הוא מהווה מקום בריחה, מספק לנו אשליה וגורם לנו לשקוע בחיים האלה במקום להרים עיניים למעלה... 

אני מרגישה שהסמארטפון מעכב ומאט מאד את העליה הרוחנית שלי. 

 

בריחה זאת סוגיה משמעותיתadvfb

מעניין ממה אנחנו בורחים כל כך..

מכאב, לרוב.צוב

והכאב הכי גדול זה הריחוק מה', ככה שלרוב זו בעצם בריחה מהבריחה, או משהו מתוסבך בסגנון...

שאלת מיליון דולרזיויק

אבל אני לא חושב שזה בכלל בר השוואה.... ה' מול אינטרנט...

אולי התכוונת שזה מחסום ומעכב

אני חושבת שזה כן, אבל אולי הייתי צריכה לדייק במילההרמוניה

במקום אינטרנט להגיד סמארטפון.

כי אנחנו מתאחדים איתו. כאילו אנחנו הולכים לישון איתו וקמים איתו (בשכבך ובקומך), הוא ממש חלק מאיתנו יד ימיננו. התרגלנו שהוא עונה לנו לכל דבר שנצטרך כמעט, ממש עזרה וישועה. 

ווא וואיזיויק
בשכבך ובקומך.... יאללה כמה את מדייקת


ועדיין לא מתחיל בכלל להשוות לה', לא מתחיל בכלל

ויש כאלה שמשתמשים באינטרנט כעזרשדמות בחולות

 - ככלי לעבודת ה' שלהם.

לשמחתי יוצא לי גם בעבודה וגם בבית לראות איך אנשים מקדישים עצמם לעבודת ה' תוך כדי העבודה, תוך כדי החיים ותוך שימוש בסמארטפון לטובת העניין.

(אם זה לשבת בנסיעה וללמוד את הדף היומי בשמע ואם זה אפליקציות ללימוד, להרצאות ואפילו לכתיבת חידושי תורה ופיתוח אפליקציות שיעזרו למיישיבים....)

 

זה בחירה אישית.

זה לדעת איך להשתמש בדברים נכון.

וכמו שאומרים בחסידוד- מאיפה לברר את הניצוצות ולהעלות אותם.

אשריהם...הרמוניה
שאלה יפה מאודשרופה על העם

השאלה עם זה באמת נוגד ואי אפשר לחיות אחד ליד השני

אני משתמשת המון באינטרנט כדי לשמוע שיעורים, שאלות באמונה שאפשר לשלוח לרבנים וכזה... לא נראה לי נוגד בהכרח

כמובןהרמוניה

אבל מה עם דברים פחות טובים? מה עם סתם הצפת מידע? גלילה ובזבוז זמן באשליות זה לא קורה לך? 

את לא מרגישה שהתפתחה לך איזו תלות בו?

 

כן יש בזה רע וטוב אבל השאלה איך בפועל משתמשים בזה ככלי ולא הוא משתמש בנו

אבל אולי הבעיה שלי זה שיש לי זמן פנוי...

ברור שאני גם גולשתשרופה על העם

אבל אני יודעת לקבוע דיי בקלות גבולות לעצמי..

וגם אין לי הרבה זמן סתם לצפות בסדרות וכולי

....תות"ח!

בדברים כאלה צריך החלטיות, מחשבה וחוסר "זרמנות", תכנון וישיבה עם עצמי מה אני באמת רוצה, ויכולת שליטה עצמית (ולהיעזר בחסמים וכו' במידת הצורך כמו רימון וכדו', הגבלת זמנים וכו').

רשתות חברתיות כמו אינסטגרם וכו' פשוט לא להיות שם. אין מה לחפש שם.

אני חושב שזה פחות בעיה דווקא דתית. באופן הכי אנושי ופשוט לא טוב לחיות באשליות ולפתח חיים לא אמיתיים ודמיונים שהם רק תחליף (בהקשר הזה חייב להמליץ על הספר אייכה של הרב ראובן. מומלץ מאוד מאוד). כשנתחיל לחיות יותר את החיים הפשוטים והאמיתיים ורק ניעזר בסמארטפון בשביל החיים ולא ששם יהיו החיים, זה יהפוך את התמונה וישחרר את העבודה-זרה של הסגידה לאינטרנט.

ממש דייקת... תודה!הרמוניה
תודהתות"ח!

בשמחה

אני רואה שהרבה הבינו אבל אולי תוכלי לחדד עבורי?פיטר קראוץ

כאילו, וודאי שיש המון חסרונות לאינטרנט. לא מפוקע בעייני אם הם עולים על היתרונות.

אבל לא הבנתי מה זכה האינטרנט להיות הנציג של המתתחרים בקב"ה?


בעיקר לא הבנתי את המסקנה שהאינטרנט מוליד את התחושה של מי צריך את ה'.


אולי תסבירי איך אדם שאין לו אינטרנט חש יותר את הצורך  בה'?

הרי גם בעבר ידע וחכמה שאינה תורה למשל לא סתרה אמונה דתית..


וגם  שכאילו פתחת בזה שיש מעט דוסים ונשמע שהסיבה לכך היא האינטרנט, אבל לענד גם בלי אינטרנט יש עוד מליון מפריעים בעבודת ה' ועדיין מאוד קשה להיות דוס..

גם בלי אינטרנט אפשר לדבר לשון הרע, ללכת לא צנוע, לא לקום לתפילה, לא להתפלל בכוונה, לעשות פעילות גופנית/מפגש חברתי/ללכת לקניון במקום לקבוע עיתים לתורה..


כרגיל, בכתיבה זה עלול להישמע כאילו בכוונה אני לא מבין או מתקיף אבל לא זו כוונתי..


כל טוב.. ואשרייך בכל אופן..

👌הרמוניה

חידדת גם לעצמי את השאלה..

א. התחושה נוצרת כי יורדת תחושת התלות בה', זה לא שכלי, זה פשוט קורה לאדם כשהוא מקבל כמויות כאלה של דברים שמסיחים את הדעת.

ב. באמת הייתי צריכה לדייק שהתכוונתי יותר סמארטפון ולא אינטרנט בכללי. זה לא בהכרח שבלי סמארטפון האדם יהיה עובד ה', אבל אם הוא רוצה יותר קל לו בטוח.

ג. עכשיו אני תופסת שזה מושפע גם מעוד דברים בדור חוץ מזה.

תודה על השאלה!

..מוריה.
מסכימה איתך שאנחנו בדור של נסיונות גדולים יותר, אבל מתנגדת ממש לאמירה שאין הרבה עובדי ה' אמיתיים אפילו ממש הפוך בעיני.. גודל הנסיונות מראה לי איזה אנשים גדולים יש פה בדור הזה!! הקשר עם ה' כבר לא יכול להיות של סיפוק צרכים רדודים, לזה הוא נענה בדרכים עקיפות כמו אינטרנט וai.. הקשר עם ה' היום צריך לנבוע ממקום הרבה יותר עמוק, לגעת בדבר האמיתי, בצורך של הנשמה בקרבת אלוקים.. זה, כמה שלא נחפש, לא נמצא בשום כלי, וההפך, העובדה ששאר הדברים כן מסופקים על ידי האינטרנט נותנים מקום לדבר האמיתי הזה.. כמובן חשוב לזכור שכל הכלים והאפשרויות שהחיים מציעים לנו היום, הם ממנו יתברך, וגילויים שונים שלו, אבל את הקשר הישיר, השיחה הפשוטה, אפשר לפנות יותר לעומק❤
איזה כיוון מחשבה יפה!!עַלְמָה1
מסכים ממשכְּקֶדֶם

בדיוק היום דיברנו עם הרב על העובדה שכל מי שחיי היום, קל וחומר כדתי. הוא אדם עם עוצמות ענקיים כי כשאין בית מקדש אין חיים כביכול. וחזל מסבירים בבא מציעא מה קרה לאנשים אחרי שנחרב הבית.

ושבעצם כל הטעם מהחיים נלקח.

אנשים שעובדים את השם היום עם כל ההסתרה הם נשמות עצומות. כי אין לנו כמעט ממה לקבל דלק לעבודת ה ולמרות זאת אנחנו ממשיכים

..הרמוניה

מסכימה... אבל זה לא סותר בעיניי

..הרמוניה

זה מעניין אבל אני לא מתחברת למחשבה שמציגה את עבודת ה' של פעם כחיצונית של סיפוק צרכים רדודים ממש לא... אני כן יכולה להבין שלפום צערא אגרא ושזו ירידה לצורך עליה. 

תודה על התשובה!

זה לא חיצוני חלילהמוריה.

גם פעם וגם היום היו אנשים עובדי ה' באמת! אבל השאלה כמה עמוק זה היה, וכמה הקשר עצמו עם הקב"ה היה בתפילות על דברים שהיום אולי מסופקים בקלות יותר עד שאנחנו קצת שוכחים שגם הם ממנו..

בסוף היום כמו שאמרת יש המון עזרים חיצוניים ובכלל במציאות חיים של יהודי היום יש הרבה דברים שמובנים מאליהם ולכן זה מאפשר לכל מה שלא לתפוס יותר מקום.. כמו שהרף שלנו עלה ברמת החיים הגשמית, בבריאות, בכסף, בבילויים, בתרבות, ככה גם ברוחניות! יש יותר דברים ואפשרויות אז מחפשים את היותר, אדל תמיד מחפש עוד ויותר ממה שהוא משיג, וזה מביא את הדורות של היום למקום אחר מדורות קודמים.. תעשייתית, כלכלית, תרבותית, וגם תורנית

ככה בעיני לפחות..

זה לא אומר לא להיזהר ולנסות לשלוט על חיי בעצמי, אבל בהחלט גם האינטרנט והסמארטפון הוא כלי טוב ומבורך שהגדיל משהו בנפש שלנו ויכול לפנות מקום חשוב לעבודת ה'

האינטרנט מוגבל והקב"ה לנצח.טקסס

אם אני רוצה משהוא שרק ה' יכול לתת מה יש לי מהאינטרנט? 

..הרמוניה

זה לא באמת בחירה לפעמים. אבל אולי זה הרמה שלי.. לא חייב שתזדהה עם השאלה שלי

לא מבין את השאלה.shindov

יכול להיות אינטרנט ויכול להיות בורא. מה הקשר? תנתקי את החשמל ולא יהיה לך אינטרנט. 

תביאי את סוללת הנייד לאפס. לא יהיה לך אינטרנט. 

איך זה משפיע על בורא עולם. מצטער לא הבנתי.

הקשר עם בורא עולם לא דרך נייד ולא עם מסך ולא עם אנטנה. 

כן עם תפילות ללא כל אמצעי קשר זר.

מה הקטע?

יש לי חסמים בנשמה בגללוהרמוניה
אז הוא שולט עליךshindov

במקום שתשלטי עליו. לכן עדיף במקרה שלך. או שתאלפי אותו לצרכייך בלבד. או שתתנתקי ממנו. ובטח תמחקי כל קשר עם  בינה מלאכותית. יצירה מפלצתית.

זה לא מקרה ספיציפי שלהadvfb

זה קורה אין ספור, זאת תופעה חברתית.

בעיני זה קשור לפרק ביאור מפסידי הזהירות וההרחקה מהם במסילת ישרים.

אני מרגישהאישה רגישה

שהשאלה לא מדוייקת

יש הרגשה בבפנים שהסמארטפון הרס לנו את הכל ולכן זה או הוא או עבודת השם.

אין ספק שהוא רעה חולה, פוגם הרבה בדרך, מלכלך לנו את הנפש וכל מה שאפשר להגיד עליו - מקובל עלי!

אבל - עבודת השם באה ממקום אחר בנפש

ואת רואה היום אנשים שבאורח החיים שלהם חיים במקום שכביכול בכלל לא בעבודת השם - אבל הם מגלים אותו

והם יכולים להיות מדהימים בגילוי הזה ולהתחבר בדרכם שלהם לעבודת השם

וזה מדהים!

וזה שייך רק לתקופה המדהימה שאנחנו נמצאים בה - שהקב"ה בחר דווקא בה לשתול גם את הקידמה שהיא ניסיון קשה מאוד.

הניסיון וההתמודדות איתו והשאלה שאת שאלת והרבה שאלות כמו זו - הן הן עבודת השם בעצמן!

מי ששואל את עצמו מה ה' רוצה ממני, גם אם לא תמיד נצמד לשם - זו עבודת השם!

מי שפונה אל אבא שבשמים ואומר לו - אבא, אתה הבאת אותי בתקופה הקשה הזאת, תעזור לי להתמודד עם זה - זו עבודת השם!

לא הבנתיshindov

איך חתיכת פלסטיק. מחליפה קשר עם הקדוש ברוך הוא. 

אלא אם כן מדובר בהתמכרות מעוותת. שמצריכה יותר מגמילה רגילה.

חתיכת הפלסטיק הזו אמורה לשרת אותי, ולא ההיפך אם זה ההיפך.

צריך לפטר אותה. ולהסתפק בנוקיה דור 2.

תודה!!הרמוניה
ואוו איזה שאלה מדהימה!!!קגג

אם שאלות כאלו ובכלל המחשבה הפנימית על זה אני בטוח שאת בדבר האמיתי ולא "ליד" 

תודה..!הרמוניה
אולי זה אנחנו שצריכים להתנער מהתפיסהצוב

כביכול אינטרנט הוא גזרת גורל.

אני יודעת שמדובר בנושא שנוי במחלוקת, אבל לדעתי אי אפשר לעבוד את ה' כשיש לך אינטרנט בכיס. מחשב - סבבה, אני מבינה את הצורך ומשתמשת בעצמי, אבל סמארטפון - לא.

מחשב זה משהו שאפשר להתמודד איתו, לשים הגבלות. סמארטפון זה דבר שהוא פסול, לדעתי.

נראה לי שאם נהפוך את האינטרנט למשהו שולי וחסר משמעות נצליח להתחבר לה' ולעצמנו הרבה יותר.

יפהכל קול קן כן

אך גם מחשב יהיה מי שיאמר שזה פסול

כי בפועל העניין זה האינטרנט, מה זה משנה אם זה 

בא כסמארטפון טאבלט נייד או נייח?

משנה אם הרוע איתך בכיס בכל מקוםצוב

או שזה משהו חיצוני שאפשר להגביל, שאתה צריך בכלל להיות לידו כדי שאופציית נפילה כלשהי תבוא בחשבון.

גם זה לא אידיאלי, כן? רק זה לא משהו שאני אקריב הכל כדי להימנע ממנו, וסמארטפון כן.

ומי שצריך את הסמארטפון לעבודה?זיויק
מי שמעניק בידיעת האלוהים מבין שאין לו תחליףחסדי הים
ממשהרמוניה

אני יודעת שה' זה משהו אחר לחלוטין

אבל יש משהו סוחף בזה שגורם לי לפחות קצת לשים את השכל בhold...

אבל לא חשוב כבר התקדמתי הלאה מהשאלה 

אינטרנט (ותקשורת מידע בכללי) זה כלי עבודהמשה

איפה הוא סותר את הבורא  או דומה   לזה  ?

זה קורה כשמתפתחת תלות בו...הרמוניה

בעבודת ה' צריך להתאמץ... סמארטפון ושות' נותנים מענה זמין ותגמול מהיר...

תלוי מה את עושה איתומשה

את יכולה להשתמש בו כדי לקרוא ואת יכולה להשתמש בו כדי לראות סרט. זה בידיים שלך בסוף. רק שלך.

היי אולי נדייקעַלְמָה1

האינטרנט לא ממלא את מקומו של הקב"ה.

הוא ממכר, הוא סוחף, אבל לדעתי הוא לא מספק ומשאיר את האדם מרוקן מאוד. (כמובן, מדברת על מקרים שבהם השימוש בו יוצא משליטה, כשהוא הופך מכלי לתלות)


 

אבל, עם זה שאנחנו מכירים בזה שהוא לא אל, בכל זאת אנחנו נוהרים אחריו. אז זה כן סוג של עבודה זרה מצידנו (:


 

חושבת שהאומנות היא לדעת להשתמש בו בצורה נכונה, לדעת כמה הוא מסוכן, ולא להשתעבד אליו. וככה ממילא המקום הראשון יהיה הקב"ה. 

👍👍הרמוניהאחרונה
שאלהטאטע מלך העולם

איזה כוונות אפשר לכוון בהדלקת נרות?

של חנוכהטאטע מלך העולם

ואם יש לכם סגולות ותפילות אשמח ממש שתשתפו.

כוונה פשוטה. לקיים מצוות הדלקת נר חנוכה.נפש חיה.
כוונותדרור אל

כמובן הכי בסיסי זה לכוון לפי הברכות:

לקיים מצוות הדלקת נר חנוכה, כפי שתיקנו חכמים.

לפרסם את הניסים שנעשו לאבותינו בימים ההם בזמן הזה.

וזה כולל: את נס הניצחון על היוונים ואת נס פך השמן.


מעבר לזה:

להרחיב במשמעות הנס: ניצחון שהביא לשלטון ישראל. נצחון של האמונה על פני הכפירה, הטהרה על פני הטומאה.


לכוון נר איש וביתו - האור של הבית, המשפחתיות.

לכוון מוסיף הולך - שאנחנו מעלין בקודש ועל תוספת הניסים.

לכוון שהנר הוא הנשמה, נר ה' נשמת אדם, מה רוצים להאיר בנשמה ולהאיר כלפי חוץ לנשמות נוספות.

לכוון שהנר הוא התורה והמצוות, כי נר מצווה ותורה אור - התורה והמצוות שאני מבקש להאיר בנשמתי.

תודה!טאטע מלך העולםאחרונה

יש סגולות שקשורות לתיקון המידות?

הדלקת נר חנוכה אצלכםזיויק

1. מדליקים וזהו, אם שרים זה ככה בהרצה

2. מדליקים ושרים בנחת ושמחה

3. מדליקים, שרים בשמחה, ואח"כ מתבוננים בנרות

4. מוסיפים עוד משהו? לימוד?

יש משו ממש ממש עןצמתיכְּקֶדֶם
בלהדליק נר לבד בחושך ואז להתבונן בו בשקט
מבין אותךזיויק
מצד שני: נר איש וביתו
..פצלשי"ת
מדליקים, שרים, לומדים ואוכלים ביחד.. 
אשזיויק
ממש
איזה יופי של שאלה !!נפש חיה.
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך כ"א בכסלו תשפ"ו 12:20

אנחנו מדליקים בנחת

(עושים הכנות לפני, זה מיוחד!)

ואז שרים את המזמור למנצח

ואת ארוממך

ואחר כך יושבים מול הנרות ומתפללים

משתדלים להתבונן ולא רק להסתכל , כמה שיותר.

ארוחת ערב משתדלת משהו יותר חגיגי 

ולשלב בזה לימוד, שיהיה סעודת מצווה.
 

בעיקרון לא שאלתי אף פעם אבל אני מאמינה שבגלל שהחנוכייה היא חפץ של  מצווה (כמו ארון קודש , נרות שבת וכו) אז גם כשהיא מכוסה אפשר להתפלל עוד בזכות המצווה שקיימנו כאן.

מה ז"א מכוסה?זיויק
מכובה, כשהיא לא דולקת. ברור שיש עניין להתפלל לידנפש חיה.

הנרות הדולקים ולהתבונן בהם

אבל גם כשהיא מכובה, זה עדיין חפץ של מצווה.

אני לא רב אבל תמיד אפשר להתפלל.. לא?זיויק
תמיד תמיד. גמני לא רב...נפש חיה.אחרונה
ספרי הלכה אונליין בעיצוב נח עם חיפוש והערות אישיותעיתים לתורה

שלום לכולם, 

 

מצרף לשימושכם קישורים לספרי הלכה ידועים שזמינים ללימוד ללא תשלום בעיצוב מקסים ונח לשימוש, עם יכולת חיפוש בתוך הספר וכתיבת הערות אישיות לחזרה עתידית:

 

בן איש חי

 

משנה ברורה

 

כף החיים אורח חיים

 

כף החיים יורה דעה 

 

ילקוט יוסף

 

קיצור הלכות חנוכה למנהגים השוניםעיתים לתורה

ניתן ללמוד את עיקרי הלכות חנוכה בתמציתיות על פי המנהגים השונים בעמוד קיצור הלכות חנוכה וכן בקובץ המצורף.20251207222511.pdf

 

או ישירות לפרק הנדרש:

 

זמן הדלקת נרות חנוכה – מפרט ארבע מדרגות בזמן ההדלקה מהמהודר לקל.

 

אכילה, לימוד ומלאכה קודם הדלקה – כפשוטו.

 

החייבים בהדלקת נר חנוכה – דין איש ואשתו, קטנים, בחורי ישיבות, חתן וכלה בערב חתונה, שותפים בדירה.

 

משפחה שמתארחת בחנוכה – דין השתתפות בפרוטה, יש להם יחידת דיור נפרדת. הבעל והאשה מתארחים במקומות שונים.

 

חיוב הדלקה מפני החשד – אורח עם פתח משל עצמו. בית עם שתי פתחים והדין בימינו.

 

מקום העמדת נרות חנוכה בבתים שונים – מקום לכתחילה לדירת קרקע. לבניין מגורים. למתגוררים בקומות גבוהות.

 

הדלקה נרות חנוכה מחוץ לבתים – הדלקה במלון, רכבת, ספינה, מטוס ואוהל.

 

הדלקה בבית הכנסת – זמן ההדלקה.הדלקה חוזרת בביתו.

 

'הדלקה עושה מצווה' – הדלקה במקום רוח. במיעוט שמן. טלטול הנרות. נרות שכבו.

 

פתילות ושמנים לנר חנוכה – הידור בשמן זית. שמן למאור. פתילה מצופה בשעווה. נורה חשמלית.

 

הברכות על נרות חנוכה וסדר ההדלקה – ברכות ההדלקה. ברכות לאדם שרואה נר חנוכה. דגשים בהדלקה.

 

מלאכה לנשים – המנהג להמנע ממלאכה. זמנו. וגדרי המלאכות שנמנעו.

 

שבת חנוכה – תפילה והדלקה ערב שבת. טלטול חנוכיה בשבת. הבדלה.

 

כיבוי נרות חנוכה ושימוש באורן ובשמן – שימוש בנרות. לאחר שיעור המצווה. שימוש של מצווה. כיבוי הנרות. הנאה מהשמן הנותר.

 

הלל ועל הניסים בחנוכה  – סדרי התפילה ודין שוכח. חיוב הלל לנשים.

 

הספד, תענית והנהגות האבל בחנוכה‎ - תענית יחיד, יארצייט, ערב ראש חודש. הספדים. דיני אבלות. בית עלמין.

 

מנהגים, הנהגות וסגולות בחנוכה – אוסף מנהגי חתונה בתפוצות ישראל השונים.

 

 

 

 

 

טוב, זה הזמן לשאול: מה זה חנוכה בשבילכם?זיויק

משפחה?

המצווה?

האווירה?

האוכל?

הקדושה?

ההיסטוריה?

הניצחון?

המקדש?

ועוד מלא דברים שאפשר לכתוב...

מה מודגש לכם?

החגoo

האהוב עלי

חג ארוך אבל לא מחייב

בלי מלא סעודות

חורפי

הדלקת נרות כיפית

מפגשים משפחתיים

היסטוריה של ניצחון

עם גבורה נשית

נכון!זיויק
גבורה נשית.. שכחתי
..פצלשי"ת

מעבר למהות של החג,

בשבילי זה גם הפסקת התרעננות באמצע השגרה.

ולכן גם אם אין חופש מהלימודים/עבודה, אני אקח בעצמי חופש

זה נכוןזיויקאחרונה
אבל בטוח שחנוכה זה הרבה מעבר בשבילך
יש לכם רב?זיויק

אולי יותר מרב אחד?

אולי בכלל לא?

כמה הוא משמעותי בחייכם?

מה אתם שואלים אותו?

ומה לא?

תשובות:קגג

א: כן

ב: כן

ג: יש

ד: מאוד, מורה דרך חיים.

ה: כל שאלה שקשורה איכשהו לרוחניות מלכתחילה

ו: כל שאלה שלא קשורה באופן ישיר לרוחניות הוא משהו שהתקדש בגלל משהו מסוים אבל ביסודו הוא לא רוחני הוא עם קשר רוחני.

יש לי כמה רבנים לשאלות הלכתיות,פתית שלג

וכמה רבנים שמשפיעים מאוד על העבודת ה' שלי והבחירות שלי בחיים.

למרות זאת לצערי הרבה שנים לא יצא לי להתייעץ אחד על אחד עם רב לגבי שאלות שהן לא הלכתיות.

באמת מרגיש שזה חסר, וזה יעד בשבילי בעז"ה

היו לי רבנים גדולים שכולם נפטרו. אני שואלחסדי הים

את הבנים והתלמידים שלהם, שהם גם סוג של רבנים שלי.


 

[יש לי רב אחד שהיה מאוד משמעותי בחיים שלי שעדיין חי, אבל כשהתבגרתי ובהשפעת אחד הרבנים שנפטרו ודוד שלי שהיה חברותא של הרב הנפטר, התרחקתי בצורה מסויימת מדרך הלימוד של אותו רב.

עיקר המחלוקת האם צריך ללכת בלימוד תורה ולמדנות מהכלל אל הפרט, או מהפרט אל הכלל. כמובן שאני הכרעתי כדרך הראשונה, שלימד אותי הרב הזקן שנפטר ודוד שלי. יש לי גם מחלוקות אמנויות עם אותו רב, וגם בהשפעת הרב שנפטר ודוד שלי ניצלתי מאותם השקפות, אבל זה עניין יותר מזערי.]

יש לי רב אחיימח שם עראפת

יש לי רב ושמו עשיו, ויש לי רב ושמו עשב.

אולי בעצם בכלל אין לי. על כל פנים יש לי שיער.

משמעותי מאד, הוא מחובר לקרקפת.

האם הגיע הזמן להסתפר.

את כל שאר הדברים.

רבנית נחשב?פצלשי"ת

משמעותית לי מאוד ואוהבת את הגישה שלה לחיים,

אבל לא בקשר מאוד אישי איתה, היא נמצאת שם בשביל להתייעץ מידי פעם..


שואלת אותה שאלות רק כשאני מרגישה שאני לא מצליחה לענות לעצמי בכנות לבד.

כן אבלזיויק

רק אם היא אמיתית כי יש כל מיני מתחזות.

מסקרן לדעת מיהי.

אם אני מחזיקה ממנה, כנראה שאני תופסת ממנה אמיתיתפצלשי"ת
סומךזיויקאחרונה
רק מסקרן
קרה לכם שנשחקתם?הננח הנודד

קרה לכם שהרגשתם שאתם שחוקים (מלשון שחיקה)? יעני לא באותה רמה רוחנית כמו שהייתם פעם. למשל פעם הפריע לכם חוסר צניעות או משהו אחר ואחרי השחיקה פחות, איך התגברתם על זה? ואיך זהיתם שאתם נשחקים?

עצם השאלה שלך היא התשובהלאחדשה

מרגיש שפחות מפריע לך דברים שפעם הפריעו.

החיים עליות ומורדות.

חשוב לזהות לתפוס בזמן, לא להתבוסס ב'חטא'

לצמוח משם ולהפוך את הירידה- לתכלית של העליה.

לזכור שהירידה לא מגדירה את מי שאתה אסל ביא בבחלא נורת אזהרה לכיוון שלך כרגע..

יש לגמרי תקופות כאלהadvfbאחרונה

נראה לי ששחיקה זה מצב שאין כל כך דרייב להמשיך, להתגבר, להוביל וכו'

אני חושב שבשני דרכים אפשר להתמודד במקביל 

אחת - לבלוע את הרוק, למשיך למרות תחושת החוסר שמלווה

שנייה - לראות איזה נקודה טובה נאחזים בה ויוצאים ממנה לדרך חדשה אחרת

חסר לי בצורה מסויימת שלא שמשתי רב גדולחסדי הים

שמתמקד בחלק הרגש של עבודת ה'. (ניסיתי קצת למצוא אבל לא מצאתי.)

זכיתי ללמוד תורה, עבודת ה', מידות ודרך ארץ מזקני וגדולי הדור, אבל כל מי שלמדתי אצלם היו בצורה מסויימת מופנמים מבחינת הרגשות, כמובן לא לגמרי.

כשאני קורא על עבודת ה' של החתם סופר ושל גדולי חסידות, הבכי, ההתלהבות וההתלהטות, זה מושך אותי מאוד ואני מנסה ללכת בדרכם. אני מרגיש שזה כל כך מתאים לנפש שלי ולערגה שלי ל-ה'.

אבל למדתי את זה מדברי תורה, ספרים וסיפורים, לא מגדולים חיים. סבא רבה שלי שלמד אצל הנין של החתם סופר, ר' עקיבא סופר, נפטר לפני שנולדתי, ומה שנשאר זה סיפורים ושירים.

אני עדיין החלטתי שאני ילך בדרכם הנפלאה ויהי מה. 

בהצלחה בעז"הנוגע, לא נוגע

אני חושב שאת העניין של הרגש אפשר ללמוד מילדים, נערים ומנשים (במיוחד מבוגרות). אפילו מגברים מבוגרים שיש להם אופי פשוט יותר.

לקחת מהם את הפשטות של הרגש, ולהכניס לתוכו את האורות של התורה והרוחניות שלך.

אתה צודק שזה לא יהיה כמו לראות את החת"ס בוכה בתיקון חצות, אבל גם זה משהו (ואגב, בדורות של החת"ס וגדולי החסידות, האופי הטבעי של האנשים היה תמים יותר ורגשי יותר, ככה שיותר קשה להגיע לזה היום).


לי חסר שלא פגשתי את הרב קוק.

לראות אותו, אולי קצת לדבר איתו, ולקבל וייב של ישן עם חדש, עבר עם עתיד, קודש עם חול, שכל חד יחד עם רגש חם, אהבה יחד עם קנאות, אמת יחד עם הכלה, כיסופים גדולים יחד עם סבלנות, ענווה יחד עם עזות דקדושה, תורה שבכתב עם תורה שבעל פה, פשטות עם פלפול, פשט עם סוד, תורה עם מדע, חרדיות יחד עם לאומיות וחול, אשכנז יחד עם עדות המזרח, גלות יחד עם א"י. והכל יחד בכפיפה אחת מתוך דבקות שלמה בה'.

הרב קוק היה משהו מיוחד בעבודת ה',חסדי הים
אבל בעיקר השפעת הרצי"ה הייתה בהמשכיות הישיבה, והיה פחות דגש על עבודת ה' ברגש.
אגב, תראה מה קראתי השבתנוגע, לא נוגע

(מהספר שירת הי"ם על הרב חרל"פ שיום פטירתו השבוע ז כסלו)


לא הכרתי. מדהים. הרב חרל"פ והרב הנזירחסדי הים
היו מלאים רגש פורץ.
מטורףזיויק
כן.. הספרים עליהם מכניסים אותך לעולם אחרנוגע, לא נוגע
מרגיש לי רחוקadvfb

קטע שאתם מתרגשים מזה

אותי זה הכי מרגש שישנוגע, לא נוגע

כי יש פה הרבה דברים- משהו רוחני שמתבטא בצורה מוחשית ואי אפשר להחליף אותו בהסבר פסיכולוגי או רגשי. חיבור בין העולם פה לעולם הנשמות. עולם הקבלה המעשי ולא רק הלמדני. חיבור מוחשי לעבר (האר"י). רבנים שהיו מחוברים בצורה מוחשית לא רק לקדושה שבטבע אלא גם לקדושה שמעל הטבע. וכמובן שזה יותר מרגש כשאלו הרבנים שאני הכי מחובר אליהם.

מילת המפתח כפי ששמים לב- מוחשי

מדהים!advfb

ממה שאני מבין אתה מרגיש שזה נוגע במידת מה לחיים שלך ויש לך אפשרות לשאוב מזה השראה ב"ה.

הארמח"ל מביא במסילת ישרים בקנית מידת החסידות (פרק כ"א) שסיפורי חסידים זה העניין שלהם, י"ר שנזכה כל אחד בדרכו הוא להתחבר למעשיות מרוממות

חלום שליאושפיזין מהירחאחרונה

אולי יעניין אותך