הודעה למנהלים ולשאר הניקים.תיקון העולם

סתימת הפיות כאן חוצה גבולות. איך ייתכן שמנהלת נועלת שרשור , כותבת שהיא מסכימה על זה ש- מישהו שכח לכתוב "הרבנית" לפני שהזכיר את שם הרבנית?  ובכך מצדיקה שצריך לנעול את השרשור. ועוד זה ניק וותיק שלא נחשד כלא מכבד.

 

מדובר בחציית קווים אדומים בוהקים. ועוד המנעלת, כותבת שצריך לדווח אם זה קורה שוב. 

עכשיו אני רואה שלא מחקו אלא תיקנו.תיקון העולם

וגם לא נעלו אלא הפרידו בין הוויכוח לשרשור המקורי, ואת הוויכוח נעלו . 

 

אם כך , נותר לי רק לבוא בטענות למדרשיסטית על הפעלת הלחץ הלא ראוי. בטוחני ש @חסדי הים לא התכוון לא לכבד.

לדעתי,קעלעברימבאר
כמו שלא קראו להלל ושמאי בתואר רב וזה דווקא כבודם כי הם גדולים מכל רב אחר. כך אין צורך לקרוא לרבניות בתואר, כמו שאפשר לומר שרה ולא אימנו, מרים וחנה ודבורה וחולדה בלי הנביאה.


תארים זה עניין רשמי וממסדי, ועבודת ה' נשית היא ההפך מזה, ספונטנית וזורמת,  כך שלא נראה לי שתואר רבנית או לא זה כזה משנה. אני אישית כן אומר הרבנית אבל לא חובה.

מסכים מאוד.תיקון העולם
היחס ל"רבניות" הרב מאיר אליהו.אדם פרו+
האם זה קשור לתארים?קעלעברימבאר
לא הסתכלתי, אבלקעלעברימבאר
שרה גדולה מאברהם בנבואה. אבל קדושה נשית לא אמורה להיות עניין של הנהגה חברתית ציבורית, למעט יוצאי דופן כמו דבורה וחולדה
ולימודי אגדה ואמונה הם המשך הנבואה,קעלעברימבאר
כך שנשים מבינות בזה יותר
אז תסתכלאדם פרו+

ותפסיק לכתוב דברים נכונים

אבל לא שייכים לנושא שמדברים עליו


 

הנושא זה הטרור של המאמינות ברבניות

שבגלל שמישהו לא נתן

לגברת שהיא בחרה להאמין בה

(כמובן ללא תעודת הסמכה לרבנות)

את התואר שהיא בחרה להעניק לאשה אקראית

כלשהיא מהרחוב

היא מבקשת לחסום יהודי מלהתבטא בפורום

שומו שמיים!!!

ועוד בשלושת השבועות, שידוע לי שהחורבן היה

כי כל אחד החשיב רק את הקליקה שלו

ואת הרב שלו

אין מקום לזלזול בפורום שלנויעל מהדרום

לק"י


לא בניקים ולא בדמויות אחרות.

כמובן זה לא קשור לנעילתקעלעברימבאר
השרשור הקודם. סתם הבעתי דעה בלי קשר לנעשה
הרבנית ימימה מזרחי:פשוט אני..

מוציאה לאור ספרים,

מעבירה מאות שיעורים בשנה כבר 25 שנה,

אחראית באופן ישיר לחזרתן בתשובה של מאות/אלפי נשים,

מכניסה תורה לאלפי בתים בישראל,


 

אבל לפי דבריך - עבודת ה' שלה ''ספונטנית וזורמת'', כאילו היא עושה את זה על הדרך, מה שייצא ייצא...

 

הרבנית דנה סליי:

 

הקימה לפני 30 שנה את מדרשת הרובע, חינכה אלפי נשים צעירות והרביצה תורה בכל רחבי הארץ.

הוציאה ספרים, מאמרים, בחופשות היא חורשת את הארץ בשביל להעביר שיעורים לעוד ועוד נשים.

אחראית באופן ישיר לעולמן הדתי של אלפי משפחות. 

 

אבל זה רק ''ספונטניות'', כן...?

לא התכוונתי ספונטינית במובן הזה,קעלעברימבאר

התכוונתי שמבחינה נפשית מה שהביא אותה לכל המפעל הזה זה גישה ספונטנית וזורמת לעבודת ה'.


ספונטניות זה לא מילה גסה, להפך, יש בה עליונות יותר מהתבניתיות, האבות היו ספונטנים. המחשבה שהיא מילה גסה זה כי חושבים שהנשים בימינו צריכות להכנס לתבניות דתיות של גברים, שם ספונטניות פחות רצויה.


תבדוק אם במדרשת הרובע יש ציפיה מהבנות לעמידה בלו"ז תובעני כמו סדרים בישיבות, או שהגישה יותר ספונטנית ואם מתחשק לה עכשיו ללמוז אז שתלמד, ואם לא אז לא. הגישה של רבנים שמזוהים עם מדרשת הרובע זה שהמדרשות צריכות להיות כמה שיותר ספונטניות


הצפיה מנשים שתעבודנה אתקעלעברימבאר
ה' בצורה תבניתית ולא ספונטנית, כמו גברים, יוצרת הרס רוחני ענק. (לא מדבר פה על ההלכה).


ועל כדומה נאמר - כל המלמד את ביתו תורה כאילו מלמדה תפלות.


לא כתוב כל בת הלומדת תורה, אלא כל המלמד את בתו.


כלומר מי שמכניס את ביתו הקטנה למסגרות תובעניות הדורשות ממנה ללמוד תורה כך ולא בצורה ספונטנית - זה תפלות והרס רוחני.


אני לא מדבר על חינוך ילדים שחייב להיות במסגרות, וגם לא על הקניית ידע והלכות בגיל הילדות והנעורים.


אבל במדרשות נבחן העניין האם הגישה היא גברית ותובענית, או נשית וספונטנית.  ויש מדרשות בזרמים מסויימים שמנסים להדמות לגברים  שפוגמות מאוד בעניין הזה.


כמובן לכל כלל יש יוצא מהכלל, ויש נשים שדווקא עבודת ה' תובענית וגברית מצמיחה אותן, ולהן מתאימות ישיבות של נשים שקמות היום

כשאמרתי ספונטני לא התכוונתיקעלעברימבאר
לעראיות וחוסר חשיבות. אלא לזרימה וחוסר תבניתיות. כמו החיים עצמם.


ישיבה למשל היא לא מקום ספונטני - יש סדרי לימוד ולומדים בעיקר גמרא ולא מה שבא לי באותו רגע. גם אם גבר לא מתחשק לו, התורה נקנת למי שממית עצמה באוהלה. גם צבא זה ככה.


עבודת ה' נשית היא שונה לגמרי. יש את המחוייבות להלכה, אבל הגישה יותר זורמת וזה דווקא מה שמצמיח אשה לגבהים רוחניים



ומדרשת הרובע היא מקום ספונטני?פשוט אני..
לא יודע מהיכרות פנימית, ככה אני יודע שרבניםקעלעברימבאר
שמזוהים עם המדרשה סוברים. ברור שהיא יותר ספונטנית מישיבה לנשים שם הסדר הוא בדיוק כמו בישיבות, או ממדרשות פמיניסטיות יותר.  ושמעתי מרב שמלמד בהרבה מדרשות, שהוא רואה שבנות יותר מרוצות במדרשה ספונטנית ויותר מתוסכלות במדרשה תובענית (תובענית באווירה, לא שמישהו כופה)
ספונטני התכוונתי טבעי וזורםקעלעברימבאר
העניין הוא נורא פשוט:ארץ השוקולד

אי ציון תואר של דמויות נותן תחושה של חוסר הערכה,

האם היית מקבל טענה כזו אילו הייתי אומר אותה על הרב שלך?

כנראה שלא.

כי חז"ל אמרו זאת על כאלה שברור שהם עצומים ולכן לא צריכים תואר, דבר שלא נכון כמעט בכל דמות בימינו.


ולכן, יש פה ציפיה שננהל דיון מכבד וכדי לאפשר זאת נדרש כבוד בסיסי כלפי דמויות מוערכות בתתי מגזרים שונים כפי שכתוב בדברי הפתיחה לפורום:

"כל נושא משרה ציבורית יתואר בתאריו הראויים לו. רבנים- בתואר רב- גם אם לא מסכימים לדבריהם, מי שיבזה ת"ח יחסם לאלתר, ללא שום אזהרה."


כמובן שאיננו נוקטים בחסימה באופן נרחב, אבל נתינת כבוד בסיסי לאנשים ולדמויות ציבוריות שמייצגות אותם או שהם מעריכים זה נדרש כאן.

צודק. רק דיברתי עלקעלעברימבאר
עמדה כללית בלי קשר לפורום.


אני עצמי קורא לרבניות רבנית, אבל לא חושב שיש משהו לא מכבד לקרוא לה רק בשמה.


כמו משה רבינו לעומת משה.

טענה מוזרה.מדרשיסטית20

בגלל שלמשה רבינו היית קורה גם משה אז גם לרב מרדכי אליהו היית סבבה עם לקרוא לו- מרדכי אליהו? נו באמת.

זה דוגמא שמראה שלא כל אישקעלעברימבאר
קדוש נושא תואר. בין משה ובין רבנית.


לרבנים גברים הונהג בישראל לקרוא תואר רב

את הרבנית דנה סליי אני מכיר אישית ומקרובפשוט אני..
היא גמלה איתי הרבה חסדים בתקופות קשות בחיי.


מעולם לא ראיתי אדם שמכיר אותה (מלבד בתוך המשפחה כמובן), שפונה אליה בשמה הפרטי. תמיד פונים אליה בתואר הרבנית.


מסכים איתך. רק רציתי לומרקעלעברימבאר
שלומר על רב בלי תואר רב זה ברור זלזול, ומשתמע ממי שאומר כך שהוא סובר שאותו רב לא ת"ח. בעוד שלומר על רבנית זה לא בטוח זלזול ולא תמיד יצרום, אלא לעיתים סתם יוצא כך
...מדרשיסטית20

לא שמעתי על נוהג כזה היום- לקרוא לרבנית בשמה הפרטי. ואני מסתובבת בהרבה חברות.

כך שבעיני זה משתמע כזילזול נקודה.

(וגם מהיכרות של כמה שנים בפורום עם הניק שהערתי לו זה לא היה נראה לי רחוק מהמציאות. לכן ראיתי לנכון להעיר לו.)

מסכים איתך. ההבדל שאם אדם יאמרקעלעברימבאר
"שמואל אליהו" , לדוגמא, זה ישר ייתפס כאמירה שלדעתו הוא לא ת"ח.


בעוד ש "ימימה מזרחי" יכול להיות פשוט אמירה תמימה, או עקרון של אדם שאשה גם ת"ח גדולה לא נקראת כך.


אבל אני מכבד לגמרי ומסכים שבפורום יקראו תמיד בשם רבנית, כי יש מי שזה חשוב לו, ואגב גם אני תמיד אומר רבנית וקצת יצרום לי אם יאמרו בלי רבנית


 

ממש לא, כל מי שמכיר אותה קורא לה הרבניתadvfb

היא גם ממש משמשת בתפקיד של רבנית ביום יום

אולי פשוט בנים לא רגילים לקרוא למישהי הרבנית..בנות רבות עלי

זה לא אומר שהוא מזלזל חלילה. אני גם בעד שיכתוב הרבנית לצורך העניין.. אבל אולי היית צריכה לפנות אליו אחרת ולנסות לברר אם הוא התכוון. 

 

כל אחד היום קופץ ומתחיל לקחת את החוק לידיים , אפילו להתחזות.. באמת אנשים קצת אינטגריטי.

בנים בדרך כלל כן רגילים, וגם אני, אבלקעלעברימבאר

פחות ישמע לי צורם . ואני מכבד גם מי שאומר בלי רבנית

מותר להגיד שזה לא מכובד וזה לא נחשב לקחת את החוקadvfb

לידיים.

אתה לא מסכים, זכותך.

אבל אתה ראית איך היא כתבה לו?בנות רבות עלי

זה היה נשמע מאוד תוקפני (כמישהו שיש לו ניסיון עם כתיבה תוקפנית לעיתים)

אם נראה לך, מוזמן לדווח להנהלה. למה לדון על זה?advfb
מה תוקפני? איזה נסחף!מדרשיסטית20

לתגובה המקורית כתבתי בצורה מאוד עניינית. חדה (כמו שראוי בנושאים האלה), אך עניינית.

אחר כך ניק אחר בחר להתנפל עליי, ושם היה שיח אחר. שגם שם בעיני ראוי מאוד להיות חדים. אבל תפריד.

 

נ.ב.

אני לא רואה אותך קורא לפצל"ש הנ"ל תוקפני אחרי שאמר שאני "עושה טרור נטו".

לגמריזיויק
אני מסכים איתך, רקקעלעברימבאר
רציתי לומר שזה פחות צורם לדעתי לקרוא לרבנית רק בשמה, מאשר לרב.


מי שיקרא לרב ככה ברור שזה מביע זלזול, בעוד שלרבנית זה לא חייב להביע ככה.


כלומר, לך פחות צורם ולך זה מרגיש פחות זלזולארץ השוקולד
ואולי כי הן לא הרבניות שלך ולא קשור לשום דבר אחר?
גם אם היו הרבניות שלי. אבל מסכים איתך שמיקעלעברימבאר
שזה חשוב לו, אז צריך לדבר איתו רק בתואר זה על רבניות.


אני לא חושב שהניק שכתב התכוון לזלזל ברבנית ימימה, אלא רק טען שעקרונית לדעתו לא צריך לקרוא לאשה ת"ח בשם רבנית

מי שכתב לא הגיב אחר כך בכלליעל מהדרום
לק"י


זה אנשים אחרים שדנו בנושא.

כדי שהשיח יהיה מכבדארץ השוקולד

ראוי גם כאשר אדבר על דמויות שאתה מעריך אכבד אותן,

כך גם כאן, מכיוון שהערוץ מגוון ראוי שהשיח כאן יניח שיש בין הקוראים תפיסות ודמויות מוערכות שונות 

אני מסכים. קוראים לרבניות רבנית.קעלעברימבאר
אאתגר את התפיסהפשוט אני..
מה אם מישהו יתעקש לקרוא לברלנד או למוטי אלון בתואר רב?
אישית אשאיר זאתארץ השוקולד

אבל יש הבדל מאוד משמעותי בין דמות ציבורית/רבנית מוערכת בתת מגזר מסוים שחולקים עליה במקומות שונים לדמות החשודה במעשים חמורים.

בא נאתגר עודקעלעברימבאר
מה אם ייתעקשו לקרוא לנבוזראדן טבחים בלי רב?😉
אישית, אשאיר זאת. אבל זה רק אני...בנות רבות עלי
הואקעלעברימבאר
היה כולה מש"ק דת משגיח על מטבח צבאי לכן קראו לו רב טבחים, לא מחייב את התואר
לדעתי טבחים לבד זה קצת פוגעני.בנות רבות עלי

אם יקראו לו טבח זה בסדר ..

 

אתה לא יכול לפצל סתם ככה בנאדם לכמה חלקים. 

הוא ירד לג'וב עלקעלעברימבאר
סעיף פצל"ש
הבהרה - אני כן קוראקעלעברימבאר
לרבניות רבנית וכך חושב שמצופה. אבל לא נעול דווקא על זה וסובר שאפשר גם בלי
מישהו הבטיח לך חופש דיבור?advfb

מתי שהפורום יהיה שלך, תנהל אותו כרצונך.

גם אם אתה לא מסכים עם הדעה של המנהלת וההחלטה שלה ביחס לשרשור, זכותה.

רוצה להביע ביקורת עניינית, תפנה אליה באופן אישי. מה המטרה של השרשור הזה?

זה לא לעניין, מחילה. צודק שצריך רגישות, אבלקעלעברימבאר
זה פורום ראשי ולא צדדי. ולא לעניין שהמנהלים בו ינעלו שרשור לפי גחמותיהם, ואם הם ינעלו שרשור כי מישהו גינגי והם לא אוהבים גינגים?
דיברתי עקרונית, לא לגבי הנעילה הספציפית הזוקעלעברימבאר
סמכות ודרך ארץadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ד בתמוז תשפ"ה 11:39

 

ומה הכוונה לא לעניין? בסוף גם אם אני לא מסכים עם המנהלים, הם קיבלו את המנדט על זה.. אז נניח והם עושים טעות זה עניין שלהם. הפורום לא שייך לא לי ולא לך ולא אף משתמש בו ולכן אין לאף אחד סמכות ולכן גם לא שייך להביע "עוולה" בעניין. אם היה לי פורום ומשהו פורץ לו ומתנהג בו כרצונו אז זאת היתה אכן עוולה. אתר ערוץ 7 שייך לגוף מסויים והוא מסמיך את מי שהוא רוצה לנהל את הפורום והוא מסמיך את מי שמנהל את הפורומים השונים. אם זה לא הפורום שלך ואין לך בעלות עליו, למה שתהיה משמעות לאמירה שלך?

אולי מדין של סברה אנושית ודרך ארץ ראוי כדי לתת להתייחס הצורה יפה ונעימה לכולם אבל אף אחד לא חייב לאף ניק בפורום שום דבר.

בהתחלה חשבתי שחסמו בגלל התואר, אבלקעלעברימבאר
צודק. עכדיו ראיתי שחסמו כי השרשור גלש חא לעניין, זה אכן סמכות המנהלים
אני מסכים שלפנות אליה אישי ולאקעלעברימבאר
לכתוב ביקורת ציבורית
מישהו אמר קהל שבוי ולא קיבל?נקדימון
לפורומים יש כללים ותקנונים, בדיוק מהסיבה שצריך כללים שיגבילו גם את המשתמשים וגם את המנהלים.


אי אפשר שכל מנהל עושה פףמה שבא לו, וכל שינוי במנהל גורם לשינוי בקפריזות, וטני לא מדבר גווקא על הפורום הזה.


אף אחד לא צריך להבטיח חופש דיבור כמו שאף אחד לא הבטיח שהמנהלים לא ישמיצו או לא יעשו אאוטינג (לא מקרה אמיתי. עיקרון)

עזוב, זה תוצר של יופי נפש מהסוג היותר מוזר...בנות רבות עלי

ז"א, אם היה אומר דברי טעם מילא.. אבל איך שהוא נוטה באופן קיצוני כל כך לצד שלהם. זה מגוחך...

 

במדינה חופשית הוא אומר משפט כמו "מישהו הבטיח לך חופש דיבור?" ....... זה אומר הכל.

מקובל לפנות באישי לבירורים.יעל מהדרום

לק"י


וכן, אם מישהו רואה הודעה שהוא חושב שהיא בעייתית, אז הוא אמור לדווח. ואנחנו נחליט מה נכון בעיננו.

וגם על זה אפשר לדון באישי, רק לקבל את זה שבסוף המנהלים מחליטים.


וזה לא קשור לניק שכתב. כולנו יכולים לטעות או לכתוב דברים לא מתאימים.

ובדיוק בשביל למנוע דיונים לא נעימים על גבי הפורומים, צריך לדווח באישי.

נעים להכיר- לכל מערכת יש חוקים?ברוקולי

 

אולי למנהלת יש ניסיון של הרבה שנים למול שרשורים מהסוג הזה ויודעת לאן הם יתפתחו ורוצה למנוע את זה

אולי המנהלת פשוט מכבדת את חוקי הפורום

בסוף יש כאן מרחב שמשתתפים בו הרבה אנשים ממקומות שונים בעלי ראייה שונה ועל כן כדי לשמור על אווירה מתאימה תמיד יהיו כללים שלא מתאימים לכולם. 

 

דבר נוסף- אם ההערה כל כך במקום, צודקת ונכונה. מדוע היה צורך לפתוח פצל"ש עבור זה ולא לעמוד מאחורי הניק המקורי?

 

בכל מקרה- בכל מצב, לכל מי שיש תלונות מוזמן לדווח (פשוט כלי יותר יעיל שכל המנהלים רואים יחד) 
גם המנהלים הם בני אדם ולפעמים טועים בשיקול דעת. 

במידת הצורך תמיד פועלים לתקן. 

 

ובמידת הצורך ניתן לפנות לכל אחד מהמנהלים גם באופן אישי. 

השרשור הזה לא מכבד. 

 

 

צודק שאולי הנעילה היתה מוצרכת כדיקעלעברימבאר
שלא יגלוש למקום לא טוב.


בהתחלה חשבתי שנעלו רק בגלל האזכור, עכשיו אני רואה שזה לא ככה

השרשור הזה הוא בדיוק מה שהוא היה צריך לעשות.בנות רבות עלי
עבר עריכה על ידי בנות רבות עלי בתאריך כ"ד בתמוז תשפ"ה 9:53

 

כי אתם מתעלמים מכל מה שכותבים לכם באישי. המנהל היחידי שבאמת מגיב ונותן את הדעת זה ארץ השוקולד. 

אם הייתן כמותו היו פה בוודאות פחות עימותים.

 

לכן- המנהלות, יש איזה סנטימנט לבנות כאן מעצם היותכם בנות. זה לא פעם ולא פעמיים שאתן נוטות לצידן.

 

ארץ השוקולד, ויסלח לי האח היקר, שאני כותב את זה ונראה לי שלא יהיה לו אכפת ולכן אכתוב. הוא כתב לי מפורש: "אני לא הייתי מוחק את זה" כשהתלוננתי על כך שמחקו דבר שכתבתי לניקית אחת לפני מספר ימים. ועל זה יצא קצפי שהתחלתי ל"התחזות" לניקים אחרים. ואת ויעל יודעות את זה היטב. והכל רק בגלל שניקית אחת ביקשה למחוק איזה התכתבות בשרשור שלה שלא הייתה לרוחה ולא עברה על אף חוק. מזה הדבר הזה שמוחקים סתם וויכוח סתמי רק כי מישהי ביקשה? ורק בגלל שאולי זה יצא בשרשור שלה עצמה? זה טעות בשיקול דעת?..... זה גם לא היה וויכוח, סתם הודעה שכתבתי ועליה היא הגיבה ואני החזרתי בעוד הודעה. ואז "פוף" הגברת החליטה שהיא מתייגת את "ארץ השוקולד" ומבקשת שימחוק. ואז ההודעות נעלמו והשרשור ננעל. זה נראה לך תקין?

 

אז תפסיקי להתמם..אתן עושות איפא ואיפא באופן חופשי. 

וחבל שלא שמרתי את ההתכתבות הזו על גבי הפורום בכדי שיראו כולם מה מחקתן. ואז עוד הגדלתם לעשות ונעלתן את השרשור.

 

לטובת הקוראים אדגיש, שזה היה בדיוק 2 הודעות שכתבתי + הודעה אחת של אותה ניקית אלי, אני סה"כ כתבתי לה את דעתי על משהו מסוים זה הכל, ואתן החלטתן שבגלל שהיא ביקשה למחוק, אז צריך למחוק. וכתבתי לה הכי מכבד, זה מה שיותר מתסכל. 

מצטערת לאכזב שאני לא מסכימה עם אנשים פה לפי מינםיעל מהדרום
את שמה לב מה את עושה?בנות רבות עלי

את לוקחת משהו שולי שכתבתי, והכל בכדי לטשטש את העוול היותר גדול. פשוט זלזול מופגן וזלזול באינטליגנציה של הקוראים. אחרי כל מה שכתבתי, היא פותרת אותי בהודעה סתמית.

 

למה לא מצאת לנכון להגיב לעצם הטענה שלי? 

 

אני יודע שזו את שמחקת את ההודעות שלי בשרשור של אותה ניקית. כי רק את עושה שטויות כאלה.

למה מחקת את זה אני רוצה להבין? את באמת לא מבינה שזה עוול למחוק הודעות שבהן רק רציתי להתבטא ולומר את דעתי? ... האם כל מה שצריך לעשות בכדי לנצח בוויכוח קטן - זה לכתוב למנהלים "תמחקו" ולתייג אותם? זה נשמע לך נורמלי?

 

ייתנו לי הקוראים הנכבדים קרדיט, שגם הניקית ההיא שבחרה לכתוב לכם "למחוק" , יודעת שלא היה שם איזה ריב יוצא דופן או משהו שמצריך מחיקה, אלא שזה לא בא לה בטוב. כי נתתי לה שם ביקורת. והביקורת הסתיימה לאחר ההודעה האחרונה שלי מתוך 2 הודעות סה"כ. פתאום ... החליטה הגברת, לכתוב למחוק, והכל נמחק. 3 הודעות במספר סה"כ כולל שלה.

 

אז למה? למה לעשות עוול? הינה בא ארץ השוקולד, מנהל וותיק ומצוין , ואומר "אני לא הייתי מוחק את זה" . ולא רק הוא לא היה מוחק, כל אדם שסולד מעוול לא היה מוחק. ורק בגלל שהוא "מענטש" אותו מנהל, אז הוא לא כתב דברים אחרים והסתפק רק ב: "אני לא הייתי מוחק את זה" .. כי גם הוא מבין שזה עוול.

גם בכל ערכאות בתי ממשפט, מהשלום ועד העליוןפ.א.

(ועל זה 'מלחמת העולם' של מה שהשמאל מכנה ההפיכה המשטרית של השר יריב לוין וח"כ שמחה רוטמן) - פסק הדין נקבע פרסנולית לפי השופט שיושב בדין.  


אני חושב שאתה מתנהג בילדותיות עם כל ההתחזויות ווהטרלות וההטרדות לניקים אחרים בגלל הרגשת העוול שנגרמה לך.  

לא מבין את ההתעקשות שלך.

זו הפלטפורמה וזו ההתנהלות הלגיטימית של מנהלי הפורומים.

לא חייבים לפעול במקום שאינו לרוחך. 

אני לא אגיב לך. אני לא אתן לה להתחמק.בנות רבות עלי

אתה בא לעזרתה רק בכדי שאני אגיב ויווצר כאן שרשורפלצת ובכך היא תהיה פתורה מלענות לי. 

 

אני לא אתן לך את התענוג הזה. מה גם, שאתה גם כן מתעלם בשיטתיות מהטענה המרכזית שלי (דבר שמין הסתם לא מעודד אותי לחשוב אחרת אלא רק מדגיש את הרצון שלי לצדק*)

 

@יעל מהדרום , אנחנו מחכים למוצא פיך. אבל גם את יודעת, שיהיה לך קשה להגן על משהו שכל ילד יודע שהוא עוול. אבל תנסי , אולי תצליחי מי יודע.

>>ברוקולי

 

לא זכור לי אי פעם שכתבת לי ולא עניתי לך, 

אתה מוזמן לפנות ולראות בעצמך. 

אני שמחה שאתה מרגיש ש @ארץ השוקולד נותן לך מענה

סתם שתדע שאנחנו מתואמים כל המנהלים 

אני מבינה שלהרגשתך נגרם לך עוול 

אבל הדרך לפתור את זה היא לא בצורה הזו עג"ב הפורום 

ובטח ובטח שלא להעניש את שאר הניקים ע"י התנהגות לא מותאמת בדרכים אחרות שציינת כאן בשרשור. 

 

אנחנו נעבור על ההודעות שמחקו לך ונשים לב יותר להבא. 

 

מי ייתן וכך יהיה, אבל הניסיון שלי לצערי הוא אחרת..בנות רבות עלי

ממה שאני יודע, מנהלים יכולים גם לבדוק מה מחקו לאחור. אז תבדקי את זה, כי לי אין ספק שזו לא את שמחקת. 

 

לא בגלל שאני חושב שאת נוהגת אחרת בד"כ, אלא שכאן ניכר לי שזו יעל שמחקה. 

 

ועוד נקודה: ברור לי שיש למנהלים שיקול דעת ולא צריך "לקחת את החוק לידיים", אבל יש גם דברים שהם לכולי עלמא לא תקינים.

 

עכשיו רואה שכתבת לי בפרטי, אני אגיב.

אנחנו נעבור על זה שובברוקולי

 

ומעולה, 

בוא נפתור את זה שם

דעתי בנוגע למונח רבניתבינייש פתוח
אפשר להעריך מכאן ועד השמיים אישה שיודעת תורה ומעבירה תורה לנשים רבות, אבל לא לתת לה לפסוק הלכה. מי שפטורה מחלק ניכר מהמצוות לא לפסוק הלכה, ולכן רבנית היא אשתו של הרב בלבד
אני לא חושב. מאחרקעלעברימבאר
שרב זה גם אחד שבקיא באמונה ואגדה ולא רק בהלכה. ובתחום לימודי אמונה בתורה נשים טובות יותר מגברים. אז העניין כאן הוא אחר
אם זה גם וגםבינייש פתוח
אז מי שמורה תורה לרבים חסר את אחד מהם.
רוב מוחלט של הרבנים בימינו לא פוסקים הלכהפשוט אני..
אלא בעיקר עוסקים בהוראה 
מי אמר לך דבר כזה?בינייש פתוח
כמה רבנים פוסקי הלכה יש?פשוט אני..

לעומת רבנים בישיבות, רבני קהילות, רבני בתי כנסת וכו', שלא עוסקים כלל בפסיקה אלא בהוראה.


מעצם זה שפסיקת הלכה דורשת הרבה יותר ידע וניסיון מאשר עיסוק בהוראה, אפשר להבין שיש פירמידה - הרוב נמצאים ''למטה'' (כלומר בשכבה שדורשת פחות הכשרה, ידע וניסיון), המיעוט למעלה. כמו בכל מקום ובכל תחום: יש יותר אחיות מרופאים, יותר מנהלות חשבונות מרואי חשבון, יותר פועלי בניין ממהנדסים, יותר שרטטים מאדריכלים, יותר מלצרים מאשר שפים, יותר דיילים מטייסים, יותר יועצי משכנתא מאשר אנליסטים...


נ.ב.

פסיקת הלכה זה לא לענות לאדם בקהילה האם מותר להניח מרק על הפלטה בשבת. ההלכה הזו כבר נפסקה מזמן, להנגיש אותה למי שלא מכיר זה הוראה ולא פסיקה.

פסיקה זה כשהרב עובדיה יושב ימים בחדר שלו בשביל לקבוע האם לוחמי הצוללת הנעלמת אחי דקר נחשבים כמתים, כך שיהיה מותר לעגונות להתחתן שוב.

לא אחיבינייש פתוח
יש המון שטח אפור בין הדוגמאות, ויש אינספור מקרים קצת מורכבים בכל הלכה פסוקה כדי לדעת האם במקרים האלו ההלכה היא תופסת או לא
לא דנו כאן ביכולת לפסוק הלכה, אלא בנתינת תואר מכבדארץ השוקולד

נורא פשוט,

אפשר לכבד אנשים עם תואר

השרשור מוצהברוקוליאחרונה

 

מוזמנים להגיב יפה אחד לשני בנושאים אחרים  

משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל

חבר'ה אני צריך ייעוץ.

אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).

אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.

אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!

מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?

יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?

א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.

האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'

ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.

ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...

א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfbאחרונה

מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה? 

בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.

כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.

גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.

לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.

תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.

מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
בעלי ממשפחה דתית לייט מאוד, והוא יותר דוס ממני. אנשים גדלים ועושים בחירות משל עצמם בחיים
סליחהיובללל
סליחה שאני שואל, אבל האם וכמה יש חיכוכים שזה יוצר? זה בוודאי לא פשוט הרי, כל המנהגים, כשרות, שיח, צניעות, שמירת שבת ועוד המון מורכבויות שיכול ליצור. אז איך מתמודדים עם זה?
לגיטימי אבלזיויק

תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...

תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..

..יובללל
בוודאי שחשבתי על זה. אבל גם יש הבדל בין הדור שלנו לבין הדורות שלהם. הנושא אשה יבדוק באחיה.. וכו וכו. ברור שהאדם עצמו הוא העיקר, אבל זה חבילה שלמה. 
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
של שניכם
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+

לאו דווקא רק בפן התורני.


לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת

בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה

מאשר היא.


אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי

אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון

עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה

שהיה בבית שממנו באה.


אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה

אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.


אבל גם לפי המקורות,

כתוב בשולחן ערוך לישא

בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.

המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.


וגם אם החליטה לשנות כיוון

מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף

תזכר במנהגי הוריה.


אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי

וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה

אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים

ולא כאלה חזקים.


מה דעתכם?

מענייןיובללל
מעניין מה שאתה אומר. בסוף ברור לי שהבית הוא משקל מאוד מאוד משמעותי. והשאלה שלי היא בתכלס כמה יחס לתת בין המידות של הבחורה לבית המידות של הבית שלה (או בפן התורני וכו)? הרי בסוף כמו שכתבו מעליי ראינו מאיפה הגיעו האבות והאמהות שלנו..
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb

תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.

תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.

המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות

זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

אמן(:הפיאחרונה
המהירות של שוק השידוכיםadvfb

ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.

לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,

מה דעתכם על זה?

למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb

אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..

כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.

קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.

אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.

העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.

ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות

 

 

אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?

אולי זה יותר הצורה.

מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?

 

ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.

 

באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.

לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.

 

 

ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..

 

אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb

אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.

ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.

 

ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.

 

אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.

 

 

אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק". 

אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.

כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.

לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם. 

השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.

 

לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020

"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."


יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה  דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.

מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).

אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.

יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.

אין עליךadvfb

אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.

זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.

אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.

נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020

אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.

כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?

הבנתי נכון ?

כןadvfb

אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.

ישר כוח!

תודהלגיטימי?

באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.

אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]

וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...

 

תודה על ההסבר על השוק.

נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.

זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..

מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"ו 11:16

שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.

 

נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות

 

אתה מתכווןהפי

שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .

אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר

האופציה הראשונה חחחadvfb

אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים

מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר

וואו. מעניין.פצלשי"ת

אצלי אני לא מרגישה ככה

הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..

וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש

אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד

אני לא חושב,

אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.

התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb

בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.

כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא ראיתי שרשור מלין בנושא, גם פה דיברת על ימים 
לא תשובה כפרהadvfb

על עצם ההצעה.

אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.

תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.

 

אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.

אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
אתה מרגיש שזה מיידי?
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb

ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.

מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.

לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.

ככה מסתבר לי

מקווה שהפעם זה מובן חח

זה מובןארץ השוקולד
אבל אני לא רואה שום ציפייה למיידיות בעניין הזוגי
בטח, זה דחף ממש חזקadvfbאחרונה

הלבד קשה ולהיות בזוג זה הרצון האולטימטיבי.

לכן בגלל שמדובר בדחף, אז יש גם סבלנות יכולה להוות טריגר.

הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020

אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע, 
אבל אם כן קיימים, אז  זה בונוס נחמד מאוד.

אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.

אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח. 
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.

לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא  חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס. 

היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )

ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ  עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס. 
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.

הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות)  כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל. 
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה 
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה  באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.

יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד  אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.

נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
 ימי חנוכה שמחים לכולם.

 

מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy

כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג

אופס ימי החנוכה😂

לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה

ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים, 

כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב 

להתחיל קשר חדשראובן255

שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי

אני מעוניין לחזור לדייטים

מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?

אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?

תודה לכולם תזכו למצוות

מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד

נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.

מה זה אומר ראש פתוח?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?

האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?

האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?


מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?

האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?

או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?


 

כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות


 

המון בהצלחה

תשובה לארץ השוקולדראובן255

זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות)  אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג

מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב

ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות

לא בטוחה שהכוונה הייתה שתענה כאןלגיטימי?אחרונה

אבל לפחות לי עדיין לא ברור איפה אתה נמצא.

התרבות החילונית טובה לדעתך? רק לדתיים יש אהבת חינם וחיבור בין אנשים? רק חרדים הולכים לפי ההלכה?

בדברים שאינם הלכתיים, למשל מצב נפשי, תפנה לרב לפני שתפנה לפסיכולוג?

 

אולי יהיה יותר נח להגדיר לאיזה רבנים אתה הולך? איזה ישיבות מתאימות לתפסית עולמך? עם מי אתה מתייעץ? לפי איזו השקפת עולם הלכתית אתה הולך?

איך אתה מחליט מה מהתרבות החילונית אתה לוקח ומה לא?

במה מתבטאת הפתיחות שלך?

 

בעיני לא צריך לענות על זה כאן, רק שמדברך אין לי מושג איפה אתה נמצא על הציר הדתי.

לא.לגיטימי?

יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.

אבל מעבר לזה, 

הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,

אבל לא רק.

להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,

ככל שיש לך כח להתמודד..

אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.

מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים

"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.

חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.

האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?

הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?

יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.

אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.

הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.

בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.

יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.

הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.

נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.

לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.

לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.

עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.

השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."


התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.

😂😂😂

מדהים!חרמון

מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.

תודה!

תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
תפילה על כולם.
מה בעצם נשאר מהאמירה "העיקר זה לב טוב/מידות"?צע

מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..

והרהרתי בשאלה  האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!

כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.

לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!! 

שזה הבסיס.מוקי_2020

-דעתי-.

המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.

ניקח את שוק הרכב.

אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,

אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.

עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.

אבל קודם הבסיס.

ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.

במה הוא עובד ? 
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ? 

כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)

בהצלחה.

..שפלות רוח

אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"

חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥

זה העיקר, אבל לא הדבר היחידי שצריךadvfbאחרונה
סוף סוף הרגשתי שהפורום נתן לי משהו.מוקי_2020

נסעתי באוטובוס ציבורי,
ואוטובוס טיולים חסם את כל התנועה כי הבנות, המון בנות, המון המון בנות פרקו מלא דברים, חוץ ממקרר, הוציא מתוכו הכל. 
זה היה נראה כמו מופע קסמים.

ואז נהג האוטובוס אמר משהו, "עוד פעם החרדים האלה...אבל למה ככה לחסום את התנועה ? אני לא מבין את זה..."
עכשיו בעיקרון, אני בדברים כאלה לא מתערב, אבל כאן לא יכלתי לשתוק.

אמרתי לו ברוגע, בנחת , "אלה לא בנות חרדיות, החמודות האלה שייכות למגזר הדתי-לאומי (גוש עציון)".

שבת שלום 

מי יתן, שאחרי השבת הזו יחל השינוי הגדול שכל אחד מצפה לו.
עכשיו ברור לכם, שכאשר קורה שינוי גדול בחיים,  לפניו יש שבת אולי מיוחדת אולי שגרתית, שפשוט מבחינת זמנים מגיע לפני אותו שינוי.
אני מאחל לכולם, לכל אחת ואחד בפורום הטהור הזהו, שהשבת הזו היא השבת לפני השינוי הגדול.

..שפלות רוח

"אלה לא בנות חרדיות, החמודות האלה שייכות למגזר הדתי-לאומי (גוש עציון)"....ואם הן היו חרדיות אז? היה אסור להן לעצור שניה ולהוריד את הדברים?

ואני לא מתפלא שזה מה שלקחת מהפורום הנ"ל..זה אומר המון על משתתפיו.

הוא צוחקאני:)))))
למה לקחת כל דבר רע?
אני לא יודעת מה מוזרהפיאחרונה

שקראתי את זה  

בפורום הטרור הזה

אולי יעניין אותך